شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد

شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد

امیرحسین رنجبر
۱۰:۱۸ ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد

اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر اجرایی الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، به کارکنان خود گفت که این شرکت بهتر است به رابطه ۳۰ ساله خود با FIFA پایان دهد.

ویلسون در آخرین اظهارات خود در مورد وضعیت مجوز و لایسنس‌های فوتبال، در یک جلسه داخلی شرکت در ماه نوامبر، به کارکنان گفت که مجوزهای FIFA “مانعی” برای جاه‌طلبی‌های الکترونیک آرتز برای این سری بازی بوده است. ویلسون در نظراتی که به‌طور ناشناس با رسانه VGC در میان گذاشت، ادعا کرد که FIFA از گسترش بازی‌های شرکت به حالت‌هایی فراتر از ۱۱v11 سنتی جلوگیری کرده است. او اعلام کرد که تنها ارزش معنوی و مالی‌ای که الکترونیک آرتز از مجوز نام‌گذاری در سا‌ل‌هایی غیر از جام جهانی دریافت کرد، یک کلمه روی جعبه بازی بود!

شرکت مورد بحث با اطلاع قبلی از این داستان، از اظهار نظر خودداری کرد. شرکت الکترونیک آرتز و سری FIFA در سال گذشته درگیر مجموعه‌ای از بیانیه‌های مختلف و عافل‌گیرکننده بودند. ارسال این بیانیه‌ها از زمانی شروع شد که ناشر مربوطه تصمیم گرفت به رابطه خود با سازمان جهانی فوتبال پایان دهد. بر اساس گزارشاتی نیویورک تایمز که در همان ماه منتشر شد، مذاکرات به دلیل تمایل الکترونیک آرتز برای حقوق بیشتر و درخواست فیفا برای دو برابر کردن مبلغ پرداختی تا ۲.۵ میلیارد دلار، موقف شد.

اگر مذاکرات قبل از انقضای قرارداد نام‌گذاری الکترونیک آرتز پس از جام جهانی قطر تمدید نشود، FIFA 23 می تواند آخرین بازی فوتبالی باشد که از نام FIFA استفاده می‌کند. اخیرا گزارشاتی شنیده شد که الکترونیک آرتز در حال حاضر قصد دارد بازی امسال را با نام FIFA 23 منتشر کرده و برای اولین بار، دارای تورنمنت جام جهانی از مسابقات مردان و زنان باشد. با این حال، ویلسون، رئیس الکتروینک آرتز، در صحبت با کارمندان در طول یک جلسه داخلی در ماه نوامبر، استدلال کرد که کنار گذاشتن برند فعلی بازی می تواند به نفع توسعه‌دهندگان، بازیکنان و نهایتا شرکت باشد.

او معتقد است بیشترین استفاده از نام FIFA در سال‌های جام‌‌جهانی اتفاق می‌افتد و در باقی سال‌ها، جز ضرر چیزی برای ناشر آمریکایی به همراه ندارد. ویلسون در پاسخ به این سوال که چرا الکترونیک آرتز قصد قطع همکاری با FIFA را دارد، گفت:

من می‌خواهم در این مسئله واقع‌بین باشم، واقع‌بین‌تر از چیزی که در زندگی عادی هستم. ما در ۳۰ سال گذشته رابطه خوبی با FIFA داشتیم. ما میلیاردها پول به دست آورده‌ایم. این بسیار بزرگ است. ما یکی از بزرگترین تفریحات روی کره زمین را ایجاد کرده‌ایم. من تنها استدلال می‌کنم و این ممکن است کمی جانبدارانه به نظر بیاید. نام تجاری FIFA به عنوان یک بازی ویدیویی، بیشتر از یک هیئت حاکمه فوتبال محبوبیت دارد. ما این را بدیهی نمی‌دانیم و سعی می‌کنیم مغرور نباشیم. ما واقعا سخت کار کرده‌ایم تا به سازمان FIFA اهداف و درخواست‌هایمان را بفهمانیم.

وی افزود:

اساسا آنچه ما از FIFA در سال‌های غیر از جام جهانی دریافت می‌کنیم، تنها نامی است که روی جعبه قرار می‌گیرد. در دنیایی که اکثر مردم حتی به دلیل خرید دیجیتالی بازی، دیگر نام روی جعبه را نگاه نمی‌کنند. البته که در یک سال جام جهانی، ما به لایسنس این تورنمنت دسترسی پیدا می‌کنیم؛ اما در با نگاه عمیق‌تر به فوتبال جهانی به صورت سالانه، جام جهانی مهم است اما مهم‌ترین نیست. ما ۳۰۰ مجوز دیگر داریم که به ما محتوایی می‌دهد که بازیکنان ما را بیشتر و عمیق‌تر درگیر می‌کنند.

ویلسون در ادامه روش‌هایی را توضیح داد که معتقد بود بازی‌های فوتبال می‌توانند به شیوه‌ای بهتر از محدودیت‌های اعمال شده، از مجوز FIFA بهره ببرند. او گفت:

از آنجایی که به آینده نگاه کرده‌ایم، می‌خواهیم سری را گسترش دهیم و از قضا مجوز FIFA مانعی برای آن بوده است. بازیکنان ما به ما می‌گویند که می‌خواهند برند‌های تجاری و فرهنگی مرتبط با آن‌ها در بازارهایشان بیشتر بوده و به شکلی عمیق‌تر در بازی قرار بگیرند. منظور برند‌هایی مانند نایک است؛ اما چون فیفا با آدیداس رابطه دارد، ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

او ادامه داد:

بازیکنان ما به ما می‌گویند که حالت‌های بیشتری از بازی، چیزهای متفاوت فراتر از ۱۱v11 و انواع مختلف گیم‌پلی را می‌خواهند. من به شما می‌گویم، این یک جنگ بزرگ است که سازمان FIFA انواع چیزهایی را که می‌خواهیم تایید کند، زیرا آنها می‌گویند مجوز ما فقط محدوده خاصی از خلاقیت را پوشش می‌دهد.

او همچنین اذعان کرد:

بازیکنان از ما می خواهند که به طور بزرگ‌تری در اکوسیستم دیجیتال گسترش پیدا کنیم. طرفداران به ما می‌گویند که می‌خواهند که برویم و در آن فضا شرکت کنیم. مجوز FIFA، ما را از انجام بسیاری از این کارها منع کرده است. باز هم، آن فقط یک نام روی جعبه است. آن‌ها توانایی ما را برای انشعاب در حوزه‌هایی که بازیکنان می‌خواهند، منع کرده‌اند.

در نهایت، مدیر اجرایی ادعا کرد که مجوز فیفا همچنین مانع از چابکی شرکت در افزودن ویژگی‌ها و محتوای جدید به سری می‌شود:

بازیکنان به ما می‌گویند که می‌خواهند که خیلی سریع حرکت کنیم و برای انجام این کار، ما به سطحی از آزادی نیاز داریم تا واقعا در بازار خلاق، نوآور و منعطف باشیم. به دلیل ماهیت جدول زمانی اجباری و موارد مختلف در مورد مجوز، شرایط واقعا سخت است و ما بسیار کندتر از آنچه می‌خواهیم حرکت می‌کنیم.

ویلسون ادعا کرد که در این جلسه، تمام نگرانی‌های خود را مستقیما با مدیران و اعضای دیگر به اشتراک گذاشته است:

من همین چند هفته پیش با جیانی اینفانتینو (Gianni Infantino)، رئیس FIFA، صحبت کردم و گفتم: “گوش کن، پول یک چیز است، ما نمی‌خواهیم پولی بیشتر از ارزش این مجوز بپردازیم. با این حال، موضوع این نیست. دغدغه اصلی، آزادی ما برای ارائه بازی‌ها و تجربیاتی است که طرفداران از ما می‌خواهند.”

اگر چه بازی فوتبال امسال نام تجاری FIFA را یدک می‌کشد، اما مدیر عامل الکترونیک آرتز گفت که او هنوز متقاعد نشده تا این شرکت بتواند با شرایط تمدید قرارداد خود موافقت کند. او گفت:

در پایان روز، نمی‌دانم قرار است به آنجا برسیم یا نه. از قضا، اگر این کار را نکنیم و بتوانیم نام بازی خود را تغییر دهیم و کنترل این اکوسیستم جهانی را که می‌خواهیم بسازیم در دست بگیریم، احتمالا درآمد بیشتری ایجاد خواهیم کرد و طرفداران بیشتری خواهیم داشت. این باعث می‌شود بازیکنان در طول زمان تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند. از آنجایی که می‌توانیم با شرکای بیشتری کار کنیم، می‌توانیم حالت‌های بازی بیشتری بسازیم، می‌توانیم عمیق‌تر و گسترده‌تر، اکوسیستم‌های دیجیتال را در اطراف بازی فوتبال خود گسترش دهیم. ما قادر خواهیم بود بسیار سریع پیشرفت کنیم.

او ادامه داد:

ما در این زمینه فکر خواهیم کرد. ما می‌خواهیم شراکت خوبی با FIFA داشته باشیم؛ اما اگر در نهایت در جهت دیگری حرکت کنیم، تعجب نمی‌کنم. در نهایت، من فکر می کنم که این تصمیم ممکن است برای گیمرهای ما، بهتر از ادامه دادن سری با چهار حرف روی جعبه باشد!

در بیانیه‌‌ای عمومی که در ماه اکتبر منتشر شد، الکترونیک آرتز به طور ضمنی اشاره کرد که اگر روابط خود را با FIFA قطع کند، همچنان تمام مجوزهای لیگ، بازیکنان و استادیوم‌های دیگر خود را خواهد داشت؛ زیرا این معاملات جداگانه تنظیم شده‌اند. سازمان FIFA اواخر همان ماه در بیانیه‌ای به این خبر واکنش نشان داد و در آن اعلام کرد که آماده همکاری با شرکت‌های جدید بازی‌های ویدیویی است. همچنین مشخص شد که الکترونیک آرتز چندین درخواست علامت تجاری برای “EA Sports FC” ثبت کرده است که در صورت تایید تغییر نام سری، می‌تواند نام جدیدی برای این فرنچایز فوتبال باشد.

بازی FIFA 22 یک عنوان در سبک ورزشی و شبیه‌ساز فوتبال است که هم‌اکنون روی کنسول‌های نسل هشم و نهم پلی استیشن و ایکس‌ باکس، به عمراه پلتفرم PC در دسترس قرار دارد.

Moein MM2ah1372علیMehran.BaJin sakaiTlou part 2 game of the centuryHasan0930M.MTتی‌تاپ طلاییGramy kکاپتان استخونیZFBVisible 6-tigh manشبح گیمفا 👣

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • lord--sega گفت:

    معنی تمام حرفاش = وقتی می تونیم از تک تک بازیکنا پول بگیرم و درآمد بیشتری داشته باشیم
    چرا فقط از آخور فیفا بخوریم،از همه پول میگیرم (نایک،جردن،پوما،آدیداس،بازیکنا،شرکت هاشون،برنداشون و…..)

    Moein MM2DARKSIRENah1372علیJin sakaiValhalla
  • ALIREZA0111 گفت:

    باید یه اسمی انتخاب کنه که کژوال گیمرا بفهمن این همون فیفاس ممکنه یه ناشر دیگه مثل ۲k این سری رو با اسم فیفا بگیره بعد مردم گول بخورن خیلی از مردم به اخبار گیم و دنیای گیمینگ دسترسی ندارن یا حوصله شو ندارن فقط میدونن یه فوتبالی هست اسمش فیفاس خیلی خوبه بریم بخریم
    خبر ندارن سازندش فرق کرده

    Moein MM2ah1372علیحاج عرفانGameOverJin sakai
  • @alistar گفت:

    احتمال میدم شرکت بعدی ای که سری فیفا رو ادامه بده یا پلی استیشن خواهد بود یا توکی .

    Moein MM2علیحاج عرفانJin sakai
  • AmirAgha گفت:

    نباید اسمشو کنن ea sports fc
    خیلی طولانیه
    باید یه چیز مخفف باحال باشه
    مثل pes,nhl,nfl,nba,fifa,fiba…
    باید مخفف باشه
    و کوتاه تا راحت تر گفته بشه و تلفظ بشه
    من نمی‌دونم چرا fifaبا درخواست های ea مخالفت کرده!
    مثل اینکه ea خیلی جاه طلبی داره فقط همیشه fifa جلوشو میگرفته

    Moein MM2علیحاج عرفانJin sakaiValhalla
  • Hasan0930 گفت:

    راست میگه مثلا شما فکر کن بتونی علاوه بر زمین سبز تو زمین برفی هم فوتبال پلی بدی یا تو بخش خریدهای درون برنامه ای بتونی بری لباس کربسین لوناردو رو بخری یا فقط محدود به انتخاب ۱۱ نفر تو فوتبال نباشی میشه مدهای جدیدی رو هم اضاف کرد ولی ظاهرا سازمان Fifa مانع میشه

    Moein MM2پدر بزرگ دانته و ویرجیلJin sakai
  • ReZant گفت:

    احتمالا فیفا میفته دست ۲k و اون وقت دلمون برای EA تنگ میشه
    بازی پر میشه از تبلیغات وسط لودنیگ، NFT، لوت باکس، حذف محتوا و…

    Moein MM2علیحاج عرفانJin sakai
  • Amin1216 گفت:

    تکلیف انیمیشن های EA که در فوتبال واقعی استفاده میشه چی میشه؟

    Moein MM2حاج عرفانJin sakai
  • mehdi340 گفت:

    موافقم، خیلی هم موافقم. مثلا شاید کمپانی بخواد گزینه ای بذاره که قانون آفساید رو بشه خاموش کرد. یا بخواد فوتبال هفت نفره در زمین بزرگ بذاره، یا گزینه های خلاقانه دیگه. اگر اسم فیفا نباشه، همه این چیزها ممکنه.

    Moein MM2علیRaminJin sakai
  • Vahid3333 گفت:

    ویلسون در آخرین اظهارات خود در مورد وضعیت مجوز و لایسنس‌های فوتبال، در یک جلسه داخلی شرکت در ماه نوامبر، به کارکنان گفت که مجوزهای FIFA “مانعی” برای جاه‌طلبی‌های الکترونیک آرتز برای این سری بازی بوده است. !!!!!!!!!😂😂😂😂😂😂😂 بیا پایین
    مردک بگو کل پول رو خودمون میخوایم به جیب بزنیم و هیچی به فیفا ندیم آخه ea رو چه به جاه طلبی به تنها چیزی که نمیخورید همینه !!!!!

    Moein MM2پدر بزرگ دانته و ویرجیل
  • DarkR گفت:

    شما لطف کن گیم پلی و موومنت مسخره بازیکنارو یکم طبیعی کن نمیخواد مود درست کنی چیه این فیفا ۲۲ مسخره صد تا پاس تو محوطه میدی همه نگاه میکنن فقط اکثر گل ها هم که ضد حمله و تک به تک یه قلق شوت بلد باش فقط بکوب تو سه کنج خیلی مسخره شده بازی فیفا ۱۶ واقعی ترین نسخش بود از نظر گیم پلی . الان پی اس فقط مشکل شوتای فانتریشو داره وگرنه فوق العادس تو گیم پلی البته این افتضاح جدیدشو نمیگم ۲۰۲۱ رو میگم

    Moein MM2
شرکت EA برای تغییر نام FIFA به صورت جدی اقدام خواهد کرد