دروازه سیاه در اختیار شوالیه سیاه | اولین نگاه به Batman Arkham Origins Blackgate
بازی های کنسول های دستی از کیفیت بسیار پایینی رنج می برند. شاید یک بودجه مناسب برای ساخت بازی برای این پلتفرم خوب نیاز باشد. بازی های آرخام ثابت کرده اند که می توان بر روی این پلتفرم ها نیز انرژی و زمان وقف کرد ولی آیا بازی های کنسول دستی می توانند موفقیتی همانند بازی اصلی کسب کنند؟ دلایلی داریم که می توان به Black Gate امیدوار بود!استودیوی Armature شاید یک استودیوی خوش نام نباشد ولی یک بازی خوش ساخت در کارنامه کاری خود دارند. این استودیو توسط Mark Pacini، Todd Keller و Jack Matthew اداره می شود. این ۳ کسانی بودند که از استودیو Retro باقی مانده و استودیوی مستقل خود را خلق کردند. این افراد در استودیوی Retor توانستند ۳ بازی Metroid Prime را بسازند. این بازی انقلابی در ساخت بازی های کنسول دستی ایجاد کرد و ساختار کاری جدیدی را معرفی کرد.
نام : Batman Arkham Origins BlackGate
سازنده : Armature Studio
ناشر : Warner Bros.Interactive Entertainment
پلتفرم : Nintendo 3DS,PSVita
تاریخ عرضه : October 25,2013
سبک : اکشن پلتفرمر
Mark Pacini، کارگردان بازی دروازه سیاه می گوید:
“ما از نینتندو جدا شدیم. ۵ سال پیش کار خود را آغاز کردیم و ما رابطه ایی را با Warner Bros ایجاد کردیم. آنها فرصتی به ما دادند. آنها خواهان بازی در سبک دو و نیم بعدی بودند که همانند متروید طراحی شود و تیم سازنده ما را مناسب این کار دانستند. ما ۳ نفر جزو هوادران ۲ آتشه بتمن بودیم. پس این کار را قبول کردیم.”
“دروازه سیاه” کمی بعد از اتمام حوادث داستانی Arkham Origin آغاز می شود. هواداران بتمن می دانند که “دروازه سیاه” چه مکانیست! دروازه سیاه، زندانی در شهر گاتهام است که محل اختفای جنایتکاران و قاتلان شهر گاتهام همانند جوکر بود. دروازه سیاه فقط در دنیای آرخام وجود داشته است پس ارتباط بین این بازی با عنوان اصلی کاملا مشهود است. لازم به ذکر است که دروازه سیاه در یک جزیره بنا شده است. زندانیان دست به شورش زده و بتمن می بایست این شورش را به اتمام برساند. درون مایه داستان همانند تیمارستان آرخام در سال ۲۰۰۹ است. با اکتشاف بتمن، داستانی نیز روایت می شود و بازیباز متوجه حوادث پیرامون دروازه سیاه می شود. این بازی بر پایه ساختار بازی متروید ساخته خواهد شد.
بتمن وارد دنیایی ۲ بعدی می شود و تجهیزات جدید و تکنیک های مبارزه بیشتری را دارا خواهد بود. همچنین محیط های مخفی نیز در این بازی وجود خواهد داشت. برخلاف نسخه کنسولی بازی آرخام، هدف اصلی بتمن در ارتقای کاراکتری نیست بلکه وفاداری به سبک بازیست. تمامی ارتقاهای این بازی بر پایه اکتشاف محیط بنا نهاده شده است. علت این امر در اینست که به بازیباز حس جمع آوری آیتم ها القا شود و امری مهم در بازی تلقی شود. Pacini می گوید:
” این یک تصمیم طراحانه بوده چون اگر بر پایه مبارزات و Xp، بتمن ارتقا می یافت دیگر گشت و گذار در محیط الزامی نبود.”
این قضیه یکی از تغییراتی بوده که استودیو در این بازی اعمال کرده است. از لحاظ بصری با اینکه بازی در اصل دو بعدی است ولی با این حال از ۳ بعد نیز گاهی اوقات محیط مشخص می شود تا بتمن بتواند جست و جو، مبارزات خود را انجام دهد. بتمن می تواند به سکوهای بالکن که در پس زمینه وجود دارد خود را متصل کند و این مورد به یک المان مخفی کارانه تبدیل می شود. البته این المان را می توان در مبارزات نیز استفاده کرد. به عنوان مثال دشمنانی که از هر ناحیه به بتمن حمله ور می شوند را می توان به سکوها متصل کرد.
در نتیجه، مبارزات شبیه به نسخه کنسولی است. ابزارآلات نسخه کنسولی نیز همچنان در این نسخه وجود دارد. هر چند مبارزه در دو بعد به مراتب سخت تر و طاقت فرساتر از ۳ بعد است! Pacini توضیح می دهد:
“ما باید بازی را به صورت زمینی می ساختیم. به گونه ایی که بتمن از چپ به راست حرکت کند ولی دشمنان از هر ناحیه تصویر می توانند وارد مهلکه شوند. باقی موارد همچنان دست نخورده باقی می ماند.”
چندین مبارزه از بتمن را شاهد بودیم که وی مجبور به عقب نشینی شده بود تا بتواند راه خود را به سمت راست یا چپ باز کند.
تجهیزات آشنای بتمن در صفحه بازی به نمایش کشیده می شود. Batrang سبب بیهوش شدن دشمنان می شود و حتی برای جلب توجه به مسیری دیگر نیز به کار برده می شود. Line Luncher به بتمن اجازه می دهد تا فواصل دور را گذر کند. بمب های ژل مانند را نیز می توان برای تله گذاری استفاده کرد. ابزارآلات بیشتری مسلما برای این نسخه وجود خواهد داشت که در حال حاضر صحبتی به میان نیامده است.
Pacini درباره گسترش و ارتقای حالت Predator این چنین می گوید:
“ما می خواستیم این حالت به نسخه های قبلی آرخام وفادار بماند که بتمن در تاریکی و خفا، دشمنان را یکی پس از دیگری از پا در می آورد. چون شما نمی توانید اطراف را با دو و نیم بُعد ببینید، چند لایه بیشتر برای بازیباز فراهم کردیم. به عنوان مثال، خطِ دید دشمنان را مشخص کردیم تا بازیباز درک کند که بتمن در حال حاضر توسط دشمن دیده می شود یا خیر. همچنان همانند نسخه اصلی قابلیت ها و تکنیک های مخفی کاری اعمال شده است. به عبارت دیگر حالت Predator همانند آن چیزیست که در نسخه کنسولی مشاهده می شود.
به محض ورود به زندان “دروازه سیاه”، متوجه مناطق مختلف زندان خواهید شد. در این بازی خبری از اتاق ذخیره بازی وجود نخواهد داشت و استودیوی Armature برای ذخیره بازی، قابلیت چک پوینت اتوماتیک را در بازی اعمال کرده است تا وقفه ایی در اشکن و اکتشاف بازیباز رخ ندهد. البته این قابلیت نیز وجود دارد که بازیباز به صورت دستی نیز بازی خود را ذخیره کند. Pacini قول داده است که بازیبازها می توانند غول آخرهای بازی را به روش های مختلف از پا درآورند. وی در اینباره می گوید:
” ما نمی خواهیم که شما قوانین بازی را رعایت نکنید ولی اگر بتوانید راهی را پیش ببرید که ما فکرش را نکرده بودیم، معرکه است! پس بازیبازها قابلیت هایی برای پیشروی دلخواه دارند ولی این قابلیت ها برای پیشروی الزامی نیست. به عنوان مثال برای از پا درآوردن یک غول آخر، آیتمی مخصوص برای شکست دادن وی وجود دارد ولی بازی به شما نمی گوید که حتما از این آیتم استفاده کن! “
قابلیت دید کارآگاهی نیز در این نسخه وجود خواهد داشت. با فشردن یک دکمه، تصویر به حالت دید کارآگاهی بتمن تبدیل می شود. دشمنانی که به رنگ سبز نشان داده شدند به معنای اینست که بتمن در راستای دید آنها نیست. در حالیکه دشمنان قرمز رنگ به معنای افشای موقعیت بتمن تعریف شده است. یک زاویه دوربین به گونه ایی حرکت می کند تا توجه بتمن را به خود جلب کند. معمولا مناطق مخفی، از دید بازیباز پنهان می ماند. با استفاده از دید کارآگاهی، بتمن می تواند سرنخ های موجود در بازی و موقعیت های حساس و خطرناک را شناسایی کند.
بازی Batman: Arkham Origins Blackgate فقط یک عنوان اضافی نیست. بلکه استودیوی Armature می خواهد این بازی را به یکی از بهترین بازی های کنسول دستی این نسل تبدیل سازد. جای تعجب دارد که نسخه پیشین کنسول دستی آرخام از عنوان متروید برای ابتکار و خلاقیت در بازی خود استفاده نکرده است. بدون شک اثر سازندگان متروید برای خلق یک تجربه ناب در نقش بتمن برای کنسول دستی ستودنی خواهد بود و ارزش بازی کردن را خواهد داشت.
مطلب فوق در شماره ی ششم مجله ی الکترونیکی گیمفاپلاس:دیجیتال منتشر شده بود.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
میشه بگید چرا وقتی یه مطلبی رو تو مجله نوشتید اینجا هم میذارید؟
حد اقل اولش بنویسید که از ابتدا متوجه بشیم تکراریه
ببخشید باید از شما اجازه میگرفتیم؟در ضمن اگر مطلب فوق رو تو مجله خونده بودید حتما یادتون می موند حتی تیترش ! واسه یه سریها که نخوندن گذاشتیم.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :laugh: :laugh: :laugh:
دقیقا مثل من.چون که من نرسیده بودم مجله رو بخونم الن فهمیدم چی درباره batman گفته بود. 😀 😀 :yes: :yes:
ممنون :yes: :yes:
خرد شدمااااااااااااا
ما چیکار به نسخه بلک گیتش و پی اس ویتاش داریم،منتظر همون نسخه اصلیش میمونیم(منکه منتظرpcشم) :rotfl: به هر حال ممنون واسه نقد یا مقاله تون آقای….
نمیدونم چرا ولی من کلا از بتمن خوشم نمیاد
از Sims چی؟؟
من از سه تا بازی خوشم میاد
یکی rdr
اون یکی gta
اون یکی هم forza
ممنون رسول جان خونده بودمش عالی :yes:
:no: :no:
ممنون رسول جان …. مترویید من تجربه نکردم ولی مثله اینکه بازی خفنیه …. با توجه به اینکه خود سازنده های مترویید علاقه نشون دادن به ساخت این بازی باید خوش ساخت باشه … :yes:
فقط ای کاش واسه پلتفرم های دیگه هم بدن 😀
:yes:
به داد فروم برسید که مای بی بیب میخواد،داداش رسول اینو خونده بودم تویه مجله ولی از مجله ای حجمش از این بیش تر بود،چطوریشو دیگه نمیدونم! :blush:
:no:
:no:
خونده بودمش عالی بود ولی خوب نمیتونستم تو مجله تشکر کنم. 😀
:yes:
کار بسیار عالی بود :yes: 😉
من که هنوز وقت نکردم مجله رو بخونم واسم خوبه دانلودش کردم اما فعلا نشسته یک گوشه دسکتاپ منتظره برم بخونمش اوقات بیکاری … :yes:
ممنون بابت پیش نمایش … ماها که نمیتونیم این عناوینو تجربه کنیم باید به همین پیش نمایشا و نقداش بسنده کنیم 😥 😥
اون عکس اول چقدر خوشگله
عالی بود ممنون. :yes:
خدارو شکر این تاخیر نخورد
شوالیه ی سفید :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
از بازیش متنفرم :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
(نظر خودم)
جالب بود :yes: :yes:
ممنون :yes:
:yes: (به خاطر مطلب وزحمتتون)
:no: (به خاطر بازی) 😐
فکر کنم بعدا برای IOS هم تایید شه
:inlove:
فروم چه مرگشه ?:-) :reallypissed: :reallypissed:
رو فروم که میری نوشته My BB یعنی MY Baby!!!!! فکر کنم تو فروم ….. پوشک براشون اوردن!!!!
جالب بود مرسی :yes:
اینو باید وایه ios هم بزنن چون میتونه ساپورتش کنه.
قدرت ایفون از 3ds که بیشتره
بازی گوشی dark knight rises عجب گرافیکی داشت. :yes:
خدارو شکر داره برا ویتا بازی میاد
اشالا بازیش میکنیم :yes:
ارکهام سیتی که یکی از بهترین بازی هایی بود که تجربه کرده بودم . فوقالعاده بود :yes: :chic:
سلطان بی رقیب بازیهای سوپر هیرویی!!!ممنون
:yes: مرسی خوب بود.
چقد پیش نمایش شبیه صفحه ۸۵ شماره ۸۷ مجله بازینما بود:| :no: