منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا
منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا
منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا
منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا

منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است

محمد حسین کریمی
۱۰:۴۶ ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا

مدتی پیش، چند منبع داخلی مشهور به خریدی بزرگ از سوی سونی اشاره کردند، اما نام آن استودیو یا ناشر به میان نیامد. حالا یکی از این منابع هدف سونی را فاش می‌کند.

گرگ میلر (Greg Miller) از پادکست کایندا فانی گیمز (Kinda Funny Games) و جف گراب (Jeff Grubb) از وبسایت گیمزبیت، چندین بار به خرید بزرگ سونی اشاره کردند، اما نامی از هدف به میان نیامد. با به فروش رسیدن بخش غربی اسکوئر انیکس، آقای گراب در توییتر متذکر شد که منظور آن‌ها از یک ناشر بزرگ اسکوئر انیکس بوده است.

خب. من این را هزاران بار گفته‌ام، اما باز هم کسی پیدا می‌شود که برای اولین بار حرف من را شنیده باشد: ما هیچوقت گزارش‌هایی با قطعیت کافی در مورد خرید‌ و تصاحب‌ها دریافت نمی‌کنیم. شایعۀ بزرگ ماه گذشته خرید اسکوئر انیکس بود، اما من نمی‌توانم آن را تایید کنم و همچنان به صورت قطعی چیزی نمی‌دانم.

آقای گراب همچنین در توییت‌های قبلی متذکر شد که اعتقاد دارد فروش بخش غربی اسکوئر انیکس یک ساده‌سازی و ایجاد تمرکز برای سایر بازی‌ها بوده است و این موضوع احتمال فروش بخش شرقی اسکوئر انیکس را بالاتر می‎‌برد. وی در این باره گفت:

اما نمی‌توان باور کرد که اسکوئر انیکس تعداد بسیاری از آی‎‌پی‌های باارزش خود را بی‌دلیل به فروش رسانده باشد. این باعث ساده‌سازی وضعیت اسکوئر انیکس و حفظ عناوین باکیفیت و سودآور می‌شود، آن هم برای این که پتانسیل فروش بالاتر برود. هیچ‌ ایده‌ای ندارم که آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر، اما امروز احتمال رخ دادن این تصاحب بیش از قبل است.

من باور دارم اسکوئر انیکس می‌خواهد در بهترین موقعیت برای فروش خود قرار بگیرد، اما این معنای خاصی ندارد. قراردادها می‌توانند در لحظه تغییر کنند.

Moein MM2Lonesome guy❤GOD OF WAR❤امینMengoPcfan arashشبح گیمفاKing Jim RyanalinerdmeysambVisible 6-tigh manعلیJin sakaio0ashil0oکاکاسنگیEspressoAtomic SoldierGramy kS Ghost of SpartaBahrammore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا
منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا
منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا
منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا
منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • farshadx گفت:

    بخش غربی با اون همه ip رو دادن ۳۰۰ میلیون یعنی سونی نمیتونست ۳۰۰ میلیون بیشتر بده؟!

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Mengoهادی صفائیChiefJin sakaiهمسایه ( فن بوی = پنچری )حاج عرفانHaj_HosseinGamer78more
    • شاید خیلی‌ها تعجب کنن، اما به نظرم سونی به هیچ عنوان آی‌پی‌های بخش غربی اسکوئر انیکس رو نمیخواست و هیچ interestیی در اونا نداشت. چون دقیقاً همان جنس چیزی رو تولید می‌کنن که سونی بهترشو تولید می‌کنه، بازی‌های سینگل پلیر یا ابرقهرمانی که اخیراً کیفیت بدتری هم نسبت به گذشته داشتند. یه سری دیگه از آی پی‌ها با وجود این که ما گیمرها عاشقشون هستیم، توسعه آن‌ها در دوره کنونی خیلی پیچیده‌اس و موفقیتشون در حد پیچیدگی نیست. Deus Ex از اون بازیهایی هست که هر تیمی نمیتونه توسعه بده و باید یک تیم خاص بالای سر این عنوان باشه که الان eidos montreal اون تیم قدیم نیست. به خریدها توجه کنید، همگی در زمینه‌هایی هستند که سونی هیچ مهارتی درشون نداره و بخش شرقی اسکوئر انیکس هم بازی‌هایی رو تولید میکنه که لاین آپ سونی ازش خالیه و مدام باید طی قرارداد این عناوین رو به لاین آپ خودش تزریق کنه.

      شرکت‌ها به شدت دنبال چیزی هستند که بهره‌ای ازش ندارن و هیچوقت تلاش نمی‌کنن بازی‌های خودشون رقیب هم باشن مثل tomb raider vs Uncharted. چون در حال حاضر وقتی Uncharted در ژانر و سبک خودش بهترینه، قطعاً سونی باید در ژانر دیگری که بهترین نیست آی‌پی‌ای رو بدست بیاره و مخاطبین جدید رو به خودش جذب کنه. به دست آوردن Avengers یا tomb raider چندان برای سونی پتانسیل ایجاد نمیکنه. مگر این که در زمینه‌ای یکه‌تاز بازار باشند، مثل مایکروسافت که کل آی‌پی‌های شوتر و غربی رو از آن خودش کرده دیگه براش مهم نیست بازی‌های خودش با هم رقابت کنن یا نه، چون کل لاین آپ دستشه.

      بخش شرقی اسکوئر انیکس ارزش خاصی رو برای سونی ایجاد می‌کنه، اولاً به لاین آپ سونی تنوع میده، دوما ترس از دست دادن این کمپانی و قراردادها رو از بین می‌بره سوماً یک بازی mmo پرطرفدار به دست میاره که سودآوری عجیبی رو به همراه داره. اگرچه بخش منفی این خرید اینه که شاید مخاطبین اسکوئر انیکس همان مخاطبین پلی استیشن بوده باشن و این به نظر من منفی‌ترین وجه این خریده اگرچه در این دوره که قرار داریم ترس از دست دادن بیشتر خودنمایی می‌کنه.

      از سمت دیگه، قبلا گفتم حس میکنم خرید بعدی سونی اسکوئر انیکس باشه. به نظرم اسکوئر انیکس اگر خریداری بشه مثل بانجی به یکی از زیرشاخه‌های سونی تبدیل میشه تا همچنان به تولید محتوا برای سوییچ هم ادامه بده.

      Moein MM2deathwingsfbjgbjbejbdjeDARKSIRENLonesome guyگیمری عادیهادی صفائیChiefMengomore
      • farshadx گفت:

        مشکل اینا نیست اقای کریمی
        مشکل اینجاست که این همه چیز رو دادن ۳۰۰ میلیون واقعآ عجیب هست اگر سونی نتونه ۳۰۰ میلیون بیشتر بابتشون بده
        چیزی که شما میگید فکر میکنم فقط درباره tomb raider درست باشه
        این ip رو هم میتونستن نهایتآ به صورت تکی بفروشن
        بخش شرقی هم در کل فقط یه فاینالش رو میشناسم و بقیه بازیهاش به نظرم ژاپنی پسند باشه(من اطلاع ندارم اگر دارید بگید چه بازیهایی رو شامل میشه)
        و اینجوری که شنیدم قیمت گرونی هم داره
        خوب با این پول یوبیسافت رو بخره که تغریبآ تو یه رنج قیمتی هستن سود خیلی بیشتری کرده
        شاید هم من اینجوری فکر میکنم و اونا بهتر میدونن

        Moein MM2fbjgbjbejbdjeگیمری عادیChiefحاج عرفانKing Jim RyanHaj_HosseinSamantavakoliMoReKamore
        • ۳۰۰ میلیون دلار هم پول هنگفتیه برای سونی. برای خرید اینسامنیاک ۲۰۰ میلیون دلاری مدت‌ها باهاشون همکاری کرد تا این تصمیم رو بگیره. بازی‌های اسکوئر انیکس ژاپنی پسند هستند و به نظرم در حال حاضر سونی در همین زمینه کمبود داره. استودیوهای داخلی سونی به اندازه کافی برای غرب بازی تولید می‌کنن و در این زمینه همچنان خریدهایی انجام خواهند داد، اما در مورد بازار شرق، چیزی برای ارائه ندارن و برای همین همیشه با اسکوئر انیکس قرارداد میبندن.
          یوبیسافت، هم مشکل کنترل نیرو داره هم مشکلاتی داره که باید بعد از خرید کلی وقت صرف برطرف کردنشون بشه مثل تبعیض جنسیتی و … و همچنین اکثرا آی‌پی‌هایی داره که با سونی همپوشانی داره. همین حالا سونی بازی‌های ادونچر باکیفیت تولید میکنه. در مورد بازی‌های چندنفره هم که مدت‌هاست یوبیسافت داره تلاش می‌کنه اما به در بسته میخوره و حتی بازی‌های خوبشو به سمت بدی برده. مشکل این نیست که یوبیسافت به سمت بازی های چندنفره رفته مشکل اینه که نمیتونه در این زمینه اورجینال باشه. البته این نظر منه، شاید عواملی باشه که من یا شما در نظر نگیریم و مواردی باشه که این نظر غیرکارشناسی ما رو زیر سوال ببره.

          Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENگیمری عادیهادی صفائیo0ashil0oMengoAmir(PC & PS4)حاج عرفانKing Jim Ryanmore
        • یوبی سافت یا اسکوئر انیکس فرقی نداره هردو پر هستند از استودیوهای نابود بدون خلاقیت

          Moein MM2bjbejbdjeMengo
      • Arthas گفت:

        موافقم
        ولی معتقدم خرید اسکوئر انیکس کمترین ضرورت رو بین دیگر ناشرها داره. ولی خب این ترس از دست دادن که بعد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تو سونی شکل گرفته اونو مجبور به برداشتن همچین گام هایی میکنه.
        یه فاکتور دیگه هم اینه که منابع سونی با اینکه زیاده واسه خرید ولی یه شرکتی مثل سونی نمیتونه ریسک زیادی بکنه واسه هزینه بیشتر. وگرنه اگه بحث رفع نیاز باشه باید EA رو بخره تا تو اکثرا زمینه ها نیازشو برطرف کنه. یا یوبیسافت رو بخره که یه تنه سرویسش رو جوابه. یا حداقل کپکام رو بخره تا سهم بازار پی سی رو بیشتر کنه. یا تیک تو رو بخره که یه جوابی داشته باشه واسه کال آف دیوتی که قطعا در آینده مایکروسافت ازش به عنوان اهرم فشار استفاده میکنه.
        از اینا که بگذریم با خرید اسکوئر انیکس، سونی حداقل حداقل باید با یکی از این ناشرها خداحافظی کنه که این خودش ضربه به مراتب سنگینیه. برای همین فکر میکنم خرید تیک تو بهترین گزینه باشه تو این موقعیت.
        خرید اسکوئر فقط و۱عیت رو بدتر میکنه. دست و بال خودش هم حداقل برای یه مدت نسبتا طولانی میبنده واسه یه خرید بزرگ دیگه. اونم وقتی که بعد نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت خیز برمیداره واسه خریدای دیگه

        Moein MM2bjbejbdjeK1Lonesome guyگیمری عادیحاج عرفانKing Jim RyanHaj_HosseinMoReKaSquatlatexmore
        • راستش خرید بهتر از اسکوئر انیکس وجود داره. یکیش تیک تو، اما رنج قیمتیشون در لیگ دیگری قرار داره و من هیچوقت بهشون اشاره نمیکنم. تیک تو ۲۸ میلیارد دلار ارزش داره بعد از زینگا، نمیگم سونی توانایی این خرید رو نداره، اما برای تامین این پول که برای شرکت‌های موفق‌تر اصولاً باید نقد باشه، تحت فشار شدیدی قرار میگیره نه فقط سونی بلکه هر شرکت دیگری برای خریدی بزرگ نسبت به ارزش خودش دردسرهای زیادی رو تحمل میکنه. الآن ما هر گزارشی از خرید و تصاحب میبینیم، خود تیک تو یکی از کمپانی‌هایی هست که قصد داره استودیوهای کوچک‌تر رو خریداری کنه. لیگی که سونی بهش چشم داره کپکام و اسکوئر و بخش گیمینگ کونامی یا به عبارتی رنج ۴ تا ۱۰ میلیارد دلار هست به نظرم.

          Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENK1Lonesome guyگیمری عادیهادی صفائیA Slasho0ashil0oحاج عرفانmore
          • Arthas گفت:

            نظر منم همینه. با اینکه پول به اندازه کافی داره ولی ریسکش زیاده واسه سونی.
            ولی وضعیت فعلی طوریه که سونی هم باید سر کیسه رو شل کنه. در بدترین حالت میتونه یه قراردادی مثل خرید زینگا توسط تیک تو تنظیم‌ کنه.
            حرف من بیشتر اینه که خرید اسکوئر انیکس باعث میشه سونی حداقل واسه مدتی خرید ناشرو از سرش بیرون کنه، اونم دقیقا زمانی که از مایکروسفات بگیر تا EA و همین امبریسر بودجه خوبی کنار گذاشتن واسه اینجور خریدا

            Moein MM2bjbejbdjeLonesome guyگیمری عادیo0ashil0oحاج عرفانHaj_HosseinMoReKaSquatlatex@alistarmore
            • WB مدت‌ها تلاش کرده بخش گیمینگ خودش رو با قیمتی مناسب به فروش برسونه اما هیچ ناشری این خرید رو انجام نداده، چون خرید استودیو بدون آی‌پی با قیمت بالا معنا نداره و WB هم آی پی بازی‌های بتمن، هری پاتر یا موترال کمبت رو نمیفروشه بلکه فقط حاضره لایسنس بده (به طور مثال پنج سال اجازه ساخت بتمن رو به مایکروسافت یا سونی بده) و شرکت‌ها اصولاً این رو نمیپذیرن مگر این که استودیویی مثل اینسامنیاک اونقدر استعداد داشته باشه یا مدیریت نوینی داشته باشه برای ساخت بازی‌‎ها در سریع‌ترین زمان ممکن که ناشری وسوسه بشه بخاطر استعداد این خرید رو انجام بده. من فکر میکنم پروسه طولانی ساخت بازی‌ها در استودیوی راکستدی یا مونولیث یا Avalanche یا wb montreal و این که پروژه‌ها آنچنان بلندپروازانه به نظر نمیرسن و کلی پروژه لغو شده قبل از ساخت بازی‌های کنونی، نشان از این داره که این استودیوها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنن که با عصر طلایی خودشون فاصله دارن. بنابراین سونی یا مایکروسافت قیمت پیشنهادی برای خرید این استودیوها رو که حتی آی‌پی تحت اختیار ندارن و ممکنه از اوج خودشون فاصله داشته باشن رو نمی‌پذیرن و ارزشی درش نمیبینن. راکستدی ممکنه با قدیم کلی فاصله داشته باشه، مدتی طولانی هست که بازی نساختن. حداقل باید suicide squad عرضه بشه و شرکت‌ها ارزیابی کیفیت کنن. بنابراین به نظر میرسه که مشکل عدم موافقت وارنر برای فروش نیست، مشکل اینه کسی بدون آی پی حاضر به خرید استودیوهای وارنر نیست. اگر کیفیت راکستدی به اثبات برسه و suicide squad مثل آرکام‌ها بازی خوبی باشه (یا gotham knights) به نظرم حتی بدون آی پی برای سونی خرید بدی نیست چون با مارول روابط خوبی دارن و میتونن یک پروژه ابرقهرمانی مارول بهشون بسپارن و سود هنگفتی بدست بیارن. اما همانطور که گفتم اول باید اثبات بشه راکستدی همان راکستدی قدیم هست.

              Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENگیمری عادیo0ashil0o𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰King Jim RyanHaj_HosseinSamantavakoliMoReKamore
              • farshadx گفت:

                به نظرم ip رو هم میفروشن اما با قیمت های خیلی زیاد
                اخه اینا دارن بخش بازی سازی رو میفروشن و ip هاشون تغریبآ بدردشون نمیخوره
                و فقط میتونن به شرکت های بازی سازی لایسنس بدن
                وقتی برای استودیو بدون ip که ۲ سال پیش میخواستن بفروشن قیمت ۴.۵ میلیارد پیشنهاد میدن مطمعآ برای ipها قیمت خیلی بیشتری پول میخوان

                Moein MM2bjbejbdjeگیمری عادیحاج عرفانMoReKa@alistarshadowعلی
                • اره احتمالاً قیمت خیلی بالایی براشون در نظر دارن و پیشنهادهای زیادی رو رد کردن. وضعیت جالبی هم شده مایکروسافت نمیخواد ریسکی برای خرید اکتیویژن بلیزارد پیش بیاد و شاید برای سونی هم قیمت بالایی باشه بخش گیمینگ وارنر. از طرفی اولویت اول WB احتمالا فروش یکجا باشه که کار رو برای سونی سخت میکنه چون اگر ۴ تا استودیو به فروش برسن یکی بمونه فایده چندانی برای WB DISCOVERY نداره. خرید WB Gaming موضوع پیچیده‌ای به نظر میرسه برای کمپانی ها.

                  ادیت ۱: اگرچه تحت اختیار داشتن آی‌پی‌ها هم آنچنان بد نیست مثل مارول که استودیوی بازیسازی نداره ولی آی‌پی‌ها رو حفظ کرده و با تنظیم قرارداد میتونن سودآوری می‌کنن.

                  Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENK1Mengoگیمری عادیکاپتان استخونیJin sakaio0ashil0oSamantavakolimore
      • Hasan0930 گفت:

        الان که فکر می کنم بتسدا ((در فرض عدم خریداری توسط ایکس باکس)) می تونست بهترین خرید برای سونی باشه چون مشکلات مدیریتی نداشتن و مشکلات محیط کاری نداشتن ((مشکلاتی که یوبی و بقیه درگیرشن))

        اون طرف بتسدا اجازه ریسک های بیشتری رو به استودیوهاش می داد و از این جهت با سونی هم خوانی داشت و هم بتسدا ای پی هایی رو داشت که اونا رو سونی نداشت مثل شوتر نقش آفرینی و چند نفره یعنی خیلی خوب هم دیگه رو تکمیل می کردن

        فقط می موند ایندیانا جونز که با فرض عدم ساخت نسخه جدید انچارتد ساختش منطقی به نظر می رسید و از اون طرف با منابع و مشورت بقیه استودیوهای سونی مطمئنا ایندیانا می تونست به یک آی پی خوب تبدیل بشه

        اون طرف یک استودیوی ژاپنی هم بتسدا داشت و اینم سونی رو کامل تر می کرد ولی چه کنیم که از دست پریده

        Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENHasan0930Mengoگیمری عادیChiefحاج عرفانMoReKaعلیmore
        • اتفاقا گزارش هایی وجود داشت که سونی این موضوع رو در نظر گرفته و شاید از سمت مایکروسافت outbid شده. بتسدا مشکلات مالی داشت البته چون بازی های پرفروشش دیر عرضه میشدن و بازی های آرکین یا تانگو فروش خوبی نداشتن.

          Moein MM2DARKSIRENMengoگیمری عادیJin sakaiحاج عرفانBahramHaj_Hosseino0ashil0oSamantavakolimore
          • Arthas گفت:

            منم شنیدم.
            حالا اینکه میخواست بخره رو کاری ندارم ولی اشتباه سونی اونجا بود که جواب خرید بتسدا رو نداد، یا به عبارتی رفت سراغ خرید چندتا استودیوی گمنام.
            اگه همون موقع اسکوئرو میخرید الان با خیال راحت میتونست در جواب اکتیویژن بلیزارد بره کپکام یا یوبیسافت یا بخش گیمینگ وارنرو بخره.
            ولی خیلی دیر تغییر موضع داد و متوجه شد که خریدایی مثل بانجی هم نیازه.

            Moein MM2MengoK1گیمری عادیJin sakaiحاج عرفانVahid3333Samantavakolio0ashil0oMoReKamore
            • Vahid3333 گفت:

              یه حرفی زدیا یه نگاه به ارزش و پول و شهرتی که دو تاش شرکت دارن نگاه کن بعد بگو سونی باید جواب مایکروسافت رو میداد برا خرید بتسدا
              یه جور میگی انگار پول دارتره سونی مایکرو اگه بخواد تیک تو و ea رو با هم میخره

              Moein MM2deathwingsbjbejbdjeK1Mengoگیمری عادیHerfeiyshadow
      • ah1372 گفت:

        مگه strangers of paradise و Babylon fall برای قسمت شرقی اسکویر انیکس نیست؟ ( ضعیف هم بودن)
        من خودم به شخصه به نظرم بازیهای قسمت غربیش بهتر بود

        Moein MM2bjbejbdje
        • ۱- طبق گزارش‌های مالی بازی‌‌های غربی اسکوئر انیکس در چند سال گذشته عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و به نسبت خرجی که برای این استودیوها انجام شده سودآوری نداشتند. برای همین با قیمتی پایین به فروش رسیدن.
          ۲- این دو بازی توسط پلتینیوم گیمز و تیم نینجا ساخته شدن و ساختمان مرکزی اسکوئر انیکس بازی های سودآور متعددی خلق کرده که هدف آن‌ها خواهند بود.
          ۳- مبحث علاقه من و شما به آی پی های این استودیو با سودآوری حقیقی زمین تا آسمان توفیر داره.

          Moein MM2DARKSIRENbjbejbdjeگیمری عادیJin sakaiحاج عرفانah1372
      • خرید اسکوئر انیکس تنها سودش برا ماکروسافته و سونی با خرید این ناشر راه رو باز میکنه تا ماکرو خرید بعدیش رو هم براحتی انجام بده هرکیم حرف برنه در جواب میگن سونی هم اسکوئر انیکس رو خریده این خرید آنچنان بزرگ و هوشمندانه نیست

        bjbejbdjeMengoحاج عرفان
    • Mystery Man گفت:

      آیپی مرده و استودیو بدردنخور (جز Edios) برای چی بخره؟

      Moein MM2Rebel2292BahramKing Jim RyanMoReKashadowعلی
  • ‌Aladar گفت:

    فقط با Just Cause کاری نداشته باشن هر کار میخوان بکنن.باز خوبه اسکوار انیکس فقط ناشر بازی هست و اوالانچ زیر مجموعه نیست.😁

    Moein MM2حاج عرفانGamer78MoReKaعلیIliya‌Aladar
  • امیدوارم هیچ وقت سونی نخرتش چون مدیریتش دردسر سونی باید استودیو های خوب مثل رمدی اینترتیمنت آی او آی اینتر اکتیو یا راکستار رو بخره نه اسکوئر انیکس که همش دردسر هست 😎
    هرکس موافق هست لایک هرکس نه دیس لایک 😎

    DARKSIRENbjbejbdjeK1Chiefking nima shamsHannaHحاج عرفانKing Jim RyanHaj_HosseinGamer78more
  • ALIREZA0111 گفت:

    خب این یعنی بخش شرقی رو میخواد بخره؟
    امیدوارم نخره جز فاینال فانتزی علاقه ای به بقیه ای پی ها ندارم
    امیدوارم wb رو بخره

    Moein MM2bjbejbdjeK1o0ashil0oحاج عرفانKing Jim RyanAtomic Soldierزمین 52Squatlatexammar_iraqimore
  • گیمر گفت:

    بخش شرقی اسکوئرانیکس چه IP هایی داره؟

    Moein MM2o0ashil0oهمسایه ( فن بوی = پنچری )حاج عرفانHaj_HosseinMoReKashadowعلیJin sakai‌‌more
  • Pouya گفت:

    جف گراب زرنگه می‌دونه اگه درست باشه پای خودش گیره
    چون سونی کسی رو که خریدو لو‌بده ول نمیکنه
    شک نکنید اسکوئر نیست
    هرکس بیاد بگه سونی فلان شرکت رو خریده احتمالش‌کمه

    bjbejbdjeKing Jim RyanshadowMahdi Samزمین 52Ahmad_bkBahram
  • اگر واقعا سونی اسکوئر رو بخره بشخصه خوشحال میشم. بازی های اسکوئر فعلی اکثرا شرقی هستن و اکثرا انحصاری پلی استیشنن که یعنی قرار نیست طرف مقابل ضرر زیادی رو متحمل بشن. شاید بازار ژاپن ایکس باکس بیش از پیش دست نیافتی بشه ولی برام مهم نیست😁 سونی جان همین اسکوئر رو بخر دمت گرم👌

    Moein MM2MengoChiefkia (Bye All)Rebel2292King Jim RyanHaj_HosseinMoReKashadowVisible 6-tigh manmore
  • سونی تو بازار غرب تحت فشاره، خرید بخش شرقی اسکوئر انیکس چه فایده‌ای داره آخه؟
    بهترین و در دسترس ترین گزینه برای سونی استودیوهای برادران وارنره.
    این جف گراب هزار پدر شغلش پمپاژ ناامیدی به فن بیس سونیه، جدی نگیریدش

    bjbejbdjeDARKSIRENChiefking nima shamsRebel2292King Jim RyanHaj_HosseinEllie terminatorGamer78MoReKamore
    • سونی مدت‌هاست تحت فشار نینتندو در شرق قرار داره و نمیتونه برای شرقی‌ها محتوای مورد نظرشون رو تولید کنه و بازار رو به نینتندو از دست داده. با خرید اسکوئر انیکس میتونه وضعیت خودش در شرق رو بیشتر حفظ کنه و کمی بهبود بده.
      در غرب هم تحت فشار خریدهای مایکروسافت قرار گرفته، اما با ساخت بازی‌های سرویس محور و خرید بانجی یا همکاری با deviation games قصد داره این فشار رو کاهش بده.
      در نهایت سونی خریدی رو انجام میده که از نظر مالی و لاین آپ براش مفید باشه، بنابراین امیدوارم فن بیس سونی بعد از یک خرید قابل پیشبینی یا خریدی که آی پی‌های «مورد علاقه» خودشون رو شامل نمیشه، ناامید نشن، چون بقاء در ده سال آینده به تصاحب‌های امروز بستگی داره که به نظرم تا به این لحظه تمام تصاحب های سونی هوشمندانه بوده به خصوص بانجی.

      Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENگیمری عادیO2king nima shamsRebel2292King Jim RyanHaj_Hosseino0ashil0omore
      • وقتی بازی‌های بخش شرقی اسکوئر انیکس انحصاری پلی استیشن هستند دیگه خریدشون چه توجیهی داره؟
        ضمنا من نینتندو رو رقیب پلی استیشن و ایکس باکس نمیدونم. درسته که اسمش کنسوله ولی ماهیتا یه وسیله دیگه‌ست برای سرگرمی، فکر نمیکنم کسی به نینتندو به جایگزینی برای پلی استیشن و ایکس باکس نگاه کنه، کلا یه چیز دیگه‌ست تو دنیای خودش.

        Moein MM2گیمری عادیChiefking nima shamsRebel2292HGY007Agha PouriaKing Jim Ryanah1372o0ashil0omore
        • کی تضمین میکنه که اسکوئر انیکس پنج سال دیگه توسط تنسنت به طور مثال خریداری نشه و قرارداد رو با کمپانی‌ای نبنده که با سونی در رقابت هست و تمام بازی‎‌ها برای گیم پس رلیز نشن؟ به خصوص که ایکس باکس بیشتر قصد داره از طریق تنظیم قرارداد محتوای ژاپنی به سرویس خودش اضافه کنه. بالاتر توضیح دادم ترس از دست دادن با فروش اکتیویژن برای سونی شکل گرفته و این فقط ترس از مایکروسافت نیست. بلکه کمپانی‌هایی مثل تنسنت هم هستند که اگر کمپانی‌ای رو خریداری کنن، قطعاً قراردادی دیگه وجود نخواهد داشت یا باید قراردادهای جدید امضا بشه با شرایط جدید.
          بلوپوینت گیمز برای سونی بازی تولید کرده در تمام عمرش، اینسامنیاک هم همینطور هاوس مارک هم همینطور، به نظرتون چرا سونی هزینه کرد و این سه استودیو رو خریداری کرد؟ چون هر لحظه ممکن بود توسط نت ایز، تنسنت، مایکروسافت یا EA خریداری بشن. این نوع از خریدهای Lock down جنبه دفاعی دارن و برای بقاء ضروری هستند. سونی قطعاً زمانی این ریسک از دست دادن رو دید که اینسامنیاک سر sunset با مایکروسافت قرارداد بست یا باea سر بازی fuse قرارداد بست. فکر نکنید چون هر تعداد سال هست که یک کمپانی با سونی همکاری کرده قراره تا ابد اینطور باشه، در دنیای تجارت پول حرف اول رو میزنه و این دو سال که تصاحب شدت گرفته هر لحظه ممکه قرارداد خرید اسکوئر تنظیم بشه.
          نینتندو یه چیز دیگه نیست در دنیای خودش نینتندو بازی ویدیویی تولید میکنه اما سلیقه شرقی‌ها رو خوب پوشش میده. در گذشته رقابت بین نینیتندو و سونی بیشتر بود در بازار شرق. اینطوری نیست که ماهیتشون اونقدری جدا باشه که رقابت نکنن.

          Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENگیمری عادیChiefکاپتان استخونیking nima shamsRebel2292Agha PouriaKing Jim Ryanmore
      • Mengo گفت:

        با احترام جناب کریمی ولی با خرید استودیو های کوچیکی مثل Deviation Games و غیره نمیشه همچین حرفی زد و ضعفش تو غرب در برابر اون دوتا خرید بزرگ مایکرو رو برطرف کرد
        سونی نیاز به یه خرید ناشر غربی داره نه اینکه بره وقتی همین الان اسکوئر همه گیم هاش انحصاری سونی هستن بره بخرتش تا با نینتندویی که همه گیم هاش فقط و فقط تو ژاپن طرفدار دارن و حتی رقیب مستقیم سونی هم محسوب نمیشه رقابت بکنه !
        از قدیم میگن چراغی که به خانه روا هست به مسجد حرومه این هم دقیقا مصداق بارز وضعیت الانه
        سونی باید فعلا به غرب که وضعیتش جدی تر هست بچسبه تا ژاپن که حتی به خاطرش یکی از استودیو های فرست پارتی خودش که ژاپنی بود و بازی های ژاپنی تولید میکرد رو بس

        king nima shams
        • فکر کنم دارم با دیوار حرف میزنم، گفتم خرید داخل غرب از توانایی‌های سونی یا خارجه یا باعث ریسک زیاد میشه یا بقیه کمپانی‌های OUTBID میکنن. سونی کاری رو میکنه که ازش بر میاد. بخش عمده ای از طرفدارهای سونی مثل شما میخوان به زور یه خریدیو بچپونن داخل سبد سونی، بخدا من اگر این نظر رو داشتم که سونی میتونه ناشرهای غربی درست و حسابی رو بخره، از همون اول میگفتم بهتین خرید تیک تو یا EA هست (یوبیسافت هم که برای سونی به نظرم ارزشی نداره حوصله بحث مجدد در این مورد رو ندارم)، وقتی به نظرم نمیتونه بخره اسم هایی که منطقیه میارم وسط.

          اینجوری بگم شاید بهتر قبول کنید: اگر تیک تو و EA گزینه‌های روی میز هستند و سونی توان خریدشون رو داره، بنابراین بله بهترین خرید هستند، من هیچ جا نگفتم اسکوئر بهترین خریده بلکه گفتم مزایا و معایبی داره و با توجه به بودجه سونی صحبت کردم نه بودجه مایکروسافت.

          Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENK1shadowXERXESBahram
          • Mengo گفت:

            میتونم بپرسم چطوری به این نتیجه رسیدید توانایی خرید تو بخش غرب رو نداره ؟!!!
            پس الان بانجی دقیقا چیه ؟
            سونی قطعا خرید های زیادی داره که بخش قابل توجهی از اون ها در آینده تو غرب هستن بخصوص با خرید هایی که داره تو صنعت گیم اتفاق میافته
            خرید ناشر های ژاپنی بخصوص اسکوئر هیچ سودی نداره چون همه بازی هاشون ژاپنی پسند هستن و برای یه شرکتی که الان با دو خرید مایکروسافت دستش داره تو بازار اروپا و آمریکا کمی کوچیک میشه عملا بیشتر شبیه به خودکشیه
            طرفدار های سونی خواسته به حقی دارن چون دوست ندارن برندشون به سمتی بره که پس فردا خبر بیاد ورشکست شده همونطور که طرفدار های مایکروسافت نسل گذشته داشتن تلاش میکردن ایکس باکس دوباره برگرده منتها اینجا فرقش با سونی اینه که سونی هنوز به این وضعیت نرسیده ولی اگه بخواد با این دید بره جلو قطعا به ضررش تموم میشه
            اگر خرید غرب براش غیر ممکن بود همون خرید های کوچیک یا بانجی هم نمیتونست هیچوقت انجام بده
            خرید تیک تو یا EA برای سونی غیر ممکن نیست همونطور که تیک تو هم زینگایی رو خرید که برای خیلی ها غیر باور بود همونطور هم سونی میتونه یکی از این دو شرکت رو بخره البته که باید پول زیادی خرج بکنه ولی قطعا براش غیر ممکن نیست
            ما داریم درباره صنعتی صحبت میکنیم که روز به روز داره توسط شرکت های مختلف بیشتر بلعید میشه پس اگه قرار باشه خریدی انجام بشه باید علاوه بر فکر کردن و حساب شده خرید کردن به فکر کمی ریسک هم بود همونطور که خرید بانجی به نوعی ریسک بود و بعضی از تحلیلگر ها درست نمیدونستنش
            به هر حال بازم میگم خرید شرکتی که به جزء فاینال فانتزی هیچ کدوم از آی پی هاش نه در اون حد پر فروش هستن و نه مخاطب جذب کن تو بین جهان اشتباهه باز حالا اگه کونامی یا کپکام بود یه چیزی

            Moein MM2bjbejbdjeK1king nima shamsshadow
            • ۱- تنها آی پی پرفروش اسکوئر انیکس FF نیست. بازی Dragon Quest بیش از ۸۳ میلیون نسخه فروش داشته. Kingdom Hearts بیش از ۳۵ میلیون نسخه فروش داشته.
              ۲- خرید زینگا با خرید تیک تو توسط سونی از زمین تا آسمون توفیر داره اولاً زینگا با هزار دردسر و فروش سهم خریداری شده دوما کمپانی‌هایی مثل مایکروسافت در زمینه موبایل فعالیت نداشتن و زینگا هم کمپانی‌ای نبود که بر سرش دعوا باشه اگر از سه طرف امازون و مایکروسافت و تیک تو خواهان زینگا بودن باید تیک تو با این کمپانی خداحافظی میکرد. بنابراین هیچ outbidیی وجود نداره برای زینگا اما برای کمپانی که nba و rdr و gta و bioshock و mafia و … رو در اختیار داره ابرکمپانی‌ها دندون تیز کردن برای خرید چرا.

              ۳- شنیدن این برداشت‌های ضعیف از سمت شما خسته کننده شده. داریم در مورد کمپانی‌های بالای ۲۰ میلیارد دلار حرف میزنیم نه بانجی که ۳ میلیارد دلار ارزش داره. وقتی میگم شرکت‌های غربی، منظورم این نیست که سونی منع شده از خرید استودیو در غرب، منظورم اینه شرکت‌های غربی که شماها ازش صحبت می‌کنید ارزش‌هایی دارن که با بودجه سونی برای گسترش هماهنگی نداره. ما میدونیم بودجه سونی برای خرید چقدره ۱۰ میلیارد دلار. حالا این که با قرض، کمپانی تیک تو که در وضعیت بدی نیست رو با قیمت تقریبی ۴۰ میلیارد دلار بخره (مشخصه که با قیمت اصلی راضی به فروش نمیشه کمپانی‌ای که قراره GTA 6 رلیز کنه) منطقی میدونید به اون ایده‌های ذهنی عجیب و غریب شما بر میگرده اما تا جایی که من میدونم تیک تو کمپانی‌ای نیست که فقط سونی برای خریدش اقدام کنه، بلکه تمام ابرکمپانی‌ها دوست دارن مالک GTA باشن.

              ۴- این که خرید اسکوئر انیکس خودکشی باشه خنده‌دارترین نظریه که تا حالا شنیدم. سونی بازار غرب رو از قبل تقویت کرده و من اعتقاد زیادی ندارم به این که Sony بتونه سمت تیک تو یا ea بره. سونی کاری رو میکنه که از دستش بر بیاد نه رویاپردازی. و کمپانی‌های دیگه منفعل نیستند. بخش عمده‌ای از این خریدها مزایده اس. و شرکت‌ها بر اساس نیازی که به بازی های یک شرکت دارن پیش میرن. اسکوئر انیکس با مایکروسافت جور در نمیاد چون در بازار شرق نفوذ نداره بنابراین شاید outbid نکنه سونی رو و ارزشی که برای سونی داره رو برای مایکروسافت نداشته باشه اسکوئر. اما تنسنت و آمازون و مایکروسافت تا جایی که توان داشته باشن برای ea و take two هزینه خواهند کرد و باید خیلی اتفاق عجیب و غریبی بیوفته که سونی بتونه از این نبرد برنده بیرون بیاد، میشه توضیح بدین اگر نبردی بر سر ea صورت بگیره و این کمپانی‌ها رقابت کنند:
              ۱- مایکروسافت
              ۲- تنسنت
              ۳- آمازون
              ۴-اپل
              ۵- سونی
              سونی چه مزیتی نسبت به بقیه داره؟ تنها مزیتی که داره نسبت به مایکروسافت اینه که مایکروسافت فعلا در حال انجام یک قرارداده.

              ۵- وقتی در مورد غرب صحبت می‌کنیم منظور آی پی‌ها و ناشرهای باارزشه مگه شما از اکتیویژن بلیزارد صحبت نمیکنی؟ اگر سونی بخواد داخل غرب خرید کنه باید EA یا تیک تو رو بخره و بازه قیمتی اینا چه ربطی به بانجی داره که اسمشو میارید وسط؟ من واقعاً تعجب میکنم شما داری جدی صحبت میکنی یا فقط یه کامنتی میذاری برای خودت که به یادگار بمونه؟

              ۶- در حال حاضر بررسی دقیق نکردم از کمپانی‌های غربی قابل خرید، اما به نظرم WB Gaming مناسب‌ترین و منطقی ترین خرید برای سونی باشه از غرب اگر بتونن آی‌پی ها رو بدست بیارن یا یک لایسنسینگ بلند مدت برای آی پی‌ها دریافت کنن در مورد EA و TAKE TWO نظرم اینه که سونی شانسی نداره، متاسفم اگر با رویاپردازی و یا نظر شما همراستا نیستم.

              Moein MM2SquatlatexbjbejbdjeDARKSIRENking nima shamsshadowکاپتان استخونیBahram
              • Mengo گفت:

                خب این Dragon Quest که میگید مولتی بوده و اینکه فقط تو ژاپن طرفدار داره من دارم درباره بازی هایی حرف میزنم که هم غربی باشن و هم بتونن مخاطب جذب کن باشن
                دوم اینکه من هیچوقت نگفتم اگر بحث مزایده باشه سونی میتونه بازم خرید بکنه و نگفتم حتما حتما EA یا تیک تو رو میخره صرفا مثال زدم وگرنه خودم هم همچین فکری نمیکنم !
                خرید اسکوئر انکیس زمانی درست بود که بخش غربی خودش رو هنوز داشت !
                بعدشم سونی شاید خودش رو تو غرب قوی کرده باشه ولی وقتی مایکروسافت میره دوتا ناشر غربی مهم میخره و از اون طرف قبل تر هم چندین استودیو مستقل مهم میخره قطعا کفه ترازو رو بیشتر سمت مایکروسافت تو این موضوع سنگین تر میشه تا سونی
                اصلا بگیم سونی EA یا تیک تو رو نمیتونه Ubisoft رو که میتونه بخش گیم وارنر رو که میتونه که اتفاقا خودتون هم دید مثبتی داشتید کپکام رو که میتونه که تازه بازی هاش به شدت تو غرب هم محبوب هستن کونامی رو که میتونه سگا رو که میتونه چون چند تا سبک مهم که اون ها هم غربی پسند هستن مثل استراتژی رو بدست میاره و صاحب یکی از مهم ترین فرنچایز ها یعنی سونیک میشه
                میبینید چه قدر گزینه هست یعنی برای این شرکت ها که بیشترشون هم ژاپنی هستن و قطعا کار امثال مایکروسافت و غیره براشون سخت تر و حتی غیر ممکن هست و کار سونی راحت هست گزینه های بهتری نیستن خرید اسکوئر که بخش غربی خودش رو داده و فقط یه بخش شرقی ازش مونده که اون هم فقط یه Final Fantasy خیلی توش مهم هستن خوبه ؟!!!
                الان حرف های من شد خنده دار و تعصبانه ؟

                shadowbjbejbdjeDARKSIRENking nima shams
              • Mengo گفت:

                تمامی کامنت هاتون رو خوندم شما یه حرفی میزنید من هم یه حرف دیگه و هر دومون استدلال ها و دلیل هامون با هم فرق میکنه
                به هر حال امیدوارم هر خریدی سونی میکنه به نفعش باشه ولی من همچنان سر موضع های خودم میمونم و میگم خرید های خیلی بهتری برای سونی وجود دارن و دست در اون حدی هم که شما میگید بسته نیست

                Moein MM2bjbejbdjeking nima shamsshadow
            • PC GAMER گفت:

              دوست عزیز سری Dragon Quest یکی از محبوب ترین IP های موجود در کشور ژاپنه !!! ( اسکوئر انیکس IP های فوق العاده ای داره )
              از نظر من اسکوئر انیکس یکی از بهترین گزینه ها برای سونی محسوب میشه چونکه سونی با تصاحبش میتونه چندین IP پرفروش رو ( مخصوصا در ژاپن ) تصاحب کنه
              خرید همین اسکوئر انیکس به همراه چندین استودیو خلاق برای سونی میتونه بهترین گزینه باشه

              Moein MM2shadow
              • Mengo گفت:

                آیا این IP های پر فروشی که میگید میتونن با خرید های مایکرو هم رقابت بکنن و جوابی به اون ها باشن ؟
                اسکوئر همه گیم هاش یه سری گیم به شدت شرقی پسند سونی الان بیشتر باید تمرکزش رو بزاره رو غرب اون هم زمانی که همه دنبال خرید این شرکت ها هستن و مایکروسافت دوتا ناشر رو خریده و کفه ترازو رو سمت خودش سنگین کرده

                king nima shamsshadow
                • Vahid3333 گفت:

                  داداش یه چیزی بهت بگم و تموم
                  تیک تو و ea خودشونو نمیفروشن والسلام پس سونی باید بره دنبال یه گزینه ی دیگه که رفته سراغ اسکوئر انیکس
                  هیچ دلیل منطقی وجود نداره که تیک تو و ea بخوان خودشونو بفروشن

                  Moein MM2shadowking nima shamsSquatlatexbjbejbdjeMengo
                • Chief گفت:

                  اینجا بهت ریپلای زدم چون پایین تر نمیشد

                  من با آقای کریمی یه صحبتی کردم شما نه ته پیازی نه سر پیاز که شر و ور برای بنده تایپ میکنید
                  من همه جا اکانت دارم (سایت های بقل) و میتونی بپرسی کاربر منطقی هستم یا نه
                  ولی خواهشا خودتو با من سر یه سفره نشون
                  اگه بدونم یه فن بوی مثل توعم در جا از کل این صنعت لفت میدم
                  سونی گفته بودجه ده میلیاردی داره بعد تو از خرید تیک تو و ea حرف میزنی بعد ادعای منطق هم داری؟! آقای کریمی سه ساعت داشت توضیح میداد باز برگشتی در نهایت حرف خودتو میزنی جوری که آقای کریمی فقط خجالت کشید مثال معروف بیا پایین بچه رو برات بزنه😂
                  منم تو این فضا ادعا منطقی بودن ندارم ولی صدها پله از تو امثال تو بهترم👌

                  Mengo
    • Squatlatex گفت:

      سونی مثل xboxنیست که تو ژاپن کنسولش فروش نره و تو همون شرق کلی مخاطب می‌تونه به دست بیاره و با توجه به همین ضعف بعید نیست سونی اسکوعر رو بخره تا یکی دیگه از بخش های ضعیفش رو پوشش بده همون‌طور که برای عناوین سرویس محور کلی استودیو و بانجی رو خریده اینکه سونی سراغ لاینسنس های wb در کنار اسکوئر بره هم بعید نیست.

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤king nima shamsکاپتان استخونیامیر حسینMengoKing Jim RyanEllie terminatorshadowزمین 52more
    • نترسید فردا یه اس میدم جیمی سریع بپره بره تیک تو با EA با هم قولنامش رو ببنده بزنه برا سونی فقط میمونه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار پول نقد که اونم حله کارت به کارت میزنم براش 🤣🤣(ولی جدی خواب دیدم دوتا ایران چک ۵۰ دادم جیمی بقیشم گفتم بزار جیبت ) اقا اونا پشت در بسته فکر میکنن بعد هم بهترین تصمیم رو برا کمپانی میگیرن وعملی میکنن ماها هم میشینیم برا کار های احتمالی اونا نظر میدیم هیچی بعید نیست شاید بخره شاید نخره پس ما نظر ۱۰۰ درصدی نمیتونیم بدیم همه چیز احتمالات هست مخصوصا بعد از خرید بانجی .یا اکتیویژن و بتسدا و زینگا و بقیه که خودتون بهتر میدونید من دیگه احتمال نمیدم کی چیو میخره کی کیو میخره چی کیو میخره یه گوشه میشینم تا اعلام کنن کی کیو خریده والا با این نونایی که میدن دست ما . ممنون از گیفمایی ها

      Moein MM2shadowSquatlatex
  • Ahmad_bk گفت:

    به هرحال بخره یا نخره یه چیزی مشخصه این وسط اونم اینه که ما
    (X Club) دستمون به فاینال فانتزیها نمیرسه

    Moein MM2bjbejbdjeking nima shamsMoReKashadowعلی
  • Wounds گفت:

    این خرید فاجعس نمی دونم چرا اینقدر عملکرد سونی در خریدها افتضاحه اینکه بگیم با خرید اسکوئر انیکس می خواد در بازار شرق جا پا محکم کنه اصلا حرف دقیقی نیست بیشتر یه توجیحه نینتندو تا وقتی داره کنسولی به نام سوییچ تولید می کنه بازار شرق را در اختیار داره و خواهد داشت ده تا اسکوئر انیکس هم نمی تونن تغییری در این قضیه ایجاد کنن از طرفی هم سهمی هم که سونی الان از بازار شرق داره مناسبه تا مدت ها هم نیازی به گسترش در این سمت بازار نداره اما برعکس هر روز داره سهم بیشتری از بازار غرب را از دست می دهد این وضعیت یا نهایی شدن توافق مایکروسافت و اکتیویژن در سال ۲۰۲۳ بدتر هم خواهد شد …..پلی استیشن نباید چیزی که در نسل هشت دوباره ساخت را از دست بده به همین منظور تنها راهکارش هم فقط و فقط خرید های بیشتر بر اساس سلیقه مخاطب غربی است نه برگشت به عقب و تمرکز بر بازار شرق

    Moein MM2bjbejbdjeChiefAgha PouriaKing Jim RyanHaj_HosseinMoReKaexampleshadowعلیmore
    • فکر نکنم کسی عقیده داشته باشه که خرید اسکوئر انیکس باعث بشه بازار ژاپن رو بدست بیاره، بلکه باعث میشه همین وضعیت کنونی رو حفظ کنن و بیش از این بازار شرق رو از دست ندن چون این بازار انچنان هم بی‌اهمیت نیست بیش از ۹۰ میلیون نفر جمعیت داره و گیمرها و Nerd های زیادی داره. در مورد بازار غرب، اینطور نیست که سونی توانایی رو داشته باشه اما خریدی رو انجام نده، جوری صحبت میکنید انگار همه کمپانی آماده هستند برای خریده شدن. اولاً کمپانی‌هایی با مخاطبین غربی که واقعاً مفید ظاهر بشن قیمت بالایی دارن مثل EA و تیک تو دوماً پیشنهاد هر قیمتی توسط سونی مساوی است با outbid شدن توسط یک کمپانی ثروتمندتر. اگر سونی پیشنهاد ۳۰ میلیارد دلاری به تیک تو بده، مایکروسافت یا تنسنت حتی اگر قصد خرید نداشته باشن میتونن با پیشنهاد ۴۰ میلیاردی سونی رو کنار بزنن چون خرید این شرکت برای هر کمپانی‌ای یک Win به حساب میاد. (اگر قصد فروش داشته باشن) اینطور نیست که یه سفره با غذاهای مختلف پیش روی سونی باشه و سونی انتخاب بدی داشته باشه. بعد من متوجه نمیشم چرا خریدها افتضاح بودن تا به این لحظه همه تصمیمات سونی درسته در جهت سلیقه گیمرهای خودش از جمله خودم نبوده، اما کاملاً منطقی و در جهت بازار بوده.

      Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENJin sakaiHaj_Hosseinah1372MoReKaعشق پژوSquatlatexshadowmore
      • Wounds گفت:

        خرید های سونی باید با نگاه به انحصاری شدن عناوین اکتیویژن و قرار گرفتن شون در یک سرویس ارزان قیمت انجام بشه به همین خاطر من میگم الان زمان درستی برای خرید اسکوئر انیکس نیست پلی استیشن واقعا با چه مکانیزمی قرار است از سال ۲۰۲۳ همچنان برتری خودش در مقابل ایکس باکس حفظ کند ؟؟؟ نبود دیابلو و کال اف دیوتی و چندین بازی دیگه چیزی نیست که بشه به همین سادگی ازش رد شد …در مورد خرید هم، ایکس باکس تا نهایی شدن خرید اکتیویژن بعید است بتونه ناشر دیگه ای بخره تنسنت هم باتوجه به حساسیت نهاد های نظارتی نمی تونه بیش از این برای خرید کمپانی های بزرگ غربی اقدام کنه در نتیجه اینجا دقیقا نقطه درست برای انجام ریکس های مختلف از سمت سونیه شاید خرید EA یا تیک تو برای پلی استیشن سخت باشه اما نشدنی نیست از طرفی هم سونی چاره ای جز ریسک کردن نداره اگر پلی استیشن همچنان با احتیاط عمل کنه روز به روز سهمش از بازار و در نتیجه درآمدش را از دست میده و دیگر نمی تونه بازی های پر هزینه و با کیفیت تولید کنه ….درمورد بازار شرق هم بیشتر درآمدزایش بر اساس موبایل گیمینگ است همین موضوع می تونه تا حد زیادی خرید تیک تو را برای سونی توجیح کند…. شما توجیح می کنید که چه تضمینی هست که در آینده اسکوئر انیکس توسط رقیبان سونی خریداری نشه حالا سوال من اینکه چه تضمینی هست که مایکروسافت دست به تصاحب EA و تیک تو نزنه یا تنسنت کپکام را تصاحب نکه ؟؟؟ از دست دادن این کمپانی ها یعنی از دست دادن این صنعت …. GTA و فیفا تنها عناوینی هستند که تصاحب شون می تونه یک پاسخ به مانورهای احتمالی ایکس باکس با محوریت کال اف دیوتی باشه اگه الان ۱ درصد احتمال وجود داره که سونی بتونه تیک تو را تصاحب کنه بعد انتشار GTA بعدی این احتمال صفر میشه و از اون نقطه به بعد این فقط و فقط مایکروسافت که توانایی این خرید و خواهد داشت و این تماما به ضرر سونی است

        shadowMengo
        • قطعاً اگر سونی توانایی تصاحب تیک تو و EA رو داشته باشه زودتر از شما به فکر خرید این کمپانی‌ها بوده و هست، من فکر میکنم تحت هیچ شرایطی این ریسک رو نخواهد پذیرفت و بقیه کمپانی ها نمی‌گذارند که چنین اتفاقی رخ بده. گفتم که طوری برخورد نکنید که انگار این‌ها یک خرید ساده هستند، سونی استودیوهایی رو میخره که اولاً توان خریدش رو داشته باشه و دوماً به نفع لاین آپی که قصد خلقشو داره باشه. شما خیلی قشنگ توصیف میکنی که GTA اهرم سونی باشه انگار این یک امر پیش پا افتاده اس. اولاً این کمپانی باید بخواد خودشو به فروش بذاره یا نه؟ فکر میکنید قبل از اکتیویژن بلیزارد تیک تو زیر نظر مایکروسافت نبوده؟ دوما فکر میکنید فقط ۳۰ ۴۰ میلیارد دلار کافیه؟ به محض مطرح شدن پیشنهاد سونی، بقیه کمپانی‌ها بخاطر از دست ندادن تیک تو OUTBID میکنن و با ده میلیارد اضافه تر پیشنهاد سونی رو پوچ میکنن چون تیک تو خواهان داره این فقط سونی نیست که دوست داره مالک تیک تو باشه.

          در مورد EA و Take Two هیچ تضمینی نیست که زیرمجموعه کمپانی‌های مایکروسافت و تنسنت نرن، هیچ تضمینی. ولی این واقعیت تلخیه که باید بپذیرید سونی ۱۶۰ میلیارد دلار ارزش داره در صورتی که تنسنت نزدیک یک تریلیون و مایکروسافت دو تریلیون ارزش داره با cash on handیی باور نکردنی. وقتی توان خرید شرکتی وجود نداره، چجوری به زور دوست دارید این ذهینت رو به وجود بیارین که سونی باید ea یا take two رو خریداری کنه، خیلی از شرکت‌ها برای بقاء به خیلی چیزها نیاز دارن که توان خرید و فراهم کردنش رو ندارن. خیلی‌ها دوست دارن برنده میدان تصاحب باشن اما شرکت‌های بزرگ تر در جایی که با یک شرکت کوچک‌تر نقطه اشتراک در یک خرید داشته باشند، مثل آب خوردن کوچک‌ترها رو در جایی که لازم باشه outbid می‌کنن یا شرکت‌ها خودشون تصمیم میگیرن که زیرمجموعه کدام کمپانی باشن. تیک تو کمپانی‌ای هست که به محض مطرح شدن برای فروش سه ابرکمپانی بر سر خریدش درگیر خواهند شد + سونی و بعید میدونم میدان نبرد بر سر تیک تو به نفع سونی تموم بشه.

          Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENshadowJin sakaisorenaSquatlatexVahid3333Bahram
          • Mystery Man گفت:

            مایکروسافت می‌خواست قبلا بانجی رو خریداری کنه به قیمت یک میلیارد ولی توسط سونی با ۳ میلیارد outbid شد
            الکی فکر نکنید هر شرکتی پولدار تر هست حاضره تمام پولش رو خرج کنه

            جدا از اون خب اگر سونی به فکر خرید تیک تو و EA نره باز همون مایکروسافت و تنست به خریدش اقدام کنن

            Moein MM2bjbejbdjeshadowMengo
            • شرکت بانجی میخواست مستقل فعالیت کنه، اما مایکروسافت قصد داشت کنترل داشته باشه بر بانجی، به همین خاطر پیشنهاد مایکروسافت پذیرفته نشد. کسی هم نگفت هر شرکتی پولدارتره حاضره تمام پولشو خرج کنه اما اگر مسئله gta به میان بیاد، هیچ شرکتی عقب نشینی نخواهد کرد.

              Moein MM2bjbejbdjeDARKSIRENshadowکاپتان استخونیBahramJin sakaisorena
              • Chief گفت:

                خدا بهتون صبر بده🙌
                الان پی بردم که چقدر کارتون سخته🥲
                یه موضوع رو ده بار گفتید و توضیح دادید ولی دوباره طرف هر خودشو میزنه و سخت هم پافشاری میکنه😐😂

                Moein MM2bjbejbdjeXERXESshadowMengoBahram
                • Vahid3333 گفت:

                  مشکل اینکه که منطقی نیستن سونی فنا همش دارن میگن تیک تو و ea در صورتی که یه دلیل نمیارن که چرا این دو تا شرکت خودشونو بفروشن در صورتی که نه مشکل مدیریتی دارن نه مالی یکیشون که قراره gta6 ریلیز کنه و قراره کلی پول به جیب بزنه ازش یکی دیگم با فیفا یه مبلغ فضایی میتونه اینا به فروش راضی کنه که بعیده سونی از این پولا داشته باشه

                  Moein MM2bjbejbdjeSquatlatexshadowMengo
                • Mengo گفت:

                  بیا پایین بابا
                  یه طور قیافه گرفته انگار خودش خیلی منطقیه !!!

                  Moein MM2ChiefSquatlatexshadowbjbejbdje
                • Mengo گفت:

                  جواب ریپلایت :
                  لازم نیست حتما اسم منو بیاری وقتی میای چرت و پرت مینویسی و میگی خدا بهتون صبر بده کارتون سخته دیگه یه بچه ۵ ساله هم میفهمه داری به کسایی که آقای کریمی دارن باهاشون بحث میکنن تیکه میندازی !!
                  کل کامنتات به یه ایموجی 🙌 خلاصه میشه و همیشه درحال خود شیرین بازی هستی تا خودت رو منطقی جلوه بدی
                  تو سر همون سفره هم نیستی آخه که اصلا بخوای بغل دست من باشی !
                  هنوز ماله کشی هات سر خبر های منفی از مایکروسافت رو یادم مثل خبر پرفکت دارک یا Undead Labs که چطوری داشتی دمیج کنترل میکردی !
                  مشکل امثال تو اینه فنبوی بازی هاتون رو در میارید بعد خیلی ساده میگید ما فنبوی نیستیم و اگه یکی مثل خودتون رفتار کنه منتها تو ساید شما و سونی فن باشه رو فنبوی میدونید !
                  تو توهم های خودت خوش باش بگو من فنبوی نیستم بقیه فنبوی هستن 👌

                  Moein MM2
    • mahdy گفت:

      شما انگار با سونی مشکل داری
      یعنی چی سونی هر روز داره سهمش رو تو غرب از دست میده،من نمیدونم این امار ها رو شما از کجا در می ارید
      تازه به نظر خیلی ها سونی بسیار خرید های هوشمندانه انجام داده برای همین به مزاق خیلی ها خوش نیومده

      Moein MM2MengobjbejbdjeKing Jim RyanMoReKaSquatlatexshadow
  • ALIREZA0111 گفت:

    عید همه مبارک
    ان شالله به خوبی و شادی باشید

    Moein MM2bjbejbdjeکاپتان استخونیMengoHGY007Jin sakaiEllie terminatorMoReKaمنتقد بزرگ صنعت گیمینگSquatlatexmore
  • PC GAMER گفت:

    به نظرم خرید مناسبیه برای سونی
    با این خرید هم سونی یک بازی mmo مناسب به دست میاره که مخاطبان زیادی داره
    همچنین سونی با این خرید میتونه که نقش خودشو در بازار ژاپن که واقعا بازار گسترده ای حفظ کنه
    در کل به امید موفقیت هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت قطعا رقابت این دو به نفع ما گیمرهاست

    Moein MM2Chiefmasoud pc gamerKayatJin sakaiMengoAgha PouriaMoReKaSquatlatexshadowmore
  • Kayat گفت:

    اگر شایعه صحت داشته باشه این خرید نشان دهنده‌ی اراده ی سونی برای حفظ مخاطبین خودش به خصوص بازار ژاپنه.

    از طرفی این خرید می دونه بخش بازی های نقش آفرینی این شرکت رو تقویت کنه. چه rpg و چه jrpg

    Moein MM2ChiefJin sakaiMoReKaSquatlatexshadowعلیمحمد حسین کریمی
    • Mengo گفت:

      تو JRPG آره ولی تو RPG بازم در مقابل مایکروسافت ضعف دارن مایکرو الان هم بتسدا رو داره هم پلی گراند و هم اینگزایل تازه شعبه دوم پلی گراند هم هست سونی فقط یه گوریلا رو داره به نظرم یکم هم باید به فکر خرید استودیو هایی که بازی RPG غربی تولید میکنن باشه (هر چند که من کلا با خرید اسکوئر مخالفم)

      bjbejbdje
  • Amir گفت:

    بنظرم این یکی باید درست باشه

    Moein MM2MengoMoReKashadowعلی
  • G.LN گفت:

    بنظرم با فروش بخش غربی اسکوئرانیکس سونی چیزیو از دست نداده و هنوزم با خرید بخش شرقی سود قابل توجهی داره.
    فاینال فانتزی تحت نظارت سونی چه شود!
    بازیهای دیگه ش مثل outrider یا life is strange از بازیهای مورد علاقه مه و تحت نظارت سونی خیلی بهتر میشه.
    Kingdom’s heart با رابطه خوبشون با دیزنی همینطور ادامه پیدامه میکنه و البت پیشرفت میکنه.
    واقعیتش فروش بخش غربی برای من یکی به جز ip تامب رایدر مهم نیست که البته اونم مولتی باقی میمونه و با بودن آنچارتد منطقی نیست برا خرید.
    اسکوئرانیکس با بخش گیمینگ وارنر(البته با ip هاش) بهترین خریدیه که بنظرم میرسه.

    Moein MM2shadowSquatlatex
  • فعلا که تا به امروز سونی موفق تر عمل کرده..
    تا ببینیم این جنگ و این دست و پا زدن ها و این کارهای عجولانه و ضد گیمری و سود پرستانه ی این روانیها به کجا ختم میشه..
    امیدوارم گرفتا باتلاق خود ساخته نشن

    آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
    با دوستان مروت… با دشمنان مدارا

    این رقابت نیست.. در اصل یه جنگه که فقط گیمرها رو به قعر سیاهچاله میبره و تعداد فن بوی های موجود رو بیشتر میکنه!

    امیدوارم من اشتباه گفته باشم و این اتفاق نیفته
    یا حق

    Moein MM2امیر حسینbjbejbdjeshadowkia (Bye All)Squatlatex
    • kia (Bye All) گفت:

      هرچی آمار میاد مایکروسافت بهتر بوده بعد رو حرف تو فقط سونی بهتر عمل کرده ؟دقیقا رو چه حسابی ؟

      امیر حسین
      • درود
        مایکرو تا الان چند تا انحصاری خوب برای نسل ۹ داده؟
        سونی چند تا انحصاری خوب داده؟
        من خودم عشقم پی سیه و بازیهای انحصاری ایکس باکس رو توی ویندوز ۱۱ بازی میکنم ..
        ps5 دارم ولی هیچ کنسولی رو با رایانه عوض نمیکنم..
        توی رقابت کنسولی هم بیطرفم..
        سونی تا حالا برای نسل ۹ خیلی بهتر عمل کرده
        نباید منکرش بشیم
        مایکروسافت انحصاریهای خوبش توی راهن..
        تا امروز مایکرو بدون شک بازی رو باخته

        ولی خوب جوجه رو آخر پاییز میشمارن..
        امیدوارم رقابت ۵۰ در ۵۰ بشه تا همگی لذتشو ببریم..

        امیر حسین
  • دیگه اسکوئر انیکس ارزشی نداره.
    مگر اینکه‌ اسکوئر انیکس لغو کنه قرارداد فروش بخش غربیش رو.

    kia (Bye All)
  • o0ashil0o گفت:

    به نظر منم اگه همین الانم بخش شرقی اسکور انیکس رو بخره بازم ایولا داره ولی سوال من این بود آخه اگه واقعا قصدش خرید بود چرا کمپلت همرو نخرید آنقدر داسش سخت بود دادن ۳۵۰ تا اضافه دادن؟ اونم واسه کلی آیپی جذاب و حد اقل دو سه تا استدیو از خوبای اسکویر

    shadow
  • Fel lord گفت:

    دوستان ۳۰۰‌ میلیون دلار نه تنها ارزون بوده بلکه گرون هم فروخته درآمد این ۳ تا استدیو‌ در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۰۰‌ میلیون دلار بوده که ۸‌ میلیون آن سود عملیاتی بوده حال از این ۸ میلیون باید مالیت و مخارج دیگه هم کم بشه. شما وخامت اوضاع رو ببین استدیو ها با اون به قول شما ای پی های خفن تومب ریدر و فلان و فلان همش ضرر ده بودند. حال چطور میگید چرا سونی و فلانی نخریدن ؟ چون ارزش ندارد چون تومب ریدر یه بازی عملا مرده است و نسخه جدید اش هم عرضه بشه باز هم ضرر ده خواهد بود ( من از دید معاملاتی نگاه میکنم لذا تومب ریدر ابدا بازی بعدی نیست)

    در مورد توییت جف گراب شایعه از خودش در نمیکنه گفته شنیدم اما به نظرم سونی به دنبال اسکوىٔر انیکس نخواهد رفت، اعتقاد دارم خرید سونی دیگر ناشر نخواهد بود و سرمایه‌گذاری هنگفت در حوضه خودش خواهد بود.

    SquatlatexshadowMengoo0ashil0o
  • Mengo گفت:

    از صمیم قلب امیدوارم دروغ باشه بخش شرقی اسکوئر به جزء فاینال فانتزی هیچکدوم از بازی هاش در اون حد نه موفق هستن و نه غربی پسندن سونی نیاز به یه ناشر یا استودیویی داره که آی پی های مهم غربی تولید بکنه نه شرقی !!!!
    اون هم وقتی همه بازی هاش انحصاری سونی هست خریدش به چه درد میخوره حتی نمیتونه رو فروش سونی خارج از ژاپن در اون حد تاثیر بزاره

    bjbejbdjeshadowo0ashil0o
  • sorena گفت:

    من تمام کامنت ها رو خوندم ، استدلال های آقای کریمی در رابطه باea و تیک تو،کاملا برام منطقی هست. برخی دوستان پافشاری میکنن که سونی باید ea رو بخره! این نشدنی نیست در کلیتش،منتها ما باید واقع بین باشیم،سونی با ارزش کل حدودا ۱۵۰ میلیاردی چطور میتونه به این راحتی یک کمپانی حدودا ۴۰ میلیاردی رو که قطعا هم با اپن قیمت فروخته نمیشه رو بخره؟ راجع به پفک نمکی که حرف نمی‌زنیم.اولا سونی باید منابع لازم رو برای این خرید مهیا کنه که درحال حاضر کاملا بعید می‌دونم بتونه،دوما باید سهامداران شرکت رو راضی به انجام بزرگترین ریسک تاریخ خودش بکنه،که اونم بعید می‌دونم موفق بشه،سوما بعد گذراندن این مراحل باید در یک مزایده و یک شرایط رقابتی با ماکروسافت تریلیون دلای ،امازون اپل وو(همه تریلیون دلاری) سر قیمت رقابت کنه (ea مثل بانجی نیست که درجهت اهداف همه نباشه،اتفاقا راست کار همه هست)که باز درصورت که اونا خواهانea باشن باز من بعید می‌دونم سونی چند دقیقه هم بتونه در قیمت دهی با اونا رقابت کنه….
    سونی طبق برنامه های خودش خرید می‌کنه ،و اینم بگم برای یک طرفدار سونی نباید به اندازه یک طرفدار ماکروسافت خرید کردن مهم باشه،چون چه مولتی چه انحصاری تاثیر مستقیمی روش نمیاره برخلاف ماکروسافت که هرجا رو بخره برای فن بیسش امیتازات خاصی بهمراه داره. چیست با خرید برخی استودیو ها مجبور باشید بازی که الان ۶۰دلار هست رو ۷۰دلار بخرید،اما فن ماکروسافت می‌دونه که بازی ۷۰دلاری رو با ۱۵دلار بازی می‌کنه!پس خیلی برایش مهم هست ماکروسافت کجا رو بخره وو..سونی قطعا برنامه های آینده رو از الان برنامه ریزی کرده و خرید هاش هم در همون راستا خواهند بود.بازی سرویس محور بجای سرویس بازی محور،خوب یا بد موافق یا مخالف این نقشه ی راهی هست که خود جیم رایان برامون ترسیم کرد. اسکورانیکس برای سونی مناسب و هم راستاس.

    bjbejbdjeSquatlatexshadowo0ashil0oMengo
    • Mengo گفت:

      ارجاعت میدم به خرید زینگا توسط تیک تو که رسما تقریبا اندازه خودش قیمت داشت ولی با سهام و غیره تونست بخرتش
      مزایده زمانی هست که خود شرکت مثلا بگه میخوایم خودمون رو بفروشیم و همه برن پای مزایده
      تنسنت که چینیه هرگز نمیتونه همچین خریدی داشته باشه اپل و آمازون هم که اصلا وارد صنعت گیم نشدن و اهل این خرید ها نیستن و تو زمین بازی خاص خودشون هستن فقط میمونه یه سونی و مایکروسافت
      مایکروسافت هم با این خرید وزنه به سمتش یکم سنگین شده قطعا بازم میتونه بخره ولی اگه قرار باشه همه رو بخره قطعا جلوش رو میگیرن و اینجاست که سونی میتونه از فرصت استفاده بکنه و بخرتشون
      اگه سونی هم بخره قطعا امتیازات خودش رو داره مثل بالا بردن کیفیت بازی ها و تمرکز بیشتر استودیو رو کیفیت چیزی که همیشه شعار اصلی برند سونی بوده اگه اینا امتیاز نیست پس چیه ؟!!
      قرار نیست چون صرفا رو سرویس نمیان دیگه امتیاز محسوب نشن و اتفاقا خرید یه شرکت توسط سونی خیلی برای طرفدار هاش خصوصا تو همچین شرایطی مهمه !
      سونی هم بار ها گفته به ساخت بازی های داستان محور ادامه میدیم و هنوز تمرکز اصلیمون رو این بخشه نمیدونم این حرف ها که قراره بازی سرویس محور پشت سرویس محور باشه رو از کجا آوردی !!!
      الان یعنی مایکرو اصلا سرویس محور نمیسازه ؟!!

      bjbejbdjeSquatlatexshadowVahid3333o0ashil0o
      • Vahid3333 گفت:

        داداش یه چیزی بهت بگم و تموم تیک تو و ea خودشونو نمیفروشن والسلام پس سونی باید بره دنبال یه گزینه ی دیگه که رفته سراغ اسکوئر انیکس هیچ دلیل منطقی وجود نداره که تیک تو و ea بخوان خودشونو بفروشن

        bjbejbdjeSquatlatexshadowMengo
        • Mengo گفت:

          کسی گفت ea و تیک تو قراره فروخته بشن ایشون حرف از ea و تیک تو زد من هم بر مبنای صحبت ایشون توضیح دادم !
          در ضمن هر کی این حرف رو میزنه تو حرف از فروش این دوتا نزن که صبح تا شب دنبال خریداریشون توسط مایکروسافتی !

          Squatlatexshadowbjbejbdje
  • با اختلاف اسکوئر انیکس قطعا بدترین خرید سونی خواهد بود! (هیچ توجیهی نداره خریدش بنظرم)
    سونی تو نسل ۹ از لحاظ خرید ب بدترین شکل ممکن ب بن‌بست خورده متاسفانه
    امیدوارم ریسک‌های بهتر و بالاتری نسبت ب خرید اسکوئر انجام بده سونی

  • kia (Bye All) گفت:

    ۵۰ تا طومار نوشته شده خدایی چه حالی دارین.

    امیر حسینshadowMengo
  • Truth گفت:

    اسکوئر برای من مرد
    خدا لعنتتون کنه دارم غصه اون ای پی هایی که دوستشون داشتم رو میخورم

منظور منابع داخلی از خرید بزرگ سونی، شرکت اسکوئر انیکس بوده است - گیمفا