نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا

نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول)

مهرداد خیاط محمدی
۱۴:۰۸ ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا

اگر با قسمت‌های قبلی این بخش همراه بوده باشید، احتمالا می‌دانید هدف ما از ارائه این بخش چیست. قصد داریم تا همانند دو ماه قبلی میلادی، عناوینی را که قرار است در این ماه از سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شود، به‌صورتی مختصر و مفید به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

در آخرین ماه از سال ۲۰۱۵ میلادی قرار گرفته‌ایم. ماهی که نسبت به اکتبر و نوامبر از ترافیک کمتری در بخش انتشار بازی روبرو است. بازی‌های مورد انتظار در دسامبر در همان اوایل سال منتشر شدند؛ به‌طوری که وقتی به جدول انتشار عناوین این ماه نگاه کنیم، درمی‌یابیم که در اواخر ماه و به‌عبارتی دیگر در اواخر سال ۲۰۱۵ عنوانی برای عرضه موجود نیست و البته طبیعی است. در ضمن جای دارد که به‌خاطر تاخیر در انتشار این بخش از همه شما کاربران عزیز پوزش بطلبیم. بهتر است سخن را کوتاه کنیم و به معرفی بازی‌های انتشاری در این ماه بپردازیم.

۱ . Just Cause 3   پلتفرم: پلی‌استیشن۴، اکس‌باکس‌وان و رایانه شخصی   تاریخ انتشار: ۱ دسامبر

parachute over town 10

Just Cause 3

   همیشه بازی‌های جهان‌باز پرطرفدار هستند و دلیلش هم واضح است چون آزادی کامل دارید و می‌توانید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. سری Just Cause یکی از عناوین جهان‌باز است که هر نسخه از آن در نسل‌های متفاوت منتشر شد. نسخه اول در نسل ششم، نسخه دوم در نسل هفتم و در نهایت نسخه سوم در نسل هشتم منتشر شد.

داستان Just Cause 3 هفت سال پس از نسخه دوم بازی اتفاق می‌افتد. جایی که ریکو رودریگز به سرزمین مادری خود که جزیره‌ای در مدیترانه است و اکنون در کنترل دیکتاتوری به نام دی‌راولو قرار دارد، بازمی‌گردد و سعی در به هم ریختن نقشه‌های شیطانی این فرد مستبد دارد. گیم‌پلی Just Cause 3 پر از موارد مختلف و سرگرم کننده است. خودروها‌، بالگردها، جت‌ها، قایق‌ها و بسیاری از وسایل نقلیه دیگر در کنار ابزارهای قدرتمند و کارآمد ریکو سب می‌شود که شما از بازی لذت ببرید. Just Cause 3 یک بازی شلوغ و پر سروصداست که دائما از شما ماموریت‌هایی می‌خواهد؛ اما هیچگاه شما را برای انجام این‌کارها مجبور به پیروی از یک روش نمی‌کند. شما مختار هستید به هر روشی که دوست دارید منطقه موردنظر را به خاک و خون بکشید. نقشه بازی نیز کمی نسبت به نسخه قبلی بزرگتر شده است. گرافیک بازی نیز در سطح خوبی قرار دارد؛ اما به نظر می‌رسد باگ‌های زیادی دارد. البته قابل ذکر است که نسخه رایانه‌های شخصی نسبت به نسخه‌های کنسولی بهینه‌تر است. در پایان اگر بخواهم کل گیم‌پلی را در یک جمله خلاصه کنم از نقد گیم‌اسپات در مورد بازی استفاده می‌کنم: «شما در Just Cause 3 می‌توانید در آن واحد بتمن، اسپایدرمن و پانیشر باشید».

Just Cause 3 هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی و نیز کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و اکس‌باکس‌وان در دسترس است.

۲ . Rainbow Six: Siege   پلتفرم: پلی‌استیشن۴، اکس‌باکس‌وان و رایانه شخصی   تاریخ انتشار: ۱ دسامبر

r6s screenshot new 4 199582

Rainbow Six: Siege

   عناوین تیراندازی امسال کم نبودند. تقریبا همه فرنچایزهای بزرگ امسال نسخه جدیدی را ارائه دادند. در این میان یوبی‌سافت هم از غافله عقب نماند و نسخه جدیدی را از سری Rainbow Six با نام Siege منتشر کرد. اگر از بازی کردن Counter Strike لذت می‌برید، پس بر شما واجب است که Rainbow Six: Siege را حتما تجربه کنید.

اساس بازی بر تقابل گروه‌های نظامی و تروریستی مختلف با یک‌دیگر در نقشه‌ها و موقعیت‌های متفاوت، استوار است. گیم‌پلی بازی به لطف گرافیک زیبای آن بسیار بهتر شده است. در بازی گروه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های به‌خصوصی دارند که سایر گروه‌ها دارا نیستند. تقریبا اکثر موارد در محیط بازی‌ قابل تخریب هستند و این واقعا لذت بخش است که دیوارها را منفجر کنید یا سقف را بشکافید و وارد مواضع دشمن شوید. یکی از تفاوت‌هایی که سری Rainbow Six همواره با رقیبان خود دارد این است که این بازی یک عنوان تیراندازی تاکتیکی است. شما نمی‌توانید یک تنه به قلب دشمن بزنید و در نبردی رو در رو پیروز شوید. دنیای Rainbow Six: Siege دنیای تله‌گذاری است. کسانی برنده می‌شوند که از هوش خود به بهترین نحو استفاده کنند. شما باید قبل از شروع بازی راهبرد تاکتیکی خود را برای از بین بردن دشمنان مشخص کنید. نقشه‌های بازی بیش از این که بزرگ باشد، متراکم‌تر است. دلیلش هم این است که سازنده می‌خواهد شما با استفاده از قدرت تفکر خود پیش بروید و در محیطی کوچک با دشمنان مختلف به مبارزه بپردازید. گرافیک بازی هم به‌ لطف استفاده از موتور آنویل‌نکست بسیار خوب و طبیعی است و قطعا شما را از نظر بصری راضی خواهد کرد.

عنوان Rainbow Six: Siege هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و اکس‌باکس‌وان و نیز رایانه‌های شخصی در دسترس است.

۳ . The Incredible Adventures of Van Helsing   پلتفرم: اکس‌باکس‌وان   تاریخ انتشار: ۱ دسامبر

the incredible adventures of van helsing iii

The Incredible Adventures of Van Helsing

عناوین نقش‌آفرینی به ویژه اگر چندنفره هم باشند بسیار سرگرم کننده و در برخی مواقع به‌شدت اعتیادآور هستند. The Incredible Adventures of Van Helsing عنوانی که در سال ۲۰۱۳ برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و علی رغم متا پایینی که دریافت کرد، مورد توجه بازی‌بازان قرار گرفت. اکنون این بازی قرار است برای اکس‌باکس‌وان منتشر شود.

داستان بازی مربوط به زندگی و مصائب فرزند آبراهام ون هلسینگ، شکارچی افسانه‌ای، است که در قرن نوزدهم و در اروپای شرقی جریان دارد. گیم‌پلی بازی دارای امکانات وسیعی است. در بازی شما دو گروه سلاح دارید، سلاح‌هایی برای مبارزه نزدیک و سلاح‌های برای مورد اصابت قرار دادن دشمنان از دور یا همان تفنگ‌ها. هرکدام از اسلحه‌ها قابل ارتقا هستند. گرافیک بازی و طراحی دشمنان و شخصیت‌ها هم بسیار خوب است، البته وقتی از نزدیک نگاه شود کمی افت بافت‌ها ناامید کننده است. بخش چندنفره هم از نقاط قوت بازی است. اگرچه طراحی شخصیت‌ها محدود است؛ اما سلاح‌ها و مهارت‌ها بسیار گسترده‌اند.

The Incredible Adventures of Van Helsing هم‌اکنون برای اکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

۴ . Chivalry: Medieval Warfare   پلتفرم: پلی‌استیشن۴ و اکس‌باکس‌وان   تاریخ انتشار: ۱ دسامبر

chivalry medieval warfare download for free

Chivalry: Medieval Warfare

Chivalry: Medieval Warfare یک بازی در سبک اکشن و چندنفره است که توسط استودیوی تورن بنر ساخته شده است و در ابتدا قرار بود از انحصاری‌‌های رایانه شخصی باشد؛ اما نسخه‌های مختلف آن برای پلتفرم‌های مختلف در زمان‌های متفاوتی عرضه شده است. نسخه رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۲، نسخه‌های نسل هفتمی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و اکنون نسخه‌های نسل هشتمی در اول دسامبر منتشر شده‌اند.

گیم‌پلی بازی شامل دو حالت اول شخص و سوم شخص است. شما به کمک شمشیرها، تیرکمان‌ها و سایر ادوات جنگی همچون منجنیق و خرکمان باید به مقابله با دشمنان و تخریب قلعه آنان بپردازید. بازی بخش تک‌نفره نیز دارد؛ اما بیش‌تر تمرکز سازندگان روی بخش چندنفره بوده است. بازی شامل دو گروه از قبیله آگاتا است که هر کدام به دنبال تسخیر کل منطقه است. شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از گروه‌ها وارد بخش چندنفره شده و از میان ۷ حالت بازی موجود یکی را برگزینید و وارد بازی شوید. یکی از بهترین حالت‌های بازی، حالت دوئل است. جایی که باید به جنگ تن به تن با دشمنان بپردازید که بسیار جذاب و چالش‌ برانگیز است. همچنین در بازی چهار کلاس مختلف با ابزارهای جنگی متفاوت وجود دارد. به جرات می‌توان گفت که گرافیک نسخه‌های نسل هشتمی با گرافیک نسخه رایانه شخصی قابل قیاس نیست. پس از ۴ سال بازی پیشرفت گرافیکی خوبی داشته است، هر چند که می‌توانست بهتر از این نیز باشد.

عنوان Chivalry: Medieval Warfare هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن۴، پلی‌استیشن۳، اکس‌باکس‌وان، اکس‌باکس۳۶۰ و رایانه شخصی در دسترس است.

۵ . BigFest   پلتفرم: پلی‌استیشن ویتا   تاریخ انتشار: ۱ دسامبر

skoqzgh

BigFest

   تاکنون به این فکر کرده‌اید که برای اجرای زنده یک موسیقی در میان انبوهی از جمعیت چه‌کارهایی باید کرد؟ اگر به این کار علاقه‌مند هستید، BigFest عنوانی است که می‌توانید در کنسول دستی خود آن را تجربه کنید.

در این بازی کار خود را از صفر شروع خواهید کرد. از یک استیج کوچک در یک محیط پرت تا استیجی بزرگ در جشن‌هایی بزرگ. شما باید به گروه‌های مختلف موسیقی کمک کنید تا با نمایش‌هایی فوق‌العاده محبوبیت خود را میان مردم دو چندان کنند. بازی تقریبا شامل همه سبک‌های موسیقی و اکثر خواننده‌های معروف است. در بازی این امکان وجود دارد که شما برای برپایی یک کنسرت از دوستان خود نیز کمک بگیرید. در طول اجرای مراسم شما با واکنش‌هایی که حضار نشان می‌دهند می‌توانید بفهمید که در چه مناطقی ضعف یا قوت دارید و چگونه می‌توانید به خوبی کنسرت را مدیریت کنید. امتیازاتی که هر یک از گروه‌های موسیقی در بازی به‌دست می‌آورند، نه تنها در داخل بازی بلکه در خارج از آن نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

بازی BigFest هم‌اکنون برای کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا در دسترس است.

۶ . Dariusburst Chronicle Saviours   پلتفرم: پلی‌استیشن۴، پلی‌استیشن ویتا و رایانه شخصی   تاریخ انتشار: ۳ و ۸ دسامبر

05106710014385754847758 darius burst chronicle saviours main

Dariusburst Chronicle Saviours

انتشار سری Dariusburst از سال ۲۰۰۹ شروع شد و تاکنون ادامه یافته است. عنوانی با اتمسفری ساده و در سبک تیراندازی افقی که می‌تواند برای ساعاتی دوری از دنیای پر زرق و برق بازی‌های گرافیکی، گزینه مناسبی باشد. این بازی توسط استودیوی پی‌ریمید ساخته شده است و ناشر بازی نیز کمپانی تایتو است.

داستان بازی در مورد سیاره‌ای به نام Darius است که مورد هجوم ارتش بلزر قرار میگیرد و وظیفه شما مقابله با این دشمنان است. گیم‌پلی بازی بدین شرح است که شما با در دست داشتن کنترل جنگنده فضایی خود باید به مبارزه با اعضای دشمن بپردازید. هر جنگنده دارای سه اسلحه لیزری، موشکی و موجی است که هرکدام قابلیت ارتقا دارند. در بازی نیز سه جنگنده متفاوت وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها به دلخواه انتخاب کنید. شما آزاد هستید که در بازی در ۵ منطقه مختلف به انتخاب خود به مبارزه بپردازید. گرافیک بازی نیز با وجود دو بعدی بودن بسیار خوب و قابل قبول است.

عنوان Dariusburst Chronicle Saviours در سوم دسامبر ۲۰۱۵ (پنج‌شنبه ۱۲ آذر) برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. نسخه‌های مربوط به پلی‌اسیتشن۴ و پلی‌استیشن ویتا در ۸ دسامبر (سه‌شنبه ۱۷ آذر) منتشر خواهد شد.

۷ . Dragon Quest Heroes   پلتفرم: رایانه شخصی   ناریخ انتشار: ۳ دسامبر

dq heroes 09 17 14

Dragon Quest Heroes

یکی دیگر از پروژه‌های اسکوئرانیکس برای امسال عنوان Dragon Quest Heroes است. این عنوان که در سبک Hack & Slash است، اوایل سال ۲۰۱۵ برای کنسول‌های نسل هفتمی و هشتمی سونی منتشر شد و اکنون قرار است برای رایانه‌های شخصی منتشر شود.

داستان بازی در مورد شهری آرام است که در آن انسان‌ها و هیولاها کاملا مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند ولی دیری نمی‌پاید که جادوگری به نام ولاسکو سبب می‌شود تا هیولاها علیه انسان‌ها به مبارزه بپردازند و اینجاست که قهرمانانی از میان انسان‌ها برای حفظ جان مردم به مقابله با این دیوها و نقشه‌های مخوف ولاسکو برمی‌خیزند.گیم‌پلی بازی همانند همه عناوین Hack & Slash پر از جنگ‌های تن به تن و لشکری است. زمانی که دو سپاه رقیب با هم ربرو شوند، سپاهی بازنده است که رهبر آن سریع‌تر به هلاکت برسد. شما دارای کمپی هستید که می‌توانید در آن به افزایش قدرت سلاح‌ها و ابزارهای جنگی و دفاعی خود بپردازید. برای هجوم به دشمنان گزینه و روش‌های مختلفی وجود دارد و در حالت کلی باید گفت که سیستم مبارزه بازی بسیار خوب طراحی شده است. گرافیک بازی نیز نسبتا خوب طراحی شده است؛ ولی نه در حد عالی. کاملا ساده و عادی و در حد نسل هفتم.

عنوان Dragon Quest Heroes در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۱۵ (پنج‌شنبه ۱۲ آذر) برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. نسخه‌های پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن۳ هم‌اکنون در دسترس است.

۸ . Xenoblade Chronicles X   پلتفرم: Wii U   تاریخ انتشار: ۴ دسامبر

xenoblade chronicles x 01

Xenoblade Chronicles X

مورد انتظارترین عنوان برای کنسول Wii U در سال ۲۰۱۵ میلادی، احتمالا Xenoblade Chronicles X است. نسخه جدیدی از سری Xeno که با سبک نقش‌آفرینی و محیطی جهان‌باز قرار است ساعت‌ها بازی‌بازان را مشغول کند. ساخت بازی را استودیو مونولیث‌سافت بر عهده دارد و انتشار آن هم واضح است که برعهده نینتندو است.

داستان بازی در سال ۲۰۵۴ اتفاق می‌افتد زمانی که سیاره زمین مورد هجوم بیگانگان قرار می‌گیرد و تنها راه برای نجات از زمین قبل از ویرانی آن، کشتی فضایی وال سفید است. دو سال پس از این هجوم، وال سفید هم توسط دشمنان مورد حمله قرار می‌گیرد و در سیاره‌ای به نام میرا سقوط می‌کند. افرادی که زنده می‌مانند شروع به آبادانی سیاره ویرا می‌کنند و در صدد ساخت لوس‌آنجلس جدید برمی‌آیند. وظیفه شما در بازی این است که به عنوان یکی از اعضای گروه بلید به جستجو در فضای سیاره میرا بپردازید و به‌طور کلی از لوس‌آنجلس جدید دفاع کنید. گیم‌پلی بازی همان‌طور که اشاره شد ترکیبی از سبک‌های نقش‌آفرینی و جهان‌باز با تاکید بر جستجو و اکتشاف است. شما می‌توانید به وسیله شخصیت قابل بازی به اکتشاف در محیط سیاره بپردازید و برای اینکار می‌توانید از اسکل‌ها، ربات‌های غول‌پیکر، استفاده کنید که به شما امکانات پرواز، عبور از آب و کلی موارد دیگر را ارائه می‌دهند. سیستم مبارزات نیز نسبت به قبل پیشرفت‌هایی داشته است. در این نسخه هم شاهد آرت‌ها یا حملات قوی هستیم که قابلیت شارژ مجدد دارند.

عنوان Xenoblade Chronicles X در تاریخ ۴ دسامبر (جمعه ۱۳ آذر) به‌طور انحصاری برای کنسول Wii U منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که این بازی ۷ ماه قبل در ژاپن منتشر شده بود.

۹ . Earth Defense Force 4.1: The Shadow of New Despair   پلتفرم: پلی‌استیشن۴   تاریخ انتشار: ۸ دسامبر

edf41 15

Earth Defense Force 4.1: The Shadow of New Despair

جدیدترین نسخه از سری Earth Defense Force این‌بار با گرافیکی بهتر، نرخ فریمی بالاتر و محتوایی اضافی‌تر به کنسول پلی‌اسیتشن۴ می‌آید. عنوانی در سبک اکشن و با داستانی علمی‌تخیلی که فعلا برای کنسول پلی‌استیشن۴ تایید شده است.

داستان بازی در مورد سیگنال‌هایی است که دانشمندان دریافت می‌کنند و این سیگنال‌ها نشان دهنده وجود موجوداتی خارج از محدوده زمین است. پس از این موضوع ارتش‌های کشورهای مختلف برای حفظ امنیت زمین در برابر این موجودات بیگانه، باهم متحد می‌شوند. بازی دارای گیم‌پلی متنوعی است. وسایل نقلیه مختلف زمینی و هوایی و نیز سلاح‌های مختلف با قابلیت ارتقا که باید برای مقابله با موجودات غول‌پیکر بیگانه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین شما می‌توانید بازی را همراه با یکی از دوستان خود ادامه دهید. گرافیک بازی چندان بالا نیست ولی می‌تواند با گیم‌پلی سرگرم کننده خود قابل چشم‌پوشی باشد.

   بازی Earth Defense Force 4.1: The Shadow of New Despair در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۵ (سه‌شنبه ۱۷ آذر) برای کنسول پلی‌استیشن۴ منتشر خواهد شد.

به پایان قسمت اول این مقاله رسیدیم امیدوارم از خواندن آن نهایت لذت را برده باشید و از همه مهم‌تر برنامه خود را برای خرید بازی‌های عرضه شده در این ماه کشیده باشید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‌هایی که قرار است در ماه دسامبر منتشر شوند (قسمت اول) - گیمفا