جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا

جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است

محمد حسین کریمی
۰۲:۴۰ ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا

جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، در مصاحبۀ جدیدی اعلام کرد که خریدهای بیشتری در راه است و برند استودیوهای پلی استیشن بیش از پیش گسترش پیدا خواهد کرد.

با اضافه شدن ۵ تیم جدید، در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد قابل توجه استودیوهای پلی استیشن بودیم. این خریدها با شرکت بانجی (Bungie) و استودیوی هیون (Haven) در اوایل سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یافتند و به نظر می‌رسد که به پایان روند خریدهای پلی استیشن نزدیک نباشیم.

در پادکست جدید پلی استیشن، رایان توضیح داد که در کنار گسترش تیم‌ها، پلی استیشن از طریق تصاحب‌ها نیز در حال گسترش یافتن است و طرفداران نیز باید منتظر ادامه یافتن این روند باشند. وی در این باره گفت:

ما از طریق خرید کمپانی‌ها و استودیوهای مختلف در حال گسترش یافتن هستیم. ما در سال گذشته ۵ استودیوی جدید خریداری کردیم، امسال نیز در حال تکمیل قرارداد با بانجی هستیم و موارد بیشتری نیز در راه هستند.

در هفتۀ گذشته، منابع داخی مختلف مانند جف گراب (Jeff Grubb) از وبسایت گیمزبیت (Gamesbeat) و گرگ میلر (Greg Miller) از پادکست Kinda Funny Games، به تصاحبی بزرگ از سوی سونی اشاره کرده بودند. در شرایط کنونی صنعت گیم، نمی‌توان حدس و گمان قوی‌ای حول این خرید به میان آورد.

Moein MM2parsa_-furyChiefحاج عرفانعلیHaj_HosseinVisible 6-tigh manO2King Jim RyanSquatlatexشبح گیمفا 👣جیمAtomic SoldierPARASITE EVE 2KratosAnimalsMengoSscorpionesTin Tinmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Gamelover گفت:

    عکس به مقدار زیادی سم است🤣

    Moein MM2fbjgparsa_-furySpider-Mah04Chiefحاج عرفانM.Khعلیاسکلت حقگو(ترولر فنبوی ها)Haj_Hosseinmore
  • منابع داخلی حقیقتاً نام این شرکت (یا استودیو) رو شنیدن و فقط این موضوع بهشون انتقال نیافته که «یک شرکت بزرگ» از سمت سونی خریداری شده، منتهی ترجیح دادن اسمشو به اشتراک نذارن. (و شاید این شایعه کاملاً اشتباه باشه)

    گراب در پادکست اخیر گفت که شرکت شایعه شده کونامی نیست.

    با این که سونی شرکتی کاملاً غیرقابل پیش‌بینیه، حدس شخصی من در مورد این Buyout اسکوئر اینکسه؛ با آگاهی و برآیندگیری از تمامی نشانه‌هایی که میگن خرید اسکوئر منطقی نیست و نشانه‌هایی که میگن این خرید منطقیه این حدس رو میزنم. این احتمال کاملاً وجود داره که اشتباه کنم.

    Moein MM2parsa_-furyammar_iraqiChiefگیمری عادیking nima shamsArmin EzatiHaj_HosseinVisible 6-tigh manO2more
    • بنظرم در درجه اول باید به این سوال پاسخ بدیم که پلی استیشن چی کم داره و آیا این چیزی که تو ذهنمونه می تونه اون کمبود ها رو برطرف کنه یا نه. در درجه دوم هم باید ببینیم اونا ممکنه به دلایل منطقی راضی به فروش بشن یا نه.
      مثلا اکتیویژن شاید در اولین نگاه یک دستگاه پول چاپ کنی برای ایکس باکس باشه و هدف از خریدش همین باشه ولی ورای اون، اکتیویژن خیلی از کمبود های ایکس باکس چ گیم پس رو برطرف میکنه. مثل جذابیت بیشتر گیم پس برای پیسی پلیر ها و عناوین خوانوادگی مثل کرش و کلی کارمند و استودیوی پشتیبان، آیپی های غنی و…
      در انتها خودم نظری درمورد اینکه چه ناشر/استودیویی میخره ندارم چون به اکوسیستم پلی استیشن آشنایی آنچنانی ای ندارم و نمی دونم الان چه نیاز ها و کمبود هایی داره فقط به این شایعه ها شک دارم چون تا الان سابقه نداشته خرید های مایکروسافت و سونی لو بره (بلوپوینت رو خودشون سوتی دادن و انقدر واضح بود که همه تقریبا مطمئن بودن) و تا الان هم مخصوصا سونی هرچی خرید داشته بیشتر برای هدف گذاری ها و نیاز هاش بوده و اکثرا هم خلاف پیشبینیه طرفدار ها بوده واسه همین نمی تونم این شایعات رو باور کنم.

      parsa_-furyگیمری عادیعشق پژوLone wolfMengoKing Jim RyanSquatlatexجیمMax22Kratosmore
    • Hasan0930 گفت:

      خود ایکس باکس هم در مورد خرید ناشرها غیر قابل پیش بینیه مگه ندیدین که خرید بتسدا حتی تا روز قبلش هیچ کدوم از اینسایدرها در موردش نشنیده بودن و خیلی غیر قابل پیش بینی بود تا اینکه چندساعت قبلش یکی از اینسایدرها لیک کرد و با فاصله کم تایید شد…

      خرید اکتیویژن هم همینطوری بود تا روز قبلش هیچ کس نمیدونست و یک دفعگی ساعت ۷ شب مایکرو تایید کرد تمام اکتیویژن بلیزارد رو تصاحب کرده

      احتمالا خرید سونی هم همینطوری باشه حدس واقعا نمیشه زد ولی میشه گفت از دایره خاصی خارج نیست: یوبیسافت کپکام اسکوئیر انیکس فرام سافتور یا شرکت مادرش، کوجیما، کونامی

      همینا محتمل هستن پس خبر یکی از همیناست و از دایره اینا خارج نیست

      تیک تو و ای ای رو با توجه به قیمت تقریبا ۳۰ ملیارد دلاری بعید می دونم

      علیM.Khگیمری عادیTlou part 2 game of the centuryجیمMax22ah1372S Ghost of Sparta
    • Old Gamer گفت:

      اگه یوبی رو بخره میتونه عناوینش رو روز عرضه در پلاس قرار بده و از اونطرف هم با انتشارشون واسه اکس باکس و پیسی کسب درآمد کنه اینطوری هم مشترک پلاس بیشتر میشه هم با انحصاری نشدن بازیها از پلتفرمهای دیگه کسب درآمد میشه. و از همه مهمتر آی پی های باارزش یوبی دوباره احیا میشن. فکر کن سونی پرنس و اساسین بسازه

      parsa_-furyM.Khگیمری عادیHaj_HosseinMax22Tlou part 2 game of the centurySquatlatexجیمSTin Tinmore
    • Armin Ezati گفت:

      احتمالش هست خرید جدید سونی بخش گیمینگ برادران وارنر باشه ؟؟؟؟ چونکه یه مدتیه خیلی با سونی همکاری داره وارنر

      Moein MM2parsa_-furyM.KhSquatlatexMax22🇮🇷Hulk🇮🇷
    • Nathan گفت:

      به نظرم منطقی نیست خرید اسکوئر انیکس. همین الانشم رابطه خوبی دارن با هم و بخشی از گیم های این کمپانی انحصاری هستن و اگه هدف سونی از خرید یک ناشر تصاحب و انحصاری کردن آی پی های بیشتره خرید این کمپانی منطقی ب نظر نمیاد مگر اینکه دلایل دیگه اولیت داشته باشند.

      M.Khگیمری عادیSquatlatexMax22
  • بنظرم اگر می گفت کارمون با خرید ها تموم شده باید تعجب میکردیم و با توجه به رویه جدیدشون این قضیه عادی شده و از نظر من اوایل تابستون از خرید بعدیشون احتمالا رونمایی می کنن.
    راستی به این قسمت از صحبتش دقت کنین:
    «امسال نیز در حال تکمیل قرارداد با بانجی هستیم»
    یعنی هنوز قراردادشون تکمیل نشده…
    ای بابا، خبر نداشتن تکمیل نشده و ما اینجا از اینکه سونی داره به اینسامنیاک پارت ۲ تبدیلشون میکنه صحبت می کنیم😏 البته اسم سونی و پلی استیشن برکت داره، همینکه بنام سونی بخوری همینجوری استعداد از توت فوران میکنه.

    علیM.Khگیمری عادیLone wolfKing Jim RyanSquatlatexجیمMax22MengoNionmore
    • این که مدیران پلی استیشن به خصوص تیم قبلی مدیران (و در حال حاضر فرد باتجربه‌ای مثل هولست) در پرورش و آماده‌سازی استعداد یا جمع‌آوری و هماهنگ‌سازی استعدادها استاد هستند و در این زمینه از مایکروسافت جلوتره قابل انکار نیست. اینو نتایج حاصل از ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر میگن و تنها نتایج هم توانایی اثبات این موضوع رو دارن، هیچ چیز دیگری هم نمیتونه این مهم رو زیر سوال ببره.

      علیM.Khگیمری عادیO2Haj_HosseinKing Jim RyanWoundsSquatlatexAtomic SoldierMengomore
      • من نگفتم بانجی بی استعداد هست، صرفا خواستم بگم هنگامی که قرارداد نهایی نشده نمیشه موفقیت هاش و دست آورد هاش رو به نام سونی زد. (البته که بعد نهایی شدن هم هنوز استقلال نسبی ای دارن)

        علیM.KhO2Haj_HosseinKing Jim RyanSquatlatexجیمMax22MengoNionmore
        • انتهای پاراگراف طعنه‌ای بود به این که نام سونی باعث میشه استعداد فوران کنه و من هم گفتم این جمله با توجه به نتایج و همچنین ریسک‌هایی که کردن حقیقت داره و نمیشه بهش طعنه زد، با توجه به سابقه و نظارت سونی، حالا در مورد بانجی این که چقد مراوده بخواد داشته باشه با استودیوهای دیگه امر مهمیه و این که پلی استیشن تجربه‌ای در آثار سرویس محور نداره هم میتونه عاملی باشه که نتایج قبلی رو نگیرن البته، اگر به دو طرف ماجرا نگاه کنیم. موضوع جالب توجه اینه که بانجی در زیرمجموعه پلی استیشن استودیوز قرار نمیگیره و شاخه‌ای مستقیم از سونی به حساب میاد. بنابراین احتمالا تحت نظارت هولست نباشه.

          M.Khگیمری عادیHaj_HosseinWoundsSquatlatexجیمKMax22MengoTin Tinmore
    • Mengo گفت:

      مثل بعضیا که هنوز اکتیویژن قراردادش نهایی نشده از الان دارن نقشه میکشن برای اضافه شدن بازی هاش به گیمپس و بازی های در دست ساختش 😏

      علیM.Khگیمری عادیHaj_HosseinBoy GamerMax22
        • Mengo گفت:

          خیلی ساده هست شما از حرف زدن سونی فن ها درباره با اینسامنیاک شماره ۲ و بازی های در دست ساخت بانجی گفتی من هم درباره اکتیویژن و همین صحبت های دورش که بعضی از مایکرو فن ها میکنن صحبت کردم !

          M.KhMax22
          • آخه بازی های قدیمی اکتیویژن چه ربطی به مدیریت زیر نظر مایکروسافت داره؟ اینکه بازی های اکتیویژن در نزدیکی یا بعد تایید خرید به گیم پس اضافه میشن که یه چیز قطعیه. اون آینده و سرنوشت استودیو ها و بازی های اکتیویژن در آینده و زیرنظر مایکروسافته که معلوم نیست چی میشه و اگر الان درموردش حرفی بزنیم یا مثلا موفقیت کالاف امسال رو بخاطر مدیریت مایکروسافت بدونیم میشه همون حرفی که من زدم.

            M.Kh
            • Mengo گفت:

              خب منم دارم درباره همون آینده صحبت میکنم !!!!
              اینکه یه عده با قاطعیت میگن قراره بعد از خرید بازی جدید بسازن یا بابی کوتیک قطعا اخراج میشه !!!!
              همونطور که اون حرف ها شما برای بانجی میزنی ما هم میتونیم به راحتی برای اکتیویژن با همین استدلال ها بزنیم !

    • Haj_Hossein گفت:

      حرف شما درست.
      اما ایا خرید اکتیویژن هم نهایی شده که شما هی میاید در مورد انحصاری کالاف حرف میزنید؟!

      Haj_HosseinMax22
      • صحبت من درمورد انحصاری نبود که. هروقت شما دیدی کالاف ۲۰۲۲ یا بازیه دیگه ای از اکتیویژن بلیزارد قبل نهایی شدن قرارداد عرضه شد و موفق بود بعد مایکرو فن ها اومدن گفتن دم مایکروسافت گرم، ترکونده و اکتیویژن رو متحول کرده بعد بیا همینو بهشون بگو. (جملاتی که در مثالم استفاده کردم از خودم بود و کسیو ندیدم اینجوری درمورد سونی و بانجی صحبت کنه)

        Haj_Hossein
  • خدای من چه رقابتی شده این نسل ۹
    نه سونی نه مایکی نمیخواد ببیازه
    با هر چی که دارن مشت نسار هم می کنن و این به نفع ما طرفدار هاست چون کیفیت بالا میره
    سونی قطعا در آِینده یه شوکیس جدید برگزار میکنه که هم بازی های جدیدش رو معرفی میکنه هم خریداش رو میگه
    اگه هم از ps plus حمایت کنه و بازی های پلی ۳ رو بیاره روش رقابت خوبی با گیمپس میکنه
    و چیزی که من همیشه میخواستم یعنی تاریخ انتشار گاد رگناروک شاهکار جدید سانتا مانیکا

    Chiefگیمری عادیO2ZFBMengoSquatlatexKscorpionesTin Tinah1372more
  • TH3KCK گفت:

    بگیره، خیلی عالیه در آخر به سود پیسی گیمرهاست
    و همانا بازگشت همه به سوی اوست

    Tlou part 2 game of the centuryMax22
  • به نظر من یکی از اینا میتونن باشن :
    کپکام
    یوبیسافت
    یا اسکوئر انیکس
    ولی یه حسی بهم میگه اگه قراره خرید بزرگی باشه بهترین گزینه تیک توئه
    چون اینجوری هم جواب خرید اکتیویژن و بتسدا رو میده و هم مایکروسافت رو مجاب میکنه که آیپی های خوب بتسدا رو انحصاری نکنه

    علیگیمری عادیHaj_HosseinLone wolfNathanTlou part 2 game of the centuryKing Jim RyanSquatlatexcrystal skyجیمmore
    • سونی با خرید تیک تو تحت فشار زیادی قرار میگیره. تیک تو در سطح سه کمپانی دیگه نیست و ۲۸ میلیارد دلار قیمت داره. در حالی که کپ کام و یوبیسافت و اسکوئر انیکس همه بازه ۵-۷ میلیارد دلار قرار دارن که دقیقاً در محدوده مورد نظر سونی قرار میگیرن. به نظرم نام تیک تو فقط انتظارات رو بی دلیل بالا میبره.

      علیگیمری عادیP.morgan 𔓙Lone wolfNathanTlou part 2 game of the centurySquatlatexجیمMengoTin Tinmore
      • یه حسی هم من دارم فکر میکنم تا قرار داد مایکرو با اکتیویژن بخواد تموم بشه سونی چند تا ناشر یا استودیو به درد بخور مثل یوبیسافت کپکام فرام سافتوریا اسکوئر انیکس …… رو بخره ولی تیک تو فکر نمیکنم بخرتش حداقل ماها که بدمون نمیاد 🤣🤣 مگر این که از اتاق فکرشون دستور بیاد که برید سراغش که دیگه باید صبر کرد و دید🤔

        علیگیمری عادیTlou part 2 game of the centuryZFBSquatlatexجیمKMax22Tin Tino0ashil0omore
        • جیم گفت:

          قرارداد مایکروسافت یکسال دیگه تموم میشه
          سونی ناشر بخره حداقل ۹ ماه طول میکشه تا قرارداد تایید بشه
          سونی دومین شرکت در زمینه درآمد بعد از تنسنته پس باید مواظب باشه خریدش مونوپولی به حساب نیاد
          پس نباید از یه حدی بزرگتر باشه

          ❤GOD OF WAR❤علیO2SquatlatexHaj_HosseinMax22Mengo
        • Squatlatex گفت:

          خداییش کپکام رو بخره خیلی خیلی جلو می‌افته بهترین هک اند اسلش با ترس و بقا رو که داره فکر کن رزیدنت اویل که ازps1بوده باDmcهم اضافه بشه تازه اینا تو از آی پی های کپکامن کلی آی پی خفن دیگه هم داره از یوبی هم ارزون تره و مشکلات اون رو نداره.

          ❤GOD OF WAR❤گیمری عادیMax22PENTIXS Ghost of Sparta
      • ALIREZA0111 گفت:

        تیک تو همین الان تو مارکت کپ ۱۷.۵ میلیارد دلاره
        هرچند ۱۷.۵ میلیارد دلار هم خیلیه

        ❤GOD OF WAR❤علیگیمری عادیSquatlatexHaj_HosseinMax22
      • قبلا هم گفتم هر وقت احساس کردی خرید تیک تو به سونی فشار میاره به یاد بیار که تیک تو ۲۰ میلیارد دلاری یه خرید ۱۰ میلیارد دلاری داشت برای سونیه ۱۵۰ میلیارد دلاری خرید تیک غیر ممکن نیست

        ❤GOD OF WAR❤Ghost of spartaگیمری عادی
        • غیرممکن نیست، کسی هم نگفت غیر ممکنه، با ارائه سهام، با قرض و یا ادغام میتونن خریداری کنن، اما همه‌ی این‌ها برای سونی که در وضعیت خوبی قرار داره فشار بیخودی به حساب میاد باید سه برابر مقداری که برای سه سال بودجه تنظیم کرده قرض کنه و از سود بخش های دیگه برداره. سونی ۱۰ میلیارد دلار برای خرید کنار گذاشته و همین مقدار براش منطقیه خرج کنه چرا باید سهام پیشنهاد بده؟ چرا باید قرض کنه برای تیک تو؟ جدای از این مورد خیلی عوامل دیگه در خرید تاثیر دارن. به عنوان مثال دیدگاه عمیق‌‎تر در مورد خرید، به کنترل منابع بر میگرده: این که خرید یک کمپانی چه تبعاتی به همراه داره. مطمئناً هزینه برای کنترل منابع یوبیسافت ۷ میلیاردی که ۲۰ هزار نفر نیرو داره یا تیک ۲ پنج هزار نفری، خیلی تفاوت داره با هزینه های زینگای ۲.۵ هزار نفری.

          مهم‌‎تر از همه، وضعیت کمپانی ها مهمه بخش قابل توجی از زینگا نسیه خریداری شده اما شرکت هایی مثل اکتیویژن و تیک تو در وضعیتی قرار ندارن که نسیه قبول کنن و باید CASH پرداخت بشه. اکتیویژن با ۶۸ میلیارد دلار پول نقد خریدرای شد، اما بانجی با قرارداد و نسیه توسط سونی خریداری شد.

          ❤GOD OF WAR❤علیChiefGhost of spartaگیمری عادی
    • امیدوارم شرکت تیک‌تو زیر نظر سونی یا مایکروسافت نره

      ❤GOD OF WAR❤علیMengoگیمری عادیHaj_HosseinP.morgan 𔓙PENTIXZFBSquatlatexKmore
    • Nathan گفت:

      تیک تو و یوبیسافت رو بعید می‌دونم.

      ❤GOD OF WAR❤علیگیمری عادیSquatlatex
  • فوتوشاپ باحالیه
    جیم رایان یورمونگاندره
    فیل اسپنسر هم احتمالا ثوره😂😂

    ❤GOD OF WAR❤گیمری عادیSquatlatexK
  • عکس خبر خیلیییی خوبهههههههه

    ❤GOD OF WAR❤MengoTlou part 2 game of the centuryMax22
  • بنظر من فعلا چند استودیو پشتیبان نیاز داره وسنی چون بانجی و ساپورتش از بازیش که قراره سوم شخصم باشه واقعا کار سختیه و فشار زیادی رو کمپانی میاره… همینطور من نیازی در رابطه با بازی های سونی نمیبینم که بخواد خریدی بکنه و به احتمال زیاد خرید های جدید برای پیشرفت سرویس جدیدش هست

    ❤GOD OF WAR❤SquatlatexMengoTlou part 2 game of the centuryKing Jim RyanMax22
    • Mengo گفت:

      اونی که استودیو پشتیبان نیاز داره مایکروسافته با اون همه استودیو که رسما برای کمک از کوآلیشن و ترن ۱۰ کمک میگیره
      نه سونی که همین چند وقت پیش نیکسز و والکری رو خریداری کرد و و جدای از اون Visual Arts و استودیو مالزی و سن متئو رو برای این کار داره

      ❤GOD OF WAR❤علیپوکرفیسگیمری عادیMax22
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    همیشه با خرید ناشر مخالف بودم اینکه چه شرکتی و یا ناشری رو خریدن جدای از خوشحالیه من واقعیت رو عوض نمیکنه اما دیگه این ناراحتی ها فایده نداره و این رویه جدیدی هست که شروع شده و انگار ادامه داره از طرف شرکت های بزرگ با این حساب امیدوارم سونی در این راه قدرتمند ظاهر بشه هر چند خرید و بهره وری از اون خرید خودش مسئله ایی بسیار مهمتره و امیدوارم این خرید ها در کیفیت خروجی کل مجموع تاثیر مثبتی بزاره و سونی نشون داده چقدر در این کار استاد هست .
    .
    به نظرم احتمال خرید اسکوئر انیکس خیلی زیاد هست با توجه به رابطه نزدیک و استراتژیک همین مسئله در مورد کپکام هم صدق میکنه اما کپکام یک شرکت بسیار قدمت داری هست و شاید به میلیارد ها دلار هم خودشون رو نفروشن ، ارزش یک شرکت فقط به دلارها نیست به هر حال با اعتبار و قدمتی که کپکام داره شاید بخوان تا اخرش مستقل بمونن فقط نام رزیدنت اویل اونقدر مقدس هست که شاید به هیچ قیمتی نفروشن واقعا اما اگر پلی استیشن کپکام رو بخره انگار جام جهانی رو برده و یک برتریه بسیار بزرگه ، از نظر من کپکام جزو بزرگترین پایه های ویدیو گیمه ، از طرفی کادوکاوا هم هست که بسیار از لحاظ انیمه و استودیو استثنایی فرام سافتور میتونه خریدی رویایی باشه حقیقتا نمیدونم شانس این خرید چقدر هست و البته رابطه فرام سافتور و پلی استیشن همواره عالی بوده و بسیار تاثیر گذار ، این از ژاپنی ها که البته در کنار این اسامی بزرگ به استودیو کوجیما پروداکشنز هم قطعا پلی استیشن توجه ویژه ایی داره ، اما در ناشرین غیر ژاپنی گزینه وسوسه کننده بخش گیمینگ برادران وارنر رو داریم که نشانه های مشکوکی هست از خریدشون هست که مهمترینش همونه که گفتن نمیخوایم بفروشیم مثل بانجی ، بخش گیمینگ برادران وارنر بسیار میتونه هیجان انگیز باشه ، در مورد یوبی سافت من بعید میدونم پلی استیشن سمتش بره چون یوبی سافت کلی دردسر داره در حال حاظر و تا بخواد بازی های دفن شده یوبی سافت رو ازش بهره برداری کنه خیلی زمانبر هست و شخصا خریدش رو منتفی میدونم ، استودیو پر اوازه بایوار از ea هم اگر خریداری بشه بنده بال در میارم باید دید پلی استیشن علاقه به خریدشون داره و یا اصلا ea حاظر به فروشس هست یا نه . دیدم که اسم سیدی پروجکت هم در شایعات هست که اگر سیدی هم باشه بنده هر ۲۴ ساعت بال در میارم 😂 البته سیدی پراجکت رد سهامی عام هست ظاهرا و خریدنش از همه سخت تره و بسیار کمرنگ هست احتمال این خرید توسط هر ناشری ، در مورد ea و تیک تو شخصا علاقه ایی به خریده شدنشون ندارم و بعید هم میدونم بخوان بفروشن ، اینم تحلیل من از وضعیت اخیر 😁 شرمنده طولانی شد . خلاصه که به قول اقای کریمی خرید های تهاجمی پلی استیشن شروع شده و تا الانم کلی استودیو و استعداد جذب کردن به امید موفقیت پلی استیشن 💜🖤

    ❤GOD OF WAR❤ایمان غلامی مهرآبادی𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Tlou part 2 game of the centuryPARASITE EVE 2Max22S Ghost of Spartaexample
    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      کونامی رو یادم رفت ای پی های بسیار ارزشمندی داره ولی خرید کونامی هم مثل یوبی سافت ریسکی و بهره برداری از اون رو زمانبر میدونم مگه اینکه ای پی هاش رو جداگونه بخره ….. باید منتظر باشیم ببینیم چی میشه 😎

      ❤GOD OF WAR❤ایمان غلامی مهرآبادی𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Tlou part 2 game of the centuryPARASITE EVE 2Max22S Ghost of Spartaexample
  • شخصا خیلی دوست دارم اسکوئر بره زیر پرچم سونی.تصور اینکه tomb raider تحت حمایت سونی مراحل توسعه رو سپری کنه و آیپی مثل deus ex دوباره احیا بشه بسیار خوشحال کنندس.
    .
    .
    عکس پست👌🏻👌🏻😂.

    ❤GOD OF WAR❤ChiefHaj_Hossein𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰NathanTlou part 2 game of the centuryArmin EzatiKing Jim RyanSquatlatexKmore
  • god of war گفت:

    این چ عکسیه گزاشتید اخه
    زشته بابا

    ❤GOD OF WAR❤علیAshen One VIITlou part 2 game of the centuryK
  • https://s6.uupload.ir/files/091956d6-50d4-4a25-b7a6-dd1a153df291_fhia.jpeg

    😎😎

    ❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centurySquatlatexMax22ALIREZA0111MengoTin Tinکاپتان استخونی🤘Mohsenj74
  • Devil گفت:

    به نظرتون به آدمهای که اول زجه میزنن که خرید ناشر بده و ۲ سال تمامه که با بغض کامنت میزارن ولی الان دارن رویاپردازی میکنن و تند تند اسم ناشرهارو لیست میکنن چی میگن ؟

    ❤GOD OF WAR❤TruthعلیO2Haj_HosseinTlou part 2 game of the centurySquatlatexMengocrystal skyMax22more
    • example گفت:

      هنوز هم خوب نیست مسلما
      اما وقتی رقیب داره فرت و فرت میخره و مولتی پلتفرم ها رو انحصار میکنه
      شما به عنوان طرفدار و صاحب یه کنسول دوست داری از اون بازی ها محروم نشی به طبع
      خوشحالی سونی فن ها بیشتر به این دلیله!
      مایکرو نظم چهانی گیمینگ رو بهم ریخت با خریداش و دودش تو چشم دو طرف میره در آخر
      چون بالاخره آی پی های زیادی انحصاری میشن و خیلیا از تجربه شون محروم
      و الا ما با روند سابق وضعمون خوب بود و پادشاهی میکردیم و نیازی هم به این خریدا نداشتیم

      ❤GOD OF WAR❤علیChiefگیمری عادیO2SquatlatexHaj_HosseinMax22Tlou part 2 game of the centuryMengo
      • Devil گفت:

        نظم جهانی گیمینگ با انحصاری کردن گیمها و آسیب رسوندن به نینتندو و سگا بهم نریخت ؟ لطفا ماله کشی نکنین کسی که سنش قد میده میدونه سونی با انحصاری کردن هر چی که بود باعث نابودی کنسولهای خانگی نینتندو و سگا شد.چرا اون سیاست برا سونی درست بود برا مایکرو درست نیست ؟

        ❤GOD OF WAR❤گیمری عادیO2SquatlatexHaj_HosseinMax22Tlou part 2 game of the centuryMengo
        • Mengo گفت:

          حالت خوبه ؟!!!!
          از زمان پیدایش گیمینگ و شروع به کار نینتندو و سگا و کنسول های بازی انحصاری بوده اگه به این باشه که نظرجهانی گیمینگ از اون موقع تا الان آسیب دیده !!!
          درحالیکه از دل همون انحصاری ها بازی های با کیفیتی مثل زلدا و ماریو و غیره به وجود اومدن که الان صنعت گیم این همه بهشون مدیونه !!!!
          اینکه شما دستت به بازی هایی که از اول انحصاری شرکت ها بودن نرسیده دلیل نمیشه بیای از این حرف ها بزنی !
          ماله رو هم فعلا شما داری میکشی با اون حق های سنگینی که داری میگی

          ❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centuryگیمری عادیO2Max22
          • Devil گفت:

            حالت خوبه ؟الان جواب بالاییو دادی یا من چون بیشتر میخورد جواب بالایی باشه ؟مایکرو هم داره کار سونی رو میکنه و از اونجا که شما موافقی دیگه نظرات درهم ندین.با هم هماهنگ باشین یکی نره چپ یکی راست

            ❤GOD OF WAR❤exampleTlou part 2 game of the centuryMengoگیمری عادیO2Max22
            • Mengo گفت:

              سونی برای تمامی استودیو هاش کلی زحمت کشید ولی مایکرو رفت دو تا ناشر خرید !!!
              کجای این کار دقیقا همون کار سونیه ؟!!!!

              ❤GOD OF WAR❤exampleTlou part 2 game of the century
              • Devil گفت:

                حوصله ندارم پست مربوط به استدیوهای مایکروسافت رو پیدا کنم اما تو همین گیمفا کار شده و تعداد استدیوهای تاسیس کردش و پرورش دادشو کاملا توضیح داده که این نظر تورو کاملا میبره زیر سوال .پس لطفا از خودتون حرف در نیارین منم خیلی راحت میتونم بگم مایکروسافت استدیوهارو پرورش میده بر عکس سونی و رد شم . نمیدونم تو چرا انقدر یکطرفه همه چیزو میبینی ؟سونی بت نیست اتفاقا اگه مایکروسافت نبود با این سیاست پول پرستانه سونی الان داشتی بازیهای ۲۰۰ دلاری رو رو کنسول ۲۰۰۰ دلاری تو یوتیوب میدیدی.مایکروسافت ۲ تا ناشر که یکیشون داشت زیر قرض خفه میشد یکیشون کلا رفته بود به بیراهه رو خریده که خیلیم مثبته تا اینکه کلا نابود شن.بعدش اگه مایکروسافت میومد کل بازیهای ناشرهای دیگرو انحصاری میکرد (کاری که سونی کرد) فرقی داشت با خریدشون ؟سگا و نینتندو هم به آی پی هعای شرکتهای مولتی ساز دسترسی نداشتن و به خاطر کمبود محتوا و نبود حکومت پشتشون کنسول خانگی رو تعطیل کردن نینتندو که کلا دستی شد سگا هم ناشر .اگه خوبه که مایکرو هم داره همین کارو با سونی میکنه اگه بده که سونی هم همین کارو با سگا و نینتدو کرد.همزمان هم نمیتونه خوب باشه هم بد تکلیف خودتونو روشن کنین

                ❤GOD OF WAR❤
              • Devil گفت:

                الان که دارین لیست میکنین میگین کاش کپکام رو بخره چون موفقه .هلو بپر تو گلو .چرا کپکامی که موفقه باید خریداری شه ؟تا باهاش پز بدین ؟چه سودی برا شما داره به غیر پز دادن و گرون شدن بازیهاش ؟الان تنها کمپانی که بعد از اکتیویژن و بتزدا احتیاج به نجات داده شدن داره ea هستش نه راک استار و کپکام و یوبی و بقیه لیست آرزوهای پز دادناتون وقتی لیست میکنین عقده درونیتون کاملا مشخص میشه که شما فکر صنعت گیم نیستین فکر عقده گشایی برا پز دادن به مایکروفنا هستین

                ❤GOD OF WAR❤
        • example گفت:

          داداش شاید باورت نشه ولی من خیلی از تو بیشتر تکامل ویدیو گیم رو یادمه!
          نسل ۷ هم رقابت بود(نسل ۷ رو میگم چون مایکی اونجا با قدرت ظاهر شد!)
          هم سونی و هم مایکروسافت گیمارو انحصار میکردن
          اما اینکه بری ناشر مولتی پلتفرم ساز رو بخری واقعا قفل بود واسه همه
          شرکتا عادت داشتن رو استودیوهاشون سرمایه گزاری کنن و تو دراز مدت نتیجه بگیرن
          مایکی گند زد به این سنت
          و البته بازم در آخر بازنده اس

          ❤GOD OF WAR❤Devil
          • Devil گفت:

            میگه بیشتر از تو یادمه بعد میگه نسل ۷ 😐 همین کافیه برا اینکه با کسی که نمیدونه سگا و نینتندو نسلهای قبل هم بودن و توسط چه کسی نابود شدن نباید بحث کرد.مایکروسافت دوتا ناشر رو خرید که علنا داشتن نابود میشدن به این کجاش میگن گند زدن.شما مشکلتون با برنده اگه سونی پولشو داشت اینکارو میکرد صبح تا شب اینجا تعداد استدیو لیست میکردین و پز میدادین ولی الان شد گند زدن چون سونی اونی نبوده که خرید و برا خوابوندن فشار وارده مجبورین یه چیزی بگین.ماله کشیتون میدونی چطوره ؟اینطوره که اول میگی طرف قاتله هزار نفر رو کشته چه کار بدی بعد که یه شایعه در مورد یکی از نزدیکانتون میاد میگین خب چون طرف هزار نفرو کشته پس اینم باید هزار نفرو بکشه تا انتقام بگبره و جا نمونه در این حد ماله میکشین مشخص کنین بده یا خوبه ؟.این ماله کشی جا نموندن برا مایکروسافت هم صدق میکرد چطور ماله برا سونی جواب میده برا مایکرو نه ؟مایکرو هم میخواد از تنسنت تو خرید جا نمونه میخره به همین راحتی میشه از ماله کشی شما استفاده کرد

            ❤GOD OF WAR❤example
            • example گفت:

              دقیقا چون شخصیت فهیم شما رو به درستی شناخته بودم تو کامنت قبلی نوشتم:
              “نسل ۷ هم رقابت بود(نسل ۷ رو میگم چون مایکی اونجا با قدرت ظاهر شد!)”
              دقیقا دلیل اشاره به نسل ۷ رو ذکر کردم!
              و الا اگه دوست داری با بازی های اتاری شروع کنم برات؟

              در مورد مابقی کامنتت هم داری مارو محکوم به چیزی میکنی که انجام ندادیم!
              سونی اینکارو نکرده و ما هم حمایت نکردیم ولی شما داری فرض رو بر این میگیری که اگه سونی میخرید ما حمایت میکردیم، در صورتی که نه سونی شروع کننده بوده و نه ما حمایت کردیم! پس کل حرفات چرتی بیش نیست!

              ❤GOD OF WAR❤Devil
              • Devil گفت:

                شروع کننده بوده اگه قبل نسل هفت تجربه گیم داشتی میفهمیدی اما سنت قد نمیده نظر ندی بهتره.سگا حوصلش از کنسول سازی سر رفت که تعطیل کرد ؟یا با کمبود محتوای ناشرهای مولتی ساز مواجه شد ؟منطق تو میگه حوصلش سر رفته بی خیال شده منطق من میگه به کمبود محتوا برخورد فرق منو تو اینه تو منطقت کشکیه.من فرض نمیگیرم تاریخ صنعت گیمه که گذشته و شاهدش بودیم

                ❤GOD OF WAR❤example
                • example گفت:

                  داداش من با نسل هفت گیمر نشدم که اینقدر واسه من سگا سگا میکنی!
                  از اتاری میکرو کومودور۶۴ سوپرنینتندو سگا بگیر تا پی اس ۱ و دو سه ۴ ایکس ۳۶۰ رو داشتم، ۵ اش هم تو لیستم تا نوبتم بشه برم بگیرم
                  هی اینجا واسه من ادای این قدیمی ها رو در نیار
                  واسه من تاریخ گیمی که هر ننه قمری میره دوتا سرچ میکنه اطلاعات میگیره رو میکنی؟ من اینارو زندگی کردم لازم نیست به من چیزی یاد بدی
                  مابقی حرفاتم اراجیفه
                  بپیچ به بازی حالا

                  ❤GOD OF WAR❤
              • Devil گفت:

                تو معلوم نیست چی میگی من بپیچم .سطح جواب دادنش. با کی بحث میکردم .جواب من دلایل منحل شدن سگاس که تو نمیتونی جواب بدی چون منطقت میگه حوصلشون از کنسول سازی سر رفته .میشه دلیلشو بگی ؟

                ❤GOD OF WAR❤
    • Mengo گفت:

      همون چیزی رو میگن که به آدم هایی که کالاف و اکتیویژن رو هیت میکردن ولی بعد از خریداری داشتن قربون صدقش میرفتن میگن 😏

      ❤GOD OF WAR❤exampleگیمری عادیSquatlatexMax22𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰S Ghost of SpartaTlou part 2 game of the centuryAmirali heidari
      • Devil گفت:

        تبریک شما با اونا تو یه دسته قرار میگیرین

        ❤GOD OF WAR❤علیexampleO2SquatlatexHaj_HosseinMax22Tlou part 2 game of the centuryMengo
        • Mengo گفت:

          دسته ؟ 😂
          عزیزم تو اصلا حرفی از دسته نزدی !
          اومدی میگی الان به اونایی که قبلا با خرید ناشر مخالف بودن الان دارن بال بال میزنن چی میگن من هم در جواب حرفت یه مثال زیبا زدم غیر از اینه ؟
          وقتی یه عده میگن با خرید ناشر مخالفیم ولی سر سونی که میشه میگن شرکت بخره به خاطر این میگن که سونی سر اینکار در بلند مدت از رقابت حذف نشه و رقابت باقی بمونه چون اگه قرار باشه همه شرکت ها بیافتن دست یه شرکت دیگه میشه مثل صنعت سینما و دیزنی !
          به خود من باشه کاری میکردم هیچ ناشری از همون اول خریداری نشه ولی وقتی دو تا ناشر رو مایکروسافت میخره اگه یه زمان سونی هم اینکار رو بکنه قطعا نمیتونیم به اون خرده بگیریم یا بگیم چرا خوشحال هستی چون اگه دست رو دست میزاشت قطعا الان شاید دیگه تو رقابت نبود

          ❤GOD OF WAR❤exampleTlou part 2 game of the centuryگیمری عادیMax22
    • اونا رو نمیدونم ولی به امثال تو میگن فضول
      زیاد هم فشار نخور حالا حالا ها باید خرید های سونی تحمل کنی عزیزم 😁

      ❤GOD OF WAR❤علیexampleChiefگیمری عادیO2SquatlatexHaj_HosseinMax22Lone wolfmore
      • Devil گفت:

        یا حضرت فشار .تا حالا کدوم خرید سونی قابل تحمل نبوده ؟خرید استدیوهای پورت کنندش یا خریدهای سرویس محورش ؟.مردم از فشار بابت این خریدها 😐 بتزدا رو با تیک تو هم نمیشه جبران کرد چه برسه به استدیوهای پورت کننده 😐 تا حالا هرچی خریده فقط اسم خرید روشونه در واقعیت پشیزی ارزش برا جامعه گیمر ندارن

        ❤GOD OF WAR❤exampleTlou part 2 game of the centuryO2SquatlatexMax22
  • Alifz گفت:

    با توجه به کم شدن توجه سونی به بازار شرق توی دو سه سال اخیر،به نظرم خریدش یک ناشر ژاپنی خواهد بود و توی گزینه های در دسترس احتمال کونامی وجود نداره به نظرم
    و شرکت مادر فرام سافتور هم یکی دو ساله اونو خریده و الان با فروش خوب الدن رینگ محاله بیاد پای مذاکره
    میمونه اسکوئر و کپکام که به نظرم اسکوئر انیکس احتمالش بیشتره
    (تصور پیوستن ایداس(لندن و مونترال) و کریستال داینامیکس و استودیو های اسکوئر انیکس و شرکت مادر اسکوئر سافت، خیلی جذابه)

    پ ن: البته همه دوستان باید فرارسیدن آوریل رو در نظر داشته باشن
    پارسال همین موقع شایعه خرید تیک تو بود
    و ساعتی که جناب کریمی برای انتشار خبر انتخاب کردن، احتمال ارتباط با آوریل رو بیشتر میکنه

    ❤GOD OF WAR❤Haj_HosseinMax22Tlou part 2 game of the centurySquatlatex🤘Mohsenj74
  • Kuros گفت:

    خدا کنه ی استودیو یا ناشر بزرگ نباشه در عوض ی استودیو تازه تاسیس و خلاق باشه مثل استودیو های قبلی که خریده… استودیو که با خود سونی بزرگ شه و بازیهاش به اسم سونی باشن نه خریدی که قبلا بازیهاش رو همه پلتفرمها منتشر میشدن…

    ❤GOD OF WAR❤علیChiefO2Tlou part 2 game of the centurySquatlatexMax22
  • Kuros گفت:

    تمام ناشران و استودیوها دلشون میخواد بازیهاشون روی بهترین و تاپترین پلتفرم صنعت گیم یعنی سونی و پلی استیشن منتشر شه تا گیمرهای بیشتری با بهترین کیفیت بتونن بازیهاشون رو تجربه کنن همونطور که اساتیدی مثل میازاکی یا کوجیما و یا ناشرانی مثل کونامی و اسکوئر انیکس همیشه توجهشون رو پلی استیشن بوده و خواهد بود رز نتیجه حتی اگه خبر خرید هم کذب باشه بازهم برای سونی فنها اتفاقی نمی افته وقتی شما در یک صنعت تاپترین باشی این بقیه هستن که به سمتت میان…

    ❤GOD OF WAR❤TruthعلیSquatlatexLone wolf0=1Tlou part 2 game of the centuryMax22
  • ALIREZA0111 گفت:

    زودتر رونمایی کن چی خریدی
    امیدوارم یوبیسافت باشه

    ❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centurySquatlatexMengoKMax22S Ghost of SpartaTin Tin
  • Jaber-shams گفت:

    وای چی میشه اگه تیک تو رو بخره🥰🥰 در مقابل خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت سونی هم باید تیک تو یا ea رو بخره که در حد خرید اکتیویژن باشه.

    علیMax22Lone wolfAmirali heidariTlou part 2 game of the century
  • example گفت:

    ای کاش آقای کریمی منبع خبر رو هم اعلام میکرد که بریم و چک کنیم
    رکب سال پیش و خرید تیک تو رو نخوریم دوباره!

    ❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centurySquatlatexMax22
  • منکه میگم به احتمالا ۹۰ درصد اسکوئرانیکس نیست …
    اگر خریدی باشه ، احتمالا ناشرهای دیگه و یا شرکتهایی هستش که بخش گیمینگ هم دارن ،نظیر کادوکاوا …..

    بیشترین کنسول فروخته شده در ژاپن پلی استیشنه(با فاکتور گرفتن محصولات نینتندو که تو بستر سونی و مایکروسافت نیستن عملا)
    ایکس باکس حتی یک درصد بازار ژاپن رو هم نداره …
    بیشترین محصولات شرکت اسکوئر هم بازیهای ژاپنیه و بازی های غربیش عملا میبینیم فروش قابل قبولی نکردن ، تو ژاپن هم هرکسی بخواد بازی کنه ،پلی استیشن داره .دلیلی نداره سونی رو چیزی هزینه کنه که همین الانم در دستش داره 🤔
    این احتمال رو من برای یوبیسافت در نظر میگیرم ،چون چند وقت پیش هم خبرش کار شد که مدیران اون کمپانی حاضر به فروش هستن …. برای کپکام نمیتونم حدس بزنم ، شرکتهای ۲k یا تیک تو یا کادوکاوا یا ea یا بقیه در رتبه های پایین تری از درصد احتمال قرار دارن 🤔

    ❤GOD OF WAR❤علیexampleP.morgan 𔓙SquatlatexTlou part 2 game of the century
  • ShinjiMikami گفت:

    کپکام یوبیسافت اسکوئر
    یکی از اینا میتونه باشه. اسکوئر و یوبیسافت بیشتر منطقین
    یوبیسافت منطقی تر تر از همه هست.
    .
    پس من نظر نهاییم رو یوبیسافته
    اما سونی میتونه حرکات خاصی بزنه و شرکت هایی مثل سیدی پراجکت و کرای‌تک و … رو بخره.
    با خرید تیک تو و ea مخالفم.
    .
    مایکرو پاسخ میده یا نه؟ بنطرم بره سراغ استدیو های کوچک مثل رمدی راکستدی و … یا اگه بده بره سراغ تیک تو صرفا
    البته احتمالا فعلا چیزی نمیخره

    ❤GOD OF WAR❤گیمری عادیSquatlatexMax22𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Tlou part 2 game of the centuryMengo
  • sam snake 47 گفت:

    هر خریدی غیر از تیک تو اشتباه محض و پول دور ریختنه. سونی باید در جواب خرید اکتیویشن بلیزارد، تیک تو رو بخره. از طرفی به این فکر کنید که یکسال دیگه مایکرو دوباره اجازه پیدا میکنه که ناشر بخره. فکر کنید بره سراغ تیک تو. خب چی دیگه میمونه واسه سونی؟؟؟؟ از طرفی بعد از قراردادها احتمال اینکه کالاف انحصاری بشه هست. فکر کنید جی تی ای هم انحصاری اکس باکس بشه. دوتا از پر فروش ترین بازی‌ها و پرطرفدارترین ها انحصاری اکس باکس بشن چی میمونه از پلی استیشن؟؟؟؟ حالا سونی بره صدتا گاد و لست بسازه. هیچ وقت در حد و اندازه اون دوتا آیپی نمیشه. سونی فقط و فقط باید به فکر خرید تیک تو باشه هم یه امنیت واسه خودش ایجاد میکنه و هم یه اهرم فشاری داره که مایکرو رو مجبور کنه که بازی های اکتیویژن بلیزارد و بعدا رو انحصاری نکنه. هر خرید ناشری غیر از تیک تو حماقت محضه

    Ellie terminatorALIREZA0111گیمری عادیexampleSquatlatexHaj_HosseinMax22Tlou part 2 game of the century
    • example گفت:

      به نظرم یوبی رو میخره
      البته آی پی های خیلی خوبی هم داره
      استودیوهایی با کیفیت خوبی هم داره که اگه نظارت و فرصت کافی داشته باشن میتونن از بازی های صرفا خوب شاهکار در بیارن
      آی پی هایی مثل واچ داگز، اساسین، فارکرای، گوست ریکان، پرنس، رینبوسیکس، اسپلینترسل و… کم آی پی هایی نیستن
      اگه تحت نظارت سونی در بیان چه کولاکی بکنن دوباره مثل سال های قدیم
      به شخصه خیلی دوست دارم یوبی سافت رو سونی بخره بلکه چشممون به جمال beyond good and evil جدید هم روشن شد

      ALIREZA0111گیمری عادی
    • Chief گفت:

      فکر کنم شما ایکس باکس رو با بابانوئل اشتباه فرض کردین که سالی یه بار میاد عیدی (خرید ناشر) میده
      مگه کشکه سال بعد باز ناشر بخره؟! اونم تیک تو؟! تیک تو فوق‌العاده هستش و هیچ جای شکی نیس اما چرا یه شرکت باید بخاطره یه ای پی (جی تی ای) سی میلیارد دلار هزینه کنه؟ بعید میدونم مایکرو حتی به خرید تیک تو فکر کنه

      P.morgan 𔓙علی
      • sam snake 47 گفت:

        از وقتی که مایکرو دوتا ناشر خرید بخصوص اکتیویژن، دیگه هر حدسی و گمانی میشه زد در مورد خریدهاش‌ .هر احتمالی میشه داد. اگه سال دیگه تیتر بزنن که ناسا رو هم خرید تعجب نمیکنم دیگه. حتی یک ثانیه هم فکر نمیکردم یه روزی برسه اکتیویشن با بلیزارد باهم برن زیر مجموعه یه شرکت دیگه بشن. خودشون ابر کمپانی بودن.

  • gaz گفت:

    به نظرم اگه خیلی خرید بزرگی بود اطلاع قبلی نمیدادن ولی من فک کنم ea یا اسکوئر انیکس باشه

    Truth
جیم رایان: خریدهای بیشتری برای پلی استیشن در راه است - گیمفا