میراث شکارچی | نقد و بررسی The Incredible Adventures of Van Helsing
خون آشام و گرگ نما را می توان جزو ده موجود افسانه ای بسیار مشهور تاریخ بشریت جای داد . این دو در خیلی از افسانه های مردم جهان وجود دارند ولی بیشترین توجه و معروفیت آنها باز می گردد به بعد از سال ۱۸۹۷ و نوشتن کتاب ” دراکولا ( Dracula ) ” توسط Bram Stoker .
این کتاب نه تنها در زمان خود ، بلکه هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد و چندین فیلم و بازی بر اساس این عنوان ساخته شده است و حالا نوبت استودیوی Neocore Games است که برداشت مستقل خودش را از این عنوان در یک بازی ویدئویی بازگو کند .
نام بازی : The Incredible Adventures of Van Helsing
سازنده : Neocore Games
ناشر : Neocore Games
سبک : اکشن نقش آفرینی
پلتفرم : PC و Xbox 360
تاریخ انتشار : ۲۲ می ۲۰۱۳
استودیوی مجارستانی Neocore Games که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده است ، قبل از عرضه این بازی ، سابقه ساخت بازی های King Arthur: The Role-playing Wargame و The Kings Crusade و نسخه دوم King Arthur را در کارنامه خودش دارد و حالا با تجربه ای که از عناوین قبلی اش کسب کرده ، بازی ای ساخته است که نمی شود به راحتی از کنار آن گذشت .
دار و دسته ی ارواح
شما بازی را در نقش پسر Abraham Van Helsing ، شکارچی معروف هیولاها آغاز می کنید که نام کوچک آن را باید خودتان انتخاب کنید . طبق نامه ای که به دست او می رسد ، خطر بزرگی شهر Borgova پایتخت کشوری با همین نام را تهدید می کند . ون هلسینگ فرزند تصمیم می گیرد به همراه Lady Katarina ( یک روح که پدر ون هلسینگ در آخرین سفرش به Borgova آن را آزاد کرده بود و کاتارینا هم در عوض قول حفاظت از خانواده او را داده بود ) راهی Borgova می شود . در راه رسیدن به آنجا کاروان آنها مورد حمله هیولاها قرار می گیرد که ون هلسینگ به کمک کاتارینا توانست بعد از شکست آنها راه رسیدن به اولین روستای نزدیک راپی گیرد و به آنجا برسند ولی برای کم کردن مسافت و زمان رسیدن به Borgova باید از Ink Gate که همانند یک پورتال عمل می کرد ، استفاده می کردند . بعد از عبور از مکان های مختلف و جنگیدن با موجودات مختلف ، آنها به آنجا می رسند و تنها چیزی که از آنجا می بینند ، شهری تقریبا متروکه که در دستان این موجودات ، تبدیل به جهنمی در مقیاس کوچک شده است . ون هلسینگ و کاتارینا بالاخره بعد از چندین روز به مکان مخفی ای که Secret Lair نام دارد و نامه از آنجا برایشان ارسال شده بود ، می رسند . آنها در آنجا با خون آشامی به نام Vlados ملاقات می کنند که فرستنده نامه خود او بوده که از ون هلسینگ تقاضای کمک کرده است . همچنین در این ملاقات او به ون هلسینگ از پشت پرده این قضیه و افراد دخیل در این ماجرا اطلاعاتی می دهد .
داستان بازی در تقریبا ۱/۳ ابتدایی که حوادث قبل از ورود به Borgova را تشکیل می دهد ، روند کندی دارد و احساس کش آمدگی داستان دیده می شود و شاید خیلی ها دست از انجام بازی بکشند چون گیرایی لازم در این قسمت از داستان بازی به قدری نیست که گیمر را پای مانیتور نگه دارد . اما داستان بازی و شخصیت پردازی اصلی بازی از زمانی آغاز می شود که ون هلسینگ و کاتارینا پای به شهر پر از ماجرای Borgova می گذارند . داستان بعد از آن ضرب آهنگ و روند خوبی پیدا می کند و اصلا ایرادی مربوط به کندی روند داستان گویی دیده نمی شود .
Neocore Games توانسته داستانی بسیار مناسب ، خوب و درخور نام این عنوان و با توجه به سبک بازی تعریف کند که هم طرفداران این عنوان راضی باشند و هم افراد جدید به خوبی با بازی ارتباط بر قرار کند . کاراکترها از عمق کافی برخوردارند و شخصیت ها به خوبی پرداخت شده اند و در نتیجه گیمر به خوبی می تواند داستان و شخصیت های بازی را درک کند . پایان بندی بازی هم به گونه ای است که اعلام می کند سازندگان فعلا کارهای زیادی با این بازی دارند و احتمال ساختن ادامه برای این بازی بسیار زیاد است .
سنگ ، کاغذ ، شات گان …
قبل از شروع بازی شما باید نام ، رنگ لباس و کلاه ون هلسینگ و درجه سختی بازی را انتخاب کنید و خبری از کلاس بندی های رایج این سبک از بازی ها نیست . یکی از ضعف های بازی همین اول کار مشخص می شود که امکانات شخصی سازی بسیار کمی را به گیمر می دهد و فقط شما می توانید رنگ را انتخاب کنید . شاید این ایراد درون بازی اصلا احساس نمی شود ، چون در میان مبارزات آخرین چیزی است که به ذهن تان می رسد ، قیافه و مدل ریش و سبل قهرمان است و کلاه بزرگ و پارچه ای که صورت ون هلسینگ را تا نیمه می پوشاند ، اما با توجه به این که اسم کوچک ون هلسینگ را خودمان انتخاب می کنیم ، باید قابلیت شخصی سازی چهره او هم داده می شد ولی متاسفانه این امکان در بازی وجود ندارد و همین باعث ایجاد یک تناقض می شود .
همان اوایل بازی است که به این مساله پی می برید که این عنوان شباهت بسیار زیادی به سری بازی های TorchLight و Diablo دارد و این مساله در همه نقاط گیم پلی بازی مشهود است .
مبارزات به دو بخش اصلی مبارزات نزدیک که با سلاح های مخصوص این مبارزات مانند شمشیر انجام می شود و بخش دوم مبارزات از راه دور که برای این کار شات گان و هفت تیر به وفور در بازی یافت می شود . مبارزات و قدرت دشمن ها با توجه به درجه سختی های انتخابی بالانس است و در طول بازی هیچ وقت این تعادل از بین نمی رود . اما احساسی که خود من در تجربه این عنوان داشتم ، سنگینی کفه ترازو به نفع استفاده از مبارزات و سلاح های از راه دور بود . به دلیل اینکه اکثر دشمنان بازی برای مبارزه از سلاح های نزدیک استفاده می کنند و در هنگامیکه در حال نزدیک شدن به شما هستند ، با خیال آسوده با شات گان نازنین تان از آنها پذیرایی می کنید . علاوه بر اینها قدرت های ویژه و ضربات قوی تر برای هر نوع سلاح در بازی وجود دارد که برای استفاده از آنها باید از نوار Mana بازی استفاده کنید و هر قدرت ویژه هم چند قابلیت دارد که اگر در بین مبارزات هر چه صدمه بیشتری بر دشمن وارد کنید ، نوار Rage پر می شود و آنوقت است که با استفاده از کمبوها از خجالت دشمنان در می آیید .
کاتارینا علاوه بر داستان ، در گیم پلی بازی هم تاثیر زیادی دارد . نقش او در بازی دقیقا نقش Pet یا حیوانات دست آموز بازی های مشابه است . در منویی که برای او در نظر گرفته شده است ، می توانید او را به عنوان یک جنگجویی در آورد که آن را به وسط میدان نبرد فرستاده و خود از دور پشتیبانی او را بر عهده بگیرید ویا بالعکس . علاوه بر این می توانید وسایل اضافی خود که او می تواند استفاده کند را در اختیارش قرار دهید یا وسایل اضافی را به او داده تا برای فروش به شهر ببرد و آیتم های لازم را برایتان بخرد .
با هر بار ارتقای سطح یا همان Level Up شدن ، ۵ عدد Ability Point و حداکثر ۳ Skill Point در اختیار شما قرار می گیرد . Skill Tree یا درخت مهارت بازی از دو شاخه اصلیتشکیل شده است که هر کدام مخصوص یک نوع مبارزه اند . به عنوان مثال مهارت های شاخه Mystic Warrior مخصوص ارتقا و خرید قدرت های ویژه برای سلاح های نزدیک و Occult Hunter هم برای سلاح های از راه دور است . هر ضربه یا قدرت ویژه چند زیر مجموعه دارد که برای ارتقای آنها نیز باید از امتیاز مهارت خرج کنید که این قابلیت باعث شده تا هرکس بسته به نوع و سبک بازی اش ارتقای مورد نظرش را خریداری کند تا هم تجربه هر گیمر با دیگری متفاوت باشد و هم نوعی جایگزینی برای عدم وجود کلاس بندی های متداول این سبک است . کاتارینا نیز درخت مهارت مخصوص به خود دارد که بعد از هر بار ارتقا می توان ۲ پوینت را به دلخواه در هر کدام از شاخه ها مورد استفاده قرار داد . علاوه بر این Perk های متفاوتی هم در سیستم ارتقای بازی وجود دارند که نیاز به توضیح خاصی نیست .
در کل می توان گیم پلی The Incredible Adventures of Van Helsing را مخلوطی کامل و پرداخت شده از کلیشه ها و استانداردهای این سبک دانست که هر چند چیز جدیدی به این سبک معرفی نمی کند ولی همان مکانیک های قبلی را به خوبی در خود جای داده و هیچ نقص بزرگی در این بخش دیده نمی شود .
زیبای زشت
با توجه اتمسفر و فضای وقایع داستان ، بازی از یک Theme هنری ما بین گوتیک ( Gothic ) و نوآر ( noir ) قرن نوزدهم اروپای شرقی بهره می برد . این طراحی هنری شامل انواع ماشین آلات و دستگاه های الکتریسیته و بخار ، نوع لباس های افراد و فضای تاریک و سیاه و ریزه کاری های بسیاری که توضیح بیشتر آن خارج از حوصله نقد است . این موارد اصلی و ریزه کاری ها بسیار با دقت توسط سازندگان رعایت شده اند تا مخاطب نتواند تضادی مثلا در بین معماری شهر و نوع لباس پوشیدن قهرمان پیدا کند . رنگ پردازی و کنتراست بالای رنگ های استفاده شده در مراحل نیز مربوط به همین نوع طراحی است که این مهم هم به خوبی پیاده شده است .
هر چقدر که طراحی هنری بازی بی نقص و زیبا کار شده ، گرافیک فنی بازی متوسط و کم فروغ ظاهر شده است . این را می توان در چند بافت نه چندان با کیفیت بازی مشاهده کرد که شاید خیلی ها آن ها نبینند ولی این مسائل از چشمان تیز بین (!) منتقدین هرگز دور نمی ماند . به ضعف گرافیک فنی اشاره شد ولی دور از انصاف است که به مبارزات بسیار شلوغ بازی اشاره ای نداشته باشیم . در حین بعضی درگیری ها چندین نوع دشمن در یک لحظه روی سرتان آوار می شوند و شما حتی کاراکتر خود را نمی بینید ، هیچ افت فریمی رخ نمی دهد و بازی کلا روی ۶۰ فریم ثابت می ماند و افکت های بسیار زیاد بازی هم تاثیری روی این نرخ فریم ثابت ندارند .
بازی در طراحی هنری خود خیلی خوب ظاهر می شود ولی گرافیک فنی متوسط بازی به نوعی مانع درخشش بیش از پیش این بخش می شود ولی باز هم گرافیک بازی برای مخاطب قابل قبول است .
تاریک تاریک
اتمسفر سنگین بازی روی بخش موسیقی بازی هم اثر گذاشته و این سنگینی را می توان در یکایک قطعات موسیقی بازی حس کرد . موسیقی بازی توانسته این جو را به خوبی برای مخاطب ترسیم کند . از ترک موسیقی منوی اول بازی ( که هیچ کس رغبت نمی کند آن را نیمه تمام گوش کند .) گرفته تا ترک های وسط مبارزات که شاید هرگز شنیده هم نشوند ، همگی به نوعی تاریکی و سیاهی دنیای پیرامون را به گیمر ارایه می دهند . موسیقی بازی بسیار فراتر از حد انتظار خود من ظاهر شد و حتی این قسمت را در کنار داستان بازی ، می توان برترین بخش های بازی دانست .
افکت های صوتی نیز کار خود را به خوبی در بازی انجام می دهند و به جز چند افکت که تعدادشان از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است ، عالی هستند و اصلا احساس خستگی از سنیدن آن ها به مخاطب دست نمی دهد .
آخرین روشنایی
بازی The Incredible Adventures of Van Helsing شاید یک بازی AAA در این سبک نباشد و بودجه ساختش هم خیلی خیلی کمتر از آنها باشد و استاندارد های این سبک را بهبود نبخشد ولی بازی بسیار قابل احترامی است و از بازی های درجه یک این سبک چیزی زیادی کم ندارد . در آخر تجربه این بازی را به تمام طرفداران و علاقه مندان به سبک نقش آفرینی در قحطی بازار بازی های نقش آفرینی امسال ، توصیه می کنم .
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
هنـــوز این بازی رو انجام ندادم…
ولی نقدرو خوندم،نظرم عوض شد و میرم میخرمش! :yes:
ممنون محمــــد :yes: رضا
بازم استراتژی؟!
بابا چه خبره؟اوف بسته بابا.
ممنون خیلی منتظر این نقد بودم چون دو دل بودم بازیش رو بگیرم یا نه :yes:
مرسی بابت نقد :yes:
ولی از بازیش خوشم نمیاد :no:
من گرفتم ولی هنوز فرصت نشده بازیش کنم … فعلا انتظار واسه کمپانی می کشم …. ممنون محمد رضا جان .
فکر نکنم بازیش باحال باشه.من که خوشم نمیاد :no:
این بازیو برا دانلود دیده بودم 😐
با این جورgameplay حال نمی کنم وبه نظرم بازیش خرتو خره :-/
مرسی :yes:
:no: :no: :no:
موافقم :no: :no: :no: :no: :no: :no:
:yes: :yes: :yes:
Agarهم صورتش pوشیده نبود از اون فاصله وبااین سبک chiz زیادی مشخص نبود به نظرم ضعف نیست بازم ممنون 😐 :yes:
از استراتاژ خوشم می یاد ولی مردم از این بی بازی ای اخرین بازی که بازی کردم REMEMBER بوده ?:-)
همیشه دوست داشتم تابستون دیر بگزره ولی امسال میخوام زود بگزره تا بازی ها با حال بیاد :yes:
مگه قرار نبود گیم پلی بازی شبگر پخش بشه پس کوو؟ خواهشا یکی توضیح بده! 😐 😐 😐 🙁 🙁
بسیار ممنون :yes: :yes:
مرسی بابت خبر. :yes: :yes: :yes:
ولی بازی. :no: :no: :no:
ممنون از نقد بسیار خوبتون . برای سرگرمی بازی خوبیه :yes:
http://iraangame.org
ممنون :yes: من اصلا ازاین جوربازیا خوشم نمیاد
زیاد دادی نمره رو 😐
دوستان سبک نقش آفرینی یکی از سبک های برتر واسه pc … دیابلو که کل کنسول بازا دنبالشن همین طوریه … این درسته رقیب اون نیست ، و خیلی ساده تره ولی تو سبک خودش خیلی خوب پیش اومده … نمرات بازی هم علاوه بر این نمره بالا بودن و اکثر سایتا به اون جایگزین دیابلو گفتن …
پس لطفا از علامت :no: استفاده نکنین … نه تنها با این حرکت سطح خودتونو پایین میارین بلکه نویسنده هم که کلی زحمت کشیده دلسر می شه …. حداقل تشکر کردن بلد نیستین حرفی هم نزنین کسی نمیگه چرا نگفتین … می تونین در برابر چیزی که خوشتون نمیاد سکوت کنین ولی استفاده از بعضی چیزا خیلی بد …
اقا هادی دلسر=دلسرد 😀
من از طرف خودم میگم ببخشید. 🙂 :yes:
داش هادی بعضی ها اینقدر بازی های اکشن و انحصاری چشمشونو گرفته نمیدونن همچین بازی هایی در سبک خودشون یه شاهکار نامیده میشن تو تایپیک های Company Of Heroes 2 همه بهش بد و بیرا گفتن اما نمیدونن این بازی از شاهکار هم شاهکارتره کلا فکر میکنن از اینجور سبک ها بچگونست من که بهشون میخندم همون که هیچی بهشون نگی براشون بسه… 😐
نقد کامل خوندم با سلیقه من این بازی نمیسازه :no: :no:
خیلی ممنون که این بازیو نقد کردین خسته نباشین از نقد بازی بزرگ اهمیتش بیشتر بود!! :yes:
این بازی رو واقعا میشه با دیابلو مقایسه کرد…و واقعا از بلیزارد این ذلیل بد بخت بازی ها بعید بود که بازیشو برای کنسولا بده…
تاز ه آرش تو کنفرانس سونی گفتن ما اول کارمون رو از رو کنسولا شروع کردیم
خوشم نیومد
محمد رضا من تو Chapter 1 یه جایی گیر افتادم. نوشته Reach borgovia trouth tunnels رفتم تو یه تونلی که پر از عنکبوته بعد رسیدم به یه دری هر کاری میکنم دره واز نمیشه لطفا کمک کن. تو فروم نمی تونم مطرح کنم چون رمز امیلمو یادم رفته جون خودت کمک کن بد جور دیوونه ی بازیه هستم.
والا من از اونجا خیلی خیلی جلوترم.ولی مشکل فنی نداشتم.اگه میتونی مسیرتو عوض کن.بعد هم میرس به یه غول کرم شکل که سرش مثل دریله و بعد کشتنش وارد شهر میشه
CM استراتژیکی یعنی چی؟؟؟ نقش آفرینی میدونی چیه؟؟؟
مرسی از نقد …
این بازیا واقعا اعتیاد اوره 🙂
این بازی برای xbox الان اومده ؟؟؟ ?:-)
تو این سبک Company of Heroes و دیگر هیچ
عزیز این دوتا چه ربطی به هم دارن ، اکشن نقش آفرینیه ، یکی استراتژی … تو این سبک هیچ ربطی کمپانی به این بازی نداره 😐
هادی جون اینا بازی نکردن میخوان یه چی بگن.مثل اینه که بگی Just Dance تو سبک GTA V هست!!! میگم هادی جون تو میتونی به سوال بالام جواب بدی؟
اگه منظورت همون جاییه که گیر کردی ، من همونطور که بالا گفتم هنوز بازی نکردمش متاسفانه …. وقت ندارم زیاد ، فعلا درگیر دارک سویلز شدم ….
بله درسته حق با شماست ولی خیلی بازیه توپی هست حتما بازیش کن. عالی عالی از همون مرحله ی اول زیبایی بازی دیدنی هست. اونایی هم که دوست ندارن به خاطر اینه که بازیش نکردن که در میان میگن استراتژی هستو مثل COH هست.
هادی اصلا حواصم نبود فکر کردم استراتژی اشتب دیگه پیش میاد 😐 Keyvan 316 تو که بازی کردی تز نده برادر 😐
ببخشید بهت پریدم. آخه چند نفر دیگه هم به این گفتن استراتژی اعصابم خورد شد.
خواهش عزیز 😉 من نمیگم بازیش بده ولی از اول فکر کردم سبکش استراتژی : تازه بعد از اینکه کامنت دادم عنوان نقد رو خوندم فهمیدم اکشن نقش آفرینی والا میخواستم ویرایش کنم که کسی از نظرم ایراد نگیره ولی خودتم میدونی دیگه اینجا ویرایشی فعلا در کار نیست در کل بخشش 🙂
یعنی بهترین بازیی بود که توی عمرم انجم دادمبا بیش از۴۸ساعت گیم ی طول عمر ۲۰ ساله گیمریم بهترین بازیم بود و هیچ بازیی منا تا این حد جذب خودش نکرده بود.این نمره که به این بازی دادید معلومه از روی بررسی فنی و دقیق نبوده.متاسفانه بازییای مثل bioshovk نمره کامل میگیره که هیچ سرو تهی ندارن.تمام سایتا و منقدای خارجی این بازیا تا حد زیادی شبیه دیابلو دونستن و بهش نمره خیلی بالا دادن.واقعا برای بعضیا با این نظراتشون متاسفم.این بازی به صورت کمپرس شده ۴.۵ گیگ بود که در صورت نصب ۱۸ گیگ میشد.وستان همین طوری نظیر ندید
آفرین … :yes: :yes: :yes:
بایوشاک سر و ته نداره ؟ …کلا شما نظرت رو نگه دار واسه خودت …درک داستان بایوشاک کار هر کسی نیست…قابل توجه شما خیلی از سایت ها این بازی رو جزو برترین بازی های تسل دونستن…شما کلا از هر چی منتقده بیشتر می فهمی !…نظرت تاریخی بود
آرش جان قبول کن که تعداد بسیار زیادی از گیمرا داستان بایوشاک رو نفهمیدن منم خودم وقتی رمز گشاییش رو از تو سایت خوندم فهمیدم هیچی نفهمیده بودم. آرش جان باید قبول کنی که واقعا داستان پیچیده ای داشت. البته من از گیم پلی بایوشاک خوشم نمیومد که توجهی به داستان نداشتم. خدایی گیم پلی بایوشاک حرفی واسه گفتن نداشت. البته هر کی سلیقه ی خاص خودشو داره.
هرچند اینجا جای بحث کردن در مورد بایوشاک نیست ولی واقعا بایوشاک اسطوره بود … در ضمن اسطوره ای که اکثر گیمرای ایرانی ازش بدشون میومد … می دونین چرا ؟ چون گرافیک نداشت به قول خودشون … در حالی که جزییات و گرافیک بازی فوق العاده بود ولی با سبکی متفاوت … این دوستان عاشق کریسیسن ، چون نه داستان داره ، نه مضمون خاصی ، فقط نمایش دهنده گرافیکه …
به نظرم جاش نیست در مورد اینا بحث بشه ولی ون هلسینگ جای خود و بایوشاک هم جای خودش …
دمت گرم…هادی جان فوق العاده ای …نظارتمون هم یکی بود 😀
همونطور که گفتم فهم داستان غنی اون بازی کار هر کسی نیست ولی مطمنا همه تو داستان این بازی زیادی درگیر شدن…گیم پلی هم فوق العاده بود ولی ما ایرانی احتمالا کرایسیس رو بهتر بدونیم!…ما ایرانی ها عقلمون به چشممون هست…بایوشاک جزو برترین بازی های نسل هست! …شکی توش هست !
اگه قرار نیست داستان رو نفهمی خوب بازی نکن
قرار نیست که فقط یه تفنگ بگیری دستت داستان رو نفهمی بگی سروته نداشت
جدیدا تو…………..سایت شدی
:yes:
البته نظرات همه محترمه
به نظر میاد در سبک خودش در حد بالایی باشه حالا هرچی باشه ولی در حد خودش عالیه…ممنون
من بازی کردم و منصرف شدم که پولم رو حروم کردم شما هم پولتونو حروم نکنید 😉
دوست عزیز حتی اگه از بازی متنفر باشید نباید اینو بگید که بده و نخرین به نظر من عالی بود بازی سلیقه ای هست. دیگرانو بهش بدبین نکنید…..
نوید تو برو همون SpinTires بازی کن 😀 :yes:
هه هه هه انگار بازی نارنیا تو جاوا :sarcasm:
ازدوستان این بازی رو کسی رو ۳۶۰ بازی کرده میشه راحت بازی کرد چون اینجور سبک ها رو pc راحتتر میشه بازی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
من که بازیش نکردم ولی به نظر بازیه خوبیه
اخر استراتژیکه،ادماش بیش از اندازه زیادن و ممکنه از حد زیاد بودنوشن با مشت برید توی مانیتور
عمویی بازیش RPG هست نه استراتژی
ما هم هنوز نگرفتیمش ولی باید در نوع خودش خوب باشه :yes:
ممنون :yes: :yes:
ممنون از همه دوستان که لطف داشتند چه اونایی که گفتند نمره کمه و چه اونایی که گفتند زیاده
چند نکته رو بگم :
۱- نمره بازی نسبت به متاش بالاتره و اگه بخوایم این نمره رو از ۱۰ حساب کنیم برابر ۸.۵ میشه که نسبت به متای حدودا ۷۶ – ۷۸ بالاتره .
۲- دوستانی هم از گرافیک گفته بودند. باید بگم این عکس های داخل نقد ، یکی یکی توسط خود بنده از درون بازی گرفته شده و اگه عکس از آخر سومی ( بالای زیبای زشت ) رو با اندازه اصلی تماشا کنید ، می بینید بازی گرافیک و نورپردازی قابل قبول و خوبی داره ، ولی در حد بازی های روز یا دیابلو ۳ نیست .
۳- این بازی رو حتما بازی کنید . مخصوصا کسانی که این سبک رو دوست دارند چون تا نصف تابستونشون رو به راحتی پر میکنه .
۴- ممنون از کسانی که وقت گذاشتند و نقد رو کامل خوندن .
یا علی :yes:
علی یارت :yes:
نکته های خوبی بود.
با توصیه شما حتما میگیرمش :yes: :yes:
بازم میگم ممنون از نقدتون :yes:
دوستانی که موفق نشدن دیابلو۳ بازی کنن این بازی کپی دقیقا از یک نمونه نژاد و سبک دیابلوست اما به حرفه ای و کاملی اون نیست خود بنده بازی رو دارم میرم خیلی شبیه دیابلو هسته اما دیابلو چیز دیگریست
دیابلو 😉 😉 :yes: :yes:
موافقم :yes:
بازیش عالیه.فقط سختی کار به اینجاست که هر دفعه بیش از ۱۰۰تا دشمن میریزن رو سرت اصلا یه وضعی…انقدر صحنه مبارزات شلوغ میشه که خودم نمیفهمم چیکار دارم میکنم.پدر موسم در اومد از بس دشمن ریخت رو سرم.
ولی بازی خیلی خوبیه.کلا به همه کسایی که RPG دوست دارن توصیه میشه.
ممنون بابت خبر :yes: 😉
بازی خوبی هستش و واسه سرگرمی عالیه… :idk: :heh: سپاس بابت نقد محمد رضا جون. :yes: :yes: 😉 😎
بچه ها این بازی واسه xbox اومده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا بگید . 🙁 ?:-)
پلتفرم : PC و Xbox 360, داداش تو تیتر نوشته شده.
یمثل diablo 3 هست ولی diablo کجا این کجا؟؟
ببخشید.respawn نشدن دشمنان یعنی چی ?:-)
توی بازی های این سبک و مشابه همین بازی مثلا Torchlight 2 بعد از کشتن تمامی دشمنان یک نقشه و رفتن به نقشه و مرحله بعد یا خروج از بازی دشمنان دوباره respawn می شدند . یعنی دوباره زنده می شدند . این فقط در تورچ لایت ۲ نبوده و همه بازی های این سبک چنین چیزی دارند .
با اینکه با دوربینش مشکل دارم ولی گرفتمش هنوز وقت نکردم بازیش کنم ، فکر کنم ارزش بازی کردنو داره(کلا از بازیای شرکتای نوپا خوشم میاد)همش که نباید دنبال غول ها بود!!!ممنون بابت نقد.