بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود
بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود
بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود
بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود

بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود

امیرعلی قربان‌پور
۰۰:۳۶ ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
xbox cloud gaming

طی ویدئویی جدید، مایکروسافت به معرفی بخشی جدید در Xbox Game Studios می‌پردازد و هدف آن را ساخت بازی‌های مخصوص به فضای ابری عنوان می‌کند.

سرویس ابری ایکس باکس یا همان Xbox Cloud Gaming، یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی مایکروسافت در صنعت بازی‌های ویدئویی بوده است و با توجه به موفقیت‌های اخیر ایکس باکس در این زمینه، عجیب نیست که این شرکت برای توسعه و گسترش آن اقدام کند.

به‌گزارش رسانه‌ی VGC، مایکروسافت بخش جدیدی را در Xbox Game Studios تأسیس می‌کند که بر ساخت و توسعه‌ی بازی‌های ابری انحصاری ایکس باکس متمرکز خواهد بود. کیم سوئیفت (Kim Swift) که به‌عنوان طراح بازی در ساخت بازی‌های Portal و Left 4 Dead 2 فعالیت داشته است و سال گذشته، به‌عنوان کارگردان ارشد به تیم Xbox Cloud Gaming پیوسته بود، رهبری این بخش را بر عهده خواهد داشت.

طی یک فایل ویدئویی، سوئیفت به شرح اهداف این بخش تازه‌تأسیس پرداخته و گفته است:

این بخش، با هدف ساخت بازی‌های ابری، با تیم‌های بازی‌سازی در سطح جهانی همکاری خواهد کرد تا تجربه‌هایی بی‌سابقه برای بازی‌بازان به ارمغان بیاورد که تنها با فناوری فضای ابری قابل دستیابی است.

کیم سوئیفت

شایان ذکر است که در حال حاضر، سرویس‌هایی چون PlayStation Now و Xbox Game Pass شامل بازی‌هایی می‌شوند که برای اجرا در کنسول‌های خانگی طراحی شده‌اند و اگر بدون استفاده از این سرویس‌ها نصب شوند نیز، عملکردی یکسان خواهند داشت. بر خلاف این سرویس‌ها، بازی‌هایی که مخصوص فضای ابری (Cloud-native) هستند، برای پردازش بخش‌های مختلف بازی نظیر فیزیک، نورپردازی، محیط یا هوش مصنوعی، از این فضا استفاده می‌کنند.

موارد مذکور می‌توانند نتایجی چون کاهش میزان پردازش موردنیاز از سوی سخت‌افزار کنسول یا مهم‌تر از آن، فراهم شدن تجربه‌ای یکسان و هماهنگ را برای بازی‌بازان مختلف به‌همراه داشته باشند. نمونه‌ی اولیه‌ی چنین چیزی در بازی Crackdown 3 قابل مشاهده است که برای پردازش فیزیک تخریب محیط، از این فضای ابری استفاده می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد بدون کاهش نرخ فریم، به تخریب ساختمان‌های بزرگ بپردازند.

کیم سوئیفت در انتهای این ویدئو نیز به آینده‌ی بازی‌های ابری در سه شاخه‌ی مجزا اشاره می‌کند که شامل هوش مصنوعی ابری، محاسبات اجرایی و اجرای همزمان بازی‌ها می‌شود. برای مشاهده‌ی جزئیات بیش‌تر از اهداف این بخش تازه‌تأسیس و ویدئوی معرفی آن، می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

Moein MM2Little∞GodChiefSکاپتان استخونیKing Jim Ryanاوس ممد تحلیل گرSamantavakolialinerd@alistarLone wolfDARKSIRENGramy kعلی...Eternal...ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔArnaldEvokerMahyarMsmBahrammore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود
بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود
بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود
بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود
بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sorena گفت:

    ماکروسافت Cloud Gaming رو خیلی جدی دنبال می‌کنه و اینطور به نظر میرسه که اونا میخوان پرچم دار وضعیت جدید تو اینده باشن، اینو میشه از خرید اکیتویژن هم متوجه شد، درواقع مسئله مهم تر از cod برای ماکروسافت جامعه گیمینگ بیش از ۳۰۰ میلیونی اکیتویژن بیلزارد هست، با نت های نسل بعدی و متاورس بخش بزرگی از سرگرمی در اینده مال ماکروسافت میشه و این دلیل سرمایه گذاری های هنگفت و در مورد اخر باورنکردنی ماکروسافت هست نه فروش چهارتا کنسول که برخی ها فکر میکنن… متاورس چهره گیمینگ رو بکل تغییر میده، و بخش سرگرمی یکی از بزرگترین و سود اور ترین زمینه های متاورس خواهد بود. ماکروسافت میخواد یک شهر بازی بزرگ در متاورس باشه. امیدوارم به ما هم چیزی برسه و نباشه که: ما هیچ ما نگاه!!

    Moein MM2HitasepLittle∞Godmhmteamاوس ممد تحلیل گرRaminSکاپتان استخونیپشهMR_Williammore
    • Goge گفت:

      وقتی تو عمرت ۵ دقیقه از عینک VR استفاده نکردی به روایت کامنت خودتم هم گفتی که ما هیچ و ما نگاه

      همه اینایی که میگن آینده صنعت گیم متاورس هست تو عمرشون یکبار هم از یک کیلومتری VR رد نشدن نهایتا نشستن فیلم Ready Player One رو نگاه کردن فکر کردن مثل اونه که ۷ ساعت بری داخل VR زندگی کنی😂😂😂

      من خودم با همین PS VR کار کردم بعد نیم ساعت جوری چشمات خشک میشه و سردرد و بدن درد میگیری که تا یک هفته حداق دوباره سراغش نمیری

      سونی رفته قبلا با PlayStation Home وارد متاورس شده بود که شکست خورد و بسته شد این هم مثل همون هست

      متاورس یک ایده شکست خورده هست از همین الان
      هزار تا هم دلیل براش هست

      HitasepپوکرفیسLittle∞GodDARKSIRENmhmteamRaminSپشهArnaldMR_Williammore
      • باور کن ده بار کامنتش رو خوندم اما توش چیزی در مورد vr ننوشته بود 🤔
        حقایقت در مورد vr البته درسته و به نظر من آینده ایی مثل اون فیلم حداقل تا ۵۰ سال دیگه هم پیش رو مون نیست …. vr واقعا اذیت کنندس ،حداقل برای من ،سردرد ،سرگیجه ،حالت تهوع رو داشته در اوایل استفاده ش ، من و دوستم برای استفاده قرص ضد تهوع میخوردیم ،آخراش به تجربه یک ساعت تا یک ساعت و نیم رسیدیم ،اما واقعا وحشتناکه …. بازم میگم برام من اینطور بوده ،شاید دیگران تجربه دیگه ایی داشته باشن …

        اما در مورد کلود گیمینگ ، به نظر من آینده دور از دسترسی نیست ، حداقل برای خارجی ها ، اونا با اومدن اینترنت نسل جدید و پیشرفت تو ضمینه سرورها و پیش ضمینه هاشون همین الان تو بخش کلود وارد شدن ،فقط استقبال پلیرها مطرحه و قدرتمند شدن بیشتر بیسیک این فناوری ….

        Little∞Godmhmteam...Eternal...Sکاپتان استخونیArnaldLone wolfTlou part 2 game of the centurysorenaZFBmore
        • Goge گفت:

          متاورس بر اساس سخت افزار VR هست بنده خدا

          برو ویدیو هاش رو نگاه کن

          کلاد گیمینگ هم فعلا حداقل تا ۲۰ سال دیگه خوابش رو ببینی

          هنوز دارن سر تمام آنلاین بودن گرن ۷ به سونی گیر میدن

          پوکرفیسDARKSIRENجیمmhmteamArnaldLone wolfArno
          • نه عزیز هیچ جایی نگفتن لازمه متاورس vr هستش …. شاید همپوشانی داشته باشن ، اما اساس هم نیستن … همین الان دارن تو شرکتهایی که ارز دیجیتال خرید و فروش میکنن ، زمین مجازی میفروشن ….
            در مورد کلود گیمینگم ، خارجی ها وارد شدن و در دسترسه ،اما پشتیبانی از طرف یوزر نداره و البته سیستمها و قیمتها و دوری از سرورها مشکلات این بخشه …. .
            در مورد مشکل تمام آنلاین بودن ، این چیزیه که از اون بازی انتظار نمیرفته والا فورتنایت ،اپکس لجند و کلی بازیه دیگه تمام آنلاینن …

            جیم
      • جیم گفت:

        وقتی نمیدونی کلود گیمینگ چیه و متاورس چه کاربردی داره 🤣
        الان فورتنایت یک متاورسه آیا عینک vr لازم داره؟
        مایکروسافت فلایت سیمولاتور هم یک بازی ابری و بدون نیاز به عینک واقعیت مجازی
        اون همه نخبه تو مایکروسافت نمیتونن فکر کنن تو میتونی فکر کنی 🤣

        Little∞GodDARKSIRENmhmteamHTChiefRaminArno...Eternal...Thomas fu**ing shelbySmore
    • Amrznl گفت:

      یه دو بار حداقل از هدست واقعیت مجازی استفاده کن بعد صحبت کن ، واقعیت مجازی خودتو بکشی شاید بتونی دو ساعت تو روز باهاش بازی کنی انقد که چشمو اذیت می کنه و بخار می کنه و گرمه و نصف پلیرا هم سرگیجه و حالت تهوع می گیرن . اینم مثل همون تکنولوژی سه بعدی تلویزیونا که یه مدت مد شده بود با کله می خوره زمین . این مایکروسافت گیم پسش هنوز تا خرخره تو ضرره ، مقاله ی گیم اینفورمر رو بخونید . اونوقت حالا تو داری میگی به خاطر متاورس که اصن فلسفش چیزی غیر از گیمه میشه اینده ی گیمینگ .

      ArnoTlou part 2 game of the centuryArnaldLone wolf
    • سالها آنالیز داده های رفتاری مردم بالاخره داره خودشو خوب نشون میده. به نظرم به تیم تبلیغات فیسبوک باید یه کوه طلا بدن. “متاورس”؟!؟!

      اصلا مساله مضخرفاتی مثل متاورس نیست. به دور از این تبلیغات بیایم خیلی راحت و ساده ببینیم. مایکروسافت دومین شرکت بزرگ تو زمینه cloud computing ه. همین الان مایکروسافت خدمات اجاره سالانه کامپیوتر (مثل سرویس گیمینگ nvidia) رو داره به شرکتا ارائه میده. تعداد خیلی خیلی زیادی نرم افزارا هستن که بخشی از ذخیره اطلاعات یا حتی محاسبات رو رو سرورای گوگل یا آمازون یا همین مایکروسافت انجام میدن.
      در کل بیزنس خیلی رو به رشدیه و به گیمینگ هم داره سرایت می کنه. سرویسای استریم رو که همین الان داریم. بازیایی مثل crackdown هم آروم آروم سر و کلشون داره پیدا میشه (هر چند زیاد به این ایده هیبریدی خوشبین نیستم).

      پ.ن. خرید ناشر هم اصلا و ابدا ربطی به “متاورس” نداره. دیگه ما گیمرای عوام هم می دونیم که مایکروسافت اولا پولداره و می تونه ناشر بخره، و دوما تیم مدیریت ایکس باکس توانایی اداره استودیوی گیمینک رو نداره (در واقع اصلا علاقه ای هم نداره).

      • sorena گفت:

        این تصورات شما مبتنی بر کلیشه های شانتاژی هست و اساس گفتارتون هم از همین نشأت میگیره که ربطی به واقعیت آینده گرایانه ی غربی ها نداره. سمت و سوی پول های بزرگ مسیر آینده رو ترسیم میکنن، و در حال حاضر پول های بزرگ به سمت متاورس، و نسل بعد اینترنت حرکت میکنن. سرمایه گذاری های هنگفت برند ها و شرکت های بزرگ همگی به ما این پیام رو میدن که منتظر چه چیزی باید باشیم… این که یک کمپانی در یک موضوعی عقب افتاده دلیل نمیشه جفت پا بریم رو تکنولوژی و بگیم نه دروغه، تبلیغاته و خزعبلاته!.. ایده بازی در همه جا یکی از اهداف مهم ماکروسافت هست و داره به شدت هم روش سرمایه گذاری می‌کنه، خرید اکتیویژن در همین راستا و از همین آینده‌نگری میاد، درست زمانی که یه عده نوک دماغشون رو میبینن پول های بزرگ دارن اینده رو شکل میدن (صد میلیارد داده چهارتا کنسول ۵۰۰دلاری بفروشه؟؟!!!می‌خندد!) مشکل یه عده اینه که فکر میکنن اینده همین دو سال دیگه اس… بیل گیتس گفت تا سه سال دیگه تمام نشست ها و غیره در متاورس صورت میگیره، این که چنین اتفاقی میافته یانه مهم نیست مهم اینه که اونا به این نتیجه رسیدن که چنین کنن! و چنین هم میکنن. اکتیویژن در راستای همین سیاست ماکروسافت هست و در اینده اینو خواهیم دید. جایی که خرید کنسول بازی مثل خریدن ظبط صوت در امروز مضحک به نظر بیاد.
        در رابطه با حرفتون راجع به مدیریت هم حرفی ندارم چون خیلی سطحی گرایانه اس و وارد شدن بهش منجر به پایین اومدن حرف در سطح فن بویی متعصبانه می‌شه.

        Lone wolf
  • Arnald گفت:

    خداکنه برای ماهم جوابگو باشه

    ZFBکاپتان استخونیSkyrim : The Elder Scrolls VP.morgan 𔓙Masuod Enayatiعلی
  • example گفت:

    وای خدای من! فوق العاده اس! تصور بازی کردن کراس فایر به این شکل مو رو به تن ادم سیخ میکنه! 😍😍😍

    پوکرفیس...Eternal...Thomas fu**ing shelbyکاپتان استخونیپشهArnaldLone wolf.Tlou part 2 game of the centuryZFBmore
  • مایکروسافت همین الان هم برای استریم xcloud رو داره.

    در کل بعید می دونم اتفاق عجیب و غریبی بیفته. Crackdown تجربه خوبی شد که عجولانه سراغ همچین ایده هایی نریم.

    Masuod Enayati
بخش مخصوص بازی‌های ابری در Xbox Game Studios تأسیس می‌شود