نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا
نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا
نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا
نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا

نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
نقد قسمت ۹ سریال halo

سریال Halo با فراز و نشیب‌های فراوان در طی فصل، پایانی ناامیدکننده را به نمایش می‌گذارد که محدودیت‌های سریال را نشان می‌دهد.

هشدار اسپویل!

سریال هیلو (Halo) کاراکتر مسترچیف را به سمتی هدایت می‌کند که برای طرفداران بازی‌ها آشنا و دوست‌داشتنی است و همین باعث می‌شود تا سریال شبیه به بازی ویدیویی احساس شود. اما این به منزله خوب بودن قسمت نهم سریال «هیلو» نیست. همچنان طلسم اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی را می‌توان در این سریال احساس کرد.

سکانس اکشن پایانی قسمت نهم سریال «هیلو» بار دیگر آن کیفیت لازم را ندارد و ناامیدکننده بوده است؛ این سکانس اکشن زمینه‌سازی لازم برای فصل دوم سریال را انجام می‌دهد که ممکن است در آن به حلقه هیلو نیز پرداخته شود یا نه. عنوان قسمت نهم تعالی (Transcendence) است و سریال قصد دارد تا هیلو را به عنوان مکان معنوی مهمی نشان دهد، موضوعی که بازی‌ها تنها با موسیقی متن بسیار خوب به راحتی قادر به انجام آن بوده است. در این قسمت، کاراکترها به عنوان زائرانی برای این مکان معنوی نشان داده شدند اما استعاره‌های مرکزی سریال آن ماندگاری لازم را ندارند.

نقد قسمت ۹ سریال halo

قسمت نهم سریال «هیلو» ادامه اتفاقات قسمت قبلی را در پیش می‌گیرد. دکتر هالزی در حالی که قصد فرار از مرکز فرماندهی UNSC را داشت، باعث ایجاد جدال بین گروه اسپارتان شده بود. حالا مسترچیف سعی دارد تا ونک و ریز را قانع کند تا با او همکاری کنند. جیکوب کیز صحبت‌های مسترچیف در مورد کارهای دکتر هالزی را تایید می‌کند اما این تهدید کاوننت است که باعث می‌شود آن‌ها به مسترچیف کمک کنند. گروه اسپارتان بار دیگر کنار هم قرار می‌گیرند و کای نیز به دنبال آن است تا دکتر هالزی را بکشد. او دستیار دکتر هالزی به نام آدون را می‌کشد و باعث سقوط سفینه می‌شود اما خودش و دکتر هالزی زنده می‌مانند.

جان با کمک کورتانا موفق می‌شود تا موقعیت مکانی فرماندهی کاوننت در سیاره‌ای مقدس و مخفی را پیدا کنند. گروه اسپارتان پس از مقابله با ناهنجاری‌ها در فضا، در ماموریت خود با نیروهای کاوننت روبه‌رو می‌شوند و در آنجا است که آن اشیاء مرموز، موقعیت مکانی هیلو را آشکار می‌کنند. در ریچ نیز سازمان UNSC موفق می‌شود تا دکتر هالزی را دستگیر کنند اما متوجه می‌شوند که او تنها کلونی از هالزی است و او موفق شده تا از سیاره بگریزد.

نقد قسمت ۹ سریال halo

در سیاره کاوننت، گروه اسپارتان در حال شکست خوردن هستند. آن‌ها در مقابل تعداد زیادی از نیروهای کاوننت از جمله بروت (Brute) قرار گرفته‌اند. ماکی با فعال کردن اشیاء و با استفاده از انرژی آن، نیروهای کاوننت را به عقب می‌راند اما خودش و جان به درون رویای هیلو می‌روند. کای با شلیک به ماکی و کشتن او، جان را از رویای هیلو بیرون می‌آورد اما این باعث پیروزی آن‌ها نمی‌شود. همین باعث می‌شود تا جان خود را در معرض خطر قرار بدهد و کورتانا را وادار کند تا کنترل ذهن و بدنش را در دست بگیرد. همین اتفاق نیز رخ می‌دهد و اسپارتان‌ها موفق می‌شوند تا سوار سفینه‌شان شوند. از سوی دیگر، رهبران کاوننت نیز موفق به فرار از این موقعیت می‌شوند. حالا، کورتانا در درون ذهن و بدن جان قرار دارد.

در کل، تنها موضوعی که سریال «هیلو» به طور مداوم توانسته به خوبی به اجرا بگذارد، شخصیت دکتر هالزی است. قسمت نهم سریال «هیلو» دو صحنه اکشن بزرگ داشت که در اولین صحنه، کای به سفینه دکتر هالزی حمله کرد و این ایده را به بیننده‌ها داد که اسپارتان‌ها می‌توانند خوفناک نیز به نظر برسند. در دومین صحنه اکشن سعی شده است تا بودجه زیادی به کار گرفته نشود و از سوی دیگر، سازندگان همچنان نمی‎‌دانند که چطور سریال را جذاب جلوه بدهند. با این وجود، در این صحنه اکشن، اشاره‌های ریزی به بازی‌ها وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به گرونت خوابیده اشاره کرد.

با وجود اینکه سکانس اکشن اول، توانایی‌های بالایی از اسپارتان‌ها به نمایش می‌گذارد اما سکانس دوم، نمی‌تواند بیننده‌ها را قانع کند که اسپارتان‌ها ابزار مناسبی برای مبارزه با بیگانه‌ها هستند. صحنه‌های اکشن اول شخص نیز چندان دلنشین نیستند و به نظر می‌رسد که سریال اصلا علاقه‌ ندارد تا توانایی‌های مخوف اسپارتان‌ها را به نمایش بگذارد. در واقع، سریال از این صحنه‎‌های اکشن کسل‌کننده استفاده کرده است تا برای آخرین مرتبه به رابطه بین جان و ماکی اشاره کند، رابطه‌ای که ظاهرا هیچ گونه عواقب ماندگاری در داستان ندارد. در کل، در صحنه‌های اکشن پایانی فصل اول سریال «هیلو»، اسپارتان‌ها بی‌اثر و غیرخلاق به نظر می‌رسیدند.

نقد قسمت ۹ سریال halo

در سریال «هیلو»، هیچ گاه گروه سیلور به عنوان گروهی از کاراکترهای متحد به تصویر کشیده نشده بود. به جز مسترچیف، دیگر اسپارتان‌ها چندان نقش موثری در داستان ندارند و تنها به یکدیگر وفادار هستند و ابزار و سلاح‌های متفاوتی دارند. به نظر می‌رسید که سریال بیشتر باید در مورد شخصیت‌پردازی دیگر اسپارتان‌ها تلاش می‌کرد. صحبت‌های میان جان و ونک در مورد دروغ‌های هالزی نیز باید طولانی‌تر و قانع‌کننده‌تر می‌بود. با این وجود، به نظر می‌رسد که ونک همچنان آن دروغ در پشت برنامه اسپارتان‌ها را باور دارد که موضوعی جالب‌توجه است.

طرفداران سریال «هیلو» امیدوار بودند که در پایان فصل اول، ماکی باعث رقم خوردن سقوط ریچ شود یا اینکه در پایان، نیم نگاهی از حلقه هیلو نیز نشان داده شود. با این حال، این پیش‌بینی‌ها درست نبودند و نکته جالب‌توجهی در مورد سریال را تایید کردند؛ اینکه سریال «هیلو» تنها نسخه‌ای کم اهمیت‌تر و ناچیزتر از اتفاقات اصلی در دنیای هیلو به شمار می‌رود.

فصل دوم سریال نیز احتمالا در تمام قسمت‌های خود به جستجو برای پیدا کردن هیلو خواهد پرداخت و موضوعات بیشتری از بیگانه‌ها به نمایش درخواهد آورد و جنگ‌های بیشتری را به تصویر خواهد کشید. از همین رو، شاید بهتر باشد که فقط بازی‌ها را انجام بدهید.

امتیاز قسمت ۹ سریال هیلو: ۳ از ۵

منبع: denofgeek

DARKSIRENYour father 😂اوس ممد تحلیل گرPlayStation Studios PS5damhazerاریاsamanاتزیو آدیتورهMamadyakuzaکاکاسنگیRebel2292EMPEROR NIMA SHAMSامیر حسینmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا
نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا
نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا
نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا
نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alireza گفت:

    این سریال رو به کسی که تا حالا بازی ها رو انجام نداده و تازه میخواد با دنیای هیلو آشنا بشه پیشنهاد میدید ؟

    Tahaicکاپتان استخونیmamad1166Sami 227The hunt is comingEMPEROR NIMA SHAMS
  • قسمت یک دو سه خوب بود بعدش همش بدرد نخور شد تازه آدم به جزییات نگاه میکرد مثل جریان مستر چیف بی کلاه و بی لباس و نبود ارتباط داستانی خوب با بازی هیلو که به نظرم پارامونت پلاس گند زد به غرور مستر چیف 😭 و کمپانی های مثل سونی و مایکروسافت دارن به خاطر پول آبروی شخصیت های خودشون رو میبرن سونی از اونور آنچارتد و از اون ور هیلو تازه هنوز شاهکار و گل سر سبد لست آف آس رو بگو دارن به همه خاطرات ما گند میزنن خدا رحم کنه 😂

    farshidAlirezaMamadyakuzaarmanاوس ممد تحلیل گرAnonymousDream in Red (Playstation T)Al.ml.khاریاEMPEROR NIMA SHAMS
  • holiday گفت:

    خدایی سکانس جان و ماکی خیلی چرت بود همین جنبه مستر چیفو ندیده بودیم که نشون دادن.به نظر من این سریال از بازی الهام میگرفت بهتر بود تا داستان خودشو روایت کنه.کاش همین بودجه رو سرف ساخت سه گانه فیلم میکردن اون با فاصله های یکی دو ساله

  • قسمت اخرش یکی از بهترین قسمت ها بود ولی خب از نظر سونی فا طبیعیه که نا امید کننده باشه🗿

    TUPACPilgrimکاکاسنگیPinoYour father 😂
  • Mamadyakuza گفت:

    تو یوتیوب همه ناراضین، یوتیبرا با دلیل تو ویدیوهاشون توضیح دادن مشکلات چیه، اینا یبارم گیمو بازی نکردن انگار منبعت کتاب باشه بعد بگی نمیخونم یچیز تازه دربیارم، این اسمش هیلو نیست دیگه یه سریال علمی تخیلی فضاییه که صرفا اسم هیلو رو یدک میکشه، باید لغوش کنن بدن یکی دیگه از اول بسازه، یه هیلو واقعی، یه مسترچیف با ابهت، سریال ارکین برا این اقتباس خوبی از گیم دراومد چون کسایی ساختن که هم گیمو پلی دادن هم تو ساختش شریک بودن و عاشق دنیای لیگ بودن، اینجا هم باید همینطوری باشه تا یچیز خوب دربیاد
    تو یوتیوب سرچ کنید halo land fall, کلیپی که برا ده سال پیشه از یه اکشن چند ده میلیون دلاری پارامونت بهتره

    EMPEROR NIMA SHAMS
  • من که اصلا ندیدم خیالم راحته . اخه شنیده بودم چیف ماسکش رو در میاره . من واقعا نمیخوام و امادگیش رو ندارم که صورتش رو ببینم . در نسخه ی ۴ چشمش و دیدم هنوز پشیمونم . چیفی که من و بانجی مشناسیم ، نه صورت داره . نه چشم . کورتانا هم هنوز زندس . خرابش نکنین اقا . دست از سره ip های مهم وردارین . از راه های دیگه هم میشه پول در اوورد . مثلا یوتوبر شین یا برین اسنپ

    PilgrimfarshidYour father 😂EMPEROR NIMA SHAMSSami 227
  • moj45taba گفت:

    من سریال رو ندیدم گذاشتم تا آخرش بیاد یکی از طرفدارهای بازی و مسترچیف هستم میخواستم بدونم تو این سریال تونستن ابهت مسترچیف رو نگه دارن که بیشینم وقت بذارم پاش یا بیخالش بشم؟

    EMPEROR NIMA SHAMS
  • Kuros گفت:

    پایانی ناامید کننده 😒😒😒😒….

    کاکاسنگیEMPEROR NIMA SHAMS
  • Sherlock گفت:

    دو تا نکته جالب داشت قسمت آخر اش
    اولی اینه که مسترچیف سری بازی رو خلق کردن دیگه کلاه اش رو ورنمیداره .
    دومی این بود توی صحنه آخر فیلم رو لباس دکتر هالزی به فارسی نوشته بود صلح .
    به شدت ضعیف تموم شد که احتمالا به خاطر اینه میخوان سریال رو طولانی کنن به مخاطب به چشم دستگاه چاپ نگاه میکنند .
    ولی منی که گیم اش رو بازی نکردم برام جالب و درگیر کننده بود

    farshidEMPEROR NIMA SHAMS
  • mamad1166 گفت:

    وقتی با یک گارد از پیش مشخص سریال رو ببینی میشه این نقد !!
    هشدار اسپویل …………………………………..
    کدوم اسپارتان ها بیشتر بهشون پرداخته شد دو اسپارتانی که کپسول توی کمرشون رو درآوردن !!! چرا چون حالا صاحب شخصیت مستقل خودشون شدن !!! خودشون هم نمیدونستن کی هستن فقط مسترچیف موفق شد گذشته خودش رو کشف کنه و دارای شخصیت بشه به کمک آرتیفکت !!! اسپارتان دیگه هنوز خودش هم نمیدونه کیه !!! ولی پرداخت روش انجام شد !! دو ساپارتان دیگه که کاملا روح و جسمشون در اختیار برنامه اسپارتان هست و جز این شخصیت دیگری ندارن !! به چیشون پرداخته بشه !!! داستان سریال قبل از بازی های هیلو هست و به نظرم خوب داستان رو به تبدیل شدن مستر چیف به اسپارتانی که همیشه مستر چیف هست و همیشه کلاه داره رسوند !! معنا دار کرد این اتفاق رو !! راستش من که بازی ها رو بازی میکردم همیشه با خودم میگفتم یعنی برای آب خوردن هم کلاه رو در نمیاره !!!
    در تمامی قسمت های سریال به جز پایان سریال ما داستان جان ۱۱۷ رو میدیدیم.. اما در سکانسی از قسمت آخر قبل از حمله به سیاره مخفی کاوننت ها فرمانده به چیف میگه جان دیگه تو از این به بعد جان نیستی فقط مستر چیف هستی برای موفقیت در این نبرد (نه فقط حمله به سیاره مخفی بلکه در تمام مسیر آینده) باید متمرکز باشی. در آخرین سکانس های سریال هم دیدیم برخلاف تمامی قسمت های سریال مستر چیف با کلاه پشت فرمان سفینه نشسته و اسپارتان ازش میپرسه جان خودتی ؟ و جان جوابی نمیده !!!
    اینکه سریال با بودجه محدود ساخته شده یک بحثه اینکه داستان و سیر شخصیت ها چطوره یک چیز دیگه ! فصل آخر سریال پر بیننده ای مثل گیم اف ترونز هم کاملا مشخصا با مشکل کمبود بودجه مواجه بود !!! سریال ها رو سخت بشه با بودجه کلان ساخت !

    PinoEMPEROR NIMA SHAMS
    • Mamadyakuza گفت:

      چی میگی برا خودت داداش؟ ۱۰۰ میلیون دلار بودجه فصل ۱ بوده، زدن سریالو نابود کردن تو میگی نه عالیه حتما توهم اینو داری همه فن سونین اومدن این سریال شاهکار رو خراب کنن، صدای همه دراومده، خود کارگردان میگه این اثر من نیست کامل، سینماییای خود بازیو پشت هم ببینی به کل این سریال میرزه، بودجه محدود؟ باشه برو سرچ کن halo landfall یا کلیپای فن مید دیگه با یه بودجه کم یه از سریال ۱۰۰ میلیون دلاری چندین پله بهتره ما اب خوردن مستر چیفو نیومدیم ببینیم که هر لحظه کلاهشو برداره لخت شه، قسمت اول داره به سوالای یه شورشی پاپتی جواب پس میده کلاهشم براش درمیاره، عالیه!

      mamad1166
      • mamad1166 گفت:

        من کی گفتم شاهکاره
        اصلا از اینکه در چه حده حرف نزدم نویسنده گفت داستان بده شخصیت مستر چیف بده هرکیو میبینم میگه چرا کلاه درمیاره این… مستر چیف کلاه در نمیارورد که و … قطعا بهترین سریال تلویزیون نیست ولی اینقدر هم که میگن بد نیست ! میتونه فصل به فصل بهتر بشه اگر بهش زمان داده بشه یا میشه اینقدر کوبیدش تا هیچ کس سمتش نره تا کامل کنسل بشه !
        یک فیلم ۱.۵ ساعته پر خرج با کلی CGI با بودجه ۱۰۰ میلیونی ساخته میشه بازم کمه بودجه حالا یک سریال ۹ قسمتی چطور برای در حد سینما بودن بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری باید کافی باشه !!!؟؟؟؟ مثال هم زدم سریال تاپی مثل گیم اف ترونز هم مشکل بودجه داشت !!

نقد قسمت ۹ سریال Halo | پایانی ناامیدکننده - گیمفا