سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است
سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است
سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است
سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است

سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است

ابوالفضل مناف زاده
۲۰:۵۵ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است

از صحبت‌های اخیر مدیر مالی شرکت سونی می‌توان چنین استنباط کرد که پلی استیشن بر این باور است که برای رقابت با سرویس گیم پس باید هزینه‌ی ساخت بازی‌ها را کاهش داد.

برند پلی استیشن و شرکت سونی بر این باور هستند که برای عرضه‌ی بازی‌های انحصاری AAA در مدل جدید سرویس پلی استیشن پلاس، باید از کیفیت و بودجه‌ی تمام شده‌ی آن‌ها بکاهند. در واقع، سرویس ایکس باکس گیم پس در سال‌های اخیر یک تغییر بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده است. این سرویس به گیمرها این اجازه را می‌دهد تا تنها با خرید یک اشتراک و بدون هیچ هزینه‌ی اضافی به بازی‌های انحصاری استودیوهای پرتعداد ایکس باکس از جمله Halo ،Starfield و بسیاری از عناوین دیگر در زمان عرضه دسترسی پیدا کنند.

بدون هیچ تردیدی، این ویژگی به خودی خود یک معامله‌ی فوق‌العاده سودمند برای کاربران این سرویس قلمداد می‌شود و فشارهای حاصل شده در این زمینه به شرکت سونی و برند پلی استیشن نیز باعث شد تا این شرکت ژاپنی در سرویس‌های خود یک بازنگری عظیم کند. در اوایل سال جاری میلادی، شرکت سونی نسخه‌های جدیدی از سرویس پلی استیشن پلاس را معرفی کرد که مجموعه‌ای از بازی‌های نسل‌های پیشین پلی استیشن را در خود می‌بیند، اما همچنان شاهد غیبت بازی‌های انحصاری بزرگ این برند در زمان عرضه روی این سرویس خواهیم بود.

هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) به عنوان مدیر مالی شرکت سونی، طی تماسی با سرمایه‌گذاران این شرکت اظهار داشت که پلی‌استیشن باید بودجه‌های بازی‌های AAA خود را کاهش دهد تا بتواند آن‌ها را در زمان عرضه به سرویس‌های پلی استیشن پلاس اضافه کند.

توتوکی خاطرنشان کرد که این امر باعث کاهش کیفیت نهایی بازی‌های فرست-پارتی پلی استیشن خواهد شد، چیزی که همواره از آن به عنوان نقطه‌ی قوت اصلی این برند یاد می‌شود و سونی نیز به آن افتخار می‌کند. شاون لیدن (Shawn Layden) نیز به عنوان مدیر سابق پلی استیشن، در پاسخ به یک توییت با این نقل قول موافقت کرد. وی قبلاً گفته بود که بودجه‌ی مورد نیاز برای ساخت بازی‌های ویدیویی در حال سرسام‌آور شدن هستند و نسبت به مدل اختصاصی پلی استیشن از سرویس گیم پس تردید دارد.

توتوکی گفت:

من از اظهار نظر در مورد استراتژی رقبای خود خودداری می‌کنم. تفکر فعلی ما این است که هزینه‌های توسعه/سرمایه‌گذاری مناسب و تحقیق و توسعه‌ی کافی برای محصولات باکیفیت خود داشته باشیم و این موضوع باعث بهبود پلتفرم و همچنین بهبود کسب‌وکار ما در بلندمدت می‌شود. اگر ما بخواهیم عناوین AAA پلی استیشن ۵ را در سرویس‌های اشتراکی خود قرار دهیم، ممکن است به کاهش بودجه و کاهش کیفیت آن‌ها منجر شود و ما بابت این عنوان نگران هستیم. بنابراین، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که هزینه‌های ما به اندازه‌ی مناسب صرف می‌شوند تا محصولات عالی تولید شوند.

با این اوصاف، تا زمانی که هزینه‌ی ساخت بازی‌ها به اندازه‌ی قابل توجه‌ای تغییر پیدا نکند، کاربران پلی استیشن احتمالاً نباید منتظر ورود عناوین انحصاری در زمان عرضه به سرویس‌های پلاس باشند. از طرف دیگر، ایکس باکس همواره نسبت به انتشار آمار دقیق کاربران گیم پس محافظ کارانه رفتار می‌کند و به سختی می‌توان ادعا کرد که این سرویس در شرایط مناسبی از نظر درآمدزایی قرار دارد یا خیر، اما این بودجه‌ی کلان شرکت مایکروسافت است که تفاوت‌ها را بین ایکس باکس و پلی استیشن رقم می‌زند و به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها فعلاً مشکلی با زیان و ضرر مالی نداشته باشند.

Moein MM2EDWARDdeathwings❤GOD OF WAR❤K1King Jim RyanJin sakaiکیوانBahramsonyDARKSIRENLonesome guyHGY007Mengo@alistarM.MTکاکاسنگیHaj_HosseinA,,shKogamiChris redfieldmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است
سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است
سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است
سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است
سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • واسه پلی استیشن منطقیه. تحمل فشار مالیش براشون سخته.

    Moein MM2امیر حسینHasan0930deathwings❤GOD OF WAR❤K1‌‌@alistarکاکاسنگیهمسایه ( فن بوی = پنچری )more
    • Herfeiy گفت:

      بهتون که گفتم این سرویس ها آینده گیم رو نابود میکنن. و همون حرفایی که قبلا بهتون گفتم برای ارائه بازی روی این سرویس ها باید از کیفیت بزنن و سرویس رو پر از بازی بی خاصیت کنن و این رو رو هم به صراحت اقای توتوکی گفت. به نظر من سونی باید با همون روال قبلی بازی های خودشو با قدرت و با کیفیت هر چه بیشتر بسازه و ارائه بده و بزاره مایکروسافت با سرویس خودش محکوم به فنا باشه. چون کیفیت همیشه مخاطب رو جذب میکنه و ایپی های هیچ و پوچ توی ویترین هیچ خاصیتی نداره . یک بازی خوب و با کیفیت بهتر از ۱۰۰ تا بازی بی کیفیت و رده پایینه

      Moein MM2Hitasepامیر حسینHasan0930همسایه ( فن بوی = پنچری )❤GOD OF WAR❤علیموجود حق گوMystery ManMoReKamore
  • Arno گفت:

    پس چرا Forza Horizon 5، Microsoft Flight Simulator و Psychonauts 2 و صدا ها مورد دیگه بدون کاهش کیفیت و کاهش بودجه موفق بودن در حالیکه روز عرضه رو سرویس اشتراکی گیمپس عرضه شدن؟
    بهتره مدیران سونی بهانه های الکی رو کنار بزارن و بر اساس واقعیت حرف بزنن و حقیقتو بگن که ما دنبال پول بیشتر هستیم برا همین امکان پذیر نیست

    Moein MM2HitasepagomonEDWARDامیر حسینdeathwings❤GOD OF WAR❤K1علیKing Jim Ryanmore
    • Amir گفت:

      بازیایی که گفتی یکیش شبیه سازه یکیش ریسینگه یکیشم ایندی اونوقت اومدی با بازیای سونی مقایسه می کنی که فقط هزینه ی بازیگرا و کات سیناش دو برابر هزینه ی این بازیا میشه بگذریم از گیم پلی و گرافیک و موسیقی . البته تقصیری هم نداری مایکروسافت الان چند ساله یه بازیه داستانیه درست حسابی ریلیز نکرده و شما تجربشو نداری . با این بلاییم که سر هیلو پرچمدار بازیای داستانیش اورد که الان بعد ریلیز سیزن دوش ۵۰ هزار تا بازیکن بازم کمتر از دستینیه پنج سال پیش داره دیگ وضعیت مایکروسافت معلومه . بشین پشت همون ماشین و هواپیما و کشتی بزار این مدیران سونی با این بهونه های الکیشون خوش باشن

      Moein MM2HitasepagomonEDWARDامیر حسینهمسایه ( فن بوی = پنچری )❤GOD OF WAR❤K1علیking nima shamsmore
    • Squatlatex گفت:

      Flightپورت pcبود به جز فورتزا و هیلو بازی aaaدیگه ای نیومده و سایکو هم انحصاری نیست و برای pcوpsهم اومده و رو اون پلتفرم ها هم درآمد زایی داشته فرمول سونی تا الان سودده بوده برخلاف پلتفرم رقیب و بی راه هم نمیگه یک سری بخش های هیلو منتشر نشدن و قراره چند ماه آینده بیاد و شمایی که از این بازی لذت بردی باید تا اون موقع پول اشتراک بدی یا صبر کنی که هیچ کس اینکارو نمیکنه اگه هم بحث ما ایرانی ها باشه هیچ کدوم از ما ۱۸۰دلار پول سرویس یا۷۰دلار پول بازی نمیدیم و هکی می‌زنیم یا ظرفیتی.

      Moein MM2EDWARD❤GOD OF WAR❤king nima shamsKing Jim RyanM.KhChris redfieldعلیرضا کریم‌خان زندAmir(PC & PS4)@alistarmore
    • شرکت باتری سازی سونی گدا پولش نمیرسه بازی هاشو بزاره و اینو بهونه کردن

      نکته جالب مایکروسافت بازیهاشو روز عرضه میاره توی سرویس گیم پس و برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ بالاترین میانگین متا تاریخ و بهترین ناشر سال شد

      نکته جالب تر اینه سونی گدا تا حالا اول نشده

      سونی هر روز منفور تر از دیروز👎👎👎

      Cenaq2006Parham❤GOD OF WAR❤𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰K1king nima shamsJin sakaiM.KhChris redfieldO2more
    • واقعیت اینکه ایکس‌باکس واسه این کار پشتوانه مالی بسیار قوی ب اسم مایکروسافت رو داره چون مایکروسافت توانایی ضرر دهی و ریسک بالا رو داره
      اما پلی‌استیشن نه
      پس واسه همینه ک مدیران پلی‌استیشن کلا ی سیاست خاص دیگه‌ای مد نظرشونه

      Moein MM2agomonامیر حسین❤GOD OF WAR❤𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰SquatlatexعلیKing Jim RyanJin sakaiEren Yeagermore
    • واقعیت این هست مایکروسافت ضرر رو می‌تونه تحمل کنه چون سالانه بالای صد میلیارد دلار سود خالص داره اما سونی فقط ۲۰ ملیارد داداش خیلی تفاوت هست ولی به هرحال روی پلی استیشن هم گیم پس بیاد باز من مخالف هستم .

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤علیking nima shamsM.Kh‌‌
      • bravo6 گفت:

        بنظر من بهتره بیاد که استودیو ها برن بازی های با ارزش تکرار بیشتر یا طولانی تر بسازن
        من از مایلز مورالز که اومد لذت بردم ولی خداییش خیلی کم بود برا یه بازی ۷۰ دلاری
        تازه ادم میتونه بازی هایی که ممکنه خوشش بیاد ولی برا خریدش شک داره رو چک کنه کی میدونه شاید به بازی مورد علاقه جدیدت تبدیل بشه من خودم بلودبورنو پلی دادم از اون به بعد تا الدن رینگ همه گیماشو خریدم الدن رینگ به نظر من تا الان بهترین بازی نسله

        Moein MM2king nima shams
    • یعنی ؛ فهمیدن تفاوت ثروتِ دو کمپانی سونی و ناجی صنعت گیم ؛ ماکروسافت انقدر سخته؟

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤King Jim RyanJin sakaiSquatlatexMengoAmir(PC & PS4)🤘Mohsenj74MahyarMsm𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
    • MahyarMsm گفت:

      شما داری درباره دوتا کمپانی که شرایط کاملا متفاوتی دارن حرف میزنی. اسپنسر پشتش به مایکرو گرمه که کلی ازش تغذیه میکنه و قدرت انجام چنین ریسکی رو داره. حالا توی جبهه ی مقابل، جیم رایان مدیر قلب تپنده ی سونیه. چنین هزینه و ریسک بزرگی خطرناکه و از یه جا به بعد سنگینیش میتونه اسیب وارد کنه. مایکرو و xbox یه دید بلند مدت نسبت به game pass دارن که اگه با اون بودجه و سرمایه ای که دارن خوب پیش برن به موفقیت بزرگی میرسن. اما سونی با توجه به شرایطش توی این زمینه بهتره یه دید میان مدت داشته باشه. من مریض نیستم نخوام با هزینه کمتر بازی بیشتری تجربه کنم، ولی اگه قرار باشه این باعث پسرفت توی زمینه های دیگه بشه و از یه جای دیگه بزنه بیرون منم نمیخوام‌.

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤Jin sakaiSquatlatexMengo🤘Mohsenj74
    • نمیدانم فرق سود خالص ۱۱ میلیارد دلاری سونی رو با سود خالص ۷۰ میلیارد دلار مایکروسافت درک میکنی یا نه .‌‌ولی اگه ریاضی هم هم نخونده باشی متوجه میشی تقریبا نزدیک به هفت برابر بیشتره . پول یه خرید اکتیویژن بلیزارد رو یه ساله در میارن بعد انتظار داری سونی آینده خودشو بر مبنای انتظارات شما قرار بده ؟

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤king nima shamsKing Jim RyanJin sakaiSquatlatexMengoMahyarMsm
    • ALIREZA0111 گفت:

      شما اصلا بودجه اینا رو میدونی؟
      فورزا یه بازی ریسینگه خرجش خیلی کمتر از بازی هایی مثل لست ۲ و امثال ایناست
      سایکوناتس بودجش شاید به ۵ ۶ میلیون دلار هم بزور برسه
      اینا هیچکدوم کاهش بودجه نداشتن بودجه شون به طول کلی پایین هست
      (بهتره مدیران سونی بهانه های الکی رو کنار بزارن و بر اساس واقعیت حرف بزنن و حقیقتو بگن که ما دنبال پول بیشتر هستیم برا همین امکان پذیر نیست)
      خبر نداشتم مایکروسافت براتون پول واریز میکنه و خرج زندگیتون رو این شرکت تامین میکنه
      تازه چی مایکروسافت نه تنها دنبال پول نیس بلکه بهتون عیدی هم میده 🙂
      Dns رو روشن میکند و با کنسولی که کشورش را تحریم کرده به بازی میپردازد

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤king nima shamsKing Jim RyanscorpionesM.KhEren YeagerChris redfield‌‌Squatlatexmore
    • Sina_2081 گفت:

      دوست عزیز این رو به من توضیح بده ، بازیهای ناتی داگ که هر سه یا چهار سال یکبار عرضه میشن و حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه ساختشونه و آفلاین با ۳۰ ساعت گیمپلی هستن ، چطور با سرویس هزینه ساختش برمیگرده ؟ من برات میگم چطور ، وقتی که سه تا ناشر بخری و ۶۰ تا استودیو جمع کنی که برات طوری بازی بسازن که سرویست خالی نمونه و اکثرا هم دارای عناصر آنلاین گیمپلی باشن تا مخاطب رو به تمدید خرید سرویس مجاب‌ کنه . سونی و شرکتهای دیگه قبل از مایکرو به مدت ۳۰,۴۰ سال با پرداخت پول برای محتوا پیش رفتن . اگه این روش به هردلیلی مشکل داشت یا نارضایتی مخاطب رو به دنبال داشت ، در طول ۳۰,۴۰ سال گذشته شکست میخورد . بازی روز عرضه روی سرویس از وقتی مد شد که مایکرو انجامش داد و جالبه که ۳۰ سال تاریخ گیم توسط چندین شرکت مختلف معیار نیست اما سیاست ۶,۷ ساله یه شرکت شده معیار بقیه و هرکی غیر از عمل‌کنه میشه پول پرست ؟ اگه این سیاستها مشکل داشت الان سونی و نینتندو اینجا نبودن . و برای من خیلی جالبه که طرفداران مایکرو بیشتر از اکوسیستم پلی استیشن به این موضوع اصرار دارن ، مگه شما نمیگید که این کار خوبه ؟ پس بذارید پلی استیشن اشتباه کنه و شکست بخوره

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤king nima shamsKing Jim RyanM.Kh‌‌SquatlatexTzzzT23ALIREZA0111🤘Mohsenj74more
    • میشه چندتا از اون صدتا بازی با کیفیت نام ببری قزمیت …مایکرو کلا ۵ تا بازی در حد انحصاری های سونی نداره صدتارو از کجات دراوردی 😆

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤علیking nima shamsKing Jim RyanscorpionesM.KhEren YeagerMrHill93Squatlatexmore
    • یکیش که بازی ایندیه یکیشم شبیه سازی الان اینا کجا امثال گوست و هورایزن و لست و گاد کجا دوست عزیز لطفاً اول فکر کنید و بعد حرف بزنید

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤علیking nima shamsKing Jim RyanscorpionesM.KhEren YeagerChris redfield‌‌more
      • Hasan0930 گفت:

        عزیز دل هزینه ساخت بازی فلایت سیمولیتور خیلی زیاد بوده به خاطر اینکه تکنولوژی ساختش تا کنون وجود نداشته و مایکرو با استفاده از کلاود تکنولوژی ساخت این بازی رو تولید کرد به همین خاطر هزینه زیادی رو دستش گذاشت

        این که میگی شبیه سازیه پس هزینه ساختش پایین بوده منظورت دقیقا چیه؟؟؟ منظورت اینه که هزینه ساختش ۲۰ ملیون دلار بوده به نظرت میشه با ۲۰ ملیون دلار تمام دنیا رو با آسمون واقعی تو بازی شبیه سازی کرد؟؟؟ خدایی یکم منطق داشته باشین خجالتم خوب چیزیه
        اینو به اونای دیگه هم که میگن چون شبیه سازه اندازه یک بازی aa هزینه ساختش شده هم میگم

        Squatlatex❤GOD OF WAR❤علیking nima shamsKing Jim RyanscorpionesHasan0930M.KhChris redfieldO2more
        • Squatlatex گفت:

          همون شبیه ساز پرواز که سنگش رو به سینه میزنی با یک سال تاخیر روی game pass وxbox اومد و کلی هواپیمای پولی داره سونی بازی که تولید می‌کنه مثل گرن توریزمو۷ که نیازی نیست با پول واقعی بخری میتونی بازی رو بری و بخری یک دونه ماشین وجود نداره که بگه فقط با پول میشه خریداری کرد راستی من هرچقدر که میرم سرچ میکنم هزینه ساخت بازی های مایکروسافت نمیاد حسی عدد رو میگی ؟برای بازی های سونی هست ولی xboxرو من ندیدم مثل هیلو که یکی میگه نیم میلیارد فقط پول موتور بازیسازی دادن یکی میگی ۱۰۰میلیون هم نبوده.

          امیر حسین
        • منظورم از شبیه ساز اینه که اصلا بازی نیستش اون

          امیر حسینHasan0930Squatlatex
          • Hasan0930 گفت:

            همون بازی که بهش میگین بازی نیست به اندازه تمام ۴ انحصاری پلی استیشن رو پی سی یعنی دچ استرندینگ گاد اف وار هرایزن زیرودون دیزگان پلیر داره 🤠🤠🤠
            برو آمار steamdb رو بیین

            باور کن آرامشی که تو بازی فلایت سیمولیتوره تو خیلی از بازی ها نیست برخی مناطق جنگلی توی دنیا واقعا آرامش خاصی برای‌ آدم میاره و پرواز بر فرازشون واقعا لذت بخشه

            امیر حسین
  • sorena گفت:

    توجیهات الکی،الان فورزا کم هزینه و کم کیفیت بوده یا هیلو،یا گیرز ها،یا استارفیلد و الباقی.مثلا بعد خرید اکتیویژن کال آف دیوتی ها تصور این که روزی که الدر اسکورولز ۶ روز عرضه بیاد رو سرویس ماکروسافت و اون وقت عده ی باشن آسمان ریسمان ببافند جالبه!.عزیز من مایه اش رو نداری و نوع سرمایه گذاریت میان مدت هست.اینارم برا اون بخش بشدت متعصبت داری میگی. فورزا هورایزن طبق آمار چند ماه پیش نزدیک به ۲۰ میلیون بار تجربه شده یعنی ۲۰ میلیون تا ۱۵ دلار. بازی با کیفیت باشه رو سرویس یا بیرون اون کار خودش رو می‌کنه.

    Moein MM2امیر حسین❤GOD OF WAR❤K1علیKing Jim Ryanکیوانشبح گیمفاO2DARKSIRENmore
    • توجیه الکی نیست و دلیلی هم بر این نیست که مایکروسافت قراره بازی های بدون کیفیت تولید کنه. هم سونی در این مورد درست میگه هم مایکروسافت. ارائه بازی روی گیم پس برای مایکروسافت که توانایی ضرر دهی و ریسک زیادی داره، آینده‌ای روشن رو میتونه ترسیم کنه اگر مسیر درستی رو پیش بگیرن و برای سونی که قدرت ریسک ندارن، معلوم نیست که ارائه بازی انحصاری روی سرویس چه بلایی به سر شرکت میاره. سونی مثل مایکروسافت یه شرکت تریلیون دلاری نیست که بتونه اینجوری ریخت و پاش کنه و بازی‌های مختلف رو روی سرویس خودش ارائه بده. ایکس باکس میتونه با راحتی از مخزنی به اسم مایکروسافت تغذیه کنه تا تصاعدی به یک سود کلان برسه، اما پلی استیشن چنین مخزنی نداره.

      فرض بر این بگیریم که بازی‌های انحصاری مایکروسافت با بودجه‌ای در حد عناوین سونی تولید میشن. از کجا معلوم که در حال حاضر و در کوتاه مدت این بازی‌ها تقاضاهای مالی مایکروسافت رو برطرف کرده باشن. مایکروسافت در حال حاضر داره یک سرمایه‌‌گذاری بزرگ انجام میده اما آیا سونی توان سرمایه‌گذاری رو داره؟ توان ریسک رو داره؟ ایکس باکس بارها ریسک کرده و حتی اگر شکست هم خورده باز هم تونسته برگرده اما من بعید میدونم سونی چنین توانی درش وجود داشته باشه. برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بلند مدت به توان ضرردهی کوتاه مدت نیاز داره که هر کمپانی از عهده اش بر نمیاد. یاد بگیریم هر کمپانی یا استودیویی رو با توجه به موقعیت و توان های خاص خودش بررسی کنیم. صحبت‌های فیل اسپنسر و جیم رایان در شرایط خودشون میگنجن و این که فن های دو طرف میخوان با شرایط مایکروسافت سونی رو قضاوت کنن یا بالعکس منطقی نداره.

      در ضمن استنباط تجربه ۲۰ میلیونی فورزا از بیخ مشکل داره. فورزا ۲۰ میلیون بار تجربه شده، بخاطر این که روی سرویسی قرار داره که فقط ۱۵ میلیون دلار مایکروسافت خرج آوردن Guardians of Galaxy و کلی انحصاری و ترد پارتی کرده، به عبارتی یک کالاتوگ بلندبالا بازی روی این سرویس هست که تونسته این میزان کاربر رو جمع کنه و حالا این کاربرها به فورزا دسترسی داشتند. Forza Horizon 5 در کنار صدها بازی گیم پس رو تشکیل دادند و بیش از ۲۰ میلیون پلیر رو به خودشون جذب کردن، این موفقیت یک تک بازی نیست که برای خودتون راحت ضرب و تقسیم میکنید. همانطور که Halo Infinite هم به لطف غنای گیم پس پلیر جذب کرد. کلی خرج و هزینه شده تا گیم پس پلیر جذب کنه و این پلیرها Forza و Halo تجربه کنند، این بازی ها به تنهایی و خارج از Context سرویس پلیر جذب نکردن.

      Moein MM2امیر حسین❤GOD OF WAR❤K1King Jim RyanDARKSIRENعلیرضا کریم‌خان زندO2‌‌Lonesome guymore
      • Hasan0930 گفت:

        ، این بازی ها به تنهایی و خارج از Context سرویس پلیر جذب نکردن.

        😂😂😂😂😂😂
        یعنی اگه فرزا هرایزن ۵ روی سرویس منتشر نمیشد پلیر جذب نمی کرد؟؟؟

        چه طور شد که قبل عرضه نسخه جهانی یک ملیون نفر بازی رو پیش خرید کرده بودن؟؟؟ پس چه طور میگین خارج از سرویس هیچ پلیری جذب نکردن؟؟

        Moein MM2❤GOD OF WAR❤K1King Jim RyanM.KhDARKSIRENO2MrHill93Lonesome guyGamer78more
        • صد درصد ریسینگی با این کیفیت پلیر جذب می‌کرد، اما نه به اندازه ۲۰ میلیون. گیم پس کلی کاربر داره که مشخصا بهترین بازی ریسینگ مایکروسافت رو حداقل یک بار تجربه می‌کنن بخاطر این که خب چرا که نه روی سرویس اومده و هزینه مضاعف نداره. اگر منطقی‌تر دوست دارید قضاوت کنید و ببینید خارج از سرویس چقدر بازی پلیر جذب می‌کرد. به آمار فروش نسخه‌های قبلی مراجعه کنید و ببینید فورزا بدون سرویس چه مقدار پلیر جذب میکرد که البته میزان Decent و خوبیه.

          در ضمن چیزی که من گفتم با رویکرد مایکروسافت منافاتی نداره، توضیح دادم که مایکروسافت چون توانایی هزینه کردن داره، میتونه تا رسیدن گیم پس به سوددهی بسیار بالا، کیفیت رو با هزینه های مضاعف جبران کنه اما سونی چنین ریخت و پاشی براش منطقی نیست.

          Moein MM2❤GOD OF WAR❤K1King Jim RyanJin sakaiM.KhDARKSIRENO2‌‌Lonesome guymore
          • Mystery Man گفت:

            مقایسه فروش دو نسخه از گرن توریسمو با نسخه های فورزا موتوراسپرت:

            Gran Turismo 3: 15M
            Gran Turismo5: 12M
            مجموعا:۲۷

            Forza Motorsport 2: 4M
            Forza Motorsport 3: 5.5M
            Forza Motorsport 4 :4.5M
            Forza Motorsport 5 :2.4M
            Forza Motorsport 6 :1M
            مجموعا:۱۷.۴

            متاسفانه فروش پنج تا نسخه از فورزا به گردپای دو نسخه از گرن توریسمو هم نرسیدن😹😹😹😹

            Moein MM2امیر حسین❤GOD OF WAR❤King Jim RyanM.KhDARKSIRENO2MrHill93scorpionesLonesome guymore
            • Bahram گفت:

              آمار فروش سری هیلو رو هم بگو. 😉

              Moein MM2امیر حسین❤GOD OF WAR❤King Jim RyanM.KhDARKSIRENO2MrHill93scorpionesMengomore
              • Mystery Man گفت:

                آمار فروش سری هیلو: ۷۰ میلیون نسخه

                آمار فروش سری گرن توریسمو: ۸۰ میلیون نسخه 🙂

                یک گوگل کنی Halo franchise sales و Gran Turismo franchise sales همون خط اول برات میاره پدرام زارعی فیک شینجی میکامی و پلی گراند و فرشاد اکس
                و اون چند تا نقطه پروفایل بنفشه 😉

                Moein MM2❤GOD OF WAR❤K1King Jim RyanM.KhArnaldDARKSIRENشبح گیمفاO2MrHill93more
                • Bahram گفت:

                  آمار فروش سری هیلو ۸۱ میلیون نسخه است. 😃

                  Moein MM2❤GOD OF WAR❤King Jim Ryanشبح گیمفاM.KhMoReKaEren Yeagerking nima shamsO2MrHill93more
                • Squatlatex گفت:

                  چک کردم درست بود.

                  Moein MM2❤GOD OF WAR❤King Jim RyanM.Khking nima shamsO2MrHill93‌‌scorpionesMystery Manmore
                • farshadx گفت:

                  تنها کودکی که بعد از فشار خوردن اسم دیگران رو میاره
                  جناب اقای پاور بانک هست
                  خیلی بهت فشار وارد نشه
                  خیلی هم مردی امار فروش اخرین نسخه از بازی رو بده
                  البته که تعجب هم نمیکنم اگر بالا هم باشه چون دیگه بازی ریسنگ خوبی برا رقابت باهاش نیست

                  Moein MM2امیر حسین❤GOD OF WAR❤M.KhMoReKaEspressoking nima shamsO2‌‌Gamer78
                • Lone wolf گفت:

                  کاد هم هرسال پرفروشترین بازیه😉(ایموجیِ فشار)
                  فروش دلیل بر بهتر بودن نیست
                  هیلو هم هشتاد میلیون فروخته نه هفتاد
                  و اینکه اگه توجه میخوای بیشتر تلاش کن زیاد موفق نیستی

                  Moein MM2امیر حسین❤GOD OF WAR❤King Jim RyanMystery ManXERXESMoReKaEspressoking nima shamsنظر دهندهmore
                • هم سری گرن هم سری هیلو ۸۰ میلیون البته داداش

                  امیر حسین❤GOD OF WAR❤Mystery ManMoReKaking nima shamsGamer78Bahram
                • Mystery Man گفت:

                  @farshadx
                  سلام

                  پاور بانک نیستم بیشتر به خودت فشار بیار شاید پیدا کردی😹😹😹

                  ❤GOD OF WAR❤King Jim Ryanscorpionesشبح گیمفاMoReKaEspressoking nima shams
              • scorpiones گفت:

                داداش چه ربطی داره؟
                مگه هیلو با اون هم سبکه؟

                SquatlatexGamer78
                • Bahram گفت:

                  چه ربطی داره!؟
                  من دیدم که داره از نظر فروش کمتر فورتزا رو تخریب می کنه، گفتم اگر مبنا به برتری یک بازی فروش بیشتر باشه پس اگر جرئت داره فروش سری هیلو رو هم بگه.
                  در ضمن این کاربر این قدر بچه سال هست که فن بیس کمتر ایکس باکس نسبت به پلی استیشن رو در نظر نمی گیره. (برعکس فورتزا فروش خیلی خوبی هم کرده و اگر فن بیس یکسان بود حتی آمار فروش نزدیک تر هم می شد)
                  باید قدیمی تر بودن سری گرن توریسمو رو هم در نظر بگیریم.
                  و اینجاست که سیستم سلر بودن عجیب و غریب سری هیلو رو می بینیم. (با وجود فن بیس بسیار کمتر ایکس باکس نسبت به پلی استیشن مجموع فروش سری ۸۱ میلیون نسخه بوده!
                  .
                  البته می دونم واقعیت تلخه. (از لایک و دیسلایک ها معلومه که به دروغ لایک و به حقیقت دیسلایک می دهند!)
                  این جور مواقع باید آقای کریمی ورود کنند و به این گمراهی کاربران خاتمه دهند.

                  امیر حسین❤GOD OF WAR❤King Jim Ryanشبح گیمفاSquatlatex
              • Mengo گفت:

                ربطش به اینه همه دارن درباره ریسینگ صحبت میکنن از کاربر Hasan که شروع کننده فورزا هورایزن ۵ و عملکردش تو گیم پس بود بگیر تا آقای کریمی و همین ترول Mystery Man ولی شما اومدی یهو پریدی رو هیلو و بحث فروش اونو وسط میکشی درحالیکه بحث سر فروش بازی های ریسینگ بود که آقای کریمی و کاربر Hasan داشتن بحث میکردن و البته این ترول هم اومد از فرصت استفاده کنه و فورزا رو ترول بکنه
                منم اگه دقت بکنی بهش لایک ندادم دیس دادم چون میدونم طرف کلا تروله

                امیر حسینSquatlatex
                • Squatlatex گفت:

                  جالبه دوتا پرچمدار رو که مقایسه میکنی که جفتشون ریبوت هستن و از لحاظ ساختار کلی شبیه هم هستن مثلا جفتشون دشمن و اسلحه دارن رو مقایسه میکنی بهشون بر میخوره ولی الان میان بازی شبیه ساز ریسینگ که نه داستان داره نه انمی رو با هیلو مقایسه میکنن دورویی تا کی؟.

                  امیر حسین
          • Hasan0930 گفت:

            آره ولی شما نگفتین که پلیر جذب کمتر جذب می کرد گفتین با فرض عدم انتشار روی سرویس کلا پلیر جذب نمی کرد دوباره عبارتتون رو بخونین:
            این بازی ها به تنهایی و خارج از Context سرویس پلیر جذب نکردن.

            ❤GOD OF WAR❤Hasan0930MoReKa
      • sorena گفت:

        کریمی عزیز علاقه ی به حاشیه روی ندارم، این که بجای گفتن رو راست مسئله ،حاشیه میرن اصل موضوع هست،باز میرسیم به همون مسائل مالی(امان از مسایل مالی!) ماکروسافت توان مالی داره نتیجتا سود بلند مدت رو هدف گرفته، سونی سود میان مدت. رد کردن کلیت این سیستم که سونی بارها بهش حمله کرده اصل موضوع هست نه حواشی جزی.سونی هم می‌تونست سیستمی مثل ea play راه بندازه،حالا مهم نیست.

        Moein MM2❤GOD OF WAR❤King Jim RyanJin sakaiM.KhO2MengoTzzzT23MICROSOFT.xbox one𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
        • سونی سرویسی مثل EA Play داره. و قصد داره گسترشش بده، منتهی حتی ea play هم بازی های خودش رو روز عرضه رلیز نمیکنه روی سرویس و اصلا شبیه گیم پس نیست.

          Moein MM2❤GOD OF WAR❤K1King Jim RyanM.KhDARKSIRENO2‌‌MengoTzzzT23more
          • sorena گفت:

            Ea play یه road mapمشخصی در رابطه با بازی های ea داره اما راجع به اون پلاس+ حتی نمی‌دونیم کدوم بازی های چند نسل قبل روش هستن یا میان. تا اینجا سونی ترجیح داده بازیش رو ۴/۹۹$ بفروشه ولی سر یک موعد مقرر و از قبل مشخص نزاره رو سرویس.

            Moein MM2❤GOD OF WAR❤king nima shamsM.KhXERXESO2SquatlatexMengo
          • «حتی ea play هم بازی های خودش رو روز عرضه رلیز نمیکنه روی سرویس»

            ?EA play pro

            Moein MM2❤GOD OF WAR❤king nima shamsKing Jim RyanM.KhMoReKaO2SquatlatexMengo
            • not availabe on Consoles + Too expensive
              EA Play Pro قیمت ماهانش ۱۴.۹۹ دلار یعنی همقیمت گیم پسه، در حالی که فقط بازی‌های یک ناشر دسترسی داری، چنین قیمتی اصلا منطقی به نظر نمیرسه. قطعاً سونی میتونست با قیمت ۲۰ ۲۵ دلار ماهانه بازی‌های خودش رو day 1 در دسترس قرار بده، موضوع قیمت‌گذاری در مقابل رقبا و در مقابل محتوای تولیدی هست. مطمئنم اگر چنین چیزی شدنی بود سونی زودتر به فکر این سوددهی از طریق سرویس افتاده بود.

              Moein MM2❤GOD OF WAR❤king nima shamsJin sakaiM.KhDARKSIRENO2‌‌SquatlatexMengomore
              • توی کامنت های قبلی بحثی درمورد قیمت نشده بود و صرفا امکانش مورد بحث بود واسه همین نسخه پرو رو مثال زدم، همچنین با این دیدگاه ps plus permum نسبت به ea play معمولی صرفا چندتا بازی از ناشر های دیگه اضافه داره و 😬
                تا به حال به جز چند مورد انگشت شمار بازی های آنچنانی ای نبودن که روز عرضه روی ناو قرار بگیرن پس میشه گفت ps plus permum گرونه؟

                ❤GOD OF WAR❤king nima shamsM.KhsorenaSquatlatexMoReKa
                • ps plus premium؟ هنوز در دسترس قرار نگرفته، نمیدونم از چی صحبت میکنید. در مورد PS Now تا به حال کلی بازی ترد پارتی قرار گرفته روی سرویس و بحث فقط روز عرضه نیست، ما از ابتدا داریم بحث میکنیم که بگم چرا سونی بازی هاشو روز عرضه روی سرویس قرار نمیده، حالا دوباره برگشتیم خونه اول از من می پرسید که سونی هم روز عرضه بازی قرار نمیده روی سرویس؟ در کل هر اتفاقی که بیوفته، سیستم کاری سونی رو در قالب سرمایه مایکروسافت می‌سنجید که اصلا منطقی نداره.

                  Moein MM2❤GOD OF WAR❤K1king nima shamsMengoJin sakaiM.KhSquatlatexDARKSIRENMahyarMsmmore
                • sorena گفت:

                  هیچ کدوم از سرویس های سونی شبیه ea play نیست ،ea play یه نقشه راه مشخصی برا بازی های خودش داره،اما سونی هیچی راجع به بازی های و زمان مشخص اومدن اونها روی ps now یا PPP نداره.

          • Arno گفت:

            EA رو پلتفرم خودش EA Play Pro رو داره که بازیاشو روز عرضه ریلیز میکنه روی سرویسش و یوبیسافت هم همین کارو تو سرویسش میکنه.

            بعدشم هزینه ساخت هر بازی AAA حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار، سود خالص سونی هر سال بالای ۱۰ میلیارد دلار
            در نتیجه اگه سالی ۴ تا بازی AAA هم ساخته بشه هزینه ۶۰۰ میلیون دلاری مشکلی براش ایجاد نمیکنه و نیازی نیست برا هزینه ۶۰۰ میلیون یا نهایتا ۹۰۰ میلیون دلاری شرکت تریلیون دلاری باشی و به منابع عظیم مالی دسترسی داشته باشی، اسمش ریخت و پاش هم نیست سرمایه گذاریه در واقع.
            با همین حساب ساده میشه فهمید تمام اینا بهانس و توجیهی برا خدمات ندادن و کیفیت کمتر سرویس اشتراکی نمیشه

            ❤GOD OF WAR❤Jin sakaiM.KhXERXESMoReKaMrHill93‌‌SquatlatexMengoMahyarMsm
            • سود خالص سونی اولاً فقط خرج پلی استیشن نمیشه دوماً از همین بازی های ۷۰ دلاری در میاد، زمانی که بازی رو سرویس باشه دیگه فروش هفتاد دلاری وجود نداره که ۱۰ میلیارد هزینه تامین کنه، تا وقتی که به سوددهی برسه. سوماً داخل همان بخش پلی استیشن هم سود ۱۰ میلیارد دلاری فقط صرف ساخت بازی ویدیویی نمیشه چهارماً EA Play Pro فقط برای PC در دسترسه نه ایکس باکس و پلی استیشن و قیمت شدیداً بالایی داره به نسبت این که تنها برای بازی های یک ناشر هزینه می‌کنی، قیمت معقولی نداره به نسبت ارائه و اگر قراره چنین قیمت بالایی برای یک اشتراک در نظر گرفته بشه، معلوم نیست کسی sub کنه.
              گیم پس و EA PLAY PRO قیمت یکسانی دارن. همین یک جمله کافیه برای توصیف شرایط.

              زمانی تمرکز روی سرویس کار هوشمندانه‌ایه که یک کمپانی ۶۹ میلیارد دلاری و یک کمپانی ۷ میلیارد دلاری + استودیوهای اختصاصی خودت رو داشته باشی که بتونی همه قشر و همه نوع بازی‌ای رو در دسترس قرار بدی، تقریباً مثل نتفلیکس که انتخاب فیلم سخته درش. اگر تمرکز کردی روی سرویس باید به فکر محتوا هم باشی سه تا بازی AAA انحصاری سونی که قراره در سال عرضه بشن قرار نیست این سرویس رو مطرح کنن، باید سالانه فراتر از این‌ها هزینه بشه فقط بحث ۶۰۰ میلیون دلار اختصاصی نیست بحث بر میگرده به این که باید کلی قرارداد ترد پارتی و کلی خرید انجام بشه. سونی نمیتونه یه سرویس بزنه و فقط سه تا انحصاری ای که در سال قراره رلیز کنه رو بذاره روی سرویس و بگه لذت ببرید.

              Moein MM2❤GOD OF WAR❤K1Jin sakaiM.KhMahyarMsmSquatlatexکاپتان استخونیMengoTzzzT23more
          • یوبیسافت پلاس؟
            البته امیدوارم معتقد نباشین که دلیل کیفیت پایین بازی های این روز های یوبیسافت مربوط عرضه روز اول روی سرویسش هست.

            Moein MM2❤GOD OF WAR❤K1M.KhMrHill93‌‌SquatlatexMengo
      • harry گفت:

        داداش یواش تر برو برسیم بهت. خیلی از بازیهای ناشناخته گیم پس پول میدن که وارد گیم پس بشن واسه دیده شدن. نمونه هاش هم زیادن. ثانیا سونی داره با فروش بازی و کنسول درآمد زایی میکنه در حالیکه ایکس باکس با گیم پس این کارو میکنه. اکس کلاود با نت ذغالی من قابل بازیه دیگه فک کن توی کشور های تراز اول چجوریه. بنابراین سیستم درامد زاییش کاملا متفاوته. موفقیت فورتزاها واسه گیم پس حیاتی بوده چون اجازه نداده تعداد مشترکین کم بشن و تا حدی هم باعث افزایش مشترکین شده. همین افزایش ناچیز توی دزار مدت میتونه به یک جامعه صد ها میلیونی تبدیل شه که توی یک ماه هزینه ۱۰ تا بازی رو جبران کنه.

        Moein MM2❤GOD OF WAR❤Jin sakaiM.KhKogamiSquatlatexکاپتان استخونیMengo
    • داداش بین مسعله بین پولدار و پولدارتره ربطش به پوله نه سرویس

      ❤GOD OF WAR❤MoReKashadowChris redfieldJaber-shamsking nima shamsRamin
  • ETERNALMAN گفت:

    برای خود سونی قطعا حرف درستیه با توجه به وضعیت کسب و کارش (یعنی درآمدش اصلا در حد شرکت های سیلیکون ولی نیست) ، ولی اینکه بخوای به عنوان فکت در نظر بگیری قطعا اشتباهه و خود توتوکی هم درک خوبی از این موضوع داشت در نقل قولش – یک بیان تمیز و بدون تخریب رقبا بالاخره دیدیم از سونی ، باریکلا

    Moein MM2امیر حسینJin sakai‌‌@alistarHaj_HosseinbjbejbdjeChris redfieldnaryhdLone wolfmore
  • Hasan0930 گفت:

    اینو فقط بگم که اگه سرویس گیم پس ضرر ده بود مایکروسافت هیچ وقت مبلغ ۷۰ ملیارد دلار صرف خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد نمی کرد

    Moein MM2همسایه ( فن بوی = پنچری )❤GOD OF WAR❤King Jim RyanM.KhMoReKaO2MrHill93‌‌Mengomore
  • نه کیفیت رو فدای کمیت نکنید همون بازی ۶۰ ، ۷۰ دلاری میگیریم بهتره اصلا مگه گیم پس ویژگی خوبیه که میخواید رقابت کنید؟ نه بازی مال خودته نه کیفیت دارن به نظر من اگه تو یه لیست بازی های راک استار گیمز نباشه پس اون لیست بی ارزشه

    امیر حسین❤GOD OF WAR❤King Jim RyanMoReKaArnaldEren YeagerMengoGamer78HerfeiyHasan0930more
  • Mystery Man گفت:

    سونی روح بخش صنعت گیم 💙
    لست ۲ هم اگر قرار بود روز عرضه رو گیمپس بیاد آلان به جای متای ۹۳ و پر افتخارترین بازی تاریخ بودن متاش با گرز ۵ و کرکدون ۳ و مدیوم و ۱۲ دقیقه و بتل تودز یکی بود 👍

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤? am i mehdiKing Jim RyanO2MrHill93MengoGamer78HerfeiyHasan0930more
  • این به شدت اشتباهه که سونی بخواد راه مایکروسافت رو بره ، فیل اسپنسر تو یک مصاحبه گفته بود که اونا (سونی) باید راه گیم پس رو پیش بگیرن ، اما من که خودم مایکروفنم فهمیدم این دام و تله برای سونی هستش ، بارها قبلا گفتم ، سونی رو درآمدزایی بخش گیمینگش حساب باز کرده ، در صورتی که مایکروسافت رو آینده بخش گیمینگش برنامه ریزی کرده و این دو مورد عملا دو تفکر اقتصادی جداگونه هستن ، همین که سونی خودش رو مچاله کرده و چیزی مثل سیستم اشتراکی جدیدش رو رونمایی کرده ،به نظرم یک هاراگیریه خیلی کوچیکه ، سونی شرکت کوچیکی نیست ، منبع مالی کمی نداره ، اما همه ی منابع مالیش رو نمیتونه فدای یک ریسک برای ساخت شبکه ایی مثل گیم پس بکنه ….

    راه دو شرکت جداست و سونی به نظرم تو باند خودش داره عالی حرکت میکنه 👍 همچنین مایکروسافت

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤King Jim Ryan‌‌MengoVisible 6-tigh manهمسایه ( فن بوی = پنچری )Haj_HosseinChris redfieldSquatlatexmore
  • mahdy گفت:

    لطفا جبهه گیری نکنید
    بنده خدا بدون اینکه در مورد رقیبش صحبت کنه گفته که ما برای اینکه کیفیت رو حفظ کنیم نمی تونیم بازی ها روی سرویس بیارم
    فقط همین

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤MoReKa‌‌MengoHerfeiyshadowGhostJaber-shamsking nima shamsmore
  • kia (Bye All) گفت:

    این نظر برای سونی درسته برا مایکروسافت اشتباه.مایکروسافت بودجشو داره که به کیفیت ضربه نزنه سونی این بودجه رو نداره

    Moein MM2امیر حسین❤GOD OF WAR❤XERXESMoReKaArnald‌‌HerfeiyJin sakaiHaj_Hosseinmore
  • PS6.2027 گفت:

    مایکروسافت کاری میکنه که سونی در اخر از انحصاریهای با کیفیت دست بکشه قبلا هم گفتم مایکروسافت واسه صنعت گیم مثل سرطان میمونه این صنعت به نابودی میبره نمونش گیم پس ۲ هزاری که بازیهای نسل هفتمی

    ❤GOD OF WAR❤King Jim RyanMoReKaMengoGamer78PS6.2027Haj_HosseinshadowbjbejbdjeChris redfieldmore
    • مایکرو اگه سرطانه شما فن بوی های پلی استیشن بمب هیروشیمایی فن بوی های مایکرو بمب ناکازاکی

      MoReKaking nima shamsMrHill93‌‌Gamer78PS6.2027sam snake 47
    • Mahdi Sam گفت:

      شما کلا نسل هفتو ندیدی، گیم‌پس رو هم ندیدی، چرا در مورد چیزی که اطلاع در موردش نداری نظر میدی، خیلی از همین ایندی‌های نسل هفتی از مجموع انحصاری‌های ماکرو و سونی خلاقیت بیشتری دارن و لذت‌بخش‌ترن، خود نسل هفت هم انقدری شاهکار توش منتشر شد که حتی یه لیست صدتایی بخوای درست کنی خیلیا جا می‌مونن ولی تو نسل ۸و۹ رو هم پنجاه‌تا بازی فوق‌العاده نداشته

      MoReKa
  • INJUSTICE 3 گفت:

    خلاصه حرف سونی : ما اگه بخوایم بازیو رو سرویس جدیدمون عرضه کنیم چون میترسم سود نکنیم و ضرر بدیم برای همین بودجه بازیو کمتر میکنم که کیفیت بازی بیاد پایین .)) جناب سونی اگه یک خورده دل و جرات داشت اینکارو میکرد و از گیم پسم بهتر میشد و کاربرای بیشتر جذب میکرد اگه هر ماه هر کاربر مثلا ۱۷ دلار بابت این سرویس بدن سونی میتونه خیلییی سود کنه در ضمن اگر سرویسی بیاد که مثل گیم پس باشه چون بازیای پلی استیشن بیشترن کیفیتشونم بهتره خیلیییی سریع تر از گیم پس بازیکن جذب میکنه ، ولی متاسفانه سونی به فکر سود خودشه یک مقداری هم حاضر نیست اولش ضرر بده و بعد سود کنه . این سیاستش به درد عمشونم نمیخوره 👎.

    Moein MM2امیر حسین❤GOD OF WAR❤King Jim RyanJin sakaiMoReKaMrHill93MengoGamer78PS6.2027more
    • Squatlatex گفت:

      یک مقداری ضرر؟تروخدا سیاست های کلان ناشرهارو با دودوتا چهارتای خودتون یکی نکنید اگه مدیریت آنقدر راحت بود آلان تو رو جای جیم رایان میزاشتن.
      سونی با اومدن بازی رو سرویس مشکل نداره حدود یکی دوسال بعد از فروش۱۵میلیونی لست ۲رو سرویس nowامد همون‌طور که گاد بعد از فروش ۲۰میلیونی آمد و الان هم اسپایدی بعد از فروش بیش از۲۰میلیون نسخه اومد.
      سونی برای چی بره سراغ درآمد ۴درصدی سرویس های اشتراکی تو صنعت گیم وقتی می‌تونه با بازی داستانی،سرویس محور و حتی موبایل سهم خودش رو ازاون۹۶درصد صنعت گیم بگیره.
      سرویس اشتراکی هم دیدیم تو صنعت سینما چطور عمل کرده نتفیلیکس چون محتوا نداشت یا هزار دلیل دیگه یک دفعه کلی سهامش ریزش کرد و داره سریال هارو بدون در نظر گرفتن پتانسیلشون ۹ فصل ۹فصل تمدید می‌کنه اون طرف هم دیزنی هست که با فیلم های ابر قهرمانی تکراری و سریال های بی سروته صنعت سینما رو جلا میده.

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤MoReKaMengoGamer78Herfeiy
      • INJUSTICE 3 گفت:

        شما باید از خداتونم باشه که سونی حداقل به خاطر بازیکنان بیاد یک سرویس مثل گیم پس بذاره اینطوری دیگه حتی مجبور نیستیم بازیا رو به صورت هکی یا نمیتون اکانت ظرفیتی بگیریم ، سونی میتونه همچین سرویسیو بذار اولش ضرر میده ولی به هر حال مطمعنا بعدش سود میکنه ولی خودش نمیخواد . میدونی اگه همچین سرویسی بذاره چی میشه ، اینطوری میشه که یهو فروش پلی استیشن فروشش حتی از نینتندو هم بالاتر میزنه میدونی اگه صد میلیون این سرویس جذب بکنه میدونی چقدر در ماه سود روشه ؟ حتی اگه ۱۰دلارم بذاره که ده دلار نیست ۱۷ دلاره یک عالمه سود روی اونه فقط همین ۱۷ دلار درماهو در نظر بگیر میشه ماهی یک ملیاردو هفصد میلیون دلار ! هر چند اول روش ضرره ولی بعد یک مدت زیادتر میشه که سود ده میشه. این در آمد از فروش گاداف وار ۲۰۱۸ که بیست میلیون فروخت هم بیشتره ، در ضمن همه میدونیم پلی استیشن اگه همچین سرویسی بذاره مطعنا پلیرا سریع جذبش میشن چون میدونن بازیاش خوبه ولی اصلا نمیدونم چرا کیفیت بازیاشو بهونه میکنه یعنی مثلا میخواد از یک جا کم بکنه به یک جای دیگه اضافه کنه که اینو میگن ؟ والا اینا پول انجام اینکارو دارن امکان نداره نداشه باشن، دارن ولی نمیخوان بدن.

        ❤GOD OF WAR❤PS6.2027Jin sakaiMoReKaMrHill93MengoGamer78HerfeiyMahyarMsm
        • Squatlatex گفت:

          برای همچین رقمی باید ماهی یک بازی دهن پر کن بدی و سونی نمیتونه از اینکارا انجام بده گاد ۴سال روش کار شده و آنلاین هم نیست که بگیم پلیر پول میده که داخل سرویس بمونه یک بار ۳۰ساعت تجربه اش می‌کنه یا نهایت ۶۰ساعت بعدش چی؟حتی یک ماه هم نمیشه بازم میگم با دودوتا چهارتای ساده نمیشه این حرفا رو زد همین ایکس باکس بیشتر از نصف ارزش کل سونی تا الان هزینه کرده برای سرویسش و سونی از این پولا نداره.

          • INJUSTICE 3 گفت:

            خوب ماهی حتما لازم نیستش که یک بازی انحصاری و شاهکار بده یک بازی خوب یا چند تا بازی سرگرم کننده بده که مولتی پلترمن این چی عیبی داره ؟شما همتون به من میگید اشتباه فکر میکنم ولی در حالی خودتون اشتباه فکر میکنین. مایکروسافت اصلا نصف ارزش سونی هزینه نکرده داداش سونی خودش الان اسپارتاکوسو با ۷۰۰ تا بازی ماهی ۱۷ دلار گذاشته اگه انقدر سونی بدبخت و بیچاره بود که همچین سرویسی نمیذاشت . معلومه که اولش ضرره ولی مشکل اینجاست که شما فکر میکنین که قراره عین گیم پس عمل کنه در حالی که اینطوری نیست یعنی از کجا میدونین یهو طی کمتر از یک کاربراش از ۳۰ میلیون نفر عبور نمیکنن ؟ اگه مطعنا سونی همچین سرویسی بذار همه میرن با کله پلی استیشن میخرن و این سرویسم روش میخرن خیلی سریع کاربراش زیاد میشه دوم اینکه سونی معروفت تره اگه مطمعنا اینطوری بشه خیلی آمار فروش پلی اسیتشن بیشتر میشه.

            • Squatlatex گفت:

              همین الآنم امار فروش پلی استیشن زیاده تنها مشکل کمبود قطعات.
              من با این حرف شما که میگید بازی سرویس محور یا آنلاین بیاد رو سرویس موافقم همین الان رو ایکس باکس پره از بازی های ایندی و کو اپ چهار نفره و آنلاین بحث ما سر بازی داستان محوره که نهایت دو هفته مخاطب رو نگه میداره.
              مایکرو ۸۰میلیارد دلار پول داده برای سرویسش تازه این خرید های چند وقت اخیرش بود ۳/۵میلیارد هم پول بازی ایندی داده چندین میلیون دلار پول ساخت بازی های خودش رو داده بنظرت سونی هم می‌تونه از این حرکت ها بزنه؟بعدشم سونی گفته برای سود رسی سرویس بالای صد میلیون نفر کاربر لازمه یکی از اعضای سابق درباره۵۰۰میلبون نفر برای سوددهی صحبت کرده بود درآمد سرویس گیم پس هم منتشر شد با سینما،سینمایی که بیشترین درآمد رو سرویس های اشتراکی دارن یک دفعه کله پا میشن مثل نتفیلیکس که آنقدر سهامش افت کرد که اصغر آقا بقال هم می‌تونه بخرتش چرا اینطوری شد چون محتوای دهن پر کن نساخت و چندین میلیون نفر عضوش پرید همینطور کرونا هم داره از بین می‌ره پس به این نتیجه میرسیم که دیزنی و مایکرو که غول هستن میتونن ضرر رو تحمل کنن ولی امثال سونی نه بتظرت۳۶درصد افت سهام xboxبرای مایکرو سافت ذره ای اهمیت داره؟ معلومه که نه ولی سونی اگه ۳۵درصد از سهام بخشpsاش بریزه ورشکست میشه.

    • اقتصاد دانان رو ببین اگه قرار دنیا با حرف تو اداره شه پس تا الان کره زمین ورشکست میشد 🤣
      سرویس فقط باعث ضربه به کیفیت بازی ها میشه و آنان رو تبدیل به بازی موبایل می‌کنه آخه مرد حسابی بازی که ۱۵۰ ملیون دلار هزینش میشه که شاهکار شه

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤SquatlatexMoReKaking nima shamsMrHill93
    • گزارش لحظه ای

      تا بدین لحظه این کاربرهمش دیسلایک حتی خودش به خودش هم لایک نداده 😂😂😂😂

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤SquatlatexMoReKaMengo
    • ALIREZA0111 گفت:

      عزیزم
      گیم پس با عرضه یک دلاری (اون سمت اب مفت برن سره کوچه گدایی کنن پولش در میاد)
      عرضه روی ۲ نسل ایکس باکس مجموع فروش دو نسل حدود ۷۰ میلیون حالا کمتر یا بیشتر
      عرضه رو پلتفرم میلیاردی پی سی
      اوردن eaplay به گیم پس
      تبلیغ بسیار بسیار زیاد
      هدایای بسیار زیاد گیم پس (جشنواره ها. تبلیغ ها.. هدیه گیم پس به خریداران ایکس باکس.. باندل.. _به طور کلی زمان هایی که گیم پس رایگان میدن به مردم )
      با این همه سرمایه گذاری تازه تونست حدود ۲۵ میلیون نفر جمع کنه
      حساب کن این ۲۵ میلیون نفر جزو این گروه های بالا هستن
      اون وقت سونی بیاد رو یه پلتفرم ۱۴۰ میلیون (حدود فروش دو نسل هشتم و نهم)
      بدون تبلیغ هنگفت برعکس مایکروسافت.. بدون سرویس ۱ دلاری.. تازه حدود ۴۰ یا ۴۰ خورده ای پلاس دارن و ps now دارن.. اونم چی.. چون پلاس نیازه برای انلاین
      اصلا یه چیزی میگید که تو تخیل نمیگنجه

      Moein MM2SquatlatexMengo
    • Jaber-shams گفت:

      اقا ما همون ۷۰ دلار باشه ولی با کیفیت راضیم بقران بعدشم سونی توان مالی مایکروسافت و نداره ولی بودجه زیادی واسه ساخت بازیهاش میزاره که نتیجشم میبینیم پس همین فرمون بره جلو بهتره.سرویس های مثه گیم پس همون برا ایکس باکس خوبه

      ❤GOD OF WAR❤Squatlatex
    • ۲ حالت داره.یا از اول متوجه ماجرا نشدی ، که اگه اینطور باشه عمرا دیگه متوجه نمیشی.یا اینکه متوجهی و خودتو به نفهمیدن زدی و داری ترول میکنی.
      .
      .
      محمد حسین این کامنت کاربر INJUSTICE 3 FOR XBOX رو جوک هفته نذاری ازت نمیگذرم😂😂

      ❤GOD OF WAR❤‌‌𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Haj_HosseinbjbejbdjeshadowChris redfieldSquatlatex🤘Mohsenj74Jaber-shamsmore
      • INJUSTICE 3 گفت:

        همین که جناب عالی متوجه شدی برای من کافیه در ضمن برام مهم نیست که کامنت من کجا گذاشته میشه . در ضمن معنای ترولو نمیدونی الکی نظر نده من گفتم بازیاش خوبه اگرم سرویسی مثل گیم پس بذاره زودتر از خود گیمپس کاربر جذب میکنه. سونی میتونه ضرر بده سرویسی مثل گیم پس بیاره ولی اینکارو نمیکنه چون مجبوره روش اول ضرر بده ، برای همین اینکارو نمیکنه. الانم داره بهونه میاره تا کار خودشو توجیه کنه. الکی از این خصیص دفاع نکنین. سودی که سونی میکنه هیچ فرقی به حال شما نمیکنه. شما مجبورید مثل همیشه همونی بازیو با همون قیمتی که میخریدید ، بخرید.

        ❤GOD OF WAR❤SquatlatexMengoHerfeiy
        • MahyarMsm گفت:

          شما تضمین میکنی سونی میتونه و اسیبی بهش وارد نمیشه، ولی به خاطر پول پرستی اینکارو‌ نمیکنه؟ پس حتما همینطوره
          هیچکس توی این شرایط جز متعصب ها از مفت بازی کردن بدش نمیاد. ولی مطمئن باش یه دلیل دیگه هست.
          اگه بخوان موفقیت امیز باشه باید توی سرویس بازی باشه؟ xbox کلی استودیو خرید به همراه دوتا ناشر که میشه گفت سرویس رو از عناوین خوب پر میکنه.همین خرید های مایکروسافت میدونی چقدر برای سونی سنگین و خطرناکه؟ توی چنین زمینه ای باید یه سرمایه گذاری عظیم انجام بشه. درامد و سود دو کمپانی زمین تا اسمون فرق داره. شما فکر کردی پلی استیشن منبع تغذیه اش مثل xbox هست؟ این طرز فکر خیلی سطحی و مسخره اس. اصلا بخشی از درامد از همون فروش بازی هاس‌. دقیقا چجوری سرمایه عظیمی جور کنن که موفق بشن؟ شایدم ندونسته این حرفو زدید، یه تحقیقی بکنید در رابطه با سونی و مایکروسافت بعد اینایی که میگید رو بخونید. برای خودتون خنده دار میشه

          Jin sakaiSquatlatex🤘Mohsenj74
          • INJUSTICE 3 گفت:

            برای خودم فعلا نظر شما خنده داره ، داداش روبراهی ؟ همه اول اینو به چشم ضرر میبینن ولی نمیدونن توی بٌعد بزرگتر این سود دهه. گفتم که ۵۰ میلیون نفرم اگه بشن اگه فقط ۱۷ دلار در ماه پول بدن حتی سودش از یک بازی شاهکار که یک عالمه میفروشه هم بیشتره. همین الان سونی اومده اسپارتاکوسو گذاشته ۱۷ دلار ماهی ۷۰۰ تا بازی روشه فرقش با گیمپس اینه که بازیایی روز عرضه روش نمیاد . الان یعنی سونی که اسپارتاکوسو درس کرده یعنی مثلا یک غول خیلییی پولدار اومده ازش حمایت کرده ؟ نخیر خودش این سرویسو گذاشته یک عالمه هم روش بازیه. اگه اینجور که جنابعالی میگی باشه پس اصلا نباید کلا بتونه حتی اسپارتاکوسو راه اندازی کنه چون اسپارتاکوسم به منبع در آمدی خیلی زیادی احتیاج داره ، سونی چون میدونه که پلیرا میخوان بیان بازی کنن و فقط سرگرم بشن اینطوری به هر حال مجبورن ماهی ۱۷ دلار بدن. برای همین انحصاریا رو روز عرضشون نمیده ، اینطوری بیشترم سود میکنه. ولی به ابعاد بزرگتر این سرویس نگاه نمیکنه. الانم داره کار خودشو توجیه میکنه این کمپانیا سالانه میلیاردی درآمد دارن و سود میکنن .

        • اتفاقا سودی که سونی میکنه به حال من فرق میکنه و خوشحالم میشم چون در این صورته که بقا برای سونی راحتر میشه و محتوایی رو میسازه که باب میل منه.در ضمن این حرفا همش باد هواست تحمل ضرر تا یه جا ممکنه و وقتی سرویس به سبک گیم‌پس نتونه ضرر رو به سونی برگردونه به راحتی زمین میخوره سونی.اصلا فکر اینجاشو کردی که هیچ تضمینی نیست که با سرویس پول برگرده؟ نه
          چطور انقدر با اطمینان صحبت میکنی؟ از کجا تضمین میدی؟ حتی ۱ درصد احتمال داشته باشه که درست پیش نره سونی توان تحمل نداره و محکوم به نابودیه.کامبکی هم قرار نیست زده بشه چون کوهی مثل ماکروسافت پشت سونی نیست.خیلی دوس دارم بدونم اگه ماکروسافت و اکس‌باکس مجموعا ارزشی برابر با سونی و پلی‌استیشن داشتن ؛ بازم مثل الان اکس‌باکس دست و دلباز میبود و ناجی صنعت گیم میشد که امثال شما عزیزان بیاید انقد خوشگل نظر بدید؟

          Jin sakaiSquatlatexMahyarMsm🤘Mohsenj74
          • INJUSTICE 3 گفت:

            امثال جنابعالیم فکر میکنن اطلاعاتشون از سونی خیلیی زیاده و همش درموردش اشتباه میکنن اون داره سالیان سال یک عالمه از بخش یگم سود میکنه . من از نظرم مطمعنم اتفاقا اصلا فرقی به حال جنابعالی نمیکنه الان اساسین کرید کلا بازیای یوبی سافت اول شاهکار بودن یک عالمه هم روشون سود بود الان اون اومده مثلا یعنی با بودجه کم بازی اساسینس واهالا رو ساخته که متای بازیشون الان شده ۷۶ ؟ بیشترش ربط داره با سازنده ها ولی اینکه میگه بازی کیفیتش میاد پایین حرف مفته واسه ی توجیه کار خودشه. سونی میتونه بودجه بیشتری رو صرف بخش گیمش بکنه ولی نمیکنه . داره سیاست قدیمش پیش میره ، الان اگر یک سرویس بذاره اول ضرر دهه ولی بعدش که کاربرا زیاد بشن از سود فروش یک بازی شاهکارم بیشتره اون خیلیییی خوبم میتونه اگه نمیتوسنت هیچ سرویس اسپارتاکوسو با ۷۰۰ تا بازیو با قیمت ۱۷ دلار راه اندازی نمیکرد.

  • والا بخدا کیفیت واسه ما بیشتر مهمه تا اینکه بخوایم روز اول بازی محبوبمون با کیفیت پایین بره توی سرویس!

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Eren YeagerSquatlatexHerfeiyVisible 6-tigh man🤘Mohsenj74𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • یک حقیقت کامل به خاطر همین هست که هیچوقت اکس باکس کیفیت تمامی بازی هایش به پلی استیشن نمی‌رسه !!
    گیم پس و هر سرویس بازی که روز عرضه بازی روش بیاد چه رو پلی استیشن و چه اکس باکس باعث نابودی صنعت گیم هست !

    MoReKaزمین 52HerfeiyBahramهمسایه ( فن بوی = پنچری )
  • Squatlatex گفت:

    سرویس های اشتراکی همیشه رو لبه تیغ حرکت میکنن چندین بار هم دلایلش رو گفتم دودوتا چهارتای شما ها پشیزی ارزش ندارد برای خودم هم صدق می‌کنه اگه بخوام درآمد یک شرکت رو خودم به دست بیارم.
    نتفیلیکس با اون همه فیلم و سریال که تولیدش خیلی ساده تر از صنعت سینماهست سهامش ناقابل۳۵درصد یک دفعه افت کرد.
    اون طرف هم دیزنی که فیلم وسریال های بی معنا بدون خلاقیت میسازه و از ده تا شاید یکیش خوب باشه این درحالی هست که بیشترین درآمد صنعت سینما مربوط به سرویس های اشتراکیه برخلاف صنعت گیم که ۴درصد از ۹۶درصده.
    صنعت گیم چطوری مثل سینما میشه بازی کواپ چهار نفره و بازی های سرویس محور جای بازی داستان محور رو بگیرن.
    ۷۰دلار هم نگین وقتی همگی اشتراکی می‌زنیم چه شریف ترین حالتش باشه که ظرفیت۲باشه که بازی رو واقعا میخری چه ظرفیت ۱باشه که از روی اکانت یکی دیگه بازی بکنی.

  • Jaber-shams گفت:

    ۷۰ دلار بگیر رو سرویس هم نیار فقط شاهکار بسازی ما راضیم(هرچند پول نیست دیگه)همین باکیفیتی پلی استیشنه که خاصش کرده.شان لیدن❤

    Moein MM2همسایه ( فن بوی = پنچری )❤GOD OF WAR❤Squatlatexایمان غلامی مهرآبادیHerfeiy
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ایشون کاملا درست صحبت کرده و خیلی شفاف که همه راحت درک کنن وضعیت ۲ شرکت رو در ارائه سرویس های اشتراکی ، بسیارم خوشحالم که نمیخوان از کیفیت بازیشون بزنن این برا من و سونی فنا بهترین خبر هست آوردن بازی های aaa روی سرویس از روز عرضه برای پلی استیشن میتونه ماجراجویی خطرناکی باشه ، تازه همین سرویس جدیدشون که میخوان ارائه کنن خیلی هم عالیه و سال به سال امیدوارم بهتر و پیشرفته تر هم بشه ، هیچ نگرانی هم نباید باشه به خاطر گیمپس چون وقتی سونی بازی درجه ۱ ارائه بده مشتریش هم وجود داره به همین سادگی ، موفقیت گیمپس تداخلی نداره با موفقیت پلی استیشن هر کس به راه خودش برای جلب رضایت فن بیس خودش ، شخصا امیدوارم هر دو موفق و موفق تر بشن آخرشم گیمرا میرن هر ۲ پلتفرم رو میخرن و کلا دیگه دغدغه ایی نخواهند داشت 😎 البته تو کشورمون اول باید سعی کنیم بتونیم فرداها رو ببینیم با این تورم های سوپر فرا شاهکار و افسار گسیخته 😰 بعدش یه نقشه ایی میکشیم …

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Jin sakaiMoReKaهادی صفائیSquatlatexshadowMengosam snake 47Visible 6-tigh manmore
    • bravo6 گفت:

      داش هیچ ربطی نداره استودیو های سونی با استعدادن چیزی میدن بیرون که ارزشش رو داشته باشه بخریش حتی بعد بازی کردن رو سرویسش
      مثلا فورزا استودیوس با استعداده فورزا عالی بود و اصلا از کیفیتش کم نشد

      MoReKa
  • bravo6 گفت:

    ما خو میدونیم بخاطر نداشتن پول نمیتونه همچین کاری بکنه وگرنه فورزا هم روز اول رو گیمپس اومد و مثل همیشه خوب بود ولی کاشکی میتونستن بدم نمیاد تا گاد اف وار اومد پلی بدم روز اول

  • Mengo گفت:

    من یه چیزی رو نمیفهمم این وسط سونی اومده درباره خودش نظر داده و حرف زده و گفته اگه بخوایم بازی هامون رو روز عرضه بدیم رو کیفیتش تاثیر میزاره و بودجه بازی رو پایین میاره این هم حرف الان دقیقا چه ربطی به مایکروسافت داره که یه سری مایکرو فن بهشون بر خورده
    الان اومد به اسپنسر یا مایکروسافت تیکه انداخت یعنی و گفت چون اونا بازی هاشون رو روز عرضه میدن کار اشتباهی میکنن ؟ نه صرفا نظر خودشون گفتن و گفتن با شرایط حال حاضر بیزینسی ما فرق میکنه این دقیقا چه ربطی به مایکروسافت داشته یه سری ها بهشون برخورده دقیقا

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤sam snake 47SquatlatexMoReKa🤘Mohsenj74
  • شرکت داریم تا شرکت
    یکی مثل مایکرو با بودجه غول اسا میتونه بازی هاشو با کیفیت حتی بهتر عرضه کنه رو گیم پس
    سونی بودجه ش کمتره(کم نیست) و قاعدتا روز عرضه بده ضرر میکنه

  • ori گفت:

    حرفش درسته و به خاطر همین مایکروسافت و ایکس به خاطر پول بیشتر دستشون باز تره خب مشخصه سونی به مشکل بر میخوره

سونی: عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است