نگاهی بر تئوریهای پیرامون Ghost of Tsushima 2
از آن جهت که شایعاتی مبنی بر توسعهی دنبالهای برای Ghost of Tsushima وجود دارد، قصد داریم به برخی از تئوریها حول محور دنبالۀ بازی بپردازیم.
استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) به دنبال چندین مجموعهی تاثیرگذار مانند Sly Cooper و Infamous، طبق عقیدهی بسیاری، موفقترین بازی خود یعنی Ghost of Tsushima را عرضه کرد. اثری که بازیبازان در آن توانستند به تجربهی یک داستان مهیج سامورایی با جزئیاتی ستودنی بپردازند. از جزیرۀ چشمنواز سوشیما گرفته تا زمانبندی تهاجمات، بازی Ghost of Tsushima در بحث وقایع تاریخی بسیار بهجا عمل میکند که باعث شده طرفداران بتوانند برداشتهایی از دنبالهی احتمالی این عنوان داشته باشند. این سوال برای طرفداران پیش آمده که آیا قرار است باری دیگر کنترل شخصیت جین ساکای را برای دفاع از سرزمین و مردمش در برابر تهاجم دوم مغولها به دست بگیرند یا امکان پیش گرفتن مسیر دیگری در بازی برای گسترش تاریخچهی غنی موجود و روایت داستانیای که بازیِ اول پایهگذاری کرده است، وجود دارد.
تهاجم دوم مغولان محتملترین گزینه است، ولی در کنار آن، میتوان دریچهای برای ورود بیشتر به ژاپن و فرهنگ سنتی آن نیز ایجاد کرد. رویدادهای بازی اول ایجاب میکند که جین نیروهای خود را از نو ساخته تا اجازه ندهد خاک ژاپن به دست مغولان خونخوار بیفتد و همین موضوع ممکن است او را به سمت ژاپن و شوگان هدایت کند. اگرچه، راههای زیادی برای گسترش داستان نسخۀ نخست بازی در این دنباله وجود دارد. از معرفی شاگردی برای جین ساکای گرفته تا سفر شبح سوشیما جهت ملاقات با شوگان برای بحث دربارهی استراتژی آنها مقابل تهاجم پیشرو.
دومین تهاجم به سوشیما
در تاریخ آمده که لشکر پرتعداد مغول دو حملۀ بزرگ به سمت ژاپن ترتیب داد، تهاجم اولیه در بازهی زمانی بازی اول رخ میدهد و در فاصلهی چند سال، حملۀ بعد صورت میگیرد. تهاجم دوم بسیار وسیعتر بوده و در آن، نیروهای انبوهتر از پیش مغول به همراه جنگجویان چین و کره به جنگ با یک ژاپن متحد میروند. این مسیری است که به احتمال زیاد در دنبالهی این عنوان شاهد آن خواهیم بود و شامل نبردهای عظیمتر و دشمنان خیلی بیشتر خواهد شد که جین قرار است با آنها مواجه شود.
با در نظر گرفتن این موضوع که طبق وقایع بازی اول، جین درنهایت توسط شوگان تبعید و قبیلۀ ساکای منحل شد، ادامهی این خط داستانی به منزلۀ این است که جین برای بار دیگر در مبارزه با سپاه جدید مغول، یکه و تنها وارد عمل خواهد شد. به این ترتیب ممکن است شاهد مبارزات با مخفیکاری بیشتر و تلاش بیش از پیش جین جهت جلب رضایت شخصیتهای خاص درون بازی برای به دست آوردن اعتماد نیروهای شوگان باشیم. طبق شواهد تاریخی، در حمله دوم، نیروهای سامورایی نیز پرتعداد و عظیمتر از قبل بودند، پس محتمل است که جین با دیگر ساموراییهای ژاپن همکاری کند.
مناطق مرکزی ژاپن در Ghost of Tsushima 2
دو دلیل میتوان عنوان کرد که چرا ممکن است این دنباله فراتر از سوشیما برود و ژاپن به عنوان یکی از مکانهای کندوکاو بازیکنان در بازی قرار بگیرد. اولین دلیل آن است که جین باید در اقدامی، اعتماد شوگان به خود را بازگرداند تا بهطور اثربخشی نیروهای ژاپنی را در برابر ارتش متجاوز مغول فرماندهی کند. افزون بر آن، در تهاجم دوم مغولها، گروهی از آنها به ژاپن هجوم برده و شکست میخورند، پس این نبرد میتواند نوید از حضور این سرزمین در دنباله یاد شده دهد.
دومین علت برای حضور ژاپن در دنبالهی مذکور، احتمالاً نقش موثرتر شوگان در آن است. در بازی اول تنها اشاراتی به سپاه شوگان شد و گهگاهی نیروهای او در بازی مشاهده میشدند. چنانچه، با کشته شدن قهرمانانهی اکثر قریب به اتفاق ساموراییهای سوشیما، شاید جین به دل ماجراجوییِ یافتن متحدان تازهای برای همراهی در تهاجم پیشرو برود. طبق تاریخ، جزیرههای ایکی و سوشیما در پیروزی نهایی ژاپنیها تأثیرگذار بودند و در این راه ساموراییهای سرتاسر ژاپن به پشتیبانی از آنها برخاستند، پس این امکان وجود دارد که جین جهت اطمینان از دریافت حفاظت لازم برای جزیرههای نامبرده به ژاپن سفر کند.
شاگرد جین
با در نظر گرفتن تعداد ناچیز نیروهای سامورایی سوشیما و این حقیقت که جین آخرین بازماندهی خانوادهاش است، چه بسا که شاهد وارث جین در دنبالهی مزبور باشیم. جین تحت تعلیم عمویش به یادگیری راه و رسم سامورایی پرداخت و به دنبال رویدادهای بازی اول، یکی از حالتها این بود که جین شرافتمندانه به زندگی عموی خود به خواست خودش پایان دهد. پس دور از ذهن نیست که آخرین بازماندۀ قبیلهی ساکای شاگرد جدیدی برای خود بیابد تا آموزههای عمویش را به او انتقال داده و از حفظ آیندهی سوشیما اطمینان حاصل کند.
ضمناً، وجود یک شاگرد در این دنباله میتواند در ساخت بازیها و بستههای الحاقی آینده، پیشبرد داستان قبیلهی ساکای و شناخت بیشتر جین یاریدهنده باشد. مشاهدۀ جین در تعامل با شاگرد خود میتواند راهی عالی برای به تصویر کشیدن جنبههای انسانی او باشد و بعضی از آموزههای لرد شیمورا در کودکی جین را یادآور شود. افزون بر این، شاگرد جین میتواند با کودکی او، زمانی که شجاعت کافی برای نجات پدرش را نداشت، مقایسه شود تا درسهایی که جین افسوس میخورد که کاش در گذشته فرا گرفته بود را برای طرفداران بازگو کند.
بازی Ghost of Tsushima یکی از تحسینبرانگیزترین بازیهای انحصاری اخیر پلی استیشن و ادای احترامی به وقایع تاریخی قرن ۱۳ میلادی ژاپن است. از آن جهت که جین آمادۀ بازگشتی مقتدرانه در دنبالۀ نسخهی اول است و متحدان او در حال آماده شدن برای مقابله با حمله بزرگ دوم هستند؛ Ghost of Tsushima 2 ممکن است در مقیاس بزرگتر از قبل ساخته شده و فرهنگهای سنتی بیشتری را برای اکتشاف بازیبازان در نظر بگیرد. با این حال که هنوز از وقایع داستان این دنباله هیچچیز تأیید نشده است، به احتمال خیلی زیاد مخاطبین با تهاجم دوم مغولها روبهرو خواهند شد و شاید به مناطق مرکزی ژاپن نیز سفر کنند.
در حال حاضر بازی Ghost of Tsushima برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
ممنون بابت مقاله جالبتون
این گیم واقعا بهترین گیم شمشیر زنی ای بوده که تا حالا بازی کردم در کنار بازی سکیرو که حس و حال شمشیر زنی رو واقعا بهت میده و هیچ کم و کسری از نظر یه گیم شمشیر زنی نداره
برای شماره دو اش هم خیلی منتظرم یه شایعه اومده که ظاهراً میگه توی رویداد آینده پلی استیشن قراره معرفی بشه
به احتمال خیلی زیاد شماره دو دنباله داستان اصلی هستش. که اگه باس فاین آخر رو شکست بدید بهتون میگه « منو بکش تا اونا یکی دیگه رو بفرستن »
نکته ی دیگه ای که بهش توجه کرده باشید تو گیم چپاول بیش از حد ژاپن توسط مغول ها بود برای همین وقتی ارتش اول مغول شکست میخوره اونا مطمینا نمیخوان منبع ارزشمندی به اسم ژاپن رو رها کنن برای همین احتمال اش هست دوباره ارتش نیرومند تری به ژاپن بفرستن
از یه سمت هم ممکنه کلا یه داستان جدید رو خلق کنند که مغول ها توش جایی نداشته باشن که این هم میتونه در نوع خودش جالب باشه
هر چند دوستان اگه تا حالا این گیم رو تجربه نکردین به شدت بهتون پیشنهاد اش میکنم 🔥🔥🔥
موفق باشید
Ghost of tsushima یکی بهترین بازیا نسل برای من بود
مبارزات جذاب/گرافیک عالی/مخفی کاری خوب/طراحی محیط بی نظیر/…
فقط بازی یه مشکلی که داشت آخراش خسته کننده می شد.
چند وقت پیش گوست اف سوشیما ایکی آیلندو تموم کردم
همه چیز بازی فوقالعاده از آب در اومده و فقط باید روی چند تا مورد توو شماره دوم بیشتر کار کنن
۱_موشنکپچر در حد لستو هورایزون گاد
۲_سکو بازی روش بیشتر کار بشه
۳_فینیشرهای متنوعتر
بقیه موارد فوقالعاده از آب در اومدن
شمشیر بازی گوست بهترین نسل هشت برای من بوده و داستان عالی در کنار دیالوگهای ماندگار و گرافیک هنری خیرهکننده در کنار موسیقیهایی که حس یه سامورایی رو کاملا منتقل میکنه
امیدوارم تا ۲۰۲۴ عرضه بشه
بازی اواخر نسل هشتی با گیم پلی مدل اوایل نسل هفتی.
فقط چون انحصاری بود انقد تعریف ازش میکنن؟ یا بخاطر قابلیت انقلابیِ قدم زدن در چمن زار ها؟
بخاطر داچ پلن در لیند و عموم فیل و ….
بازی مبارزاتش فوق العاده است مخصوصا اگه با dualsense تجربه کنید. اگه میخوان ادامش رو بسازن انتظارتی که من تو نسخه بعدی دارم:
1. چالش بازی رو بیشتر کنن
2. باس فایت های خفن تر و پیچیده تری طراحی کنند
3. میزان لوت بازی رو کم کنند
4. شخصیت پردازی جین ساکای میتونه عمیق تر بشه
ممنون بابت مقاله خوب تون ولی میتونستید تئوریهای بیشتری بزارید یا حتی تئوریهای خودتون
با گزینه اخری موافق نیستم چون طبق چیزی که در توصیف شاگرد جین نوشتید این بود که میتونه به ابعاد دیگه جین مثل ابعاد انسانی و جبران افسوس های جین موافق نیستم
چرا ؟ چون چنین موضوعی نیاز به یه بازی خطید اره مثل لست یا گاد که یه شخصیت همراه ماست و شاملت عامل بین دو شخصیت بودیم ولی از اونجا که گوست یه بازی کاملا اپن ورلد با دنیای وسیعی هستش اصلا امکان نیس همش یه شخصیت دنبال ما باشه همراه ما باشه جالب نیس و به شخصه بدم میاد یکی تو چنین دنیای اپن ورلدی چسبیده به ما باشه ولی تو بازی های خطی وضعیت اینجوری نیس اتفاقا برعکسه و لحظات خوبی رقم میزنه
اگه هم نخواد همیشه همراه باشه و صرفا شامل یه سری کوئست باشه مثل یونا و استاد ایشیکاوا که تو کوئست های زیادی همراه بودن چنین چیزی به نظرم نمیتونه حق استاد شاگردی رو به خوبی بازی هایی مثل گاد بیان کنه و شاید دچار ضعف شخصیت پردازی بشیم به شخصه اینکه جین بچه دار بشه و ما یه سری کوئست هایی مربوط به محافظت از این بچه و کشمکش جین برای انتخاب راهی که پیش گرفته یا محافظت از خانوادش جالب تر میتونه باشه
داستان بازی ناقص موند و ادامه اش اجتناب ناپذیره
باتوجه به محبوبیت و میزان فروش رضایت بخش صدی به نود ساخته میشه ادامه شاهکار
اما اگر بازی بعدی یا قسمت سوم بره کلا سمت دیگهای از کرهی زمین و یه فرنچایز Ghost of داشته باشیم هم جالبه
Assassin’s Creed هم کلا سبک عوض کرده یه جورایی جای خالی سری کلاسیک اون رو پر میکنه
نسخه اول بعنوان یه ایپی جدید بازی فوق العاده ای بود اما ایراداش به چشم میومدن ایشالا که این یکی شاهکار بشه پتانسیلشم داره چون ساکر پانچ الان با تجربه تر شده
من به شدت منتظر شماره دوم این گیم و نصف کردن هر چه واقعی تر هستم. 🙂
نه تنها یکی از بهترین بازی های سونی تو نسل هشت بلکه یکی از بهترین بازی های اوپن ورلد نسل هشت بود به شدت منتظر نسخه دومم
نگاهی بر تئوریهای پیرامون شاهکار بعدی سونی ….
نسخه اول شاهکار بی نقص بود در تمام زمینه ها …
من خیلی این بازی رو دوست دارم ولی حیف که انحصاری هست و قیمت ps4 خیلی بالا رفته شده ۱۶ تومن و ps5 هم با وجودی که ارزون تر شده ولی بازم برای من دور از ذهنه.