مت بوتی: فناوریهایی چون رهگیری پرتو در کاهش تأخیر عرضهی بازیها تأثیر ندارند
رئیس استودیوهای ایکس باکس (Xbox Game Studios) یعنی مت بوتی (Matt Booty)، از عدم اثرگذاری فناوریهای نسل جدید در کاهش تأخیر عرضهی بازیها میگوید.
در ابتدای همهگیری کرونا، عرضهی بسیاری از بازیها دچار تأخیر شد. این تأخیرها در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه دارند. اکنون، طی رویداد PAX West، مت بوتی به مواردی که در کنار همهگیری کرونا باعث این تأخیرها میشوند، اشاره میکند، به خصوص که این تأخیرها حتی با ورود به نسل جدید کنسولها هم ادامه دارد.
صحبتهای او در این رابطه به شرح زیر است:
تیمهای سازنده توانستند خود را با شرایط وفق دهند و راه حلهای زیادی بیابند. در واقع، خلاقیتهای زیادی در رابطه با کار کردن در شرایط همهگیری صورت گرفت. ما هنوز در ابتدای نسل جدیدی از کنسولها قرار داریم و سازندگان دارند با مواردی نظیر رهگیری پرتو آشنا میشوند.
مت بوتی
او در ادامه به پردازندههای این کنسولها میپردازد و از دشواری سازندگان برای گذار از کنسولهای کارت گرافیکمحوری چون ایکس باکس وان، به سختافزارهای پردازندهمحور کنونی نظیر ایکس باکس سری ایکس/اس میگوید.
پنج تا ده سال طول کشید تا بتوانیم برای کارت گرافیک بهینهسازی انجام بدهیم. میخواستیم تمام بار را روی دوش کارت گرافیک بگذاریم. اکنون که مواردی نظیر شبیهسازی در بازیها بیشتر دیده میشود و حجم کار کارت گرافیک بیش از حد است، باید به سمت پردازندهها حرکت کنیم. بنابراین، در حال حاضر گروههایی داریم که تلاش میکنند بخشهایی از کار را که باید به پردازندهها منتقل کنیم، مشخص کنند و میان این دو بخش (کارت گرافیک و پردازنده) تعادل برقرار کنند. هنوز با آن درگیر هستیم.
مت بوتی
با توجه به موارد ذکرشده، اگرچه با جلو رفتن زمان، پیچیدگی ساخت و معماری کنسولها کمتر میشود، اما تیمهای توسعه هنوز برای عادت به شیوهی جدید توسعهی بازیهای نسل بعدی و ویژگیهایی چون رهگیری پرتو، آن هم بدون آنکه عرضهی بازی را به تأخیر بیندازد، دچار مشکل هستند.
شایان ذکر است که در حال حاضر، استودیوهای ایکس باکس استفادهی چندانی از رهگیری پرتو نبردهاند، اما به نظر میرسد که این موضوع نیز به زودی تغییر مییابد. بازی Forza Motorsport که بهار ۲۰۲۳ منتشر میشود، رهگیری پرتو آنی (Real-time Ray Tracing) را برای نخستین بار به این مجموعهی مسابقهای میآورد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
مت بوتی کسیه که روی بی عرضگی استودیوهای ایکس باکس ماله میکشه و میگه که سخته که یه استودیو بیاد روی یه بازی AAA کار کنه😂
آخه اینیشتیو هم شد استودیو؟!! یه استودیوی به فنا رفتس هیچ امیدی بهش نیست
پس مثه اینکه هنوز استودیوهای اینسامنیاک گیمز، ناتی داگ، گوریلا گیمز، سانتامونیکا و ساکر پانچ و فرام سافتور رو نشناخته…
استودیو بِند و فایر اسپرایت هم یواش یواش میان روی کار✌
تو پستی که هیچ ربطی به خودت نداره اومدی با چند تا چرت و پرت میخوای دعوا به پا کنی
چیه خسته شدی انقدر گاد آف وار و لست رو تموم کردی پی اس فایو هم که گرونه 😂
من بخوام بیام هیت بدم فقط کافیه اسم کالاف رو بیارم تا از جیمبو تا سرهنگ بازنشسته ردفال بترسن ولی بر خلاف شما سعیم رو میکنم به گیمر ها احترام بزارم و وارد پستی که به من مربوط نیست نشم و هیت ندم
به نظرم توی نسل کنونی بیش از حد تمرکز روی گرافیک یا سرویس محور بودن و ساپورت چندسالهی بازی هست
چه اشکالی داشت قدیم بازی رو جوری میساختن که ساپورت چندساله نداشته باشه؟
بازی های کوتاهتر با گرافیک خوب- نه هایپر رئالیستی- که به اندازه ۲۰-۳۰ ساعت محتوای سرگرم کننده داشته باشن.
در این صورت زودتر هم میتونن به پروژههای بعدی بپردازن.
لازم نیست همه چیز به سمت اوپن ورلد و ساعت بالای بازی بره.