۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا
۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا
۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا
۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا

۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا

دنیای بازی‌ها، دنیایی بسیار هیجان‌انگیز است و اقتباس‌ها از آن‌ها نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسند. در ادامه، ۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‌های ویدیویی را معرفی می‌کنیم.

ساخت اقتباس‌های سینمایی و سریالی از بازی‌های ویدیویی، امروزه چندان تازه نیست؛ در سال‌های اخیر، هالیوود مدام در حال توسعه فرنچایزهای بیشتری بوده است. فیلم‌هایی همچون آنچارتد (Uncharted)، مهاجم مقبره (Tomb Raider)، شکارچی هیولا (Monster Hunter)، کاراگاه پیکاچو (Detective Pikachu) و سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) روی پرده سینماها و سرویس‌های آنلاین پخش شدند و توانستند تا موفقیت‌هایی نیز کسب کنند.

از سوی دیگر،‌ گسترده‌تر شدن سرویس‌های آنلاین سبب شده تا سرویس‌هایی همچون آمازون و نتفلیکس قادر باشند تا از بودجه‌های بسیار بالایی برای تولیدات خود استفاده کنند و محتواهای طولانی‌تری نیز تولید نمایند. به عنوان مثال،‌ نتفلیکس به جای ساخت یک فیلم یا انیمیشن از بازی League of Legends، انیمیشن سریالی آرکین (Arcane) را تولید کرده است.

در طی سال‌های گذشته، استانداردهای بازی‌های ویدیویی بسیار رشد کرده است و کیفیت هنر و داستان‌سرایی در این آثار بسیار زیاد شده است. از همین رو، دنیای گیم بسیار رشد کرده است و همین می‌تواند بازاری برای فیلم‌های اقتباسی از بازی‎های ویدیویی باشد.

بازی‌های ویدیویی‌ای همچون آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) و فال‌اوت (Fallout)، طرفداران بسیار زیادی دارند و داستان زیادی نیز می‌توان بر اساس آن‌ها تولید کرد و همین،‌ توجه تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازان هالیوودی را به خود جلب کرده است. در ادامه، به معرفی هفت اقتباسی هیجان‌انگیز از بازی‌های ویدیویی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بوردرلندز (Borderlands)

بوردرلندز borderlands

بازی «بوردرلندز» برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه شده بود. این بازی جهان باز توسط استودیو Gearbox توسعه داده شده و از نظر منتقدان نیز با استقبال خوبی روبه‌رو شد. این بازی توانست تا در پایان سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۲ میلیون نسخه فروش داشته باشد و از لحاظ مالی، بسیار موفق باشد. در سال‌های پس از آن نیز چندین دنباله و DLC برای آن توسعه داده شد که این فرنچایز را گسترده‌تر و برجسته‌تر کرد.

در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی،‌ کمپانی لاینزگیت اعلام کرد که در حال توسعه اقتباسی سینمایی بر اساس این بازی است. پنج سال پس از این خبر، اعلام شد که الی راث (Eli Roth) قرار است کارگردانی این اثر را در دست داشته باشد. پس از آن نیز مشخص شد که کیت بلانشت (Cate Blanchett) قرار است نقش شخصیت اصلی فیلم به نام لیلیث را بازی کند؛ لیلیث یک قانون‌شکن مرموز است که به سیاره خود به نام پاندورا باز می‌گردد تا دختر گمشده قدرتمندترین مرد جهان به نام اتلس را پیدا کند. نقش اتلس را ادگار رامیرز (Edgar Ramirez) بازی خواهد کرد.

از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به کوین هارت (Kevin Hart)، جک بلک (Jack Black)، جیمی لی کرتیس (Jamie Lee Curtis) و فلورین مونتینو (Florian Munteanu) اشاره کرد.

فیلمبرداری فیلم «بوردرلندز» در ماه ژوئن سال گذشته میلادی به پایان رسیده است اما هنوز تاریخ اکرانی برای آن مشخص نشده است. امید می‌رود که این فیلم در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شود.

فیلم بایوشاک (Bioshock)

فیلم بایوشاک bioshock

بازی «بایوشاک» یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ به شمار می‌رود؛ این بازی در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط Take Two Games عرضه شده بود و توانست تا توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. طراحی منحصربه‌فرد، گیم‌پلی و داستان‌سرایی برجسته این بازی، آن را به یک اثر خارق‌العاده تبدیل کرده بود.

اتفاقات بازی «بایوشاک» در یک شهر زیرزمینی به نام راپتور رخ می‌دهد؛ این شهر، یک شهر آزاد بوده که زیر سلطه ADAM درآمده است؛ ADAM یک ماده مرموز و تغییردهنده ژن است که به مصرف‌کننده خود قدرت‌های فرابشری می‌دهد. در سال ۲۰۱۰ میلادی،‌ کارگردان فیلم دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) یعنی گور وربینسکی (Gore Verbinski) قرار بود تا سکان کارگردانی این فیلم را در دست داشته باشد اما توسعه این فیلم در نهایت به ثمر ننشست.

در فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی، مدیر Take Two Games اعلام کرد که کمپانی نتفلیکس در حال توسعه فیلمی بر اساس بازی «بایوشاک» است. در حال حاضر، اطلاعات چندانی از این فیلم در دست نیست اما مطمئنا، این خبر باعث خوشحالی طرفداران این بازی شده است.

سریال فال‌اوت (Fallout)

سریال فال‌اوت fallout

یکی دیگر از فرنچایزهای بسیار مورد تحسین در این فهرست، فرنچایز «فال‌اوت» است. این فرنچایز از زمان عرضه اولین بازی خود در سال ۱۹۹۷ میلادی توانسته تا توجه گیمرهای زیادی را به خود جلب کند. این مجموعه بازی در ابتدا توسط Bethesda توسعه داده شده بود و در ادامه به یک بازی اکشن جهان باز تبدیل شد. در این بازی، گیمرها می‌توانند در درون زمین‌های بایر و آسیب دیده از بمب‌های اتم سفر کنند و با راهزن‌ها و جهش‌یافته‌ها مبارزه کنند.

در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی، خالق سریال وست‌ورلد (Westworld) یعنی جاناتان نولان (Jonathan Nolan) و لیسا جوی (Lisa Joy)، اعلام کردند که در کنار Bethesda، استودیو آمازون و استودیو کیلتر فیلمز در حال توسعه سریالی بر اساس بازی «فال‌اوت» هستند. در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی نیز نویسنده فیلم «مهاجم مقبره» یعنی جنوا رابرتسون دوورت (Geneva Robertson-Dworet) به این پروژه پیوسته است.

در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز اعلام شد که ستاره سریال جمستون‌های نیکوکار (The Righteous Gemstones) و سریال موجه (Justified) یعنی والتون گاگینز (Walton Goggins) قرار است نقش اصلی سریال «فال‌اوت» را به تصویر بکشد.

سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)

سریال آخرین بازمانده از ما the last of us

در سال ۲۰۱۳ میلادی، Naughty Dog بازی «آخرین بازمانده از ما» را عرضه کرده بود. این بازی نیز در سراسر جهان بسیار مورد تحسین واقع شده بود. جلوه‌های ویژه، گیم پلی و داستان‌سرایی این بازی، از نکات برجسته آن به شمار می‌روند. این بازی،‌ یک قاچاقچی به نام جوئل را دنبال می‌کند که وظیفه یافته تا یک دختر جوان به نام الی را از یک سرزمینی پساآخرالزمانی که پر از موجوداتی شبیه به زامبی هستند،‌ عبور دهد.

دنباله این بازی به نام «آخرین بازمانده از ما ۲» نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد و توانست تا تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزد. پس از آن نیز شبکه اچ‌بی‌او دستور ساخت یک سریال بر اساس این بازی‌ها را داد.

بازیگران سریال «آخرین بازمانده از ما» شامل ستاره سریال ماندلورین (The Mandalorian) یعنی پدرو پاسکال (Pedro Pascal) در نقش جوئل و بازیگر سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی بلا رمزی (Bella Ramsay) در نقش الی است. کریگ مازین (Craig Mazin)، نویسنده سریال چرنوبیل (Chernobyl) و نیل دراکمن (Neil Druckmann)، خالق هر دو بازی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فصل اول سریال «آخرین بازمانده از ما» را در دست دارند.

فیلمبرداری سریال از اواخر ماه ژوئیه سال گذشته شروع شده و انتظار می‌رود در ماه ژوئن سال جاری به پایان برسد. این سریال قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی از شبکه اچ‌بی‌او پخش شود.

انیمیشن برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros)

انیمیشن برادران سوپر ماریو super mario bros

یکی از برجسته‌ترین و طولانی‌ترین بازی‌ها در تاریخ، بازی برادران سوپر ماریو است. این بازی از میانه دهه هشتاد میلادی کار خود را آغاز کرده بود و تا به امروز، توانسته تا به یک فرنچایز بسیار گسترده تبدیل شود. در دهه نود میلادی، یک فیلم لایو اکشن از این بازی ساخته شد که با شکست روبه‌رو شد.

حال قرار است یک اقتباس سینمایی جدید از این بازی ساخته شود. در حال حاضر، این فیلم هنوز عنوانی رسمی ندارد و برای چندین سال است که در دست توسعه قرار دارد. توسعه این فیلم از سال ۲۰۱۷ میلادی شروع شده بود و کمپانی نینتندو همکاری خود را با کمپانی یونیورسال و استودیو ایلومینیشن اعلام کرد بود.

کارگردانی این اقتباس انیمیشنی را آرون هورواث (Aaron Horvath) و مایکل جلنیک (Michael Jelenic) بر عهده دارند. کریس پرت (Chris Pratt) در نقش ماریو، چارلی دی (Charlie Day) در نقش لوییجی و آنا تیلور جوی (Anya Taylor Joy) در نقش شاهزاده پیچ، صداپیشگان این انیمیشن خواهند بود.

سریال خدای جنگ (God Of War)

سریال خدای جنگ god of war

در اوایل ماه مارس سال ۲۰۲۲ میلادی، استودیو آمازون اعلام کرد که در حال مذاکره با Playstation است تا بازی «خدای جنگ» را به یک سریال لایو اکشن تبدیل کند. خالق سریال گستره (The Expanse) یعنی مارم فرگوس (Mark Fergus) و هاوک اوتسبی (Hawk Otsby) قرار است سکان ساخت این سریال را در دست داشته باشند.

بازی «خدای جنگ» برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی عرضه شده بود و داستان یک جنگجوی اسپارتان به نام کراتوس را دنبال می‌کند. خدای جنگ یونانی به نام آریس، او را فریب داده تا خانواده‌اش را بکشد و از همین رو، این جنگجو به دنبال انتقام گرفتن از خدایان المپوس است.

این مجموعه بازی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و هفت بازی منتشر شده برای آن در دوران یونان باستان رخ می‌دهند و جدیدترین بازی این مجموعه نیز در نروژ باستان جریان دارد. در این بازی،‌ کراتوس به همراه پسر خود به نام آتریوس باید با خدایان قدیمی شمالی روبه‌رو شوند. دنباله‌ای برای این بازی تحت عنوان خدای جنگ: رگناروک (God of War: Ragnarök) قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه شود. در صورت چراغ سبز گرفتن این پروژه، این بازی نیز به یکی دیگر از بازی‌های پلی‌استیشن تبدیل خواهد شد که به دنیای سینما و سریال راه پیدا کرده است.

سریال هیلو (Halo)

سریال هیلو halo

در این فهرست، تنها سریال «هیلو» است که اولین قسمت آن پخش شده است و انتظار طرفداران برای آن به سر رسیده است. اولین قسمت این سریال پخش شده اما فصل اول آن، هشت قسمت دیگر دارد که روزهای پنجشنبه منتشر خواهند شد.

بازی «هیلو» داستان یک سرباز بسیار قدرتمند به نام مسترچیف را روایت می‌کند که باید با گونه‌ای از بیگانگان به نام کاوننت مبارزه کند. توسعه این بازی را Bungie برعهده داشته است و باید گفت که این مجموعه بازی، یک فرنچایز برجسته برای کنسول ایکس‌باکس محسوب می‌شوند. از سال ۲۰۰۱ میلادی که اولین بازی این مجموعه عرضه شده بود، تاکنون چندین دنباله، پیش‌درآمد و نسخه فرعی از آن ساخته شده است.

بازیگر سریال خدایان آمریکایی (American Gods) یعنی پابلو شرایبر (Pablo Schreiber) نقش اصلی سریال «هیلو» یعنی مسترچیف جان ۱۱۷ را به تصویر می‌کشد. جن تیلور (Jen Taylor) نقش کورتانا، دستیار هوش ‌مصنوعی مسترچیفر را به نمایش می‌گذارد. دیگر بازیگران سریال نیز شامل ناتاشا مک‌الهون (Natascha McElhone)، چارلی مورفی (Charlie Murphy) و بوکیم وودبین (Bokeem Woodbine) است.

فصل اول سریال «هیلو» شامل ۹ قسمت است؛ سرویس آنلاین پارامونت پلاس این سریال را برای فصل دوم تمدید کرده است.


در این مطلب، به معرفی هفت اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‌های ویدیویی پرداختیم. مطمئنا در صورت موفقیت این اقتباس‌ها، چشم‌انداز اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی تغییر خواهد کرد.

منبع: کولایدر

Moein MM2Lone wolfHunTeR007IrNداناعلیپوکرفیسCorvoDARKSIREN❤GOD OF WAR❤SquatlatexیوهانKurosLonesome guyalinerdSami 227meysambSamantavakoliMengoArnaldo0ashil0omore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا
۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا
۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا
۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا
۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۷ اقتباس هیجان‌انگیز از بازی‎‌های ویدیویی - گیمفا