تعداد پلیرهای همزمان Elden Ring در استیم به عدد ۱ میلیون نفر نزدیک میشود
طبق اطلاعات درج شده در استیم، تعداد پلیرهای همزمان بازی Elden Ring به حدود یک میلیون نفر رسیده است و این بازی از این نظر در جایگاه ششم تاریخ قرار میگیرد.
بر اساس اطلاعات درج شده در دیتابیس پلتفرم استیم، بازی Elden Ring در دومین هفته پس از انتشار خود موفق به ثبت رکوردی معادل بیش از ۹۵۰۰۰۰ پلیر همزمان رسیده است. این آمار تا بدین لحظه عدد ۹۵۳,۴۲۶ پلیر همزمان را نشان میدهد. جالب است بدانید بازی Elden Ring در اتفاقی نادر در هفتهی دوم انتشار خود موفق به جذب مخاطبان بیشتری نسبت به هفتهی اول انتشارش شده است؛ به خصوص که از آن به عنوان یک بازی چالشبرانگیز و اصطلاحاً هاردکور یاد میشود.
البته، این آمار تخمین خوبی از آمار فروش این بازی را ارائه نمیدهد، اما به احتمال زیاد تاکنون چندین میلیون نسخه از Elden Ring توسط کاربران پلتفرم رایانههای شخصی خریداری شده است. با احتساب این آمار فروش فوقالعاده، امیدواریم استودیوی فرامسافتور (FromSoftware) تصمیمی جدی در قبال بهینهسازی Elden Ring و ارتقای کیفیت کنترلر بازی با موس و کیبرد بگیرد.
در مجموع، انتشار آمارها و رکوردها در چند سال گذشته بسیار رایج شده است و در سال گذشته بارها عناوین جدیدی از جمله Valheim و Cyberpunk 2077 به فهرست ۱۰ بازی برتر پلتفرم استیم راه پیدا کردهاند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مایکروسافت همچنان به دنبال خرید و تصاحب در گیمینگ است
نظرات
با این حساب باید فروش خیلی خوبی رو تجربه کرده باشه، حداقل مطمئنیم که فرام سافتور با الدن رینگ از لحاظ امار میزنه رو دست بازی های قبلیش. کسی نمیدونه حدودا چقدر تونسته فروش داشته باشه؟
بازی فروش عجیب و غریبی داشته که حدس میزنم وقتی آمار بیاد باعث غافلگیری همه میشه. یه سری تخمین وجود داره که تنها پلتفرم pc در هفته لانچ اندازه پیشبینی باندای نامکو برای فروش در ماه اول یعنی ۴ میلیون (اونم روی همهی پلتفرمها) فروش داشته!! یه سری از فروش تا ۱۰ میلیون تنها روی پی سی خبر میدن که خیلی عجیب به نظر میرسه و فکر نمیکنم چنین چیزی ممکن باشه. در هر صورت به زودی احتمالاً آماری رسمی منتشر کنن.
درسته، احتمالا فروشش باعث تعجب همه بشه ولی این که روی یه پلتفرم ۱۰ میلیون فروش داشته باشه بعیده، اما اگه واقعا همینطور باشه یا حداقل رقم فروش نزدیک این مقدار تخمین زده باشه، بازم حیرت انگیزه!!!
پس عجیب نبوده بندای نمکو حقوق تمام کارمندان ژاپن اش رو افزایش داده حتما یه فروش عالی داشته
عجیبه که زیر سایه horizon قرار نگرفت
بله؟! هورایزن همه جوره زیر سایه این رفت نه این زیر سایه هورایزن
یادمه اون موقع که باندای نامکو گفت انتظار داریم طی ۳۵ روز ۴ میلیون نسخه بفروشه احتمالش رو کم میدونستم که به این هدف برسن ولی الان با توجه به آمار استیم قطعا خیلی زودتر هم به این میزان فروش رسیدن.
احتمالا همشون با کلاس Wretch تو باس های بازی گیر کردن و دارن تو هم می لولن … لعنت به اونی که گفت Wretch بهترین انتخابه برای بازی کردن
شمال شرقی نقشه نزدیکی قلعه به اسم fort faroth اژدهایی بیدفاع در انتظار مرگه
اگه تو باعث مرگش بشی ۷۴هزار سول میگیری کلی جلو میافتی
منم با wretch شروع کردم ولی فقط ۵-۶ ساعت اول اذیت شدم
ولی همین که int و faith اش ۱۰ـه باعث شد برای اولین بار یذره از مجیک استفاده کنم که تا الان خیلی کمکم کرده
خدا بگم چیکارت کنه
اصلا رو پی سی بهینه نیست خدایی پر از کرش بابا درستش کن دیگه
برای من که مشکلی نداره
Cpu i5 6600 k
Graphic 1650 super
Hard nvme 1tra
نمیدونم داداش نسخه استیم داری یا کرکی ؟
من بعد حدود ۴۰ خورده ای ساعت گیم یک کرش ندیدم
آپدیت ۱.۲.۲ اف پی اس رو خیلی پایه دار تر کرد
یک سری شاتر بودن که اصلا مرتبط با حرکت موس بودن وقتی قفل میکردی رو دشمن ها اونم نرم و روان شده الان
من از وضعیت بازی به شدت راضیم تو این زمان میتونه بهتر باشه ولی جوری نیست که خدایی نکرده آدم رو اذیت کنه
منم از اول تا یه مدتی اصلا کرش نداشتم اما با اپدیت دومش اینقدر کرش میکرد که رسما میرفت رو اعصاب
اما با اپدیت اخرش دوباره اوضاع بهتر شد
به نظرم اوضاع سیستم به سیستم متغیره در مورد بازی
البته با این اپدیت اخر مشکلات بازی الاخصوص شاترینگ خیلی کمتر شده
امیدوارم تا رفع کاملش ادامه داشته باشه این اپدیتا
نه بهینه هست روی پی سی اما باگی که داره متاسفانه فریمش روی 4K و ۱۰۸۰ اختلافشون بسیار کمه و از فریم ۱۲۰ هرتز برخوردار نیست همون فریم ازاد خودم تلویزیون ۱۲۰ هرتز دارم روی ۱۰۸۰ گذاشتم وقتی وارد بازی میشم فریم تلویزیونم روی ۶۰ قفل میشه فقط تنها باگش همین هست که انتظار داشتم روی ۱۰۸۰ حداقل فریم ۸۰ بگیرم مثل تمام بازیها اما روی 4K خیلی عالی عمل میکنه و هیچ باگی من ندیدم و روی رزولوشن ۱۰۸۰ کمی فریمش بهتر میشه اما تفاوت زیاد نیست من حاظرم رزولوشن بازیمو بالاتر ببرم تا اینکه بخوام ۱۰ یا ۱۵ فریم بالاتر بگیرم در کل برخلاف نمظرات بعضی از دوستان که میگفتن برای پی سی باگ داره اما با تجربه ای که داشتم هیچ باگی در بازی پیدا نکردم افت فریم هم نداره فریمش تقریبا ثابته و این خیلی خوبه کیفیت بصصریش هم خوبه باز مورد نمیگیرم اما بازیش از لحاظ واقع گرایانه تو ذوق میزنه و یک اثر هنری محسوب میشه که تو این زمینه عالی عمل کرده واقع گرایانه تا حدی هست اما خوب در حد بازیهای نسل هشت نیست اما من از بازیش خوشم نیومد به سلیقه ی من نخورد اما دلیل بر این نمیشه که بازیش خوب نیست مثلا من عاشق سری ویچر ۳ شدم و تقریبا ۳ سال باهاش زندگی کردم و هنوز تو پی سی دارمش و نمیخوام پاکش کنم چون بهترین بازی عمرم هست ویچر ۳ اما این بازی هیچ شباهتی به ویچر ۳ نداره و بیشتر به سری سولز شبیه هست با این هایپی که اقای کریمی از این بازی در سایت گیمفا کردن من انتظار داشتم که بازیش از نظر من شاهکار باشه و خیلی منتظرش موندم اما توقعات منو براورده نکرد
موتوری که فرام سافتور ازش استفاده کرده بیشتر از ۶۰ فریم رندر نمیکنه
داداش حرفایی میزنیا، بازی شوتر انلاین که نیست میخوای ۱۲۰ فریم بزنی، همون ۶۰ هم از سرش زیاده، کافی هم هست.
الان که خوب شده هر چند کرش ندیدم فقط افت فریم و عدم کارکرد دسته رو دیدم که بعدش درستش کردم.
آپدیت v1.2.2 , v1.2.3 رو نصب کن احتمالا بهترم میشه
گدرت میازاکی 💪
تو اولین تجربش از جهان باز واقعا شاهکار کردن
هرچقدر بفروشه نوش جونش
جایی که میتونی هر کسی باشی
آزادی ۱۰۰%
حقش هست هر چقدر بفروشه
من قبل خرید بازی میرم مود ها رو میگردم که بازی رو فیکس کنم با اون چیزی که میخوام
به عنوان مثال من کلی از انیمیشن های rdr رو حذف کردم که گیم پلی سریع تر بشه
ولی این بازی اینقدر کامله نیاز به هیچی نداره
آپشن های کیبورد و موس بازی هم عالی هستن با اینکه دسترسی به تغیر دکمه های مثل مپ (G) رویه کیبورد ندارین ولی کامل هست
من ترجیح میدم با کیبورد و موس بازی کنم و میتونم بگم که به شدت خوب کار میکنه
………………………………………………………………
هیچوقت فکر نمیکردم بتونم یه جادوگر با آرمور سنگین به همراه ضربات فیزیکال باشم تو بازی ای
که تو این بازی هستم 😐 خود عشقه
متاسفانه رو پی سی برای من کنتلر وصل نمیشه و هنوز نتونستم تجربش کنم. فعلا تا منو بازی پیش رفتم و دارم اهنگ منو رو گوش میدم تا همینجا نمرش ۱۰ از ۱۰ هستش ببینم در ادامه چی میشه.
اگه نسخه کرکی رو نصب میکنی، نسخه DODI رو نصب بعدش بازی رو به استیم اضافه کن کنترلر کار میکنه.
خداییش یه چیز رو قبول دارین که عرضه الدنرینگ یک ظلمی شد به هورایزون ؟ بازی بدبخت اصلا الان سر و صداش خوابیده دیگه کسی دربارش صحبت نمیکنه ، به نظر من یه سری اتفاقات افتاده که اینجوری شده 🤔🤔 دیگه چی بودنش رو شک دارم ، ولی خداییش بازی نسخه یکشم شانس نیاورد و دومشم که اینجوری شد ، ولی فروشش رو خواهد کرد در این شکی وجود نداره .
به عنوان کسی که فوربیدن وست رو تجربه کرده این پیامت رو اصلا قبول ندارم فقط به سه دلیل :
1- هر ویدیو گیم طرفداران مخصوص و متعهد به خودش رو داره.
2- ترافیک هنگام عرضه ممکن هست برای هر بازی ای به وجود بیاد و یه چیز طبیعی هست.
3- چون سر و صدایی نداره و کسی دربارش بحث نمیکنه و مثل الدن رینگ تو متاکریتیک must play نشده دلیل نمیشه تا «محبوبیت» نداشته باشه…
دقیقا
غرب ممنوعه ب هیچ عنوان زیر سایه الدین رینگ نیست چرا ک بازی همه پسندی هست ولی این بازی رو نمی شع اینطور گفت
سونی کارش تو تبلیغات درسته. یه چیزی تو خودشون دیدن که بازی رو یه هفته قبل از الدن ریلیز کردن.
ضمنا اون کسایی که در موردش حرف نمی زنن صرفا یک سری گیمینگ مدیان و الزاما همه رو شامل نمیشن.
وقتی فروشش رو بکنه دیگه باقی چیزها چه اهمیتی داره الان مثلا چه خبری از بازی بزارن؟همه دیگه بازی رو تموم کردن الدن هم همین میشه فروشش ادامه پیدا میکنه ولی وقتی تریلر های بازی اومدن آمار فروش هم که اعلام شده دیگه چه سر و صدایی میخوان بپا کنن.درضمن مخاطب این بازی ها متفاوت هستن و نمیشه بگیم این رو اون تاثیر گذاشته.
خخخخ😂😂
تلاش خوبی بود😂
https://twitter.com/much118x/status/1499889112018472960?s=21
چقدر زیبا درست کرده بود کلک و پر برام نمونده.
به عنوان کسی که بازی رو پلات کرده باید بگم بی شک کامل ترین سلز برن هست از هر نظر بسیار تجربه عالی داشت واقعا بنازم استاد میازاکی رو و قطعا فروش بسیار عالی رو تجربه کرده و خواهد کرد بی صبرانه منتطر دی ال سی هاش هستم
فکر میکنم اولین ایرانی هستم که بازیو پلات کرده
چیت one hit زدی ؟
من همین یه هفته پیش تموم کردم بازی رو کاکا😑
چند نفر دیگه هم هستن
نمیدونی پلات چیه؟
واقعا پلات کردین بازی رو!
بابا ایول دمتون گرم بخدا
یک سوال من باس اصلی اول رو زدم اما نمیتونم روحش رو تبدیل به سلاح کنم میدونم کجا برم ولی درش قفله کسی میدونه چطوری اون در رو باز کنم؟
منظورت گادریکه؟
اگر آره
باید بری divine tower
در نداره باید تلپورت کنی
بعد از کشتن گادریک به اون grace که نزیک اسانسوری بود که باهاش میتونی بری پیش گادریک. همونجا که بیرونش کلی ادمه و بالای پلههاشم اون پرنده هان.
از در خارج شو برو اونجا که یک عالمه دشمن هست
پلهها رو برو پایین ، مسیر رو تا انتها ادامه بده تا به دو تا گالم برسی روی پل
تا انتهای پل برو به ی پورتال میرسی که اگه فعالش کنی میری به divine tower اونجا میتونی قدرت رو فعال کنی
تنها ترسم اینه الان که فرام افتاده رو زبونا و انتظارات ازش رفته بالا
جو بگیرش و چالش بازی های آیندشو واسه مخاطب بیشتر، کمتر کنه
البته که بازی به بازی داره سطح چالش بازی ها پایین میاد ولی یک روزی میشه یک بازی با چالش دیمن سولز اورجینال و دارک سولز ۱
بازی کنیم🥲🥲
من ک سر در نمی یارم چرا منتقدا اینقدر با بازی های این میازاکی مهربون برخورد می ککنن
بابا ی بازی سخت جهان بازی ک نمی شع بازیش کرد و یکمی هم باگ داره چرا باید ۹۷ بشه
نمی گم بازی بدی هستا
مثلا سکیرو ک بازی سال هم شد خودم پوستم کنده شد تا تموم شد از یجایی ب بعد فقط برای تموم شدن بازی می کردم
در حالی ک اویل ۲ همون سال ب نظر من خیلی بهتر بود
حالا من با ایناش کاری ندارم مشکل من اون عدد ۹۷ هستش برای ی بازی ک حتی کشتن هر دشمن انیمشن خاص خودشو نداره و فریم از ۳۰ بالا نمی اد و گرافیکش در حد ۲۰۱۸ هست
در حالی ک ما شاهکار هایی مثل رد دد و لست و گاد رو داشتیم ک استاندارد ها رو جا ب جا کردن و صعنت گیم رو ی پله جلو تر بردن ولی متاشون ب ۹۵ هم نمی رسع
واقعا نمی فهمم
یکی از دلایلشو یکی از سایتها که خودشون البته ۹ داده بودن اینجوری بیان کرده بود که چون بازی الدن رینگ و سری سولز همه پسند نیست و خیلیا نمیتونن تمومش کنن و نیاز به حوصله و مهارت زیاد و ساعتها بازی داره واسه اینکه یه دید کلی در مورد بازی به دست بیاری و حقی هم از این بازی خورده نشه برای امتیاز دهی دادیم به یکی از اعضامون که طرفدار یا فن شدید دارک سولز و میازاکیه . و برای دیگر سایتها هم ظاهرا همین قضیه بوده . ولی بازیهای دیگه عامه پسند به حساب میان و هر کسی میتونه تجربه کنه و امتیاز بده بهش . یکی خوشش میاد و نمره بالا میده یکی از خوشش نمیاد و نمره کم میده .
بازی واسه نوبا نیست عزیزم🙂
طبیعتا هم از بازی بدشون میاد و بازی هایی مثل فورتنایت رو میتونن پلی بدن و لذت ببرن
اصلا مقایسه جالبی نیست :///
من خودم از فورتنایت خوشم نمیاد
ولی هر بازی مهارت خاص خودش رو داره…
الدن رینگ جدا از اینکه مهارت باید داشته باشی در کنارش باید یه “اعصاب” پولادین هم داشته باشی…
Samul چون شما این بازی ها رو بازی می کنی پس گیمر بهتر هستی؟!
عجب
من اصلا بازی نمیکنم😂
در حسرتش هستم فعلا…
متنمم جنبه شوخی داشت
ای کاش حداقل بعد از یه Bad Take، از بازیهای درستی به عنوان جا به جا کردن استانداردهای صنعت گیم نام میبردین نه سه تا بازی که هیچ استانداردی رو در core گیمینگ جلو نبردن.
به مولا :/ رد دد و لست و گاد چه استانداردی رو اضافه کردن :/
چه استانداردی؟
میدونم طرفدار بازی هستین منم هستم ولی دلیل نمیشه بگیم فقط بازی مورد علاقه من استاندار رو جابه جا کرده زمانی استاندار جالبه جا میشه که بگن اااا همچین حرکتی تا الان تو صنعت گیم نبوده الان بقیه الگو دارن میگیرن.الان الدن رینگ خودش نسخه کامل شده سری دارک سولز هست اگه سکیرو بود باز یک چیزی.
همیشه طراحی هنری شاهکار بود و تو بخش فنی ضعیف یا متوسط.
نوآوری یعنی احضار کردن موجودات؟ خب اینکه تو دارک۳هم بود ولی فقط شوالیه هایی مثل Gaelو…رو میتونستیم در زمان مشخص احضار کنیم اسب هم که تو همه بازی های جهان باز هست پرش هم مثل سکیرو تو بازی تأثیر گذار نیست بقیه مکانیک ها هم که مثل قبل هستن منتها پیشرفته تر.
لست تو بخش روایت و هوش مصنوعی انقلاب بپا کرد ردد۲تو بخش npcو دنیایی واقعی در زمان غرب وحشی انقلاب به پا کرد حالا سیستم شرافت بازی بماند که چقدر بازی رو بهتر کرده بود وتو نسخه های قبلی نبود ومن تو هیچ بازی دیگه ای ندیدم.
جزییات هم که رو دست ناتی داگ و راکستار هنوز نیومده!!!.آزادی عمل هم که تو زلدا وجود داشته تو این بازی هم هست.
سیستم کارما مشابه همون سیستم توی fallout 3 هم بود
حرف شما درست اون بازیها سطح بالایی دارن
اما آیا جزییات هدفمند اونا حتی به پایه الدن رینگ میرسه؟
آیا همه اون چیزی که نام بردید میتونه پیامی ماوراء یه سرگرمی رو به مخاطب بده؟
یا داستانی به عمق و غنایی الدن رینگ؟
این کارایی بودن که سری سولز بورن و الدن رینگ انجام میدن کاری که اونا رو خاص میکنه
و تمام اینا رو کسی میبینه که ظرفیت و بینش اون رو داشته باشه
خب منم همینو میگم این قابلیت ها همه در دارک۳هم بوده اگه بخوایم بگیم انقلاب در صنعت گیم یعنی چیز جدیدی اضافه کردن.داستان هم که علاوه بر اون چیزی که خودمون میفهمیم یک سر هم باید به یوتوب و تحلیل گر های اونجا بزنیم چون واقعا کل داستان بازی رو باز میکنن و خیلی داستان بازی غمگین تر از اون چیزی میشه که ما خودمون میفهمیم.
آقای کریمی دقیقا مشکلش با rdr2 همین npc ها و سیستم شرافت و دیالوگ ها هست 😑😂
بخاطر همین انقلاب حساب نمیکنن.
الان حالا الدن رو که تازه اومده و جهان باز بسیار خوبی رو طراحی کرده بیاید در نظر نگیریم، تا سال ۲۰۱۸ راکستار توی ژانر جهان باز تنها و پیشتاز بود،و توی Rdr2 هم به اوج تبحر و جزئیات خودش رسید.
و الدن واقعا بنظرم اولین بازی جهان باز با کیفیت جز Rdr2 هست که تونسته قشنگ جهانش رو پر کنه و جستجو ها Rewarding باشه 👌(الان من الدن رو با یک بازی دیگه که اولش A داره مقایسه کردم،چون اصلا هدف Rdr2 یک چیز دیگست.باز اینا کمی شبیهن)(راستی ویچر هم هست ولی من منظورم بعد rdr2 بود 🤝)
الان هر وقت راکستار یک بازی عرضه میکنه، استاندارد جدیدی برای ژانر جهان باز تعریف میشه.
مطمئن باشید این اتفاق برای Gta 6 هم میفته و فک هممون باز میمونه از نتیجش 😉🍻
دم میازاکی هم گرم
(باز نگید Rdr2 سر و کلش پیدا شد 😂، اتفاقا من از الدن تعریف کردم 🤝)
rdr 2 از ابتدا تا انتها سر تا پا هیچ انقلابی انجام نداده در ساختار، رد دد همان ساختار gta 5 هست که خودش ساختار gta 4 و همینطور برگرد تا gta 3. هیچ دیزاین ماموریت یا گیمپلی متفاوتی نداره بلکه پوشش و جلد جدید و مدرنی به خودش میگیره: از A برو به B از B برو C بکش Mission Pass. البته تا اینجا ایراد جدی ای وارد نیست اما این وسط نه باید از خطی که برات مشخص کرده بزنی بیرون و نه باید اون شکلی که بازی انتظار نداره پیش بری در حقیقت در بازیهای راکستار و در قالب ماموریتها هیچگونه آزادی عملی وجود نداره، راکستار در بدترین حالت ممکن در طول این چند سال به جای توجه به برخی جزئیات بی مورد، می بایست یه فکری به حال بهبود دیزاین خودش بکنه، نه این که انتظار یک چیز عجیب و غریب رو داشته باشم، اما از gta 4 به ۵ و بعد به rdr 2 هر بار می بایست آزادی عمل بیشتری به گیمر بده تا مراحل اینقد محدودکننده نباشن، قطعاً چنین چیزی آسون نیست، اما من شخصاً عیار سازنده ها رو به core gameplay میشناسم نه جزئیات و روایت. گیمینگ خالصانه از گیمپلی هست نه از انیمیشن، ۹۰ درصد بازیهای تاثیرگذار صنعت گیم هم گیمپلیمحور بودن، گیمپلی و دیزاین مکانیک اصل این هنره و چون از خلاقیته یه تیم دو نفره هم میتونه از یه شرکت عظیم جلو بزنه در زمینهی دیزاین گیمپلی اما گرافیک و انیمیشن و … + روایت چیزیه که برای این صنعت در core قرار نمیگیره. راکستار در زمینهی اضافه کردن جزئیات و خط داستانی بینظیر روی دست نداره، اما قطعاً دیزاین منسوخ شدهای داره نه فقط منسوخ شده، بلکه شدیداً مبتدیانه که امیدوارم برای gta 6 تغییر و تحولی بده. این که در بحث جزئیات و ریزهکاری و گرافیک بهترین به شمار میاد دلیل نمیشه ساختار رو هم که از همه چیز مهم تره ، شاهکار تگ بزنیم بهش.
سلام
با شما موافقم تاحدودی در مورد ماموریت های بازیهای راک استار ( هر چند از نظر من ضعف نیست )
من خودم یکی از دلایلی که gta iv رو نسبت به بازیهای دیگه راک استار بیشتر دوست دارم همین آزادی عمل خوب در حین ماموریت هاست
از نظر انقلابی بودن هم نگاه کنیم اغلب استودیوهای معروف جهان خیلی وقتکه بازی انقلابی ندادن بیرون برای مثال اخرین بازی ساختارشکن و انقلابی بتسدا oblivion سال ۲۰۰۶ بود یا استودیوهای مثل ناتی داگ که کیفیت بازیهاشون واقعا بالاست اما واقعا تا حالا یک گیم ساختارشکن و انقلابی ندادن بیرون
همین راک استار هم آخرین بازیهای انقلابی ای که داد بیرون gta iv سال ۲۰۰۸ بود
در کل انقلابی بودن از نظر من ملاک مهمی نیست مهم کیفیت بازیه
حالا من زیاد رو انقلابی بودن rdr2 تاکید نکردم، ولی این بنظرم حقیقته که rdr2 توی جزئیات “جهان باز” بودن و گسترش دادنش چقدر خوب عمل کرد.(مخصوصا نسبت به رقیب هاش)
خودتون هم قبول دارید .
“راکستار در زمینهی اضافه کردن جزئیات و خط داستانی بینظیر روی دست نداره،”
آزادی عمل هم من بار ها توضیح دادم چطوری چقدر راه ها و سناریو های مختلف داره مراحل بازی…
و اگه مایل باشید دوباره هم مینویسم،ولی این آزادی عمل به وقت گذاشتن و زیرکی خود بازیکن برمیگرده.
(شما همین الان برید ببینید چقدر کاتسین و دیالوگ های مخفی کشف شده)
و منظورم اینه که باید امتحان کنی تا سراغت بیاد. 😁
خب و بله
منم امیدوارم Gta 6 این آزادی عمل رو در دسترس تر قرار بده تا دوباره مشکلی پیش نیاد در بدست آوردنش. 😉
حالا من اون شرافت و آپشن های حرف زدنو انقلاب حساب نمیکنم ولی نظر شما درمورد هوش مصنوعی چیه؟
اینکه هر عملت رو خاطر مردم میمونه؟
موافقم شاید red dead 2 انقلابی نباشه زیاد اما یک پیشرفت بزرگ نسبت به gta v بود و واقعا شاهکار بود
شک نکن RDR2 هنوزم ی شاهکار بی مانند هستش تو سبک Open-world و جزئیات بالا و هوش مصنوعی فوقالعاده NPCهاش دوست عزیز
فیزیک بازی ک همتا نداره واقعا
بی نظیره
ب هر نقطه از اعضای بدنله آدما شلیک ک میکنی دقیقا همون نقطه آسیب میبینه !
دقیقا همینطوره آقای صفایی
خوشحالم با هم همنظریم 😄🍻
شمارو من بعنوان بازیساز در نظر میگیرم بنظرتون بازی مثل ردد۲ و باقی مثال هایی که فرمودید میتونن مثل الدن رینگ باشن؟یعنی مراحل به قول شما خطی نباشن اصلا امکانش هست؟ اگه شما جای بازیسازهای راکستار بودید چطوری مراحلrdrوgtaرو میساختید؟الدن رینگ چون داستان مبهمی دارد میتونه خارج از ساختار بازی عمل بکنه و این حرف شما که درcoreگیم پلی و لول دیزاین بهتر صدرصد حرف شما درسته بازی های راکستار از بعد گیم پلی همه شبیه هم هستن فقط هر سری یکم به نسل بعدی خودشون میرسن و این حرف شما درمورد ساختار بازی هم به هیچ عنوان قبول ندارم توgtaکلا ما تنوع حیوانات به انگشتان کف دست هم نمیرسه اون وقت ما تو ردد۲ چرخه زندگی حیات وحش داریم عقاب ها ماهی شکار میکنن خرس ها با گرگ ها برای بقا میجنگن واقعا بی انصافی هست که بگیم این بازی همون ساختارgtaهست از بعد گیم پلی بله ولی تو باقی چیزها کاملا متفاوت هستن.در ضمن در ردد۲مراحلی فرعی هستن که فقط از گشت و گذار در محیط به دست میان از قاتل سریالی گرفته تا گنج و…
نه تنوع حیوانات نه روایت پشت ماموریتهای جانبی هیچکدام مربوط به ساختار نمیشن، چون مواردی مثل جزئیات و تنوع نه ساختار محور هستند نه خلاقیتمحور، بلکه ۲ هزار نیرو باید سالها کار کنن تا به دست بیاد، اما دیزاین مرحله و ساختار همگی خلاقیتمحور هستند و برای همین هم چندین سالی یک بار سازندهای پیدا میشه که ساختار شکنی کنه. این که رد دد ردمشن جزئیات داره این که ۱۰۰ گونه حیوان داره این که جسد تجزیه میشه و … حاصل خلاقیت نیست، حاصل تلاش بیوقفه و کرانچه و کوچک ترین ارتباطی هم به ساختار نداره. من نگفتم رد دد جزئیات نداره یا روایت بدی داره بلکه شاید جزو بهترینها باشه منتهی این قطعاً پوینت من حول تاثیرگذار نبودنش رو نقض نمیکنه.
رد دد ردمشن ۲ جزو محدود بازیهایی هستش که فقط راکستار میتونه بسازه، ۱- سالیان سال وقت صرف یک پروژه ۲- بیش از دو هزار نیروی متمرکز و بااستعداد از انیماتور تا کارگردان روایت. منابع، سرمایه و … همه چیز رو باهم داره. اما بازیای که نیازمندیاش کرانچ باشه و نقطه قوتش چیزی باشه که خودکار از هر شرکتی با هر وسعتی بر نمیاد، چجوری میتونه تاثیر گسترده در صنعت گیم بذاره؟ بازیای تاثیرگذاره که بهت الگو و MAP DESIGN بده. به عنوان مثال دیزاین سولزلایک که با دیمنز سولز ارائه شد یک خلاقیت و یک جرقه ذهنی بود نه حاصل کرانچ که فقط از پس یه استودیوی دو هزار نفره بر بیاد. حالا همین دیزاین دیمنز سولز داره داخل بازیهای دو بعدی که شاید توسط دو نفر ساخته شده باشن اجرایی میشه. حالا شما به من بگو کدوم بازیها تاثیرگذارتر هستند، RED DEAD REDEMPTION 2 که کلا شاید دو شرکت در سرتاسر گیمینگ قابلیت ساختش رو داشته باشه و هیچ تحولی نداره یا دیزاینی که سرتاسر گیم رو تحت تاثیر بذاره و حتی یه سازنده مستقل و تیم یک نفره هم بتونه ازش بهره ببره. کدام وسیع و گسترده روی صنعت گیم تاثیر میذاره؟ جزئیات و حیوان بیشتر و داستان زیبا نشد تاثیرگذاری و ساختار شکنی. آرتور شخصیت پردازی فوقالعاده قویای داره داستان هم زیبا بود، اما پوینتی به نام تاثیرگذاری رو نمیفهمم.
در مورد پرسش، متذکر شدم، Rockstar Games زمانی انقلابی بزرگ در صنعت گیم انجام داد با GTA 3، چرا GTA 3 بازی آزادتری نسبت به RDR 2 باید باشه؟ یادمه آن زمان و در آن محدودیتها برخی اوقات میشد ماموریتهای GTA 3 رو متفاوت به پایان رسوند به عنوان مثال برخی اوقات از c4 استفاده و به اتومبیل هدف وصل میکردیم و وسط ماموریت به جای تعقیب و گریز سوء استفاده میکردیم. ناخوداگاه gta زمانی در دیزاین مراحل بهتر بود تا نسخههای جدید، اما هر چه پیش رفتیم dumbتر شدن دیزاین ها و به سمت سینمایی شدن رفتن. من نمیخوام credit رو از راکستار بگیرم و بگم سازنده تاثیرگذاری نیست، بلکه قصد داریم بازیهای جدید این شرکت به نقد بکشم. شما از من نخواه که به عنوان سازنده نظر بدم، انقلاب داخل گیمینگ چیزیه که ده سال یک بار میبینیم و انتظار نداشته باشه کسی که developer نیست بتونه ایده بده، اما اگر بخوام بگم چجوری راکستار میتونه به دیزاین بهتری برسه، جوابش سادهاس از دیدگاه آزادی عمل به دوره vice city و ۳ برگرده نه این که به جای بهبود اون آزادی عمل به سمت سینماتیک شدن بره که روحیهی گیمینگ باهاش جور نیست.
BOTW برای منی که از wind wakerبازی های سری رو بازی کرده بودم بهترین داستان رو داشت ولی آزادی عمل هیچ وقت قربانی روایت نشده بوده
برعکس روایت بر اکتشاف و جستوجو هم سوار بود
سوال اینه وقتی میشه این سطح از آزادی و لول دیزاین رو داشت چرا باید یه ساختار پارادوکس مانند(آزادی در جهان -کاملا خطی در مأموریت ) رو استفاده کرد؟
شما خودت داری یک بازی فانتزی مثل الدن یاbotwرو با ردد که واقعگرایانه هست مقایسه میکنی و من میگم اشتباهه نمیشه تو همچین بازی هایی بیش از حد از ساختار دور شد نهایت بشه مثل ویچر که انتخاب ها پایان های متفاوت دربر داشته باشه الان خود شما اصلا ردد رو بدون همونAتاBمیتونی تصور کنی؟
بله آقای کریمی در مورد مراحل بازی Rdr2 نسبتا حق با شماست
اما از جزئیات بازی و فیزیک فوقالعادهش نمیشه گذشت
بی مانندِ واقعا
الدن فقط ی سبک سولز بورن بسیار عالی هستش همین
حرکت انقلابی نداره واقعیتش
والا بنظرم نقطه قوت بازی هستن😅
چرا واقعاً؟
منم میگم اینا هردو شاهکار هستن ولی وقتی بگیم هیچ تغییری در صنعت گیم ایجاد نکردن بی انصافی هست.الان آرتور مورگان بعد از جول و گرالت شخصیت مورد علاقه من تو هستم اینهمه سال از زمان الکس شخصیت شورش در شهر در کنسول سگا تا همین الدن رینگ رو کنسولps5 که دارم بازی میکنم شدن تاپ ۳من و خیلی های دیگه و این خودش کلی حرفه.البته آقای کریمی حرفشون رو اصلاح کردن منظورشون در بخش اول دیزاین و گیم پلی بود که من درمورد ردد موافقم.
من حرفم رو اصلاح نکردم از اولین کامنت نوشتم Core گیمینگ. برداشت اشتباه از خودتون بوده.
۳ پاراگراف نوشتی در مورد الدن رینگ منتهی من اصلا اعتقاد ندارم الدن رینگ انقلابی انجام داده، بلکه اعتقاد دارم ساختار جهان آزاد breath of the wild رو ارتقاء و بهبود داده. که میتونه پایههای اصلی یک شروع تازه برای open world باشه.
سه تا بازی که ذکر شد اصلا انقلابی نیستن و حتی نزدیک هم نمیشن به انقلاب و تحول داخل صنعت گیم. داخل کامنتی هم که گذاشتم چیزی جز این ذکر نکردم که قصد اثبات تاثیرگذار نبودن الدن رینگ رو دارید lmao من نوشتم سه تا بازی x y z انقلابی و تاثیرگذار نیستن، شما به جای این که اثبات کنی چرا اینها تاثیرگذار هستند، نوشتی الدن رینگ فلانه؟
وقتی میگم سه تا بازی انقلابی نیستن، نمیدونم چرا یه عده فکر میکنن من گفتم اینا زبالهان. من بارها از tlou 2 و گیمپلی خوبی که به نسبت سینماتیک بودنش داره دفاع کردم همینطور gow، اما ناراحتکنندهاس تگ انقلابی به هر کدوم این آثار بخوره. همینطور الدن رینگ، الدن رینگ قطعاً در بخش اوپن ورلد مسیر رو بهتر از سه بازی ذکر شده باز میکنه ، اما همچنان ds 1 و ds قطعآً بازیهای ساختارشکن و تاثیرگذار فرام سافتور هستند.
منظورت از جا به جایی استاندارد ها، فیلم سینمایی شدن بازی هاست؟
وای خیلی سنگین گفتی :))))) احسنت
اول از همه باید بهتون بگم که اگر قرار بود گاد و انچارتد روی بازیهاشون داستان پیاده نکنن الان نه نیتن نیتن میشد و نه کریتوس کریتوس میشد و نه گرالت گرالت میشد چرا ملت این شخصیتها را دوست دارن چون از طریق داستانی که در بازی پیاده کردن اون هم به بهترین شکل ممکن فراتر از یک فیلم گیمرها عاشق این شخصیتها شدن و سالها میگذره و این بازیها از یاد نمیرن چرا چون شخصیتهای داستانی براش ساختن که از فیلم هم بهتر و از شاهکار هم اونورتر بتل مثلا که داستان نداشت یا کال اف که داشت اما ابکی بود ببین چطور راحت ملت اون بازیها را فراموش کردن و به فراموشی سپردنش چون شخصیت خوب و همراه با داستان شاهکار در اون بازیا گنجانده نشده و اینجور بازیا زود به تاریخ میپیوندن و اگر بازیهایی امثال رد دد و گا و انچارتد داستان را از بازیهاشون حذف کنن بسیار سریع میشه گفت هر یک سال یک بازی میتونستن عرضه کنن و این داستان بازی بسیار وقت گیر هست سالها زمان میبره تا بشه یه داستان شاهکار روی بازیا پیاده کرد وقتی یک فیلم سینمایی پنج سال طول میکشه بعضیا تا ساخته بشه اون هم دو ساعته حالا ببین داستان بازیا که گاها به بیست ساعت میرسه چند سال زمان میبره یک گیمری که داستان دوست نداره میتونه داستانش رد کنه و اونی که علاقمند باشه میشینه داستان بازی و حماسی رو میبینه برای اینکه بدون هدفش از اون مراحل چی هست برای اینکه با سرنوشت اون قهرمانی که باهاش پلی میده اشنا بشه برای اینکه با سختیها با خانواده ی اون پلیر و با سرگذشت اون پلیر اشنا بشه و با اون پلیر داستان حماسی و فراتر از شاهکار خلق کنه که مو را به تن گیمر سیخ کنه و با احساسات گیمر بازی کنه و تمام سختیهای مسیر و با موجودات و با موانعی که باید از اونها عبور کنه هم در داستان و هم در گیم پلی اونها رو قشنگ میبینه و هدفش کاملا واضح و روشن میشه پس اینو بدون بازیهای داستانی فیلم نیستن تو بازیهای داستان خودت با کاراکتر فیلمو در نقش خودت بازی میکنه و خودت تمام این موانع را کنار میزاری تا به هدفت برسی اما در فیلم نمیتونی با کارکترش بازی کنی چقدر میخوایی برات توضیح بدم زنده باد سونی کبیر دلیل اینهمه فروش چی هست که سونی همیشه میتازه چون سونی بازیهایی میسازه که هم داستان داره و هم گیمپلی اون هم داستان شاهکار که غرق در اون داستانش میشی تمام فیلمهایی که از روی داستان بازیها ساخته شدن شکست خوردن چون داستان بازیهای شاهکار اوندر داستانش عظیم و بزرگ هست که هیبچ کارگردانی قادر به ساختنش نیست و اگرم بسازن شکست میخورن
majidam
بسی زیبا بود
یعنی رد دد و لست و گاد فیلم سینمایی هستن؟
گیمپلی ندارن ؟
نظر بی منطقی بود
رددد و گاد رو موافقم ولی لست ؟ بلی
Skyrim : The Elder Scrolls V
بعید می دونم ب جز پوستر بازی اطلاع دیگه ایی از بازی داشته باشه
اره داداش بهترین گان پلی هم که اصلا نداره انمی؟انمی که بتونه حتی صدای عوض کردن خشاپ رو هم تشخیص بده نه اینا که مال است نیست آخه است فقط داستان هست🤣🤣🤣.آخه برادر داستان لست که قابل جلو زدنه سر جمع از۳۰ساعت بازی۲ساعتشم داستان نیست بعد میگی همش داستانه؟
آخه بدبختی اینا بازی الدن رینگ هم نرفتن هر باسی که میرسی میره تو کاتسین بعد میگه استانداردی رو اضافه نکردن هوش مصنوعیnpcردد۲وانمی های لست ۲هنوز رو دستشون نیومده جزییات هم همینطور وقتی تو همین الدن رینگ از تو گل زد میشی هیچ افکنی رو رسمیت نیست فرقش رو با لست۲با ردد میفهمی که حتی وقتی از روی رد خون هم رد میشی جای پای شخصیت بازی رو زمین میمونه همین الانشم کلی بازی جهان باز هستن که نمیتونن به گرد پایgtavبرسن ردد۲ ولست ۲ پیشکش بعد میگن تغییری تو صنعت گیم ایجاد نکردن.
هوش مصنوعی rdr 2؟ این طنز بود دیگه؟
نه.
نخیر منظورش جزئیات و فیزیک و داستان سرایی و ویس اکتینگ بازیاست برای همینم هست همین ۳ تا بازی جزو پر افتخارترین بازیان
بخاطر بالا بردن الدن رینگ که خودمم قبول دارم شاهکاره،ارزش شاهکارای دیگه رو نیارید پایین
الدن رینگ هم کاتسین داره سکیرو هم داشت داک۳همینطور و...اگه نمیتونی کاتسین ببینی و داستان برات مهم نیست فقط بزن جلو ایراد بنی اسرائیلی نگیر.
سختی بازی چه ربطی داره؟ برای شما بازی سخت بوده و از این ناراضی هستی قرار نیست برای همه اینطوری باشه. سکیرو توی اون سال کاملا حقش بود بازی سال بشه. همین چند وقت پیش شروع کردم سکیرو رو بازی کردن و باید بگم در یک کلام شاهکاره. شما میخوای ایراد بگیری بهتره از یه چیز دیگه ایراد بگیری نه سختی بازی. در رابطه با مشکلات فنی الدن رینگ اینو بدونید که به خاطر اپدیت روز اول بود. بازی همین الانش روی کنسول ها عملکرد خوبی داره، اکثرا pc گیمرا ناراضی بودن که با اپدیت رفع خواهد شد. در ضمن درصد رضایتش هم بیشتر شده توی استیم.
سختی بازی زمانی قابل ایراد هست که بازی بالانس نباشه مثلnioh2که عملا مکانیک ونقطه ضعفی تو باس ها نمیبینی اما بازی های میازاکی همه دارای بالانس هستن فقط کافیه زحمت شناختن باس رو بکشی و سلاح خودت رو پیدا کنی همهnameless Kingرو با اسلحه سبک کشتن ولی من با سنگین ترین سلاح بازی دارک۳شکستش دادم و این چیزیه که من دوست دارم تو بازی سولز ببینم مثل یک کارآگاه باید دنبال معما باشم و وقتی که حل شد احساس افتخار میکنم.
کاری با مشکلی که با نمره ۹۷ دارین ندارم حالا هر چه باشد نظر شماست من خودم اگه الدن رینگ ۱۰۰ هم میگرفت خوشحال میشدم ولی با نمره ۸۸ هورایزون و منتقد هایی که بهش زرد دادن مشکل دارم به نظرم شما هم انرژیتون رو بزارین برا به عقل اوردن طرز فکرایی که حق بازی ها رو ضایع میکنن ، به نظرم هیچ وقت با موفقیت یک بازی مشکل نداشته باشید با موفق نبودنش مشکل داشته باشید ، در ضمن اون بازی هایی که اسم بردین بسیار اثار بزرگی هستند و خیلی قابل احترام و همه ما عاشقشون هستیم اما استانداردی تعریف نکردن فقط نسبت به نسخه های پیشین خودشون پیشرفت کردند .
mohsenj74
دوست من شما لست ۱ رو ببین
گرافیک نسل هشتی رو در نسل هفت نشومون داد اونم روی پلی ۳
تعاریف جدیدی از شخصیت پردازی و داستان فوقالاده ارائه کرد
چند خط قرمز رو شکست
اگه یک نفر بع=هم بگه بازی ی سنی داره بی شک بهش می گم ی بار بشین لست رو بازی کن
سلام
ردد متاش ۹۷ هست با اینکه حقش نیست و نهایتا باید ۸۲ میشد
همین ردد رو یوبیسافت میساخت بهش ۸۲ میدادن
بسیار مفید و آموزنده
دری از درهای علم و دانش به روم باز شد
به عنوان کسی که بازی رو پلات کرده باید بگم بی شک کامل ترین سلز برن هست از هر نظر بسیار تجربه عالی داشت واقعا بنازم استاد میازاکی رو و قطعا فروش بسیار عالی رو تجربه کرده و خواهد کرد بی صبرانه منتطر دی ال سی هاش هستم
درک یک شاهکار فقط از هنرمندان برمیاید وقتی بازی اذیتت میکنه قطعا هنر میازاکی رو درک نکردی پس بیخیال شو بازی نکن و الکی نقد نده بازی یک سری ایرادات جزعی داره که کم کم رفع میشه ولی الدن رینگ بسیار با جزعیات و وسیعه و گرافیکش هم بسیار عالی بود
حاجی من خودم سولز فن ام ولی خداییش گرافیک الدن بسیار عالی که میگی نبود.گیم پلی و داستان و گرافیک هنری رو میشه بگیم عالی ولی خدایی تو گرافیک فنی گند زدن.هم فریم ریت داغونی داره رو پی سی هم سیستم عجیب غریب میخواد(و نگم که فریم ریت ناپایدار چه ضربه بدی میزنه به تجربه بازیی مثل الدن.عملا زهر میکنه به ادم بازیو)تازه بهینه نشده درست حسابی و کیفیت بعضی بافت ها تو ذوق میزنه.
گاد و لست کجاشون انقلابی بودن خدایی
نمی دونم مشکل دوستان با این الدن بیچاره چیه
بازی به شدت بزرگ و پیچیدس!!! فقط همینو بگم که با لول ۸۰ فقط ۲ تا از دمی گاد هارو زدم و نمیدونم چندتا دیگه مونده…
به جز مشکلات فنی یه مشکل دیگه هم از بازی پیدا کردم اونم تکراری بودن بعضی باس های بازی هست!!حالا نمیخوام اسم ببرم چه باس های تکراری هستن تا اسپویل نشه ولی یه بار فقط در عرض ۱.۵ ساعت ۳ تا باس تکراری زدم که یکم تو ذوقم زد…
ولی در هر صورت بازی شاهکاره لیاقت نمره ۹۵ روی پیسی از نظر من هست
همه جا شده حرف از این الدن :دی
حیف ک سبک مورد علاقم نیس
نوش جون فنهاش
مخصوصا محمد حسین کریمی عزیز
فقط اسم یکی از کسایی که کامنتت رو دیسلایک کرده :)))
ی نقطهس :دی
نقطه شد :)))
و الا نقطه نبود!
حالا این فرد با اخلاق کی بود؟ :دی
حالا فقط قیافه اونایی دیدنیه که میگفتم گاد رگناروک و الدن رینگ هیچکدوم موفق نمیشن
چون جفتشون c/p بازی های قبلشونن و در نتیجه جلو استارفیلد حقیرن
میدونید در باره کی حرف میزنم دیگه😂😂🤣🤣
تا الان فقط روی استیم حدود دو میلیون فروخته!!
امیدوارم با این میزان فروش فرامسافتور یه مقداری شرمسار باشه به خاطر این پورت نه چندان جالب.
من و سه تا از دوستام بازیو نصب کردیم هیچ مشکل افت فریم و کرش کردنی نداریم نمیدونم چرا واسه بعضیا مشکل داره
والا قبلشم گفتم هم طرفدارای سولزبورن زیاد شدن
هم بازی جهان باز و تم فانتزی داره و طرفداراش تازه بیشترم میشه.
هنوز دارم هورایزن بازی میکنم اما بعد تموم شدنش حتما اینو پلی میدم.
هورایزن چرا اینقد طولانیه 😩
سلام دوستان من تازه میخوام گیم رو استارت بزنم به نظر شما بهترین کلاسش کدومه که کمتر از بقیه اذیت کنه ؟