کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا

کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا

محمد حسین کریمی
۲۱:۱۲ ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا

در سری آیتم کامنت‌های هفته، هر گاه هفته‌ای درگیرکننده داشته باشیم، به سراغ نظرات جذاب، عجیب و ارزشمند خواهیم رفت. برای این که کامنتی وارد این پست شود، حتماً نباید جنبۀ طنز و سرگرم‌کننده داشته باشد، اما این المان احتمال ورود کامنت به این سری آیتم را بالاتر خواهد برد.

بی‌وقفه به سراغ کامنت‌هایی برویم که به پست این هفتۀ راه پیدا کرده‌اند:

در ابتدا یک قهرمان سیاه‌پوست یا مونث برای Star Wars Jedi: Fallen Order در نظر گرفته شده بود

انسان اصولاً بخاطر مسائل کالچر و فرهنگی با شخصیت هم‌نژاد و مشابه با خودش در فیلم‌ها و بازی‌ها بیشتر ارتباط برقرار می‌کنه؛ حتی اگر درست یادم باشه مطالعات این موضوع رو با قاطعیت تایید کردند.

سازندگان هم برای ارتباط با مخاطب و فروش بیشتر بازی‌ها باید با قشر بزرگ مشتریان، خودشون رو هماهنگ کنند و به همین خاطر هست که اکثر شخصیت‌های اصلی سفید پوست هستند. معترضان پولیگانی و کوتاکویی اول باید یه نگاه به دموگرافی جمعیت جهان و بازار هدف بازی‌ها بندازن و بعد اعتراض کنن به شرکت‌ها. بیش از ۷۱ درصد آمریکایی‌ها سفید پوست هستند. تقریباً ۹۵ درصد اروپا هم همینطور. مثل روز روشنه ناشرها برای ارتباط‌گیری با این قشر از شخصیت‌های سفید‌پوست استفاده می‌کنند. اگر برعکس بود و اکثریت جمعیت جهان سیاه پوست بودند، قطعاً تمامی شخصیت‌های اصلی سیاه پوست می‌شدند و الآن سفید پوست‌ها Riot به پا می‌کردند.

درسته که باید حقوق یک سیاه پوست درست مثل هر نژاد دیگری حفظ بشه، اما این واقعیت باید پذیرفته بشه که شما در اقلیت قرار داری و واضحه که بازی‌ها از قوانین تجاری و جمعیتی پیروی می‌کنند.

مرد و زن بودن کاراکترها هم از چنین قوانین تجاری‌ای و منفعتی‌ای پیروی می‌کنه، در گذشته گیمر‌های مذکر با تسلط کامل بخش عمده گیمرها رو تشکیل می‌دادند، با پیشرفت صنعت گیم و افزایش گیمرهای مونث، شخصیت‌های اصلی هم بیشتر مونث شدند. با این وجود، در این آمارها بسیاری از گیمرهای مونث خواهان آثاری مثل Candy Crush هستند نه شخصیت محور.

محمد حسین کریمی

شرکت Embracer Group بخش غربی اسکوئر انیکس را خریداری کرد

بخش شرقی اسکوئر انیکس ارزشی نداره؟ از نظر قیمتی بخش شرقی اسکوئر انیکس ۵.۷ میلیارد دلاره حداقل. از نظر عملکرد بازی‌ها اگر کل بازی‌های شرقی مثل کینگدام و فاینال‌های تک نفره رو فاکتور بگیریم، FF 14 Online یکی از درآمدزاترین بازی‌های mmo موجود هست، در یک دوره زمانی بخاطر تقاضای بالا و عدم وجود ظرفیت سرور فروش رو متوقف کردن. ارزش و سودآوری شرکت‌ها به تعداد پلیری هست که درگیر خودشون میکنن نه تعداد آی پی. سودآوری FF 14 Online در هر ماه احتمالاً از کل فروش یکی از نسخه‌های Thief بیشتر باشه که حدود ۴ ۵ سال باید وقت برای توسعه‌اش گذاشته بشه.

اسکوئر انیکس رویکردی شبیه به نینتندو داره، یک Holding و ساختمان بزرگ در ژاپن واقع شده که تمام بازی‌های اصلی اسکوئر رو تولید می‌کنه و استودیوهایی مثل کریستال داینامیکس یا بخشی از استودیوهای اکسترنال شرقی حکم شاخ و برگ رو براش دارن. ساختمان اصلی اسکوئر انیکس شامل Unit I تا UNIT IV میشه که هر کدوم به اندازه یک استودیو نیرو و امکانات دارن. در حال حاضر FF 16 توسط Unit IV در دست ساخت قرار داره و Kingdom Hearts IV هم توسط یکی دیگه از UNITها در دست توسعه قرار داره. نینتندو هم به همین شکل عمل میکنه استودیوی اکسترنال زیاد نداره اما ساختمان مرکزی نینتندو شامل چند یونیت میشن که روی Zelda یا Mario یا …کار می‌کنن.

محمد حسین کریمی
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا

هیدتاکا میازاکی از باس‌های مورد علاقۀ خود در بازی Elden Ring می‌گوید

موافقم، هم رادان lore و پیش زمینه جذابی داره هم راداگون. به غیر از خواص شخصیتی و مرموز بودن، این هاله ابهام حول یکی بودن یا یکی شدن ملکه ماریکا و راداگون هم پوینت جالبیه که کل lore رو تحت تاثیر قرار میده چون در مرکز تمامی اتفاقات ماریکا قرار داره. جدای از این موضوع، خوی انسانی و منفی از جمله خیانت و ترکیبش با قدرت طلبی در راداگون lore رو از تک بعدی بودن خارج میکنه. گادریک و رایکارد هم خوی انسانی زیادی دارن. با این تفاوت که خواص انسانی راداگون مثل بازی های قبلی از طریق تکست انتقال پیدا میکنه اما خواص انسانی گادریک و رایکارد و حتی مالنیا از طریق دیالوگ هم نمود پیدا میکنه.

محمد حسین کریمی

پرفروش‌ترین بازی‌های فیزیکی بریتانیا؛ Horizon Forbidden West در صدر

اقای کریمی واقعا این اخلاق تونو دوست دارم که بدون پرده به یک بازی که برای خیلیا مقدس محسوب میشه انتقاد به حق میکنید از انتقاد به داستان لست ۲ گرفته تا بازیهای دیگه

همیشه هم با دلایل خوبی حرف تونو بیان میکنید من خودم از بحث کردن با امثال شما لذت میبرم چونکه ادم از اینگونه بحث ها چیزای زیادی یاد میگیره

PC GAMER

آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن

دمت گرم آقای کریمی

واقعاً عشقی

بعضی نویسنده ها همچین رو برعکس می نویسند وله دنبال تخریب ایکس باکس هستند ولی شما همیشه در منطقه منطق به سر می برید

Nice

Porfosor

دل نوشته های یک گیمر خسته؛ مدیریت فاجعه‌بار به سبک Xbox!

اگه بخوام یک نفر بگم بی‌شک آقای کریمی هست مخصوصا مقالتشون راجب آنالیز چرخه انتقام لست۲ و بازیا راک‌استار

Amir hossein (I’m back)

ویدیوی منتشر شده از لحظات کنونی سردبیر را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا

نظر شما در مورد این آیتم چیست؟ کدام کامنت را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟ شما می‌توانید از طریق این نشانی کامنت‌های هفتۀ ۵ را مطالعه کنید.

◇𝐌𝐫.𝐍𝐨𝐛𝐨𝐝𝐲◇Joel Morgan𝐌𝐚𝐱 𝐏𝐚𝐲𝐧𝐞MR.NULL(حساب کاربری ترک شده)KieblackPMoein MM2The last Elden ringهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Mincraftred-eyed Banished KnightAmir :))Ali 0zadeAlirezaگیمر غمگینA.A17Ali. Gamer. Styxپوکرفیسامینmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا
کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کامنت‌های هفته ۷؛ برترین کامنت‌های تاریخ گیمفا - گیمفا