ویدیو: کیفیت خیرهکنندۀ دموی جدید موتورگرافیکی Unity روی سختافزار PS5
شرکت Unity، طی مراسم SIGGRAPH 2022، از یک دموی Real-Time جدید تحت عنوان Lion، رونمایی کرد که با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ روی سختافزار PS5 اجرا میشود.
این دمو با ابزارهای طراحی Wētā Digital ،SpeedTree ،Ziva ،SyncSketch و صدالبته Unity Editor ساخته شده است. واضح است که مهمترین جنبۀ دموی Lion، رندر خز گربهسانان است؛ این مورد توسط ابزار جدید خز و موی Wētā Digital، یعنی Wig طراحی شده است. طراح فنی Unity، سارا هانسن (Sara Hansen)، توضیح داد:
Wig یک روش کار متفاوت است؛ در واقع سریعترین ابزار آراستن موهای ظاهریای است که تا به حال از آن استفاده کردهام. یک حالت مو و ریش قهرمان؛ که در بستۀ آرایش دیگری چندین ماه به طول میانجامید؛ در Wig خیلی سریعتر آماده میشود و تنها چند هفته زمان میبرد. تعدادی از این موارد که برای ساخت در دیگر ابزار، هفتهها زمان لازم دارند، در Wig تنها طی یک یا چند روز آماده میشوند؛ همچنین سطح کیفیت بسیار بالاتر است و طراح، کنترل بیشتری دارد… حتی در زمانی که باید بازخوردهای پرجزئیات کارگردان هنری را اثر دهیم، مثل تنظیم یک تار خاص از صحنهای بهخصوص، انجام دادن آن در Wig راحت است.
این بود از ابزار مذکور، اما Unity باید بهروزرسانی میشد تا بتواند میلیونها تار خز که به صورت مجزا در حال حرکت هستند را رندر کند.
یک بخش از بهبودها شامل شبیهساز موی خوشهای مبتنی بر پردازندۀ گرافیکی میشود که به میلیونها تار مو اجازۀ واکنش پویا به صورت Real-Time را میدهد. بخشی از این سیستم موی جدید روی گیتهاب (GitHub) شرکت Unity منتشر شد.
این رویکرد، روی شبیهساز موی استفاده شده در نمایش Enemies ،Digital Human متکی است و این روش را گسترش میدهد تا بهمراتب تارهای موی بیشتری را بهطور مؤثر در پردازندۀ گرافیکی مدیریت کند.
برای رندر مو و خز، توسعهدهندگان گرافیکی Unity، مجموعهای از بهبودها را برای الگوریتم شطرنجی نرمافزار مبتنی بر GPU Tile در HDRP طراحی کردند؛ با بهینهسازی بسیار قابلتوجه که چندین میلیون تار مو را رندر کند.
این رویکرد به تصاویری روان با Anti-Aliasing تحلیلی دارای شفافیت مستقل مرتبسازی شده محاسباتی برای تارهای مو منجر شد؛ و مدلهای نورپردازی موی مبنی بر فیزیکی پیشرفته را بهبود داد تا به تارهای موی با کیفیت فیلم دست یابد.
Unity اعلام کرد که این شبیهساز مو/خز و پیشرفتهای رندرینگ در ۲۰۲۳.۱ Tech Stream در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.
در ادامه میتوانید این دموی گرافیکی Unity را تماشا کنید:
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
نظرات
یاد شیر شاه افتادم
پشمام🤯🤯🤯🤯🤯🤯
این سونی یونیتی رو هم مجبور کرده دموی گرافیکیشو رو ps5 نشون بده!!!!
میخوام برم شغل شریف گچ کاری ، استاد چه ماله ایی بخرم
همون ماله ای که استادتون فیل صغیر رو سر طرفداراش کشیده
نه دادا این قابلیت ماله کشی به صورت پیشفرض تو فن بوی ها سونی وجود داره متاسفانه ما بلد نیستیم
از تمام این خبر و ارزش صنعت گیم همینش فقط واست مهم بود؟
آره فک کنم از کراس فایر چخبر
باشه حالا فشار نخور
بچه خوب این کاریه که کل کمپانیا انجام میدن، چون شما فهمیدی قرار بر نو و تازه بودنش نیست، کار کمپانیا و بازار تجارت همینه
😂
والا ماهم از چند روز پیش داریم زور میزنیم به بعضی دوستان بفهمونیم که تجارت کلا کثیفه ، سونی ،مایکرو ،اپل هرشرکت بزرگی که مشغوله ،حتما از این کارهای کثیف (از نظر ما یوزرها) انجام داده ….
ولی دوستان شما نظرات وحشتناک عجیبی دارن ، یکی که کلا داغون ترین چیزی رو کامنت کرد که من تو عمرم دیدم، به جای اینکه قبول کنه کار سونی جالب نبوده ،میاد میگه ،سونی حتما مصلحت صنعت گیم رو تو این کار میدیده 🤣🤣🤣🤣🤣
نه عمو جان سونی مصلحتش خلاصه تو مصلحت حساب بانکی خودش خلاصه شده و بس مثل همه ی کمپانی ها
یونیتی حتی روی اندروید از بعضی موتورهای امروزی از جمله اسلیپ اسپیس بهتره
سنگین بود …
همینطور دارک
تا ۲۰ سال بعد دیگه گرافیک بازی ها از واقعیت هم واقعی تر میشه!
واقعی تر نمیشه
اصلاح میکنم هنری تر میشه
داداش چی میگی همین الانم رسیده دیگه
میتونم بپرسم بیشتر از واقعیت چه شکلی هست؟
واقعا پشمام اگه با این بازی بسازن چه میشه چه گرافیکی
عجب گرافیک زیبایی
جالب اینکه بتازگی فهمیدم مدیر عاملapplovin فروغی ایرانی هست .
جالب میشه اگر بخرش !
فوق العاده شگفت انگیز 👌👌👌👌👌👌👌
باورم نمیشه چنین جزئیات و گرافیک خیره کننده ای داره ۴k و ۳۰ فریم اجرا میشه
امیدوارم تا اخر نسل این استاندارد بمونه تا شاهد ۱۴۴۰p و ۶۰ فریم هم باشیم
اگه گرافیک بازی های نسل بعد دقیقا به همین صورت باشن عالیه
« نسل بعد»
این کرونا و شروع عجیب غریب نسل هم باعث شده همه چیز خط به خط بشه داداش ما الان در نسل بعد هستیم یعنی الان در این نسل هستیم و نسل هشتم تموم شد و در نسل بعدی یعنی نسل نهم قرار داریم پس نسل بعد میشه نسل دهم و نسل امروز میشه نسل نهم
اما واقعا نسل جدید یه جوری شروع شده که انگار هنوز شروع نشده
الان ماکروسافت میگه سونی پول داده چنین کیفیتی اومده بیرون
این موتور خیلی بهتر از آنریل انجین ۵ هست به نظر من.
توی رابط کاربری با انریل ۴.۲۳ که من کار میکردم خیلی قوی تر بود نسبت با یونیتی ۲۰۲۱
هنوز سمت انجین ۵ نرفتم ولی مشخصا هنوزم از یونیتی قویتره جدا از شی گرایی خیلی قوی انریل که با cpp کار میکنه یونیتی واسه تازه کارا خوبه یا گیمای موبایلی زیاد خوب نیس وقت تلف کرد براش
این ویدیو فقط جنبه تبلیغاتی داره یعنی اینکه توی بازی قرار نیست دیده بشه چون المان های گیمپلی و هوش مصنوعی و فیزیک و … هیچکدوم به cpu فشار وارد نکرده
به غیر از رندر نشدن هوش مصنوعی و فیزیک و انیمیشن گیم پلی، یه محیط خیلی کوچیک با فقط دو تا شیر و رندر گرفتن اونم رو ۳۰ فریم، این نسل تو گیمپلی شاهد همچین گرافیکی نیستیم