کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید

کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینوکیو می‌گوید

امیرعلی قربان‌پور
۱۲:۰۷ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید

کارگردان ساخته‌ی اخیر استودیوی راند ۸ (Round 8) و شرکت نئو ویز گیمز (Neowiz Games) یعنی Lies of P دلایل اقتباس از داستان پینوکیو (Pinocchio) را عنوان می‌کند.

زمانی که به بازی‌های سولزلایک (Soulslike) فکر می‌کنید، احتمالاً سبک فانتزی سیاه یا دوره‌ی ویکتوریایی انگلستان در ذهنتان نقش می‌بندد. به لطف عناوینی دیگر از این دست که با الهام از آثار استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) ساخته شده‌اند، ممکن است حتی ژاپن فئودال یا آینده‌ای پادآرمان‌شهری نیز به ذهنتان خطور کند. در هر صورت، چندان احتمال ندارد به بازی‌ای فکر کنید که با الهام از عروسک چوبی سخن‌گویی ساخته شده باشد که با دروغ گفتن، دماغش بلندتر می‌شود.

داستان اصلی پینوکیو، همچون بیش‌تر قصه‌های پریان و اشعار داستانی کودکانه، تاریک است. این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که کارگردان بازی Lies of P یعنی چوی جی وون (Choi Ji-Won) می‌خواهد در بستر «عصر طلایی» در کشور فرانسه (Belle Époque) به آن برسد. (دوره‌ای از تاریخ اروپا و این کشور که داستان اصلی پینوکیو طی آن رخ می‌دهد و از پایان جنگ فرانسه و پروس در سال ۱۸۷۱ تا آغاز جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ را دربرمی‌گیرد.)

دلایل این اقتباس به اینجا ختم نمی‌شود. جی وون طی مصاحبه‌ای با وبسایت IGN، اعلام کرد که گروه سازنده می‌خواهد بازیکنان در مواجهه با نخستین بازی سولزلایک این استودیو حسی آشنا داشته باشند.

او در این باره می‌گوید:

ابتدا باید چیزی پیدا می‌کردیم که بسیار شناخته‌شده باشد، زیرا این نخستین بازی سولزلایکمان است. می‌خواستیم که از قبل یک جامعه‌ی هواداری داشته باشیم، پس ابتدا داستانی معروف را انتخاب کردیم و سپس تغییرات مدنظرمان را بر آن اعمال نمودیم.

چوی جی وون

البته، بیش‌تر مردم با نسخه‌ی اقتباسی شرکت دیزنی (Disney) از داستان پینوکیو آشنا هستند که بر خلاف داستان اصلی کارلو کولودی (Carlo Collodi) فضای شادتری دارد.

چوی جی وون به این نکته نیز اشاره می‌کند:

اما زمانی که از پینوکیو سخن می‌گویید، مردم به فکر اقتباس دیزنی می‌افتند. دیزنی پینوکیو را کمی بچگانه کرد، اما اگر به داستان اصلی پینوکیو نگاه کنید، می‌بینید که بسیار تاریک‌تر است و مناسب بزرگ‌سالان.

چوی جی وون

علت دیگری که این کارگردان عنوان می‌کند، سفر شخصیت پینوکیو به مکان‌های متفاوت است. این ویژگی فرصت آزمون و خطا با مناطق مختلف را به سازندگان می‌داد تا بتوانند دنیای بازی‌شان را باجزئیات بیش‌تری خلق کنند.

پینوکیو گذشته‌ای پرماجرا دارد. او از خانه‌ی ژپتو (Geppetto) آغاز می‌کند، سپس به اقیانوس و از آنجا به داخل نهنگی می‌رود. این‌ها دلایلی بود که پینوکیو را برای بازی‌مان جذاب می‌کرد.

چوی جی وون

شرکت نئو ویز گیمز طی مراسم گیمزکام ۲۰۲۲ (Gamescom) که هفته‎ی پیش برگزار شد، تریلری از بازی Lies of P منتشر کرد که به مواردی نظیر کیفیت بصری، شخصیت‌ها، مبارزات و جهان بازی می‌پرداخت.

این بازی در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۳ برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

Moein MM2DARKSIRENblackcityKurosکاکاسنگیGGJin sakaiمتینEspressosauronAshen undead the bearerZ2656Wild RageSTARmahdi12345ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ...HerfeiyVisible 6-tigh manAQUARIUSmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • saeedgreat گفت:

    بازی بنظر جذاب میاد تریلراش ولی اینا که این همه زحمت کشیدن ای کاش ستینگش رو شبیه بلادبورن نمیکردن. ادم حس میکنه یه ماد یا دی ال سی بلادبورن رو داره می بینه.

    Moein MM2Amir(PC & PS4)DARKSIRENAmir :))کاکاسنگیUMK3Z2656متینMMYKING
  • STAR گفت:

    به نظر میاد که قراره سولز لایک خوبی بشه واقعا امید دارم بهش تنها جایی که مورد پسندم نیست انیمیشن اتک زدناست
    زمانیکه اتک میزنی و عملا انمی ها به عقب رانده نمیشن یعنی بک نمیخورن و انمیشن هیت خوردن ندارن واسه اکثر اتک ها یکم رو اعصابه این توی بازی black myth هم مشاهده میشد .. به غیر ازین تمام بخش های بازی عالین
    اتمسفر بازی به سمت بلادبورن سوق پیدا کرده ولی اونطوری نیست فضای بازی بسیار دارک و دقیقا مطابق با دوره و تم داستانی پینوکیو در فرانس هستش

    Moein MM2Dream in Red (Playstation T)UMK3AQUARIUSمتین
    • این لقب “سولزلایک” رو اولین بار کی ساخت؟ کی تصمیم گرفت که میتونه یه اسم گوگولی مگولی بزاره رو عناوینی که از ۰ تا ۱۰۰ بازی های سولز رو کپی میکنن؟ این بازی ها علنا کپی هستند، چرا باز هم مشتری دارن؟

      Moein MM2Amir(PC & PS4)halkerVahidvhfbjgDARKSIRENEspressoarshia.ya.mojohn117Dream in Red (Playstation T)more
      • STAR گفت:

        کپی چی هستند .. کپی رو تو چی میبینی چون سبک مشابهی دارن پس کپی هستن اگر به حساب شما باشه که باید بگیم چون اکثر بازی ها ار پی جی هستن همه مثل هم کپی هستند … منطق درستی نیست

        Moein MM2halkerarshia.ya.mo
        • سبک مشابه اسمش روشه، سبک مشابه، انچارتد و تامب رایدر دو بازی در سبک مشابه هستند. اسکایریم و ویچر ۳ دو بازی در سبک مشابه‌ان.
          اما اینکه ویچر ۳ بیاد سیستم کامبت اسکایریم رو کپی کنه دقیقا با همون استایل، دیزاین رو کپی کنه، سیستم Inventory و ۹۹ درصد المانت های دیگه رو کپی کنه، این دیگه اسمش شباهت نیست، کپیه. ریپ آفه.

          Moein MM2VahidvhDARKSIRENEspressoarshia.ya.mo
          • STAR گفت:

            منم شباهتی در میون المان هایی که گفتین میون بازی هایی که مقایسه میکنین نمیبینم بجز سبک بازی تمام بازی های این سازنده ها با هم متفاوتن نمیشه بخاطر یه بخش کوچیک بیایم همچین نسبتی بهشون بدین ..
            دقیقا دیزاین بازی با تمام گیم های فرام سافت متفاوته
            حتی فضاسازی بازی با هرچی گیم که تا به الان مشاهده کردم فرق داره

            Moein MM2Espresso
      • تموم شد ؟
        کسی که پروفایلش داچ هست مشخصه چقدر به گیم پلی واقفه !
        بیا برو تو کوچه گیم واسه تو نیست برادر برو سینما

        Moein MM2
        • چشم پروفسور ، چشم تحلیلگر برتر بازی های ویدیویی، من میرم تو کوچه، تو ام سعی کن دایره گیم هاتو یکم باز تر کنی سبک ها و بازی های مختلفو امتحان کنی تا بفهمی هزاران ایده خلاقانه واسه تولید یه بازی ویدیویی وجود داره، ریپ آف کردن و اسکی رفتن خلاقانه نیست. شاید جالب باشه. ولی خلاقانه نیست.

          Moein MM2DARKSIREN
  • Herfeiy گفت:

    دقیقا داستان پینوکیو در عصری بوده که تاریکی و ناامیدی بر اون دوره سلطه بوده و داستانی تاریک و غمگین داره نه تنها دیزنی اقتباس از داستان پینکیو رو وجهه خوبش رو نشون داده بلکه تعداد زیادی از اقتباس هایی از قبیل سفید برفی و زیبای خفته و… رو تو داستان اصلی دست برده و تغییر داده و یک چهره کامل خوب از داستانی که میخواد نمایان کرده. درصورتی که کاملا این طور نیست

    Moein MM2HerfeiyDream in Red (Playstation T)Amir :))کاکاسنگیZ2656MMYKING
    • Herfeiy گفت:

      کلا داستان های آن زمان مردم غرب که اروپا باشه اکثرا همینجوری بوده. اون زمان نا امیدی و افسردگی و تاریکی بر مردم حاکم بوده و دوران و فضاها کاملا دارک و غمگین و بی روح بوده.گویی که شادی کلا ممنوع و جرم بوده ولی با این حال الان میبینیم از اون دوره گذشتن و کاملا ۱۸۰ درجه تغییر کردن و تقریبا بر عکس شده

      Moein MM2Herfeiyjohn117Dream in Red (Playstation T)شبح اسپارتانکاکاسنگیMMYKING
  • بازی B خیلی محبوب و پرطرفداره.

    بازی P شبیه به بازیِ Bه.

    در نتیجه بازی P باید عالی باشه.

    مثالی که در بالا نوشتم اَندر حکایت این بازی و خیلی از بازی های دیگه هست که خودشون رو شبیه به بلادبورن میکنن تا بین سولز کامیونیتی محبوبیت پیدا کنن ولی غافل از این که این یک ترفند کثیف برای فریفتن گیمر‌ها هست تا یه کلون بی‌کیفیت از شاهکار بلادبورن رو بندازن بهشون!

    Moein MM2halkerarshia.ya.mojohn117Dream in Red (Playstation T)BahramAmir :))کاکاسنگیCommander jensenZ2656more
  • ... گفت:

    فضاسازی بازی واقعا دارکه و از بازی های سولز لایک مثل nioh بهتره بنظرم

    Moein MM2...کاکاسنگیMMYKINGAhmad_bk
  • احساس می کنم بازی فوق العاده ای میشه

    Moein MM2john117کاکاسنگیAhmad_bk
  • GrandWarden گفت:

    به نظرم میتونه جای خالی بلادبورن ۲ رو تا حدودی پر کنه. یک چیزی که خیلی برام جالب بود الهامات بیش از حد از بلادبورن بود. مثلا به نظر من باید در قسمت هایی مثل رابط کاربری برداشتن آیتم ها، موردی جدید و منحصر به فرد می ساختند ولی طبق چیزی که توی تریلر دیدم به شدت به بلادبورن شباهت داشت. با این حال بازی خالی از خلاقیت نیست و موارد جالبی رو میشد توی تریلرها دید. به امید موفقیت بازی.

    Moein MM2EspressoMMYKINGAhmad_bk
  • گفت:

    مورد انتظار ترین بازی سونی و پلی استیشن روز عرضه روی گیمپس 😹😹😹

    Moein MM2Herfeiy
  • داستان اقتباس شده
    گیمپلی اقتباس شده
    دیزاین “لیترالی” کپی از بلادبورن.
    کم کم دارم فکر میکنم که این بازی فقط به درد عاشقان بازی های سولزلایک میخوره که نمیتونن بین انتشار الدن رینگ و بازی بعدی فرام سافتور صبر کنن، پس میان ورژن پلاستیکیشو تجربه میکنن.

    Moein MM2halkerEspressoarshia.ya.mojohn117
    • john117 گفت:

      چقدر سیاه یین هستی عزیز اینجوری از هیچ گیمی لذت نمیبری بیا بهترین گیم خودتو بگو تا هم اسکی و کپی کردناشو بگم هم ۱۰تا عیباشو . من عاشق گاد آف وارم عاشق هیلوام عاشق رددد و… اینقدر این بازیا معایب دارن ولی اگه به معایبشون زیاد نگاه نکنی بیشترین لذت رو میبری .من نزدیک عرضه یه بازی که دوستش دارم میرسه دیگه تو پستاش نمیرم هم نگارنده هم گیمرها چشمتو زیادی میدوزن رو معایب
      اینجوری بگن شما اصلا ندونی گیمی به اسم آنچارتد وجود داره یه تریلر هم ازش ندیده باشی ببین لذتت چند برابره
      این بازی هم مبارزاتش کپی هست یا نه ولی خوبه گرافیک هنری و بصری عالیه اگه یه داستان خوبم داشته باشه که اینجور ینظر میاد. پس نباید از دستش داد

      Moein MM2
  • sauron گفت:

    موندم گربه نره و روباه مکار کجا هستن؟!

    Moein MM2Vahidvharshia.ya.mo
کارگردان Lies of P از چرایی اقتباس از داستان پینیکیو می‌گوید