سازندهی Babylon’s Fall سکوت خود را در مورد تعطیل شدن این بازی شکست
مدیر عامل پلاتینومگیمز (PlatinumGames)، استودیوی سازندهی بازی Babylon’s Fall، برای اولین بار از اعلام خبر تعطیلی این بازی در پاییز توسط اسکوئر انیکس (Square Enix) صحبت کرده است.
بازی اکشن آنلاین پلاتینومگیمز یعنی Babylon’s Fall به هنگام عرضه مورد انتقاد شدید منتقدان قرار گرفت و موفق به جذب مخاطبان زیادی نشد. ماه گذشته بود که اسکوئر انیکس رسما تایید کرد که این بازی در فوریهی سال ۲۰۲۳ رسما به سرویس خود پایان خواهد داد. این یعنی Babylon’s Fall کمتر از یک سال پس از عرضه به کار خود پایان خواهد داد.
در مصاحبهای جدید با VGC، مدیر عامل پلاتینومگیمز یعنی آقای آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) برای اولین بار در مورد تعطیلی زودهنگام این بازی لایو سرویس صحبت کرده است. او گفت که این استودیو برای ناامید کردن طرفداران “شدیدا متاسف” است. اینابا مدعی شد که محدودیتها حول قرارداد با ناشر این بازی مانع از صحبت کردن او در مورد Babylon’s Fall شده بود:
اول از همه مهم است بگویم که نمیتوانم در مورد نواحی خاصی از بازیهایی که با همکارانمان توسعه میدهیم صحبت کنم. اگر به دنبال دلایل قاطع یا پروسهای هستید که منجر به چنین پایانی برای این بازی شد، باید با اسکوئر انیکس صحبت کنید.
تنها چیزی که میتوان در مورد آن صحبت کنم این است که تعطیلی سرویس Babylon’s Fall ممکن است منجر به ناامیدی برخی از طرفداران ما شده باشد. این مسئلهای است که ما شدیدا در مورد آن متاسف هستیم. فراهم ساختن هر نوع احساسی جز سرگرمی و نشاط از طریق بازیهای ما چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم.
پلاتینومگیمز پیش از این مشخص ساخته که قصد دارد در آینده بازیهای لایو سرویس را به بخشی ثابت از خروجی خود تبدیل کند. اینابا گفته که تجربهی منفی این استودیو با Babylon’s Fall منجر به ایجاد تغییرات در این برنامهها نشده است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که در آینده خیلی علاقهای به همکاری با شرکتهای خارجی مثل اتفاقی که با اسکوئر انیکس افتاد ندارد:
ما چیزهای زیادی از این تجربه یاد گرفتیم. چیزی در رابطه با برنامههای ما برای بازیهای لایو سرویس در آینده تغییر نکرده است. بازیهای لایو سرویس قطعا چیزی هستند که ما به دنبال کار بر روی آنها هستیم. دو ستون اصلی هستند که باید به عنوان توسعهدهنده به آنها نگاه کنیم. اولی مکانیکهای اصلی گیمپلی بازی لایو سرویس هستند و دومی خود سرویس و محتوای آن است.
به نظرم این دو ستون باید کاملا از نظر داخلی با هم متصل باشند. افرادی که در یک تیم و در یک شرکت هستند باید آنها را بررسی کرده و برای آنها ارزش قائل شوند. در غیر این صورت ممکن است به نتایجی برسیم که چندان باب میل ما نیست.
طی چندین سال گذشته، استودیوی پلاتینومگیمز سعی کرده تا پس از یک دهه کار کردن بر روی آیپیهای خارجی استقلال خود را پس بگیرد. به همین سبب این استودیو قصد دارد تا بازی جدید خود یعنی Sol Cresta را به صورت مستقل منتشر کند. البته اینابا گفت که صرفا داشتن کنترل کامل بر روی یک پروژه مانع از شکست Babylon’s Fall نمیشد و باید درسهای بیشتری از این بازی گرفت:
اگر شما هم ناشر باشید و هم توسعهدهنده، قطعا مسئله فرق خواهد کرد. با این حال این به معنای عدم وجود مسائل مشکلساز در طول روند توسعه و انتشار بازی نیست. اگر ما فرضا تمام کار توسعه و انتشار بازی را به صورت داخلی انجام دهیم، پس شکست یا موفقیت ما ۱۰۰ درصد به نام خودمان نوشته خواهد شد.
بازی Babylon’s Fall در حال حاضر بدترین بازی تاریخ پلی استیشن ۵ بر روی وبسایت متاکریتیک و بدترین بازی امسال است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
شما که نمیتوانید بازی دارای عناصر آنلاین بسازید خوب نسازید!
اون از اسکیل باند این از سقوط بابیلون!
البته اسکیل باند لایو سرویس نبود
منم نگفتم لایو سرویس گفتم دارای عناصر انلاین
کلا پلاتینومگیمز یه استودیوی کلاه بردار و با ارفاق کم استعداد هست ، این چیزی که بارها ثابت شده – تنها موردی که یه شرکت شخص ثالث بهشون اعتماد کرده و زمین نخورده Astral Chain بوده که اونم احتمالا شانسی خوب از کار در اومده – بیکار شدن چنین افرادی قطعا بیشتر به نفع این صنعت هست تا سر کار موندنشون
آها
بله متاسفانه همینه که هست
داداش چند بار گفتم از موتوری جنس نگیر🤣
با کسی که خودشو به خواب زده بحث نمی کنم
دابش جنس ناجور زدی مصرف کردی همه رو خواب میبینی مشکل ما نیست 🗿🦅
بدترین بازی تاریخ پلی استیشن ۵ باید به این زودی تقریبا قطعی بشه !؟
بیا و با متال گیر رایزینگ ۲ به اوج برگرد
سرنوشت ۱۹ تا بازی سرویس محور دیگه سونی که تا ۲۰۲۵ عرضه میکنه همینه
واقعا کار زشتیه که ۷۰ دلار از کاربرا گرفتن و در کمتر از یه سال بازیو بستن
از نظر اونایی که دیس دادن کار درستیه آشکارا چاپیدن ملت و بستن بازی
اینجوری پیش برید سونی یه دستگاه کارتخون رو مدل های جدید پی اس فایو نصب میکنه
چطور میشه که یه استودیو از متال گیر برسه برسه به این چرت و پرتا :/