هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا

هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم

نصیر فرزان
۱۲:۰۱ ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا

استودیوی Rare مدت زیادی می‌شود که با پروژۀ Everwild دست و پنجه نرم می‌کند. در این مقاله به بیان کلیه اطلاعات پیرامون این بازی مورد انتظار خواهیم پرداخت.

عنوان Everwild، یک بازی ماجراجویی خواهد بود که بازیکنان را با خود به سرزمینی جادویی و اسرارآمیز می‌برد. این IP جدید که توسط سازنده بازی‌هایی از قبیل Banjoo and Kazooie و Sea of Thieves یعنی استودیوی Rare در حال تولید است، برای بار اول در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و به لطف دنیای رنگارنگ خود، توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. پس از معرفی اولیه، تریلری از بازی Everwild به نمایش در آمد که طی آن دنیای این بازی و شخصیت‌هایی به نام اترنال‌ (Eternal) را به ما معرفی نمود‌. اترنال‌ها موجوداتی هستند که رابطه خاص و ویژه‌ای با طبیعت دارند. این در حالیست که از سال ۲۰۲۰ بدین‌سو، اخبار کمی حول محور این بازی به بیرون درز پیدا کرده است.  احتمالا مهم‌ترین خبری که پیرامون این بازی در این مدت منتشر شد، این بود که گری نپر (Gary Napper) که طراح اصلی بازی Alien: Isolation محسوب می‌شود، به عنوان کارگردان به پروژه Everwild پیوسته است.

استودیوی سازنده

عنوان Everwild، ساخته جدید استودیوی بریتانیایی Rare است. این توسعه‌دهنده در حال حاضر تحت مالکیت مایکروسافت قرار دارد. استودیوی Rare که در سال ۱۹۸۵ توسط برادران ستامپر (Stamper) تاسیس شد، برای بیش از ۳ دهه اقدام به تولید عناوین خلاقانه نموده است. GoldenEye، Donkey Kong Country ، Banjo Kazooie و Conker’s Bad Fur Day برخی از بازی‌های تولید شده توسط این کمپانی محسوب می‌شوند‌. پس از این‌که استودیوی مذکور در سال ۲۰۰۲ توسط مایکروسافت خریداری شد، این توسعه دهنده در سالیان اخیر، بیشتر اقدام به ساخت بازی‌های انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌ایکس‌ نموده است. سری Kinect Sport ،Viva Piñata و Sea of Thieves برخی از بازی‌های جدید Rare برای کنسول‌های مایکروسافت هستند‌. در طول این سال‌ها، استودیوی Rare عناوینی متنوع در سبک‌های مختلف تولید نموده و خود را به یک ژانر خاص محدود نکرده است. با این‌ حال، به نظر می‌رسد که Everwild بیشترین شباهت را به دیگر ساخته مطرح این استودیو یعنی Sea of Thieves داشته باشد. با توجه به تریلر و نحوه بازاریابی پیرامون این اثر، می‌توان گفت که حداقل از نظر استایل بصری، Sea of Thieves و Everwild در یک دسته قرار می‌گیرند. وقایع این بازی MMO در یک دنیای فانتزی روی می‌دهد. با این وجود، هم‌اکنون نمی‌توان با اطمینان از سبک این بازی سخن به میان آورد و برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، باید بیشتر صبر کنیم. وظیفه رهبری ساخت بازی Everwild بر عهده یکی از از طراحان ارشد Rare، گرگ میلز (Gregg Mayles)، قرار دارد.

هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا

تاریخ عرضه و پلتفرم‌های هدف

معرفی Everwild در سال ۲۰۱۹ از سوی مایکروسافت، یک خبر غیرمنتظره برای بازیکنان محسوب می‌شد چرا که در آن زمان، استودیوی Rare در حال پشتیبانی همه‌جانبه از Sea of Thieves بود. تا کنون تاریخ عرضه این عنوان مشخص نشده اما می‌دانیم که Everwild به طور انحصاری برای ایکس‌باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد و در زمان عرضه روی سرویس گیم پس (Game Pass) قرار خواهد گرفت. بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، به نظر می‌رسد که Everwild یک بار در حین گذراندن پروسه تولید ریبوت شده است. در این گزارش چنین ادعا شده بود که این بازی در سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود. لازم به ذکر است که این اخبار از سوی جف گراب (Jeff Grubb) به رسانه‌ها درز نمود. گراب در ماه ژوئن مدعی شد که Everwild تا زمان انتشار خود فاصله زیادی داشته و برای عرضه در سال ۲۰۲۳ بزنامه‌ریزی شده است. از سوی دیگر، گراب اعلام کرد که با توجه به شلوغ بودن تقویم بازی‌های ایکس‌باکس در سال ۲۰۲۳، ممکن است انتشار این بازی به سال ۲۰۲۴ موکول شود.
راجع به گیم‌پلی و مکانیک‌های بازی در حال حاضر اطلاعات چندانی در دسترس نیست اما با توجه به تریلر سینماتیک آن، به نظر می‌رسد که تمرکز Everwild روی جست‌وجو و تعامل با موجودات مختلف خواهد بود. با توجه به مطلبی که در وبلاگ رسمی بازی منتشر شد، می‌دانیم که Everwild از زیبایی‌های دنیای اطراف ما اقتباس شده است‌. بازیکنان در این اثر در نقش یک اترنال قرار‌ گرفته و ضمن ماجراجویی در دنیای بازی، با موجودات مختلف در تعامل خواهند بود.

هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا

داستان، اترنال‌ها و موجودات افسانه‌ای

داستان بازی نیز تا کنون‌ مبهم بوده و اطلاعات چندانی راجع به آن در دست نیست. توسعه‌دهندگان Everwild مدت‌ها پیش راجع به تریلر منتشر شده از این بازی، به بیان برخی توضیحات پرداخته و اندکی از جزئیات کلیدی راجع به Lore و موجودات موجود در دنیای آن را با بازیکنان به اشتراک گذاشتند. اولین و احتمالا مهم‌ترین نکته‌ای که سازندگان راجع به آن سخن گفتند، این بود که بازیکنان کنترل موجوداتی به نام اترنال را بر عهده می‌گیرند. اترنال‌‌ها شباهت زیادی به انسان‌ها داشته و میل شدیدی به ماجراجویی دارند. از سوی دیگر،  موجوداتی که در Everwild با آن‌ها مواجه می‌شوید، دارای ظاهر و اشکال متنوع و بعضا عجیب هستند. متاسفانه تاکنون تصویر و اطلاعاتی راجع به سیستم‌ مبارزات Everwild منتشر نشده و استودیوی سازنده بیشتر روی زیبایی‌ها و آرامش موجود در دنیای بازی تمرکز نموده است. Rare می‌گوید که ارتباط شما با موجودات مختلف بر پایه‌ هم‌زیستی بوده و شما می‌توانید این موضوع را در تریلر بازی نیز مشاهده کنید. با این‌که از روی این توضیحات نمی‌توان به اطلاعات چندانی راجع به داستان Everwild دست پیدا کرد، اما می‌دانیم که طبیعت و تعاملات شما با آن و موجودات مختلف، نقش برجسته‌ای در این بازی خواهند داشت.

از تریلر Everwild در رویداد X019 چه آموختیم؟

در این تریلر، شاهد نمایش یک دنیای فانتزی و پررونق با رنگ‌بندی بسیار شاد و متنوع هستیم. از سوی دیگر، موجودات فریبنده بسیاری از خرگوش گرفته تا گوزن و پرنده‌های باشکوه، در این تریلر نمایش داده شد. به نظر می‌رسد که موجودات مختلف حاضر در دنیای Everwild، دارای برخی ویژگی‌های ماوراالطبیعه باشند. این را از ضمائم برگ‌مانند و دسته‌های شلوغ گونه‌های زیستی مختلف موجود در این بازی می‌توان متوجه شد.
انسان‌هایی که در این بازی وجود دارند، به نظر می‌رسد همواره تحت تاثیر هیبت این موجودات قرار دارند. این طور به نظر می‌رسد که انسان‌ها دارای مقامی فروتر نسبت به دیگر موجودات دنیای Everwild هستند. همچنین، دیده می‌شود که شخصیت‌های انسانی به صورت ‌ مخفیانه به گونه‌های دیگر نزدیک‌ می‌شوند.

هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا

گیم‌پلی

صحبت راجع به این‌که گیم‌پلی Everwild به چه شکل خواهد بود، با توجه به آن‌چه که در تریلر شاهد آن بودیم، دشوار است. از سوی دیگر، ریبوت شدن پروژه ممکن است به تغییرات کلیدی حتی حول جنبه‌های بصری منجر شده باشد. مسئله‌ای که باعث می‌شود تا نتوانیم راجع به مکانیک‌های موجود در گیم‌پلی و ساختار آن حرف بزنیم، این است که عملا هیچ تقابل و تخاصمی در تریلر بازی وجود ندارد. با این‌حال، با توجه به این‌که انسان‌ها معمولا به صورت گروهی در محیط بازی حرکت می‌کنند، به نظر می‌رسد که شاهد المان‌های چندنفره در Everwild خواهیم بود. در پایان تریلر دیده می‌شود که یکی از انسان‌ها با حیوانی ارتباط برقرار می‌کند و این موضوع منجر به بیداری یک جادو در بین‌ آن‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد که Everwild، داستان نخستین روزهای یک تمدن را تعریف می‌کند؛ تمدنی که در آن انسان‌ها سعی می‌کنند تا از توانایی‌ها و قابلیت‌های موجوداتی که برای سال‌ها ساکن آن سرزمین بوده‌اند، اطلاعات بیشتری کسب کرده و با آن‌ها هم‌زیستی داشته باشند. تا کنون نکات مبهم زیادی پیرامون Everwild وجود دارد؛ پس باید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این بازی منتظر بمانیم.
رئیس استودیوی Rare، آقای کرگ دانکن (Craig Duncan)، در مصاحبه‌ای با یوروگیمر (Eurogamer)، از بیان اطلاعات بیشتر راجع به Everwild خودداری کرده و به بیان این‌ جمله که این اثر یک بازی منحصر‌به‌فرد خواهد بود، اکتفا نموده است. دانکن همچنین بیان داشت:

عده‌ای عاشقان گیمینگ، دور هم جمع شده‌اند و برای خلق یک بازی باکیفیت در تلاش هستند؛ این موضوع باعث می‌شود تا Everwild به یک بازی ویژه تبدیل شود‌.

دانکن طی مطلبی که در وبلاگ اختصاصی Everwild متتشر شد نیز به صورت مرموز راجع به این بازی سخن‌ گفت:

بازی Everwild کماکان در حال سپری کردن‌ مراحل ابتدایی توسعه است‌. تیم سازنده دنبال یافتن راه‌های جدیدی بوده که بازیکنان از طریق آن‌ها بتوانند در یک دنیای جادویی به ماجراجویی پرداخته و با موجودات‌ مختلف تعامل داشته باشند. Everwild، بیشتر از یک IP جدید خواهد بود و تجربه‌ای که این اثر قصد خلق آن را دارد، برای همه بازیکنان جذابیت خاص خود را خواهد داشت.


شما راجع به بازی Everwild چه فکر می‌کنید؟ آیا این عنوان پتانسیل تبدیل شدن به یک IP آینده‌دار برای مایکروسافت را دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Arcix™ツ`RpgFanDARKSIRENv-alkalineManny CalaveraTahaic𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸وایکینگ کپنهاگUNCLE ARTHURmarioO2john117𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔ParsaAli????لئوناردو داوینچی.mh.p.more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کلاغ گفت:

    گرافیکش رو دوست داشتم
    امیدوارم بازی خوبی از آب در بیاد

    Brainiac(خداحافظ)Master bladePop_StarEmpty
  • این میره واسه ۲۰۲۴
    از تریلراش معلومه یه گیم زیباییه بخصوص موتور انریل انجین ۵ دیگه عالیه من که زیاد برا این گیم هایپم

    v-alkalineBrainiac(خداحافظ)َlordgoorba(انتظار سخت برای dlc elden ring)Master bladePop_Star
  • harvey bent گفت:

    این بازی اصلا و ابدا توسط ما رد صلاحیت نخواهد شد
    :)) justinian_gang

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)RpgFanکفتر گیمینگBrainiac(خداحافظ)Master bladeTahaicPop_Starjohn117
  • با مدیریت قوی ایکس باکس احتمالا نسل ۱۰ منتشر بشه.
    متای بالای ۶۰ هم پیشرفت بزرگی برای این استودیو بعد از بازی قایق سواریه

    RpgFanBrainiac(خداحافظ)Master bladePerfectManny CalaveraTahaicPop_Starگکو پلنگی (دکتر گیمفا)UMK3mariomore
  • Nion گفت:

    Rare با پشتیبانیش Sea of Thieves رو واقعا زنده کرد …

    Brainiac(خداحافظ)Master bladeTahaicPop_Starوایکینگ کپنهاگگکو پلنگی (دکتر گیمفا)
  • mbox گفت:

    با sea of thieves خودشونو ثابت کردن که منتقدین و سایتا با تبلیغات مسموم نمیتونه زمینشون بزنه و یکی از بهترین گیمای انلاین نسل هشت رو ارایه دادن که همچنان جذب مخاطب میکنه و تموم نشدنی به نظر میاد.

    AAS(بازگشته است)Brainiac(خداحافظ)Master bladeUNCLE ARTHURPop_Starjohn117گکو پلنگی (دکتر گیمفا)Chris redfield
  • sarjukhe گفت:

    بازی چندبار ریبوت شده و این اطلاعاتی که ازش هست هم معلوم نیست چقدر دقیقه

    ریر با اینکه نیرو زیاد داره ولی یکی از کم کارترین استودیوهای مایکروسافت به نظرم، فقط هر یکی دو سال یه محتوا چند ساعته واسه سی اف تیوز می دن

    امیدوارم روی نسخه بعدی سی او تویز هم کار کنن، خیلی پتانسیل داره این جهان دزدان دریایی، هیچ حریفی هم تو مارکت براش نیست

    هر موقع انچارتد ۴ رو بازی می کنم، اون بخش هایی که تو جزیرست، به خودم می گم چی می شد یه بازی بود می شد رفت کل جزیره و سوراخ سومبه هاش رو گشت و دید چه اسراری داره

    RpgFanMaster bladePop_Star
  • AmirAgha گفت:

    اول یک خسته نباشید میگم به آقای فرزان
    ولی من یک مشکل اساسی دارم با این مقاله
    و اونم اینه که ما هیییچ اطلاعاتی از everwild نداریم
    وقتی ما داشتم دونه دونه تیتر هایی که زدید رو میخوندم همون اول نوشته شده بود که اطلاعات در دسترس نیست یا خیلی کم است و…
    خب وقتی اینطوره چه الزامی داره که این مقاله منتشر شه
    الان میشد کللل این مقاله رو تو ۵ خط نوشت
    امیدوارم تو این چیزا بیشتر دقت بشه
    ممنون

    Cpt. AtaAtomic SoldierRpgFanv-alkalineBrainiac(خداحافظ)Master bladeانسانmarioPop_StarA.Offmore
    • والا هنوز بازی ریمیک متال گیر ۳ هنوز تایید رسمی نشده و وجود داشتن چنین ریمیکی هنوز در حاله ایی از ابهامه ، اون وقت شایعات میدن کونامی با سونی قرارداد بسته ، اینا انحصاری کنسول سونی هستن ، بعد شایعه میاد خیر اینا انحصاری زمانی هستن ، دقت کنین هنوز تایید نشده در حالساخت هستن یا نه ! بعد هنوز مشخص نشده که کدوم استودیو اصلا در حال ساخت این عناوین هست ، صرفا چهارتا اینسایدر از این عناوین صحبت کردن ! …

      حالا اینجا مطلبی داریم که ،شرکت سازندش مشخصه ، بازی معرفی شده ، بازیهای قبلی این استودیو دارای سبک های مشابهی هستن و اتفاقا ژانر بازی هم مشخص شده ، و ازش ویدئو هم به بیرون درز کرده ، چطور میشه ما اون شایعات رو قبول کنیم و صحبت کردن در مورد این عنوان مشخص رو بیهوده بدونیم 😐🤔 …. ؟!

      به نظر من اتفاقا خوبه صحبت کنیم در مورد چیزی که مطمئنیم معرفی شده ، نه در مورد چیزی که هنوز نه معرفی شده و نه در مورد کیفیت احتمالی اون مطمئن هستیم !

      Atomic SoldierRpgFanBrainiac(خداحافظ)Master bladeAshen undead the bearermario𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔Pop_Starjohn117از پیروان bloodyblade.Redmore
      • AmirAgha گفت:

        ببین صحبت من در مورد محتوایه
        الان این مقاله هیییچی نداشت
        چون ما هیییچی نمیدونیم!
        ینی همه الان مقاله رو میشه توی ۵ خط خلاصه کرد
        در مورد mgs3 remake هم همینطوره
        اگر در حال حاضر یک مقاله ای با عنوان ( هر آنچه از mgs3 remake میدانیم) منتشر بشه بازم من میام این حرف رو میزنم…

        Atomic SoldierMaster bladePop_Starانسان
        • شما به مطالب بسیار زیادی که از متالگیر ریمیک ۳ که هنوز نه تایید شده و نه میدونیم توسط کی داره ساخته میشه و اصلا نمیدونیم رو چه بستری عرضه خواهد شد ، توجه کن ، خیلی زیادن ، اما هر سال ما یک مطلب در مورد اور وایلد شاید ببینیم و شاید نبینیم ، کدوم رو میشه سرزنش کرد ؟!

          من میدونم متال گیر ۳ بازی بسیار بزرگی بوده ، اما ریمیک اون رو چه شرکتی داره میسازه ؟ نمیدونیم ، تو کجا قراره نمایش بدن ؟! نمیدونیم (همونجور که اطلاع داری شوکیس عظیم سونی به صورت رسمی تایید هم نشده ، جایی که احتمال داره بازی رونمایی بشه)
          خب سال پیش چقدر در مورد اور وایلد شنیدیم ؟! تقریبا هیچی ، سال پیشش چی؟! بازم هیچی ، حالا بعد از دو سال یک مقاله جهت یادآوریش کار شده ، به نظر من نه اضافه کاریه و نه میتونیم بگیم لازم نبود! بازی در حال ساخته و قطعا بعد یک مدت خبر خوب ساخته شدن یا افتضاح بودنش میاد ؟! …

          یادته اخبار اباندوند رو ، چند بار تو خبرهاش میگفتیم کار نکنن ، اونا نباید کار میشد ،نه این بازی که در هر صورت ازش خبری به صورت رسمی منتشر خواهد شد!!

          RpgFanMaster blade
  • Dastan گفت:

    بازی چون سرویس محور هست قطعا متاش زرد میشه !!! حالا چقدر هم پر طرفدار بشه , مایکروسافت همیشه سر سرویس محور بودن ریسک میکنه ولی هیچ وقت مورد ستایش قرار نگرفت ولی بقیه همچین ریسکی نمیکنن مورد ستایش قرار میگیرند

    RpgFanMaster bladeDĥeebvj⁷UklPop_Starشادمن 3گکو پلنگی (دکتر گیمفا)halkerA.Off
  • BaBa Woss گفت:

    مقاله بی دلیلی بود که منتشر شه .
    گیم خوبی ممکنه از آب دربیاد ولی هنوز سه چارساله که هیچی معلوم نیست

    Master blade
  • PEDroo گفت:

    از گرافیکش خیلی خوشم اومده… مثل زلداست ولی کمی رنگهاش نرم تر هستن. آفرین به بخش گرافیک هنری

    Master blade
  • General گفت:

    خودشونم نمیدونن چی میخوان بسازن وگرنه تا الان باید ازش گیمپلی میدادن بعید میدونم تو شوکیس امسالم باشه آخرش یا کنسل میشه یا یه آبروریزی مثل ردفال میشه👍🏻با مدیریت مایکروسافت انتظار دیگه ای نمیشه داشت

    RpgFanMaster blade
  • Hasan0930 گفت:

    فوق العاده هایپ زیاده برای این بازی
    به خاطر اینه که بازی ها معمولا با هدف آرامش ساخته نمیشن و لذا یک بازی که با این هدف ساخته میشه نظرها رو به خودش جلب می کنه

    RpgFanMaster blade
  • Arshia.1 گفت:

    فقط مناظر این گیم رو نگاه کنی و لذت ببری….

    RpgFanv-alkalineMaster blade
  • بازی هنوز نیومده و منتشر نشده ، ریبوت شده …
    خدا رحم کنه … چی میخواد بشه ؟!!!!
    ولی دعا کنیم موفق شه ، خستگی از تن همه سازنده‌هاش درآد 👌👌👌👍👍👍

    halker
  • Peyman گفت:

    دوستان کسی از بازی illخبر داره ؟هر چی گشتم هیچ خبری ازش پیدا نکردم کسی تو یوتوب چنلی جایی خبر نداره از توسعه بازی اخرین تریلر بازی مال دو سال پیش بود اخه اگرم لغو میشد باید اعلام میشد دو سال دارم اخبار گیمینگ میگردم شاید خبری باشع از بازی ill مثل خبلی بازی ها فقط با انجین انریل اینجین۵ در حال توسعه هست دیگه هم خبری نشد

هر آنچه که راجع به بازی Everwild می‌دانیم - گیمفا