سری FIFA به EA Football Club تغییر نام خواهد داد؛ پایان قرارداد با فدراسیون فیفا
پس از ماهها کشمکش، سرانجام پایان شراکت ۲۹ سالهی FIFA و Electronic Arts اعلام و آیندهی عناوین فوتبال EA با نام جدید و وعدههای بزرگی مشخص شد.
مدتها بود که مدیران EA محدودیتهای سختگیرانهی FIFA را یکی از بزرگترین موانع رشد بازی فوتبال خود میدانستند، از این رو، بحثهای زیادی پیرامون تغییر برند سری بازی فوتبال شرکت EA به گوش میرسید. امروز الکترونیک آرتز به طور رسمی پایان رابطهی ۲۹ سالهی خود با فدراسیون فیفا را اعلام کرد. طبق بیانیهی EA، بازی این شرکت در سال ۲۰۲۳ با نام Electronic Arts Football Club یا به اختصار EA F.C عرضه خواهد شد. شرکت EA با انتشار بیانیهی زیر قول حفظ تمام لایسنسها و قابلیتهای سری FIFA در EA FC را داد:
پلتفرم جدید و کاملا مستقل ما، موقعیتهای تازهای را برای ابداء، تولید و گسترش بازی فوتبال ارائه میدهد. ما متعهدیم که ثابت کنیم تغییر نام به Electronic Arts Football Club صرفا یک تغییر نماد و برند نیست، بلکه نمادی برای یک تغییر بزرگ است. ما خودمان را وقف بازتعریف معنادار ورزش کردهایم. تیم ما به شدت هیجان زدهاست، زیرا به دنبال همکاری با گروهی بزرگ و رو به رشد از شرکا، میتوانیم تجربههای ورزشی جدیدی که لذت، فراگیری و احساس غوطهوری بیشتری را ارائه میدهند، بسازیم. در ماههای آینده اطلاعات بیشتری از برنامههای ما منتشر خواهد شد.
شرکت EA اعلام کرد که امسال آخرین بازی FIFA را با نام FIFA 23 منتشر خواهند کرد:
هرچند که EA F.C به ما توانایی تحقق بخشیدن به آینده را میدهد، اما قبل از آن باید گرانترین بازی تاریخمان را به عنوان آخرین همکاری با FIFA منتشر کنیم. ما متعهدیم ثابت کنیم که FIFA 23 با امکانات بیشتر، حالتهای بیشتر و محتوای اختصاصی جام جهانی، بهترین فیفای تاریخ است.
پس از تغییر برند PES به eFootball، این دومین تغییر برند بازیهای ورزشی بزرگ در سالهای اخیر به شمار میرود. این تغییر برند میتواند یک شانس طلایی برای eFootball و UFL جهت کسب بخش قابل توجهی از بازار بازیهای فوتبال باشد. لازم به ذکر است که برخی از شرکتهای رقیب EA، از جمله ۲K Games نیز به ساخت عناوین فوتبالی با نام FIFA علاقهمند هستند.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
کار خوبی کردن.
امیدوارم شاهد فیفا های عالی باشیم.
احتمالا وقتی FIFA 2K بیاد دل خیلیا برای EA تنگ بشه، اون کمپانی توی بازی NBA سطح جدیدی از مایکروترنزکشن و تبلیغات اجباری رو ارائه داده و تصور کاری که میتونه توی فوتبال بکنه ترسناکه :دی
این:دی انحصاری اقای کریمیه همش استفاده نکنید 😑
بهترین نام میتونست فوتبال فینال باشد
سری پس اسمش عوض شد و بدجوری باکله خورد زمین(ربطی به اسم نداره،میدونم)خدا ایند بخیر کنه🗿😢
جالبه نمیخام جو بدم
ولی سونی این خبر و تو اینستاگرامش کار کرده
این ماه هم که فیفا ۲۲ رو پلاس اومد
( البته رو گیم پس هم اومد فک کنم )
واقعا خرید EA تو این مقطع به نفع سونی هس
انحصاری کردن مس افکت ۴ و دراگون ایج جدید
و ریمیک دد سپیس براشون معرکه میشه
زدن برچسب هفتاد دلاری روی فیفا برای ایکس باکس و PC و عرضه فیفا روز اول رو پلاس جدیدشون
میتونه توازن و برقرار کنه
BioWare دو تا پروژه Fail پشت سرهم داشته، معلوم نیست DA و ME چه کیفیتی داشته باشن و چقدر برای سونی ارزشمند به حساب بیان، این استودیوها به علاوه بسیاری از استودیوهای مشهور در نسل هفتم یا هشتم دیگه اون تیم های قدیمی نیستند و اگر قرار باشه سونی بکوبه و بسازه نیازی نداره این همه هزینه کنه. EA یه نیمه تاریک داره. یک سری از بازی های مهم خودش رو تضعیف کرده مثل Battlefield و Medal of Honor. نید فور اسپید هم در شرایط ایده آل نیست. ریمیک یک بازی که نسخه اصلی فروش خوبی نداشته هم اینجا اصلا نقش محوری نداره. این همه ریسک و کنترل نیرو و عدم آگاهی نسبت به پروژههای پیش رو که در هالهای از ابهام هستند برای ۴۰ میلیارد دلار!! اصلا منطقی به نظر نمیرسه.
تو توییتر اکانت رسمی پلی استیشن جدیدا خیلی با استودیوهای ea لاس میزنه.
منم بعید میدونم و دوست هم ندارم سونی ea رو بخره ولی اینهمه جیک تو جیک شدن و مزه پروندن برای همدیگه هم یجوریه
درسته بایوور دوتا بازی اخرش گند زده
ولی با حمایت سونی همون همیشگی میشن
حقیقتا الان سونی ار پی جی نداره که انحصاری باشه اخریش دیمن سولز بود که برا ۲۰۲۰ بود اونم تازه نسخه ریمیک شده
بازیای سونی با اینکه معرکه هستن ولی همه ش اکشن ادونچر شده
تو بخش شوتر و ریسینگ که حرفی برای گفتن نداره
( ریسینگ آرکید )
تو بخش RPG هم حرفی برای گفتن نداشته باشن براشون گرون تموم میشه
به نظرم ریسک خرید EA و باید بپذیرن چون اینطوری با ی تیر چند تا ژانر که توش ضعف دارن و برطرف میکنن
بتلفیلد تو ژانر شوتر ( حالا تا هرموقعی که بانجی تصمیم بگیره ی شوتر انحصاری بسازه )
نید فور اسپید تو ژانر ریسینگ ارکید
بایوور تو ژانر ار پی جی
بتلفید هم میتونه مولتی پلتفرم بمونه
بعد ۶ هفت ماه روی سرویس جدید سونی هم عرضه بشه
مشخصه ریسک زیادیه ولی خب باید ریسک کرد تا جواب گرفت دیگه
اینطوری که شما جواب میدی
فک کنم کلا تو زندگی هم راضی ب ریسک کردن نیستید 😂
پیش بینی حالت خوش بینانه خوبه
ولی تو بیزنس با ریسک کردن ادم جواب میگیره
اگه سونی همیشه بخواد بدون ریسک پذیری جلو بره کار سختی در پیش داره
مایکرو هم با خرید اکتیویژن بلیزارد ریسک کرد مخصوصا تو این یکی دو سال اخیر که با همه جور مشکلی سر و کله میزدن
بازی های ناموفق و حاشیه ها حول محور کارکنانشون و …..
من با هر کدوم از شما صحبت میکنم، فکر میکنید سونی جادوگره و دست میذارید روی نامناسبترین کمپانیها که نه بودجه سونی بهش میرسه نه باهاش مطابقت داره، سونی مهارتش اینه استعداد پیدا کنه FIX کردن مهارتش نیست اگر بلد بود فیکس کنه evolution studios و Zipper Interactive یا Japan studio رو بازسازی میکرد که تازه داخلی بودند، شرکت عظیمی مثل یوبیسافت و ea استودیو نیستند، بلکه ناشرهای بزرگی هستند که بازسازی استودیوهاشون شاید یک نسل طول بکشه. اگر قرار بر خرید EA باشه و در حد ۴۰ ۵۰ میلیارد دلار هزینه بخواد بکنه، خریدهای بهتری وجود داره موضوع ریسک پذیر بودن یا نبودن نیست نمونش کپکام. هم یکی از بهترین بازی های فایتینگ رو داره برای رویدادهای evo که تحت مالکیت سونی هست. هم یکی از پرطرفدارترین نقش آفرینیها چه در غرب و چه در شرق رو داره یعنی Monster Hunter هم بازی ترسناک به لاین آپ سونی اضافه میکنه هم هک اند اسلش. از طرفی، کلی بازی پلتفرمر هم وجود داره. قیمتش دو برابر بودجه سونی نیست، بلکه ۵ تا ۱۲ میلیارده. در وضعیت بدی قرار نداره. بخاطر microtransaction بدنام نیست. شرکت جمع و جورتریه نسبت به یوبیسافت و ea. ژاپنی هست و بیشتر تحت قوانین خرید و فروش ژاپن قرار میگیره نه غرب. بازیهاشم لایسنس لازم نیستند. از نظر کیفیت هم بازیهای کپکام نسبت به کمپانیای مثل ea مطابقت بیشتری با کمالگرایی سونی دارن. مهمتر از همه انجین RE رو بدست میارن که یکی از بهترین انجینها به حساب میاد. سرعت پروژه رلیز کردنشونم مناسبه میتونه لاین آپ رو پر کنه.
در مورد شوتر اول شخص هم سونی داره بازی توسعه میده با استودیوهای جدیدتر. یکی Deviation Games که استعدادهای cod رو داره یکی هم همکاری با Firewalk Studio. شاید هم آی پی های شوتر بیشتری در راه باشه. در مورد گوریلا هم عدهای معتقدند بازی چندنفره اول شخصه البته بعضی هم جدیداً گفتن یک بازی سوم شخص چندنفرهاس.
Soheil عزیز حرف شما متینه اما سونی احتیاجی به خرید ea نداره
خرید ea بدرد کمپانی هایی میخوره که به دنبال کسب IP هستند که میدونید سونی چندان در خریدهاش به دنبال کسب IP نیست ( خودش پکیچ کاملی از IP ها رو در اختیار داره )
من خودم دوست دارم سونی ناشر هایی مثل اسکوئر یا کپکام که از نظر مالی مناسب به نظر میان رو خریداری کنه به همراه چندین استودیوی خلاق
ماشاالله آقای کریمی هم یک تنه ایستاده و هرجایی رو که سونی به احتمال زیاد یعنی خیلی زیاد توانایی مالی خریدش رو نداره بکوبه،دو بازی اخیر بایوور بدلیل تعویض موتور با مشکلات زیادی رو به رو شدن که تحت فشارea هم این اتفاق افتاد و ربطی به استودیو نداره و اتفاقا بازی مس افکت آندرومدا یکی از underrate ترین بازیهای نسل قبل هست که قربانی باگ شد وگرنه همچنان اون روح نقش آفرینی خاص بایوور رو در خودش داره که سونی هیچ نمونه ی براش نداشته و نداره دقیقا مثل قضیه شوتر که بیش از ده سال هست سونی حتی یک عنوان نزدیک به متوسط هم در این زمینه نداره.اگر اینطور که میگید همه مشکل دارن و سونی دنبال چیز خاص هست چرا در این یک دهه عنوانی در حد رده پایین ترین های بایوور یا دایس هم چیزی نداشته؟ سونی هم خودش کم Fail نداشته اتفاقا خوبم داشته، منتها مال ea یا ubi شاخ و دوم در میاره! اتفاقا فن بیس سونی خیلی باید به me و da امیدوار باشن چون اگر اونا خراب کنن با توجه به این که ماکروسافت بازار RPG رو قبضه کرده پلتفرم سونی در زمینهrpg تبدیل به کویر برهوت میشه. برخلاف نظر شما ea یکی از گسترده ترین سبد ها رو برای سونی داره منتها سونی توانایی خرید به این بزرگی رو نداره وگرنه ea فوقالعاده با ارزش هست و چه بسا ماکروسافت با تکمیل خرید اکتیویژن و قبضه کردن بازار شوتر نگاهش به سمت ea بره…اگر اکتی رو ترجیح دادن دلیل داره با خرید ea سبد متنوعی از بازی ها رو بدست میآورد ولی ژانری رو قبصه نمیکرد،دقیقا مثل بتسدا که rpg رو قبضه کرد،با اکتی هم شوتر رو قبصه میکنه و ea میتونه تنوع این دو رو به کمال برسونه.
۱- Dragon Age 2 و Mass Effect Andromeda دو عدد از شوکهکننده بازیهای BioWare هستند که در طول عمر گیمریم تجربه کردم و باورم نمیشه بایوویر این بازیها رو با این سطح کیفی نه فقط در زمینه فنی بلکه در زمینه داستان نویسی، سیستم دیالوگ و ساختار نقش آفرینی سطحی ساخته باشه، تازه اگر از anthem فاکتور بگیریم که بازی نکردم. موتورگرافیکی فقط بخشی از مشکلات بازیها بود.
۲- من گفتم سونی در همه ژانری عملکرد خوبی داره؟ نقل قول کنید.
۳- من گفتم سونی Fail نداشته؟ نقل قول کنید، جالبه اتفاقا به سونی نقد کردم گفتم کلی استودیو رو تعطیل کرده و در این زمینه failهای زیادی داشته یکیش Driveclub که توسط استودیوی Evolution ساخته شد. فقط شخصی که ذاتاً Insecure هست و مشکلات استنباطی داره میتونه از این که شخصی گفته EA شکست داشته نتیجه گیری کنه که این شخص عقیده داره سونی هیچوقت شکست نداشته.
۴- یوبیسافت و EA به وضوح بیشترین Fail رو داشتن بین شرکتهای غربی مخصوصاً یوبیسافت، من متعجم چجوری از گندکاری دو تا کمپانی که یکیشون حتی قابل بازیافت هم به نظر نمیرسه، دفاع میکنید. البته استاد فکر میکنن یوبیسافت همچنان باارزشه، در همین حال، یوبیسافت:
تاخیر و احتمالاً لغو beyond good and evil 2
عملکرد مفتضح wd legion
ظهور و غروب پروژههای سرویس محورمثل Hyeprscape یا کپیبرداری از warzone و fortnite
فراموش شدن Prince of Persia برای سالها و بازگشتش با پروژهای باشه که دو بار تاخیر میخوره و در نهایت به استودیوی مونترال انتقال پیدا میکنه و ریبوت میشه
Ghost Recon از کجا به کجا.
Skull & Bones چند بار ریبوت بشه و در نهایت اون چیزی که دیدیم؟ cut content بازی چهارم ac?
به هیچ وجه لازم نیست من بشینم ساختار بازیهای یوبیسافت رو برای شما بررسی کنم تا به نتیجه برسی، کافیه ببینی چقد پروژه داره لغو میشه و تاخیر میخوره و به مشکل خورده و رلیز نشده تا بفهمی در چه منجلابی گیر کرده یوبیسافت. بعد میای از این شرکت دفاع میکنی. EA Games هم مشکلات خاصی درش دیده میشه از شکست خوردن در بازگشت به fps گرفته تا nfsهایی که هیچوقت به موفقیت سابق نرسیدن، اگرچه برخلاف یوبیسافت ea به لطف ریسپاون اینترتینمنت و Apex همچنان همانطور که به وضوح گفتم یه نیمه روشن داره؛ با این وجود، قیمت ۷ ۸ برابری نسبت به یوبیسافت اصلاً توجیهش نمیکنه، ea رو اصلا خرید خوبی نمیدونم مخصوصا برای سونی که بیشتر quality محوره، مگر این که حداقل BF و MH رو به اوج برسونه و اثبات کنه که هنوز هم BIOWARE میتونه بازی نقش آفرینی به خوبی تریلوژی ME و da origins بسازه.
۵- در آخر، صحبت من چه ربطی به امید داشتن سونی فنا به DA و ME داشت؟ من فقط یه واقعیت رو ذکر کردم که آخرین پروژههای BioWare اصلاً خوب نبودند و مورد پذیرش هم قرار نگرفتند و به هیچ وجه معلوم نیست پروژه بعدی چی باشه. من نگفتم نتیجه صد درصد بده و یا صد درصد خوبه.
۶- همچنین، صحبت من در مورد سونی بود، ea شاید برای شرکتی مثل مایکروسافت که قدرت ریسک بالایی داره و از قبل با fps تامین شده خرید خوبی باشه و ۱۰ میلیارد دلار هم هزینه اضافی کنه بابتش ولی شرکتی مثل سونی که با تحمل فشار حاضر به هزینهای ۳۰ میلیاردی هست، چرا باید با وام و … سمت ea بره و در نهایت لازم باشه که یک سازماندهی اساسی و پرخرج به استودیوهای ea بده. مهمتر از همه چیز، هر صحبتی که کردم در مورد خرید فلان کمپانی توسط شرکت X، منطق چیزی که گفتم صرفاً بین اون دو کمپانی برقراره. بنابراین این که گفتی چون نمیتونه بخره من گفتم خرید خوبی نیست مضحکه، چون من نگفتم ea مطلقاً در همه حال و برای هر شرکتی خرید خوبی نیست، بلکه این تصاحب رو با منطق دارایی، استراتژی و کیفیت کنونی بخشهای مختلف ea سنجیدم.
۷- لطفاً مشکلات شخصی و گرههای فکری خودتون رو درگیر کمپانیها و تامین سبکهای مختلف نکنید. هر سه کمپانی نینتندو مایکروسافت و سونی در سبکهایی ضعف دارن که هر کدوم با توجه به بودجه خودشون سعی در برطرف کردنش میکنن. یکی ارگانیک رشد میده و همکاری میکنه، یکی به راحتی تصاحب میکنه دیگری (نینتندو) با cloud میتونه بازی های aaa رو روی سخت افزار ضعیف خودش اجرا کنه و ضعفشو در آینده پوشش بده. این عقدهای که حول ضعف سونی در زمینه بازی های نقش آفرینی و شوتر دارید، و عقدهای که عدهای دیگر حول عدم وجود بازیهای سینماتیک روی ایکس باکس دارن و همچنین مشکلی که عدهی زیادی با عدم قدرت کافی نینتندو سوییچ دارن، عادیه و مشخصاً هر کدام روی قوت خودشون تمرکز کردن و در سالهای اخیر به دنبال برطرف کردنش بودن، اما برای پاسخ به این سوال مستقیماً خرید یک کمپانی ۴۰ میلیاردی جواب نیست.
ببخشید دخالت می کنم اما این حرف اشتباه. الکترونیک آرتز الان کاملا سرپاست. به هیچ عنوان هیچ بخشیش تضعیف نشده. اینکه نسل قبل مدیرای اسپورت بیشتره بُرد مدیریتی اونا رو گرفته بودن یه واقعیته که باعث تضعیفشونم شد. اما در هر حال حاضر هم از نظر پروژه هم نوع لانچ هم کیفیت بازی ها رو به افزایشه. هر شرکتی مثه الکترونیک آرتز بخواد تو این سطح ناشر باشه همیشه احتمال گند زدنش هست. همین فرام سافتور بخواد سالی ۱۰ تا بازی نشر بده ببینیم چه کیفیتی پیدا می کنه!
و اصلا قابل مقایسه با وضعیت فاجعه یوبیسافت نیست و چرا اصن باید کنار هم بیاری اسم این دو شرکت رو. تو یه شرکتی که ۳۰ هزار تا کارمند داره اما تو ده تا شرکت سود ده دنیا نیست رو با الکترونیک آرتز یکی می دونی؟!
الکترونیک آرتز تنها تفاوتش با اکتیویژن نداشتن برندی مثه کالافه که اونم یه شانسه. و الی از بقیه موارد جلوتر از اکتیویژنه.
سری نید فور اسپید زمانی شما می تونی بگی وضعش خوب نیست آمار فروش مناسبی نداشته باشه. کی گفته آمار فروشش ضعیف بوده. یعنی ده تا نید فور اسپید این مدت دادن همشون نزولی بوده ؟! اصن مگه بحث فروش مساوی با کیفیته !
نید فور اسپید تو فروش رشد نسبی داشته !
بایووار بازی آخرش سود دهی بالا داشت. چون بازی آخرش آنتم نیست. ریمستر سه گانه مس افکت بازی آخر بایوواره. و از همه مهم تر اینه که بازی ده ساله اُلد ریپابلیک هنوز زندست.
بعد از همه عجیب تر توجیه قیمتش نسبت به یوبیسافت؟ الکترونیک آرتز دو برابر تیک تو می ارزه. یوبیسافت کدوم خریه. ما داریم راجع به شرکتی صحبت می کنی با سود عملیاتی یک و نیم میلیارد دلاری ثابت !
فرضا یه بتلفیلد امسال خورد زمین. همین الان بتلفیلد قبلی ۱۰ هزار تا پلیر فقط تو استیم داره همزمان !
از همه مهم تر بخش مهم موبایل الکترونیک آرتز نادیده می گیرید؟!
اصن نیمه ی سیاه چیه. الکتروینک آرتز یه شرکت مهمه که هر کمپانی تصاحبش کنه بدون هیچ زحمتی یک و نیم میلیارد دلار سود عملیاتی تو جیبش با یه رشد نسبی !
۱- فرضا خیر، Battlefield 2042 یک شکست کامله.
۲- توجیه قیمت نسبت به یوبیسافت چیه؟ به سادگی گفتم این خرید برای سونی شدنی نیست و ea games هم به نسبت قیمتی که داره نمیارزه که سونی با وام یا پیشنهاد سهام شرکتی رو خریداری کنه که برخی از محوریترین بخشها افت داشتند. ۱- عناوین BioWare و به عبارتی نقش آفرینی ۲- بازی های FPS
۳- ما در مورد پروژه و بازی جدید صحبت میکنیم نه ریمسترد. این که BioWare سه گانه مس افکت رو بازسازی کرده و تکستچرهای بهتر و مکانیکهای بهبود یافته بهش اضافه کرده نشون میده به دوران me 2 برگشته؟ مگه شرکتی که BioWare رو به دست میاره بخاطر بازسازی قراره ازش استفاده کنه که با یک سه گانه بازسازی شده میسنجید؟ شما باید BioWare رو با بازیهای اخیر بررسی کنید.
۴- هم BioWare و هم DICE تک Flop نداشتند که اینجوری سطحی با قضیه برخورد میکنید. دایس دو پروژه Fail داشته ۱- Battlefield V و ۲- Battlefield 2042 و مهمتر از همه نتونسته این بازیها رو بعد از عرضه نجات بده و تازه بعد از ماه ها یک چارت اضافه کرده به بازی. خندهداره. BioWare هم همینطور دو flop پشت سر هم داشته: ۱- ME Andromeda و ۲- Anthem. مگر این که خریدار بخواد ازشون به عنوان استودیوی سازنده ریمستر استفاده کنه lmao (نیمه تاریک)
۵- الکترونیگ آرتس دو بخش مفید داره یکی EA Sports یکی هم Respawn Entertainment (نیمه روشن) که نمیبینم چرا باید سونی یا مایکروسافت یا تنسنت ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار ریسک کنند که در کنار نیمه روشن دو بخشی ناکارمد هم وارد پاچهاشون بشه. مگر این که ea حاضر باشه RE و EA SPORTS رو با قیمتی پایینتر به فروش برسونه یا dICE و BIOWARE در آینده خودشون رو دوباره ثابت کنن، چرا که نه شاید EA دوباره به اوج برگشت.
۶- در مورد NFS یا به فراموشی سپردن MoH یا عملکرد خوب It Takes Two و منفور بودن حول پرداختهای درون برنامه که mixیی از مسائل مفید و مضر هستند، نتیجهگیری سخته اما ساختار اصلی کمپانی ۴ بخش اساسیای بود که ذکر کردم.
حرفای شما درست
ولی خب با توجه ب توضیحاتتون کپ کام تو وضعیت فوق العاده ایی قرار داره دیگه برای چی بخاد استقلال شو از دست بده تمام بازی هاشو مولتی پلفترم میزنه
گاهی اوقات هم برا سوییچ انحصاری میزنه
پس طبیعتا زیر دست کسی نمیشن
EA هم مشخصه بازم خودشون دوست ندارن زیر دست بشن
ولی اگه مبلغ خوبی پیشنهاد بشه شاید نظرشون عوض شد
بازیای کپ کام فقط رزیدنت ایول و مانستر هانترش خوب فروش میکنه که اونم هر چند سال ی باره معامله خوبی نیس ولی فیفا هر ساله عرضه میشه هرچقد هم بد باشه مث کالاف فروش میره
بتلفیلد هم هر دو سه سال منتشر میشه که بازم هرچقد بد باشه فروش میره
نید فور هم همین وضعیت و داره
ولی خب بازم مشخصه سونی همون اسکوعر و میخره
چون ریسک پذیر نیس
شاید هم توانایی جمع کردن ناشری مث EA و نداشته باشه
آخه EA که خیلی خیلی غیرواقعیتر از کپکامه. EA Games هشت برابر کپکام ارزش داره بلکه بیشتر و کلی دردسر و بخش ناکارآمد داره. من گفتم قبلا کپکام خریدش سخته چون وضعیت خوبی داره و قیمت دو یا سه برابری شاید راضیش کنه اما وقتی حرف از ۴۰ میلیارد و خرید ea میزنید، و اگر فکر میکنید سونی برای ea اقدام میکنه، پس capcom باید قبل از ea به ذهن سران سونی برسه. باید اول از همه رنج قیمت رو مشخص کنیم. بتلفیلدها با این که فروش خوبی داشتن اوایل اما شکست حساب میشن چون بودجه بالایی هم براشون تعیین شده بوده.
دوست من این بحث به این دلیل ادامه می دم تا به این حرف های اشتباه در مورد الکترونیک آرتز یا اکتیویژن یا شرکتایی مثه اینا پایان بدیم. چون من واقعا نمی فهمم چطور می شه بزرگی این دو تا شرکت رو نادیده گرفت. بعد در موردشون نظریات عجیب داد! از همه مهمتر این جوک تموم بشه که استدیو اهمیت داره ! اصن مهم نیست دایس باشه یا بایووار. مهم برند بتلفیلد و دراگون ایج و مس افکته که ارزشون از ارزش تک بایووار دایس بیشتره.
نکته مهم. حضور الکترونیک آرتز به عنوان شرکت مستقل انقدر مهمه که اصن قابل فهم نیست اهمیتش. به محض فروخته شدنش یکی از ستون های فشار صنعت خواهد ریخت. اون موقع می شه وضعیتی که تو موبایل وجود داره الان!
۱. من اصن بحث نیمه تاریک نمی فهمم. شرکتا تو سیستم های لیبرال یه ذره مسئله داشته باشن اون بخش تعطیل می کنن. شوخی نیست. بحث میلیارد دلاره ! اصن تو اون سیستم ها مصرف کننده مهم نیستن چی می خواد !! توی شرکتای بزرگ یه موقع یه جا قوی تر عمل می کنه یه جا ضعیف تر. مثه بیلزارد تو دهه ی اول قرن جدید. یا همین دایس موقع نشر بتلفیلد یک ! سونی وقتی مثلا تصاحب می کنه. نمی یاد که استدیو تصاحب کنه. تکنولوژی و برند تصاحب می کنه ! هیچ برندی انقدر سریع تضعیف نمی شه آقا. نمونش کالاف دیوتی ! یا واکرفت. پس اگر سونی الکترونیک آرتز تصاحب نمی کنه به خاطر ریسک کپ اقتصادی داغونشه نه به خاطر اینکه برندهای این شرکت رو نمی خواد!
اگر کارمند تصاحب کردن بهش می گن خرید که تسنت سوما رو خرید خیلی برد کرد!
۲.بلتفیلد شکست خورد. خب باشه. چه عیبی داره. یه ناشر بیار همه بازیاش موفق باشن؟ همین سونی که میزان بودجش چهل درصد بیشتر از شرکتای دیگست بازی ناموفق داره. خیلی طبیعیه. جی ام دایس مثه باقی استدیوها تغییر نکرده بود. نتونست مدیریت کنه پروژه رو و مدیرای ارشد مجبور به لانچ بود. محکوم به لانچ بودن. بعد از اونم جی ام عوض شد. یه نگاه هم به لینکدین کنید می بینین چه اسمایی به دایس اضافه شده جدیدا! این یه فرایند طبیعی در هر شرکتی که سالی ده بازی نشر می ده وجود داره ! هیچ استدیویی هم نیست ۵۰ سال رو اوج باشه! همون شرکت مطبوع شما (سونی) در تمام زمینه های سخت افزاری تبدیل به یه کابوس تمام عیار برای سهام داراش شده (که نمی دونن باید چیکار کنن)!
مشخصا باید از خداش باشه بتونه الکترونیک آرتز تصاحب کنه !
۳. در مورد بخش های مختلف. اولا اصلاح کنم حرفت رو. پروژه پروژست. اینکه شما قبول نداری ریمستر پروژست، مشکل شماست. اندرو ویلسون با پروژه ی ریمستر مس افکت برای بایووار پول دو تا پروژه همزمان از هیئت مدیره گرفت. بعدم این دو تا استدیو بعد از این همه سال دو تا فلاپ دادن. خب که چی ؟ از ارزش برنداشون افتاده؟ کدوم احمقی به خاطر بایووار (انص در بهترین شرایطش) می ره ناشر می خره. وقتی ناشر خریداری می شه به خاطر بدنه ی برند هایی هست که داره. وقتی اکتیویژن خریداری می شه به خاطر کالاف دیوتیه!
۴. در مورد پرداخت درون برنامه ای، بدترش رو همین سونی و ماکروسافت دارن می کنن. چه حرفیه. اتفاقا نقطه ی مثبت خرید الکترونیک آرتز برای هر شرکتی بازاریابی سرویساشه! مگه بانجی پی تو وین نیست. حتی بدتر از اولتیمیته ! این چه نیمه ی تاریکیه که الکترونیک آرتز تبدیل به یه قدرت اقتصادی کرده ؟! به این نمی گن نیمه تاریک. به این می گن پول! چیزی که به خاطرش این شرکتا کار می کنن.
۵. کی گفته الکترونیک آرتز دو بخش مفید داره ؟ بخش موبایل الکترونیک آرتز مفید نیست؟ ماکسیس (با سود عجیبش تو سری سیمز) مفید نیست؟ بخش اورجینال مفید و سود ده نبوده؟ دایس سود ده نبوده؟ بایووار سود نبوده؟ اگر نبوده چرا ۲۰۰ میلیون برای دو تا پروژه تزریق کردن بهش! استدیو CG و نید فور اسپید سود ده نبوده؟ کدمستر ضرر دهه؟ داشتن برند فرمول وان ضرر دهه؟ glu ضرر دهه؟
۵.۱ لطفا سود عملیاتی الکترونیک آرتز از استار وارز در بیارید به همه نشون بدین!
۶. اینو از سر ناراحتی نمی گم ولی تحلیل از رو توییتر می شه همین که شما داری می گی! واقعا نا امید کنندست این قضیه !
کسی الکترونیک آرتس رو جداگانه بررسی نکرد، الکتروینک آرتس و زیر ذره بین بردن این کمپانی با توجه به بودجه و توان خرید سونی بررسی شد. بحث بتلفیلد ۷ سالهاس که احتمالا تا ۱۰ سال میرسه که بازی خوبی ازش رلیز نشده. بحث بایوویر هم احتمالا همین مقدار باشه. این که یک بازی بد عادیه صدق نمیکنه. اگر سونی ۴۰ میلیارد براش پولی نیست بسمالله.
خواهش می کنم این بخش الکترونیک آرتز دو قسمت مفید دار رو خوب توضیح بده. چون واقعا اینو که شنیدم اصن سه فازم پرید که چطور شرکتی که ۴۵ میلیارد دلار می ارزه با دو بخش سود ده اینطوری شده ! و یه مورد بگم قیمت روز یه شرکت رابطه مستقیم با در آمد سالش داره ! و وقتی الکترونیک آرتز درآمد صعودیه یعنی شرکت داره درست کار می کنه. همونطور که همین شرکت تو نسل قبل نزولی شد درآمدش و آسیب دید
برقت نپره، درآمد EA صعودیه چون بازی های ورزشی عملکرد خوبی دارن و من هم از EA SPORTS نام بردم. این شرکت ۴۵ میلیارد ASSET و ارزش آی پی داره اما بخشی از این ۴۵ میلیارد ارزش خرید نداره.
عزیز دل اول این که خودت آرامش داشته باش از کامنتت پیداش چقدر ناآرام نوشته شده.
حرف من ساده اس و مضمونا اینطور هست که شما هربار میآید میگید فلانی بدرد سونی نمیخوره چون سونی کیفیت محوره ولی فلانی زباله سازه(مضمونا عرض میکنم باز نگید من اینو نگفتم هرچند راجع به یوبی گفتی D:) اگر سونی آنقدر مدینه فاضله اس، امثال کیلزون،نک،دیزگان،گوست وو ،رو مریخی ها منتشر کردن.یوبی که دیفالت ۷۵/۸۵ هست بعلاوه بازی های اندرریتی مثل ac Valhalla اینا بدن اما اون طرف صرفاً بخاطر دو سه مورد در نسل مبنای کیفیت هست! و اینکه سونی عناوین اورتریتی هم داره که وام دار ناشرشون یا مسائل خارج از گیمینگ هستن که فاکتور میگیریم. کمبود شدید سونی در بخش های مختلف که امثال ea ندارن.سونی ،یک شوتر درجه سه هم ندارهea چندین شوتر درجه یک داره،سونی rpg نداره ea چندتا از بهترین ها رو داره سونی در بخش بازی های ورزشی فاجعه اس اما ea بهترینش رو داره،در بازی های ایندی هم وضعیت همینه. گذشته از این ها ea چه احتیاجی به اثبات خودش یا استودیو هاش به سونی داره؟ که منتظر بمونه بازی جدید مثلاً بایوور بیاد تا سونی ببینه آیا چه و چه!! EA اشاره به فروش کنه توسط تریلیون دلاری ها احاطه و حلوا حلوا میشه اون وقت شما میفرماید سونی باید نازم بکنه! اصلا عمق جیبش به این حرفا میخوره؟ (ریسک به ریواردش بخوره سر ماکروسافت)سونی تمام توانایش رو گذاشته رو اکشن ادونچر های T پسند و این دقیقا مسئله ی هست که من باهاش مشکل دارم و شما میگید بایوور باید خودش رو به سونی اثبات کنه! شما بفرمایید سه گانه ی مس ، origins , inquisition حتی آندرومدا رو ببیند بعد راجع احتیاج این استودیو به اثبات صحبت کنید،این که در یک زمان بخاطر فشار ناشر میاد المان های خاص خودش رو کاهش میده برای جذب مخاطب بیشتر، مقصر خودش نیست چون به محض این که آزادی عمل دوباره بهش داده میشه نتیجه رو خودتون میدونید، مسله منم دقیقا همینه که شما میدونید اما این حرف ها یا مقایسه ها رو میکنید!. روز و روزگار بکام.
عزیز یکی کامنتای یکماهه گذشته شما رو بخونه و از چیزی خبر نداشته باشه فک میکنه پلی استیشن داره از بین میره ، چی میگی برا خودت شما ؟!!!! پلی استیشن تواناییش رو گذاشته رو اکشن ادونچر های t پسند ؟ این داستانا چیه از خودتون میگید آدمو به خنده میندازه واقعا ، اون سری هم که هورایزون و بازی های دیگه سونی رو مورد عنایت قرار میدادین ، چه خوب ایکس باکس نسل ۸ داشت از بین میرفت مگرنه کچل میکردین ما رو ، لطفا انقدر هم از پولای مایکروسافت تو کامنتاتون مایه نزارین مسخرست واقعا حالا کاری ندارم هر جور راحتین ولی دیگه لطفا نه بیا به سونی فن ها تئوری های خودتو نسبت بده نه بازی های سونی رو بیار پایین چون دیگه داری اعصاب همه رو میریزی بهم ( الان دارم فوربیدن وست رو بازی میکنم یه اکشن ار پی جی شاهکاره در بسیاری زمینه ها حقیقتا کسی این بازی رو ضعیف قلمداد کنه یا برچسبی بهش بزنه براش متاسفم ) بنده خدا آقای کریمی اومد نظرشو گفت و تمام شما اومدی میپری بهش بعد میگی آرامش نداری و فلان شما آرامش نداری تا یکی مخالفت حرف زد اومدی اونطوری ریپلای میکنی ، میای لا به لای کامنتات همش به سونی و سونی فنا و بازی های سونی تیکه میندازی دوست من اتفاقا این شما هستین که دارید از ایکس باکس مدینه فاضله میسازید فقط انگار خبر ندارین ، خب آقای کریمی حق هم داره ، هیچ سونی فنی نمیخواد با اضافه شدن ea به شرکت سونی ریسک بهم خوردن وضعیت فعلی به وجود بیاد سونی نحوه خرید کردنش و رویکردش و رسالتش به ویدیو گیم از زمین تا آسمون با شرکتهای دیگه فرق میکنه با اوضاع سونی بهترین ناشرین براش کپکام و اسکوئر انیکس هستن و اینکه ea فعلی ۲ نیمه روشن و تاریک داره غیر قابل انکاره چرا باید سونی بیاد ریسک همچین خریدی رو بکنه اتفاقا با خرید ea احتمال اینکه نسل وحشتناکی برای سونی رقم بخوره خیلی زیاد هست مگه همه چیز تصاحب چند بازی هست فقط، پراید نمیخواد بخره که :))
اینم بگم ویدیو گیم کاملا غیر قابل پیش بینیه مخصوصا در زمینه ادغام و تصاحب و خرید و هیچی چیزی مشخص نیست…
ترول های سونی و مایکروسافت قابل تحملن، ولی امثال این بنده خدا که نمادی از دو رویی هستند، واقعاً تحملشون حداقل برای من سخته که دائم از بیطرفی و منطق صحبت میکنن و در تاریخ کامنتهاشون یه حرف بیطرفانه دیده نمیشه. طرف باور داره چون شوتر اول شخص نداره مثل احمقها باید یه شوتر درجه سوم بخره.
بنده هم روز پیش در پست مربوط به بودجه ۳۰ میلیاردی سونی گفتم که سونی هیچ احتیاجی به خرید ea نداره ناسلامتی سونی چندین عدد از بزرگترین ip های صنعت رو در اختیار داره چه نیازی هست به خرید ea
چون سونی شوتر درجه سوم نداره، باید حتما بازیای مثل bf v و bf 2042 به لاین آپش اضافه کنه و خرجشو بده تا ضرر کنه. منطقیه.
فعلا بایوویر اون استودیوی قدیمی نیست حتی هادسون و اعضای قدیمی هم نیستند چجوری ثابت میکنی که اعضای جدید مثل قدیمیها استعداد دارن وقتی چیزی مشخص نیست. این چه دفاع احمقانهایه.
شما لازم نکرده مضموناً حرف بزنید، مضمون چیه؟ عین یک آدم بالغ و با مدرک صحبت کن. اینجا مهدکودک نیست.
این که سونی کیفیت محوره دلیل نمیشه در کل تاریخش بازیهای ضعیف تر نداشته باشه، اگرچه وقتی از گوست که یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۲۰ بود به عنوان بازی ضعیف نام میبری و ac valhalla رو آندرریتد میدونی، مشخصه منطق و طرز فکرت lmao
ضمناً کسی که ac valhalla و anthem و me andromeda رو آندرریتد میبینه امکان نداره days gone و ghost of tsushima و killzone shadow fall رو بازیهای ضعیفی مطرح کنه. شما یه مشکل یا درگیری عجیبی با خودت داره یا این که یه گرایشی به ea و یوبیسافت و گرایش شدیداً منفی به سونی داری. از این دو حالت خارج نیست.
همین اول بگم بنده هیچ حرفی مبنی بر اندرریتی anthem نزدم حرف دهنم نزار. من بخاطر نقدم به کمپانی ها حتی اگه دو رو باشم درنهایت یک کاربر هستم که نظرم در بهترین حالت شاید توسط ۵۰/۶۰ نفر دیده بشه،اما شما که عضو فعال تحریریه سایت هستی و با زیرکی با یک ایراد گرفتن از عنوان X یکی به نعل میزنی و با گرفتن آفتابه روی ۲۰ تا کمپانی دیگه ۲۰ تا به میخ چی حساب میشه؟ نظراتت در رابطه با یوبی سافت هست و مضمون من همونه.
این که در یک زمان اینفینیتی وارد با اینفینیت وار بشدت خراب کرد و بالاترین میزان نارضایتی رو بوجود آورد آیا باعث شد میلیون ها نفر از مدرن وار جدید لذت نبرن و بازی موفقی نباشه! و باز میلیون ها نفر منتظر نسخه جدید نباشن،وضعیت دایس که بمراتب بهتر از اون هاست و کارنامه دایس آنقدر عالی هست که نه شما بتونی کم جلوه اش بدی و نه احتیاجی به دفاع من باشه،برای من این فراز و نشیب ها کاملا طبیعی هست، ۲۰۴۲ تحت شرایط کاری بد و دور کاری و در واقع قربانی سیاست ea و کرونا شد.بتل ۵ هم با میانگین ۸۱ نمیدونم چطور درجه سه هست(من بازیش نکردم و نظری ندارم اما اینو با توجه به استودیوش میگم روز انتشار هرچی بوده الان بهتر از اونه)
https://gamefa.com/683073/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-assassins-creed-valhalla/
این نقد ac برای همین سایت هست از طرف یکی از بهترین نویسنده های سایت منم هیچ نظری راجع نمره اش ندارم اما از شما دعوت میکنم فقط متن های زیر تصویر رو مطالعه کنید. من کلا دو سه بار با شما بحث کردم و باید بگم شما دچار دگم هستی نسبت به سونی،اون از کامتی که تو پست پلاس جدیدبرام گذاشتی و زود پاکش کردی،(این که بحث رو شخصی میکنید اصلا جالب نیست)بقیه بحث هامون هم تو اون پست سرجاش هست من انتقاد کردم هنوزم سر حرفم هستم،دررابطه با خرید یوبی سافت باهات بحث کردم که باز شروع کردی به توهین کردن به یوبی سافت،الانم ea. اون وقت به من میگی پدر کشتگی دارم؟ دید منفی من دارم. این حد از تعصب و نفرت پراکنی به بقیه رو فقط از فن بیس سونی دیدم این که همه بدن یا ضعین … Ea بدردنخور همون داستان گربه اس.
بقیه کامنتت که هرزنامه اس نظر شخصی و لینک review که خودت باور داری برای شخصی میفرستی. مثل بحث با برخی مسلمان ها هست که با یک بی دین بحث میکنند و از قرآن مطلب مطرح میکنند. اما در مورد کامنتی که پاک کردم دلیلش این بود که احساس کردم لحنم یکم تند بود برای اون پاسخ و مراعات کردم ولی هر چه پیش میریم این فاز برداشتن در مورد بی طرفی حال بهم زن شده چون شما مشخصاً به وضوح بی طرف نیستی.
شما چقدر از فن بیس سونی فشار میخوری ؟؟
اینو بهت بگم هر فن بیسی عده ای متعصب داره از سونی بگیر تا مایکرو و راک استار و ..
الان یکی بیاد به یکی از بازیهای xbox انتقاد عادلانه بکنه قول میدیم فن های متعصب xbox قشنگ یارو رو دفن میکنن در مورد پلی استیشن هم همین قضیه وجود داره
در مورد بررسی والهالا باید بگم خود اون نویسنده هم نظرشو قطعا فکت نمیدونه از نظر من هم هزاران بازی بهشون کم لطفی شده اما اگه بیام هزار تا بررسی هم بنویسم اخرش عده ای نمیتونن با نظر من کنار بیان شما هم از یک مقاله برای فکت جلوه دادن نظر شخص تون استفاده نکنید
من هزاران گیمر منطقی دیدیم که این والهالا رو هم یک گیم خوب به حساب نمیارین دلایلشون هم منطقیه
اینطوری باشه به قول شما هر کی بگه یوبیسافت پسرفت کرده و … پس قن بویه
شما روز پیش گفتید که خرید ea برای سونی رویا پردازیه اما الان دارید از این دیدگاه دفاع میکنید
اخرش تکلیفتونو مشخص کنید فن های سونی باید رویا پردازی بکنند یا خیر در مورد خرید ea
همنطور که گفتم فن بیس سونی رو تنها مسموم ندونید فن بیس ایکس باکس هم وعضش چندان خوب نیست ( کافیه در یکی از پست های ایکس باکس به بازیهای بتسدا یا ایکس باکس انتقاد کنید تا ببینید عده ای چه بالایی به سرتون میارن )
از نظرم این سه کمپانی و بازیهاش بیشترن تعداد فن ( متعصب) رو داره
یک سونی دو راک استار و سه بتسدا
هر چند که نباید منکر این شد که این سه کمپانی هم فن های واقعی خودشم داره
هرکس ادعای بی طرفی مطلق بکنه به اصل پایداری ماده و انرژی قسم که دروغ گفته!!(این قسم رو بخاطر بحث مسلمون و یه آتئیسم گفتم D:) اما فرد میتونه حدی از بی طرفی رو رعایت کنه. از اونجایی که برای من اجرای بازی در شونه تخم مرغ یا ایکسباکس یا پی اس فرق ندارد و مهم خوده بازی و سیاست های کلان کمپانی های هیچ ابایی از این که بگم سیاست های جدید ماکروسافت رو به سونی ترجیح میدم ندارم.ماکرو ژانر مورد علاقه منو به سلطه درآورده و تنوع بازی های رو بشدت افزایش داده و خرید هاست در همین راستا هست و نقشه راه مشخصی داره.این ها نه بلطف تعصبات فن بیسش بلکه به لطف انتقادات حاصل شده.حال شما هی بگید سونی کامل فلان جا در حد سونی نیست.باشه در دراز مدت مشخص میشه کی درست میگفت. من بی طرف نیستم باشه قبول اما شما هم نیستی. اما چه خوب که سعی کنیم عیب می جمله چو گفتیم! هنرش نیز بگیم.
بله بست دادن جزئیات غیرمهم /گذرا و نادیده گرفت کلیات خیلی مهم درجهت فرار به جلو جذاب به نظر میاد. منم بودم احتمالا سود میبردم.خاک بر سر ea که سیاست پولی مزخرفش چنین بهانه های دست شماها داده! ناتوانی در خرید صرفا به جیب کوچک مربوط نیست،قرارداد هایی هم وجود داره سونی ضد اون هاست مثل قرار داد ea play با gamepass . اون در بهترین حالت متوسط بهانه اس. موضوعات کلان تری هست که خارج از حوصله اس.
بسط؟ بست نمیدونم یعنی چی. نابودی MoH و bf جزئیاته. و تضعیف آثار نقش آفرینی هم همینطور. درسته.
بله بسط درست هست و اشکال نوشتاری من بخاطر تعویض کیبوردم هست و چندین مورد رو خودم بعد متوجهش شدم،منتها شما درجهتی که دوستداری ازش مثل همون جزییات استفاده ببر.شما نمیخوای بین سیاست غلط ea و توانایی های استودیو هاش تمایزی ببینی . هیچ نیازی به معرفی بتل v و ۲۰۴۲ نبود و با ساپورت بتل وان موفقیت های بزرگتری بدست میاوردن منتها این پول پرستی ea هست که کار رو به اینجا رسوند،درمورد ۲۰۴۲ که اصلا نیاز به ساختش نبود و با این حال که ساخته شد در شرایط بد و همینطور فشار ناشر نتیجه بهتر از این نمیشد.اتفاقا خبرش هست که دایس قراره بلند مدت از ۲۰۴۲ حمایت و ساپورت انجام بده با توجه به سابقه درخشانی که در بتل۳/۴ و ۱ در این زمینه داشتن آینده روشنی براش متصور هستم.کاری که ea باید با بتل وان انجام میداد.
از شما انتظار نداشتم
جوری در کامنتتون صحبت میکند که انگار سونی هیچی نداره بابا کمی چشماتونو باز کنید سونی IP گاد اف وار رو داره انچارتد رو داره اسپایدرمن رو داره که محبوبیتش در آمریکا به شدت زیاده
گوست عنوان ضعیفی بود ؟؟ از کجا تا حالا یک عنوان با متایی در رنج ۸۰ شده ضعیف
به قول شما وقتی اساسینز کردی والهالا بهش کم توجهی شده پس به گوستم کم توجه ی شده چونکه هر دو در رنج کیفی یکسانی بودند
الان فهمیدم که شما نه تنها منطقی نیستی بلکه با برند سونی و سونی فن ها مشکلی عجیب داری ؟؟
خوب شمایی که طرفدار سونی نیستید اصلا چرا باید برهوت RPG این کمپانی برای شما باید مهم باشه ؟؟ یا سونی وقتی به قول شما شوتر کم داره چرا باید برای شمایی که برای مثال XBOX داری مهم باشه ؟؟ خوب تنها دلیلش میتونه این باشه که شما دارید از سونی فشار میخوردید ( ببخشید اگه کمی رک حرف میزنم )
( سونی تمام توانایش رو گذاشته رو اکشن ادونچر های T پسند )
لطفا نظرشخصی خودتونو به عنوان فکت غالب نکنید خیلی ها عاشق عناوین به قول شما نوجوان پسند هستند و ازش لذت میبرند قرار نیست چون شما این دیگاه رو دارید پس قطعا دیگاه شما درسته
دوستان اینجا فقط واکنش رو میبینن و کاری به کنش اصلی ندارند.همین حرف ها رو به دیگران هم میشه زد. بحث اصلا طرفداری کردن سونی یا غیر اون نیست.این که یه عده راحت میان و جفت پا میرن رو ناشرین و بازی های سابقه داری باید هم انتظار واکنش از طرف مقابل چه طرف دار سونی چه مخالف صدرصد سونیرو داشته باشن.من بعید میدونم بخشی از فن بیس سونی راجع به امثال ea و غیره آنقدر تندی داشته باشند و از عناوین اون لذت نبرده باشن و مهم تر از همه دلشون نخواد یکی مثل ea برای سونی باشه. به فرض که برهوت rpg سونی برای من مطلقا دایورت هم باشه دلیل نمیشه در بحث با کسی که سعی داره یکی از بهترین استودیو های این سبک رو برای سونی کم ارزش جلوه بده و عدم نیاز سونی یا هر کمپانی رو با حرف های من درآوردی توجیه کنه نیام و مسله رو پیش نکشیم و سرش بحث نکنم. چطور موقع انتقاد از ماکروسافت یا امثال gears 5 و کوبیدن اونا با متای ۸۶ منطقی به نظر میرسیم اما وقتی میایم میگیم در مقایسه با فلان بازی، بسان بازی اندرریتد هست بی منطق و ضد سونی میشیم.عجیبه واقعاً. حرف من ساده اس سونی تکه پولش برسه یا بتونه جور کنه ea فوقالعاده اس براش, چون هم کبود شوتر رو بطرز فوقالعاده ای جبران میکنه،هم کم بود و برهوت rpg جبران میشه هم سبک ریسینگ بشدت پیش باز میشه وو.حال یک سری میگن نه ea سطح کیفیش مناسب استاندارد های سونی نیست! آخه نباید یک مبنا برای چنین سنجشی قرار بدیم؟
مبنا وجود داره، پروژههای اخیر، چون پروژههای اخیر واقعی ترین چهره از استودیو هستند نه پروژههای گذشته که اثری از اعضایی که روشون کار کردن دیگه نیست:
پروژههای اخیر BioWare: در بهترین حالت متوسط.
پروژههای اخیر DICE: در بهترین حالت متوسط.
کیفیت پروژههای آینده: در هالهای از ابهام.
پایان بحث.
من در حرف های شما تناقض میبینم یک روز میگید سونی فن ها نباید در مورد خرید ea رویا پردازی کنن یک روز ریگه میگید نه
امروز هم دارید دیدگاه های پیشینو تون رو نقص میکنید
اقا بیخیال صلوات بفرست 😂😂
ی کامنتی دادم حالا چرا بقیه دعوا میکنید زشته هم وطن هستید بیخیال بابا
هرکی هرچی میخاد بخره بخره مبارکش باشه دعوا کردن نداره
من فقط گفتم با توجه به اینکه سونی تو بخش ریسینگ آرکید و شوتر و RPG مشکل داره خرید EA ب نفعشه ک مشخصا نمیخره EA و
دیگه بحث و جدل نداره بیخودی دعوا میکنید
من از اول گفتم الآنم میگم خرید ea لقمه خیلی گنده ای هست، منتها یک سری اینو قبول میکنن و یک سری میخوان با توجیه های بی مورد این عدم توانایی قطعی در خرید رو بست بدن به مسائل دیگه، شما مثل اینکه متوجه این موضوع نشدی. بحثی ندارم
ولی ما تا ابد بش میگیم FIFA :دی
این سری نیاز به تغییرات خیلی بزرگتری از تغییر نامش داره…
از فیفا ۱۷ پای ثابت مود FUT بودم ولی به مرور زمان جذابیتشو از دست میده و دلیل عمده اش هم اینه که تا خرج نکنی نمیتونی پیشرفت کنی (از یجایی به بعد)
تنها محتوای که خودم باهاش سرگرم میشم این روزا درفت هستش اگرم وقت و حوصله داشته باشم ویکند لیگ.
به نظرم تنها نکته مثبت سری فیفا تو این چند سال اخیر اضافه شدن بخش Storyline و Voltaبودش بقیه موارد به معنای واقعی تکرار مکرراته…
جالب اینه که دوستان پول پرست ea چون فیفا مقدار پول بیشتری بخاطر شراکتشون خواستن اونا قبول نکردن. فقط امیدوارم لایسنس تیم ها ازشون گرفته نشه.
هیچ وقت باورم نمیشد روزی سری فیفا تموم بشه از فیفا ۹۶ و فوتبال سالنیش همیشه با این سری بودم.
اسم فیفا براشون محدودیت شده بود در کل فرقی نکرد امیدورم مثل PES به نابودی نره
مثلا رفیقت میاد میگه میای بریم کلوپ eFootball بزنیم شرطی من میگم نه اگه راست میگی بریم یه دست
EA Football Club بزنیم اخه اینا چه اسمیه میزارن؟!!!
کاش اون ته مایهی گیمپلی هم تغییر بدن چون فیفا همیشه یه گیمپلی تکراری داشته که حالا یه سری تغییرات ریز روش انجام شده ولی ته مایه همونه
نمیدونم چرا جماعت فقط حرف از خرید شرکت توسط سونی یا مایکرو سافت میزنن شرکت ea وضع خوبی داره و اصلا نمیخوان برای فروش بزارنش سالانه با بازی های ورزشی مثل فیفا کلی پول به جیب میزنه نمیدونم بعد تغییر نامش میخواد چی میخواد سرش بیارن کمپکام هم که با سری های ۷و ۸ دوباره از شرایط بد نجات پیدا کرد و یه سری بازی دیگه راک استار تو اوج و بازی هایی شاهکاری که تولید میکنه فعلا شرکت به فروش گذاشته نمیشه این شرکت های مستقل باشن بهترن البته برای این دوره
ی سوال چه بلایی سر اکانت فیفا موبایل ها میاد
کلا پاک می شه؟