سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا
سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا
سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا
سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا

سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند

امیرحسین رنجبر
۱۱:۲۵ ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا

گزارش‌ها می‌گویند که سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از کل درآمد تولید شده توسط بازار بازی‌های آمریکای شمالی و اروپا را تشکیل می‌دهند.

پیرز هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls)، مدیر تحقیقات Ampere Analysis معتقد است خدمات اشتراکی مانند ایکس باکس گیم پس، پلی استیشن پلاس و نینتندو سوییچ آنلاین، سالانه ۳.۷ میلیارد دلار درآمد دارند. به گزارش اکسیوس (Axios)، این در مقایسه با ۸۱ میلیارد دلاری است که از هزینه‌های دیگر برای بازی‌ها به دست می‌آید. به گفته هاردینگ رولز، سرویس ایکس باکس گیم پس مایکروسافت که ماهانه تا ۱۵ دلار / ۱۱ پوند شارژ می‌شود و از زمان راه‌اندازی در ژوئن ۲۰۱۷، ۲۵ میلیون عضو را جذب کرده است، حدود ۶۰ درصد از سهم بازار اشتراکی را در اختیار دارد.

در حالی که بازار سرویس‌های اشتراکی به وضوح کم اهمیت نیست و در حال رشد است، به نظر می‌رسد که ممکن است تصور نادرستی در بین برخی افراد در مورد وسعت فعلی آن وجود داشته باشد. اخیرا رسانه‌ها و سازندگان از فیل اسپنسر (Phill Spencer)، رئیس ایکس‌ باکس، درخصوص درصد موفقیت بازی‌های سرویس گیم‌ پس سوال می‌پرسند. او گفت:

می‌خواهم برای افرادی که آنجا هستند روشن کنم که در ایکس‌ باکس، یک مدل کسب‌وکار واحد وجود ندارد که تنها به آن اتکا کنیم. اغلب توسعه‌دهندگان از من می‌پرسند که اگر در سرویس نباشم، آیا باز هم روی پلتفرم ایکس باکس موفق خواهم بود؟ و این ابهام کاملا اشتباه است.

او ادامه داد:

همانطور که به خرده‌فروشی‌ها نگاه می‌کنیم، این بازار بخش مهمی از سود و زیان ما است، شما این را می‌دانید. این چیزی است که ما منابع خود را در آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا توسعه‌دهندگان بتوانند کارهای بزرگی در آنجا انجام دهند.

روز سه‌شنبه، سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) سرویس بهبود یافته پلی استیشن پلاس را معرفی کرد که شامل کتابخانه‌ای از بازی‌های قدیمی، کلاسیک و سایر ویژگی‌های جدید است. جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی‌ استیشن، در مصاحبه‌ای با GamesIndustry.biz گفت که فکر نمی‌کند سرویس‌های اشتراکی هرگز مانند Spotify و Netflix در موسیقی و فیلم، روی صنعت گیم تسلط پیدا کنند. او گفت:

اشتراک‌ها مطمئنا در طول چند سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس ما از صفر در سال ۲۰۱۰ به ۴۸ میلیون نفر افزایش یافته است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد رشد بیشتری برای تعداد مشترکان سرویس خود باشیم.

او ادامه داد:

اما صنعت بازی با صنعت موسیقی و سینما متفاوت است. ما فکر نمی‌کنم شاهد پیشرفت آن در سطوحی باشیم که در Spotify و Netflix می‌بینیم.

در عوض، رایان معتقد است که بازیکنان به پشتیبانی از بازی‌های سرویس‌محور مشابه Fortnite و Call of Duty Warzone ادامه خواهند داد. تحت رهبری او، SIE شروع به سرمایه‌گذاری بیشتر روی بازی‌های آنلاین کرد. خرید ۳.۶ میلیارد دلاری Bungie توسط سونی، نمونه‌ای از اقدامات رایان در این زمینه است.

Tlou part 2 game of the centuryo0ashil0oHTA,,shdeathwingsHaj_HosseinHamid_Death StrandingArnald🤘Mohsenj74علیAtomic SoldierPARASITE EVE 2king nima shamsZFBKing Jim Ryanکاپتان استخونیJin sakaiMengoGramy k

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا
سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا
سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا
سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا
سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سرویس اشتراکی بازی‌ ها ۴ درصد از بازار اروپا و آمریکای شمالی را در اختیار دارند - گیمفا