گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است
گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است
گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است
گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است

گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است

ابوالفضل مناف زاده
۰۹:۲۶ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
call of duty vanguard

با استناد به گفته‌ی نشریه‌ی شوکر، استودیوی اسلج‌همر گیمز طی یک تصمیم بزرگ و عجیب، توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی Call of Duty آغاز کرده است.

پس از رسمی شدن خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، طرفداران مجموعه‌ی Call of Duty چنین گمانه‌زنی می‌کردند که استودیوی اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) به عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی Call of Duty: Vanguard و برخی از استودیوهای دیگر این ناشر ممکن است توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی Call of Duty را به جای کار روی بازی‌های دیگر کنار بگذارند. اگرچه، طبق اخبار منتشر شده توسط نشریه‌ی شوکر، این موضوع به تحقق نپیوسته است.

به گفته این منبع، استودیوی اسلج‌همر گیمز مراحل پیش تولید عنوان بعدی خود برای مجموعه‌ی Call of Duty را آغاز کرده است. اما جزئیات بازی به دلیل نامشخص بودن وضعیت محصول نهایی هنوز ارائه نشده است. همچنین، یکی از داستان‌نویسان مطرح در حوزه‌ی بازی‌های ویدیوی به نام سم مگز (Sam Maggs) نیز چنین و داستان نویس Call of Duty Vanguard پیش‌تر ادعا کرده بود که بازی‌های جدید این استودیو می‌توانند دنباله‌هایی برای بازی Call of Duty: Vanguard باشند.

وی در رویداد کامیک‌کان نیویورک در سال ۲۰۲۱ (طی مصاحبه با VGC) گفت:

ما دو داستان دیگر داریم که واقعاً می‌خواهیم با این شخصیت‌ها تعریف کنیم. البته، جاه‌طلبی‌های استودیوی اسلج‌همر گیمز برای ساخت دنباله‌ها ممکن است به نتیجه نرسد، زیرا Call of Duty: Vanguard نتوانست انتظارات Activision را برآورده کند.

از طرفی دیگر، نشریه‌ی بلومبرگ نیز پیش‌تر گزارش داده بود که هیچ عنوانی از مجموعه‌ی Call of Duty در سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد و این تصمیم به دنبال عملکرد ضعیف Call of Duty: Vanguard اتخاذ شده است. با این حال، خبر منتشر شده توسط بلومبرگ این موضوع که عرضه‌ی بازی‌های Call of Duty به طور موقت از روال انتشار سالانه فاصله می‌گیرد یا خیر را تایید یا تکذیب نمی‌کند. همچنین، حتی اگر چنین برنامه‌هایی وجود داشته باشد، پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌توان شاهد لغو شدن آن‌ها بود.

پس از گزارش بلومبرگ، سخنگوی شرکت اکتیویژن گفت:

ما مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از تجربیات پریمیوم و رایگان Call of Duty برای امسال، سال آینده و سال‌های بعد از آن داریم. گزارش‌هایی که خلاف این موضوع را مطرح می‌کنند، نادرست هستند. ما مشتاقانه منتظر اشتراک‌گذاری جزئیات بیشتر در زمان مناسب هستیم.

این صحبت‌ها احتمالاً به دو پروژه‌ی رایگان از مجموعه بازی‌های Call of Duty که در حال توسعه هستند اشاره دارد. Call of Duty: Warzone Mobile یکی از این پروژه‌ها قلمداد می‌شود که در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و بازی Warzone 2 نیز دیگر عنوان رایگانی است که در سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود.

اما برای پر کردن خلاء عدم انتشار یک بازی پریمیوم از مجموعه‌ی Call of Duty در سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که اکتیویژن در حال برنامه‌ریزی برای انتشار سومین پروژه‌ی خود Call of Duty در این بازه‌ی زمانی دو ساله است. البته، تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد این پروژه به طور رسمی ارائه نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که با یک عنوان مستقل از مجموعه‌ی Call of Duty نظیر یک بازی زامبی‌محور باشیم که پیش‌تر صحبت‌هایی در مورد شروع روند پیش‌تولید آن شنیده شده بود. این بازی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای طرفداران بخش‌های زامبی بازی‌های Call of Duty باشد.

از طرف دیگر، عنوان بعدی استودیوی اسلج‌همر گیمز نیز می‌تواند همان بازی‌ای لقب بگیرد که قرار است با یک سال فاصله و پس از عنوان تحت توسعه‌ی استودیوی تری‌آرک (Treyarch) عرضه شود. این تئوری مبتنی بر این است که به این استودیو تا سال ۲۰۲۵ فرصت داده شده تا پروژه بعدی خود برای مجموعه‌ی Call of Duty را تکمیل کند. البته، ساخت بازی فرآیندی تاحدودی غیر قابل پیش‌بینی است و ممکن است که تاریخ انتشار عنوان تحت توسعه‌ی تری‌آرک که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد، به سادگی تغییر پیدا کند. اما در نهایت، این خبر می‌تواند قلم باطلی روی فرضیه‌ی عدم انتشار سالانه‌ی بازی جدیدی از مجموعه‌ی Call of Duty بکشد.

علاوه بر این، برخی از برنامه‌های استودیوهای مختلف به صورت عمومی مطرح می‌شوند و می‌توان از آن‌ها نتیجه‌گیری‌هایی را به عمل آورد. برای مثال، به‌نظر می‌رسد که اسلج‌همر گیمز به‌جای از دست دادن نیروهای خود حتی در حال افزایش تعداد کارمندانش است. این استودیو در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش تعداد نیرو داشته است و این عدد برای شش ماه گذشته نیز عدد ۷ درصد را نشان می‌دهد.

همچنین، به نظر نمی‌رسد که این استودیو قصد داشته باشد تا سرعت استخدام نیروهای جدید خود را نیز کاهش دهد، زیرا بیش از ۶۰ آگهی شغلی جدید برای این استودیو در چهار بخش استرالیا، کانادا، ایالات متحده و بریتانیا در دسترس قرار گرفته است. استودیوی اسلج‌همر گیمز اکنون تقریباً ۵۰۰ کارمند دارد و از این نظر با دو استودیوی اصلی دیگر سازنده‌ی بازی‌های Call of Duty یعنی تری‌آرک و اینفینیتی وارد برابری می‌کند.

با توجه به این که انتظار می‌رود ادغام اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس تا تابستان ۲۰۲۳ نهایی شود، هیچ کس نمی‌تواند با قطعیت در مورد آینده‌ی Call of Duty اظهار نظر کند. در واقع، تمامی برنامه‌‌های امروز این شرکت می‌توانند آنی تغییر پیدا کنند. از طرف دیگر، انتشار یک بازی جدید از مجموعه‌ی Call of Duty در سال جاری قطعی خواهد بود. این بازی دنباله‌ی Call of Duty: Modern Warfare 2019 خواهد بود که توسط استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) توسعه می‌یابد.

人Acker益man人Moein MM2DARKSIRENHaj_HosseinChiefCapitanRezaOmenکاپتان استخونیKing Jim Ryan@alistarP.morgan 𔓙MengoVisible 6-tigh man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است
گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است
گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است
گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است
گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • john117 گفت:

    این چه نظریه ای هست چون اسلج همر داره کالاف میسازه پس هر سال کالاف سر جاشه خیر داره میسازه ولی دو سال بیشتر روش کار میکنه
    اگه بشه دوسال یبار ۳ تا استودیو هستن هر کدوم ۶ سال وقت دارن رو یه بازی کار کنن این عالیه قبلا فقط ۳ سال رو بازی کار میکردن

    Moein MM2BahramAtomic SoldierLone wolfHaj_HosseinhalkerBombsamP.morgan 𔓙king nima shamsCapitanmore
    • Squatlatex گفت:

      بابی کوتک هنوز سر جاشه و قراره بمونه برای سرویس هم بازی که هر سال میاد و سرویس رو پر میکنه بهترینه اگه تغییرات گسترده ای اعمال نشد تعجب نکنید.

      BahramHaj_HosseinhalkerChiefP.morgan 𔓙john117Capitan
      • عزیز حتی اسما هم اکتیویژن زیر نظر مایکروسافت نرفته که بتونه تغییرات انجام بده ، من نمیدونم چرا داری رو چیزی که کاملا مشخصه پافشاری میکنی ؟!

        هنوز بابی کوتیک رییس اکتیویژن بلیزارده ، هنوز سیاستهاش رو همون تنظیم میکنه و هیئت مدیرشون ….
        هنوز تاییدیه فرستاده نشده که مایکروسافت بتونه اعمال نفوذ بکنه و هنوز هیچ استودیو و هیچ رییسی داخل اکتیویژن بلیزارد ، دستورات شرکت مایکروسافت رو به رسمیت نمیشناسه ….

        پس اگر روند داره ادامه پیدا میکنه ، مثل و ماننده سالهای قبلِ و تا به رسمیت نرسیدن تصاحب اکتی بلی توسط مایکروسافت ، نباید ایرادی به روش کار این شرکتها گرفت ….

        ان‌شاءالله که متوجه هستی منظور من چیه و دیگه این پیامت رو که هرسری تکرارش میکنی ،نمیبینیم

        Moein MM2BahramAtomic SoldierLone wolfHaj_Hosseinکاپتان استخونیChiefHalo2022P.morgan 𔓙Playstation x Bungie
        • Squatlatex گفت:

          خود مایکروسافت گفته بود ما می‌خوایم بابی کوتک رو بندازیم بیرون ولی از یکی از شغل های استعفا داده تا بیاد اکتیویژن رو مدیریت کنه!!!.
          والا xboxفن ها بودن که یک دفعه گفتن بتسدا رو مایکرو خریده الان میترکونه در صورتی که هنوز یک انحصاری براشون بیرون نداده و پیش بینی کردن که کالاف قراره دو سال یا سه سال یک بار بیاد.نکفتم تغییری ایجاد نمیشه یا اصلا میشه اما اینکه دوستان پیش بینی کردن که قراره یک تغییر عجیبی صورت بگیره منم گفتم اگه بابی کوتک بمونه احتمالش خیلی کمه رو سرویس هم بازی سالانه بیشتر جواب میده اینو چندسال دیگه خواهیم دید.

          Moein MM2BahramAtomic SoldierLone wolfK1halkerP.morgan 𔓙
          • خریدن رو خریده ، اما تا زمان تثبیت خرید و صدور تاییدیه از سازمان های کنترل کسب و کار آمریکا ، مایکروسافت هیچ اعمال نفوذی نمیتونه انجام بده ….. تا اینجارو قبول داری یا نه؟! ….

            مورد دوم یادت رفت خبرش چندین بار به عناوین مختلف کار شده ، پس از تکمیل قرارداد فی مابین مایکرو و اکتی ، قطعا بابی کوتیک میره ، اگر یادت باشه چهار سناتور آمریکایی ابراز نگرانی کردن که در صورت تکمیل خرید بابی کوتیک سود زیادی میبره و کارمندا متضرر میشن !! …..

            حالا بزار تکمیل خرید انجام بشه ،بابی کوتیک اخراج نشه ،بعد ترول کردن رو آغاز بکن

            Moein MM2BahramLone wolfK1halker
          • در مورد بتسدا هم جالبه نظرت 🥲🥲🥲🥲
            بتسدا تو دو سال خریده شده دو تا بازی داد بیرون که دوتاشم از قبل با سونی قرارداد داشت ، میشه بفرمایین چه چیزی در دست توسعه بوده که مایکرو خرابش کرده و یا با اعمال نفوذ باعث منتشر نشدنش شده 🤔🤔🤔

            Moein MM2Bahramjohn117Lone wolfoniichanHaj_Hosseinhalker
        • Chief گفت:

          #برای وقت خود احترام قائل باشیم👌

          Moein MM2GheneralBahramK1Haj_HosseinP.morgan 𔓙
  • OG gamer گفت:

    بدترین آمار فروش و پلیر و داره وقتی نسخه جدید میده. تو همون بهتر کمک دست بقیه استودیو ها باشی. فقط IW و قبول دارم

    Moein MM2BahramLone wolfarmanChiefP.morgan 𔓙Playstation x Bungieking nima shamsکاپتان استخونیCapitanmore
  • «با توجه به این که انتظار می‌رود ادغام اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس تا تابستان ۲۰۲۳ نهایی شود، هیچ کس نمی‌تواند با قطعیت در مورد آینده‌ی Call of Duty اظهار نظر کند. در واقع، تمامی برنامه‌‌های امروز این شرکت می‌توانند آنی تغییر پیدا کنند.»

    اکتیویژن و اسلیج همر در حال روال معمولشون هستن، اومدیم و خرید تکمیل نشد بعد اکتیویژن بدون کالاف!😱 امکان نداره.😑

    armanCapitan
  • Doctor Who گفت:

    باید یه سه تایی یه کالاف بسازن اسلجف رو زامبی کار کنه (یه چی تو ایه های بلک اپس ۳) اسلج کمپیت بسازه ایفینیت هم مولتی پلی بعدشم که کمپین تموم شد بشن کمک دست اون دوتای دیگه(هر چند میدونم کاملا غیر منطقی و ناممکنه)

    armanHaj_Hossein
  • RezaOmen گفت:

    سلام🤗
    بعد از دو سه ماه بی بازییییی😂😂😂
    ماه می، ماه خوبیه واسه ی گیم پس! هیلو اینفینیت سیزن جدید و اسنایپر الیت ۵!😍🐒😍

    Moein MM2armanRezaOmenP.morgan 𔓙king nima shams
  • his0160 گفت:

    این استودیها چند سال زحمت میکشن و مطمئنا میخوان که نتیجه کار خودشون تو بازخورد هواداران و خریداران ببینند ولی وقتی این بازی میره تو گیم پس بازهم این حس و حال در وجود سازندگان دیده میشه ؟فکر میکنم این سرویس گیم پس بی انگیزگی ایجاد میکنه در کارمندان سازنده بازی.

    Moein MM2BahramLone wolfhalkerChiefHalo2022king nima shams
  • Gamefan گفت:

    اگه اسلج همر میسازه احتمال زیاد ونگارد دو هست کاد ونگارد میتونست شخصیت پردازی ههی بهتری داشته باشه امیداورم اگر ونگارد دو باشه با ماجراجویی که دارن بهتر باشه و شخصیت هایی که شخصیت پردازی خوبی نداشتن درست باشه با یه کاد عالی روبرو باشیم

  • Gheneral گفت:

    باید کلی نگاه کرد
    مایکروسافت و ایکس باکس هرگز حاضر نبود واگذار شه به بیل گیتس

    اما بیل همرو گرفت

    پس بخواد کالاف رو بگیره، گنده تر از کالافم میگیره

    مایکرو سافت هم میگفتن معلوم نیست. و البته این اصلا بد نیست!

گزارش: اسلج‌همر در حال توسعه‌ی بازی جدید Call of Duty است