کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا

کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم

محمد حسین کریمی
۱۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا

تیک آبی ندادم …

بدون فوت وقت سراغ کامنت‌های خوب چند وقت اخیر برویم:

استودیوی FromSoftware برای «چندین پروژه رونمایی نشده» به طور گسترده نیرو استخدام می‌کند

رییس FROMSOFTWARE (گمان نمی‌کنم نیازی به آوردن نام ایشان باشد) در خصوص فرآیند جذب و همکاری با افراد مستعد، پیامی را در وبسایت رسمی FROMSOFTWARE منتشر کرده است که به شرح زیر تقدیم حضور می‌گردد.
((خاطر نشان می‌گردد به دلیل ژاپنی بودن متن پیام، اندکی دخل و تصرف از طرف اینجانب صورت گرفته است))
ما در FROMSOFTWARE می‌خواهیم آثاری را بسازیم که سرگرم‌کننده هستند یا به عبارت دقیق تر، آثاری که ارزش بازی کردن دارند و این مهم بخشی از هویت ماست.
من مایلم با کسی کار کنم که جدیت در کار داشته باشد. لازم به توضیح نیست که تقریباً در بیشتر موارد، تولید بازی مستلزم همکاری است. بنابراین، از آنجایی که بسیاری از افراد هدف مشترکی دارند و با هم در جهت تولید محصولی ارزشمند کار می‌کنند، ما برای دیدگاه‌ها، ایده‌ها و دستاوردهای دیگران ارزش بالایی قائل هستیم چون با این کار خودمان را مدام بهبود می‌بخشیم و دیگر توسعه‌دهندگان را نیز به انجام آن تشویق می‌کنیم.
همیشه دوست داشتم با کسانی کار کنم که بتوانند بخشی از چرخه مثبت یک رقابت دوستانه در یک همکاری تیمی باشند. البته که نیازی به توضیح نیست که این انجام این مهم، کار آسانی نیست و در نهایت نیز معتقدم تولید بازی نیز کار راحتی نخواهد بود.
با این حال، همکاری جدی با یکدیگر و ایجاد یک اثر سرگرم‌کننده بسیار باارزش است.
بیایید با هم اثر ارزشمند بعدی‌مان را بسازیم.
تقدیم به همه دختران، مادران و زنان ایران زمین

ابوالفضل چمنی

فاصله روایت در گیمینگ و سینما باعث درخشش دو چندان گیم‌پلی می‌شود

عجب نوشته‌ی خوبی. چند وقت پیش من هم اینجا دقیقا ادعای مشابه همین مطرح کردم که با واکنش منفی یک‌سری از دوستان مواجه شدم.
یکی از مسائلی که شما به اون توجه نداشتید یا شاید با بیان دیگری تا حدودی بهش پرداخته بودید transposition (واژه‌ای است که از هایدگر اخذ می‌کنم و در فارسی می‌شود اون رو ترانهش صدا کرد) هست. در واقع با تعاملی بودن بازیهای رایانه‌ای امکان ترانهش مخاطب به فراسوی خودش محیا نمی‌شه. تصور کنید شما در حال خواندن داستان کوتاهی هستید مثل بلوار نیفسکی نوشته‌ی گوگول. از اونجا که به عنوان مخاطب بیشتر موضعی انفعالی می‌گیرید و سوژگی کامل شما تا حدودی به محاق میره، امکان این رو پیدا می‌کنید که به مثابه بخشی از جهان اثر ادبی که بلواری است شلوغ و به طور خاص محل روایت دو داستان متفاوت از دو شخصیت متفاوت است قرار بگیرید. در این قرار گرفتن، دیگه یک موجود در میانه‌ی دیگر موجودات نیستید که با اونها مواجهه‌ای انتیک دارید بلکه گویی به نزد جهانیتِ جهان این اثر ادبی کشیده شدید تا منطق روایی اون رو، نحوه‌ی هستنِ این منطق رو، نحوه‌ی هستن در چنین جهانی برای هستنده‌ها رو درک کنید. به تعبیری می‌شود گفت که از نحو هستن خود بیرون کشیده می‌شوید تا نحو هستن بقیه‌ی موجودات چنین جهانی رو به اندیشه در بیارید. چیزی که شما گاهی اون رو با ترم غوطه‌وری توضیح می‌دید با این فرق که این غوطه‌وری نه یک غوطه‌وری صرف بلکه غوطه‌ور شدنی است که در ضمن اون سوژگانیت خود را از دست می‌دهید تا دیگر مسئله‌ی شما از چنین جهانی مواجهه‌ی ساده (چه فرادستی و چه تودستی) با عناصر آن نباشد بلکه به جای مواجهه، با غوطه‌ور شدن، امکان فهم بهتر قرار گیری پیرنگ داستان و نوع ساختارهای آن، منطق مابین ساختارهای آن، و درک چگونه بودن و چگونه هستنِ هستنده‌های جهان اثر ادبی باشد.
در خصوص سینما اگرچه دقیقا همانطور که گفتید عناصر تعین‌بخش و محدود‌کننده‌ی خیال متعدد‌تر شده‌اند اما به عوض امکان غوطه‌وری و ترانهش بواسطه‌ی دکوپاژ صحیح و میزانسن درست می‌تواند بیشتر شه. درحالیکه در ویدیو‌گیم، سوژگانیت ما مدام به ما یادآوری شده و پیشبرد روایت همواره در گروی فعلیت سوژه و اراده‌ی وی هست. در واقع نه تنها ما این سوژگی را فراموش نمی‌کنیم بلکه برای پیشبرد روایت به قصدیت دائم اون نیازمندیم. دینامیسم روایتْ سوژگی ماست و بدون قصدیت فعالانه‌ی یک سوژه‌ی پشت دستگاه، داستان به حرکت نمی‌افته.

pacman remastered

هوش مصنوعی خوب در بازی های ویدیویی به چه معنا است؟

اون Radiant AI ابلیوین به طرز ترسناکی باهوش بود. دیالوگ های احمقانه شون به کنار ولی به قدری باهوش بود که توی نسخه ی نهایی شدیدا Nerf شد. توی یکی از شهرهای گیم چندنفر معتاد به Skooma بودن، هر روز میرفتن از Dealer خرید میکردن. چون بی خانمان بودن یه روز پولشون تموم میشه میرن به ِDealer حمله میکنن، میکشنش و Skooma هاشو می دزدن :)) همه ی اینا بدون حضور و خارج از دید پلیر اتفاق می افتاد واسه ی همین ضرر میزد به تجربه ی پلیر. خیلی ناراحتم که بتسدا دیگه ساخت این AI رو ادامه نداد

Playstation T

گزارش: بازی GTA 6 شامل آب و هوای پویا و تخریب‌پذیری در مقیاس وسیع خواهد شد

من جی تی ای نمی‌خوام
۱۳ سال تو گیمفا میچرخم هنوز تیک آبی ندارم

Animals

گزارش: برخی از سازندگان GTA 6 باور دارند بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۴ آماده نمی‌شود و نمی‌خواهند امسال از آن رونمایی شود

این رو از همین جا و از همین تریبون بهتون اعلام میکنم که ۲۴ هم هیچ، حتی تا ۲۵ اگه معرفی شد من به تمام اعضای سایت از جمله سردبیر، نویسندگان سایت و تمام کاربران سایت یه شیرینی به به میدم 😁

Alone warrior

سردبیر: ؟؟؟؟

بالاترین امتیازات اعطا شده از سوی گیمفا به بازی های سال ۲۰۲۳

واقعا آقای کریمی به جرات میتونم بگم با سونی دشمنی دارید
نه فاینال تو لیسته نه اسپایدرمن
و براستی که واسم بی اهمیته هرچی شکا بگید
راستی ردفال هم بزار دیگه تو لیست

آره خیلی خوب داده شدن!!!!!!
به اسپایدرمن و فاینال فانتزی نمره ۸ داده!!!
کلا گیمفا دشمن سونیه
از گاد رگناروک ایراد گرفت
از لست ایراد می گیره
میگه سیستم بازی با ام جی تو اسپایدرمن ۲ حتی بدترم شده
خیلی منطقیه!!!

Young boy

پسر بچه‌سال در حال گلایه:

کاهش ۱۴ درصدی فروش Xbox Series X|S در ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل

دوستان عزیز متاسفانه یا خوشبختانه میخوام از سایت برم و این آخرین روزی هست که تو سایت هستم . متاسفانه در این چند هفته تیتر های زرد زیادی از سوی گیمفا دیدم . از این به بعد هم خبرا رو از رسانه gamespot دنبال میکنم . دلم براتون تنگ میشه حتی برای ترول هایی مثله starfaield 😅 بدرود..

Phantom2006
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا

نظر شما در مورد این آیتم چیست؟ کدام کامنت را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟ شما می‌توانید از طریق این نشانی کامنت‌های هفتۀ ۲۵ را مطالعه کنید.

کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا
تا ۱۴۰۳ بدرود

MincraftODEمستر تاپ کاتMasoudGlitchhh人Acker益man人ARYAPSAMGOverlordLeon S. KennedyRamiro(بدرود)AlifzJohn Bloodbornegamepassbozorge(در شوک تغییر اسم های Ezio)امیر حسینaraxhander16Hero's shadeپیشنروBarsamRealnobodymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا
کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کامنت‌های هفته ۲۶؛ تیک آبی ندادم - گیمفا