نتفلیکس چطور میخواهد از سقوط فرار کند؟
زمانی نه چندان دور، نتفلیکس غول بیشاخ و دم دنیای استریم بود؛ به اندازهای بزرگ که اصلاً نمیتوانست شکست بخورد! یک ماشین پیشرونده رو به رشد که روز به روز بر تعداد مشترکینش افزوده میشد. مکانی آرمانی متشکل از عناوین لایسنس شده و آثار اورجینال خود این برند که آن را تبدیل به یک جز ضروری برای بسیاری از افراد کرده بودند.
با کاهش رشد سرسامآور این برند و همچنین ظهور برخی رقبای شایسته، این وضعیت در حال تغییر است و از طرفی اکنون این شرکت برای اولین بار طی ده سال گذشته، در سه ماهه اول سال جاری میلادی، بیش از ۲۰۰ هزار مشترک خود را از دست داده است.
افزایش قیمتها و همچنین معیارهای جدید برای اشتراکگذاری رمز حسابها که استفاده همزمان از اکانتها را متوقف کرده، مشترکین این سرویس را وادار کرده است درباره ارتباط خود با این غول حوزه استریم، تجدید نظر کنند.
گرچه ما میتوانیم ساعتها درباره قیمتهای افزایش یافته پلنها و همچنین استراتژی جدید ضد اشتراک گذاری این شرکت صحبت کنیم اما در نهایت حقیقت دست نخورده باقی میماند: نتفلیکس در تجارت محتوا فعالیت میکند.
این یعنی نتفلیکس باید محصول خود را به دست مشتری برساند و اینجا منظور از محصول، محتواست. این همانجایی است که این شرکت حوزه استریم، یک فرصت واقعی دارد. آثار اورجینال نتفلیکس بالای هرم محتوای تولیدی آن هستند. اگر نتفلیکس میخواهد در این رقابت رو به رشد حرفی برای گفتن داشته باشد، به یک هویت کاملاً واضح و البته جذاب نیاز دارد. چطور؟ ما برای پاسخ اینجا هستیم!
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
با احترام به شعور مخاطب و دور شدن از cancel culture
چجوری در حاله سقوطه وقتی سریال stranger things هر قسمتش ۳۰ ملیون دلار خرجش میکنه
نت فلیکس اگه میخواد سقوط نکنه باید دست از این رویه مسخره کنونی برداره . اقلیتهای جنسیتی در فیلمها و سریالهای نتفلیکس تبدیل شدن به اکثریت و آدم فکر میکنه هشتاد درصد جامعه از این گروهن . سریالی که به عنوان مثال روایت اتفاقات یک مدرسه است ۴۵ دقیقه از یک ساعتش رو باید با دیدن عشق بازی افراد … تحمل کنیم .
تحمل کنی؟….!
وایسا ببینم جدی حوصله داری بشینی اون جور سریالا رو کامل ببینی؟
کلا دو سه سریال از نتفلیکس رو کامل دیدم...
خیلی دور از ذهن نبود البته
دو ساله مردم تو قرنطینه نشستن فیلم نگاه کردن، با باز شدن کسب و کارها و پروازهای هوایی و رونق کسب و کار، یواش یواش خیلی ها که تو این دو سال مشترک شده بودن اشتراکشون رو تمدید نکردن و نمیکنند و این موضوع در مقاله فوق اصلا بهش پرداخته نمیشه
مشکل کمبود محتوای باکیفیت به نظرم بایستی در بازه ی طولانی تری مورد بررسی قرار بگیره نه صرفا با اولین ریزش در گزارش ۳ ماهه
سادس با اسکوید گیمه فصل دوم
چیزی نیست اضافه کنیم، خودشه D:
خب این اتفاق میشه گفت واقعا قابل پیشبینی بود. بنظرم بزرگترین مشکلی که نتفلیکس داره باهاش دست و پنجه نرم میکنه اینه که داره به یه پلتفرم مناسب نوجوانها میشه و نه قشر بزرگتر. الان با اومدن اچ بی او مکس قشر جوون و بزرگتر که دنبال فیلما و سریالای جدیتر هستن میرن به اون سمت. دیزنی پلاس هم که برای کودکاشون مناسبتره. خب این وسط میمونه نتفلیکس که اونقدر کامل و وسیع شاید هدف گذاری نکرده. اچ بی او مکس با پخش فیلمای وارنر برادرز و قسمت ویژه فرندز یا هری پاتر و سریالهایی با بازیگرای معروف داره عملا نتفلیکس رو میبلعه و نتفلیکس مونده با یه سری سریال و فیلم صرفا رنگارنگ و نوجوون پسند!
از نتفلیکس بخاطر سیاه پوست پرستی و لگبت پرستی خوشم نمیاد ولی این ریزش ناچیز (۲۰۰ هزارتا) بخاطر گرون شدن اشتراکه نه چیز دیگه.
اگه نتفلیکس بخاطر لگبت پرستی در حال از دست دادن مخاطب بود دیزنی دو هفته قبل اعلام نمیکرد ۵۰ درصد شخصیتها رو به لگبتها اختصاص میده