باندای نامکو با ۱۳۰ میلیون دلار به دنبال خلق متاورس خود است
شرکت باندای نامکو (Bandai Namco) به دنبال خلق متاورس مخصوص خودش، آیپی متاورس، است تا هواداران این شرکت محبوب بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.
در جلسهی امروز سهامداران، شرکت باندای نامکو برنامههای میان مدت (آپریل ۲۰۲۲ تا مارچ ۲۰۲۵) خود را توضیح داد و اعلام کرد که تمرکز اصلی آنها در این مدت، استرتژی آیپی محور خواهد بود. این استراتژی جدید سه هدف اصلی دارد که شامل ارتباط با هواداران از طریق فرنچایزها، بالا بردن ارزش آیپیها و در نهایت افزایش محدودهی جهانی فرنچایزهای خود و بالا بردن فروش آنها در خارج از ژاپن میشود.
قسمتی از این استراتژی آیپی محور شامل خلق یک متاورس میشود. شرکت باندای نامکو اعلام کرده که ۱۵ میلیارد ین ژاپن که معادل ۱۳۰ میلیون دلار آمریکا است را صرف خلق متاورس خود میکند.
مدتی است که مفهوم متاورس محبوب شرکتهای حوزهی فناوری شده است. هرچند تعریف دقیقی از مفهوم متاورس وجود ندارد، اما متاورس را میتوان جهانی آنلاین و خیالی که برای ارتباطات اجتمایی استفاده میشود، توضیح داد.
در متن این برنامه نوشته شده است:
باندای نامکو به عنوان بستر ارتباطی جدید با هواداران، برای هر کدام از آیپیها یک متاورس توسعه میدهد.
در این متاورس ما پیشبینی محیطی را میکنیم که علاوه بر عمل به عنوان بستری که توانایی باندای نامکو در آمیختن محصولات فیزیکی با المانهای دیجیتال افزایش میدهد، دامنهی وسیعی از سرگرمیهای آیپی محور را در اختیار هواداران قرار دهد.
امیدواریم تا بستری خلق شود که به محلی برای ارتباط با هواداران و شرکای تجاری تبدیل شود. از طریق آیپی متاورس، ارتباطی بین باندای نامکو با هواداران و هواداران با هواداران ایجاد میکنیم.
از طریق این اجتماعات و محتواها، ارتباطاتی عمیقتر، وسیعتر و چندجانبهتر میسازیم که تا زمان طولانیتری ادامه خواهند یافت و روی کیفیت این ارتباطات تمرکز خواهیم کرد. از این طریق و در مدت زمانی طولانی، ارزش آیپی خود را به حداکثر میرسانیم.
طبق این برنامه، مبلغ ۱۵ میلیارد ین ژاپن صرف زیرساخت دادهها و توسعهی محتوا برای آیپی متاورس میشود. این برنامه با بیان این که درک مفهوم متاورس یکی از استراتژیهای اصلی باندای نامکو در سه سال آینده خواهد بود، به پایان رسید. در خبری دیگر از این جلسهی سهامداران، لوگوی رسمی شرکت باندای نامکو مجدداً تغییر یافت.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
۱۵۰ میلیون دلار!
مایکروسافت: خیلی ولخرجی کردی .ورشکست نشی یه موقع.خخخخ
ک عالی 👌
آینده صنعت گیم بسیار هیجان انگیزه
از وقتی مایکروسافت لعنتی ۷۰ میلیارد دلار داد برای اکتی بلیزارد ، دیگه این اعداد برامون بی اهمیت شده ، در حالیکه مبالغ کمی هم نیستن …
درسته موضوعش ربطی نداره ولی کلا به نوعی مثل مقایسه مولتی میلیاردرهای ایران با کارمند اداره هست
130m$ خیلی کمه جیگر. همین الان متا با چندین میلیارد دلار بودجه درحال ساخت متاورسه. البته در آینده هزینه به مراتب کمتری برای ایجاد چنین بستری احتیاج خواهد بود.
این بده ولی چرا عکس پست الدنه؟ اینکه توی متاورس سرمایه گذاری میکنن ربطی به الدن داره؟
بنظرم دارن اشتباه میکنن اگه مایکرو نزدیک به۷۰میلیارد برای متاورس هزینه میکنه اینه که اگه روزی با شکست مواجه بشه اصلا براش مهم نیست یا سونی باvrیک سری از ساختارها رو از اولش هم داره اما آیا نامکو زیرساخت مناسب رو داره؟میتونه در صورت شکست ضررهای احتمالی رو متحمل بشه؟تو پادکست بازی سنتر حرف جالبی زدن اونم این بود که گیمر ها تبل تر از این حرفا هستن که بخوان برن سراغ متاورس🤣🤣🤣البته بی راه هم نمیگفتن.بنظرم جای اینکارها روی موتور گرافیکی کار میکردن تا کی قراره بگن گرافیک اولویت ما نیست؟الان دیگه دوره ای که بازی با گرافیک پایین یا با باگ بیاد گذشته و کلی مورد انتقاد قرار میگیره و این نقطه ضعف میشه پاشنه آشیل بازی های این استودیو با اینکه خودم طرفدار دو آتیشه سولز هستم ولی اینکار نشون میده که پول و منابع دارن ولی جای دیگه میخوان خرج کنن پس مشکل گرافیک بخاطر منابع محدود نیست البته من کارشناس نیستم فقط نظر شخصیم رو گفتن امیدوارم حالا که تو این زمین قدم گذاشته اند کلی سود بکنن.
ای کاش قبل از اینکه الدن رینگو ترول کنی یکم تحقیق میکردی اول اینکه موتور گرافیکی فرام سافتور ربطی به باندای نامکو نداره و با این موتور بلادبورن و سکیرو هم ساخته شدن و با توجه به حرف شما باید بگیم سونی هم به جای بودجه دادن به بلادبورن پولو جای دیگه خرج کرده
در مورد عوض کردن موتور گرافیکی هم به همین راحتی نیست ممکنه موتور جدید با سبک بازی همخوانی نداشته باشه و بازی ضربه بخوره در ضمن اگه بخوان موتور گرافیکی رو عوض کنن روند ساخت بازی خیلی طولانی میشه و به جای اینکه هر نسل ۴ تا شاهکار از فرام سافتور ببینیم فقط یکی میبینیم من به عنوان فن دو آتیشه سولز ترجیح میدم به جای یک بازی با گرافیک هیولا ۴ تا شاهکار با گرافیک معمولی بازی کنم
در مورد بازی های خود باندای نامکو هم بهتره بدونی همه بازی هاش مثل اسکارلت نکسوس و tales با موتور آنریل ساخته شدن و بین بازی هایی که مثل خودشون استایل انیمه ای دارن بهترینن
در ضمن در مورد بازی های فرام سافتور بهتره بدونی بلادبورن در کنار بازی هایی مثل ویچر ۳ و بتمن آرخام نایت منتشر شد ولی کسی به گرافیک گیر نداد سکیرو هم در کنار امثال دث استرندینگ عرضه شد ولی گوتی هم شد
بندای جان خواستی منم پنجاه تومن دارم ته حساب خواستی بگو باهم یه مغازه سه نبش تو متاورس اجاره میکنیم 😂😂😂
.
مسخره کردی مارو ؟ ۱۳۰ میلیون ؟ ورشکست نشی . توان نداری وارد زمین بازی ای نشو ک نتونی توش خود نمایی کنی