پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد

پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد

محمد حسین کریمی
۱۸:۲۳ ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد

جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE)، باور ندارد که مدل سرویس اشتراکی در صنعت بازی‌های ویدیویی به مانند نتفلیکس و اسپاتیفای بر بازار مسلط شوند.

دقایقی پیش، سونی از سرویس پلی استیشن پلاس جدید خود رونمایی کرد که شامل کتاب‌خانه‌ای از بازی‌های کلاسیک و آثار جدید می‌شود. در این میان، خبری از عرضۀ روز اول عناوین انحصاری یا فرست-پارتی پلی استیشن روی هیچ یک از سطح‌های این سرویس نیست. جیم رایان مدعی شد که رفتن به سمت چنین سیاستی در کیفیت بازی‌ها تاثیر می‌‎گذارد.

با بیش از ۲۵ میلیون مشترک، تاثیر ایکس باکس گیم پس بر صنعت بازی‌های ویدیویی را به وضوح مشاهده می‌کنیم. با این وجود، جیم رایان در گفت‌و‌گویی با GI.biz توضیح داد: متقاعد نشده است که مدل کسب و کار از طریق سرویس اشتراکی در صنعت بازی‌های ویدیویی، بتواند همانند چنین مدل‌هایی از کسب و کار در رشته‌های موسیقی و تلویزیون موفق و مسلط بر بازار ظاهر شود. رایان در این باره گفت:

سرویس‌های اشتراکی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی را به خود دیده‌اند. تعداد مشترکان پلی استیشن پلاس ما از صفر در سال ۲۰۱۰ به ۴۸ میلیون در سال ۲۰۲۲ رسید و ما انتظار داریم که این تعداد همواره گسترش پیدا کند؛ اما مدیوم بازی‌های ویدیویی تفاوت‌های فاحشی با موسیقی و سرگرمی‌های خطی دارد و من فکر نمی‌کنم که در این صنعت شاهد این باشیم که سرویس‌های اشتراکی به مانند اسپاتیفای و نتفلیکس بر بازار مسلط شوند.

به جای سرویس‌های اشتراکی، جیم رایان در ادامۀ توضیح داد که باور دارد پلیرها در آینده بیشتر از قبل به سمت بازی‌های سرویس‌محور مانند Fortnite و Call of Duty Warzone خواهند رفت. تحت نظارت رایان، SIE بیش از پیش در بازی‌های آنلاین سرمایه‌گذاری و مدتی پیش نیز بانجی، خالق Destiny، را خریداری کرد.

جیم رایان در ادامه توضیح داد:

برخی از [بازی‌های] سرویس‌محور این روزها بسیار موفق ظاهر شده‌اند و من این بیانیۀ خودم را تنها به کنسول‌ها محدود نمی‌کنم، آن‌ها خودشان نوعی سرویس اشتراکی هستند.

و این دسته از بازی‌ها طوری شکل گرفته‌اند که نیازهای گیمر را برطرف و ساعت‌ها یا ماه‌ها آن‌ها را سرگرم کنند. پدیدۀ بازی سرویس محور در سال‌های اخیر نقش بسیار مهمی را در صنعت بازی‌های ویدیویی ایفا کرده و بیش از هر زمانی این صنعت را رشد داده است.

من فکر می‌کنم که میل کنونی گیمرها به بازی‌های سرویس‌محور، روند صعودی به خود خواهد گرفت و اگر به یک مدل کسب و کار در سرگرمی ما (گیمینگ) نگاه کنیم که بتواند نوعی هیجان را برای مدتی طولانی در مخاطب حفظ کند، بازی‌های سرویس‌محور بسیار بهتر از یک سرویس اشتراکی عمل خواهند کرد.

اما در نهایت این یک انتخاب است. به وضوح مشاهده می‌کنید که میلیون‌ها مخاطب اشتراک پلی استیشن پلاس را خریداری می‌کنند. ما این گزینه را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و فکر می‌کنیم که با تغییرات جدید، گزینه‌های تحت اختیار آن‌ها را بهبود داده باشیم.

در موازی با این تصمیم، اگر افرادی نیز وجود دارند که می‌خواهند Fortnite یا Call of Duty یا FIFA تجربه کنند و هیجان دائمی خود را در این آثار می‌بینند، این رویکرد نیز خوب است. کسی را مجبور به تجربۀ آثاری محدود نخواهیم کرد.

Moein MM2DARKSIRENOmid_FshVisible 6-tigh manEllie terminatorS Ghost of SpartaLone wolfعلیM.MT(HIDEO KOJIMA (HASAN KAHRAMAN0=1Squatlatexجیم❤GOD OF WAR❤Haj_Hosseinشبح گیمفا 👣𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰King Jim RyanTlou part 2 game of the centurynaryhdmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sorena گفت:

    من فکر می‌کنم که میل کنونی گیمرها به بازی‌های سرویس‌محور، روند صعودی به خود خواهد گرفت. باشه باشه…
    Ea هم میگفت درس نشد؟

    اقای جیم رایان اینده بدی رو برای ما ترسیم کردن که قبلا هم عرض کرده بودم. منتها فن بوی هستم دیگه….
    یک: ریختن آب پاکی رو دست طرفداران سونی که سرویسی مانند گیم پس نخواهم داشت.

    دو:تلویحاً، اینده بازی ها رو در سرویس محور بودن میبینم و به این سمت حرکت می‌کنیم.
    سه بابت بازی های سرویس محور پول اولیه هم میگیریم، میگید نه؟ باشه صبر کنید تا ببینید.

    امروز اصلا خبر ها خوب نبود.

    Moein MM2A,,shAhooraOmid_FshEmad-Martianah1372ZFBعلیشبح اسپارتانSquatlatexmore
    • Goge گفت:

      بخواد بازی رو روز اول بزاره رو سرویس که کیفیتش مثل آشغال های مایکروسافت میشه😂

      جیم رایان راجب آوردن بازی ها روز عرضه رو یک سرویس:

      ما احساس می کنیم که اگر بخواهیم این کار را با بازی هایی که در استودیو پلی استیشن می سازیم انجام دهیم، به کیفیت محصولاتمان لطمه وارد میشود

      X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومMoein MM2دژیA,,shAhooraThomas fu**ing shelbyEmad-MartianAmir mohsenPS6.2027ah1372more
      • جیم گفت:

        گربه دستش به گوشت نمیریه میگه پیف پیف بو میده 😹

        Moein MM2A,,shAhooraThomas fu**ing shelbyEmad-MartianAmir(PC & PS4)PS6.2027ah1372Tlou part 2 game of the centuryUMK3more
      • جیم رایان دقیقا حرفایی زد که شما دوست داشتی بشنوی 👍
        وگرنه همه خبرش رو دیدن که مایکروسافت از لحاظ کیفیت برترین ناشر سال ۲۰۲۱ شد ،با وجود گیم پس ….

        من برای شما نمیگم چون قطعا متوجه نمیشی …

        برای اونایی میگم که متوجه میشن ، از نظر آقای رایان عرضه بازی های انحصاری روز عرضه روی سرویس به کیفیت ضربه میزنه 🤔 گیریم درست باشه صحبتشون ، هزار مرتبه گفتم ، چطور پلیر ترغیب سرویسی بشه که بازی هاش بی کیفیتن !؟؟؟ این یک حیله گری از طرف مدیران پلی استیشن هست که طعنه ایی به سرویس گیم پس میزنن !!
        عملا اسمی ازش نبردن اما همه ی اذهان به همون اسم فکر میکنن …
        آقای رایان صادقانه باید میگفت عرضه ی فرست پارتیهاشون روی سرویسشون در روز اول ،صرفه اقتصادی نداره براشون ، این دقیق ترین چیزیه که آدم میتونه بهش فکر کنه …. یه عده میگن ، بی کیفیت ، کدوم بازیه فرست پارتی ایکس باکس بی کیفیت بوده در طول این سالهای وجود گیم پس و یا کدوم قرارداد وجود داره که حتما پلیر،باید گیم پسش رو شارژ کنه ،حتی با وجود بی کیفیت بودن بازیهاش ؟!!!

        قطعا سرمایه پلی استیشن این اجازه رو نمیده که فرست پارتی هاشون در روز عرضه وارد سرویسشون بشه (شاید بعدها این اتفاق رخ بده)

        یک علت بسیار مهم داره ، چیه ؟! اینکه پلی استیشن منبع درآمد حال حاضر برند سونیه ،اما در طرف مقابل مایکروسافت داره سرمایه گذاری میکنه که ایکس باکس هم به درآمد زاییه ویندوزش برسه ، این دو خیلی باهم فرق دارن ، ایکس باکس بچه ایی هست که هنوز روی پاهای خودش نایستاده و در طرف مقابل پلی استیشن حکم فرد بالغی رو داره که برای خانواده خودش منبع درآمدیه !!!

        خب نباید از هیچ کدومشون انتظار متقابل و یکسانی رو داشت ، اما این با طعنه صحبت کردن آقای رایان بسیار کارآمده برای ساکت کردن هوادارانی که نمیخوان خودشون فکر کنن …..

        Moein MM2دژیAhoorassxOmid_FshEmad-MartianCommunistAmir mohsenAmir(PC & PS4)ah1372more
        • Squatlatex گفت:

          داداش از لحاظ کیفیت بالاترین نشد از بعد متا بالاترین شد اگرم مهم بود توی این چند سال خبری ازش می‌شنیدیم چرا یک دفعه فقط تا مایکرو متاش بالا شد خبرش کار شد؟.
          در ضمن بازی سینگل پلیر مگه چقدر می‌تونه یک گیمر رو نگه داره یک هفته؟الدن رینگ با اینهمه جزییات تو یک هفته پلات شد برای برخی که کمتر هم طول کشیده.
          این سرویس محوره که طرف پشت سر هم بازی می‌کنه مثل هیلو که سرویس محور شده و در کنارش یک بخش سینگل پلیر هم داره قطعا کسی که رییس شرکت سونی هست می‌دونه داره چیکار می‌کنه گیم پس هنوز سودده نشده چرا سونی فرمول موفقش رو دور بریزه؟برای مقابله با سرویس گیم پس داره میگه میخوان سرویس محور بسازن در کنارش سینگل پلیر هم دارن حالا دیگه نمیدونم چطوری توضیح بدم.

          Moein MM2دژیA,,shAhooraEmad-MartianAmir mohsenHaj_Hosseinah1372Tlou part 2 game of the centuryجیمmore
          • بحث فقط در مورد کیفیته ،اصلا سرویس محور رو کاری ندارم ،من تو کامنتم چیزی در مورد سرویس محور بودن ،نگفتم ، با دقت بخون( عرضه بازی های سرویس محور رو برای هر دو برند قابل قبول میدونم ،چون هم پولسازه و هم پلیرها دارن پشتیبانی میکنن)

            شما یک بازی بدون کیفیت از استودیو های خود مایکروسافت مثال بزن که مسبب بی کیفیتیش گیم پس بوده باشه ؟! مخصوصا تو این ۴ ،۵ سال حضور گیم پس

            Moein MM2AhooraOmid_FshAmir(PC & PS4)Haj_Hosseinah1372Tlou part 2 game of the century
            • Squatlatex گفت:

              کل نسل ۸ گند زده هیلو از متا۹۷به ۸۷سقوط آزاد کرده و…اگه بازیهایش خوب بود۸۰میلیارد پول نمی‌داد بازی های مولتی رو انحصاری کنه.
              بعدشم حرف من اینه سونی جای دادن صدتا بازی روی سرویس که هر کدوم دوسال هم زمان نمیبره چندتا بازی سینگل پلیر خفن میسازه و اینجا رو داشته باش چندتا بازی سرویس محور میده که یک جورایی کار همون اشتراک رو انجام میده اصلا مسیر مایکرو از سونی واقعا جداست دیگه فیل و جیم به چه زبونی بگن سونی هدفش کنسوله مایکرو هدفش چندتا پلتفرم دیگه است یا همون cloudخودمون و اصلا کنسول نیست حتی من احتمال میدم وقتی اشتراک گیم پس روی pcزیاد تر بشه کلا بیخیال ساخت کنسول بشه و فقط بچسبه به همون سرویس.
              سونی هم راه خودش رو مثل نینتندو می‌ره همه هم باهم یک رقابت سالم دارن چون بازی ها رقابت میکنن نه پلتفرم ها.

              دژیAhooraah1372
              • من نمیدونم چطور میشه کامنتم رو خونده باشی و باز بحث سرویس محور بودن رو وسط بیاری ، خیلی واضح دارم میگم بحثم سرویس محور بودن نیست ….. جیم رایان داره میگه سرویس هایی که بازی رو روز عرضه میارن باعث بی کیفیت شدن بازی میشن ،من خیلی واضح دارم میگم بازیهای ایکس باکس که تولید خودش هستن کیفیت بالایی دارن و روز عرضه دارن وارد گیمپس میشن ……
                در مورد هیلو ، هیلو رو دو تا استودیو ساختن ، بانجی و ۳۴۳
                بانجی وقتی جدا شد هیلو شاهکار بود
                ۳۴۳ بازی رو تحویل گرفت ، ۳ تا بازی خوب تحویل داده ،هیلو افت نکرده ، استودیو عوض شده ….
                متی بازی اخیر هم پیشرفت کرده ، پس هیلویی که سازندش ۳۴۳ هست داره پیشرفت میکنه ،نه پسرفت ….🤔این خیلی مشهوده …
                اگر از اول بانجی میساخت و این امتیازها بود اون موقع حرف شما قابل قبوله … در حال حاضر هیلو یک فرانچایز عالی و رو به پیشرفته ،اگر قبول ندارین نظر شمایی هست که بازیشم نکردی،… من بازی کردم و میگم اینو

                دژیAhoora
        • Haj_Hossein گفت:

          ببینم اقای حسن پور،مایکرو برترین ناشر سال شد.خب خب خب.از لحاظ کیفیت؟!کیفیت؟!کراس فایر این وسط چی میگه؟!بابیلون فال اینجا چه غلطی میکنه؟!مایکروسافت نقش یه بچه پولدار که سعی داره با پول همه چیز رو بدست بیاره ایفا میکنه،از اونطرف سونی با یودجه محدود با خلاقیت و استعداد پیش میره.

          Moein MM2دژیA,,shAhooraEmad-MartianCommunistAmir mohsenTlou part 2 game of the centuryErfan Teax PlaysUMK3more
          • جیم گفت:

            چقدر قشنگ خودتو گول میزنی 😂
            مایکروسافت بجه پولدار

            Ps1 اینهمه فروخت به خاطر پول های سونی بود وگرنه جلوی سگا و نینتندو چی داشت بگه؟
            اومد بازی مولتی پلتفرم رو انحصار خودش کرد و از قیمت کنسولش هم کم کرد کاری که سگا بودجش رو نداشت
            PlayStation امروز رو مدیون پولدار بودن سونی نسبت به سگا و نینتندو هستی 😉

            Moein MM2A,,shAhooraEmad-MartianAmir mohsenجیمHaj_HosseinSquatlatexah1372Tlou part 2 game of the century
            • Ali گفت:

              پی اس وان جلوی سگا و نینتندو چی داشت!!!!
              کنترلر پی اس وان رو با کنترلر نینتندو ۶۴ و سگا مقایسه کن! ببخشید که نینتندو ۶۴ از کارتریج استفاده می‌کرد و سونی از سی دی!!
              اگه قرار بود فقط پول ملاک باشه که ایکس باکس وان و نینتندو وی یو شکست نمیخوردن!!
              زمان عرضه نینتندو سوییچ از هر صد کارشناس بیشتر از ۹۰ تا میگفتن شکستش حتمی است و از وی یو هم کمتر میفروشه. فعلا تو ۵ سال بالای صد میلیون دستگاه فروخته و دور نیست که تا ۵ سال آینده به رکورد عجیب و غریب پلی ۲ برسه.
              ۳۶۰ به شدت عالی بود. مایکرو انتهای خلاقیت در نسل هفتم بود. فقط کافیه نگاهی به کینکت کنی. کنترلرش با اینکه باتری خور بود ولی به شدت عالی بود و به مراتب از رقیبش بهتر بود. بهترین معماری سخت افزاری رو داشت و بهترین کیفیت بازی‌های مولتی روی ۳۶۰ بود. به همین خاطر فروش بسیار زیادی داشت.
              خلاقیت نقش اصلی رو در فروش داره. الان انصافا ایکس باکس در این ۲ نسل بعد از ۳۶۰ چه کاری غیر قوی‌تر کردن کنسولش انجام داده؟ هنوز کنترلر باتری خور داره!!! گیم پس رو از ایکس باکس جدا کنیم، چه دلیلی برای خرید ایکس باکس باقی میمونه؟؟

              دژیAhoora
          • نمی دونستم کراس فایر و بابیلون در سال ۲۰۲۱ و توسط مایکروسافت منتشر شدن🧐
            اگر کیفیت نبوده عشقی متاشون بالا شده؟
            خلاقیت سونی رو هم در رقابت با گیم پس دیدیم🙄 انقدر هوشمندانه ویژگی هایی که در گیم پس نبود رو ارائه دادن که مایکرو با خودش گفت عجب! چرا اینکار به فکر خودم نرسیده بود🤔

            A,,shOmid_FshEmad-MartianAmir mohsenP.morgan 𔓙جیمHaj_HosseinSquatlatexah1372Tlou part 2 game of the century
            • Haj_Hossein گفت:

              ناشر کراس فایر اکس باکسه،بابیلون فال هم ناشرش سونیه🙂قرار نبود سونی یچیزی مث گیمپس ارائه بده.
              گیمپس به کیفیت بازی ها لطمه میزنه،مایکرو داره میره سمت سرویس محور بودن☺و این باعث لطمه دیدن صنعت گیم میشه🙂

              A,,shAhooraSquatlatex
      • Communist گفت:

        مایکروسافت تا اینجای کار دوتا انحصاری بزرگ داشته اگه فقط نسل ۹ رو در نظر بگیری
        کدوم آشغال رو میگی

        دژیAhoora
      • HT گفت:

        چرا حرف مفت میزنی دوست من روز عرضه بده گرافیکش کم میشه مگه ویدیوی هستش که بسازن و با گرافیک های مختلف بیارن ۳۶۰ و ۷۲۰ و اینها …..بازی به بازی سازش ربط داره یکی میتونه فورزا خلق کن یکی میتونه کراس فایر درست کنه و جفتشون روی گیم پس هستن ایا گیم پس مقصر هستش خیر به بازی ساز ربط داره. …یا اون سمت یکی گاد و لست خلق میکنه یکی گادفال بابلیون ….حالا اینها بیاد مثلا روی یک چیزی مثل گیم پس ایا گرافیکش افت میکنه خیر ….همین شمای که حرف های جیم رایان رو الان تایید میکنیدو میگید درست میگه که بازی روز عرضه باعث کاهش کیفیت میشه باید بگم این بشر سیاست مدار هستش و حرفشو گوش کنی میفهمی و ماشالا تمام سیاست مدارها هم برای رسیدن به سود و پول هرکاری میکنن فرقی نداره چه جیم باشه چه فیل اسپنسر ….نمونش بگم همین جیم رایان میگفت سال ۲۰۱۷ و۲۰۱۶ که بازی های سرویس محور بدرد نخور ولی الان میگه بازی های سرویس محور خوبی مثل فورتنایت و وارزون …..
        یا میگفت بازی های سونی فقط مخصوص سونی هستش ولی دیدیم برای پول بیشتر زدن زیر حرفشون و برای پیسی پورت کردن ….و میبینیم هم به نفع سونی هستش عرضه روی پیسی هم به نفع گیمرها ….قطعا روز عرضه بیارن بازی رو برای گیمرها خیلی مفیده ولی چیزی که هست اینه که در واقعیت سونی سرمایه انچنانی نداره بخاد مثل ماکرو سافت سرویسی درست کنه که چندسال بعد سود بده برای همین اینها رو میگه که دهن بقیه رو ببسته …..چرا روی این سرویس مثل گیم پس بازی روز عرضه نمیاد …
        جواب …نه اقا سیاست مدار محترم اقای جیم رایان گفته گرافیک بازی افت میکنه😶😶🤐🤐🤐خدایش خنده دار نیست این حرف ها

        Ahoora
    • سلام

      اونوقت من میگفتم همه استودیو های سونی قرار هست بازی سرویس محور بسازند و سونی هم فهمید دوران بازی های داستانی و آفلاین به پایان رسیده هست سونی فن ها دیسلایک میدادن😹😹😹

      بفرما خود جیم رایان هم اعتراف کرد😹😹😹
      فقط قیافه هرمن هالست که می‌گفت ولی استیشن به ساخت بازی های داستانی و تک نفره ادامه خواهد داد😹😹😹😹

      Moein MM2دژیA,,shAhooraCommunistAmir mohsenah1372Tlou part 2 game of the centuryOld GamerP.morgan 𔓙more
    • سونی تو این یکسال دیمنز سولز و رچت اند کلنک و ریترنال و هورایزن فوربیدن وست ساخته، گاد اف وار و اسپایدرمن ۲ و ولوورین و کلی بازی داستانی دیگه هم سالهای آینده میان.
      سونی ساخت بازی داستانی سینگل پلیر آفلاین و سرویس محور مولتی پلیر آنلاین رو همزمان جلو میبره، هرمان هالست هم همینو گفت و شواهد هم تا الان همینو تایید میکنه (دیمنز سولز، رچت اند کلنک، هورایزن، ریترنال، گاد اف وار رگناروگ، اسپایدرمن ۲، ولوورین و…)

      Moein MM2A,,shAhooraThomas fu**ing shelbyDARKSIRENEmad-MartianAmir mohsenah1372Tlou part 2 game of the centuryEllie terminatormore
  • Ada گفت:

    اتفاقا کاش بگیره و همه ی بازیا روش بیان
    قبل اینکه مثلا اسپاتیفای بیاد (مثال میزنم) احتمالا همه همین فکرو راجبش میکردن مثلا میگفتن منطقی نیست آدم با ماهی ۱۰ دلار بتونه همزمان هم آلبوم اقای ایکس رو داشته باشه هم خانوم ایگرگ هم فلان هم بهمان. ولی جوری شد که حتی برای آرتیست صرفه داره آهنگشو اونجا قرار بده
    تو گیم یکم شرایط فرق داره همه کشورا به نت خوب دسترسی ندارن و مثلا توی کشور خودمون یه بازی چند ده گیگی میزان طول کشیدن دانلودش به روز میرسه (به هفته هم میرسه چی فک کردین😂) یعنی اگه بخوای از ۳ تا بازی استفاده کنی قشنگ چند روز درگیر دانلودی و عملا اشتراک ماهیانه نیست اسمش اشتراک سه هفته ایه برا ما
    جدا از قیمت دلاریش که همونجور که اکانت ۶ ماهی اسپاتیفای الان دوروبر ۲۰۰ تومنه اینم ردیفش میکنن واقعا اگه همه بازیا روش بیاد دلیلی نداره موفق نشه بنظرم
    حتی تو سالای آینده که میانگین سرعت دانلود کشورای بدبخت بالاتر بره مخاطباش هم به مرور بیشتر میشن و خیلی به صرفه گیمراست

    Moein MM2دژیAhooraah1372Hasan0930SquatlatexO2❤GOD OF WAR❤King Jim RyanTlou part 2 game of the century
    • سلام

      فرق آهنگ و بازی اینه که یک آلبوم آهنگ سرجمع ۱۰۰ هزار دلار هم هزینه ساخت نداره

      وای یک بازی ۲۰ ساعته الآن حداقل ۶۰ میلیون دلار هزینه ساختش هست

      Moein MM2Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryعلیSquatlatexammar_iraqiKing Jim RyanO2❤GOD OF WAR❤
    • Hasan0930 گفت:

      اتفاقا به نظر من سرویس اشتراکی در بازی خیلی بهتر از فیلمو موسیقی جواب میده چون یک موسیقی ۵ دقیقه است یا ده دقیقه و یک فیلم دوساعته ولی یک بازی می تونه حتی ۵۰ یا صد ساعت مخاطبو سرگرم کنه تا سرویس اشتراکیش رو تمدید کنه

      بزار این طوری بگم الان ساخت یک فیلم حداقل ۵۰ ملیون دلار هزینه داره که دو ساعت مخاطبو تو یک سرویس اشتراکی سرگرم می کنه ولی با پول دوتا فیلم میشه یک بازی ۱۰۰ ملیون دلاری ساخت که هم کیفیت داشته باشه و هم ۵۰ برابر یک فیلم مخاطبو سرگرم کنه و در نتیجه سرویسش رو بیشتر تمدید کنه

      اگه از ناحیه بودجه بخوای حساب کنی خیلی بازی می تونه از فیلم در سرویس اشتراکی بهتر عمل کنه تازه هر بازی که ۱۰۰ ملیون دلار خرج ساختش نیست تو گیم پس بازی های ایندی که یکی دوملیون دلار هزینه ساختشونه هم هست که سرگرم کننده هم هستن…

      فقط بحث سر دانلوده که من هر شب ۳۰ گیگو راحت دانلود می کنم تازه تو کشورای خارجه این سرعت چند برابره و سال های بعد این سرعت چند برابر هم میشه من فکر نمی کنم در ده سال آینده دانلود ۵۰۰ گیگ یا یک ترا از اینترنت خیلی مثل زمان ما خرج برداره

      تازه تو بازی میشه خریدای درون برنامه ای هم گنجوند ولی توی فیلم و موسیقی که نمیشه خریدای درون برنامه ای گنجوند الان من اون روز حساب کردم فرزا هرایزن پنج نزدیک ۷۰ دلار فقط خریدای درون برنامه ایش بود یعنی اینا می تونن تمام هزینه ساخت بازی رو از خریدای درون برنامه ای به دست بیارن که این کار توی فیلم و موسیقی نمیشه کرد

      پس سرویس اشتراکی گیم از جهات متعددی از سرویس اشتراکی ویدئو و موسیقی می تونه بهتر عمل کنه هم از لحاظ بودجه هم از لحاظ خریدای درون برنامه ای

      Moein MM2CommunistAmir mohsenSquatlatexmohsenTlou part 2 game of the centuryHasan0930Arnoعلی...Eternal...more
      • ah1372 گفت:

        Cloud گیمینگ رو یادت رفت که دیگه اصلا نیازی به دانلود بازی با حجم بالا نیست

        SquatlatexTlou part 2 game of the centuryHasan0930علی
      • Arno گفت:

        دقیقا درست میگید – منطق حرفتون از جیم رایان بیشتر بود که فقط میخواست کار خودشو تو عرضه یه سرویس ناقص توجیه کنه

        دژیEmad-MartianStar1Amir mohsenah1372Tlou part 2 game of the centurySquatlatex
      • MEDIUM گفت:

        چیزی که بهش توجه نکردین تعداد موسیقی ، فیلم و سریال و بازی هایی که در یک ماه عرضه میشه…
        در حالی تو یک ماه به طور مداوم اهنگ فیلم و سریال پخش میشه بازی ها با تعداد کمتری عرضه میشن که تفاوت در کیفیتشون خیلی زیاد هستش ، میزان هزینه ای که ساخت بازی ها نیاز دارند رو هم درنظر بگیرید…
        ولی در اخر همه چیز به گیم پس مایکروسافت بر میگرده ، عرضه بازی های بزرگ در روز عرضه کاملا یه حرکت تبلیغاتی و بازاریابی هستش و باید دیدی مایکرو تا کی این رویه را ادامه میده ، من خودم فکر نمیکم در اینده به شکل چشمگیری این حرکت ادامه پیدا کنه و به صورت کم رنگ تر و بازی های کوچکتر تغییر جهت خواهد داد.
        ولی در اخر باید بگم من هم فکر میکنم عرضه بازی در روز انتشار بر روی همچین سرویس هایی در دراز مدت به نفع گیمر ها نخواهد بود ، چون به مرور کیفیت بازی ها پایین اومده و ساختارشون به سمت بازی های سرویس محور (که از طرق مختلف با فروش ایتم های گوناگون پول کسب میکنن )تغییر جهت خواهد داد.

        ah1372Tlou part 2 game of the centurySquatlatex
        • Ada گفت:

          درسته در کل در طول یه ماه تعداد ترک هایی که ریلیز میشه با گیم برابری نمیکنه (چه آمار کلی چه در کیفیت بالا) ولی اینم درنظر بگیرین یه گیمو میشه چندین ساعت بازی کرد و ارزش تکرار گیم از فیلم و سریال بیشتره مخصوصا گیمایی که چند پایان مختلف دارن

          Ada
  • نظرم رو به طور کامل تو یه کامنت دیگه میگم ففط به این یه تیکه دقت کنید

    (به جای سرویس‌های اشتراکی، جیم رایان در ادامۀ توضیح داد که باور دارد پلیرها در آینده بیشتر از قبل به سمت بازی‌های سرویس‌محور مانند Fortnite و Call of Duty Warzone خواهند رفت. تحت نظارت رایان، SIE بیش از پیش در بازی‌های آنلاین سرمایه‌گذاری و مدتی پیش نیز بانجی، خالق Destiny، را خریداری کرد)

    افسوس، افسوس و صد افسوس که ما شاهد این هستیم که هر دو طرف صنعت بازی (سونی و مایکروسافت) دارن با سرعت هر چه تمام تر به سمت تجربه های سرویس محور حرکت میکنند و بخش ناراحت کننده ماجرا اینجاست که بازی های تکنفره ای که ما باهاشون بزرگ شدیم دارن به سمت محو شدن پیش میروند یعنی یه جوری شده که بازیهای سطحی ای مثل وارزون و فورتنایت شدن main stream و دارن بازی های تکنفره رو به گوشه رینگ میبرن. یعنی کرونا بازی های چند نفره رو روی غلطک انداخت و سران صنعت بازی هم متاسفانه دارن این غلطک رو سرعت میبخشند با اتخاذ همچین تصمیمات مسخره ای. اون از پرفکت دارک و مایکروسافت که البته شایعه بود و امیدوارم درست نباشه و این هم از جیم رایان که داره با پررویی تمام رسالت سونی که بازی های ناب تکنفره هست رو زیر سوال میبره و به شکل کثیفی از بازی های چندنفره حمایت میکنه و میگه این ها آینده صنعت بازی هستند.

    Moein MM2Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryHaj_HosseinعلیSquatlatex❤GOD OF WAR❤ah1372اردک ایز هیِر ،،، دستو جیغو هوراااااااااBoy Gamermore
    • نه ، سرویس محور معنیش آنلاین آبدوخیاری مثل کالافو فورت نیست تا جایی که من فهمیدم ، پشتیبانی طولانی مدت از یه بازی یا آپدیت پی در پی ، مثلا جی تی ای(آفلاین) ، سرویس محور شه ، با آپدیت هی ماشین لباس بهش اضاف میکنن ، یا wow مگه بده اونم باید سرویس محور باشه دیگه ، از خداتم باید باشه یه شاهکار در حد گرد پای اون بسازن بشر😐آینده این صنعت که بخوای نخوایم کثیف هست ولی گیم داستانی دد نمیشه سلیقه ها مدام تغییر میکنه همین نمیزاره داستانی از بین بره

      Moein MM2Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryP.morgan 𔓙علیSquatlatexجیم
      • بله درسته ما سرویس محور خوب هم داریم اما
        ۱. سونی کارش سرویس محور ساختن نیست و با ساختن همچین بازی های پوچی فقط ارزش خودش رو میاره پایین
        ۲. جیم رایان در رابطه با وارزون و فورتنایت صحبت کرد. توجه کنید که wow ساخته بلیزاردی هست که کارش ساختن mmo و سرویس محور هست و اصلا نباید شرکتی به عظمت بلیزارد ( از نظر ساخت سرویس محور) رو با سونی که کوچکترین مهارتی در سرویس محور نداره مقایسه کنیم.

        اردک ایز هیِر ،،، دستو جیغو هورااااااااا
    • The Red Devil گفت:

      هرمن هالست قبلن توی ماه جون ۲۰۲۱ گفته بود بازی های داستانی دی ان ای ماست و به ساختشون ادامه میدیم
      متن اصلی حرفاش:
      Single-player, narrative-driven games — that’s our DNA. PlayStation Studios have made, in my mind, some of the most memorable narrative experiences available. We love making them, and we’ll keep making them as long as gamers enjoy them
      چند روز پیش هم بعد از خرید هیون گفت درسته که رو بازی های سرویس محور سرمایه گذاری کردیم ولی این به معنی کنار گذاشتن بازی های داستانی نیست و ساخت بازی های داستانی رو ادامه میدیم
      متن اصلی حرفاش:
      Obviously we will always carry on making these single-player narrative-based games such as Ghost of Tsushima, The Last of Us, and Horizon Forbidden West,. But you’ve spotted correctly that we have invested in live service games, because that’s incredibly exciting for us. It allows us to build larger worlds, it allows us to create really meaningful social connections between players.

      We have quite a few now in development or conceptualization, so yes we are setting up capabilities internally. But exactly for that reason, it is so exciting for us to welcome to the family a group of people who have a lot of experience with live service games.
      در کل هرمن میگه تا وقتی طرفدارا بخوان (یعنی تا وقتی خریدار داشته باشه) بازی داستان محور میسازیم . ولی اگه سلیقه مخاطبا سمت وارزون و فورتنایت بره و بازی داستانی خریدار نداشته باشه ساختش قطع میشه

      Moein MM2Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryEllie terminatorعلیSquatlatexجیمHaj_Hossein
      • هرمن هالست مقام بالایی در ساختار بازی های ویدیویی داره ولی نه به اندازه جیم رایان و اینکه ما باید به صحبت های آخر یک ساختار (هر ساختاری گیم. سینما. موسیقی و…) توجه کنیم هرچند من به طور کلی در مورد بازی های سرویس محور (انحصاری، مولتی و…) صحبت کردم و در پاراگراف آخر فقط به سونی اشاره داشتم

    • Haj_Hossein گفت:

      همین چند وقت پیش بود که یکی از سران سونی گفت به بازی های تک نفره وفادار میمونن😐

      Moein MM2Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryEllie terminatorHaj_HosseinS Ghost of SpartaSquatlatexجیم
  • O2 گفت:

    الان ایکس فنا میان خودزنی میکنن 😹😹😹
    بنازم رایان، بفشار 😁😁😁

    دژیعلیشبح اسپارتانSquatlatexجیم❤GOD OF WAR❤ah1372شبح گیمفا 👣King Jim RyanP.morgan 𔓙more
    • Vahid3333 گفت:

      انگار خودت بیشتر فشاری شدی 😂😂😂😂😂

      Moein MM2ah1372Tlou part 2 game of the centuryharvey bentHaj_HosseinعلیSquatlatexجیم❤GOD OF WAR❤
    • sorena گفت:

      این درد میتونه مشترک باشه و نهایتا برای هر طرف با شدت کم تر یا بیشتر اتفاق بیافته، این مسائل فن بازی نداره. درواقع این حرف های سرویس محور ترسناکن، و نتیجه اش فقط و فقط میشه داستان محور های کمتر یا داستان محور های شیر ده! از خودمون بپرسیم که چرا بیش از دو نسل گذشته و هنوز یک نسخه از gta داره فروخته می‌شه؟ چرا نباید تو این حدود ده سال یک نسخه جدید ازش نیامده باشه؟ این چیزیه که میتونه برای تمام اون بازی هایی که باهاشون خاطرات فوق‌العاده ای داشتیم بیافته. پس فن بازی برای ps یا xb اینجور موقع ها شرم آوره.

      Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryشبح گیمفا 👣Haj_HosseinP.morgan 𔓙علیشبح اسپارتان❤GOD OF WAR❤ah1372
      • این درد مشترک نیست. خودتو به ما نچسبون. ما تو همین یکسال دیمنز سولز و ریترنال و رچت اند کلنک و هورایزن و اسپایدرمن مایز مورالز داشتیم، چند ماه دیگه هم گاد اف وار میاد، بعد هم اسپایدرمن ۲ و ولوورین و…!
        سونی کنار شاهکارهای داستانیش میخواد با استودیوهای جدید مثل haven و بانجی بازی‌های سرویس محور هم بسازه تا سهمش از بازار بازی‌های آنلاین محفوظ باشه، پس لطفا نگو درد مشترک. بازی‌های بی‌کیفیت و سرویس محور فقط و فقط درد شما جعبه فن‌هاست

        Moein MM2Amir mohsenah1372Tlou part 2 game of the centuryO2Haj_HosseinP.morgan 𔓙Arnoعلیشبح اسپارتانmore
        • sorena گفت:

          هی میخوام وارد این بحث های سطح پایین نشم، ولی یه کج فهم با درک مطلب صفر جفت پا میپره وسط و به حایشه میره. د اخر زبان فهم! خوبه حالا سونی گفته قرار تا سال۲۵ چندتا بازی سرویس محور بسازه، خوبه حالا سونی بهترین استودیو هاش رو گذاشته برای ساخت بازی سرویس محور، خوبه حالا دو خرید اخر سونی هردو تمایل شدید به بازی های انلاین دارن، خوبه حالا رئیس بخش سرگرمی سونی امده از بازی های سرویس محور حرف می‌زنه تقشه راه ترسیم می‌کنه.

          ببینم اصلا متوجه حرف میشی یا همینطور یلخی میای یه چی گفته باشی؟؟

          Amir mohsenah1372Tlou part 2 game of the centuryO2UMK3SquatlatexHaj_Hosseinشبح گیمفا 👣
          • یکبار تو توییتر نادر فتوره‌چی امید توشه رو کوت کرد و توصیه جالبی بهش کرد. برو ببین چی بوده. اون توصیه من به توئه. اگه کامنتم تایید میشد همینجا بهت میگفتم.

            Tlou part 2 game of the centuryO2UMK3SquatlatexHaj_Hossein
          • Squatlatex گفت:

            اره واسه همینه که اینهمه بازی سینگل پلیر داده بیرون.
            داداش اینا برای چی برن طرفدارهای مولتی پلتفرم روبر بزنن وقتی استعداد دارن و استودیو خلق میکنن؟بله سرویس محور خریده چون نمیتونه خودش بسازه بر خلاف مایکرو که بیشتر تو کار سرویس محور بوده گفته جای گیم پس بازی سرویس محور میدیدم که یک چیزی تو مایه های همونه.الان هیلو سرویس محور رو به چه چه می‌کنی لست که یک بتل رویال تکراری نیست مشکل داره؟

            Amir mohsen
  • Vahid3333 گفت:

    هر چی جیم رایان تو این چند وقته گفته برعکس شده احتمالا اینم همین طوری میشه خیلی رو حرفش حساب نکنید

    Moein MM2Amir mohsenSquatlatexجیم❤GOD OF WAR❤O2ah1372Haj_Hosseinشبح گیمفا 👣𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    باهاش موافقم ، جالبه که پلی استیشن و ایکس باکس از این نظر راه جداگونه ایی رو در پیش گرفتن و این یک حق انتخاب فوق العاده به مخاطب خواهد داد 👍 به شخصه معتقدم بازی های بزرگ و پر خرج نباید روز انتشار بیاد رو سرویس بلکه با یکسال تاخیر یا بیشتر بیاد این مدلی هست که کیفیت بازی ها رو طی این سالها حفظ کرده و هر گونه ریسکی در این زمینه رو من نمیپسندم و اومدن بازی های بزرگ و داستانی از روز انتشار به روی سرویس های اشتراکی خطر اضافه شدن اِلمان های بازی های انلاین بهش رو زیاد میکنه و این عناوین رو میتونه به مرور از مسیر اصلیشون دور کنه البته این ها برداشت شخصی هست و چه خوب که مدیران پلی استیشن هم انقدر کیفیت بازی ها براشون مهم هست 👏😍

    Moein MM2Amir mohsenexampleS Ghost of SpartaعلیمحمدSquatlatexجیم❤GOD OF WAR❤ah1372more
    • Vahid3333 گفت:

      یوبی سافت و ea هم سرویسهایی دارن که روز عرضه بازیهاشون روش میاد و هیچ اتفاقی براشون نیفتاده اون وقت سونی اگه همچین کاری کنه ورشکست میشه و کیفیت بازیهاش میاد پایین؟؟؟ این حرفهایی که جیم رایان میزنه بهونس بشنو و باور نکن تازه سونی قطعا بیشتر از یوبی سافت و ea پول داره!!

      Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryعلیSquatlatexجیم❤GOD OF WAR❤
      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        یوبی سافت و ea کیفیت بازی های نسل هفتشون رو باد بُرده به عبارتی هر چی رو سرویس هاشون سرمایه گذاری کردن کیفیت بازی هاشون اومد پایین کافیست به نسل ۷ و ۸ و اثار این ۲ ناشر توجه کنیم ، منم صرفا نظرمو گفتم تحت تاثیر حرفای جیم رایان کامنت نزاشتم هر چند که باهاش موافقم.

        Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryexampleSquatlatex
      • Squatlatex گفت:

        الان یوبی سافت که منفور ترین تو صنعت گیمه Eaهم شیر دوش ترین هیچ اتفاقی براشون نیافتاده؟اساسین الان رو با نسل۷مقایسه کن همچنین خشونت dead speaceرو با jedi fallen orderکه قطع عضو نزاشتن تا سن بازی بیاد پایین.

        Amir mohsenah1372Tlou part 2 game of the century🤘Mohsenj74MEDIUM
  • RezaOmen گفت:

    یعنی سرویس جدیدتون دیگه دشمن صنعت گیم نیس!؟🤣🤣🤣

    Moein MM2RezaOmenAmir mohsenah1372علیSquatlatexشبح اسپارتانجیم❤GOD OF WAR❤Amoo_heshmatmore
    • example گفت:

      روزی که کیفیت بازی هاشو بخواد بیاره پایین تا روز عرضه رو سرویس عرضه شون کنه یا بازی با ۵۰۰ ساعت گیم پلی عرضه کنه که مجبور شی ۱ سال سرویس بخری تا تمومش کنی اره اون موقع دشمن صنعت گیمه! مونده حالا حالاها تا به مایکروسافت برسه

      Moein MM2RezaOmenAmir mohsenah1372Tlou part 2 game of the centuryEllie terminatorHaj_Hosseinعلیشبح اسپارتانSquatlatexmore
  • ah1372 گفت:

    بله که متقاعد نشده ، هر بازی به قیمت ۷۰ دلار رو با یه سرویس که سالی ۱۰۰ دلار هست که جایگزین نمی کنن، سودشون کم می شه، به نظرم گیم پس با ارائه بازی روز اول، یک مزیت بزرگ برای گیمرهاست

    Moein MM2Amir mohsenHaj_Hosseinعلیشبح اسپارتانSquatlatexجیم❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centurynaryhdmore
    • example گفت:

      اگه به بازی های در حد رقیب دسترسی میداشتین بعله!

      Moein MM2Tlou part 2 game of the centuryEllie terminatorP.morgan 𔓙علیشبح اسپارتانSquatlatexجیم❤GOD OF WAR❤ah1372more
      • ah1372 گفت:

        کدوم بازی رو میگی دقیقا؟ godfall ، kena, deathloop , ghostwire
        که داره میاد رو ایکس باکس و انحصار زمانی دارن ، بعدش هم انتشار بازی روز عرضه به نفع خودتونه ، ۷۰ دلار پول یه یه بازی نمی دید

        Moein MM2Tlou part 2 game of the centuryah1372Haj_HosseinSquatlatex
        • Squatlatex گفت:

          نمکدون همون kenaبهترین بازی ایندی سال شد. چرا از گاد فال مایه میزاری یادت رفته اون دوره کهxbox شاهکار مدیوم بازی پوینت اند کلیک موبایلی رو فقط داشتی در صورتی که سونی بهترین لانچ تاریخ رو داشت:رچت کاملا نسل بعدی دیمن سولز کاملا نسل بعدی ریترنال کاملا نسل بعدی‌،spider man miles morales.
          بعد از اون sifu, horizon forbidden West,و..‌.

          Moein MM2Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryah1372exampleHaj_Hossein
          • ah1372 گفت:

            پس شد پنج تا دیگه sifu , horizon , returnal ، spider man ، demon souls دیگه هنوز چیزی که انحصاری باشه لانچ نشده

            Moein MM2Squatlatex
            • Squatlatex گفت:

              الله اکبر اینهمه شکوه!!!.
              داداش رچت اند کلنک،توکیو،دث لوپ,گرن توریزمو۷،جت د فارشو اگه درست نوشته باشم،نسخه نسل بعدی با dlcگوست و دث،انچارتد کالکشن،ریمستر اسپایدی ۱ وبعضی بازی های کوچیک دیگه که اومده گادفال هم بازیه حالا هر چقدر بد هم که باشه کمه برات؟xboxرو چی میگی که شبیه ساز هواپیما رو با یک سال تاخیر آورد و هیلو با فورتزاش فقط انحصاری موند تازه سایکونانتز هم که رو psاومد.kena هم ناراحت نمیشم انحصاریه ایندی سال هم شده.

              Moein MM2
              • ah1372 گفت:

                Ghost wire و deathloop (این دوتا از استودیوهای ایکس باکس هستند) و kena و godfall انحصار زمانی هستند و روی ایکس باکس هم میان، دوست عزیز، بله بازیهای نسل قبل که ریمستر شدن رو هم اگه اضافه کنی زیاد می شه، من تمامی بازیهای نسل جدید رو حساب کردم وگرنه GTA , cyberpunk و خیلی بازیهای دیگه هم که آپدیت نسل جدید آمده براشون نسل جدید حساب می شدند دیگه ؟؟

                • Squatlatex گفت:

                  مگه ایکس باکس چندتا بازی داده همین الان لاین اپش کویره فقط یک استارفیلد رو داره که لطف نمیکنه یک گیم پلی ازش نشون بده.همین تازگی ها sifu, horizonوگرن توریزمو بعدش گاد رو میخواد بده بیرون بازی رو که کشت نمیکنن چند سال روش وقت میزارن برای همینه میگه نمیتونیم رو سرویس بیاریم چون سرویس همیشه باید در باشه و جوری باشه که طرف هر ماه یا هرسال بیاد اشتراک بگیره نمیتونن بجاش رفتن سراغ سرویس محور این حرف اشتباه که رقیب ها عین هم عمل کنن هر کسی سیاست خودش رو داره.

                  Moein MM2ah1372
        • Haj_Hossein گفت:

          مایکروسافت یه ثروت بزرگ داره و میتونه ضرر های گیمپس رو تحمل کنه،اما سونی همچین بودجه ای نداره.
          چرا متوجه نمیشید؟!

          Moein MM2Amir mohsenTlou part 2 game of the centuryexampleSquatlatex
          • ah1372 گفت:

            پس ضررهای سونی رو بازی کن باید پرداخت کنه؟

            Moein MM2Amir mohsenSquatlatex
            • Squatlatex گفت:

              میری کباب میخری داری پول ضرر گوشت خریدن رستوران دار رو میدی؟گیم پس ایناش صنعت گیم رو به فنا می‌بره دیزنی رو ببین یک زمان هر کدوم از شخصیت هاش یونیک بودن اما بخاطر سرویس الان همش کلیشه می‌سازم دوتا دوست یا شخصیت اولش باهم خوبن وسط فیلم دچار. سختی میشن و دوستشون خدشه دار میشه آخرشم با هم دوباره دوست میشن و مشکلشون حل میشه حالا تو صنعت گیم هم میشه بازی سرویس محور که هی بخاطرش اشتراک باید بخری.

              Moein MM2
  • از آخرش خوشم نیومد. طرفدار سونی بازی سینگل پلیر داستانی و آفلاین مثل لست و گاد و اسپایدرمن میخواد نه بازی سرویس محور

    Moein MM2exampleAmir mohsenTlou part 2 game of the centurySquatlatex
  • Goge گفت:

    نه داداش ایرانی اصیل با نت ۲۵۶ کیلوبایت بر ثانیه باور داره آینده صنعت گیم بر پایه سرویس و کلاد گیمینگ خواهد بود🤣

    Moein MM2Thomas fu**ing shelbyAmir mohsenTlou part 2 game of the centuryEllie terminatorMEDIUMS Ghost of SpartaعلیSquatlatexجیمmore
  • SiRSiNa گفت:

    اگه نمیشه پس چرا خودشون سرویس اشتراکی گذاشتن در حالی که یه روزگاری کارشون فقط کوبیدن گیم پس بود….
    منم از سرویسای اشتراکی خوشم نمیاد اما جیم رایان هم داره دروغ میگه…

    Moein MM2Amir mohsenHaj_HosseinTlou part 2 game of the centurySquatlatexP.morgan 𔓙علیجیم❤GOD OF WAR❤ah1372
    • Ashen One VII گفت:

      به همون دلیلی که فیل اسپنسر میگفت دوران بازیای داستانی تموم شده

      Moein MM2Amir mohsenHaj_HosseinTlou part 2 game of the centurySquatlatexErfan Teax Plays
    • Squatlatex گفت:

      باسرویس اشتراکی مشکل ندارن با اومدن بازیAAAروز عرضه مشکل دارن هر وقت درک کردی همانا اون روز عید منه.

      AliAmir mohsenah1372
      • SiRSiNa گفت:

        برو از الان عیدتو بگیر چون میدونم و میفهمم چی میگی….
        ولی با اومدن روز عرضه مشکل دارن ، چون مثل مایکرو بودجه خیلی زیاد ندارن که روز عرضه بازیا رو بیارن… ، واسه همین میگن بزار بگیم روز عرضه آوردن بده….
        در ضمن اون زمان هم با کل گیم پس مشکل داشتن چون «همه بازیا» رو میاورد اما سرویسای پلی فقط یه تعداد کمی رو و همین باعث جلو افتادن گیم پس میشد و مدیرای بخش پلی هم فشار میخوردن و میگفتن بزار به یه بهانه ای بکوبیمش….
        هروقت تو هم کارهای رسانه ای رو درک کردی اون روزم عید منه

        • Squatlatex گفت:

          کار رسانه ای یعنی چی گفتن گیم پس سیستمش هنوز به سوددهی نرسیده که امار درستی بود ۸۰میلیارد دلار هزینه اش کردن رشد عادی هم که نداره میخوای سونی با اینا رقابت کنه؟در ضمن وقتی هنوز مشتری مخصوص به خودش رو داره هورایزن از الدن رینگ رو کنسولpsبیشتر فروخت و بازی های سونی اکثرا فروش ادامه دار دارن مثل لست که تو سه هفته۴میلیون فروخت برای چی برن از مایکرو کپی کنن؟هرکی سرویس بهتر میخواد مایکرو بازی داستانی میخواد سونی نمیگم مایکرو نداره داره ولی به پای سونی نمی‌رسه.

        • Ali گفت:

          بله. سونی همچین بودجه‌ای نداره. مثالی از ۷۰ میلیارد دلار!!! میزنم تا میزان پول رو درک کنی.
          هر کنسول استاندارد با قیمت ۵۰۰ دلار فروش میره. صرفنظر از ضرر سال اول عرضه و بهای تولید در چرخه ۷ ساله کنسول، چنانچه صفر تا صد این ۵۰۰ دلار رو عین سود برای کمپانی در نظر بگیریم، از فروش هر یک میلیون کنسول مبلغ پانصد میلیون دلار به دست میاره. اگه صد میلیون کنسول بفروشه، مبلغ ۵۰ میلیارد دلار به دست میاره.
          به عبارت دیگر مبلغ ۷۰ میلیارد دلار برابر است با قیمت ۱۴۰ میلیون دستگاه کنسول پانصد دلاری!!!
          وقتی همچین هزینه‌هایی رو میبینید باید به اصل نیت سود شک کنید. مایکرو تا ۵ نسل دیگر ایکس باکس هم نمیتونه این سرمایه رو برگردونه. حالا انتظار داری سونی بیاد با همچین رقیب دیوانه‌ای چه کار بکنه؟؟؟ ایکس باکس در نسل هفتم به شدت رشد داشت و اشتباه استراتژیک مایکرو در نسل هشتم موجب شد که به شدت از رقیبش عقب بیفته. الان برای جبران چنین فاصله‌ای احتیاج داره که همچین اعمال دیوانه‌واری انجام بده. ولی خب قرار نیست هرکسی کاری کرد بقیه هم تکرارش کنند. نینتندو و سونی از قدیمی‌های این صنعت هستند و فعلا قصد ندارن قدم در چنین راهی بگذارند. چون اولا نیازی نیست و ثانیا بودجه چنین کاری هم ندارند. مایکرو فقط از بخش آفیس و ویندوزش درآمد ده‌ها میلیارد دلاری سالانه داره. سونی و نینتندو به همچین چاه پولی دسترسی ندارن!! تا جایی که اطلاع دارم بخش‌های دیگر کمپانی سونی سود ده نیستند و تنها بخش پلی استیشن بوده که همیشه سودآور مانده. بنابراین چنانچه شرکت‌های سنتی این بخش در چنین راهی قدم بگذارن، مطمئن باش از میزان سود آنها کم میشه. چنانچه سود کم بشه، امکان هزینه بیشتر برای پروژه‌های آینده از بین می‌رود. هرچه پول کمتری به استودیوها تزریق بشه هم کیفیت به مراتب پایین‌تر میاد.

          • SiRSiNa گفت:

            جالب نبود دیگه نفرستید
            سونی خودش با آوردن یه سرویس جدید مشخصا قدم تو همون راه گذاشته کم و بیش پس حرفتون غلطه(مثال دومش هم اومدن بازیای پلی رو پیسی…)
            به هر حال وقتی مدیرای پلی یه کاری رو نمیکنن به نظرم لزومی نداره بیان چپ و راست تیکه بندازن که گیم پس بده…

  • Amoo_heshmat گفت:

    خدایی چرا بعضیا اینقدر تعصبین قبل از این سرویس میگفتن گیم پس دشمن صنعت بازیه ولی الان هیچی نمیگن
    چند ساعت پیش فهمیدم ۲.۵ میلیارد دلار گیم پس برا سازنده های مستقل سود داشته
    این دشمن صنعت گیمه؟

    A,,shah1372Tlou part 2 game of the centurySquatlatexHaj_Hosseinعلیشبح اسپارتانجیم❤GOD OF WAR❤...Eternal...
    • جیم گفت:

      داداش فکر کردی اینا خودشون نمیدونن؟
      میدونن ولی تعصبشون نمیزاره قبول کنن
      وقتی طرف میگه به جای ۶۰ دلار ۱۰۰ دلار برای بازی های سونی بدم یعنی قشنگ معلومه مغزشو قورت داده

      Amir mohsenah1372Tlou part 2 game of the centurySquatlatexجیمHaj_Hossein
    • Squatlatex گفت:

      کدو یکی از اون بازیساز های مستقل با۱۰هزار دلار مایکرو که حق ارائه بازی رو گیم پس رو میپردازه تبدیل به یک استودیو خفن شده؟سونی صفر تا صد هزینه های بازی ایندی مثل ریترنال یا sifuرو تقبل می‌کنه تازه بعد از یک سال که فروشش رو کرد میاره رو سرویس اتفاقا رو همین سرویس جدید ریترنال قراره بیاد.

      Amir mohsenah1372Tlou part 2 game of the centuryErfan Teax PlaysUMK3Haj_Hossein
  • The Red Devil گفت:

    بنظرم سونی تا الان داشت روند رشد گیم پس رو آنالیز میکرد ، از آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۰ ماهی یک میلیون نفر به کاربرای گیم پس اضافه میشد اگه همون سرعت ادامه پیدا میکرد یا اینکه شتابش بیشتر میشد سونی هم بازیاشو روز عرضه رو سرویس میزاشت
    اما وقتی تب و تاب اولیه از بین رفت و سرعت رشد گیم پس کم شد سونی هم منصرف شد و به آینده گیم پس شک کرد
    الان سرعت رشد گیم پس ماهی ۶۰۹,۰۰۰ نفره از ۸ بهمن ۹۹ تا ۲۸ دی ۱۴۰۰ تعداد ۷ میلیون نفر اضافه شده
    سونی فعلاً خطری احساس نمیکنه تا وقتی که به ۵۰ میلیون برسه که با روند فعلی ۳.۵ سال طول میکشه اونموقع احتمالاً سونی بازی هاشو روز عرضه بزاره رو سرویس

    A,,shAmir mohsenTlou part 2 game of the centuryHaj_HosseinSquatlatex
  • Ali گفت:

    نتفلیکس با بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک که به تازگی هزینه اشتراک هم گرون‌تر کرده و تند به تند هم سریال کنسل میکنه رو با جامعه گیمینگ نمیشه مقایسه کرد. با یه گوشی ۵۰ دلاری هم میشه از نتفلیکس و اسپاتیفای استفاده کرد. ولی بازی چطور؟؟
    ایکس باکس در نسل هشتم خیلی عقب افتاد و مایکرو با گیم پس تمام تلاشش رو میکنه که فاصله رو جبران کنه. ولو با وجود ضرر ده بودنش و یا خرید ۷۰ میلیارد دلاری‌اش!!!
    ولی سونی همچین فشاری رویش نیست و لازم هم نیست با عرضه گیم روی سرویس در روز انتشار خودزنی کنه.

    A,,shAmir mohsenHaj_HosseinTlou part 2 game of the centuryexampleThe Red DevilSquatlatex
  • example گفت:

    خب این همون حرفیه که ما هم میزدیم!
    نمیشه هم روز عرضه بیاری رو گیم پس و هم کیفیت رو بالا نگه داری!
    باید یه سری المان ها فدا بشن!
    مثلا برای هیلو! بازی نصفه عرضه میشه، و میره سمت سرویس محور شدن! و قراره با اپدیت های مختلف تازه اون چیزی که میبایست اول عرضه میشد رو به مرور تکمیل میکنن! حالا فرض بگیرید که شما فن سرسخت هیلو باشید! چند بار باید گیم پس ۱۶ دلاری بخرید تا از بازی نهایی لذت ببرید بعد از یکی دو سال اپدیت دادن؟
    نمونه دیگه اش تبدیل بازی سینگل پلیر و داستانی پرفکت دارک به بازی سرویس محور!
    فورتزا که سرویس محور هست!
    درسته بازی ها تک نفره مثل استارفیلد هم عرضه میشن اما فکر میکنید مایکرو چرا دست گذاشته رو همچین استودیوهایی؟ قطعا به خاطر اینکه بازی سینگل پلیر با مدت زمان بالا تولید میکنن! و این همون چیزی هست که مایکرو میخواد! شما مجبور باشی چندین ماه گیم پس رو شارژ کنی!
    درسته که بعضا بازی های با کیفیتی هم ممکنه عرضه بشه اما سیاست نگه داشتن پلیر پای گیم پس یواش یواش کیفیت نهایی رو پایین خواهد اورد
    اما از اون طرف بازی های تاپ سونی که خیلی ها کنسولش رو به خاطر اونا میخرن بازی های سینگل پلیر با مدت زمان ۲۰-۳۰ ساعت هستن
    اگه قرار باشه همچین بازی های پرخرجی روز عرضه وارد سرویس بشه قطعه سونی مجبور خواهد بود از کیفیت بزنه یا ببرتشون سمت سرویس محور شدن!
    اما خوشبختانه سونی با خریدن استودیوهایی برای عرضه بازی های صرفا سرویس محور خلاء عرضه نشدن بازی ها در روز عرضه روی سرویسش رو مرتفع میکنه و همچنان هم بازی های باکیفیت تک نفره به همون فرم سابق هم عرضه خواهد کرد
    جامعه طرفدارا هم هیچوقت کیفیت رو فدای کمیت نخواهند کرد!
    سونی ممکنه در کنار بازی های تاپ سینگلش بازی های مشابه مایکرو هم تولید کنه اما مایکرو قرار نیست بازی مشابه سونی تولید کنه
    و هیچوقت هم نمیشه ازش همچین انتظاری رو داشت، هدفش تولید ماهانه یک انحصاریه و میخواد گیم پسش رو پر کنه
    مثل پدری که ۲۰ تا بچه داره و اینکه این بچه ها عاقبت بخیر بشن چندان براش اهمیتی نداره، صرفا میخواد دورش شلوغ باشه!! حالا ممکنه این وسط تقی به توقی خورد یکدوم دکتری مهندسی چیزی شد و شد مایه افتخار!

    Amir mohsenSquatlatexah1372Haj_Hossein
    • عزیز کاری با کامنتت ندارم

      فقط مثال آخرت ،مثل پدری که ۲۰ تا بچه داره و آینده بچه هاش براش براش اهمیتی نداره 😑😑😑تا فرانکفورت😑😑

      وقتی درکی از پدر بودن نداری ،مثالی نزن که هیچ معنی نداشته باشه ….
      من پدر دوتا کودک هستم و با این درک دارم بهت کامنت میدم ، اگر ۱۰۰ تا دیگه هم داشتم ،دوست داشتم همشون عاقبت به خیر بشن ❤❤❤

      ah1372Squatlatex
    • Squatlatex گفت:

      دقیقا چرا شینجی میکامی که آنقدر از دکلش بالا میرن اومد یک حرف دوپهلو زد دقیقا کاری که فیل اسپنسر همیشه انجام میده گفت گیم پس به ما اجازه ساخت بازی AAAو کم هزینه رو میده این یعنی چی؟چرا باید اسم بازی کم هزینه توسط همچین ادمی زده بشه.بعدم مدیریت و خلاقیت از هر چیزی مهم تره تو این صنعت وگرنه گوگل و مایکرو الان حاکم صنعت گیم بودن.سونی اون دسته که میخوان اشتراک بگیرن رو میاره سمت سرویس محور هاش تقریبا همون حرکت مایکروعه ولی جدا شده است کالکشن بازی میخوای nowبا پلاس،.بازی با پشتیبانی بالا میخوای بانجی و…سینگل پلیر ناتی داگ و…هستن همه جوره میخواد همه قشر رو راضی نگه داره آخه مگه میشه بازی ناتی داگ که ۲۰۰۰نفر به مدت ۴سال کار کردن مفتی بیاد رو سرویس بخدا یاد دوران pcگیمریم تو نیل۶افتادم که یک سی دی بازی صدتایی میگرفتم از۱۰۰تا ۵تاش خوب بود ولی یک دیسک آرخام میگرفتم با همون قیمت بازی صدتایی ها ولی شاهکار به تمام معنا نسیبم شد برای همینه ps5 رو انتخاب کردم گرون تره ولی من خاطرم جای صدتا بازی در ماه ۳تا شاهکار برم عمق و فلسفه بازی رو درک کنم خودم اصلا بشم همون شخصیت بازی.

      ah1372example
پلی استیشن: سرویس‌های اشتراکی بازی به مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد