اطلاعات جدیدی از بازی Wo Long: Fallen Dynasty منتشر شد
چند روز پیش بود که استودیو تیم نینجا (Team Ninja)، جدیدترین ساختهی خود یعنی Wo Long: Fallen Dynasty را معرفی کرد. حال شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از این عنوان هستیم.
آقای فومیهیکو یاسودا (Fumihiko Yasuda)، که قبل از این سابقهی کارگردانی دو نسخهی سری Nioh را در کارنامه دارد، در کنار آقای ماساکی یاماگیوا (Masaaki Yamagiwa)، تهیهکنندگی بازی Wo Long: Fallen Dynasty را برعهده دارند. جالب است بدانید آقای یاماگیوا، سابقهی کار بر روی عنوان تحسین شدهی Bloodborne را دارد و کاملا با فضای آثار سولزلایک آشنا است.
در طی مصاحبه اخیر این دو نفر با IGN، شاهد انتشار اطلاعات مختلفی از این عنوان بودیم. آقای یاسودا در مورد پیشزمینه داستانی و مبارزات این بازی گفت:
بازی Wo Long: Fallen Dynasty در زمان شورش Yellow Turban، زمان سه پادشاهی (Three Kingdoms) در اواخر دوران سلسلهی هان در چین جریان دارد؛ جایی که شاهد جنگهای تاریک و عظیم بودیم و آن دوران، دوران جنگ، مرگ و نابودی بود. زمانی که مردم در قالب گروهها و اجتماعات مختلف، به نبرد با یکدیگر میپرداختند. چنین پیشزمینهای برای یک بازی سولز لایک بسیار مناسب است. به لطف وقوع بازی در چین، شاهد دنیایی به مراتب وسیعتر نسبت به آثار قبلی خودمان، که در ژاپن روایت میشدند، هستیم. این گستردگی و عظمت باعث شده ما بتوانیم دنیایی سیاهتر و جدیتر را به تصویر بکشیم.
این موضوع در مورد سختی و چالش بازی نیز صدق میکند. بدون هیچ شکی، بازی Wo Long: Fallen Dynasty عنوانی بسیار سخت و چالشبرانگیز است. اما ما این بار از روشها و ابزارهای مختلفی استفاده کردهایم تا چالش و سختی مبارزات، به مراتب لذتبخشتر از آثار قبلی Team Ninja باشد.
شخصیت اصلی بازی، یک نیروی نظامی داوطلب است که نقش مهمی در داستان بازی ایفا میکند و البته مخاطبان میتوانند کاملا او را شخصی سازی کنند.
همچنین به این نکته اشاره شد که بازی دارای یک سیستم ساز و کار اخلاقی بر اساس تصمیمات (Moral System) نیز میباشد که باعث به وجود آمدن استراتژیهای جدید، در سبک سولز لایک خواهد شد. متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.
در ادامه آقای یاماگیوا ادامه داد:
شما با شکست دادن دشمنان پاداش خاصی دریافت میکنید، اما نکته این جاست که دشمنان نیز اگر موفق به شکست و کشتن شما شوند، چیزی در ازای آن دریافت میکنند. این مسئله تعادل قدرت در بازی را حفظ میکند.
این که دشمنان یا ما در قبال شکست یکدیگر چه چیزی دریافت میکنیم مشخص نیست، اما به نظر میرسد این مکانیزم، ساز و کاری است برای رد و بدل کردن قدرت یا چیزی مشابه آن.
در ادامه، به این نکته اشاره شد که ساختار مراحل، مانند سری Nioh خواهد بود و بازی به جای استفاده از دنیایی یکپارچه و متصل، از مراحل مختلف کاملا جداگانه تشکیل شده است. البته با توجه به این که قابلیت پریدن در این بازی وجود دارد، طبق گفته سازندگان، در بخش طراحی مراحل شاهد نوآوریهای بیشتری نسبت به آثار گذشته Team Ninja هستیم.
آقای یاماگیوا در مورد مبارزات نیز چنین گفت:
مبارزات (Combat)، بسیار سریع و با ریتم تند خواهند بود و در حین مبارزات، مخاطبان میبایست بین دو فاز دفاعی و تهاجمی مدام جابهجا شوند. شخصیت اصلی بازی قابلیت پریدن را دارد و حرکات و حملات او سریعتر از سری Nioh است، اما از آن جایی که ما میخواستیم حس واقعی کنترل یک انسان حفظ شود، شاهد حرکات غیر معقول از طرف شخصیت بازی نیستیم. از لحاظ ریتم مبارزات، میتوان گفت این بازی، نقطهی میانی دو سری Nioh و Ninja Gaiden است.
در پایان به این نکته اشاره شد که ساز و کار Loot در بازی متفاوتتر از سری Nioh است و مخاطبان نیازی ندارند به طور مداوم سلاح یا زره خود را ارتقا دهند و لزوما تمامی دشمنان بعد از مرگ آیتم خاصی از خود به جای نمیگذارند. دلیل این کار نیز این بوده است که سازندگان، میخواهند مخاطبان بیشتر روی روند اصلی مبارزات تمرکز داشته باشند. البته به این موضوع نیز اشاره شد که بازی تنوع سلاح بسیار بالایی دارد.
در پایان بخش چند نفره (Multiplayer) نیز برای این بازی تایید شد، اما اطلاعات بیشتری در این مورد در دست نداریم.
بازی Wo Long: Fallen Dynasty در سال ۲۰۲۳ برای کنسولهای نسل هشتم و نهم و PC عرضه خواهد شد و در روز عرضه بر روی اشتراک گیم پس قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
“”شما با شکست دادن دشمنان پاداش خاصی دریافت میکنید، اما نکته این جاست که دشمنان نیز اگر موفق به شکست و کشتن شما شوند، چیزی در ازای آن دریافت میکنند. این مسئله تعادل قدرت در بازی را حفظ میکند.””
سیستم نمیسس Monolith ؟!
سلام
پتنت سیستم نمسیس در اختیار وارنر برادرز، اگه شبیه اون باشه، قطعا باید اساسش فرق کنه وگرنه مشکل ایجاد میشه
وارنر گدا😒این مسخره بازیا چیه آخه
قاعدتا شبیه همونه
واسه یه بازی سولزلایک این سیستم خیلی میتونه ترسناک باشه
باید هر سری باختی از سیو بازیت بکاپ بگیری 😅
“مبارزات (Combat)، بسیار سریع و با ریتم تند خواهند بود و در حین مبارزات، مخاطبان میبایست بین دو فاز دفاعی و تهاجمی مدام جابهجا شوند. شخصیت اصلی بازی قابلیت پریدن را دارد و حرکات و حملات او سریعتر از سری Nioh است، اما از آن جایی که ما میخواستیم حس واقعی کنترل یک انسان حفظ شود، شاهد حرکات غیر معقول از طرف شخصیت بازی نیستیم. از لحاظ ریتم مبارزات، میتوان گفت این بازی، نقطهی میانی دو سری Nioh و Ninja Gaiden است.”
خوب اجرا بشه و بازی بالانس باشه با شاهکار طرفیم جالبه بدونید این spirit هایی که تو الدن رینگ هست هم مشابهش داخل nioh1,2بود و بهشون guardian میگفتن و بنظرم guardian ها خیلی بالانس تر از spirit های الدن بودن.
من موندم که مایکرو جطور اینارو راضی چرده هم انحصاری زمانی باشه هم رو گیمپس بیاد. خیلی خوبه امیدوارم بازی بشدت عالی باشه
انحصاری نیست که فقط رو گیم پس میاد
ترکیب nioh و warriors orochi چه شود 😍
برای من یه جور پرفکشنه , داستان جذاب و قابل فهم (بدون نیاز به یوتوب ) و مبارازت سولز لایک نه کامبت سیستم آبکی.
و مخاطبان میتوانند آن را کاملا شخصی سازی کنند ، ممنونم ، ممنون …… ممنون ….متشکرم …. به خدا شبم رو ساختین
لوژان رو توش میسازم ….. عشقم لوژان تو دایناستی واریورز
دقیقا موقعی ک تریلر رونمایی شو دیدم
تبدیل شد به مورد انتظار ترین بازیم تو سال ۲۰۲۳ با شناختی که از تیم نینجا دارم و میدونم این میترکونه
با nioh ۲ و فینال فانتزی اوریجینز خیلی حال کردم
مبارزات سریع تر از nioh چ شود 😎
فاینال فانتزی اوریجینز هم سولزلایکه؟
چجوریاس؟ خوبه؟
من گروه خونیم (حوصله پشتکار توانایی صبر) به سولزلایک نمیخوره 😅 من یه هک اند اسلش معمولی میخوام
یک بار که بری معتادش میشی من هم یک زمانی بازی سولز سمتش نمیرفتم ولی یک بار niohرو رفتم و هی مثل معتاد ها شکست میخوردم دوباره میرفتم به این سبک یک شانس بده.
پ.ن:البته اشتباه من رو نکن nioh زیاد بالانس نیست اگه ps داری با بلاد بورن و بازی های میازاکی شروع کن البته سکیرو رو نرو چون خیلی سریع و سخته.
فاینال فانتزی سولز لایک نیس
فقط هرموقع بمیری یا برسی به ی جا که اسمش داخل بازی کیوب هست انمی ها ریست میشن همینش فقط ب سولزبورن شباهت داره ولی تو باقی زمینه ها بیشتر شبیه نیو هست لوت هویه و اینکه ساخت بیلد داخلش با نیو خیلی فرق داره
یکی از مورد انتظار ترین بازی های ۲۰۲۳ برای من قطعا همین بازیه!
امیدوارم به زودی شاهد یک آپدیت خبری هم از Black myth: Wukong باشیم. خیلی وقته خبری ازش نیست…
nioh2 رو تموم کردم . سختیش عذاب آور بود
امیدوارم این سختیش مثل bloodborne و elden ring عاقلانه باشه!!
سلام
Nioh رو اصلا نباید مشابه آثار میازاکی بازی کرد، دنیایی فرق میکنن
Nioh2 اصلا و ابدا سخت نیست
چون مث سری سولز اسپم اریک دایره نیست
از مجیک یا ایتم های نینجا میتونستی استفاده کنی بازی و برای خودت راحت تر میکردی
یا بیلد میساختی که کارت راحت تر میشد
کلی بیلد میشه ساخت
همینطور استفاده از ی سری ایتم های مجیک و نینجا که بازی و شدیدا بالانس میکنه
دقیقا درست میگی
حتی درست یادمه بار دوم که بازی میکردم، فقط با استفاده از بمب و شوریکن و جادو میشد بخش زیادی از خون باسها رو کم کرد.
درخت مهارتها هم خیلی اهمیت داشت به خاطر بیلد و روش بازی
با جادو و نینجتسو و بمب تموم کردمش یجوری میزدم باس صدا دبه میداد
ولی اگه مردونه کاتانا در مقابل کاتانا میخواستی بری جلو سخت بود خیلی هم سخت بود
ولی بلادبورن سختی فوق العاده بود
بدون تریک خاصی و مردونه میشد تمومش کرد!
این جمله تو این نسل خیلی تکرار میشه برامون:
“روز عرضه بر روی اشتراک گیم پس قرار میگیرد”
دعا کن گند نزنن رو کیفیت بازی سر گیم پس
ویلی ویلی میاد رو گیمپس پس آشغاله
Ni oh مگه چش بود که ادامش ندادن؟
من که سری نیوه رو با سری سولز قابل رقابت میدیدم گیم پلی بازی خیلی روون بود همچین داستان بازی
حالا خداروشکر تم شرقی بازی رو حفظ کردن
و این جابجایی در داستان میتونه ب روایت بهتر و اضافه شدن مکانیزم های جدید تر کمککنه
تم نینجا با اون فاینال فانتزی همرو ناامید کرد امیدوارم اینبار بتونه شایستگی هاشو ثابت کنه
ی جا خونده بودم گفته بودن ممکنه نیو ۳ رو بسازن البته بعدشم نوشته بود ک میخایم چیزای جدید و تست کنیم ولی احتمالا ی زمانی نیو ۳ رو بسازن
به نظرم ایده ایی ک برای این بازی قراره پیاده کنن خیلی خوبه با فرمول نیو
آره دیگه دلیل اینکه داستان بازی رو بکل عوض کردن چندین مزیت داره
اولا با شخصیت ها و داستان های تکراری روبرو نمیشیم
دوما داستان، گیم پلی و مکانیزمهایی رو جلو میبرن که دوست دارن و احتیاجی ب پابندی قوائد و اصولی که تو نیوه شکل گرفته بود ندارن
فقط من دنیای ژاپن لباس ها و سلاح هاش رو بیشتر از چین دوست دارم همچنین شخصیت ویلیام رو بی نهایت دوست داشتم