شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا
شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا
شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا
شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا

شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟

علی محمدپناه
۲۳:۰۲ ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
فیلم بلک آدام black adam

فیلم Black Adam به معرفی شخصیتی شرور از کتاب‌های کمیک دی‌سی می‌پردازد که اهریمنی بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد.

متن حاوی اسپویل است!

همانطور که در تریلرها و تیزرهای منتشر شده برای فیلم بلک آدام (Black Adam) تاکید شده بود، شخصیت تث آدام با بازی دوئین جانسون (Dwayne Johnson) یک قهرمان نیست اما فعلا او فرد قدرتمندی است که دنیای سینمایی دی‌سی به آن نیاز دارد.

در فیلم «بلک آدام» برای اولین بار شخصیت سباک (Sabbac) به دنیای سینمایی دی‌سی معرفی می‌شود. این شخصیت شرور موجودی بسیار قدرتمند و شرور است که حتی تث آدام در مقایسه با آن ضعیف به نظر می‌رسد.

در تریلرهای منتشر شده برای فیلم «بلک آدام»، نیم نگاهی از شخصیت شرور «سَباک» دیده شده بود و از او به عنوان شخصیت شرور اصلی فیلم یاد شده بود اما این شخصیت کیست و چه قدرت‌هایی دارد؟ در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این شخصیت شرور دنیای دی‌سی بپردازیم.

شخصیت سباک در فیلم بلک آدام

فیلم بلک آدام black adam

در دنیای دی‌سی چندین شخصیت شرور وجود دارند که خود را سباک می‌نامند و همگی آن‌ها نیز منبع قدرت یکسانی دارند. همانطور که شزم و بلک آدام قدرت‌های خود را از ۶ خدای قدرتمند می‌گیرند، سباک نیز از بدترین اهریمن‌ها در دنیای دی‌سی قدرت‌هایش را بدست می‌آورد.

فرد فانی که این قدرت‌ها در اختیار دارد تنها با صدا زدن نام سباک می‌تواند به اهریمنی بسیار توانمند و آتشین تبدیل شود که توانایی رویایی با برخی از قدرتمندترین قهرمانان را دارد. بلک آدام ممکن است در میان انسان‌ها خودش را همانند خدایان بداند اما قدرت‌های او در برابر سباک بسیار کوچک به نظر می‌رسند.

قدرت‌های شیطانی سباک

همانند شزم، نام سباک نیز مخففی از نام ۶ اهریمنی است که این قدرت‌‌های بسیار زیاد را به او داده‌اند. از جمله این اهریمن‌ها و شیاطین نیز می‌توان به سِیتن (Satan)، آیم (Aym)، بلیال (Belial)، بلیزبوب (Beelzebub)، آزمودیوس (Asmodeus) و کریتیس (Crateis) اشاره کرد. فرد فانی که حامل این قدرت‌های اهریمنی است، با فریاد زدن نام سباک، مورد برخورد آذرخشی سیاه قرار می‌گیرد و به یک اهریمن غول‌پیکر و عضلانی تبدیل می‌شود.

سباک برخی از قدرت‌های شزم و بلک آدام همچون توانایی پرواز و قدرت بسیار زیاد را دارد. او همچنین نفسی آتشین دارد و گاهی اوقات اندازه او با ساختمانی کوچک برابری می‌کند. سباک به دلیل همین قدرت‌های جادویی‌اش، اغلب دشمنی برای سوپرمن به شمار می‌رود.

خاستگاه سباک در کتاب‌های کمیک

فیلم بلک آدام black adam

سباک در حقیقت یکی از قدیمی‌ترین شرورهای دنیای دی‌سی به شمار می‌رود که اولین حضورش در کتاب‌های کمیک به سال ۱۹۴۳ میلادی باز می‌گردد. تا به امروز نیز سه نسخه متفاوت از شخصیت سباک معرفی شده‌اند.

شخصیت اصلی سباک، تیموتی کارنس نام داشت و تقریبا یک شخصیت شرور استاندارد در عصر طلایی کتاب‌های کمیک به شمار می‌رود و حتی در داستان‌های مختلف از همکاری او با نازی‌ها در جنگ جهانی دوم یاد شده است.

دومین سباک گنگستری روسی به نام اسماعیل گرگور است که پس از اجرای یک مراسم قتل عام توانست قدرت‌های تیموتی کارنس را از آن خودش کند. این شخصیت در کتاب‌های کمیک مختلفی در میانه دهه ۲۰۰۰ میلادی حضور داشته است.

سومین نسخه از شخصیت سباک نیز بر خلاف نسخه‌های قبلی که از ۶ اهریمن قدرت می‌گرفتند، نیروهای خود را از هفت گناه کبیره انسان‌ها بدست می‌آورد. این قدرت‌های اهریمنی نیز در بدن شخصی ثروتمند و زورگو به نام آقای بایر قرار گرفته‌اند.

نقش سباک در فیلم بلک آدام

فیلم black adam

شخصیت سباک خارج از کتاب‌های کمیک دی‌سی، در جای دیگر حضوری پر رنگ نداشته است. در قسمتی از سریال انیمیشنی عدالت‌جویان جوان (Young Justice) تنها به نام این شخصیت اشاره شد و در فصل پنجم سریال ارو (Arrow) نیز دومین میزبان سباک یعنی اسماعیل گرگور تنها به عنوان فردی گنگستر معرفی شده بود.

در فیلم «بلک آدام» شخصیت سباک سرانجام برای اولین بار به صورت لایو اکشن و به شکل مناسب به تصویر کشیده شد. در این اثر سینمایی، بازیگر فیلم علاءالدین (Aladdin) یعنی مروان کنزاری (Marwan Kenzari) نقش اسماعیل گرگور یا سباک را به نمایش در می‌آورد.

با توجه به اطلاعات فاش شده از فیلم «بلک آدام»، شخصیت اسمایل گرگور در این فیلم به عنوان رهبر سازمان جنایتکار اینترگنگ (Intergang) معرفی شده است که یکی از سازمان‌های خلافکار مهم در دنیای دی‌سی است.

سازمان اینترگنگ بیشتر برای استفاده از تسلیحات و فناوری بسیار پیشرفته خود علیه ابرقهرمانی همچون سوپرمن شناخته می‌شود اما در فیلم «بلک آدام»، این سازمان به رهبری اسماعیل گرگور به جنگ علیه بلک آدام و جامعه عدالت آمریکا رفته است.

به نظر می‌رسد که نسخه به تصویر کشیده از شخصیت سباک در فیلم «بلک آدام» ترکیبی از سه نسخه آن در کتاب‌های کمیک است و ویژگی‌هایی را از هر کدام از آن نسخه‌ها به قرض گرفته است.

فیلم «بلک آدام» در تاریخ ۲۱ اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران می‌شود.

منبع: ign

امیر حسینRezag1Capitanvahid gamerهادی صفائی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا
شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا
شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا
شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا
شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شخصیت شرور فیلم Black Adam کیست؟ - گیمفا