هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید

هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید

مهدی رضایی
۱۶:۴۹ ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، سرویس اشتراکی جدید سونی در سه سطح معرفی شد. با گیمفا همراه باشید تا پلی استیشن پلاس جدید سونی را به طور کامل بشناسید.

تا سال ۲۰۱۴، بحث سرویس‌های اشتراکی چندان در بازار بازی‌های ویدئویی معنا و مفهمومی نداشتند. در حالی که نتفلیکس و آمازون با سرویس‌های اشتراکی فیلم و سریال‌های خود سر زبان‌ها افتاده بودند؛ تنها راه تجربه‌ی بازی‌ها خریدن آن‌ها بود. در سال ۲۰۱۴، سونی با معرفی PS Now دریچه‌ی جدیدی را برای تجربه‌ی بازی‌ها روی گیمرها باز کرد. سرویسی که هرچند عناوین بسیار محدودی از PS2، PS3 و کنسول نسل هشتمی سونی را در خود داشت و بازی‌های AAA نیز تنها به صورت دمو قابل بازی بودند. ناگفته نماند که تا سال ۲۰۱۷ همین عناوین هم فقط به صورت استریم قابل بازی بودند و این سرویس در مناطق کمی لانچ شده بود.

در سال ۲۰۱۷، مایکروسافت با معرفی گیم‌پس مسیر جدیدی را برای تجربه‌ی بازی‌ها برای گیمرها فراهم کرد. سرویسی که بیش از ۱۰۰ بازی قابل دانلود در خود داشت، قیمت کمتری از PS Now داشت و در کل اشتراکی جالب توجه بود. گیم‌پس باعث شد PS Now با محدودیت‌های فراوانش کاملا به حاشیه برود و این از مقایسه‌ی مشترکین دو سرویس نیز کاملا مشخص بود. گیم‌پس باعث بهبود مناسبی در فروش Xbox One شد؛ اما ضعف در لاین‌آپ مایکروسافت، استودیوهای محدود وکنسول ضعیف‌ترش، باعث شدند پتانسیل‌های سرویس‌های اشتراکی در صنعت گیم چندان دیده نشود.

پلاس جدید سونی

اما با شروع نسل نهم، مایکروسافت با خرید استودیوهای زیاد و بستن قراردادهای مختلف با ناشرهای Third Party باعث گسترده شدن عناوین گیم‌پس شده و دیگر این سرویس به قدری قدرتمند شده بود که انکارش ممکن نبود. بعد از گذشت یک سال از نسل نهم، زمزمه‌هایی از ورود سونی به سرویس‌های اشتراکی نیز شنیده می‌شد؛ تا این که در نهایت در ۲۹ مارس سال جاری، ادغام دو سرویس پلاس و PS Now توسط سونی تایید شد و سرویس اشتراکی جدید سونی در سه سطح در اختیار مشترکین قرار خواهد گرفت تا گستره‌ی انتخاب گیمرها برای سرویس‌های اشتراکی مختلف در صنعت گیم بیشتر هم بشود.

سرویس پلاس جدید سونی، در ۲۴ می ۲۰۲۲ برای منطقه آسیا، ۲ ژوئن در ژاپن، ۱۳ ژوئن در آمریکا و ۲۳ ژوئن در اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت. اما سطوح مختلف سرویس اشتراکی جدید سونی (پلاس جدید) چه هستند و چه معنایی برای مشترکین دارند؟ این سه سطح، PS Plus Essentials، PS Plus Extra و PS Plus Premium نام دارند که در ادامه هر یک را با جزئیات برای شما توضیح می‌دهیم.

new ps plus

PS Plus Essentials: این سطح از اشتراک جدید پلاس، همان PS Plus کنونی است. بدین صورت که شما با خرید این اشتراک، قادر به انجام بازی‌های آنلاین خواهید بود، در ابتدای هر ماه دو بازی به صورت رایگان دریافت کرده و از تخفیفات استور بهره‌مند خواهید شد. همچنین با خرید این اشتراک با قیمت ۹.۹۹ دلار برای هر ماه یا ۵۹.۹۹ دلار به صورت سالانه به فضای ابری برای سیو بازی‌های خود نیز دسترسی خواهید داشت. همچنین مشترکین این سرویس به PS Plus Collection شامل بازی‌های زیر دسترسی خواهند داشت:

  • Bloodborne
  • Days Gone
  • Detroit: Become Human
  • God of War
  • Monster Hunter: World
  • Infamous Second Son
  • Monster Hunter: World
  • Mortal Kombat X
  • The Last Guardian
  • The Last of Us Remastered
  • Until Dawn
  • Uncharted 4: A Thief’s End
  • Batman: Arkham Knight
  • Battlefield 1
  • Resident Evil 7 biohazard
  • Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
  • Fallout 4
  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  • Final Fantasy XV Royal Edition

PS Plus Extra: علاوه بر مزیت‌های PS Plus Essentials، به ازای ۱۴.۹۹ دلار در هر ماه یا ۹۹.۹۹ دلار به صورت سالانه، به بیش از ۴۰۰ بازی قابل دانلود از PS4 و PS5 دسترسی خواهید داشت. این عناوین شامل بازی‌های First Party و Third Party محبوبی چون، Days Gone، Until Dawn و Red Dead Redemption 2 می‌شود. لیست کامل بازی‌های این سطح از اشتراک جدید سونی را از اینجا مشاهده کنید. همچنین بازی‌های سرویس Ubisoft Plus Classics نیز که عناوین باکیفیتی چون Assassin’s Creed Vallhala، Farcry 3، Trials Fusion و … را شامل می‌شود نیز در این سطح و سطح Premium این سرویس در دسترس هستند.

PS Plus Premium: علاوه بر مزیت‌های دو سطح اشتراک قبلی، به ازای ۱۷.۹۹ دلار در هر ماه یا ۱۱۹.۹۹ دلار به صورت سالانه، به بیش از ۷۰۰ بازی قابل دانلود یا استریم دسترسی خواهید داشت. این عناوین شامل بازی‌های کلاسیک PS1، PS2، PSP و PS3 خواهد بود که البته بازی‌های نسل هفتمی سونی فقط به صورت استریم قابل تجربه هستند. لیست بازی‌های این سطح از پلاس جدید سونی تقریبا هر دو هفته یک بار عناوین جدیدی به خود خواهد دید.همچنین در این سطح از اشتراک پلاس، به دموی بعضی از بازی‌های جدید نیز دسترسی پیدا خواهید کرد. لیست بازی‌های تایید شده برای PS Plus Premium نیز از اینجا قابل مشاهده است.

سرویس اشتراکی جدید سونی

مناطقی که در آن‌ها سرویس استریم کلاد در دسترس نیست، به جای PS Plus Premium اشتراک PS Plus Deluxe را دریافت خواهند کرد. PS Plus Deluxe یک گزینه‌ی ارزان‌تر از PS Plus Premium است که فقط در مناطقی که از کلاد پشتیبانی نمی‌کنند در دسترس خواهد بود. قیمت سالانه‌ی PS Plus Premuim صد و بیست دلار در سال خواهد بود.

احتمالا با توجه به سطوح مختلف اشتراک جدید سونی، متوجه یک تفاوت مهم این سرویس با گیم‌پس شده‌اید، عناوین فرست پارتی سونی در روز عرضه روی بالاترین سطح این سرویس نیز در دسترس نیست. هرچند ممکن است این عناوین بعد از گذشت چندین ماه در دسترس قرار بگیرند. در مصاحبه‌ی اخیر جیم رایان نیز گفته شد سونی چنین قصدی نداشته و ندارد و چنین کاری با سیاست‌های سونی همخوانی ندارد؛ همچنین با توجه به کیفیت مدنظر سونی برای بازی‌های انحصاری خود، میزان سرمایه‌گذاری لازم برای این کار از عهده‌ی سونی برنمی‌آید و کیفیت این آثار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؛ هرچند در پایان تاکید شد که این تصمیم کوتاه مدت است و ممکن است در آینده مسائلی دست خوش تغییر شوند.

مساله‌ی سوال‌برانگیز در مورد بازی‌های کلاسیک این سرویس، کیفیت پایین آن‌ها برای اجرا روی PS5 و تلویزیون‌های جدید است؛ خوشبختانه جیم رایان به این سوال هم پاسخ داده و ضمن اطمینان دادن به طرفداران، گفته است رزولوشن این بازی‌ها بهبود بسیار خوبی پیدا کرده و بطور کلی کیفیت آن‌ها بهبود پیدا کرده‌اند. سونی حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و قصد دارد برای بعضی از بازی‌های PS1 و PS2 بخش آنلاین جدیدی قرار دهد؛ البته هنوز مشخص نیست این بخش آنلاین صرفا به یک Leaderboard یا چنین اعمالی ختم خواهد شد یا صحبت از بخش‌های Multiplayer گسترده است.

اما پلاس جدید سونی چه معنایی برای مشترکین حال حاضر PS Plus و PS Now دارد؟ اگر تا زمان عرضه پلاس جدید سونی، از قبل مشترک PS Plus بوده باشید، اشتراکتان به سطح اول سرویس اشتراکی جدید، یعنی Plus Essentials تبدیل خواهد شد. اگر مشترک هر دو سرویس Plus و Now بوده باشید، بقیه‌ی مدت زمان اشتراکتان به PS Plus Premium تبدیل خواهد شد. اگر هم فقط مشترک PS Now هستید، در زمان لانچ سرویس اشتراکی جدید سونی، تبدیل به مشترک PS Plus Premium می‌شوید.

هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید

اما فرض کنید شما هم اکنون فقط مشترک پلاس هستید و در زمان لانچ پلاس جدید، می‌خواهید مشترک سطح Extra یا Premium شوید. این کار هم ممکن است. تنها کاری که لازم است انجام بدهید این است که تفاوت قیمت دو سطح را پرداخت کرده و تبدیل به مشترک سطوح بالاتر شوید.البته این تفاوت قیمت با توجه به مالیات مناطق مختلف متفاوت است؛ اما به صورت کلی با پرداخت ۵ دلار بیشتر ماهیانه مشترک Extra و پرداخت ۸ دلار بیشتر ماهیانه مشترک Premium خواهید شد.

نکته‌ی بسیار جالب این است که اگر مشترک هردوی این سرویس‌ها باشید،علاوه بر آن که مزیت تبدیل اشتراک به Plus Premium را خواهید داشت، مدت زمان باقی‌مانده از PS Plus Premium شما، مدت زمانی خواهد بود که از اشتراک با زمان بیشتر شما باقی‌ مانده است. برای مثال فرض کنید یک ماه از PS Now و دو سال از Plus شما باقی مانده، در زمان لانچ این سرویس، شما دو سال اشتراک PS Plus Premium خواهید داشت!

با معرفی سرویس اشتراکی جدید سونی و اعلام رسمی تبدیل اشتراک‌ها، بسیاری از افراد اقدام به Reedeem کردن کدهای PS Plus و PS Now برای اکانت خود کردند و حتی موفق شدند تا سه سال اشتراک PS Now یا Plus برای خود فعال کنند. سونی خیلی زود متوجه این اقدام شد و در مقطع کنونی، Reedeem کردن کدهای Plus و Now ممکن نیست. با این حال اگر کد خرید PS Plus یا PS Now دارید، می‌توانید از زمان لانچ شدن سرویس‌ها، از آن‌ها استفاده کنید.

هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید

توجه کنید که اگر تا زمان لانچ سرویس پلاس جدید سونی، مشترک PS Plus نبوده باشید، ریدیم کردن کدهای PS Plus از زمان لانچ، فقط اشتراک PS Plus Essentials را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما اگر از قبل مشترک این سرویس باشید، کدهای PS Plus شما به دلخواه شما به سطوح مختلفی از سرویس اشتراکی جدید سونی تبدیل خواهند شد. در ادامه می‌توانید مدت زمان تبدیل کدهای PS Plus را به این سه سطح مشاهده کنید:

کدهای یک ماهه PS Plus معادل با:

۳۱ روز PS Plus Essentials

۲۰ روز PS Plus Extra

۱۷ روز PS Plus Premium

کدهای سه ماهه PS Plus معادل با:

۹۲ روز PS Plus Essentials

۵۸ روز PS Plus Extra

۴۶ روز PS Plus Premium

کدهای دوازده ماهه PS Plus معادل با:

۳۶۵ روز PS Plus Essentials

۲۱۹ روز PS Plus Extra

۱۸۳ روز PS Plus Premium

اما برای کدهای PS Now قضیه کمی متفاوت است. در اینجا هم مشترکین جدید PS Now حق انتخابی ندارند؛ اما کد PS Now ریدیم شده توسط آن‌ها، مستقیما به مدت زمان کم‌تری از بالاترین سطح این سرویس،PS Plus Premium، تبدیل می‌شود. مشترکین این سرویس می‌توانند بین هر سه سطح، تبدیل کد خود را انتخاب کنند.

کدهای یک ماهه PS Now معادل با:

۳۱ روز PS Plus Essentials

۲۰ روز PS Plus Extra

۱۷ روز PS Plus Premium

۷ روز PS Plus Premium برای مشترکین جدید

کدهای سه ماهه PS Now معادل با:

۱۰۵ روز PS Plus Essential

۶۶ روز PS Plus Extra

۵۳ روز PS Plus Premium

۵۳ روز PS Plus Premium برای مشترکین جدید

کدهای دوازده ماهه PS Now معادل با:

۳۶۵ روز PS Plus Essential

۲۱۹ روز PS Plus Extra

۱۸۳ روز PS Plus Premium

۱۸۳ روز PS Plus Premium برای مشترکین جدید

هنوز مشخص نیست عناوینی که در سطوح مختلف این سرویس در دسترس قرار گرفته‌اند، دائمی هستند یا مانند گیم‌پس، هر چند وقت یکبار شاهد حذف بعضی از این عناوین از این سرویس خواهیم بود.

در هر حال، سونی با معرفی سطوح جدید PS Plus، بازار سرویس‌های اشتراکی را حتی داغ‌تر هم کرده است و بعید نیست در آینده‌ای نه چندان دور، سرویس‌های اشتراکی در کنار سیستم‌های ابری آینده‌ی صنعت گیم را رقم بزنند. چه کسی فکرش را می‌کرد سونی زمانی ۱۰ بازی سرویس محور در دست ساخت داشته باشد و چنین سرویس اشتراکی قدرتمندی را معرفی کند؟ شما در مورد سرویس اشتراکی جدید سونی چه فکری می‌کنید؟ اگر هنوز هم ابهام یا سوالی در مورد پلاس جدید دارد در قسمت نظرات پاسخگو خواهیم بود.

Joel MorganMoein MM2آرینblackcityYour father 😂DARKSIRENOldman1973G.LNM.KhAmir mohsenEren YeagerGame is lifeHaj_Hosseinمهدی رضاییM.MTMengoSquatlatexParhamalinerd🤘Mohsenj74more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید
هر آنچه که باید در مورد سرویس پلی استیشن پلاس جدید بدانید