بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا

بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲

در چند ماه آینده، چندین سریال برجسته در شبکه‌ها و سرویس‌های آنلاین پخش می‌شوند که از جمله بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ هستند.

در تابستان، همیشه سریال‌های جدید و جذابی پخش می‌شوند و به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۲ میلادی از این قاعده مستثنی نیست. سال ۲۰۲۲ یکی از بهترین سال‌ها برای دنیای سریال به شمار می‌رود و تاکنون، سریال‌های بسیار برجسته‌ای پخش شدند.

سریال پیس‌میکر (Peacemaker) ساخته جیمز گان (James Gunn) نسخه فرعی فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) بود و توانست تا توجه مخاطبان زیادی را بدست بیاورد. از سوی دیگر، سریال مون نایت (Moon Knight) محصول مارول نیز توانست عملکرد خوبی در سرویس آنلاین دیزنی پلاس داشته باشد.

در ادامه سال ۲۰۲۲ میلادی نیز سریال‌های بسیار جذابی پخش خواهند شد که برخی از آن‌ها از جمله مورد انتظارترین سریال‌ها محسوب می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ میلادی را به شما معرفی کنیم.

سریال پلکان (The Staircase)

سریال پلکان the staircase

سریال «پلکان» بر اساس مجموعه مستندی به همین نام ساخته شده است و داستان واقعی رمان‌نویس آمریکایی به نام مایکل پیترسون را روایت می‌کند که برای کشتن همسر دومش در سال ۲۰۰۳ میلادی محکوم شده بود. مستند پلکان یکی از بهترین مستندهای نتفلیکس محسوب می‌شود و علت آن، پیچش‌ها و چرخش‌های غیرمنتظره در این پرونده بود. سریال «پلکان» محصولی از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس است که در آن کالین فرث (Colin Firth) و تونی کولت (Toni Collette) نقش‌آفرینی می‌کنند. پخش سریال «پلکان» از تاریخ ۵ ماه مه (پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت) شروع شد.

سریال پنتاورات (The Pentaverate)

سریال پنتاورات the pentaverate

سریال «پنتاورات» سریالی از سرویس آنلاین نتفلیکس با بازی مایک مایرز (Mike Myers) در چندین نقش مختلف است. در کنار او نیز بازیگران بااستعداد دیگری همچون کن جیونگ (Ken Jeong)، کیگان مایکل کی (Keegan-Michael Key) و جنیفر ساندرز (Jennifer Saunders) نقش‌آفرینی می‌کنند. این سریال، داستان روزنامه‌نگاری را دنبال می‌کند که به دنبال آن است تا توطئه جهانی تاثیر و کنترل را آشکار نماید. سریال «پنتاورات» در تاریخ ۱۵ اردیبهشت روی سرویس نتفلیکس عرضه شده بود.

سریال همسر مسافر زمان (The Time Traveler’s Wife)

سریال همسر مسافر زمان the time traveler's Wife)

سریال «همسر مسافر زمان» با بازی رز لزلی (Rose Leslie) و تئو جیمز (Theo James) در نقش اصلی است و استون موفات (Steven Moffat)، مدیر اجرایی سابق سریال دکتر هو (Doctor Who) آن را ساخته است. این سریال اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته آدری نیفنگر (Audrey Niffenegger) است و داستانی عاشقانه و علمی-تخیلی را بازگو می‌کند. قبلا نیز اقتباسی سینمایی از این رمان در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخته شده بود. پخش سریال «همسر مسافر زمان» از تاریخ ۱۵ ماه مه (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت) روی سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس شروع شده است.

سریال آسمان شب (Night Sky)

سریال آسمان شب night sky

سریال «آسمان شب» سریال علمی-تخیلی دیگری است که در تابستان سال ۲۰۲۲ پخش می‌شود و داستان زوجی را بازگو می‌کند که پورتالی در حیات پشتی خانه خود پیدا می‌کنند که به سیاره‌ای بیابانی ختم می‌شود. نقش این زوج را سیسی اسپیک (Sissy Spacek) و جی کی سایمونز (J.K. Simmons) بازی می‌کنند. پخش سریال «آسمان شب» از تاریخ ۲۰ ماه مه (جمعه ۳۰ اردیبهشت) از سرویس آنلاین آمازون پرایم شروع شده است.

سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi)

سریال اوبی وان کنوبی obi wan kenobi

سریال «اوبی وان کنوبی» یکی از مورد انتظارترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ میلادی محسوب می‌شود. در این سریال، ایوان مک‌گرگور (Ewan McGregor) که در قبلا در فیلم‌های جنگ ستارگان این نقش را بازی کرده بود، بار دیگر نقش اصلی را به تصویر می‌کشد. این سریال به زندگی اوبی وان در ده سال پس از اتفاقات فیلم جنگ ستارگان: انتقام سیث (Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith) می‌پردازد که در آن، اوبی وان در سیاره تاتوئین مراقب لوک اسکای‌واکر جوان است. علاوه ایوان مک‌گرگور، هیدن کریستنسن (Hayden Christensen) بازیگر نقش آناکین اسکای‌واکر ملقب به دارث ویدر نیز بار دیگر این نقش را بازآفرینی خواهد کرد. پخش سریال «اوبی وان کنوبی» از تاریخ ۲۵ ماه مه (چهارشنبه ۴ خرداد) شروع می‌شود.

سریال پیستول (Pistol)

سریال پیستول pistol

سریال «پیستول» اثری درام و بیوگرافی است که داستان گیتاریست گروه S** Pistol به نام استیو جونز را به هنگام مشهور شدن این گروه دنبال می‌کند. نقش استیو جونز را توبی والاس (Toby Wallace) به تصویر می‌کشد و میسی ویلیامز (Maisie Williams) بازیگر برجسته سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و توماس برودی سنگستر (Thomas Brodie-Sangster) نیز در نقش‌های مکمل حضور دارند. سریال «پیستول» ۶ قسمت دارد که توسط دنی بویل (Danny Boyle) کارگردانی شدند و پخش آ‌نها از تاریخ ۳۱ ماه مه (سه شنبه ۱۰ خرداد) از شبکه اف ایکس شروع می‌شود.

سریال خانم مارول (Ms. Marvel)

سریال خانم مارول ms marvel

پس از اکران فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) روی پرده سینماها، جدیدترین اثر دنیای سینمایی مارول، سریال «خانم مارول» است که کاراکتری جدید به همین نام را معرفی می‌کند. این شخصیت در فیلم مارول‌ها (The Marvels) در سال ۲۰۲۳ نیز حضور خواهد داشت.

ایمان ولانی (Iman Vellani) نقش یک دختر ۱۶ ساله آمریکایی پاکستانی به نام کاملا خان را بازی می‌کند که شیفته کاپیتان مارول است و روزی قدرت‌های خاص خودش را بدست می‌آورد. این سریال قرار است شخصیت خانم مارول را به دنیای سینمایی مارول معرفی کند و پخش آن از تاریخ ۸ ژوئن (چهارشنبه ۱۸ خرداد) روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس شروع می‌شود.

سریال خاندان اژدها (House Of The Dragon)

سریال خاندان اژدها house of the dragon

سریال «خاندان اژدها» پیش‌درآمد بسیار موردانتظاری از سریال «بازی تاج و تخت» است و سرانجام در تابستان سال جاری میلادی از شبکه اچ‌بی‌او پخش خواهد شد. اتفاقات این سریال حدود ۲۰۰ سال قبل از اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت» رخ می‌دهند و رویدادهایی را دنبال می‌کند که منجر به جنگ داخلی در بین اعضای خاندان تارگرین شده بود.

از جمله بازیگرانی که در این سریال حضور دارند، می‌توان به مت اسمیت (Matt Smith)، پدی کانسیداین (Paddy Considine)، اولیویا کوک (Olivia Cooke)، ایو بست (Eve Best)، ریس ایفانس (Rhys Ifans) و گراهام مک‌تویش (Graham McTavish) اشاره کرد. پخش سریال «خاندان اژدها» از تاریخ ۲۱ اوت سال ۲۰۲۲ میلادی (یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱) شروع می‌شود.

دیگر سریال‌های جدید تابستان ۲۰۲۲

از دیگر سریال‌هایی که در تابستان سال جاری میلادی پخش خواهند شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سریال مار اسکس (The Essex Serpent)

سریال «مار اسکس» بر اساس رمانی به همین نام نوشته سارا پری (Sarah Perry) است و تام هیدلستون (Tom Hiddleston) و کلیر دینز (Claire Danes) در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. پخش سریال از تاریخ ۱۳ ماه مه (جمعه ۲۳ اردیبهشت) شروع شد.

سریال مستعمره قمری (Moonhaven)

سریال «مستعمره قمری» اثری علمی-تخیلی با بازی جو منگنیلو (Joe Manganiello)، اما مک‌دونالد (Emma McDonald) و دامینیک مانهن (Dominic Monaghan) است که اتفاقات آن در مستعمره‌ای روی ماه رخ می‌دهند. پخش سریال از تاریخ ۳۰ ژوئن (پنجشنبه ۹ تیر) از سرویس ای‌ام‌سی پلاس شروع می‌شود.

سریال ترمینال لیست (The Terminal List)

سریال فهرست ترمینال the terminal list

این سریال اکشن و درام با بازی کریس پرت (Chris Pratt) در نقش اصلی است و بر اساس رمانی به همین نام نوشته جک کار (Jack Carr) ساخته شده است. تیلور کیچ (Taylor Kitsch)، کنستانس وو (Constance Wu) و رایلی کیو (Riley Keough) از دیگر بازیگران این سریال هستند. پخش سریال «ترمینال لیست» از تاریخ ۱ ژوئیه (جمعه ۱۰ تیر) روی سرویس آنلاین آمازون پرایم شروع می‌شود.

سریال پرنده سیاه (Black Bird)

سریال «پرنده سیاه» بر اساس زندگی‌نامه‌ای به همین نام نوشته جیمز کین (James Keene) است و نقش اصلی آن را تارون اجرتون (Taron Egerton) به تصویر می‌کشد. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان پاول واتر هاوزر (Paul Walter Hauser)، ری لیوتا (Ray Liotta) و گرگ کینیر (Greg Kinnear) را نام برد. پخش سریال از تاریخ ۸ ژوئیه (جمعه ۱۷ خرداد) شروع می‌شود.

سریال رزیدنت اویل (Resident Evil)

سریال «رزیدنت اویل» اثری لایو اکشن بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام است که اتفاقات آن در سال ۲۰۳۶ میلادی رخ می‌دهند. سریال در تاریخ ۱۴ ژوئیه (پنجشنبه ۲۳ تیر) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه می‌شود.

فصل‌های جدید سریال‌های برجسته در تابستان ۲۰۲۲

فصل چهارم سریال چیزهای عجیب stranger things

علاوه بر سریال‌های تازه، فصل‌های جدیدی از برخی از سریال‌های دوست‌داشتنی و مورد انتظار نیز در تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می‌شوند.

فصل چهارم سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

فصل چهارم سریال «چیزهای عجیب» حدود ۶ ماه پس از اتفاقات پایان فصل سوم را دنبال می‌کند و بیشتر و بیشتر از اسراسر شهر هاوکینز به بیننده‌ها نشان می‌دهد. تمام بازیگران فصل‌های قبلی در این فصل نیز حضور دارند. بخش اول فصل چهارم سریال شامل هفت قسمت در تاریخ ۲۷ مه (جمعه ۶ مرداد) و بخش دوم شامل دو قسمت در تاریخ ۱ ژوئیه (جمعه ۱۰ تیر) روی نتفلیکس عرضه می‌شوند.

فصل سوم سریال پسران (The Boys)

در فصل سوم سریال «پسران» علاوه بر کاراکترهای قبلی، چندین کاراکتر جدید نیز معرفی خواهند شد. جنسن اکلس (Jensen Ackles) در نقش سولجر بوی و لوری هولدن (Laurie Holden) در نقش کریمسون کانتس در فصل سوم این سریال اکشن و کمدی حضور خواهند داشت. پخش فصل سوم سریال «پسران» از تاریخ ۳ ژوئن (جمعه ۱۳ خرداد) روی سرویس آنلاین آمازون شروع می‌شود.

فصل سوم سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

فصل سوم سریال «آکادمی آمبرلا» قرار است بلافاصله ادامه اتفاقات پایان فصل دوم را روایت کند. قهرمان‌های جدیدی  در این فصل معرفی می‌شوند. فصل سوم سریال در تاریخ ۲۲ ژوئن (چهارشنبه ۱ تیر) روی سرویس نتفلیکس منتشر می‌شود.


تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی پر از سریال‌های هیجان‌انگیز و جذاب است. نظر شما در مورد این سریال‌ها چیست؟

منبع: اسکرین رنت

DARKSIRENLonesome guyM.MTSoosmar (بازنشسته)زمین 52Gamer78meysambJin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های تابستان ۲۰۲۲ - گیمفا