بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا

بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ

از گذشته تا به امروز سریال‌های بریتانیایی بسیار جذاب و خارق‌العاده‌ای پخش شده‌اند که برخی از آن‌ها از جمله بهترین سریال‌های تاریخ هستند.

با اینکه در سال‌های اخیر سرویس‌های آنلاین سبب شدند تا بیننده‌ها شاهد آثار مختلفی از سراسر جهان باشند اما باید گفت که سریال‌های بریتانیایی از گذشته در بین مخاطبان محبوبیت داشتند و برخی از آن‌ها نسبت به موارد دیگر متمایزتر و برجسته‌تر هستند.

لهجه بریتیش، طنز متفاوت و منحصربه‌فرد، فصل‌های کوتاه‌تر، فیلمبرداری و رنگ‌پردازدی جذاب از جمله ویژگی‌های سریال‌های بریتانیایی به شمار می‌روند که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. سریال‌های بریتانیایی در سال‌های مختلف به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کردند و حتی برخی از آن‌ها منبع الهامی برای سریال‌های آمریکایی بودند. در ادامه به معرفی بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۱۴. سریال مستر بین (Mr. Bean)

سریال مستر بین mr bean

این اثر کمدی بریتانیایی برای دهه‌ها است که در میان طرفداران ژانر کمدی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در این اثر روآن اتکینسون (Rowan Atkinson) نقش اصلی را بازی می‌کند که فردی ساده و بی‌آلایش است و همین منجر به خلق سناریوهای متفاوت و غیرمعمول بر اساس کارهای روزمره شده است.

موفقیت سریال «مستر بین» به دلیل ماهیت ساده آن بوده است که کمدی اسلپ‌استیک و صامت کلاسیک را به شیوه‌ای بسیار دلنشین و ساده برای بینندگان مدرن به نمایش در می‌آورد. زندگی روزمره مستر بین خنده‌های بسیار زیادی به بیننده‌ها ارائه کرده است و حتی با اینکه تقریبا هیچ دیالوگی ندارد، توانسته در سراسر جهان به موفقیت دست پیدا کند.

اتکینسون در مصاحبه اخیر خود اظهار داشته که ایفای نقش مستر بین بسیار استرس‌زا و خسته‌کننده بوده است. با این حال علاقه‌مندان به نقش‌آفرینی این بازیگر می‌توانند سریال جدید او به نام من در برابر زنبور (Man vs Bee) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس را مشاهده کنند.

۱۳. سریال اداره (The Office)

سریال اداره the office

سریال «اداره» یا «آفیس» با بازی مارتین فریمن (Martin Freeman) و ریکی جرویز (Ricky Gervais) است که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ میلادی پخش می‌شد. این سریال منبع الهامی برای سریالی آمریکایی به همین نام با بازی استیو کارل (Steve Carell) بود.

خلاصه داستان هر دو سریال مشابه یکدیگر است و تفاوت آن‌ها در درون‌مایه است و نسخه آمریکایی آن بدبینی و عصبانیت بیشتری دارد. در سریال «آفیس» ریکی جرویز نقش مدیر احمق و نفرت‌انگیز شرکت کاغذ ورنهام هاگ به نام دیوید برنت را بازی می‌کند که موافقت کرده در یک مستند در مورد اداره حضور داشته باشد. مارتین فریمن نیز نقش تیم کانتربری را بازی می‌کند یکی از کارمندان این اداره است.

با وجود اینکه سریال «آفیس» نسخه بریتانیایی تنها برای ۱۴ قسمت ادامه داشت اما توانست ستایش و جوایز زیادی بدست بیاورد که از جمله آن‌ها می‌توان به دو جایزه گلدن گلوب و یک بفتا اشاره کرد. این سریال نه تنها باعث به شهرت رسیدن چندین بازیگر خود شد بلکه کمدی قرن بیست و یکم را دچار تغییر کرد و از سبک سیتکام به سمت مستندنما سوق داد.

۱۲. سریال اسکینز (Skins)

سریال اسکینز skins

سریال «اسکینز» اثری درام، نوجوانانه و کمدی است که در سراسر جهان به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرد و همین سبب شد تا شبکه ام‌تی‌وی یک نسخه آمریکایی بر اساس آن تولید و پخش کند.

این سریال به خوبی توانسته مشکلات معمولی و پیش‌پاافتاده نوجوان‌ها را به شیوه‌ای خنده‌دار و در عین حال واقع‌گرایانه به نمایش بگذارد که کلید موفقیت آن در سراسر جهان محسوب می‌شود. این سریال تغییری اساسی در آثار نوجوانانه ایجاد کرد و پایه و اساس این گونه آثار که به مشکلات نوجوانان می‌پردازند را شکل داد. سریال «اسکینز» همچنان در بین مخاطبان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

۱۱. سریال ناجورها (Misfits)

سریال ناجورها misfits

سریال «ناجورها» نیز یکی دیگر از سریال‎‌های بریتانیایی به شمار می‌رود که علاوه بر انگلیس در کشورهای دیگر نیز پخش شده است. با این حال، بر خلاف آثار قبلی، هیچ بازسازی از این سریال ساخته نشده است. این سریال داستان گروهی از مجرمان جوان را دنبال می‌کند که به هنگام گذراندن محکومیت خود در زندان به قدرت‌های فرابشری دست پیدا می‌کنند.

این سریال با ادغام طنزی خنده‌دار در داستان ابرقهرمانی خود موفق شد تا نسبت به دیگر آثار ابرقهرمانی آن دوران همچون اسمالویل (Smallville) یا ارو (Arrow) متمایز باشد. به همین دلیل می‌توان گفت که سریال «ناجورها» فراتر از زمانه خودش بوده است. سریال‌هایی همچون پسران (The Boys)،‌ پیس‌میکر (Peacemaker) یا فیلم‌های ددپول (Deadpool) را می‌توان در سبک این سریال دانست. سریال «ناجورها» علاوه بر تاثیرگذاری در این ژانر، اثری به شدت مهیج و سرگرم‌کننده است.

۱۰. سریال تاج (The Crown)

سریال تاج the crown

سریال «تاج» اثری تاریخی و درام است که توسط پیتر مورگان (Peter Morgan) خلق شده است و در سرویس آنلاین نتفلیکس به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. این سریال داستان حکومت ملکه فعلی بریتانیا یعنی الیزابت دوم را دنبال می‌کند و نیم نگاهی از اتفاقات پشت درب‌های بسته کاخ را به بینندگان ارائه می‌دهد.

حضور بازیگران برجسته و بزرگی همچون اولیویا کولمن (Olivia Colman)،‌ هلنا بونهام کارتر (Helena Bonham Carter)، کلیر فوی (Claire Foy) و گیلیان اندرسون (Gillian Anderson)  سبب شده تا این سریال درامی استثنایی باشد و این بازیگران بهترین نقش‌آفرینی خود را ارائه کنند.

سریال «تاج» از بازیگران متفاوتی در فصل‌های مختلف خود استفاده می‌کند تا بدین شیوه نسل‌های مختلف خانواده سلطنتی را به نمایش در بیاورد که سریال را منحصربه‌فرد کرده است. در فصل پنجم سریال «تاج» هومایون سعید (Humayan Saeed) قرار است نقش همراه شاهدخت دایانا یعنی دکتر حسنت خان را بازی کند. با توجه به درام‌های پر از تنش‌ و رسوایی‌ها در این دوره زمانی از زندگی ملکه الیزابت دوم، فصل پنجم سریال می‌تواند بسیار جذاب و تماشایی باشد.

۹. سریال آرمان‌شهر (Utopia)

سریال آرمان‌شهر utopia

سریال «آرمان‌شهر» یکی از برجسته‌ترین آثار به شمار می‌رود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این اثر مهیج در مورد سازمانی مخفی است که به دنبال یک رمان گرافیکی نادر است. این رمان ممکن است حاوی شواهدی مجرمانه و کدهای علمی باشد. چند نفر از طرفداران سرسخت آثار کمیک به صورت اتفاقی این رمان را پیدا می‌کنند و حالا درگیر یک توطئه بسیار بزرگ و خطرناک شده‌اند.

این سریال برای دو فصل پخش شد که داستانی بسیار تاریک و وحشت‌آور دارد اما از نظر بصری بسیار پر جنب و جوش است که با فیلمبردری و موسیقی متن بسیار خوبی همراه شده است. پیچش‌های داستان سریال فوق‌العاده به نظر می‌رسند و نقش‌آفرینی بازیگران به خصوص فیونا اوشاگنسی (Fiona O’Shaughnessy)، عدیل اختر (Adeel Akhtar) و نیل مسکل (Neil Maskell) بسیار عالی است.

سریال «آرمان‌شهر» یکی دیگر از آثار بریتانیایی است که فیلم‌سازان آمریکا سعی کردند یک بازسازی از آن بسازند اما حتی گیلین فیلین (Gillian Flynn) و شبکه اچ‌بی‌او نتوانستند نیز این بازسازی را به موفقیت برساند. سریال اصلی همچنان یک شاهکار واقعی به شمار می‌رود.

۸. سریال کشتن ایو (Killing Eve)

سریال کشتن ایو killing eve

سریال «کشتن ایو» اثری بسیار سرگرم‌کننده و جاسوسی در مورد یک مامور آم‌آی۶ است که به دنبال پیدا کردن و دستگیری یک آدمکش دیوانه و در عین حال دوست‌داشتنی به نام ویلانل است. جودی کامر‌ (Jodie Comer) نقش ویلانل را به تصویر می‌کشد و با این نقش‌آفرینی خود، یک جنبه دوست‌داشتنی و جذاب به این نقش داده است.

ساندرا اوه (Sandra Oh) نیز نقش این مامور را بازی می‌کند که سرگرم‌کننده و پر تنش به نظر می‌رسد. این مامور شیفتگی شدیدی برای دستگیری این آدمکش پیدا کرده و همین سبب شده تا زندگی شخصی‌اش دگرگون شود. با وجود رابطه مسموم ویلانل و ایو، دو بازیگر اصلی سریال موفق شدند تا با جذبه بسیار خاص و تماشایی خود توجه بینندگان را جلب کنند و جوایز بسیار زیادی را در مراسم‌های مختلف بدست بیاورند.

سریال «کشتن ایو» به سرعت به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه بی‌بی‌سی تبدیل شد و احتمالا یکی از بزرگترین سریال‌های بریتانیایی سال‌های اخیر محسوب می‌شود. چهارمین و آخرین فصل سریال در ماه فوریه سال جاری میلادی پخش شده بود.

۷. سریال دانتون ابی (Downton Abbey)

سریال دانتون ابی downton abbey

سریال «دانتون ابی» اثر درام و تاریخی دیگری است که اتفاقات آن در املاکی بسیار بزرگ رخ می‌دهند. این سریال به هنگام پخش خود توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و ستایش زیادی از سوی منتقدان بدست بیاورد. این سریال زندگی یک خانواده و روابط بین آن‌ها را به نمایش در می‌آورد و این در حالی است که آن‌ها با رویدادهای تاریخی همچون غرق شدن تایتانیک و جنگ جهانی اول مواجه می‌شوند.

رویدادهای واقعی و تاریخی در بطن داستان خیالی این سریال قرار گرفته‌اند و همین این سریال را به اثری ارزشمند تبدیل کرده که لحظات تاریخی و فرهنگی مختلفی از بریتانیا را برای بیننده‌ها به نمایش می‌گذارد.

۶. سریال ضخامت آن (The Thick of It)

سریال ضخامت آن the thick of it

این سریال یکی از مهم‌ترین سریال‌های قرن بیست و یکم میلادی به شمار می‌رود که ژانر کمدی سیاسی را به طور اساسی متحول و بازیگران برجسته و بااستعداد زیادی را به مخاطبان معرفی کرد. آرماندو یانوچی (Armando Iannucci) خالق این سریال است که با سریال کمدی سیاسی دیگری به نام معان رئیس جمهور (Veep) توانست به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.

نقش اصلی این سریال را پیتر کاپالدی (Peter Capaldi) بازی می‌کند که بعدا نقش دکتر هو به او واگذار شده بود. این سریال داستان ماجراها و اشتباهات سازمان‌های دولتی متعدد و متخصصان سیاسی را دنبال می‌کند که ارتباطات نادرست و خرابکاری‌های‌شان، آن‌ها را در مسیر یک فاجعه و فعالیت‌های غیرقانونی قرار می‌دهد. این سریال گروهی شگفت‌انگیزی از کاراکترهای مختلف را گردهم جمع کرد و آن‌ها را به سمت پایانی جذاب هدایت کرد که به طور شگفت‌انگیزی دراماتیک و عمیق است.

۵. سریال فلیبگ (Fleabag)

سریال فلیبگ fleabag

سریال «فلیبگ» اثری خنده‌دار و در عین حال عمیق است که داستان آن بر محوریت زنی جوان جریان دارد. این زن جوان تلاش دارد تا بدبختی‌های زندگی‌اش را با لذت‌طلبی کنترل کند. فیبی والر بریج (Phoebe Waller-Bridge) خالق این سریال است و علاوه بر نوشتن داستان، در آن نقش اصلی را بازی کرده است. این سریال اقتباسی از نمایش‌نامه‌ای تک نفره از سال ۲۰۱۳ میلادی است که خود او آن را قلم زده است.

سریال «فلیبگ» از همان ابتدا شخصیت اصلی را به بهترین دوست بیننده‌ها تبدیل می‌کند و ارتباط بسیار خوبی با بیننده‌ها شکل می‌دهد. این سریال برای انجام این کار، دیوار چهارم را به بهترین شکل ممکن می‌شکند. فصل دوم سریال نیز از شکستن دیوار چهارم بیشتر بهره می‌برد و از آن برای توصیف انزوای شخصیت اصلی و مشکلات روانی احتمالی او کمک می‌گیرد. سریال «فلیبگ» اثری درخشان و خنده‌دار است که بار دیگر توجه بینندگان سراسر جهان نسبت به سریال‌های بریتانیایی را جلب کرده است.

۴. سریال سیرک پرنده مانتی پایتان (Monty Python’s Flying Circus)

سریال سیرک پرنده مانتی پایتان monty python's Flying Circus)

سریال «سیرک پرنده» اثری افسانه‌ای و پیشگامانه از گروه کمدی «مانتی پایتان» است که از سورئالیسم و پوچ‌گرایی برای نقد آداب و رسوم اجتماعی و همچنین ریاکاری سیاسی و مذهبی استفاده کرده است. جان کلیز (John Cleese)، گراهام چپمن (Graham Chapman)، تری گیلیام (Terry Gilliam)، اریک آیدل (Eric Idle)، تری جونز (Terry Jones) و مایکل پالین (Michael Palin) اعضای این گروه هستند که با سبک آنتولوژی و متفاوت خود توانستند برای آثار کمدی‌ای همچون Saturday Night Live زمینه‌سازی لازم را انجام بدهند.

۳. سریال دکتر هو (Doctor Who)

سریال دکتر هو doctor who

سریال دکتر هو پدیده‌ای فرهنگی است و اثری علمی تخیلی به شمار می‌رود که از سال ۱۹۶۳ میلادی همچنان در حال پخش است و طرفداران بسیار زیادی در طی این دهه‌ها بدست آورده است. البته این سریال برای حدود ۱۵ سال پخش نشد تا اینکه در سال ۲۰۰۵ میلادی به شکلی پرقدرت و پرانرژی بازگشت.

با وجود ماشین‌های سفر در زمان و شخصیتی با گذشته مرموز، سریال «دکتر هو» غیر معمول‌ترین عناصر ژانر علمی-تخیلی و کمدی  را ترکیب کرده و اثری کاملا منحصربه‌فرد خلق کرده است. سریال «دکتر هو» به عنوان طولانی‌ترین سریال علمی-تخیلی تاریخ در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

۲. سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

سریال پیکی بلایندرز peaky blinders

استیون نایت (Steven Knight) با الهام گرفتن از گروهی واقعی و مشهور از خلافکارها که در دهه ۱۸۹۰ میلادی در شهر بیرمنگهام فعالیت می‌کردند، سریال «پیکی بلایندرز» را خلق کرده است. استفاده از این پس‌زمینه قوی سبب شده تا این سریال به یکی از برجسته‌ترین سریال‎‌های گنگستری تاریخ همانند سریال سوپرانوز (The Sopranos) تبدیل شود.

نقش‌آفرینی کیلین مورفی (Cillian Murphy) در نقش تامی شلبی واقعا خارق‌العاده است و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. تاریک و تلخ بودن سریال ممکن است برای برخی از بیننده‌ها بیش از حد به نظر برسد اما این سریال بر خلاف آثار درام و تاریخی بریتانیایی که بخش اشرافی بریتانیا را به تصویر می‌کشند، طبقه کارگر و قلب تپنده انگلیس را به نمایش در می‌آورد. این سریال تصویری واقعی از انگلیس آن دوران را به تصویر می‌کشد.

۱. سریال شرلوک (Sherlock)

سریال شرلوک sherlock

نقش‌آفرینی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در نقش شرلوک هولمز همان چیزی بود که طرفداران آثار رازآلود و جنایی برای سال‌ها منتظر آن بودند. در کنار کامبربچ نیز مارتین فریمن (Martin Freeman) نقش دکتر جان واتسون را به تصویر می‌کشد. این دو بازیگر به خوبی توانستند تا دو شخصیت بسیار برجسته از آثار سر آرتور کونان دویل (Sir Arthur Conan Doyle) را در دنیای مدرن به تصویر بکشند.

این نسخه تازه از شرلوک هولمز با اضافه کردن طنز، امروزی شدن محیط و همچنین داستان‌سرایی بصری و پرانرژی به سریالی خاص و جذاب تبدیل شده است. علاوه بر این، شخصیت‌پردازی سریال در مورد دو کاراکتر اصلی آن نیز واقع جالب‌توجه است.

سریال «شرلوک» شامل مقدار زیادی ماجراجویی، درام و کمدی است و هر کدام از قسمت‌ها نیز با نقش‌آفرینی عالی و گیرای بازیگران متعادل نگه داشته شده است. این سریال بندیکت کامبربچ را به عنوان یک ستاره برجسته و بااستعداد به مخاطبان سراسر جهان معرفی کرد و امروزه نیز از این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ یاد می‌شود.


در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: movieweb

God slayerDARKSIRENیوهانSpider-ManmeysambgeraltX_Wolverine_XArnaldJin sakaimohammad reza gamer

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • میدونم ترجمه است ولی کار یه اماتور این نوشته
    Pride and Prejudice
    Poldark
    Agatha Christie’s Poirot
    The Adventures of Sherlock Holmes
    The IT Crowd
    Only fool
    از برخی آثار لیست بالا بهترند

    DARKSIRENBahramsonyM2CianSpider-Manrecidivist
  • Sekiro گفت:

    Peaky Blinders با اختلاف بهترین سریال ساخته شده بریتانیایی و جزو تا ۵ من هستش … مثل سریال های واکینگ دد و بازی تاج و تخت یه کیفیت خاصی داره … واقعا حیف شد تمومش کردن البته از بازی فوق العاده تام هاردی هم داخل این به عنوان سولومون نمیشه گذشت که نقش یه یهودی فاسد رو به خوبی ایفا میکنه
    شخصیت پردازی و روایت داستان حتی شاید بشه گفت بالاتر از درجه ۱ هستش
    توی عصری که تمام سریال ها رویه کلیشه ای با داستان ها و رفتار های تکراری و فیک بودن شخصیت ها رو گرفتن
    این گونه سریال ها واقعا جذاب و دیدنی هستند و تصویری از واقعیات جوامع گوناگون در عصر های مختلف رو به نمایش میگذارن به همین دلیل واقعا مورد تایید مردم هستند چون ×واقعی هستند×

    MrHill93BahramsonySpider-Man
بهترین سریال‌های بریتانیایی تاریخ - گیمفا