بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه 2010

در این مطلب قرار است به معرفی بهترین سریال‌های انیمیشنی بپردازیم که در دهه ۲۰۱۰ میلادی پخش شده‌اند.

نکته جالب توجه در مورد سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ میلادی، این است که سازندگان این آثار، ریسک‌هایی کرده‌اند و می‌توان گفت که این ریسک‌ها با واکنش‌های خوبی روبه‌رو شده‌اند. مطمئنا، ایده‌هایی در سریال‌های انیمیشنی دهه گذشته به کار گرفته شده‌اند که ممکن است قبلا مورد توجه قرار نمی‌گرفتند.

جدای از ایده‌های متفاوت، کاراکترهای برجسته و دیالوگ‌های هوشمندانه، باید گفت که انیمیشن‌سازی در دهه گذشته توسعه بسیاری داشته است و تکنیک‌های جدید باعث شده تا سریال‌های انیمیشنی دارای جلوه‌های بصری خارق‌العاده و نفس‌گیر باشند. همین موضوع، دلیل دیگری برای دوست‌ داشتن این دنیای رنگارنگ و انیمیشنی محسوب می‌شود.

در ادامه، نگاهی به بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه گذشته میلادی خواهیم داشت.

سریال انیمیشنی دنیای شگفت‌انگیز گامبال (The Amazing World Of Gumball)

سریال انیمیشنی دنیای شگفت‌انگیز گامبال the amazing world of gumball

سریال انیمیشنی «دنیای شگفت‌انگیز گامبال» همانند رویاپردازی افسارگسیخته است. اتفاقات این سریال انیمیشنی در شهر خیالی المور رخ می‌دهد که در آن، هر کس و هر چیزی می‌تواند آنچه می‌خواهد، باشد. خالق سریال، بن باکولت (Ben Bocquelet)، تمام کاراکترهایی که در کارهای قبلی‌اش مورد استفاده قرار نگرفته‌اند را در این اثر جای داده است. از همین رو، این سریال انیمیشنی موفق شده تا یک اثر بسیار مضحک و در عین حال، سرگرم‌کننده و شگفت‌انگیز باشد.

سازندگان سریال انیمیشنی «دنیای شگفت‌انگیز گامبال»، از تکنیک‌های مختلفی همچون جلوه‌های کامپیوتری، استاپ موشن، عروسک‌گردانی و لایو اکشن برای خلق کاراکترها و جهان آن‌ها استفاده می‌کنند و حس جالب توجهی به این اثر داده است و از همین رو، عنوان سریال واقعا متناسب با خود آن است.

سریال انیمیشنی دهان بزرگ (Big Mouth)

سریال انیمیشنی دهان بزرگ big mouth

سریال انیمیشنی «دهان بزرگ» یکی از آثار انیمیشنی بسیار خلاقانه سال‌های اخیر بوده و بر خلاف آنچه که در تریلرها و تیزرها نشان داده، این اثر بسیار هوشمندانه و جالب توجه است. این سریال انیمیشنی هیچ واهمه و ترسی ندارد تا محتوایش پرخاشگرانه و جسورانه باشد؛ اما از این تصویرگری بی‌پرده خود برای تقویت کردن پیام‌ها و ارزش‌های خود بهره می‌گیرد.

سریال انیمیشنی «دهان بزرگ»، نگاهی صمیمانه به نوجوانی و مراحل مختلف به بلوغ رسیدن دارد. شخصیت اصلی این سریال انیمیشنی عمدتا نوجوانانی هستند که برای بیننده بسیار جالب توجه، مرتبط و واقع‌گرایانه هستند. در هر صورت، این اثر موفق شده تا به درستی رفتار دوران نوجوانی را به نمایش در بیاورد. طراحی کاراکترهای خیره‌کننده، آهنگ‌های برجسته و دیگر موارد، باعث شده تا این سریال انیمیشنی سرشار از خلاقیت باشد.

سریال انیمیشنی نمایش منظم (Regular Show)

سریال انیمیشنی نمایش منظم regular show

سریال انیمیشنی «نمایش منظم»، اصلا یک سریال انیمیشنی عادی نیست. به طور سطحی که به این سریال انیمیشنی نگاه شود، احساس می‌شود که این اثر تنها یک کارتون عادی برای کودکان در صبح‌های جمعه است. اما دیالوگ‌های برجسته، داستان‌های هوشمندانه و طنز عجیب، این سریال انیمیشنی را برای تمام سنین جالب توجه و برجسته کرده است.

شخصیت‌های اصلی سریال انیمیشنی «نمایش منظم»، یک کلاغ آبی‌رنگ به نام مرداک و یک راکون به نام زیگبی هستند. آن‌ها کارگرهای معمولی هستند که به عنوان زمین‌دارانی برای یک پارک محلی به خدمت گرفته می‌شوند. با این حال، آن‌ها روش‌های خاص و پیچیده‌ای برای حل مشکلات ساده دارند که در نهایت منجر به ماجراجویی‌های دیوانه‌دار و جالب می‌شود. داستان‌های تصادفی و جالب توجه با کاراکترهای جذاب این دو ترکیب شده است و سبب شده تا هر قسمت از این سریال انیمیشنی، برای بیننده جذاب، تماشایی و لذت‌بخش باشد.

سریال انیمیشنی بابای آمریکایی (American Dad)

سریال انیمیشنی بابای آمریکایی american dad

سریال انیمیشنی «بابای آمریکایی» از جمله معدود سریال‌های انیمیشنی است که موفق شده تا با گذشت زمان، خود را بهبود ببخشد. پخش این سریال از سال ۲۰۰۵ میلادی شروع شده بود اما در آن زمان، این سریال انیمیشنی بیشتر با دیگر اثر انیمیشنی و کمدی ست مک‌فارلین (Seth McFarlane) یعنی سریال انیمیشنی مرد خانواده (Family Guy) مقایسه می‌شده است.

با این وجود، در اواخر دهه ۲۰۰۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰، بینندگان توانستند تا پتانسیل‌ها و نقاط قوت این سریال انیمیشنی را درک کنند. این سریال انیمیشنی در مورد خانواده است و روی درام‌های واقعی و قابل لمس بین کاراکترهای اصلی خود تکیه می‌کند. کاراکترهای این سریال به خوبی توسعه یافته‌اند و طنز به کار رفته در آن واقعا برجسته و جالب توجه است. این سریال انیمیشنی، در طنز خود، موضوعاتی بزرگسالانه را مورد هدف قرار می‌دهد و به خوبی آن‌ها را مدیریت می‌کند. در هر صورت، این سریال انیمیشنی موفق شده تا طرفداران خاص خود را پیدا کند و باید گفت که اثری برجسته از ست مک‌فارلین محسوب می‌شود.

سریال انیمیشنی وقت ماجراجویی (Adventure Time)

سریال انیمیشنی وقت ماجراجویی adventure time

سریال انیمیشنی «وقت ماجراجویی»، سریال برجسته و جواهر شبکه Cartoon Network محسوب می‌شود. این سریال انیمیشنی، از جمله سریال‌های انیمیشنی معدودی است که در این شبکه برای بیش از شش فصل‌ تمدید شده است. این اثر دارای جلوه‌های بصری جالب توجه، کاراکترهای متمایز فراوان، کمدی خارق‌العاده و ماجراجویی‌های بسیار زیاد است.

بزرگسالان و کودکان به خوبی می‌توانند از تماشای این اثر لذت ببرند و اثری عالی برای گذراندن اوقات فراغت است. جهانی که این سریال انیمیشنی به تصویر کشیده، سرشار از جلوه‎‌های پر زرق و برق و کاراکترهای غیرمعمول است که در سرزمینی آخرالزمانی به نام سرزمین اووو زندگی می‌کنند. داستان روی پسری به نام فین و بهترین دوست و برادر ناتنی‌اش به نام جیک که یک سگ با قابلیت تغییر شکل است، تمرکز دارد.

کاراکترهای مکمل خلاقانه و متنوع و همچنین صداپیشگان عالی و با استعداد باعث شده تا این سریال انیمیشنی، به اثری عالی تبدیل شود. سریال انیمیشنی «وقت ماجراجویی»، اثری فوق‌العاده خلاقانه، عاری از کلیشه‌ها و با جسارتی برای بررسی موضوعات تلخ و ناراحت‌کننده است.

مطلب مرتبط:

  • بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۰۰

سریال انیمیشنی برگری باب (Bob’s Burgers)

سریال انیمیشنی برگری باب bob's Burgers)

سریال انیمیشنی «برگری باب» خیلی کم مورد توجه قرار گرفته و به اصطلاح آندرریتد است. این سریال انیمیشنی، از آن دسته آثار است که بینندگان و مخاطبان اصلا آن را درک نکرده‌اند. بیشتر افراد و مخاطبان، این سریال انیمیشنی را همانند یک سریال انیمیشنی کمدی و خانواده‌محور دیگر می‌دانند اما این اثر، بیشتر از این‌ها است.

سریال انیمیشنی «برگری باب» روی خانواده بلچر تمرکز دارد که شامل پدر سالار خانواده به نام باب، همسر قوی‎‌اش به نام لیزا و سه فرزند مشکل‌سازشان به نام‌های تینا، جین و لوئیس است. باب به دنبال آن است تا شغلش در زمینه برگر را حفظ نماید و مخارج خانواده‌اش را تامین کند اما در مسیر خود، با موانع و مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو می‌گردد.

این سریال انیمیشنی به طرز شگفتی‌آوری، احساسی است و کاراکترهای متنوع و خارق‌العاده‌ای دارد و خانواده بلچر، افرادی بسیار جالب توجه، باهوش و قابل احترام هستند که می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. در کل، این سریال انیمیشنی در مورد دوست داشتن و پذیرش اطرافیان است. این اثر با وجود داشتن کاراکترهای چندی بعدی، جلوه‌های زیبا و شوخی‌های برجسته، اثری قابل قبول به شمار می‌رود که باید بیشتر به آن توجه شود.

سریال انیمیشنی گرویتی فالز (Gravity Falls)

سریال انیمیشنی آبشار جاذبه gravity falls

سریال انیمیشنی «گرویتی فالز»، یک سریال انیمیشنی ماجراجویی محور نیست. این اثر با مهارت بسیار زیادی ساخته شده و سرشار از جزئیات هوشمندانه، پیام‌های پنهان و معماهای جالب است که همگی، این اثر را به یک معمای بسیار بزرگ و برجسته تبدیل می‌کنند.

داستان این سریال انیمیشنی روی دوقلوهای خانواده پاینز تمرکز دارد که تابستان خود را به همراه عموی عجیب و بزرگ خود به نام گرانکل استن در گرویتی فالز می‌گذرانند. شهر گرویتی فالز همانند دیگر شهرها، ساده و معمولی است اما زمانی که یک مجله اسرارآمیز پیدا می‌شود، آن‌ها متوجه می‌شوند که شهر گرویتی فالز سرشار از رازها و معماهای پنهان است که باید آن‌ها را حل نمایند.

الکس هیرش (Alex Hirsch) یکی از سازندگان این سریالی انیمیشنی فانتزی و درام است. او در ذهن خود، داستان شفاف و خوب را متصور شده و تا حد امکان، آن را مختصر حفظ کرده و به خوبی و به راحتی، مفهوم را به بیننده انتقال داده است. با اینکه این سریال انیمیشنی تنها دو فصل دارد اما همین باعث شده تا شما بتوانید دوباره و به راحتی آن را تماشا کنید.

کاراکترهای سریال انیمیشنی «گرویتی فالز» جذاب هستند و صداپیشگان برجسته‌ای آن‌ها را صداپیشگی کرده‌اند. علاوه بر این، طنز سریال به خوبی به اجرا درآمده و داستان آن همیشه گیرا و جذاب است. این سریال انیمیشنی از جمله آثاری است که نباید آن را از دست داد.

سریال انیمیشنی آرچر (Archer)

سریال انیمیشنی آرچر archer

سریال انیمیشنی «آرچر» بیش از ده سال است که در حال پخش است و همانطور که می‌دانید، کیفیت آن در طی این همه سال، اصلا کاهش پیدا نکرده است. اینکه هر فصل از سریال منحصربه‌فرد و متنوع است، کلید موفقیت این سریال انیمیشنی به شمار می‌رود. این سریال توسط آدام رید (Adam Reed) خلق شده و او می‌خواسته تا هر فصل از این سریال، داستان منجسم و مستقل خود را داشته باشد که به بقیه فصل‌ها مرتبط نباشد.

یکی دیگر از جنبه‌های برجسته و جالب توجه سریال انیمیشنی «آرچر»، کاراکترهای خنده‌دار آن است. شخصیت استرلینگ آرچر ممکن است جذاب به نظر برسد اما در زیر پوسته آن، او در حقیقت مردی خودخواه و بی‌ادب است که تنها به فکر خودش است. هر بیننده در همان ابتدا از این چنین شخصیت مشکل‌داری، متنفر می‌شود اما همین نکته برجسته این سریال انیمیشنی است چراکه بر خلاف دیگر آثار جاسوسی، توانسته تا شخصیت اصلی متفاوتی را به نمایش بگذارد.

در کنار او، کاراکترهای مکمل برجسته و پر انرژی وجود دارند که سبب شده تا دیالوگ‌های میان آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده و خارق‌العاده باشد. تعاملات میان کاراکترهای سریال انیمیشنی «آرچر» باعث شده تا این سریال به یک سریال انیمیشنی برجسته تبدیل گردد.

سریال انیمیشنی ریک و مورتی (Rick And Morty)

سریال انیمیشنی ریک و مورتی rick and morty

سریال انیمیشنی «ریک و مورتی» از جمله برترین آثار انیمیشنی به شمار می‌رود. طنز این سریال انیمیشنی به تنها واقعا عالی است و جلوه‌های گرافیکی خنده‌دار و فیلم‌نامه عالی آن، تنها باعث بهتر شدن آن شده است. علاوه بر این، هر کدام از صداپیشگان این انیمیشن موفق شدند تا دیالوگ‌های خود را به خوبی بازگو کنند و در مواقع لزوم، احساسات کافی به کاراکترهای خود تزریق نمایند.

این سریال انیمیشنی روی دانشمندی به نام ریک تمرکز دارد که به همراه نوه خود به نام مورتی، به بررسی بعدهای مختلف جهان می‌پردازند و تقریبا در هر جایی که پا می‌گذارند، یک هرج و مرج و آشوب به بار می‌آورند. نویسندگان این سریال انیمیشنی تحقیقات خوبی در زمینه کیهان‌شناسی و فضانوردی داشته‌اند و از همین رو، برخی از قسمت‌های سریال برای درک بیننده بسیار دشوار هستند.

هر چند، همین جهان گسترده سریال انیمیشنی «ریک و مورتی» باعث شده تا داستان‌های بی‌پایانی وجود داشته باشند و هر کدام دارای ویژگی و جلوه‌های خاصی هستند. این سریال انیمیشنی که ترکیبی از کمدی و علمی-تخیلی است، توانسته تا با اضافه کردن اندکی درام خانوادگی، داستانی فوق‌العاده و متمایز خلق نمایند.

سریال انیمیشنی بوجک هورسمن (Bojack Horseman)

سریال انیمیشنی بوجک هورسمن bojack horseman

سریال انیمیشنی «بوجک هورسمن»، اثری از سرویس آنلاین نتفلیکس است. با اینکه مدت زمانی طول کشید تا طرفداران و مخاطبان نسبت به این سریال انیمیشنی علاقه‌مند شوند اما باید گفت که این اثر به یکی از بزرگترین و بهترین سریال‌های انیمیشنی تاریخ تبدیل شده است. دلیل آن نیز این سریال انیمیشنی از یک اسب مشهور استفاده کرده تا به موضوعاتی همچون اعتیاد، افسردگی و انزوا بپردازد.

نویسندگان این سریال انیمیشنی موفق شدند تا به خوبی کمدی پوچ را در کنار مسائلی جدی و ناراحت‌کننده قرار دهند و این در حالی است که درون مایه سریال هیچ گاه ناهموار و نامتناسب به نظر نمی‌رسد. سبک هنری سریال انیمیشنی واقعا عالی است و کاراکترهای مکمل دیگر نیز به خوبی به تصویر کشیده شده‌اند و صداپیشگان واقعا عالی عمل کرده‌اند.

با این حال، فاکتور اصلی موفقیت سریال انیمیشنی «بوجک هورسمن»، سرعت آن و همچنین توسعه کاراکتر شخصیت اصلی داستان است. در ابتدای سریال، بوجک یک شخصیت بی‌ادب، مغرور، خودخواه و ناخوشایند دارد اما کسی است که سزاوار رستگاری و بخشش است. تلاش او برای تغییر خودش، یک جنبه احساسی به این سریال انیمیشنی داده است. سریال انیمیشنی «بوجک هورسمن» اثری خنده‌دار، احساسی و گیرا است که برای اینکه به موضوعات سلامت روانی می‌پردازد، لایق ستایش بسیار زیادی است.

دیگر سریال‌های انیمیشنی برجسته

Young Justice
We Bare Bears
Steven Universe
Animals
Disenchantment
Aggretsuko


در این مطلب، به معرفی بهترین سریال‌های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ میلادی پرداختیم. این انیمیشن‌ها موفق شدند تا در کنار موضوعات طنز، به مسائل بسیار مهم و برجسته‌ای بپردازند. نظر شما در مورد این سریال‌های انیمیشنی چیست؟

The صخرهKlolllDARKSIRENwhitedaybreakbellکاپیتان قیمتMariomangreatRvergil2maxsamanMillennium EarlMengoaliAldiaժ๏ςτ០я នτяคղցҽDipper pines (s-n)Jin sakaiGramy klevineP.morgan 𔓙Squatlatexmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا
بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌ های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ - گیمفا