نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again
نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again
نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again
نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار مارول از ساخت سریال Daredevil: Born Again رونمایی کرد تا بتوانیم شاهد ادامه ماجراجویی‌های مت مورداک در دنیای سینمایی مارول باشیم.

یکی از شخصیت‌های محبوب و منحصر به فرد کمیک‌های مارول، مت مورداک نام دارد که به سبب قدرت‌های خارق‌العاده خود لقب دردویل را برای خود انتخاب کرده و به مبارزه بر علیه جرم و جنایت پرداخته است. محبوبیت او در کنار موفقیت دنیای سینمایی مارول باعث شد تا در سال ۲۰۱۵ شاهد پخش سریال Daredevil از سوی سرویس استریم نتفلیکس باشیم.

سریال دردویل با هنرنمایی تماشایی چارلی کاکس (Charlie Cox) در حالی که به محبوبیت گسترده‌ای در نزد تماشاگران دست یافته بود، اما پس از پخش سومین فصل خود از سوی نتفلیکس کنسل شد و طرفداران این شخصیت محبوب را در شوکی عظیم فرو برد. با این حال پس از ورود استودیو مارول به سریال‌های تلویزیونی که به صورت مستقیم زیر نظر دیزنی پخش خود را آغار کردند، طرفداران مارول برای بازگشت مت مورداک به MCU امیدوار شدند.

انتظارات تا اکران فیلم Spider-Man: No Way Home ادامه داشت تا سرانجام برای نخستین‌بار بتوانیم شاهد حضور مت مورداک در یکی از آثار دنیای سینمایی مارول باشیم و بدین صورت راه او برای ورود به این جهان سینمایی هموار شود. اخبار مثبت حول محور این شخصیت با اعلام رسمی مارول برای ساخت سریال جدید او به صورت اختصاصی برای سرویس دیزنی‌پلاس رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و همچنین شاهد حضور کوتاه او در سریال‌های She-Hulk و Echo خواهیم بود تا بتوانیم با وقایع جدیدی که حول محور او رقم می‌خورند، بیش از پیش آشنا شویم.

سریال جدید این شخصیت که Daredevil: Born Again نام داشته و در ۱۸ قسمت ساخته خواهد شد، نه تنها چارلی کاکس را برای ایفای نقش مت مورداک برمی‌گرداند، بلکه شاهد حضور وینسنت دن آفریو (Vincent D’Onofrio) در قامت کینگ‌پین نیز خواهیم بود. سریالی که طبق گزارشات منتشر شده، برخلاف باقی آثار دنیای سینمایی مارول از لحنی کاملاً جدی بهره می‌برد.

به مناسبت پخش این سریال که در فاز پنجم MCU به وقوع خواهد پیوست، قصد داریم تا به معرفی برخی از شخصیت‌های شروری بپردازیم که احتمال دارد در Daredevil: Born Again حضور داشته باشند؛ خبیث‌هایی که برخی از آن‌ها می‌توانند جزو شخصیت‌هایی باشند که نتفلیکس در طی ۳ فصل از سریال دردویل به تصویر کشیده بود.

میوز

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

شخصیت میوز را می‌توان به عنوان یکی از خبیث‌های نادیده گرفته شده و در عین حال پرپتانسیلی خطاب کرد که تاکنون در اقتباس‌های مدرن دردویل به تصویر کشیده نشده است.

او قاتلی زنجیره‌ای است که خود را یک هنرمند دیوانه خطاب کرده و دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زند که پس از مرگشان آن‌ها را به اشکال هنری تبدیل می‌کند. او همچنین از قدرتی ماروایی بهره می‌برد که قادر است تا حس ششم مت مورداک را مختل نماید. علی‌رغم این که میوز به عنوان شخصیت ناشناخته‌ای در اقتباس‌های مدرن دردویل شناخته می‌شود، اما همین مسئله می‌تواند باعث گردد تا شاهد حضور متفاوت وی در سریال Daredevil: Born Again با لحنی تاریک باشیم. این قضیه نه تنها باعث ایجاد تنوع نسبت به ساخته‌های نتفلیکس می‌شود، بلکه می‌تواند رقم زننده اتفاقاتی هولناک در دنیای سینمایی مارول باشد که این جهان سینمایی را از فضای کمدی جدا سازد.

بولزآی

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

درباره ساخته نتفلیکس می‌توان انواع و اقسام موارد مثبت را نام برد، با این حال یکی از نقاط قوت آخرین فصل از دردویل در سرویس استریم نتفلیکس، حضور شخصیت بولزآی با هنرنمایی تماشایی ویلسون بتل (Wilson Bethel) می‌باشد.

بولزآی را می‌توان به عنوان یکی از شخصیت‌های خبیث کلیدی داستان‌های دردویل خطاب کرد که رقم زننده وقایع وحشتناکی برای مت مورداک بوده است. او به عنوان فردی شناخته می‌شود که قدرت شگفت‌انگیزی در پرتاب وسایل مختلف به عنوان سلاحی کشنده دارد که این ویژگی را به زیباترین شکل ممکن در فصل سوم سریال دردویل شاهد بودیم. با توجه به این که اعلام شده سریال Born Again به عنوان یک سافت ریبوت برای مجموعه Daredevil ساخته خواهد شد، می‌توانیم شاهد حضور دوباره ویلسون بتل در قامت بولزآی کشنده باشیم. این که مارول و دیزنی بیخیال پتانسیل شگفت‌انگیز چنین بازیگری در نقش بولزآی شوند، بسیار بعید به نظر می‌رسد.

مری واکر

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

مری واکر یکی از شخصیت‌های خاص کمیک‌های دردویل است که در سریال Iron Fist شاهد حضور کوتاه او با هنرنمایی آلیس ایو (Alice Eve) بوده‌ایم.

علی‌رغم این که آلیس ایو حضور چندان مهمی در ساخته‌های نتفلیکس نداشت، بعید به نظر می‌رسد که مارول اهمیت چندان به وی بدهد، با این حال به دلیل قدرت‌های منحصر به فرد او که شامل تلپاتی و کنترل ذهن و جابجایی اجسام می‌شود، رویارویی او با مت مورداک می‌تواند رقم زننده وقایعی تماشایی در دنیای سینمایی مارول باشد. در حالی که ما در MCU شاهد رقم خوردن تهدیداتی در سطح کهشکان هستیم، خطرآفرینی مری واکر در خیابان‌های هلز کیچن شاید بتواند کمی تنوع در روند تکراری آثار ابرقهرمانی مارول ایجاد نماید.

گلادیاتور

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

ملوین پاتر در دنیای کمیک به عنوان یک طراح لباس شناخته می‌شود که به دلیل داشتن کینه از ابرقهرمانان، خود به یک شخصیت خبیث تبدیل می‌شود. در سریال‌های خلق شده به دست نتفلیکس، مت جرالد (Matt Gerald) ایفاگر نقش این شخصیت بود که لباس مخصوص دردویل را برای مت مورداک طراحی کرده بود و به دلیل رقم خوردن سلسله‌ای از اتفاقات توسط پلیس دستگیر شد.

او که در فصل سوم مشغول کار برای کینگ‌پین شده بود، توسط پلیس دستگیر شد و پایانی باز را نتفلیکس برای وی رقم زد. همین مسئله می‌تواند باعث شود تا مارول بتواند به راحتی او را وارد سریال Born Again نماید؛ زیرا از یک سو می‌توانیم شاهد ادامه وقایع فصل سوم باشیم که ملوین پاتر از مت مورداک کینه به دل گرفته و وارد مبارزه با وی شود و از سمت دیگر نیز مارول می‌تواند او را به شکلی جدید وارد داستان کرده و رخدادهایی همانند کمیک را برای ملوین پاتر رقم بزند.

ویلبر دی

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

دهه‌های ۶۰ الی ۷۰ در دنیای کمیک زمانی بودند که شخصیت‌هایی احمقانه به دست نویسندگان خلق شدند که علی‌رغم ظاهر، لقب و اهداف مضحکانه‌ای که داشتند، اما مورد مقبولیت خوانندگان قرار گرفته بودند.

ویلبر دی نیز یکی از همین شخصیت‌های احمقانه است که با توجه به فضای کمدی و شوخ طبعانه دنیای سینمایی مارول، استودیو مارول می‌تواند به راحتی از پتانسیل وی استفاده نماید. ویلبر در در دنیای کمیک دست به خلق لباسی مضحکانه می‌زند که به وی قابلیت دراز و کوتاه کردن پاهایش را داده و وقایع عجیبی را رقم زده است. در حالی که فضای کمدی مارول در فاز چهارم مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است، اما آن‌ها همچنان با قدرت به این ویژگی خسته‌کننده خود ادامه داده و بعید نیست که شاهد شخصیت ویلبر دی در سریال Daredevil: Born Again باشیم.

ایکاری

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

یکی از خواسته‌های مهم طرفداران مارول، حفظ فضای ساخته‌های نتفلیکس در Daredevil: Born Again می‌باشد که باعث خواهد شد تا از لودگی آثار این استودیو که در فاز چهارم شاده بوده‌ایم، جلوگیری شود. با این حال با توجه به کارنامه دنیای سینمایی مارول در یک سال اخیر که حتی صدای طرفداران دوآتیشه خود را نیز درآورده است، بعید به نظر می‌رسد که فضای تیره و تاریک فصل‌های گذشته دردویل به طور تمام و کمال حفظ شود.

در هر حال ایکاری به عنوان قاتلی ژاپنی شناخته می‌شود که استاد هنرهای رزمی بوده و اهداف خود را به بدترین شکل ممکن از میان می‌برد. او بارها توسط کینگ‌پین و بولزآی استخدام شده تا به مقابله در برابر دردویل بپردازد و حتی لباس قدیمی مت مورداک را به تن کرده و ادعا داشته که از حواسی شبیه به مت مورداک نیز برخوردار است. یکی از روایات جذاب آن‌ها، زمانی است که ایکاری و دردویل برای ساعت‌ها به مبارزه با یکدیگر پرداخته و صحنه‌های هیجان‌انگیزی را رقم زدند. اگر که مارول بتواند از کلیشه‌های خود فاصله گرفته و چنین صحنه‌ای را با فضایی تیره و تاریک بر تلویزیون به نمایش دربیاورد، فطعاً می‌تواند تحسین طرفدارانش را به همراه داشته باشد.

زولتان دراگو

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

شباهت شخصیت‌های مارول و دی‌سی تنها به ابرقهرمانان آن‌ها ختم نشده و شاهد شخصیت‌های خبیثی با ظاهر یا اهداف شبیه به یکدیگر نیز هستیم. این مسئله درباره یکی از خبیث‌های جذاب کمیک‌های مارول به نام زولتان دراگو صدق می‌کند. زیرا همان‌گونه که مترسک به واسطه سم‌های مخوف خود رقم زننده وقایعی هیجان‌انگیز برای بتمن بوده است، زولتان دراگو ملقب به مستر فیر نیز با استفاده از سموم مختلف باعث رخدادهای بسیار زیادی برای مت مورداک شده است.

زولتان دراگو زمانی که در دادگاه و در مقابل مت مورداک شکست خورد، کینه‌ای عمیق از وی به دل گرفت و همین مسئله باعث شد تا با طراحی سموم مختلف، باعث ایجاد ترس، وحشت و توهمات گوناگونی برای دردویل بشود. با توجه به این که چنین تهدیدی تاکنون در دنیای سینمایی مارول به تصویر کشیده نشده است، رویارویی او با مت مورداک در سریال Daredevil: Born Again می‌تواند به گزینه‌ای بسیار جذاب تبدیل شود؛ زیرا تنها کافی است تا تصور کنید که دردویل به سبب سموم مستر فیر با وحشتناک‌ترین کابوس‌های خود روبرو شود. اتفاقی هیجان‌انگیز که حتی تصور آن نیز برای طرفداران این شخصیت کمیک بوکی لذت‌بخش می‌باشد.

جغد

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

لیلند اوزلی به عنوان حسابدار کینگ‌پین محسوب می‌شود که پلیس به دلیل فسادهای مالی، وی را تحت تعقیب داد و همین مسئله باعث می‌شود تا او زندگی کاملاً متفاوتی را در پیش بگیرد.

او پس از این که هویت گذشته خود را کنار می‌گذارد، تصمیم می‌گیرد تا به یک رهبر جرم و جنایت همانند کینگ‌پین تبدیل شده و شهر نیویورک را به آشوب بکشد. با توجه به وقایع فیلم Avengers: Endgame که منجر به نابودی نصف ساکنین سیاره زمین شده بود، رقابت اربابان جرم و جنایت وارد فاز جدیدی شد که در سریال Hawkeye تا حدودی به آن اشاره شد. با توجه به این که کینگ‌پین مشغول دوباره قدرت گرفتن می‌باشد، ظهور جغد نه تنها به عنوان رقیب فیلسون فیسک، بلکه به عنوان تهدید جدید برای مت مورداک می‌تواند رقم زننده وقایع جذابی در سریال Daredevil: Born Again باشد که عملاً باعث ایجاد جبهه‌های مختلف در شهر نیوروک خواهد شد.


نظر شما چیست؟ با توجه به میزان بالای انتظارات از سریال Daredevil: Born Again که می‌تواند جو تکراری و منفی شکل گرفته حول محور دنیای سینمایی مارول را دگرگون نماید، استودیو مارول چه خبیث یا خبیث‌هایی را در این مجموعه تلویزیونی به تصویر خواهد کشید؟ آیا آن‌ها از فضای کمدی خود فاصله گرفته و محصولی جدی و تاریک را به تصویر خواهند کشید؟

منبع: اسکرین‌رنت

🇮🇷Hulk🇮🇷DARKSIRENEzio Auditore da Firenzemeysambꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗ

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again
نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again
نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again
نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again
نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به شخصیت‌های خبیث احتمالی سریال Daredevil: Born Again