آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا

آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن

محمد حسین کریمی
۲۰:۵۷ ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا

تاخیر بازی‌های Starfield و Redfall مجالی را فراهم آوردند تا کمی حول موضوع جنگ کنسولی بحث شود. ایکس باکس با این وضعیت پیش آمده، چگونه مواجه خواهد شد؟

مایکروسافت در مقطعی از نسل گذشته تصمیم گرفت تا بخش گیمینگ خود را بازسازی کند و از همان دوره نیز تمام برنامه‌ریزی خود را بر نسل نهم و سرویس نوظهور ایکس باکس گیم پس متمرکز کرد. با وجود رقبایی مانند سونی و نینتندو، مایکروسافت نیاز داشت تا از نقطۀ قوت خود یعنی ثروت و توان سرمایه‌گذاری در مقیاسی گسترده، استفاده کند و این نقطۀ قوت به خوبی مسیر را برای گیم پس هموار می‌کند. سرویس‌های اشتراکی رویکردی کاملاً آینده‌نگرانه می‌طلبند، چرا که مخاطب‌ها یک شبه متقاعد نخواهند شد و محتویات مورد علاقه‌ی تمامی گیمرها تنها در فاصله‌ای دو یا سه ساله به سرویس اضافه نخواهند شد.

تصاحب‌ها؛ کاتالیزوری بی‌رحم برای منفی‌بینی

شرکت مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) و بتسدا (Bethesda) سر و صدای زیادی به پا کرد و متاسفانه این سر و صدا به طرز عجیب و غریبی صدای جنگجویان کنسولی و فن بوی‌ها را شدت می‌دهد. همه‌ی ما می‌دانیم که خرید اکتیویژن بلیزارد تکمیل نشده است و حتی احتمال لغو آن وجود دارد، اما از سوی دیگر، باید بدانید که در زمینۀ محتوا، بتسدا به صورت مستقل عمل می‌کند. بخش قابل توجهی از توسعۀ Starfield، تحت نظارت مدیریت ایکس باکس رخ نداد و Redfall نیز از سال ۲۰۱۷ مراحل توسعه را طی می‌کند. بدشانسی دیگر ایکس باکس در ابتدای این نسل، قراردادهای انحصاری بتسدا و پلی استیشن بود که باعث شد عناوین GhostWire: Tokyo و Deathloop از دسترس دارندگان ایکس باکس خارج شوند. حتی استودیوی آبسیدین در زمان ملحق شدن به مایکروسافت، بر سر بازی The Outer World با Private Division قرداد داشت و زمان قابل توجهی بعد از خریداری شدن آبسیدین توسط مایکروسافت، ما همچنان در انتظار تکمیل توسعۀ یک اثر ترد-پارتی از سوی آن‌ها بودیم. دابل فاین اما، در طول این مدت Psychonauts 2 را تکمیل کرد و نینجا تئوری نیز جاه‌طلبی خود را افزایش داد.

آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا

زمان قابل توجهی برای روی غلتک افتادن ایکس باکس در زمینۀ ارائه یک لاین-آپ متنوع و باکیفیت نیاز است، اما عملکرد نچندان ایده‌آل مایکروسافت در نسل هشتم باعث می‌شود تا بسیاری نتوانند این زمان را به آن‌ها بدهند و ارفاقی از سوی آن‌ها انجام شود. در هر صورت، فرقی ندارد که طرفداران پلی استیشن یا حتی طرفداران ایکس باکس چه بگویند، سرمایه‌ای که مایکروسافت تزریق می‌کند و میزان مقاومت آن‌ها در برابر ریزش‌های فصلی گیم پس، به راحتی آن‌ها را به پیش می‌برد تا عناوین مورد نظر حاضر، و گیمرها این روزها را فراموش کنند. اگر نسل هشتم ایکس باکس فراموش شد و حالا شاهد بازگشت بسیاری از گیمرها به سمت این پلتفرم هستیم، بنابراین شک نکنید که سال ۲۰۲۲ نیز فراموش خواهد شد؛ تنها شرط آن، ارائه عناوین باکیفیت و متنوع در ادامۀ مسیر است.

اوضاع می‌تواند آرام‌تر شود

رونمایی از یک بازی کوچک یا کالکشنی بازسازی شده در ماه آینده و برنامه‌ریزی آن برای عرضه در فصل پاییز، می‌تواند شرایط را آرام‌تر کند، اگرچه مطمئناً عنوانی در حد و اندازه‌های Starfield یا Redfall به پاییز نخواهد رسید. بعید به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی و با عبور از فصل کرونا، هیچکدام از استودیوهای مایکروسافت بتوانند بازی بزرگ خود را زودتر از موعد آماده کنند، چه بسا برخی از آن‌ها تا ۲۰۲۴ تاخیر بخورند. عجله در انجام پروژه‌ها نیز نمی‌‎تواند وضعیت را بهتر کند و طرفداران ایکس باکس خواهان این موضوع نیستند. در حال حاضر ایکس باکس وظیفه دارد در میان عناوین مختلف خود، آثاری باکیفیتی ارائه دهد که توانایی رقابت با انحصاری‌های پلی استیشن را دارند. این امر تنها با هزینه و دادن زمان کافی به سازندگان رخ خواهد داد.

دوراهی ایکس باکس بر سر نمایش پروژه‌های خود

ایکس باکس بازی‌های زیادی را برای نسل نهم رونمایی کرد، اما بسیاری از آن‌ها آمادۀ معرفی نبودند؛ عده‌ای در مرحلۀ پیش‌تولید به سر می‌بردند و تعدادی نیز شالوده‌ای مستحکم و معین نداشتند. با این وجود، مایکروسافت به دلیل خالی نبودن رویدادها و مطرح کردن نام خود در رسانه‌های مختلف، مجبور شد تا Fable ،Hellblade و State of Decay 3 را رونمایی کند. برای یک کمپانی رو به رشد که بزرگ‌ترین دغدغۀ آن «زمان حال» است، چنین رویکردی غیرمنطقی نیست، اما زمانی که برنامه‌های آن روی غلتک افتاد، باید از چنین رویکردی پرهیز کند.

روشن‌سازی طرفداران یا بازسازی تیم مدیریت

اخیراً گزارش‌ها و بیانیه‌های گوناگونی حول مدیریت نامناسب برخی از استودیوهای ایکس باکس به گوش می‌رسد. اعضای استودیوی آندد لب (Undead Lab) از اجبار حول رونمایی زودهنگام، مشکلات تعیین رویکرد و طول کشیدن مرحلۀ پیش‌تولید صحبت کرده‌اند. استودیوی The Initiative در ابتدا به طرز اغراق‌آمیزی مورد ستایش قرار گرفت و اهداف جاه‌طلبانه‌ای را ترسیم کرد، اما حالا با مشکل ترک نیروهای ارشد و موانع مدیریتی دست پنجه نرم می‌کند و گفته می‌شود که مایکروسافت باید بیشتر در امور دخالت کند. از سوی دیگر پس از توسعه‌ای طولانی مدت، پروژۀ Everwild نیز ریبوت شده است. از آنجایی که گزارش‌های ذکر شده از سوی منابع معتبر و مستقیماً از طرف سازندگان به اشتراک گذاشته شده‌اند، بعید به نظر می‌رسد که اشتباهی صورت گرفته باشد. با این وجود، اگر این اخبار غلط هستند مایکروسافت باید روشن‌سازی کند و اگر هم صحیح هستند یک بازسازی و بازبینی تمام عیار حول استودیوها لازم است.

ایکس باکس
سرویس گیم پس به محتویات باکیفیت و متنوع نیاز دارد، اما باید بتواند زنجیر‌ی از ارائۀ محتوا تشکیل دهد، زنجیری که دیگر به مانند سال ۲۰۲۲ پاره و منقطع نشود و بتواند کاربران گیم پس را نگه دارد.

اگرچه ایکس باکس انحصاری مناسبی برای شروع نسل تدارک ندیده بود و متاسفانه Halo Infinite نیز تاخیر خورد، با این وجود توانست با لاین‌آپ مناسب خود در طی ماه‌ها، خود را بهتر مطرح کند، اگرچه قابلیت بکوارد نیز کمک‌حال آن‌ها بود. با خبر خرید بتسدا و انتشار Forza Horizon 5 و Halo Infinite، ایکس باکس توانست خود را یک سر و گردن نسبت به نسل هشتم بالاتر بکشد و در نهایت خرید اکتیویژن بلیزارد (Activison Blizzard) تعهد آن‌ها به گیم پس و حضور در گیمینگ را به اثبات ساند. این زنجیرۀ اتفاقات خوشایند و به عبارتی مومنتوم (Momentum) شکل گرفته، قرار بود با انتشار STALKER 2 سپس بازی Redfall و در نهایت Starfield ادامه پیدا کند، اما متاسفانه خللی قابل توجه در برنامه‌های آن‌ها پیش آمد. در ماه آینده باید دید که آیا ایکس باکس می‌تواند با عرضۀ یک کالکشن یا بازی کوچک شرایط را در نیمۀ دوم مساعدتر کند یا خیر.

استفاده از پتانسیل نهفته در بازی‌های کوچک‌تر

مایکروسافت باید کاری را انجام دهد که ناشرهای بزرگ در انجام آن ناکام مانده‌اند و آن هم بهره‌گیری از استودیوهای ایده‌پرداز است، تیم‌هایی که از آن‌ها انتظار توسعۀ پروژه‌هایی پرخرج و متمرکز بر کیفیت فنی نمی‌رود. ایجاد پس‌زمینۀ ذهنی حول این موضوع که استودیوهای Compulsion Games ،Obsidian ،Rare ،Inxile و Doublefine بتوانند پروژه‌های کوچک با ریسک‌های بالا انجام دهند، می‌تواند برای مایکروسافت بسیار سودده باشد. پروژه‌های موفق و سودآوری مانند Among Us، توسط تیم‌های هزار نفره تولید نمی‌شوند، اما می‌توانند فراتر از آن‌ها درآمد داشته باشند. مایکروسافت چنین تیم‌های خلاقی را در چنته دارد، اما باید به آن‌ها اطمینان دهد که شکست در پروژه‌های متعدد به معنای نگاه‌های غضب‌آلود نیست و همچنین باید آن‌ها را از عرصۀ ساخت عناوین پر زرق و برق دور کند و انتظار دیگری از آن‌ها داشته باشد. جدای از این دو مورد، تمرکز این آثار باید از سمت روایت به گیم‌پلی و المان‌هایی برود که می‌توانند جمعی را در کنار یکدیگر سرگرم نگاه دارد. تا به این لحظه اثری مانند Sea of Thieves به این نوع رویکرد نزدیک شده است، اما یک پروژه کافی نیست.

با وجود جمعی گسترده از استودیوهای مختلف که مقیاس‌ها و اهداف متفاوتی دارند و همچنین داشتن سرویسی تنوع طلب مانند گیم پس، مایکروسافت نمی‌تواند تنها یک نوع نگاه به محتوا داشته باشد و باید سعی کند تجارتی چند بُعدی را پیش بگیرد. استودیوها باید دسته‌بندی شوند و با توجه به ساختار و انتظارات، با هرکدام از دسته‌ها برخورد شود.


طرفداران ایکس باکس حق دارند که از تاخیر بازی‌ها عصبانی باشند و نگرانی خود نسبت به مدیریت استودیوها را بروز دهند، اما دانستن عوامل دخیل در خشکسالی سال ۲۰۲۲ برای ایکس باکس خالی از لطف نیست. ایکس باکس به یک برنامه‌ریزی دقیق و به اشتراک‌گذاری آن با طرفداران نیاز دارد و بیش از آن که به استودیوها و ناشرهای خود غره شود، باید از مدیریت آن‌ها هراس داشته باشد، هراسی که با تلاش مضاعف می‌توان آن را برطرف کرد. تاخیر Starfield و Redfall در کنار گزارش‌های پیرامون مدیریت نامناسب برخی استودیوها، مسیر موفقیت را ناهموارتر می‌کند، اما از لنز انصاف، این پایان کار نیست، گیمرها باید آرامش خود را حفظ کنند!

Moein MM2امیررضا ایزدپناهMmfbChiefDARKSIRENBAXY bachsHaj_HosseinTlou part 2 game of the centuryAtomic Soldierblacknightkia (Bye All)Amir Hossein006sorenaIran_gamerVisible 6-tigh manA,,shعلیMax22MehdiipHunTeR007IrNmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Arnald گفت:

    امروز گرفتین رو ایکس باکس گناه داره D:

    Moein MM2Haj_HosseinAmirAghaTlou part 2 game of the centuryZFBAmir Hossein006Visible 6-tigh manA,,shMax22『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』more
  • چرا مشکلات دست از سر بخش گیمینگ مایکروسافت بر نمیداره؟

    Moein MM2ChiefDARKSIRENTin manگیمری عادیHaj_HosseinAmirAghaTlou part 2 game of the centuryZFBJin sakaimore
  • Lara گفت:

    وضعیتی بی ثبات و مزخرف و نامشخص

    Moein MM2DARKSIRENBahramTlou part 2 game of the centuryETERNALMAN
  • این رو من منطقی دیدم و واقعا با اینکه از تاخیر استارفیلد به شدت اعصابم خورد شد ، میدونستم که هنوز مشکلاتی وجود داره ، من احتمال میدم fms تو رویداد آتی معرفی بشه ، تا یکم امسال با آرامش سپری بشه

    Moein MM2DARKSIRENگیمری عادیHaj_HosseinTlou part 2 game of the centuryAtomic SoldierJin sakaiعلیLone wolfPorfosormore
  • Armin Ezati گفت:

    بنده به عنوان یک pc پلیر که دیگه سیستمش توانایی اجرای بازیهای نسل نه رو به هیچ وجه نداره xbox منطقی ترین گزینه برای منه چونکه خرید یک series s یا حتی series x خیلی از ارتقای سخت افزاری pc به صرفه تره
    همچنین به عنوان گیمری که علاقه ی زیادی به عناوین ps studios نداره و همچنین عاشق عناوین بتسدا هستش خرید xbox series خیلی منطقی تره
    همچنین سرویس اقتصادی گیم پس رو هم باید در نظر گرفت
    در کل به شخصه این نسل xbox رو به ps ترجیح میدم

    Moein MM2امیر حسینDARKSIRENTin manکاپیتان یامیHaj_HosseinTlou part 2 game of the centuryRaminHerfeiyRebel2292more
  • مایکرو بیشتر از هر شرکت فعال تو حوزه گیمی سرمایه داره
    و میتونه از این سرمایه در جهت تاسیس و پرورش استدیو های جدید استفاده کنه
    مهم ترین مانع مدیریت ضعیفه(فیل اسپنسر نه بقیه اعضا مثل رییس استدیو ها)
    البته برای پرورش استدیو حتما نیاز نیست اونارو خودش بسازه
    میتونه استدیو های کوچیک رو بخره و گسترش بده
    که اگرم اجرایی بشه نتیجه شو چندین سال بعد میبینیم
    مایکرو از نظر انحصاری خیلی پیشرفت کرده(نسبت به نسل قبل با وجود بتسدا)
    اما هنوز استدیو های خود اکس باکس جای پیشرفت بسیار بیشتری دارن
    اکس باکس کلی استدیو داره که میتونن به اندازه استدیو های پلیگراند و… پیشرفت کنن فقط نیاز به یه برنامه درست داره

    Moein MM2MmfbChiefDARKSIRENRebel2292Jin sakaiعلیPorfosorArnaldCapitanmore
  • Mahdi Sam گفت:

    دو مطلب در دو جهت متفاوت امروز منتشر شد، اولی عقیده داره که باید ماکرو سراغ پروژه‌های safe و با امتیاز متای بالا بره، نویسنده این مقاله هم عقیده داره که ماکرو باید پروژه‌های ریسک‌پذیرتر باشه و به قیمت چندین پروژه ناموفق تعداد پروژه‌های موفق رو بالا ببره، علی‌رغم اینکه نظر شخصی به خلاقیت بیشتر متمایله ولی راه منطقی چیزی بین این دو مسیر هست،

    اهمیت دادن وسواس‌گونه به متا باعث میشه یه شرکت تنوع عناوینش رو از دست بده و بیشتر و بیشتر خودش رو محدود به دو، سه ژانر مشخص بکنه، از سمت دیگه هم خلاقیت بدون کنترل مناسب شهرت نچندان قابل اعتماد ماکرو بدتر و بدتر می‌کنه،

    Moein MM2DARKSIRENTlou part 2 game of the centuryETERNALMANHerfeiyAmir(PC & PS4)Iran_gamerJin sakaijohn117Max22more
    • موضوع همینه. داخل مقاله اشاره کردم مایکروسافت باید چند بعدی به تجارت و ساخت محتوا نگاه کنه. استودیوهایی مثل coalition و ninja theory و bethesda softworks و id software باید در زمینه ساخت پروژه‌های aaa با کیفیت فنی خارق‌العاده پیشقدم بشن، استودیوهای دسته دوم یعنی rare و double fine و inxile باید پروژه‌های ریسکی‌تر با بودجه های متناسب بسازن. اینجوری چند بعد رو پشتیبانی میکنن. دسته دوم ممکنه شکست های بیشتری داشته باشن اما موفقیت در یکی از پروژه‌ها میتونه بازدهی بالایی رو داشته باشه. اصولاً ناشرهای بزرگ تک بعدی عمل میکنن ولی مایکروسافت با گیمپس و دسته دوم میتونه بیشتر به سمت خلاقیت و پروژه‌‎های ریسکی بره که ناگهان چیزی مثل among us یا fortnite نتیجه در بیاد.

      Moein MM2ChiefDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryETERNALMANblacknightJin sakaiعلیAmir1990Max22more
  • Wounds گفت:

    تنها چیزی که ایکس باکس در این صنعت نگه داشته پول مایکروسافت است البته بودنش هم لازمه بی رقیب شدن این صنعت واقعا خطرناکه اگه پلی استیشن از همچین سرمایه ای برخوردار بود خیلی خیلی بهتر از ایکس باکس می تونست مدیریت کنه …نوشتین طرفدار های ایکس باکس حق دارن ناراحت بشن دقیقا مشکل همین جاس اینا نه تنها ناراحت نیستن بلکه این بازی نداشتن توجیح هم می کنن یکی میگه ایکس باکس تاخیر زد تا شش ماه آخر سال ما رو غافل گیر کنه اون یکی میگه هلبلیدی که یک گیم پلی درست و حسابی ازش ندیدیم امسال میاد تا وقتی هم که اینطوری نباشه نه تنها ایکس باکس بلکه هیچ شرکت بازیسازی رویه خودش تغییر نمیده

    Moein MM2موجود حق گوHaj_HosseinTlou part 2 game of the centuryHerfeiyAmir(PC & PS4)P.morgan 𔓙Iran_gamerjohn117علیmore
    • Gx گفت:

      اتفاقا به نظرم سرمایه کمتر باعث مدیریت بهتر میشه
      مایکرو نیازی نمی‌بینه پول کلانش رو کنترل کنه و وضعیت این شده ولی از اون طرف سونی چون سرمایه خیلی کمتری داره مجبوره تصمیمات کاملا منطقی و حساب شده بگیره

      DARKSIRENP.morgan 𔓙
  • آرین گفت:

    سلام
    عالی بود، خسته نباشید.
    در نهایت یک پایان خوش همه اینها رو میشوره و می‌بره.
    اما چرا هیچکدوم از ما به دلایل تأخیرها توجه نمی‌کنیم؟
    اصلا چرا هیچکی به کرونا توجه نمی‌کنه؟
    لطفا یک مطلب هم کار کنید راجب کرونا.
    همه یجوری رفتار می‌کنند انگار هیچ تأثیری نداشته و همه چی خداروشکر تمام شده.
    طرف دیگه کنسول نمی‌تونه بسازه، کاری که از همه مهمتره.
    حالا چه برسه به بازی انحصاری.

    Moein MM2DARKSIRENRaminIran_gamerJin sakai🤘Mohsenj74Visible 6-tigh manعلیLone wolfMr. PCmore
  • بنظرم استودیو‌ها بعد خرید شدن تنبل میشن
    نمونش موجانگ
    قبلاً سالی دو یا سه‌‌آپدیت برای ماین کرافت میداد
    الان سالی نصف هم نمیده با اینکه موجانگ بزرگتر شده

    Moein MM2ChiefHaj_HosseinJin sakaiعلیGodHandآرینCapitanP.morgan 𔓙
  • سال ۲۰۲۳ برای مایکروسافته
    بالای ۱۰ تا انحصاری برای ۲۰۲۳ مایکروسافت داره
    از اون طرف سونی هیچی به جز اسپایدرمن و فاینال فانتزی ۱۶ و موتور ندارن که همونم انحصاری زمانی هست

    Moein MM2ChiefDARKSIRENHaj_HosseinTlou part 2 game of the centuryETERNALMANHerfeiyChris redfieldIran_gamer𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
  • Capitan گفت:

    بعد از اون مقاله «دل نوشته های خسته» که سراسر فن بوی بازی بود و صرفا فقط برای حلب توجه و حاشیه سازی نوشته شده بود واقعا همچین مقاله ای که اصولی نوشته شده باشه و جز جزع مشکلات رو شرح بده نیاز بود
    امیدوارم گیمفا دیگه با همچین مقاله های زردی اعتبار خودش رو پایین نیاره

    شاید تایید نکنید ولی همین که بخونید کفایت میکنه

    ChiefHaj_HosseinTlou part 2 game of the centuryETERNALMANRaminHerfeiyامیر حسینPilgrimhalkerعلیmore
  • برخلاف کامنت های چند روز پیشتون با این متن بسیار موافقم و این نشون میده جو اولیه تاخیر استارفیلد و ردفال خوابیده و حالا میشه منطقی تر به موضوع و زوایای مختلفش فکر کرد.
    یادمه با خودم فکر می کردم خبر این تاخیر رو بعد مراسم میدادن بهتر بود یا مثل الان که قبل مراسم دادن. اولش گفتم میذاشتن هایپمون برای مراسم نریزه و بعد نشون دادن گیم پلی این دوتا بازی و بقیه مراسم این خبرو اعلام می کردن چون یادمه انتظار ها از مراسم طی چند ساعت از اینکه چه بازی هایی برای ۲۰۲۳ معرفی کنن تبدیل شد به چه بازی هایی قراره تو ۲۰۲۲ عرضه کنن😂 اما الان نظرم اینه که همینجوری بهتره. الان انتظار ها پایین تر اومده و یعنی مراسم میتونه هیجان انگیز تر باشه و همچینین درد تاخیر استارفیلد بعد دیدن گیم پلی اش قطعا شدید تر می بود و ناامیدی بیشتری داشت.
    ببینیم آینده چی برامون آماده کرده.

    RaminInside.to.helloniichanعلیP.morgan 𔓙Capitan
  • Porfosor گفت:

    دمت گرم آقای کریمی
    واقعاً عشقی
    بعضی نویسنده ها همچین رو برعکس می نویسند وله دنبال تخریب ایکس باکس هستند ولی شما همیشه در منطقه منطق به سر می برید
    Nice

    Moein MM2MmfbHOSSEINPorfosorP.morgan 𔓙
  • Porfosor گفت:

    نویسنده های دیگر آی پی های ایکس باکس رو یادشون رفته

    HOSSEINPorfosorP.morgan 𔓙ETERNALMAN
  • اون اشتراکای لایو گلد بردارین عذاب وژدان میگیرم میبینمش

    DARKSIRENPilgrim
  • sorena گفت:

    نکاتی که عنوان کردین موضوعیت کامل دارن،و باید دید plan B ماکروسافت چی هست.در این بین نباید از بازیی مثل Deathloop هم که Day one گیم پس هست برای کمک به این شرایط غافل شد، راجع به ددفال برام اهمیت چندانی نداشت،اما استارفیلد فوق‌العاده ناراحت کننده بود بخصوص که خیلی وقت هست یک RPG تمام عیار ندیدیم (ار پی جی بتسدایی) ولی شخصا بخاطر پیش‌زمینه بتسدا در باگ با این خبر کنار اومدم و الان بهرحال مطمئنم با بازی پولیش شده ی رو به رو خواهیم بود. استالکر ۲ مورد بی رحمی قرار گرفته امیدوارم بتونن برسونن. فکر میکنم استودیو undead lab بیش از لیاقتش بهش توجه میشه،نه بازی بخصوصی داشتن نه خلاقیت خاصی از خودشون نشون دادن. من آخرین بازیشون رو تست کردم چیزی ندیدم که منو بهشون علاقه‌مند کنه و به نظرم یکی از درجه دو/سه های ماکروسافت هست. به فرض این که این پیشامد ها کاملا غیرقابل پیش‌بینی بوده باشن و ماکروسافت هیچ نقشه دومی براشون نداشته باشه ،بهتر هست که اقدامات شتابزده هم انجام ندن چون ممکنه وضعیت رو بدتر کنه(وضعیت کلی ابدا بد نیست و فقط جو روانی وجود داره) به نظرم در اون صورت چند مورد دی وان بزرگ می‌تونه کمک حال ماکرو باشه.و اگر بتونن بزرگ ترین لانچ امسال رو بیارن فکر میکنم همه این مسائل رو فراموش میکنن،اگر نه امسال موفقیت های اوایل سال رو کاملا بی رنگ می‌کنه.

    Tlou part 2 game of the centuryآرینhalkerP.morgan 𔓙Capitan
  • A,,sh گفت:

    کلا سونی استراتژی خیلی خوبی داشت قبل از مراسم ایکسباکس و درست چند روز بعد از خبر تاخیر استارفیلد و ردفال بازیای پلاس و رونمایی کرد که جو مثبت و بکشونه سمت خودش الان این رویداد ماکروسافت خیلی مهمه و اگه نتونه عالی برگذارش کنه ایکسباکس ضربه بزرگی میخوره مخصوصا تو این شرایط

    Moein MM2Chief
  • Hasan0930 گفت:

    من به نظرم ساخت پروژه های ریسکی یا با بودجه بالا نیاز به زمان داره زمانی ۵ یا ۶ ساله و الان به خاطر کرونا این زمان بیشتر هم شده

    خوب اینا هم از ۲۰۱۸ شروع کردن به خریدن استودیوها پس یعنی ۵ یا ۶ سال میشه ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ و خدا رو شکر این زمان رو هم مایکرو به استودیوهاش داده و نگفته پروژه ها رو زودتر بدین

    از طرفی اونایی هم که میگن ایکس باکس بازی نمی تونه بسازه در اشتباهن چون هیچ کدوم از پروژه هاشون منتشر نشده و اینا هم نیاز به زمان دارن تا بتونن بازی در حد شاهکار دربیارن و اونایی هم که منتشر شده از جمله فرزا هرایزن پنج و سایکونات دو و فلایت سیمولیتور کیفیت خیلی خوبی داشتن هیلو هم خوب بود به نظرم ولی قطعا می تونست بهتر باشه

    از طرفی ۲۳ روز دیگه هم رویداد ایکس باکسه باید دید چی کار می کنه

    ChiefHasan0930P.morgan 𔓙Iran_gamer
  • Iran_gamer گفت:

    زمان پاشنه آشیل مایکروسافت تو این چند ساله امیره. اونم برمیگرده به عدم برنامه ریزی درست و مدیریت منابع . با این سیاستی هم که در پیش گرفتن تا حصول نتیجه مطلوب حداقل چهار سال زمان نیاز دارن . که دیگه از نیمه نسل ۹ هم عبور خواهد کرد. نکته اسف بار ماجرا اینجاست که استودیو های مایکروسافت حق اشتباه نخواهند داشت. چون به حد کافی از زمان عقب هستند. پس مطمئنن فشار مضاعفی رو چه از جانب مایکروسافت و چه طرفداران تحمل میکنن.

    Tlou part 2 game of the centuryP.morgan 𔓙
  • sorena گفت:

    The free-for-all is gonna be free for all.

    Play FallGuysGame for free, June 21 on Xbox consoles

    بوم.خیلی منتظرش بودم

    امیر حسینTlou part 2 game of the centuryP.morgan 𔓙ETERNALMAN
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا
آنالیز: وضعیت کنونی ایکس باکس از لنز انصاف و چگونگی ترسیم آینده‌ای روشن - گیمفا