واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت

واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت

محمدرسول میرزاده
۱۴:۲۲ ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت

در پاسخ به انتقادات و باورهای غلطی که دربارۀ لیک‌های اخیر GTA 6 ایجاد شده بود، استودیوهای مختلف ساکت نماندند و تلاش کردند تا از راکستار (Rockstar) حمایت کنند.

نقدهای عجولانه و بی‌پایه و اساسی که از بازی GTA 6 بر اساس افشاسازی گستردۀ اخیر شده بود، ناراحتی بسیاری از توسعه‌دهندگان این صنعت را برانگیخته است. یکی از این نقد‌های برجسته از طرف کاربری در توییتر بود که می‌گفت: «از آن جهت که گرافیک اولین موردی است که در بازی‌ها تکمیل می‌شود، GTA 6 دقیقاً به همان شکلی که در لیک‌ها ظاهر شده است، خواهد بود.»

بدیهی است که این کاربر با چنین اظهار نظری، در گذشته هیچ عنوانی از راکستار را بازی نکرده است، اما اهمیت چندانی ندارد، چراکه جمع کثیری از توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند با مثال‌هایی بسیار قانع‌کننده این نظرات را اصلاح کنند.

یکی از این مثال‌ها که شاید حتی قانع‌کننده‌ترین آن‌ها نیز باشد، مربوط به استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) است. این تیم که بسیار از این کامنت‌های غلط خسته شده بود، با توییت زیر و مثالی بسیار قانع کننده از بازی خارق‌العاده‌شان، یعنی Control، منظور خود را رساند:

از آن جهت که گرافیک اولین موردی است که در بازی‌ها تکمیل می‌شود و بازی Control چندین جایزه به دلیل گرافیک عالی خود کسب کرده است، ویدیویی از مراحل ابتدایی توسعۀ آن را برای شما مهیا کردیم.

– رمدی اینترتینمنت

در ادامه می‌توانید این ویدیوی منتشر شده از مراحل ابتدایی توسعۀ بازی Control را دانلود یا تماشا کنید:

همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، این بازی در مراحل اولیه نه‌تنها از لحاظ گرافیکی حتی نزدیک به محصول نهایی نبوده است، بلکه با توجه به سیستم‌های گیم‌پلی و تکامل ویژگی‌های دیگر غیر گرافیکی در این مرحله، کاملاً جملۀ «گرافیک اولین موردی در بازی‌ها است که تکمیل می‌شود» را نقض می‌کند.

استودیوی ترتل راک (Turtle Rock) نیز دست روی دست نگذاشت و ویدیویی از بیلد اولیۀ بازی Back 4 Blood منتشر کرد:

موارد خیلی بیشتری از سوی سازندگان مختلف منتشر شده است، اما هدف کلی همۀ این مثال‌ها این است که نظر دادن دربارۀ کار توسعه‌دهندگان در صورتی که هیچ دانشی دربارۀ ساخت بازی‌ها ندارید، اصلاً ایدۀ خوبی نیست، خصوصاً در فضای مجازی که احتمال دارد به‌شدت از اظهار نظر خود پشیمان شوید.

Mohamad4AAmir Ringosnowgirl77امینAMIR WAZOWSKIRezag1Lonesome guy the Mad Oneداییفقدان لقب خاص فعلا ساوهمپنتون نوش جان کنید://DARKSIRENo0ashil0oPorfosorJaber-shamsGidorared-eyed Banished Knightمحمدامین حیدریRaminvahid gamerAnimalsmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت
واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AminPS&PC گفت:

    اون ویدیو از مراحل ساخت گیم کنترل چقدر سم بود 😂😂😂
    جسی فیدن چرا آنقدر چاق بود🤣🤣
    ولی خوب یکم فکر کنید اون ویدیو ها مراحل ساخت بازی تو بخش آلفا بودن فکر کنید بیا قراره چه غوغایی به پا کنه

    snowgirl77امینAMIR WAZOWSKIAmirAghaDARKSIRENپدر بزرگ دانته و ویرجیلPorfosorGGمحمدامین حیدریmore
  • Mmfb🏴 گفت:

    افرین به بقیه سازنده ها که از راکستار حمایت کردن و به اونا انرژی دادن،راکستار دوباره مثل همیشه واسمون شاهکار خلق کن

    77امینDARKSIRENپدر بزرگ دانته و ویرجیلR6.Foreveroskolمحمدامین حیدری.AlborzSkyrim : The Elder Scrolls Vmore
  • farshadx گفت:

    توی تویت اینقدر این جرف رو استودیوهای مختلف مسخره کردن که دیگه فن بوی ها رفتن تو غار
    من همون روز لیک هم گفتم گرافیک بازی تو نسخه الفا اتفاقآ خیلی راضی کننده بود
    اما یه تعدادی توقع گرافیک بازیهای خطی رو از بازی جهان ازاد و تو مرحله الفا رو داشتن

    77امینMR.BADGUYDARKSIRENR6.Forever.امیر حسینAlborzSami 227A.mmore
  • KAGAN گفت:

    واسه یه pre-alpha انقلاب بود
    میشد ازش یه خروجی تستی هم گرفت
    حق دارن بعضیا
    همه که نمیدونن پری الفا چیه
    پری الفا بازی از نسخه روز عرضه Cyberpunk هم روان تر بود

    (روز هایه عجیبی داره میگذره)
    بلند شو خونه نشین

    Amir Ringo77امینGGAMIR WAZOWSKIMR.BADGUYPCMRداییفقدان لقب خاص فعلا ساوهمپنتون نوش جان کنید://DARKSIRENmore
    • harvey bent گفت:

      حالا اقای کریمی یه چیزی گفت دور هم خندیدیم دلیل نمیشه فک کنی تو هم بیای بگی الان دیگه خیلی خفن و بامزه شدی دیگه رکورد ویچر ۳ رو هم زد تو پلیر همزمان سایبرپانک جایی واسه ترول کردن نذاشته همون روزای اول بازی هم با pc high end اگه بازی میکردی عالی بود بازی الان که دیگه اپدیت اخرش رو series x بازی تو یک ثانیه لود میشه قشنگ کف کرده بودم من و میاد بالا عزیز من دیگه تا نهایت optimize شده رسما محتوای بازی هم حالا اسم سلطان iv رو نمیارم ولی شونصد برابر بیشتر از v ماموریت اصلی و فرهی داره اندازه کل زندگی من فقط دیالوگ داره… کفتر رو بذاری جلوش سایبرپانک بزنی رسما زبون باز میکنه انقد دیالوگ خفن داره

      GGSami 227DARKSIRENIliaR6.ForeverRoadieSpider-ManAhmad_bkمعین سلیمانیZ2656more
      • Ilia گفت:

        دا ویدیو های یوتیوب یه سر بزن. سایبر هنوز داره از gta 5 بازی ای که ۷ سال از خودش قدیمی تره خنجر میخوره. رسما فیزیک بازی افتضاحه. رنگ ها لوده و بی روح هستن. بازی یک هزارم هایپ gta v رو هم نداره. نمیدونم چرا هربازی چرتی که دوست دارید بزرگش کنید رو به سلطان gta v میچسبونید
        در ضمن بودجه سایبر بیشتر از v بود
        Gta 6 که بیاد cyberpunk یکی از بازیایی خواهد بود که به گور میره. البته از اولش هم عددی نبود

        Spider-ManMR.BADGUY
      • Ilia گفت:

        اسم iv رو نمیاری شونصد برابر v اصلی و فرعی داره؟🤣😂
        Vکه خیلی بهتر از ivیه
        عامو رسما مرز های چرت گویی را جابجا نمودی

        • harvey bent گفت:

          اره وی چون خیلی شاد تر و رنگارنگ تره و داستانش به قول خودت که دمنبال مرز و این داستانایی خیلی چرت و پرت تر از iv هست برای بچه ی‌ underage ای مثل شما خیلی قشنگ تره وگرنه سر این موضوع بچه ها توی سایت username اشون میذارن این مسئله رو

      • Ilia گفت:

        این سایبر رو با این متای داغون و تاخیر های پیاپی برای فرار از tlou 2 داره با v مقایسه میکنه بچه
        افتخارات v دیگه گفتن نداره همه میدونن نام آور ترین محصول سرگرمیه.

        Mr.AceAMIR WAZOWSKISpider-ManMR.BADGUY
        • harvey bent گفت:

          بیشتر بچه کسیه که بازی rpg رو با بازیه اوپن ورلدی که کالا ۱۰ ساعت گیمپلی (یا هر عددی) داره مقایسه میکنه کلاس چندی عمو ناموسن از اون اسیدی تر مقایسش با tlou عه یعنی حیف بچه های هاردکوره سایت نیستن یا افلاینن یا اعصاب کودک هایی مثل شماهارو ندارن ولی من خودم شخصن خردسال بودن شما و سطح حماقت شما رو بهشون اطلاع میدم تا شاید یه ذره تو این وضعیت خنده به صورتشون بیاد
          برو برنامه شاد رو آنلاین کن وضعیت نت خرابه جوجه

          AMIR WAZOWSKI
  • Silent گفت:

    با اینکه استودیو های بازی سازی دائم در حال رقابت هستن اما این حرکتشون تحسین برانگیز بود

    77امینGGDARKSIRENR6.ForeverSami 227همسایه ( فن بوی = پنچری )کاکاسنگیعلیSpider-Man
  • خب بیشتر گیمرا می دونن اصلا تو پری آلفا چیزی ب نام گرافیک وجود نداره،گرافیک دغدغه نهایی بازی سازاست ولی بازم تو پری آلفا هم گرافیک فوق العاده ای داشت نسبت به بقیه بازیا ولی بازم بعضی معتقدند نه این گرافیک خوده بازیه/::😂

    77امینGGMR.BADGUYR6.Forever.Sami 227Only XboxSoosmar (بازنشسته)همسایه ( فن بوی = پنچری )more
  • واقعادرسته این گرافیک اولیس نه نباید از روی اون قضاوت کرد ولی من فکر میکنم گرافیک gta 6 مثل گرافیک gta 5 با مود های زیاد باشه فقط امیدوارک اینجوری نباشه

    DARKSIRENپدر بزرگ دانته و ویرجیلR6.ForeverPouria_gamer_gotybehzadn10RoadieAhmad_bkOnly Xboxهمسایه ( فن بوی = پنچری )کاکاسنگیmore
  • Sami 227 گفت:

    سلام
    از جهت که گرافیک اولین موردی است که در بازی ها تکمیل میشود😐😐😐
    از همین حرف این جناب معلومه که نه تنها بازی های راکستار و نه هیچ استودیوی دیگه ای رو بازی نکرده
    فوقش یه چند مچ پابجی بازی کرده میاد درمورد راکستار نظر میده وااااای خدا

    77پدر بزرگ دانته و ویرجیلR6.Forevervahid gamerAhmad_bkOnly XboxSoosmar (بازنشسته)همسایه ( فن بوی = پنچری ).علیmore
  • اگه کسی گیمر باشه قطعا متوجه مراحل ساخت یه بازی میشه! از پری‌آلفا بگیر تا گُلد شدن بازی مورد نظر
    گرافیک GTA 6 حتی تو مرحله پری‌آلفا هم خیلی خوب بود

    77MR.BADGUYKingR6.Foreveroskolvahid gamerAhmad_bkSami 227Only Xboxهمسایه ( فن بوی = پنچری )more
  • Ajax795 گفت:

    فقط اون دلقکی که توی پست های گیمپلی GTA VI خدا رو بنده نبود کل سایت داشت بهش میفهموند این بیلد اولیه بازیه
    آقای کریمی اومد دوساعت براش متن نوشت
    باز این خردسال میومد میگفت نه! دلایلش رو خیلی هم جدی مطرح و بیان میکرد
    چرا وقتی یه ملت بهت میگن حرفت غلطه حداقل به اطلاعات ناقصت شک نمیکنی؟
    چرا یه دنده ایی؟
    متاسفانه آیدیشو یادم رفت وگرنه مستقیم خطابش میکردم

    77R6.Forever.vahid gamerAhmad_bkSami 227Z2656همسایه ( فن بوی = پنچری )علیSpider-Manmore
    • تفکرش حول این بود که بازی مثلا از ۲۰۱۳ در دست ساخت بوده، و دیگه مراحل نهایی توسعه باید باشه. متاسفانه یه عدۀ بسیار عظیمی از گیمرها انگار از RDR 2 فاکتور میگیرن فکر میکنن راکستار چنین اثری رو بعد از v توسعه نداده و متمرکز بوده روی gta، در حالی که راکستار بعد از rdr 2 تازه شروع کرده طی یکی دو سال منابعش رو به سمت GTA 6 ببره و الان هم کاملاً متمرکز هست روی این اثر (تازه اگر در مورد gta Online و rdr online صحبت نکنیم). قبل از ۲۰۱۸ هر چه هست، پری پروداکشن و برنامه‌ریزی بوده و حتی گفته میشه برنامه ریزی‌ها هم ریبوت داشتن.

      راکستار در زمینۀ کیفیت بصری یک کمال‌گرای رادیکاله، تقریباً جای شکی وجود نداره این بازی فراتر از rdr 2 خواهد رفت. شاید در زمینۀ کم کردن شوخی‌هایی که همه از سری انتظار داریم ناامید کنه شاید هم نه، شاید ساختار دیزاین مرحله بازی خیلی تحولی نداشته باشه شاید هم داشته باشه، شاید بخاطر gta v بشه به داستان درگیرکننده شک کرد اما شکی وجود نداره که یه بنچمارک بصری دیگه برای صنعت گیم میشه و تا به این سطح از کیفیت نرسه پروژه نهایی نخواهد شد.

      77MR.BADGUYDream in Red (Playstation T)DARKSIREN.vahid gamerAjax795Ahmad_bkZ2656.more
      • Roadie گفت:

        غیر رد دد ۲، پارسال خبر اومد که مراحل تولید شیش کامل ریبوت شده. متاسفانه نت نیست جزئیات و لینک پیدا کنیم الان ولی اگه اشتباه نکنم پارسال گفتن یکی دو ساله ریبوت شده. بازم با شک اضافه کنم! که از علل اصلیش رفتن یکی از دو سازنده یا co-creator سری جی تی ای و رد دد بود که پیشتر بار داستان و ایده پردازی استودیو با ایشون بود.

  • Squatlatex گفت:

    چقدر خوب که سازنده ها پشت همدیگه هستن دم رمدی گرم بازیشون گرافیک به اون شاخی داشت ولی بیلد اولیه رو دیدید چی بود.
    واقعا به عقل اونی که میگه گرافیک اولین موردی هست که تکمیل میشه باید شک کرد گرافیک تا یک سال قبل انتشار هم تغییر پیدا می‌کنه مثل همین گاد رگنوراک که تغییر های زیادی نسبت به نمایش اولیه تو یک سال گذشته داشته اینکه دیگه بیلد اولیه است.
    اتفاقا هایپ من بیشتر شد گرافیک بیلد اولیه از خیلی از بازی های جهان باز امروزی بالاتر بود و اینکه آخرش چی میشه خدا می‌دونه.

    MR.BADGUYOnly XboxoskolSoosmar (بازنشسته).همسایه ( فن بوی = پنچری )Sami 227علیSpider-Man
  • من از هیچ چیش بدم نیومد . کرکترها و محیط و .. . بازی ۱۰۰% عالی میشه .
    ولی دلم یه gta فانتزی تر میخواد . مثل وایس سیتی و سن اندرس . خورشید و ماه بزرگ . اسمون صورتی . اهنگ های دهه هشتادی . سوار هواپیما میشدی ، free bird پخش میشد . میرفتی بیابون young turks پخش میشد . روستا میرفتی کانتری پخش میشد . بازی خیلی روح داشت . تجاریش نکنین اقا . من نمیخوای تو رادیوی ماشین ریهانا و اریانا و دوعا لیپا و … بشنوم . اصلا خودشون اهنگ بسازن . اتفاقا ۲ تا از رفیقام تو راکستار کار میکنن که صدای خوبی دارن (ات و اشغال ها رو جمع میکنن . صفحه مانیتور ها رو لیس میزنن تمیز میکنن . بدون دستمزد ) . از این استعداد ها استفاده کنین اقا

    77MR.BADGUYoskolPS6.2027vahid gamerPouria_gamer_gotyAjax795STARFIELDEthan winters🤘Mohsenj74more
  • بازی سازی هم مث ساخت و ساز خانه و اپارتمان میمونه اول اسکلت و اجزای اولیه و و و…
    در اخر نماکاری و نورپردازی
    اینایی که انتقاد میکنن ذره ای سواد ندارن

    77oskolvahid gamerSami 227.همسایه ( فن بوی = پنچری )علیSpider-ManIliah00man
  • کیومرث گفت:

    کاشکی میگفتن که لیک هایی که از شده مال چه زمان از توسعه بازی بوده که برخی از کارشناسان مثلا خبره نگن بازی چرا گرافیکش اینجوریه و بیشتر بتونن این قضیه رو بپوشونن .

    و هم ما می‌فهمیدم روند ساخت الان تا کجاهاست :/

    .Pouria_gamer_gotySami 227همسایه ( فن بوی = پنچری )علیSpider-Manh00manجیم
  • Only Xbox گفت:

    راکستار یه نقطه قوتی که از قبل داشته این بوده وقتی به یه سطح بالای گیمپلی و فیزیک رسیده اون رو به بازی های بعدی انتقال و پرورش داده نکته ای که در نسخه وی به طور مطلوب شاهدش نبودیم و بسیاری معتقد بودن ای وی فیزیک و گیمپلی بهتری داره اگه نسخه جدید نتونه از ای وی جلو بزنه جاش تو سطل زبالس

    77Solovahid gamerAjax795Pouria_gamer_goty.Sami 227Soosmar (بازنشسته)Only Xboxهمسایه ( فن بوی = پنچری )more
    • Ilia گفت:

      Iv فقط فیزیک بهتری نسبت به v داشته. V قطعا گیم پلی حرفه ای تر و گیم طور تری داشته. به همین دلیل نسخه online روی v بنا نهاده شد. درصورتی که کسی تحمل نسخه آنلاین با گیم پلی iv رو نداشت چون برای یک گیم زیادی مسخره میشد . Iv فقط realistic تر بود همین! به هیچ وجه بهتر نبود

      77Pouria_gamer_gotySpider-ManSami 227
      • بخشی حرفت درسته ولی شخصا IV رو به V ترجیح میدم . از همه لحاظ. اگه به IV بدم ۱۰ به V میدم ۵ یا ۶ . وی خیلی همه پسند شده بود . البته به هدفش که در اووردن پول کلان بود هم رسید .

        77Spider-ManOnly XboxIliaPouria_gamer_goty
      • اشتباه نکن از نظر نوددرصد گیمرهای حرفه ای iv بهترین gta تاریخ بود

        Spider-ManOnly XboxIlia
      • Solo گفت:

        iv قطعا هم از لحاظ اتمسفر دارک هم از لحاظ فیزیک و رانندگی چند سر و گردن از v بالاتره، قبول دارم کنترل شخصیت ها توی v روونتر و بهتره رنگ ها هم زنده تر هستن ولی در مابقی ویژگی ها زور iv به v میچربه، یه ماد گرافیکی مشت بریزی روی iv تمام مشکلاتش حل میشه ولی v رو نمیدونم چی بگم
        یادش بخیر اولین بار که iv رو تجربه کردم مجذوب فیزیک رانندگیش شدم و تو این گیر و دار کوبیدم به یه درخت و نیکو از پنجره پرت شد بیرون و منی که چهار چشمی ماتم برده بود، اصلا یه همچین چیزی قابل تصور نبود برام تو یه بازی
        حالا اینطرف منزجر کننده ترین کار برای من توی v رانندگی بود، خیلی کژوال بود سطح فیزیک و شتاب ماشینا

        Only XboxIliaSpider-ManPouria_gamer_goty
    • Roadie گفت:

      تو لیک هایی که اومد یک چیز واضح بود رگدال فیزیکس ragdoll physics، که تو چهار فقط دیده بودیم و خیلیا دوس داشتن برگرده. تو گرافیک اما راک استار با رد دد ۲ وحشتناک پیشرفت نشون داد. کد نویس ها و موتور محشری هم دارن، اون گرافیک تو نسل قبل اونقدر روون اجرا کردن. من که همیشه به تیم اجرایی اصلی شون اعتماد دارم. آهان اینم باید گفت موتور گرافیکی و فیزیک پنج به مراتب پیشرفته تر از چهار بود، رگدال فیزیکس ربطی به کیفیت فیزیک بازی نداشت و فقط یک سبک محصوب می شده که خوشبختانه به نظر میاد برگشته.

      Only Xbox
  • Kuros گفت:

    تو گیمفا از این کاربرا بود 😂😂…..
    رمدی قشنگ …. رو یارو ….

    پدر بزرگ دانته و ویرجیل.vahid gamer.Sami 227همسایه ( فن بوی = پنچری )Only XboxSpider-Man
  • mmdo گفت:

    باورتون میشه کیفیت گرافیکی همین پری آلفا بازی GTA VI از گرافیک کل بازیای بتسدا بیشتره؟؟

    پدر بزرگ دانته و ویرجیل.Dream in Red (Playstation T)STARFIELDMarcus FenixکیومرثSpider-ManKAGANharvey bent
    • harvey bent گفت:

      باورت شاید نشه ولی خیلی نووبی متاسفانه و دیگه کاریشم نمیشه کرد کار از کار‌گذشته
      واقعا مثل پزشکی که میخواد فوت یک نفر رو اعلام کنه دوست دارم خانوادتو ببینم و کلاهمو‌ از سرم بردارم، آهی بکشم و بگم “متاسفم”

      Dream in Red (Playstation T)پدر بزرگ دانته و ویرجیل
    • اصلا فکرشم نمیکردم انقدر هیتر بتسدا باشی . اخه ظاهرت اصلا نشون نمیده . ادم ها چقدر پیچیده شدن 😋

      77A.mDream in Red (Playstation T)Pouria_gamer_gotyپدر بزرگ دانته و ویرجیل
    • من چند روزه اعصابم خورده و حال درست حسابی ندارم کامنت نمیزارم ولی این کامنت انقدر مزخرف بود که گفتم بزار جواب تو بدم

      میدونستی آزادی عمل و کوئست دیزاین Fallout 4 (که ضعیف ترین اثر بتسداست توی این بخش) از آزادی عمل کل بازی های تاریخ راکستار بیشتره؟

      77harvey bentپدر بزرگ دانته و ویرجیل
    • Mmfb🏴 گفت:

      دیگه خیلی بی سوادی حوصله ندارم بهت توضیح بدم.کسی از گرافیک خوب و واقع‌گرایانه متنفر نیست. اما بازی‌های نقش آفرینی بخاطر مکانیک‌ها و سیستم‌های پیچیده و complexیی که دارن، همیشه از نظر فنی چند قدم از بازی‌های خطی عقب‌ترن، همانطور که بازی های خطی از نظر آزادی عمل چند قدم از بازی های rpg عقب تر هستند. یک دلیل مکانیک‌های متعدد و اعمالشون در موتورگرافیکی هست. (بله موتورگرافیکی فقط مربوط به ظاهر نیست بلکه با مکانیک‌های گیمپلی مستقیماً در ارتباطه برای همین ناتی داگ اگر بخواد بازی فول rpg بسازه باید انجینش رو یا تغییر بده یا مادیفای کنه) بازی‌های نقش آفرینی بی‌نظیری در ۱۵ سال اخیر عرضه شده که تقریبا هیچکدوم پا به پای بازی های خطی آن سال‌ها کیفیت بصری نداشتن، مگر این که آزادی عمل در گیم‌پلی تا حد خطی محدود شده باشه. مثلا ویچر ۳ کیفیت فنی بدی نداشت نسبت به rpgهای دیگه، اما آزادی عمل skyrim رو نداره. و این آزادی عمل تاثیر مستقیم روی downgradeها داره. بنابراین، انتقاد شما و گیمرها از کیفیت گرافیکی Halo Infinite که یک شوتر اول شخصه عادلانه‌اس ولی از یک بازی نقش آفرینی با مقیاس عجیب و غریب مثل starfield خیر و نشان از این داره که با آثار نقش آفرینی آشنایی بسیار محدودی دارید، وقتی نقش آفرینی‌های دیگه هم با این مسائل بر حسب آزادی عمل و مکانیک‌ها دست و پنجه نرم می‌کنن، خرده‌گیری به یک بازی خاص منصفانه نیست.
      من بخشی از صحبت های اقای کریمی رو کپی کردم بخون

    • ThunderDoom گفت:

      داداش قطعن یهدونش رو هم بازی نکردی
      بازی های بتسدا به گرافیکشون نیست که عالین
      یه بازی که کلش تو گرافیک خلاصه نمیشه
      کلی عوامل مختلف هست برای عالی بودن یه بازی
      من خودم هنوزم که هنوزه doom ii بازی میکنم درسته گرافیکش پایینه ولی هنوزم بازیش میکنن و طرفدار داره

  • . گفت:

    خداییش از تمام پری الفا هایی که دیدم
    خیلی بهتر بود
    یه سری ویژگی ها داشت مغزه ادم میپکید
    (میدونم قبلا جوگیر شدم چرت گفتم )
    پری الفای کنترل خدا بود
    شخصیت اصلی شبیه خرسی بود که لباس تنش کردن
    خوشم اومد از سازنده ها خوب پشته راکستار وایسادن
    ما گیمرا هم باید پشتشون وایسیم

    77vahid gamerSpider-ManSami 227Only Xbox
  • Mãhdīær گفت:

    پس از این سطح پلیر ها فقط در ایران و گیمفا نیست.
    چه ناب بشه جی تی ای vi🔥

    77TR.vahid gamerSpider-ManSami 227Only Xbox
  • Ahmad_bk گفت:

    یکی از دمو ها که شخصیت مرد داشت میومد سمت دوربین محیط بازی درختا ساختمونا خداییش خیلی واقع گرایانه شده بود منی که توی تی وی هم دیدم کف کرده بودم

  • چون مرلحل اولیه بود خوب بود از نظر من اما با شخصیت هاش اصلا ارتباط برقرار نکردم با اون موی زشتش

    ابوالفضل
  • Porfosor گفت:

    فقط منطق اون آدم های که به گرافیک گیر دادن اولی هم شمس

  • Solo گفت:

    عجب
    پس اونجا هم از این آدما پیدا میشه
    اتفاقا از آخرین چیزایی که سازنده ها روی بازی پیاده میکنن گرافیک و تکسچر ها و نورپردازیه
    پری الفای بازی فک براندازه و در حد v بود حالا خود بازی چی میخواد بشه خدا عالمه، یا حضرت هایپ😍
    فقط امیدوارم یه مشکل اساسی گریبان گیر gta ه حل کنن
    اونم چیزی نیست جز راه رفتن کاراکتر و کنترلش
    راه رفتن با کاراکتر توی خیابون یا دویدن کاراکتر و شیفت کردن بین این دو تا اصلا دلچسب نیست
    این در صورتیه که کنترل شخصیتی مثل ایدن پیرس توی واچ داگز بسیار بسیار لذت بخش تر و روونتر بود تا gta
    مشکل دیگه خالی بودن حجم زیادی از نقشه v بود که امیدوارم توی این نسخه رفع بشه، اگه قراره بیابون و کوه و دره ببینیم بهتره جزئیات بهتری داشته باشن و فقط یه تیکه زمین و چن تا بوته نباشه. البته این که گفتن نقشه بازی قراره ماژولار ساخته بشه و به مرور تکمیل بشه خیلی امیدوار کنندست
    و در آخر چیزی که شاید خیلیا منتظرشن حضور خودرو های لایسنس شده روز با شکل و شمایل واقعیشون توی بازیه
    نمیدونم چه دلیلی داره که راکستار این کارو تا حالا نکرده ولی برای من که خیلی اهمیت داره برند ماشیما توی بازی واقعی باشه اونم بازی که اسمش سرقت بزگ اتومبیله!
    گرافیک که نگرانی نداره امیدوارم اینا اوکی بشن

    Pouria_gamer_goty
  • گرافیک جی تی ای ۶ (توی حالت آلفا) از گرافیک کنترول و در لست اف اس پارت ۲ هم بهتره پس قطعا گرافیک نهایی بازی هم چند سر و گردن بالاتره

واکنش سازندگان به انتقادات پیرامون گرافیک GTA 6 در مراحل ابتدایی ساخت