شخصیت اصلی Final Fantasy 16 دارای همراهان تحت کنترل هوش مصنوعی است
به گفتهی تهیهکنندهی عنوان Final Fantasy 16، شخصیت اصلی بازی در طول ماجراجویی خود دارای همراهان تحت کنترل هوش مصنوعی خواهد بود.
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکنندهی Final Fantasy 16، اخیراً مصاحبهی جدید را با وبسایت IGN انجام داده و در خصوص جزئیات مختلف این اثر صحبت کرده است. وی در بخشی از مصاحبهی خود اشاره کرد که کلایو (Clive)، شخصیت اصلی، در طی روند بازی تنها نخواهد بود و همراهانی را با خود دارد. همچنین او به ارائهی جزئیات بیشتری از نبردها با Eikonها پرداخت.
ما نمیخواستیم در جدیدترین تریلر بازی، کاربران را تحت تأثیر قرار دهیم، بنابراین تنها روی مبارزات کلایو تمرکز کردیم. کلایو در بیشتر ماجراجویی خود، یک یا چند همراه را با خود خواهد داشت. این همراهان در نبردها شرکت خواهند کرد و همچنین با کلایو معامله و مبادله میکنند. اعضای گروه مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود تا به بازیکنان اجازه دهند تنها بر روی کنترل کلایو تمرکز کنند.
گفته میشود گرگی که در تریلر اخیر بازی Final Fantasy 16 نمایش داده شد، میتواند به همراهان شخصیت اصلی بازی اضافه شود. یوشیدا هنوز به طور دقیق تایید نکرده است که این گرگ که Torgal نام دارد، در نبردها شرکت دارد یا خیر.
همچنین آقای یوشیدا در خصوص مقایسهی مبارزات Final Fantasy 16 با Final Fantasy 7 Remake اظهار داشت:
بازی Final Fantasy 7 Remake بدون نسخهی اصلی خود هیچگاه وجود نداشت و آن سیستمهای اصلی در نهایت که به Remake تبدیل شد، تأثیرگذار بودند. با این حال، Final Fantasy 16 یک بازی متفاوت با مفهومی کاملاً متفاوت است. هیروشی تاکای کارگردان بازی و ریوتا سوزوکی طراح بخش نبردها بهجای ساختن سیستمهای نبرد قدیمی، برای این که این فرنچایز را در مسیری جدید قرار دهند، اکشن همزمان را مد نظر خود قرار دادند.
ترجمه تواناییهای احضار سنتی به اقدامات بازیکن و اجازه دادن به تعویض و زنجیرهای به صورت همزمان تواناییها در نبرد، به ما این امکان را میدهد تا سیستمی ایجاد کنیم که نه تنها عالی به نظر میرسد، بلکه احساس خوبی برای بازی کردن وجود داشته باشد.
یوشیدا در ادامهی مصاحبهی خود، به جزئیات نبرد با Eikonها پرداخت. وی اشاره کرد که مبارزه با این موجودات شبیه نبردهای Kaiju تلقی میشود. با این حال به گفتهی یوشیدا، نوع و مقیاس این نبردها تا حدودی روان است.
Eikonها در موقعیتهای مختلف ظاهر میشوند. هیچ مفهومی از طراحی همه آنها را پوشش نمی دهد. برخی از آنها به عنوان دشمنان سرسخت با کلایو روبهرو میشوند، برخی با هم دوست می شوند و به کمک کلایو میآیند. همچنین لحظاتی وجود خواهد داشت که بازیکن یک Eikon را به صورت ریل تایم کنترل میکند و با دیگر Eikonها مبارزه میکند. نوع و مقیاس نبرد تا حدودی روان هستند و بسته به نبرد در زمان واقعی، یکپارچه تغییر میکنند و با حفظ غوطهور کردن، همه چیز را در حداکثر هیجان نگه میدارند.
انواع مختلف نبردهای اکشن محور مبتنی بر Eikon، یکی از اصلیترین بخشهای Final Fantasy 16 هستند و در ماههای آینده اطلاعات بیشتری در مورد آنها را ارائه خواهیم کرد.
با توجه به این که یوشیدا سابقهی کار روی عنوان Final Fantasy 14 را دارد، بسیاری از طرفداران انتظار دارند ایستر اگهای مختلفی از این اثر در بازی Final Fantasy 16 وجود داشته باشد. به گفتهی آقای یوشیدا، در این بازی به اندازه Final Fantasy 14، شاهد «ادای احترام» و اشاره به سایر عناوین قبلی این فرنچایز نخواهید بود.
مفاهیم توسعهی Final Fantasy 14 و Final Fantasy 16 با هم متفاوت هستند. Final Fantasy 16 کاری را انجام می دهد که هیچ نسخهی دیگری از این سری، قبل از آن انجام نداده است. در واقع باید جنبههایی از کل مجموعه را در نظر بگیرید و آنها را در چیزی که دوست داریم آن را “مضمون پارک Final Fantasy” بنامیم، ترکیب کنید.
Final Fantasy 16 یک بازی کاملاً مستقل، متفاوت از Final Fantasy 14 و سایر عناوین این فرنچایز است. بنابراین شما در این بازی، به اندازهی Final Fantasy 14 شاهد ادای احترام به بازیهای قبلی نخواهید بود. با این حال، ایستر اگهایی وجود دارند. تمرکز اصلی Final Fantasy 16 بر حفظ حس «بازی کردن یک فیلم» در سراسر سری خواهد بود و برگرفته از عناوین گذشته نیست.
بازی Final Fantasy 16 در سال ۲۰۲۳ برای پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد. نائوکی یوشیدا تایید کرده است که این بازی یک اثر جهان باز نخواهد بود و از درجهی سختی هوشمند بهره میبرد. همچنین اعلام شده است که در پاییز امسال، اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
اخباری که امروز راجب فاینال فانتزی ۱۶ منتشر شدن واقعا خوب بودن و منو به بازی مورد انتظارم بیش از پیش امیدوار کرد 😍
بعد از فاینال فانتری ۱۵ کنترل و همراهان شخصیت اصلی خیلی بهتر شد تا قبل از این بخاطر مبارزات نوبتی ما مجبور بودیم برای مدیریت منابع تک تک حرکات افرادمونو خودمون انتخاب کنیم که برای اونایی که عادت دارن لذت بخش بود ولی برای کسایی که تازه پا به این سری میزارن عذاب علیم بود اما قسمت ۱۵ با اینکه هوش مصنوعی آنچنان قوی نداشت ولی کارو خیلی راحت کرده تو فاینال فانتری ریمیک اکثر اشکالاتش بر طرف شد و فاینال فانتری ۱۶ احتمالا خیلی قراره بهتر بشه چون اینطوری واقعا تو گیمپلی تاثیر گذار میشه و بازی روان و جذاب تحویلمون میده شاید خیلی از فنای قدیمی موافق نباشن ولی امیدوارم پوسته اصلی گیمپلی فاینال فانتزی در آینده این باشه
کلا فاینال فانتزی اتمسفر خوبی داره. بخصوص این یکی!!!!
اگر حداقل مثل ۱۵ باشه قابل قبوله. از اون مهمتر امیدوارم اگه نمی تونیم کنترلشون کنیم حداقل hp و نوار atb برای شرکت در مبارزات داشته باشن.