پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد

پشتیبانی از VRR به پلی استیشن ۵ اضافه خواهد شد

امیرعلی قربان‌پور
۱۵:۲۷ ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد

سونی در بلاگ پست جدید خود به به‌روزرسانی جدید دو کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ می‌پردازد و از اضافه شدن قابلیت VRR در آینده به پلی استیشن ۵ خبر می‌دهد.

از جمله قابلیت‌هایی که این به‌روزرسانی اضافه می‌کند می‌توان به شرکت در Partyها از طریق برنامه‌ی PS App، تغییراتی در رابط کاربری آن، قابلیت فرمان صوتی در پلی استیشن ۵، صدای تک کاناله و تغییراتی در Trophy Cardها اشاره کرد.

از زمان عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۵، هواداران خواهان پشتیبانی آن از VRR بوده‌اند. این فناوری که نام کامل آن نرخ فرم متغیر (Variable Refresh Rate) است، یک فناوری مبتنی بر نرم‌افزار بوده که علاوه بر رفع مشکلات سرعت فریم، باعث از بین رفتن پارگی صفحه (Screen Tearing) و سایر ایرادات بصری می‌شود. به بیانی ساده‌تر، اجرای بازی‌ها با این فناوری کمی بهتر خواهد بود.

سونی در این بلاگ پست اعلام کرد که VRR، در ماه‌های آتی به پلی استیشن ۵ اضافه خواهد شد. این ویژگی، در تلویزیون‌ها و نمایشگرهای دارای HDMI 2.1 قابل استفاده خواهد بود. در ادامه، سونی به شرح منافع این فناوری می‌پردازد و می‌گوید:

گیمپلی بسیاری از عناوین پلی استیشن ۵ روان‌تر خواهد بود؛ چرا که صحنه‌ها بلافاصله رندر می‌شوند و لگ ورودی کاهش پیدا می‌کند.

همچنین، اعلام شده است که بازی‌های قدیمی پلی استیشن ۵، با انتشار یک پچ مخصوص، برای این ویژگی بهینه‌سازی می‌شوند و عناوین آینده نیز با پشتیبانی از VRR منتشر خواهند شد. هرچند، اگر بخواهید، می‌توانید این قابلیت را در بازی‌هایی که کاملاً از آن پشتیبانی نمی‌کنند نیز فعال کنید تا در برخی موارد از نتایج مطلوبی برخوردار شوید.

در انتها گفته شده است که هرچه به تاریخ اضافه شدن این قابلیت نزدیک می‌شویم، جزئیات بیش‌تری در رابطه با آن منتشر خواهد شد که شامل لیست ابتدایی بازی‌هایی که به‌روزرسانی مرتبط با آن را دریافت می‌کنند نیز می‌شود.

شایان ذکر است که این ویژگی از ابتدا در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس وجود داشته است.

Moein MM2Haj_HosseinJin sakaiah1372DARKSIRENRezaOmenTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manS Ghost of SpartaMengoA,,shکاپتان استخونیRaminGhaderi64Atomic SoldierM.MT🤘Mohsenj74Max22

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • john117 گفت:

    امیدوارم زودتر بیاد چون تا نیاد سونی به این قابلیت روی تلویزیوناش هم اهمیت نمیده.من سونی x9000h گرفتم پوستمو کنده سر این چندتا آبدیت داده ولی هنوز خوب نیست.
    مثلا نمیشه هم از دالبی ویژن هم vrr باهم استفاده کرد باید یکی انتخاب کنیم.اینو که فکر نکنم هیچوقت اضافه کنه چون کنسول خودش دالبی ویژن پشتیبانی نمیکنه.حالا همون vrr رو درست کنه کافیه

    Moein MM2Haj_Hosseinah1372Jin sakaiAmir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryCole Train
  • RezaOmen گفت:

    مخاطب تازه میفهمه که کنسول حجیم و یخچالی سونی چقدر از تکنولوژی های روز عقبه! ویندوز که پنج شیش سال وی آر آر داره، ایکس باکس هم از روز اول!
    تازه چند وقت پیش یه ویدیو تو یوتیوب میدیدم، کنسول یخچالی لوازم خانگی سونی به شدت داغ میکنه!🤣🤣🤣
    خو بابا دوتا پنکه میذاشتی توش!😞😞🐒

    Moein MM2Haj_Hosseinah1372Jin sakaiBahramsonyRezaOmenTlou part 2 game of the centuryCole Trainشبح اسپارتاناتزیو آدیتورهmore
    • اگه به یخچال بودنه که ایکس باکس بیشتر شبیهشه
      در ضمن اون یوتیوبر سر همین مقایشه آبروش رفت الانم داره تبلیغ ایکس باکس میکنه
      پس شعر نگو

      Moein MM2Haj_HosseinJin sakaiRezaOmenTlou part 2 game of the centuryErfan Teax Plays
    • john117 گفت:

      ترور نکنید.با تمام انتقادایی که کردم بهترین تلویزیون.مخصوصا برای گیم تلویزیون های سونی هستن واقعا تصویرش شگفت زدتون میکنه.اما از اول سونی رو این مدل خاص که تبلیغات گیمینگ داشت صادق نبود گفتن ۴k 120 و vrr و غیره ولی بعد از ۲سال ۱۲۰ فریم با آبدیت های زیاد بهش اضافه شد اونم نه چندان بی عیب البته الان دیگه حرص نمیخورم اینجور که میبینم این کنسولا توان ۱۲۰ فریم و ۴k همزمان رو ندارن
      الان اگه پولش باشه بهترین تلویزیون گیمینگ دنیا سونی x95j اونم ۶۵ اینچ دیوانه کنندست.۵۵ تومنه دسترسی بهش سخته

      Haj_HosseinJin sakaiErfan Teax Plays
      • SCORPION 🦂 گفت:

        باشه بابا دیگه هی پز تلویزیونت رو میدی بجای اینکارا برو بفکر آینده باش

        Amir(PC & PS4)Haj_HosseinJin sakai
        • john117 گفت:

          😂 کی پر داد توهم به سن من میتونی یچیزایی برا خودت بگیری ولی انشالله خیلی زودتر بهرچی میخوای برسی بنده ۳۷ سالمه نمیخوام برا ۴.۵ سال آخر عمر گیمریم ۲تا ۴ تا کنم
          من از صفر حتی زیر صفر با وام و قرض شروع کردم الان خدارو شکر برا آیندم حس میکنم مشکی ندارم.شما جوونای حالا هیچوقت با شرایط به بدی ما شروع نمیکنین امیدوارم از ما خیلی موفقتر باشید و به موقع هرچی دوست داشتین رو بدست بیارین.
          scorpion . لقب بجایی برا خودت پیدا کردی

          Haj_HosseinJin sakaiRezaOmen
        • john117 گفت:

          بخاطر ال ای دی بودنش نگفتم احتمال پیکسل سوختگی زیاده توش مخصوصا با گیم بازی کردن

          • Asir console گفت:

            عزیزم ال ای دی هیچوقت به پای اولد نمیرسه خودم ۶۵c1 خریدم واقعا تصویرش یه چیز دیگست تنها مشکلش اینه خیلی نازکه و باید مراقب بود که نشکنه و موقع فروش کسی خریدار نیست چون خیلی گرونه همینو بنده ۵۰ خریدم الانبخوام بفروشم حتی ۴۰ هم خریدار نیست البته من قصدم فروش نیست

            Amir(PC & PS4)
          • m2fard گفت:

            این پیکسل سوختگی و اینا همش حرفه. میلیونها نفر دارن سراسر دنیا از اولد استفاده میکنن و تا حالا یه پیکسل هم نسوزوندن. پیکسل سوختگی از همون حرفهای کلیشه‌ایه که وقتی میفته تو دهن ملت، دیگه همینجوری الکی میچرخه.

            Amir(PC & PS4)
            • john117 گفت:

              نه در این حد هم حرف نیست حواستون به تلویزیونتون باشه
              من فروشگاه موبایل دارم خیلی از گوشیای ال ای دی دیدم این مساله رو
              اکثرا خطها و آرم اینستا روشون میمونه😂
              شبا ۴.۵ ساعت یکسره تو اینستا بودن

              Amir(PC & PS4)
              • m2fard گفت:

                اتفاقا مفت‌ترین حرفیه که بعضیا میزنن. همین الان گوشی خودم صفحه‌اش اولده. یه دم دارم ازش استفاده میکنم و صفحه ثابت هم هست. هیچیش نشده. ببین بهتره یه کم خودتو دور کنی از این کلیشه‌ها. اینا همش حرفه. اتفاق برای هرچیزی میفته. اره ممکنه برای اولدها پیکسل سوختی باشه، اما اخه چقدر؟ میدونی چند میلیون دستگاه با صفحه اولد از تلویزیون و مانیتور گرفته تا گوشی هست؟ چندتاشون پیکسلشون سوخته؟ مثلا از صد میلیون ده تا. خب حالا تصمیم با خودته که بخاطر این احتمال ضعیف، لذت استفاده از اولد رو از خودت سلب کنی.

      • Haj_Hossein گفت:

        ببخشید،یه سئوالی دارم جوابشو جایی پیدا نکردم.کنسول ps5 میتونه ۶۰ فریم و ۴k همزمان بده؟!
        یا باید بینشون انتخاب کنی؟

    • Pouya گفت:

      اون ایکس باکس سریز ایکس هستش که شبیه یخچاله
      حتی میم هایی که ازش ساختن هم موجوده ،🤣🤣🤣🤣

      Haj_HosseinJin sakaiRezaOmen
پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد