بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی

نصیر فرزان
۰۸:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

پیش از این‌که از کلمه ریمیک احساس نفرت کنید، به خاطر داشته باشید که تعدادی از برترین عناوین صنعت گیمینگ، بازسازی نسخه اورجینال خود بوده‌اند. با ما همراه باشید.

با این‌که بازسازی‌های ساخته شده در مدیوم سینما و تلویزیون، معمولا توفیق چندانی کسب نمی‌کنند، اما در صنعت گیم شاهد ریمیک‌های درخور تحسین بسیاری بوده‌ایم‌؛ عناوینی که با برطرف نمودن برخی از ایرادات، نسبت به نسخه اورجینال خود از کیفیت بالاتری برخوردار بوده‌اند. بسیاری از بازسازی‌های کنونی، در واقع بازی‌های جذابی بوده‌اند که صرفا پس از یک بهبود گرافیکی، مجدداً عرضه شده‌اند. برگ برنده‌ی‌ ریمیک بازی‌های ویدیویی در قیاس با بازسازی‌هایی که در مدیوم سینما و تلویزیون خلق می‌شوند، این است که در صنعت بازی‌های ویدیویی، شما می‌توانید با یک گرافیک مدرن‌ و ارتقا یافته، تا حد زیادی شانس موفقیت بازی مورد نظر را تضمین کنید. با این‌حال، بهترین بازسازی‌های ساخته شده، پا را فراتر از این موضوع گذاشته و ضمن استفاده از مکانیک‌های جدید و ایده‌های تازه، به شما چنین تلقین‌ می‌کنند که گویی در حال تجربه یک بازی نو، در قیاس با نسخه اورجینال هستید. در این مقاله به معرفی ۱۵ ریمیک برتر تاریخ صنعت گیمینگ خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

۱۵. Metal Gear Solid: The Twin Snakes

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

Metal Gear Solid اورجینال، ژانر مخفی‌کاری را محبوب کرد و هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) را به عنوان یک بازی‌ساز مطرح بر سر زبان‌ها انداخت. با این‌که نحوه روایت و شخصیت‌پردازی MGS از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، گرافیک و المان‌های گیم‌پلی بازی به سرعت از رده خارج شدند. به همین دلیل، استودیوی سیلیکان نایتس (Silicon Knights)، اقدام به توسعه ریمیک MGS اورجینال برای کنسول‌ Gamecube از نینتندو کرده و آن را Metal Gear Solid: The Twin Snakes نامید. هدف از خلق این بازسازی، تولید یک بازی با کیفیت بصری بالا، در قیاس با نسخه‌ی عرضه شده برای کنسول پلی استیشن ۱ بود.
این بازی علاوه بر این‌که از نظر طراحی شخصیت‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری را به خود دیده است، از نگاه گیم‌پلی نیز بهبودهای متعددی را شامل می‌شود. ارتقای هوش مصنوعی دشمنان، اصلاح مکانیزم هدف‌گیری با اسلحه و افزودن قابلیت آویزان شدن از لبه‌ها، تنها بخشی از مواردی است که استودیوی سیلیکان نایتس اقدام به بهبود آن‌ها نمود. با این‌که برخی از بازیکنان، تغییرات ایجاد شده در Solid Snake را نپسندیده و معتقدند که مکانیک‌های جدید به بازیکن قدرت زیادی می‌دهند، اما نمی‌توان منکر این حقیقت شد که سیلیکان نایتس با اعمال این تغییرات، از خود جسارت و ابتکار بالایی به نمایش گذاشته است‌. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت عدم ساخت Solid Snake، شاید هیچ‌گاه شخصیت اول این بازی به Super Smash Bros راه نمی‌یافت.

١۴. Super Mario 64 DS

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

نسخه اورجینال Super Mario 64، یک بازی انقلابی بود و موفق شد تا توانایی‌های کنسول N64 را به رخ همگان بکشد. عرضه Super Mario 64 DS برای Nintendo DS، در راستای نمایش قدرت این‌ کنسول دستی صورت گرفت و توانست بازیکنان را بیش از پیش به سوی این کنسول جذب کند. با این‌که Super Mario 64 DS نسبت به نسخه اورجینال خود دچار تغییرات انقلابی نشده است، با این حال، با افزودن برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید به بازی، باعث می‌شود تا تجربه آن حتی برای بازیکنان قدیمی نیز تازه باشد. افزایش آیتم‌های قابل جمع‌آوری و همچنین افزودن شخصیت‌های قابل بازی جدید، باعث شده‌اند تا Super Mario 64 DS، به یک ریمیک بسیار جذاب تبدیل شود. شاید تنها مشکل این بازسازی، این نکته باشد که برای دویدن، شما باید به صورت دائم یکی از کلیدها را نگه دارید؛ موضوعی که بعد از چند ساعت تجربه بازی به آن عادت خواهید نمود.

۱۳. Yakuza Kiwami

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

با این‌که فرنچایز Yakuza طرفداران سرسخت بسیاری دارد، نسخه‌های عرضه شده تا پیش از Yakuza 0 نتوانستند بازیکنان زیادی را به سوی خود جذب کنند. در چنین شرایطی، این پیش درامد موفق شد تا فرنچایز Yakuza را احیا نموده و به استودیوی سازنده این فرصت را بدهد تا بازسازی مد نظر خود را تولید نماید. Yakuza Kiwami از نقطه‌نظر هسته گیم‌پلی و مکانیزم مبارزات، وام‌دار Yakuza 0 بوده و از نگاه روایت، مسیر نسخه اورجینال Yakuza را ادامه می‌دهد. در بازی Yakuza Kiwami، شاهد معرفی مکانیک جدیدی به نام Majima Everywhere هستیم که به شما اجازه می‌دهد تا از شخصیت محبوبی به نام Goro Majima در هرجایی که دوست دارید، استفاده کنید. پس از موفقیت Kiwami، استودیوی سازنده اقدام به عرضه Yakuza Kiwami 2 نمود؛ عنوانی که بازسازی Yakuza 2 محسوب می‌شود.

۱۲. Kingdom Hearts RE: Chain of Memories

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

شیوه روایت Kingdom Hearts، به لطف پیچیدگی و برخی تصمیمات گرفته شده توسط استودیوی اسکوئر انیکس (Square Enix)، در بین بازیکنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. Kingdom Hearts: Chain of Memories که برای کنسول Game Boy Advance عرضه شد، بازیکنان را با Organization Xlll و مبارزات کارتی آشنا نمود. پس از این‌که اسکوئر انیکس تصمیم به بازسازی Chain of Memories برای کنسول پلی استیشن ۲ گرفت، موفقیت‌های بعدی این بازی از راه رسیدند. گرافیک سه بعدی، صداگذاری با کیفیت و استفاده از فرمان‌های مثلثی (Triangle Commands)، باعث شدند تا Kingdom Hearts Re: Chain of Memories، به یک بازی بسیار محبوب تبدیل شود. از سوی دیگر، باید این نکته را نیز به خاطر داشت که بخش زیادی از Lore فرنچایز Kingom Hearts، در این بازی در اختیار بازیکنان قرار داده می‌شود.

۱۱. Demon’s Souls

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

با این‌که نسخه اورجینال Demon’s Souls در سال ۲۰۰۹ موفق شد تا به گونه شایسته ژانر سولزبورن (Soulsborne) را به بازیکنان‌ معرفی کند، اما نمی‌توان آن بازی را یکی از عناوین بلاک‌باستری کنسول پلی استیشن ۳ در نظر گرفت. موفقیت‌های بعدی سری Dark Souls، باعث جلب توجه بازیکنان به سوی Demon’s Souls شد؛ در این زمان بود که استودیوی بااستعدادی به نام بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games)، تصمیم گرفت تا Demon’s Souls را بازسازی کرده و یک‌ تجربه سولزبورن مدرن را در اختیار بازیکنان قرار دهد. با این‌که نسخه بازسازی شده Dark Souls در سال ۲۰۲۰ عرضه گردید و یک ریمیک‌ تمام‌عیار محسوب می‌شود، اما سازندگان نهایت تلاش خود را به خرج داده‌اند تا این بازی روح و ماهیت نسخه اورجینال را در خود حفظ کند. شاید کیفیت بصری خیره‌کننده این ریمیک، بزرگ‌ترین تفاوت آن با نسخه‌ی اورجینال را تشکیل بدهد. شاید تاکنون، Demon’s Souls تنها بازی‌ای باشد که موفق شده است تا قدرت واقعی کنسول‌های نسل نهمی را به بازیکنان نمایش بدهد.

١٠. Crash N-Sane Trilogy

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

بازی Crash Bandicoot پس از عرضه در سال ۱۹۹۶، برای سال‌ها برگ برنده استودیوی ناتی‌داگ‌ محسوب می‌شد. با این‌حال، حتی این عنوان محبوب نیز از گزند گذر زمان مصون نماند و توجهات نسبت به آن کاهش یافت‌. پس از بازگشت خاطره‌انگیز این بازی در Uncharted 4: A Thief’s End، نیاز به ساخت بازسازی Crash Bandicoot بیشتر از هر زمان دیگری دیده می‌شد. در این زمان بود که استودیوی ویکاریوس ویژنز (Vicarious Visions)، اقدام به ساخت ریمیک‌ سه نسخه ابتدایی این فرنچایز محبوب نمود. علاوه بر بهبود‌های بصری و استفاده از موزیک‌های جدید در بازی، ویکاریوس گیمز، سیستم‌ کنترل و فیزیک این سه‌گانه را نیز دستخوش برخی تغییرات نمود. افزودن چالش‌های جدید و یک درجه سختی دیگر به بازی، از دیگر مواردی بود که در Crash N-Sane Trilogy شاهد وجود آن‌ها بودیم. این سه‌گانه، به لطف بهبودهای متعدد خود، معنای واقعی یک ریمیک مدرن را به بازیکنان نشان داد.

۹. Shadow of Colossus

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

بازی‌های بسیار کمی وجود دارند که ذات واقعی هنر را در خود مجسم نمایند؛ Shadow of Colossus که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ برای کنسول پلی استیشن ۲ عرضه شد، یکی از آن دسته عناوین معدودی است که پا فراتر از مدیوم گیمینگ گذاشته و یک اثر هنری تمام و کمال محسوب می‌شود. این شاهکار مینیمالیستی، با آن دنیاسازی و نحوه روایت جذاب خود، با این‌که بازیکنان بسیاری را به سوی خود جلب کرد، اما در زمان عرضه، یک محصول عاری از ایراد محسوب نمی‌شد. با این‌حال، استودیوی خوش‌نام بلوپرینت، با بازسازی Shadow of Colossus و برطرف نمودن اندک نقایص آن، موفق شد تا خود را بیش از پیش به عنوان یک بازی‌ساز مطرح بر سر زبان‌ها بیندازد. این ریمیک که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، ضمن‌ حفظ اتموسفر خاص نسخه اورجینال، باعث می‌شود تا کمتر حس کنید که دنیای این بازی خالی از آیتم‌های مختلف است. به هر صورت، نقطه عطف این بازی، به گرافیک مسحور‌کننده آن مربوط می‌شود؛ این در حالیست که سیستم کنترل بازی نیز بهبودهایی را به خود دیده و فریم ریت آن کمتر دچار اُفت می‌شود. در نهایت باید گفت که استودیوی بلوپرینت با عرضه یک ریمیک تمام عیار، باعث شد تا بازیکنان بیشتری به تجربه Shadow of Colossus که یکی از برترین عناوین پلی استیشن ۲ محسوب می‌شد، بپردازند.

۸. Tony Hawk’s Pro Skater 1+2

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

نسخه‌های اورجینال Tony Hawk’s Pro Skater، از کیفیت بالایی برخوردار بودند. با این‌که برای مدت زیادی خبری از عرضه یک نسخه جدید برای این فرنچایز محبوب نبود، عرضه باندل Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 در قالب یک بازسازی تمام‌عیار، یک خبر خوشحال‌کننده برای بازیکنان محسوب می‌شد. علاوه بر بهبودهای بصری که در این ریمیک شاهد آن‌ها بودیم، بسیاری از مراحل کلاسیک بازی نیز دست‌خوش تغییراتی شده‌اند که باعث می‌شوند تا حس و حال تجربه یک بازی جدید به بازیکنان دست بدهد. بهبود سیستم کنترل بازی، یکی دیگر از تغییراتیست که در Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 اعمال شده است. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید مراحل دلخواه خود را طراحی کرده و در آن‌ها به انجام کارهای دیوانه‌وار بپردازید؛ کلیه این‌موارد در کنار هم، باعث شده‌اند تا بتوانیم از Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 به عنوان یکی از بهترین بازسازی‌های صنعت گیمینگ یاد کنیم.

۷. Metroid: Samus Returns

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

با این‌که ۲ نسخه اورجینال Metroid از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند، تجربه آن‌ها در عصر مدرن کار دشواری محسوب می‌شود. در چنین شرایطی، نینتندو تصمیم گرفت تا این دو بازی را بازسازی کرده و برخی ایده‌های جدید را در آن‌ها اعمال نماید. Metroid: Zero Mission و Metroid: Samus Returns، از فرمول مورد استفاده در بازی‌های اورجینال به عنوان نقطه شروع خود استفاده نموده و مراحل، باس‌ها و مکانیک‌های جدیدی از قبیل قابلیت مخفی‌کاری و سیستم ملی (Melee) را به آن‌ها افزوده است. قابلیت ذخیره بازی در ایستگاه‌های ذخیره یا Save Stations، یکی دیگر از موارد جدیدیست که در این بازسازی شاهد حضور آن هستیم‌. با این‌که هر دو بازی از کیفیت بالایی برخوردارند، انتخاب ما برای حضور در این لیست، عنوان Semus Returns است.

۶. Black Mesa

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

معمولا زمانی که داستانی راجع به تلاش بازیکنان برای ساخت یک ریمیک از بازی مورد علاقه‌شان می‌شنوید، به زودی متوجه می‌شوید که استودیوی سازنده از طریق ارسال یک اخطاریه، برای توقف آن پروژه تلاش کرده است. با این‌حال، Black Mesa یکی از معدود عناوینی است که استودیوی سازنده از نسخه ساخته شده توسط بازیکنان حمایت نموده و حتی آن را نسبت به بازی تولید شده توسط خود، اثری بهتر خطاب نمود. Black Mesa، اثریست که با عشق و پشتکار زیاد ساخته شده و نسخه اورجینال Half-Life را اعتلا بخشید. این بازسازی که داستان بازی اولیه را در خود جای داده است، اقدام به بازسازی Half-Life توسط یک موتور جدید نمود. با این‌که Black Mesa، تلاش می‌کند تا به بازی اورجینال وفادار باقی بماند، به لطف موسیقی به کار رفته و برخی مراحل جدید، تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای بازیکنان رقم می‌زند. بهبودها و تغییراتی که Black Mesa در مراحل Xen ایجاد نمود، خود می‌توانند به تنهایی دلیلی باشند برای این‌که این بازی را به Half-Life اورجینال ترجیح بدهید. کیفیت این بازسازی به حدی درخور تحسین بود که مهر تایید ولو (Valve) را دریافت نمود.

۵. Pokémon HeartGold/SoulSilver

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

سال‌ها قبل، عناوین Pokémon Gold و Pokémon Silver، برترین بازی‌های این فرنچایز محسوب می‌شدند؛ اما نوآوری‌های Diamond و Pearl، باعث شدند تا آن نسل گوی سبقت را از سایر رقبا برباید. در این زمان، استودیوی گیم فریک (Game Freak) اقدام به بازسازی نسخه‌های Gold و Silver نموده و از کلیه ایده‌های جدید خود در این عناوین استفاده کرد. در چنین شرایطی بود که بازی‌های Pokémon HeartGold و Pokémon Soulsilver، به بهترین‌های این فرنچایز تبدیل شدند. نسخه‌های Gold و Silver اورجینال، بازی‌های بسیار باکیفیت و در عین حال پرطرفداری محسوب می‌شدند؛ چرا که به بازیکنان اجازه می‌دادند تا در دو ناحیه‌ی مختلف به تجربه بازی بپردازند. با این‌حال، بازسازی این عناوین موفق شد تا فرمول موفق قبلی را اعتلا ببخشد. HeartGold و SoulSilver، از نظر کیفیت صدا، گرافیک، داستان و المان‌های جدید به کار رفته در آن‌ها، یک سر و گردن در قیاس با نسخه‌های اورجینال خود در سطح بالاتری قرار داشته و به پوکمون‌‌ها اجازه می‌دادند تا مربی خود را خارج از Poké Ball نیز همراهی نمایند. هیچ‌گاه تمایل بازیکنان برای به گردش رفتن با آرکانین (Arcanine) را دست کم نگیرید.

۴. Resident Evil

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

نسخه اورجینال فرنچایز RE، موفق شد تا المان‌های متعددی را برای ژانر ترسناک و بقامحور تعریف کرده و جایگاه خود را به عنوان پرچم‌دار این سبک تثبیت نماید. با این‌حال، مانند بسیاری از عناوین دیگر موجود در این مقاله، گذر زمان باعث شد تا کیفیت این بازی نیز به سرعت رنگ باخته و توجهات نسبت به آن کاهش پیدا کند. پس از این‌که کپکام (Capcom) تصمیم گرفت تا تعدادی بازی انحصاری برای کنسول Gamecube تولید کند، سازنده نسخه اورجینال Resident Evil یعنی شینجی میکامی (Shinji Mikami)، برآن شد تا این بازی را بازسازی نماید. نسخه گیم‌کیوب RE، علاوه بر این‌که همه‌ی ویژگی‌هایی که بازی اورجینال را به یک اثر باکیفیت تبدیل نموده بودند در خود جای داد، موفق شد تا فرمول موفق قبلی را بهبود ببخشد. با این وجود، کیفیت بصری بالا و صداگذاری بسیار خوب، برجسته‌ترین نکاتی بودند که پس از تجربه این بازسازی، توجه بازیکنان را به سوی خود جلب می‌کردند؛ اما حقیقت این است که تصمیم میکامی مبنی بر افزودن هیولاهای جدیدی از قبیل Crimson Heads و Lisa Trevor به بازی، باعث شد تا این بازسازی، به یکی از برترین ریمیک‌های تاریخ صنعت گیمینگ تبدیل شود. Resident Evil Remake، علاوه بر این‌که نسخه اورجینال خود را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت، موفق شد تا به یک بازی انقلابی در ژانر ترسناک و بقامحور تبدیل شود.

۳. The Legend of Zelda: Link’s Awakening

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

زمانی که The Legend of Zelda: Link’s Awakening برای Game Boy عرضه گردید، موفق به اثبات این موضوع شد که کنسول‌های دستی نیز مانند کنسول‌های خانگی، قادرند تا یک تجربه ماجراجویی بسیار باکیفیت را برای بازیکنان به ارمغان بیاورند. با این وجود، پس از گذشت سال‌ها، فرمول به کار رفته در این بازی، برای سلیقه بازیکنان جدید غیر قابل تحمل به نظر می‌رسید. در چنین شرایطی، نینتندو تصمیم گرفت تا این بازی محبوب را بازسازی کرده و اجازه ندهد تا غبار گذر زمان، چهره آن را مخدوش نماید.
با این‌که ریمیک Link’s awakening، از همان دنیاسازی و داستان نسخه اورجینال استفاده می‌کند اما در عین حال، برخی از نقایص بازی را برطرف کرده و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا برای همیشه از سلاح و سپر خود استفاده کنند. با این وجود، بزرگ‌ترین بهبود ایجاد شده در این ریمیک در قیاس با نسخه اورجینال، به نحوه‌ی اجرای این بازی برمی‌گردد. بازسازی Link’s awakening، ضمن این‌که روح نسخه اورجینال را کماکان در خود جای داده است، به لطف قابلیت ساخت دانجن، یک تجربه‌ی عمیق و دلنشین را برای بازیکنان رقم می‌زند. این بازی ضمن این‌که موفق می‌شود تا یکی از ماجراجویی‌های حماسی لینک را راهی کنسول‌‌های نسل جدید نینتندو کند، نزدیک‌ترین عنوانیست که تاکنون به Legend of Zelda Maker مد نظر بازیکنان نزدیک شده است.

۲. Final Fantasy Vll Remake

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

از آن‌جایی که Final Fantasy Vll، به راحتی یکی از بهترین نسخه‌های فرنچایز FF محسوب می‌شود، استودیوی اسکوئر انیکس بارها تصمیم گرفت است تا با این بازی تجدید خاطره نماید. از زمانی که دموی Final Fantasy 7 برای نخستین بار روی پلی استیشن ۳ نمایش داده شد، بازیکنان همواره خواستار بازسازی این بازی بودند؛ با این‌حال، آن‌چه که اسکوئر انیکس در نهایت ارائه نمود، عنوانی بود که خوش‌بین‌ترین طرفداران این فرنچایز نیز انتظار آن را نداشتند. این استودیو، به جای خلق یک عنوان RPG نوبتی که در آن بازیکنان خطوط داستانی قبلی را تعقیب می‌کنند، یک بازی اکشن‌محور درخشان را تولید کرد که به صورت عمیق، به مضمون سرنوشت می‌پردازد و از اطلاعات بازیکنان راجع به داستان نسخه اورجینال، بر علیه آن‌ها استفاده می‌نماید. با این‌که Final Fantasy Vll، صرفا دارای بخش Midgar از نسخه اورجینال است، اما موفق می‌شود تا این موضوع را به برگ برنده خود تبدیل کند؛ چرا که از این طریق، فرصت بیشتری برای شناخت شخصیت‌های مختلف بازی در اختیار گیمرها قرار می‌‌دهد. شاید Final Fantasy Vll، به مذاق تعدادی از بازیکنان خوش نیامده باشد، اما حقیقت این است که این بازی، مثال واقعی و عینی یک ریمیک انقلابی محسوب می‌شود.

۱. Resident Evil 2

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

پس از این‌که کپکام اقدام به عرضه بازسازی Resident Evil اورجینال برای کنسول Gamecube نمود، بازیکنان چنین پنداشتند که این شرکت به زودی پروژه تولید بازسازی RE 2 را شروع خواهد کرد. اما در کمال ناباوری، ۲۰ سال طول کشید تا این‌که کپکام در نهایت تصمیم به عملی کردن این آرزوی همیشگی بازیکنان بگیرد. با این‌حال، ریمیک Resident Evil 2، هرگز آن بازی‌ای که طرفداران انتظار آن را داشتند نبود. این بازسازی که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، از نظر ایجاد توازن بین ایده‌های جدید و فرمول به کار رفته‌ی قدیمی، برجسته‌ترین و در عین حال چشم‌گیرترین ریمیک تاریخ صنعت گیمینگ محسوب می‌شود. در این بازسازی، بازیکنان می‌توانند مراحل نسخه اورجینال را با کیفیت بصری خیره‌کننده تحربه کرده و به لطف دوربین روی شانه بازی، در محیط وسیع و پرجزئیات آن به ماجراجویی بپردازند. قسمت شگفت‌انگیز بازسازی RE 2 این است که این بازی، به لطف نورپردازی بسیار باکیفیت خود و همچنین طراحی جدید به کار رفته برای مستر ایکس (Mr X)، به مراتب نسبت به نسخه اورجینال ترسناک‌تر عمل می‌کند. این موضوع که مستر ایکس تقریبا در همه‌جا می‌تواند شما را تعقیب کند، حال و هوای خاصی به این بازی داده است. با این‌که استایل عناوین اورجینال فرنچایز RE، به گونه‌ایست که گذر زمان نمی‌تواند به کلی باعث فراموشی آن‌ها شود، اما Resident Evil 2 نشان می‌دهد که چگونه یک ریمیک باکیفیت می‌تواند یک هارمونی لذت‌بخش را بین ایده‌های جدید و قدیمی ایجاد نماید.

…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈RegeneratorThe greatA.mBehzad zargaryDark FantasyAlborznobodyStar Lordامیررضا ایزدپناهDaniyal Bleszinski77SepehrABDVD..Emptyred-eyed Banished Knightjohn117Ali_pxblackcitymeysambmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا
بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین ریمیک های تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی - گیمفا