نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما
نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما
نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما
نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

سینما علی‌رغم زیبایی‌های که به ارمغان آورده است، اما در عین حال مملو از حواشی بسیاری می‌باشد که به لطف بازیگران آن شکل می‌گیرد.

بازیگران سینما هرچند که با حضور در آثار شناخته شده و بزرگ، به شهرت بسیاری دست پیدا می‌کنند، اما در عین حال برخی از آن‌ها با رقم زدن وقایعی که برخلاف عرف جامعه و فرهنگ مورد نظر می‌باشد، حواشی گسترده‌ای را ایجاد می‌کنند که در برخی از موارد حتی می‌تواند پایان کاری آن‌ها را رقم زده و بدین وسیله سینماگران برای همیشه نسبت به آن‌ها دیدی منفی پیدا می‌نمایند.

این مسئله را می‌توان در طی چند سال گذشته نیز به صورت مکرر مشاهده کرد؛ جایی که برخی بازیگران از شهرت خود سوءاستفاده کرده و خود را نسبت به باقی افراد در جایگاه بالاتری می‌بینند. این طرز فکر غلط باعث می‌شود تا شاهد رقم خوردن اتفاقات شوکه‌کننده‌ای باشیم که حواشی گسترده‌ای را ایجاد می‌کند.

در حالی که برخی از این مسائل و حواشی می‌توانند به مرور زمان فراموش شوند، اما برخی دیگر به حدی تکان‌دهنده و پر سر و صدا است که باعث خواهد شد تا ابد به مانند لکه ننگی بر دامن بازیگر مورد نظر شناخته شود.

با توجه به افزایش این‌چنین حواشی، در نظر گرفتیم تا نگاهی به برخی از حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما داشته باشیم و اعمال آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مگ رایان (Meg Ryan)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

مگ رایان را می‌توانیم به عنوان یکی از بازیگران نمادین دهه ۸۰ الی ۹۰ سینما خطاب کنیم که به خاطر نقش‌های ماندگار خود به محبوبیت زیادی دست یافته بود.

با این حال پس از این که مشکلت شخصی او با همسرش دنیس کواید (Dennis Quaid) فاش گردید، طرفداران پر و پا قرص مگ رایان از وی روی گردانده و او را بایکوت کردند. وقایع غم‌انگیزی که مگ رایان رقم زده بود، نه تنها زندگی شخصیت وی را ویران کرد، بلکه زندگی حرفه‌ای‌اش را نیز تحت تاثیر قرار داد و از هالیوود طرد شد. حال وی در سن ۶۰ سالگی تنها در آثاری معدود و درجه چندم حاضر می‌شود که با توجه به روندی که در دهه ۹۰ در پیش گرفته بود، یک ناامیدی کامل محسوب می‌شود.

گری بیوسی (Gary Busey)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

گری بیوسی در دهه ۸۰ به سبب هنرنمایی در آثار اکشن به شهرت بسیاری دست یافت و به عنوان یکی از جذاب‌ترین بازیگران آن دوران شناخته شده بود که آینده درخشانی را در ژانر محبوبش می‌تواسنت در پیش بگیرد.

با این حال در طی یک دهه اخیر به خاطر اتهامات اخلاقی وارد شده به گری بیوسی که حتی منجر به دستگیری وی نیز شده بود، زندگی‌اش دچار یک فروپاشی اساسی گشت و مورد انتقادات بسیار زیادی قرار گرفت. او که خود را غرق شهرت و محبوبیت زیادی دیده بود، انسانیت خود را فراموش کرد و دست به رفتارهای غیراخلاقی گسترده‌ای زد که هالیوود نیز در پاسخ او را به بازیگری درجه چندم تبدیل نمود و کارنامه هنری‌اش را می‌توان گفت که برای همیشه نابود کرد.

کوین اسپیسی (Kevin Spacey)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

کوین اسپیسی که طی یک دوره طولانی، به عنوان یکی از بازیگران بزرگ تاریخ سینما شناخته شده بود، حال به دلیل اتهامات اخلاقی وارد شده به چنان بازیگر گمنامی تبدیل شده که تهیه‌کنندگان سینما حتی به زبان آوردن اسم او خودداری می‌کنند.

پس از این که در سال ۲۰۱۷ زندگی شخصی وی فاش شد و رفتارهای زننده او در رسانه‌های سراسر دنیا برای مردم در دسترس قرار گرفت، نتیجه زحمات چندین و چند ساله وی برای همیشه به فراموشی سپرده شد. بازیگر آثار به یاد ماندنی همچون Se7en، American Beauty و House of Cards مورد انتقادات بسیار تند و منفی‌ای قرار گرفت که از بازیگری تراز اول به نامی نفرین شده بدل گشت.

کنستانس وو (Constance Wu)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

کنستانس وو اگرچه که نسبت به باقی بازیگران این لیست حاشیه کمتری ایجاد کرده است، اما همچنان مورد انتقادات تندی قرار گرفت که باعث شد تا کارنامه هنری وی تا مرز نابودی پیش برود.

او که به عنوان یک ستاره رو به رشد هالیوود در حال کسب شهرت بسیار زیادی بود، به خاطر سلسه‌ای از توییت‌های زننده و توهین‌آمیزش نسبت به برخی از برنامه‌های تلویزیونی انتقادات گسترده مردم را برانگیخت و تا حدودی توسط طرفدارانش مورد بایکوت قرار گرفت. با وجود این که جو منفی شکل گرفته حول محور کنستانس وو تا حدود بسیار زیادی فروکش کرده، اما همچنان رفتارهای زننده وی در یاد مردم باقی مانده است.

مل گیبسون (Mel Gibson)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

بازیگر و کارگردان پرآوازه جهان که در دهه ۸۰ الی ۹۰ به ستاره محبوب سینماگران تبدیل شده بود، از شهرتش در راهی متفاوت بهره گرفت و به سخنان نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز پرداخت که حتی تا مرز دستگیر شدن نیز پیش رفت.

ستاره فیلم Lethal Weapon به خاطر بروز رفتارهای توهین‌آمیز و تبعیضانه‌اش تا سال‌های بسیار وارد لیست سیاه هالیوود شد و هیچ تهیه‌کننده‌ای خواهان همکاری با وی نبود. مل گیبسون که برای بیش از ۱۰ سال به فراموشی سپرده شده بود، با دستی پر به سینما بازگشت و خاطرات سیاهی که برای مردم رقم زده بود را تا حد بسیار زیادی جبران کرد. در حال حاضر او نه به مانند گذشته، اما به روند هنری خود ادامه می‌دهد و در طی چند سال گذشته موفقیت‌های کم و بیش بزرگی را به ارمغان آورده است.

ویل اسمیت (Will Smith)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

ستاره بزرگ سینما که رقم‌زننده آثار محبوبی در ژانرهای مختلف بوده است، علی‌رغم روند رو به رشدی که همچنان در طی سال‌های اخیر حفظ کرده بود، اما در جریان مراسم اسکار سال پیش به یکباره تمام آن را در معرض نابودی قرار داد.

او که به سبب فیلم تحسین شده King Richard قرار بود شب بزرگی را در مراسم اسکار سال ۲۰۲۱ تجربه نماید، در واکنش تند و توهین‌آمیزی که نسبت به کریس راک (Chris Rock) بروز داد، با واکنش‌های بسیار تند و انتقادی اکثر سینماگران مواجه شد و حتی جایزه نقش اولی که برای وی در نظر گرفته شده بود نیز در معرض خطر قرار گرفت. علی‌رغم بیانیه‌های عذرخواهی وی، اما برخی از کمپانی‌های فیلم‌سازی تصمیم گرفتند تا همکاری خودشان را با ویل اسمیت پایان داده و کارنامه هنری او را در معرض فراموشی قرار بدهند. باید صبر کرد و دید که در طی چند سال آینده سینما چه رفتاری نسبت به او از خود بروز خواهد داد!

لینا دانم (Lena Dunham)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

لینا دانم به سبب نقش‌آفرینی تماشایی که از خود در سریال Girls بر جای گذاشت، آینده درخشانی را رقم زد که به عقیده اکثر سینماگران، می‌توانست به بازیگری موفق و بزرگ در سینما تبدیل بشود.

در حالی که محبوبیت او هرروزه در حال افزایش بود، به دلیل اتهامات اخلاقی فاش شده به ناگاه با واکنش‌های بسیار تند و منفی طرفدارانش مواجه شد و این روند تا جایی ادامه یافت که عملاً تمامی موفقیت‌های به دست آورده توسط لینا دانم با نابودی مواجه گشته بود. با وجود این که در حال حاضر آن جو منفی و انتقادی شکل گرفته حول محور وی تا حدودی فروکش کرده است، اما قطعاً از محبوبیت گذشته برخوردار نبوده و آثار زیادی را از وی شاهد نیستیم.

کریس پرت (Chris Pratt)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

کریس پرت که به عنوان ستاره برخی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای حال حاضر سینما شناخته می‌شود، به سبب شخصیت شوخ طبع و مردمی‌اش به محبوبیت بسیاری در نزد سینماگران دست پیدا کرده است.

با این حال در طی چند سال گذشته، برخی از عقاید و رفتارهای محافظه‌کار او مورد انتقاد مردم قرار گرفته و حتی سریال The Terminal List نیز که توسط کمپانی آمازون ساخته و پخش شده بود نیز به خاطر حضور این بازیگر به باد انتقادات بسیاری گرفته شده است. این مسائل باعث شده تا بین طرفداران کریس پرت یک دودستگی ایجاد شده و برخی از عقاید وی دفاع کرده و برخی دیگر نیز خواهان تغییر رفتارهای وی شده‌اند. با وجود این که به نظر نمی‌رسد شهرت وی در معرض خطر قرار گرفته باشد، اما باید صبر کرد و دید که حواشی ایجاد شده حول محور او به چه سمت و سویی کشیده خواهد شد.

شیا لابوف (Shia LaBeouf)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

شیا لابوف که زمانی به عنوان ستاره آثار مستقل شناخته شده بود را می‌توان به عنوان بحث‌برانگیزترین و عجیب‌ترین بازیگر حال حاضر سینمای هالیوود خطاب کرد که نه می‌توان از وی متنفر بود و نه می‌توان رفتارهای او را مورد ستایش قرار داد!

او به دلیل رفتارهای هنجار شکنانه و غیرمتعارفی که بروز داده است، باعث ایجاد جوی منفی به دور خود شده که تا حد بسیار زیادی شهرت گذشته‌اش را مورد تاثیر قرار داده است. در اصل می‌توان این طور بیان کرد که امکان ندارد شیا لابوف سالی آرام را پشت سر بگذارد، زیرا به محض این که جو منفی حول محور او کاهش پیدا می‌کند، حاشیه جدیدی به دست خودش رقم زده می‌شود که باعث انتقادات اطرافیانش می‌شود. علی‌رغم این که هنر بازیگری وی باعث شده تا هنوز هم شاهد آثار تماشایی از شیا لابوف باشیم، اما با قطعیت می‌توان گفت که شهرت حال حاضر او به هیچ عنوان با اوایل دوران کاری وی قابل مقایسه نمی‌باشد.

ازرا میلر (Ezra Miller)

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

در پایان می‌رسیم به پرحاشیه‌ترین بازیگر حال حاضر سینمای جهان که امکان ندارد ماهی را بدون اخبار منفی وی سپری کنیم. ازرا میلر جوان به سبب حضور در آثار مستقل تحسین شده و حضور در دنیای سینمایی دی‌سی در حال کسب شهرت و موفقیت بسیار زیادی بود که شخصاً تمامی زحمات به دست آمده‌اش را در معرض خطر قرار داده است.

در طی چند ماه گذشته به سبب ایجاد درگیری‌های بسیار در هاوایی و بروز رفتارهای توهین‌آمیز، باعث ایجاد جو منفی بسیار بزرگ و بی‌سابقه‌ای برای خود شده است که حتی جایگاه او در دنیای سینمایی دی‌سی نیز چندان مثبت به نظر نمی‌رسد و شایعات بسیار زیادی وجود دارد که اظهار می‌کند کمپانی برادران وارنر دیسکاوری به زودی جایگزینی برای وی در نظر خواهد گرفت.

حاشیه‌های منفی شکل گرفته حول محور ازرا میلر به حدی خبرساز شده است که وی مجبور شد تا در برابر دوربین از تمام جهان عذرخواهی کرده و ادعا کند که می‌تواند گذشته سیاه خود را جبران نماید. با توجه به این که بعید به نظر می‌رسد کمپانی‌های فیلم‌سازی علاقه‌ای به همکاری با وی داشته باشند، باید صبر کرد و دید که آیا او هم جزوی از لیست سیاه هالیوود خواهد شد یا خیر!


به عقیده شما دلیل این حجم از حواشی ایجاد شده حول محور بازیگران سینمای جهان چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ آیا بازیگران دیگری را سراغ دارید که می‌توانستند جایگاهی در این مقاله داشته باشند؟ گفته‌های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

Amir RingoDARKSIRENیوهانLonesome guyArmageddonObad flashRezag1SquatlatexSami 227meysambKHEDER_Pro_GamerEzio Auditore da Firenzevahid gamer...77.امیر حسینAMIR WAZOWSKIEspressomore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما
نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما
نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما
نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما
نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به حاشیه‌سازترین بازیگران حال حاضر سینما