کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟

ابوالفضل مناف زاده
۲۰:۱۸ ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا

در این مقاله قصد داریم در مورد همکاری کوجیما با مایکروسافت برای یک بازی انحصاری مبتنی بر سرویس ابری صحبت و ایده‌هایی را مطرح کنیم.

هیدئو کوجیما مسلماً یکی از خلاق‌ترین افراد حاضر در صنعت بازی‌های ویدیویی است و از او به عنوان مغز متفکر بازی‌هایی مانند Metal Gear Solid و Death Stranding یاد می‌کنند. این کارگردان مدت‌ها است که رابطه‌ی خوبی با سونی و پلی استیشن دارد و بازی‌های Metal Gear همواره به عنوان آثاری قلمداد می‌شوند که در کنار خود مهر پلی استیشن را به همراه دارند. همچنین، Death Stranding نیز از جمله بازی‌هایی است که در ابتدا به‌ عنوان یک بازی انحصاری برای پلی استیشن منتشر شد و سپس در دسترس کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار گرفت.

با انتشار اخباری مبنی بر همکاری استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) با ایکس باکس، به منظور توسعه‌ی یک بازی انحصاری برای پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت، تعدادی از طرفداران سونی به شدت به این موضوع واکنش نشان دادند و این کارگردان افسانه‌ای را یک خیانت‌کار نامیدند و تمامی سعی خود را به کار گرفتند تا همکاری استودیوی مذکور با ایکس باکس را متوقف کنند.

واقعیت این است که یک همکاری و یا به عبارتی دیگر همسویی نوآورانه و استراتژیک بین کوجیما و استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس شکل گرفته است و از مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر واکنش مثبت کوجیما نسبت به پروژه‌ی بازی‌های ابری مایکروسافت به گوش می‌رسید. همچنین، طولی نکشید که هیدئو کوجیما در رویداد اخیر ایکس باکس و بتسدا (Bethesda) حضور یافت و به صورت رسمی همکاری خود با مایکروسافت را علنی کرد. وی در این رویداد صحبت‌هایی در مورد بازی‌ای کرد که قرار است تا با همکاری ایکس باکس خلق شود.

البته، جزئیات این همکاری بسیار اندک هستند، اما خود هیدئو کوجیما گفت که قرار است تا بازی‌ای را بسازد که «همیشه می‌خواسته آن را خلق کند». از سوی دیگر، این بازی در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی خود قرار دارد و سعی خواهد داشت تا مفهومی کاملاً جدید را بیان کند. در واقع، این بازی قرار است تا عنوانی باشد که هیچ کس تاکنون نظیر آن را نساخته و تجربه نکرده است.

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا

با این وجود، کوجیما پس از گذشت مدتی کوتاه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رابطه‌ی بین استودیوی کوجیما پروداکشنز و سونی همچنان خوب باقی خواهد ماند. از طرف دیگر، به احتمال قریب به یقین دنباله‌ای برای بازی Death Stranding در دست ساخت قرار دارد، چرا که نورمن ریداس (Norman Reedus) به عنوان بازیگر نقش اول این بازی اخیراً طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که پروژه‌ی ساخت بازی دوم این مجموعه آغاز شده است. نباید فراموش کنیم که استودیوهای بازی‌سازی بزرگ و شناخته شده به صورت عادی روی چندین پروژه به شکل همزمان فعالیت می‌کنند، بنابراین به احتمال زیاد Death Stranding 2 در کنار بازی جدید انحصاری ایکس باکس ساخته می‌شود.

اخیراً تصویری مبهم از یک لوگوی فوق‌العاده جذاب در سطح اینترنت پخش شد که نام Overdose را روی جمله‌ی معروف “A Hideo Kojima Game” نشان می‌داد. بسیاری از افراد چنین ادعا می‌کنند که این بازی عنوانی ترسناک است که بازیگری نقش اول آن را مارگارت کوالی (Margaret Qualley) ایفا می‌کند و به صورت انحصاری برای ایکس باکس در حال توسعه است. کسانی که بازی Death Stranding را تجربه کرده‌اند، او را در نقش Mama به یاد دارند. موضوعی که اوضاع را جذاب‌تر و پیچیده‌تر می‌کند این است که طبق برخی تئوری‌ها، احتمالاً داستان این بازی جدید با داستان Mama و خواهر دو قلویش لاکنه (Lockne) در Death Stranding ارتباط دارد.

تام هندرسون، خبرنگار و منبع داخلی مطرح صنعت بازی‌های ویدیویی، ادعا می‌کند که تریلرهای اولیه‌ی این بازی به صورت مخفیانه برای ایکس باکس و شاید منابع مطرح ارسال شده است. طبق گفته‌ی وی، مارگارت در راهروهای تاریک با چراغ قوه‌ای کم نور قدم برمی‌دارد و لباسی آبی بر تن دارد. طبق گزارش‌ها، این تریلر با یک جامپ اسکیر به پایان می‌رسد و کلمه‌ی “GAMEOVER” روی صفحه نمایان می‌شود و چهار کلمه‌ی “A Hideo Kojima Game” و سپس لوگوی “OVERDOSE” به نمایش درمی‌آید.

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا

مطمئناً مقاله‌ی تام هندرسون به تنهایی برای اثبات حقیقی بودن این ماجرا کافی نیست، اما مدت کوتاهی پس از انتشار مقاله‌ی مذکور، هندرسون اعلام کرد که استودیوی کوجیما پروداکشنز خواستار حذف این مقاله بوده و وی این درخواست را به شکلی محترمانه رد کرده است. خواه ناخواه، درخواست حذف این مقاله تنها باعث شد تا میزان اعتبار گفته‌های هندرسون بیشتر شود.

این فراتر از قلمروی احتمال نیست که کوجیما بقایایی از ایده‌های باقی مانده از راه‌اندازی مجدد Silent Hills را داشته باشد که مشتاق است دوباره آن‌ها را زنده کند. تیزر لو رفته طبق توضیحات هندرسون از کلیپ، مطمئناً یادآور P.T است. اوردوز، بر اساس آنچه هندرسون توصیف می‌کند، ممکن است تنها راهی باشد که می‌توانیم دیدگاه هیدئو را برای یک بازی بازسازی‌شده Silent Hill بازی کنیم، زیرا شایعات فراوانی وجود دارد که کونامی قصد دارد این سری نمادین را در جای دیگری احیا کند.

این ادعاها در مورد اساس روایت و گیم پلی بازی انحصاری جدید ایکس باکس که هنوز به شکل رسمی معرفی نشده است، همگی هیجان انگیز و جذاب هستند، اما این سوال همچنان مطرح است که «چرا کوجیما پروداکشنز در وهله‌ی اول تصمیم گرفت تا با ایکس باکس همکاری کند؟»

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا

با فرض اینکه جیب‌های فوق‌العاده غنی مایکروسافت را به عنوان یک محرک قلمداد نکنیم، کوجیما شخصاً اعلام کرد که همکاری با ایکس باکس به این معنی است که بازی جدید او می‌تواند از «فناوری‌های پیشرفته‌ی» مایکروسافت بهره ببرد و وی از سطح کیفی این بازی اطمینان حاصل کند. در حال حاضر، شرکت‌های متعددی در زمینه‌ی سرویس‌های ابری فعالیت می‌کنند، اما هیچ کدام از آن‌ها از نظر فناوری و ثبات به سرویس ابری آژور (Azure) مایکروسافت نزدیک هم نیستند.

شرکت مایکروسافت ادعا می‌کند که استفاده از آژور برای توسعه‌ی بازی‌ها باعث تسهیل روند ساخت آن‌ها می‌شود. مهم‌تر از همه، این فناوری توانایی درک و واکنش نسبت به رفتار گیمرها را دارد و از طریق آن می‌توان تکنولوژی‌های خاصی را در گیم‌پلی بازی‌ها پیاده کرد. در مجموع، طبق گفته‌ی کوجیما در مصاحبه‌ای که در سپتامبر سال ۲۰۲۱ منتشر شد، وی تمایل دارد تا بازی‌ای خلق کند که به شکل Real-Time بر اساس افکار، تجربیات و موقعیت جغرافیایی گیمرها تغییر کند.

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، باید گفت که ساخت یک بازی که به شکل Real-Time بر اساس تجربه‌ی هر گیمر به شکلی منحصر به فرد تغییر کند، چیزی بیشتر از یک بازی جاه طلبانه است و غیر ممکن به نظر می‌رسد. اینکه چگونه می‌توان این تجربه‌ها را برای گیمرها با در نظر گرفتن جزئیاتی نظیر ساعت، سیستم‌های آب‌وهوایی و مواردی از این قبیل تطبیق داد، مطمئناً تا سال‌ها فراتر از قلمروی تصورات ما خواهد بود.

اما حداقل از یک جهت می‌توان تصور کرد که این ایده‌ها بتوانند محقق شوند. در حقیقت، ممکن است داده‌های مختلفی که با توجه به سبک بازی گیمرها جمع‌آوری می‌شود، مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا بتوان آن‌ها را بهتر و بیشتر ترساند.

این ایده قابل قبول و منطقی به نظر می‌رسد، اما طبعاً به نظر نمی‌رسد که هیدئو کوجیما به چیزی بگوید «جاه طلبانه» که ما بتوانیم آن را بدون داشتن هیچ جزئیات و اطلاعاتی بیابیم و حتی ساز و کار آن را شرح دهیم. در واقع، مطمئناً او می‌خواهد بازی‌ای بسازد که به بهترین شکل ممکن تجربیات گیمرها در بازی را به دنیای واقعی متصل کند و شکاف بین دنیای مجازی و واقعی را از بین ببرد. البته، او قبلاً از روش‌های شکستن دیوار چهارم استفاده کرده است و بسیار هیجان‌زده هستیم تا ببینیم آیا وی می‌تواند در یک بازی ترسناک با شکستن دیوار چهارم گیمرها را به اوج وحشت برساند یا خیر.

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا

هیدئو کوجیما تجربه‌ی اندیشمندانه‌تری در ارتباط با دنیای واقعی دارد و پیش‌تر این موضوع را با استفاده از پنل خورشیدی تعبیه‌شده در کارتریج بازی انحصاری Game Boy Advance یعنی Boktai: The Sun is in Your Hand (بازی‌ای که در آن باید اسحله‌ها را با نور خورشید شارژ کرد تا خون آشام‌ها را از بین برد) درک کردیم. به طور کلی Boktai نشان دهنده‌ی ماهیت تطبیق تجربه‌ی بازی بر اساس زمان و مکان گیمرها است.

Death Stranding نیز از تعامل با گیمرها به روش‌های جالبی استفاده کرد و سازه‌ها، محموله‌های گم شده یا رها شده، وسایل کمکی برای عبور و مرور و تابلوهای راهنما که بین گیمرها به اشتراک گذاشته می‌شد، نمونه‌هایی از این تعامل هوشمندانه بودند. اگر طبق شایعات Overdose به یک بازی ترسناک تعمیم داده شود، شاید داستان بازی در بازه‌ی زمانی مرتبط به شیوع یک بیماری اتفاق بیفتد. در این دوره سردرگمی‌ها و چالش‌های زیادی در زمینه‌ی تلاش برای زنده ماندن وجود خواهد داشت و تجربیات حاصل از این موضوع، می‌تواند بین گیمرها به اشتراک گذاشته شود.

البته، این موضوع تنها یک حدس و گمان است، زیرا احتمال تکرار محتوایی مرتبط با Death Stranding در بازی دیگر اصلاً و ابداً برای کوجیما که همواره به دنبال نوآوری است، عقلانی به نظر نمی‌رسد. به هر ترتیب، هرچه که ایکس باکس و کوجیما پروداکشنز در حال توسعه‌ی آن هستند، مطمئناً کاملاً مبتکرانه خواهد بود.

Moein MM2abas kalbasسرهنگ بازنشسته در استارفیلدVisible 6-tigh manامینriversideAMIR WAZOWSKIDARKSIRENLonesome guyبهزاد سالمیhosseinPorfosorامیر حسینLeon S. KennedyAshen undead the bearerجیمChris redfield....meysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آقا من به نمایندگی سونی یه نظر میدم نظرتون رو بگید بیان یه بیانیه بدن بازی هایی که مولتی هستن مادام چ العمر مولتی بمونن جی تی ای و رد دد و فوتبال بتلفیلد و اینا به جاش اون پول رو بدن شرکت بازی سازی مثلا هزینه کنن هر دو سال یه گاد بیاد هر سال فورزا بیاد اینجوری خیلی بهتر میشه مثلا بازی های کوجیما مولتی بمونه

    Moein MM2سرهنگ بازنشسته در استارفیلدعلیHitasepMMYKINGDARKSIRENMIRAShossein...Eternal...Zahragamermore
  • MMYKING گفت:

    امیدی به بازی ای که قراره بسازه ندارم، چون فقط برای فضای ابری هست

    Moein MM2علیHitasepAlbertWiliercrownHerfeiyMrHill93Geralt of RiviaMasuod EnayatiPorfosormore
  • god of war گفت:

    من فن کوجیما نیستم ولی ب نظرم بازی ساز خیلی بزرگ و قابل احترامیع
    تا جایی ک تونستم اثارشو دنبال کردم
    ب نظرم به DS خیلی کم لطفی شده واقعا بازی بدی نیست
    با تشکر از ماکرو عزیز برای ایرانی ها حتی اگه ایکس باکسم داشته باشن نمی تونن اثر جدیدشو بازی کنن

    Moein MM2hosseinMrHill93PorfosorSkyrim : The Elder Scrolls Vامیر حسینhalkerDracolaChris redfieldBahrammore
    • با تشکر از مایکرو عزیز که صنعت گیم رو به جلو داره میکشونه
      از مجبور کردن رقیب ها برای احترام به کاربر و ۷۰ دلار نکردن تو پا چه
      تا ساخت بازی ای که کارگردان بزرگ دنیای گیم همیشه دلش میخواسته بسازه

      Moein MM2hosseinعلیyenneferAlbertSquatlatexHerfeiyAmir(PC & PS4)A,,shMrHill93more
      • god of war گفت:

        بله
        ماکرو ناجی صنعت گیم از دستان نینتدو و سونی دزد و کلاه بردار۰🤡🗿

        Moein MM2سرهنگ بازنشسته در استارفیلدHitasephosseinAlbertSquatlatexHerfeiyAmir(PC & PS4)A,,shکاکاسنگی
      • AVATAR گفت:

        خدا عقلت بده بچه جون
        مایکروسافت میتونست با اون هزینه که خرج خرید اکتیوژن و بتسدا کرد سی تا استدیو مثل ناتی داگ تاسیس کنه که آی پی هایی بدن بیرون که شب و روز بهشون فکر کنی!!
        ولی با پولش ریسک نکرد! ریسک هست که باعثه پیشرفته پسرجون
        دقیقا همون ایکس باکس ۱۵ سال پیش باعث پیشرفت هست وقتی که شروع کرد انحصاری های با کیفیت خلق کرد سونی رو مجبور کرد تا آی پی باکیفیت برای رقابت با هیلو و گیرز آف وار بده بیرون
        ولی این مایروسافت فقط داره میخره

        Moein MM2hosseinK1علیBahramAlbertSquatlatexHerfeiyبهزاد سالمیgod of warmore
    • yennefer گفت:

      یعنی تقصیر مایکروسافته؟
      کوجیما اصلا نخواسته رو سرویس ابری قرار بگیره بازیش؟
      الان برای دسترسی ایکس کلاود باید اشتراک گیم پس داشت و هرکسی که این اشتراک رو داشته باشه یا بازی رو خریده باشه رو هر دستگاه هوشمندی که به اینترنت متصل میشه به جز کنسول های دیگه میتونه بازیش کنه.
      تا وقتی هم که این بازی میاد به احتمال زیاد اینترنت ۵G تو ایران فراگیر شده و مشکلی از سرعت ایترنت وجود نداره

      Moein MM2علیAlbertHerfeiy
    • گفت:

      با تشکر از سونی که نمی‌گذارد بازی ها روی گیمپس بیاد که تنها امید بسیاری از ایرانی ها به هنوز گیم زدن هست

      سونی از ابتدای ورودش به ویدئو گیم چیزی جز ضرر نبوده

      با ورود به صنعت گیم بازی ها رو به سمت فیلم سینمایی شدن برد
      حالا هم با ۷۰ دلار و ۲۰ دلار برای آپگرید و دایرکتور کات و پول دادن به منتقد ها و نگذاشتن اجازه ورود بازی ها به گیمپس و تولید بازی های بی کیفیت به گیمر ها ضربه میزنه

      HitasepAzizگیمری عادیعلیAlbertDARKSIRENWiliercrownSquatlatexHerfeiygod of warmore
    • Hitasep گفت:

      خود کوجیما دوست داشته از این قابلیت استفاده کنه ماکرو مجبروش نکرده

  • فن بوی ها حسادت کردن ، گفتن خیانتکار ، خجالتم خوب چیزیه . ی مدت همکاری کرده با پلی استیشن ، الان می‌خواد از قدرت های اکس باکس استفاده کنه و بازی ای بسازه که تو فکر کسی هم نمیگنجه .

    Moein MM2کارمند خستهMmfbعلیهمسایه ( فن بوی = پنچری )DARKSIRENHerfeiyharvey bentZahragamerGeralt of Riviamore
  • کوجیما حتی اگه رد هم بده با سری متال گیر (مخصوصا ۳) تا ابد تو دل گیمر ها جا داره .
    من ، مارمولکه گیمفا به نمایندگی از همه ی کاربر ها میگم : دوست داریم ۳>

    Moein MM2.FINNعلیهمسایه ( فن بوی = پنچری )بهزاد سالمیZahragamer
  • گفت:

    دیگه خود کوجیما هم فهمید امیدی به سونی و پلی استیشن نیست و اومد سمت اکس باکس

    Moein MM2AlbertHitasepSquatlatexHerfeiyA,,shMrHill93کاکاسنگیhalkerGeralt of Rivia
  • ... گفت:

    عنوان جدیدشو که بعید بدونم نه فقط من بلکه هرکی توی ایرانه بتونه تجربه کنه

    Moein MM2
  • Ryder گفت:

    پروژه جید ریموند هم کلاده
    رقابتشون دیدنی میشه
    پ.ن:واقعا لوگوی جذابی داره این اوردوز

    Moein MM2بهزاد سالمی
  • کیومرث گفت:

    به هر حال ما ایرانیا که نمی تونیم بازیش کنیم با این نتمون

    Moein MM2کیومرث
  • . گفت:

    چقدر ایده ی خفنی داره بازیه
    واقعا کوجیما استاده
    ایده هایی تو ذهن میپرورنه فرای تصورات ماست
    فکرشو بکنین این ایده عملی بشه بازی با افکار ما یکی بشه واقعا عجبیه
    حیف که نمیتونیم تجربش کنیم با نت خیلی خوبه ایران

    پ.ن
    واقعا با این حرکت ماکرو حال کردم
    کمک بزرگی به آینده صنعت گیم کرد

    Moein MM2hosseinعلیhunter23همسایه ( فن بوی = پنچری )Geralt of RiviaPorfosorSkyrim : The Elder Scrolls VOrinMR.BADGUYmore
    • اگه استاده چرا خیلی هاتون پث استرندینگ رو هیت کردید

      Moein MM2Geralt of Rivia
    • sorena گفت:

      کوجیما ،میازاکی،تاد هاوارد و شنیجی میکامی نوابغ دنیای گیم هستن و در سطح دیگه ای از کارگردانی قرار دارند و رسیدن به این ها کار هرکسی نیست. کوجیما یک سری رفتار هاش باعث شد یه عده بهش انتقاد کنند و تا حدی هم درست بود منتها این دلیل نمیشه نبوغش رو فراموش کنیم.

      Moein MM2علی.Hasan0930همسایه ( فن بوی = پنچری )Mmfb
      • PC GAMER گفت:

        تاد هاوارد ؟ جوک خوبی بود .
        یارو هر وقت تونست یک کامبت سیستم درست و حسابی برای بازیهاش طراحی کنه ، بعد بیاد اسمشو کنار کارگردان های legendary صنعت گیم بیارین و اونو از نظر سطح کارگردانی بالاتر بدونید.

        • sorena گفت:

          اون موقع که تاد هاوارد روی دگرفال کار میکرد و بعد Morrowind رو کارگردانی کرد،کسانی که امروزه بلطف تینیجر ها اسم و رسمی دارند ،تو خیابون از دامن مامانشون می‌گرفتن که مبادا گم بشن!. این یارو!! یکی از نوابغ طراحی سیستمهای نقش آفرینی هست که در کارنامه خودش Morrowind, oblivion, fallout 3 Skyrim و fallout 4 رو داره. (همین اسما کافیه تا بیشتر از این چیزی برات ننویسم اما اشکال نداره)بسیاری از گیمران دنیا oblivion بهترین نقش آفرینی می‌دونن. و اگر یک لیست ده تایی از بهترین بازی های نقش‌آفرینی تاریخ تهیه کنیم حقیقتا کدوم یک از اینا رو نمی‌شه با شایستگی تمام درش جا داد!؟!!. برای خلق این بازی ها با این سطوح کیفی از هدف اصلی شون،انتظار این که امثلا سکایریم مثل DMC باشه قطعا احمقانه اس،اما این که شما نتونستی از تمام پتانسیلی که سیستم مبارزات بازی بهت میده استفاده کنی هم ایراد بازی نیست. بازی مثل اسکایریم دست گیمر رو برای شخصی سازی نوع بازی کردنش بسیار بسیار باز میزاره و توضیح این برای تو که نتونستی درکش کنی نیازمند یک کامنت در حد یک مقاله اس. فال اوت ۴ هم با توجه به بزرگی بازی و مهم تر و مهم تر ساختار نقش آفرینی بازی سیستم کامبت بسیار خوب و روانی داره.( حالا شما تو خیالات خودت اونو با کال آف یا بتل مقایسه میکنی مشکل فال اوت نی) اگر با این دیدگاه غلط شما بخوایم دیگر کارگردانان افسانه ای رو بسنجیم،باید گفت میازاکی هم هروقت تونست یک سیستم نقش آفرینی مثل آبلیویئن،فال اوت،اسکایریم خلق کنه،باید بیایم و اسمش رو کنار تاد هاوارد و باقیه لجند ها بزاریم(!) این تصورات شما از کارگردان ها و نوع تعریف شما از یک کارگردان خیلی که نه ،درواقع اصلا منطقی نیست…

          • PC GAMER گفت:

            حرف هایی که در مورد سیستم مبارزات عناوین آقای تاد هاوارد زدید یک ماله کشی تمام عیار بود .
            بله این عناوین دست شما رو برای شخصی سازی نوع مبارزه باز میزارند ، اما هیچ کدام از این نوع سیستم های مبارزاتی در این عناوین خوش ساخت و سرگرم کننده نیستند . برای مثال در عنوانی به مانند Skyrim نه ما شاهد یک سیستم مبارزاتی درست و حسابی برای کلاس جادوگری هستیم ، نه کلاس تن به تن . سیستم مبارزاتی عناوین بتسدا بر شانس و لول استوارند ، و مهارت پلیر هیچ اثری در این مبارزات نداشته ندارند ، به عبارتی بتسدا با این روش که گرایند نام داره میخواد ما رو به سمت ماموریت های فرعی بچپونه برای ارتقای لول، که نشون از دیزاین نه چندان هدفمند و تاحدودی teenagers پسند این استودیو و کمپانی داره ‌.
            برای اینکه دوباره شاهد ماله کشی ، شخص شما نباشیم بنده عناوین سولز رو نمونه قرار میدم که به پلیر مثل skyrim و … اجازه شخصی سازی سبک نوع مبارزاتی رو میده ، و خوب در ازای این شخصی سازی در هر کلاس یک سیستم مبارزات هدفمند و سرگرم کننده و بر پایه مهارت پلیر رو ارائه میده ، که خودش نشون دهنده کم کاری بتسدا در طراحی سیستم مبارزاته .
            سیستم مبارزات بازیهای بتسدا نه هدفمندد و نه سرگرم کننده ، نمیشه بر پایه اصل مضخرفی مثل شخصی یازی سبک مبارزات این مشکل رو ماست مالی کنی ، عناوین فرام سافتور و استاد میازاکی و حتی برخی از crpg ها نمونه محکمی برای رد این ماله کشی ها هستند .
            مورد بعدی ، محبویت عناوین بتسدا و rpg های این شرکت در یک چیز خلاصه شده و اونم ساده سازی حداکثری و به قول دیگر اما نادرست مدرن سازی اونهاست .
            عناوین معمول سبک rpg معمولا عناوینی هارکورد پسند هستند ، به همین دلیل نسبت به دیگر سبک ها طرفداران کمتری دارند و چندان کژوال پسند نیستند .
            اما بتسدا برای فروش بیشتر و جذب بیشتر مخاطب ها ، سعی در ساده سازی المان های این سبک دارند و در نتیجه جذب افراد بیشتر و Teenagers ها هستند.
            محبویت تاد هاوارد هم در مقابل بزرگان این سبک از ساده بودن rpg های این اقا و در نتیجه teen پسند بودنشان میاد .
            عناوین بتسدا المان های بزرگان سبک crpg را که پدران این سبک بنیان نهاده اند را ساده سازی و در نتیجه محبوبیت کسب می‌کنند
            همچنین بتسدا از نظر داستان گویی ( نه لور منظورم روایت داستانه ) ، المان های rpg و … ضعف های زیادی دارند که با ماله کشی فن های متعصبی مثل شما ماست مالی نمیشه .
            همچنین میازاکی هیچ وقت یک سیستم rpg مانند بازیهای بتسدا خلق نمیکنه چونکه عناوین بتسدا از نظر همین المان های rpg کاملا ساده سازی و لنگ میزنند ، الگوی میازاکی باید crpg ها و پدران این سبک نه عناوین rpg نما
            با تشکر

            • sorena گفت:

              عناوین بتسدا بر شانس و لول استوارند.
              در اسکایریم شما با بالا بردن یک عدد دزد بهتری نمیشی،برای این که دزد خوبی باشی ،با دزدی کردن مهارت بدست میاری! در واقع چیزی که از بازی های بتسدا درک نکردی اینه که شخصیت بازی با توجه به نوع بازی کردن فرد رشد و تکامل پیدا می‌کنه و نه صرفا با اضافه کردن یک عدد به فلان شاخه.
              سیستم مبارزات بازیهای بتسدا نه هدفمندد و نه سرگرم کننده.
              سیستم مبارزات در فال اوت با الدر اسکورولز دو مقوله ای متفاوت هست. اسکایریم رو مثال میزنم شما از اول تا آخر بازی کاملا آزادی که هر طور که دوست داری سبک بازی کردنت رو شخصی سازی کنی، یک شمشیر متوسط با یک عصای جادویی ،یا یک شمشیر با یک تبر،یا هر دو دست جادو،یا یک دست عصا یک دست جادو،یا هر دو دست شمشیر ،یا یک two-handed بعلاوه shout ها که با نوع بازی کردنت و نوع چینش صلاح ها میتونی ترکیب کنی و گیم پلی خودت رو داشته باشه،استایل خودت رو داشته باشی. تمام shout ها تفاوت ساختاری مخصوص به خود رو دارن، از Unrelenting Force گرفته تا Slow Time و dragon Aspect وو.. تماشون هم قابل ارتقاء و fev سازی برای دسترسی سریع هستن. وقتی یک بازی چنین سطحی از آزادی رو بهت میده با ساختار های مخصوص به خود فرد، این که انتظار داشته باشی که بیان برای هر کدوم از این روش ها مثل یک بازی خطی ده ها سیستم بزک دوزک شده هم طراحی کنن دیگه مشکل خودت هست چون برای چنین کاری بتسدا باید با ده هزار نفر ده سال رو اسکایریم کار میکرد. نمونه بارز از مقایسه ویچر ۳ هست که بازی از نظر گیم پلی بعد از اولین مبارزات در اولین دقایق دیگه تا آخرین مبارزه هیچ نکته جدیدی در گیم پلی خودش نداره.این درحالی هست که اسکایریم دست کم دست گیمر رو برای این شخصی سازی باز گذاشته تا حداقل چیزی به اسم تکرار رو شاهد نباشیم،الیته اگر گیمر ترسویی نباشیم و نچسبیم به یه two-handed و بعداً بیایم تو وب سایت ها بگیم اسکایریم یعنی من بزنم تو بزنی هرکس زودتر زد(!)
              همچنین میازاکی هیچ وقت یک سیستم rpg مانند بازیهای بتسدا خلق نمیکنه.
              چیزی که تو درک نمی کنی از تفاوت ها، اینه که اگر اون یارو و استاد اعظم میازاکی کبیر رو به دو حیوان تشبیه کنیم، استاد اعظم میازاکی کبیر شبیه ماهی و اون یارو شبیه گربه اس. کاری که تو میخوای بکنی اینه که مهارت ماهی رو در بالا رفتن از درخت و مهارت گربه رو در شنا کردن مورد قضاوت قرار بدی. اینم باز مشکل خودته.
              منم »باتشکر« که دیگه قرار نیست هرز نگاری تحویلم بدی.

              • PC GAMER گفت:

                هیچ پوینت و جواب منطقی ای در حرف های شما وجود نداشت
                تمام حرف های شما بر پایه مضحکی به نام شخصی سازی نوع مبارزات میچرخه ، که بنده هم چندین عنوان دیگر رو مثال زدم که همین شخصی سازی رو در همین ابعاد ارئه داده و همچنین در کنار این شخصی سازی یک سیستم مبارزات هدفمند رو ارائه میدند ، در حالی که بتسدا این ازادی عملو میده اما در هیچ کدام تکرار میکنم هیچ کدام از این استایل های مبارزاتی شاهد یک دیزاین خوب و هدفمند نیستیم .
                مهارت ؟ بله در skyrim من میتونم یک دزد بشم با ارتقای مهارت های مخفی کاری و … ، اما هیچ کدوم از این مکانیک ها جوری درنیامده که لذت بخش باشه برای مثال سیستم احمقانه مخفی کاری، بله این سیستم به قدی احمقانه خلق شده که تمام مهارت پلیر در این خلاصه میشه که دشمن دیر تر به اون شک کنه و خوب با لول اپ این شک کردن دیرتر انجام میشه :)))
                همچنین مفهوم تو از مهارت چهارتا خط لول اپ مضخرفه که بتسدا اونا رو بازیهاش گذاشته :)))) و مفهوم من مهارت خود پلیره من در مبارزات skyrim هیچ مهارت تجربی ای نمیبینم تمام مهارت خلاصه شده صده در یک سیستم لول اپ انبالانس که پر از اسکیل های فیلر ‌.
                مهارت های skyrim خلاصه شده در زیاد شدن خط خون و همچنین کودن تر شدن هوش مصنوعی ( بله دیزاین بازیهای بتسدا انقدر مضحکه که برای مهارت محور کردن هوش مصنوعی دشمن ها رو در حالت نیم ایستاده کاهش میده imo ) و … که همش نشون دهنده دیزاین بد بازیهای این استودیویه .
                هر چقدر صبح تا شب ماله کشی کنی نمیتونی این فکت رو نادیده بگیری و اونو ماست مالی کنی .
                در مورد مکانیک های rpg هم پایخی دریافت نکردم و خوب این حرف کاملا فکته که بتسدا برای عانه پسندتر کردن بازیهاش این المان ها رو که بزرگان این سبک بنیان نهاده اند ، ساره سازی میکنه و یجورایی به قول شما teenagers هارو جذب میکنه :)))
                لطفا حرف های خود را تماشا کرده بعد حرف های دیگران را هرزه نامه بنماید .
                به قولی تمام کامنت شما تا الان ماله کشی بوده
                با تشکر

  • Amir گفت:

    مایکروسافت فردا : سونی به کوجیما پول داده تا برای ما انحصاری بسازه

    hosseinعلیBahramAlbert.MMYKINGهمسایه ( فن بوی = پنچری )HitasepHerfeiyMrHill93more
  • TemporaryUser گفت:

    “در حال حاضر، شرکت‌های متعددی در زمینه‌ی سرویس‌های ابری فعالیت می‌کنند، اما هیچ کدام از آن‌ها از نظر فناوری و ثبات به سرویس ابری آژور (Azure) مایکروسافت نزدیک هم نیستند”
    البته برای این ادعا هیچ منبعی وجود نداره و عنصر اغراق عجیب غریبی توش وجود داره.

    علیHasan0930Herfeiyبهزاد سالمیZahragamerhalkerGeralt of RiviaPorfosorSkyrim : The Elder Scrolls V
    • TemporaryUser گفت:

      دوستانی که دیسلایک کردن، جهت معلومات خودتون میگم وگرنه لایک و دیسلایک برام مهم نیست.
      به عنوان دانشجوی ارشد کامپیوتر تو یه دانشگاه معتبر، که همین تابستون درس cloud computing رو داشته و بخاطر همین اکانت آژور و aws دانشجویی از طرف دانشگاه در اختیارش قرار گرفته میگم:
      آژور مایکروسافت یکی از بهترین و یوزر فرندلی ترین سرویس های کلاود هست. از نظر سهم بازار هم بعد از aws و با اختلاف زیاد به رتبه سوم بیشترین سهم رو داره. این که بگیم یکیش بهتره میشه نظر شخصی، اینکه میگیم”هیچ کدام از آن‌ها از نظر فناوری و ثبات به سرویس ابری آژور (Azure) مایکروسافت نزدیک هم نیستند” میشه یه ادعای عجیب که شما اینترنت رو زیر و رو کنید یه مطلب پیدا نمیکنید که همچین چیزیو توش بگه.
      حتی خود مایکروسافت بیچاره در مورد سرویس آژور همچین ادعایی نداره.

      ...Eternal....Herfeiyبهزاد سالمیZahragamer
  • اون فیلم رضا رویگری رو دیدید که امین فرزانه و نوچه‌هاش رو سرش اسکناس میریختن؟
    رابطه کوجیما با مایکروسافت چیزی شبیه همونه. وای بر کوجیما که یک عمر مجاهدت رو با لحظه‌ای غفلت بر باد داد… هزاران افسوس

    Moein MM2علیBahramMMYKINGهمسایه ( فن بوی = پنچری )HerfeiyEthan wintershosseinZahragamerhalker
  • Porfosor گفت:

    همکاری مایکرو با کوجیما به اندازه خرید اکتیویشن مهمه

    Moein MM2AlbertMMYKINGSquatlatexHerfeiyZahragamerGeralt of Rivia
  • Mmfb گفت:

    به بازیش امید ندارم،شاید خوب شه ها ولی اسن سال های اخر زیلد استاد چیز چشمگیری رو نکرد

    Moein MM2
  • Mmfb گفت:

    هر چی هست شبیه دث نباشه ما راضی هستیم😒

    Moein MM2علی
  • kia (Bye All) گفت:

    از مایکروسافت بکشه بیرون حله.

    Moein MM2Albert
  • Hitasep گفت:

    و تمامی سعی خود را به کار گرفتند تا همکاری استودیوی مذکور با ایکس باکس را متوقف کنند.
    همین یه خط کافیه برای فشارتون

    hosseinkia (Bye All)
  • Hasan0930 گفت:

    برای چند پروژه ایکس باکس خیلی هایپم:
    ۱. پروژه آر پی جی معرفی نشده اینگزایل که توسط برایان فارگو خالق فالوت داره ساخته میشه

    ۲. پروژه معرفی نشده تیم شفر از دبل فاین
    ۳. پروژه معرفی نشده ایدسافتور
    ۴. پروژه معرفی نشده شینجی میکامی
    ۵. پروژه معرفی نشده کمپالشن گیمز
    ۶. پروژه معرفی نشده زنیمکس آنلاین
    ۷. پروژه معرفی نشده روندهاوس بتسدا
    ۸. پروژه معرفی نشده بلیزارد
    ۹. پروژه معرفی نشده کوجیما

    تمام این پروژه ها هم قراره تا آخر نسل منتشر بشن

    Moein MM2Mmfb...Eternal...علی
  • Hitasep گفت:

    اون از خرید اکتی اون از های ان لایف اینم از کوجیما
    بازی های ایکس باکس دارن میان

  • King sleep گفت:

    تنها کاری که باید بکنه اینگه بازی هاییی که مردم اکثر فقط بخاطر اونا میرن کنسول بخرن رو کرک کنه
    از جمله گاد اف وار

    Moein MM2
کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟ - گیمفا