گزارش: بازی Star Wars Eclipse از عنوان The Last of Us الهام گرفته است
بر اساس گزارشهای منتشر شده، بازی Star Wars Eclipse استودیوی کوانتیک دریم با ارائهی ترکیبی از داستان و گیمپلی از The Last of Us الهام گرفته است.
این اطلاعات از طریق منبع داخلی Accngt منتشر شده است که مدتی قبل از رونمایی رسمی، تصویری از بازی Star Wars Eclipse را فاش کرده بود. او مدتی پیش متذکر شد که این عنوان جهان آزاد خواهد بود و شامل المانهای چندنفره نیز میشود. همچنین چندین شخصیت قابل بازی نیز در این اثر وجود خواهد داشت. در حال حاضر تیم کوانتیک دریم مونترال (Quantic Dream Montreal) روی المانهای جهان آزاد و بخش چندنفره کار میکند؛ در حالی که کوانتیک دریم پاریس پروسهی خلق صحنههای سینماتیک، روایت و طراحی هنری مراحل را پیش میبرد.
منبع داخلی یاد شده به این موضوع اشاره داشت که توسعهی این پروژه از اوایل ۲۰۲۱ آغاز شده است و تمامی اعضای کوانتیک دریم پاریس روی آن کار نمیکنند، بلکه چندین پروژهی دیگر نیز در دست ساخت قرار دارند. Eclipse در فاز ابتدایی توسعه قرار دارد و حتی داستان آن نیز همچنان نوشته و ویرایش میشود. با این وجود، مشخصاََ در این پروژه الهاماتی از بازی ناتی داگ یعنی The Last of Us یافت میشود.
بر اساس صحبتهای چندین منبع داخلی، بازی Star Wars: Eclipse اهداف بلندپروازانهای دارد و حداقل ۴ سال تا انتشار آن فاصله داریم. بنابراین تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ منتظر رونمایی از گیمپلی آن نباشید. برای دریافت جزئیات بیشتر، به این نشانی مراجعه کنید.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
بنازم…. 😁
سلام
تنها الهام اینه که از لحاظ داستانی جفتشون زباله اند مخصوصا star wars که تو دوران High republic گذاشتن
جفتشون هم داغون ترین کارگردان های صنعت گیم رو دارند
داوود قفس و کاکمن یهود
اتفاقا دوران های ریپابلیک خیلی خلا داره و این برا نویسنده ها مزیته و دستشون باز تره و محدودیت آنچنانی برا اینکه با جهان استاروارز هماهنگ شه نداره
سلام
وای خدای من، نه!
مگه دو ساله بدنیا اومدید؟ قبل از لست بازی داستانی نداریم؟
چه ربطی داره آخه!!!
اونی که لستو دوست داره نوبه شما خوبید
واقعا نمیتونم بفهمم این همه نفرت از لست بابت چی هستش
اصلا بحث شماره اول و دوم نیست ، کلا چرا لست اف آس انقدر بدخواه داره
قشنگی ماجرا چیه
طرف فکر میکنه چون گفته الهام گرفته پس توی داستان جنگ ستارگان یه پدر و دختر هستن که ….. ادامه ماجرا
نه عزیز…الهام گرفتن میتونه یه موضوع خاص یا یه کلیت یا هر مورد دیگهای باشه
جالبه برام که واااای خدای من ، نه
خب شما پیشنهاد میدی از چی الهام بگیرن؟
چقدر زود جوش میاری آقا امید.
معلوم نبود که حرف ایشون شوخیه؟
سلام عزیزجان
تشکر، قربون معرفتت!
مورگان شما توو جملش لحن شوخی یا استیکری چیزی میبینی؟
البته من از آرین اصلا توقع نداشتم
خب منم برای اینکه از آرین توقع هیت و همچین حرفی نمیره گفتم.
و بله
جمله اولشون لحن شوخی داشت و آغازگر شوخی بود.
هر چند الان نگاه کردم،دیدم سوتفاهم براتون پیش اومده و منظور آرین یک چیز دیگه بود کلا . 🍻
سلام
دلخور نشید، صرفا من اگه جای اونا بودم، وقتی از ترکیب داستان و گیمپلی حرف میزدم، از همه بازیها حرف میزدم نه فقط لست.
چون معلومه تفکر سازنده ترکیب داستان و گیمپلی نیست، ترکیب کاتسین و گیمپلی هست.
و همینطور روایت و باقی ماجرا.
کات سین در خدمت داستان نیست بزرگوار؟
سلام
نه، داستان فقط کاتسینه.
از جاهای دیگه استفادهای نمیکنه.
البته یکن فضا و گرافیک داره.
یه دیالوگهایی هم بین شخصیتها رد و بدل میشه تو مراحل.
اما مشکل اصلی اولویت اول دادن به کاتسینه.
سلام
در جواب پیامتون در اون پایین، باید دفاع کنم و بگم که:
همه را به کیش خود پنداری؟
هیلو بسیار بازی فاخر و بزرگی ست.
فقط برای اینکه سوءتفاهم نشه، صدالبته خود لست هم فاخر و بزرگ هست.
ولی خود هیلو هم در داستانگویی، بیش از حد متکی به کاتسین و دیالوگ هست.
اما هیلو ادعایی نداره، در صورتی که لست سرتاپا، پر از ادعا ست.
سلام
چرا توقع نداشتید؟
سلام
چون آدم خوبی یه خودش، بدیهای دیگران رو نمیبینه.
وقتی که به سهامش توهین شد چیکار کنه بنظرت؟😔
سلام
نه، اینطوری هم نیست.
امیدخلن طرفداره، سهامداران الآن مشغول خرید اکتیویژن از مایکرو اند!
سلام امیدجان
نه بابا، این چه حرفی یه.
دو ساله بدنیا اومدن یعنی عجله کردن و سهلانگاری.
و نادیده گرفتن.
“بر اساس گزارشهای منتشر شده، بازی Star Wars Eclipse استودیوی کوانتیک دریم با ارائهی ترکیبی از داستان و گیمپلی از The Last of Us الهام گرفته است.”
خب من نمیفهمم، ترکیبی از گیمپلی و داستان، در کدام بازی نیست؟
از چی الهام گرفتند؟ همه بازیها ترکیبی از داستان و گیمپلی اند.
بعضی بازیها که خیلی بهتر.
یعنی لست در ترکیب گیمپلی و داستان، از بازیهای ضعیفه.
این کار رو، آنچارتد بخوبی انجام میده.
گادآفوار بنحو احسنت انجام میده.
لست اتفاقا اینجا شکست خورده ست، انفصال و جدایی کامل بین گیمپلی و داستان.
“در حالی که کوانتیک دریم پاریس پروسهی خلق صحنههای سینماتیک، روایت و طراحی هنری مراحل را پیش میبرد.”
این صحنههای سینماتیک هم که شوخی یه، روایت و طراحی هنری هم که مثل فحش میمونه.
سینماتیک که کلا خرابه، جاش تو سینما ست، بازی سینماتیک اساسا یک اشتباه بزرگه.
طراحی هنری و روایت هم که،….
میدونید مشکل چیه؟ مشکل درک و فهم از بازی ست.
طرف با سابقه ساخت چند بازی، نباید چنین فهم سطحی و کشکیای از بازی داشتهباشه و انقدر هم سینمازده باشه.
با جدا بودن گیم پلی از داستان تو بازیا موافقم و اینکه این قضیه تو تلو خیلی زیاده ولی بقیش نه واقعا
سلام
من نفهمیدم، منظور از بقیهاش کجاست؟
این صحنههای سینماتیک هم که شوخی یه، روایت و طراحی هنری هم که مثل فحش میمونه.
عمدتا مخالفتم رو این بخشه مگر اینکه واقعا اشتباه فهمیده باشم چیزی که میخوای بگی رو
سلام
صحنه سینماتیک، منظور جلوه ویژه نیست، خود کاتسین هم بتنهایی نه.
بیشتر سینمایی کردن بازیها ست.
مثل فیلم سینمایی بودن.
حجم زیاد کاتسینها.
داستانگویی فقط با کاتسینها.
با ذهن سینمایی بازی میسازند.
بایوشاک و رزیدنت اویل و بازیهای داستانگوی دیگه اینطوری نیستند.
روایت و طراحی هنریشون هم سینمایی شده.
روایت سینمایی.
داستانهای سینما.
حتی کپی از فیلمها.
شکل تعریف کردن قصه، که فقط با کاتسین هست.
نه مثل بایوشاک با گرافیک و فضاسازی.
یا بازی دیگهای با گیمپلی و دیزاینش.
و طراحیها هم که همه واقعگرایانه و غیرهنری.
حتی بازتابی از واقعیت نیست، که اونطور هم هنر میشود.
شبیهسازی واقعیت هست.
و این افتخار سازنده هم هست.
روایت و طراحی که خیلی مهم اند.
جلوههای سینماتیکی هم به اندازه خودشون.
یه انفجاری.
انیمیشنی.
اکشنی.
نه اینکه کل بازی بشه سینما، از گیمپلیاش تا روایتش و گرافیکش و داستانش.
لست و آنچارتد ۴ بازیهای خوبی اند ولی گاهی خیلیخیلی از ماهیت بازیگونهشون دور میشن و بیش از حد سینماطور میشن.
باز تو طراحیها و گیمپلی نه واقعا، قابل قبوله.
فضا میسازه.
بیشتر روایت داستان.
بازی به این عظمت رو در حد هیلو اوردیش پایین که
چیزی که هست اینه که شما انتظار گیم داری ، ولی تلو سری ایه که از گیم بودن به دوره
یعنی چیز هایی که یه گیم رو برای ما گیم میکنه رو تلو نداره ، اون مدل روایت و اون مدل گیم پلی واقعی که در خدمت بازی باشن همه ی المان های بازی
موسیقی جداست داستان جداست گیم پلی جداست گرافیک جداست
پیوسته نیست و بد نیست ، از اونجایی که موفق هم شده بنظرم ضرری نمیزنه حضورش و الهام بازیای دیگه ازش
لست گیم پلی خیلی خوبی داشت اتفاقا انچارتد بشدت سینما تیک تر از لست هست درسته بشدت رو روایت داستان تمرکز داره ولی کیم پلی خیلی قویه شما تو هر مرحله ای میتونی به سبک و شیوه خودت بری من شبیه کال اف دیوتی میخریدن همه رو قتل عام میکردم
درمورد کوانتیک دریم نظری ندارم چون من هیچ وقت سمت این استودیو نرفتم اما لست گیم پلی بشدت عالی رو داشت و میشه گفت بهترین گیم پلی تاریخ ناتی داگ و بشدت از نسخه اول بهتر بود تو هر زمینه ای و یکی از بهترین ها محسوب میشه
سلام
بله درسته کاملا، گیمپلیاش مسلما خوبه.
باز بلاکباستر، بازی پرخرج، تحسینشده، بزرگ.
حتما همه چیش در سطح خوبی یه.
ولی آنچارتد، خصوصا آنچارتد ۲،و نه ۴، که آنچارتد ۴ بیشتر شبیه لشت شده.
کاتسینهای آنچارتد بجا و درست اند، حواس آدم رو پرت نمیکنند زیاد.
میگم، منظور از سینماتیک، جلوههای ویژه نیست.
جلوههایی که مثل سینما ست.
منظور همون کاتسین بسیاربسیار زیاد، بیاندازه و روایت کامل داستان تو کاتسین هست.
این تناقض گیم پلی و داستان به وضوح تو آنچ هم دیده میشه البته ، تو کاتسین نیتن یه دزد کاربلد و آدم حسابیه ولی تو گیم پلی یه قاتل جانی که هر کی میاد میکشه!
سلام
اونا دیگه ضروریات بازی یه.
میشه اینا رو پذیرفت و فدای جذابیت بازی کرد.
الان نقطه نظرت رو فهمیدم تا حد زیادی ، داری از این گله میکنی که چرا تلو دو و یک حتی سعی نمیکنن گیم باشن
سلام، تشکر!
کلا همه بازیها، انگار همه سازندهها و گیمرها به این باور رسیدند که داستانگو اصلی کاتسینه.
“کلا چرا لست اف آس انقدر بدخواه داره؟”
این تعداد از دلقکایی که میبینم تو هر کامیونیتی با هر سلایقی که بگی هستن، اتفاقا تلو بدخواه نداره! جزء گیمهایی هست که هنوزم به سلایق خیلیا بهش لقب Best game ever made دادن…
این دوستانم از قبل رلیز بازی تا بعدها هم همینطور جزء همون اندک دلقکها با عقدههای جالبی که دارن کار خاصی جز سرگرم کردن ما انجام ندادن.
فک کنم برای بولد کردن بازی از دکل بقیه شاهکاراها بالا میرن
شما بتسدا رو نگاه،استارفیلد چون شوتینگ داره قطعا به فالاوت نزدیک تره یا حتی بقیه آرپیجیا تا اسکایریم ولی برا معرفی بازیشون تاد میگه اسکایریم درفضا
لستم چون خیلی موفق و شاهکار بوده احتمالا از اسمش استفاده میکنن وگرنه همونطور که شما گفتید لست خالق چیز جدیدی نیست
سلام
آره، احسنتم.
این میتونه دلیل اصلی باشه.
وگرنه خود حرفه واضح نیست دقیقا از چی الهام گرفته.
چه مقایسه مضخرفی کردی !!!!
یک کارگردان به نام x اومده بازی رو ساخته و گفته ما از لست الهام گرفتیم ، اوکی شما میگی برای بولد کردن این رو به کار برده و ماهم قبول میکنیم …. (به فرض اینکه درست بگین)
اما تاد هاوارد کارگردان اسکایریم ،کارگردان فال اوت و همچنین کارگردان استارفیلد میگه بازی جدیدم بیشتر شبیه اسکایریمه ، بعد اومده بولد کنه که استارفیلد ویو بخوره 🤔؟
خودش رو هر ۳ تا کار کرده ، فرد جدا از مجموعه ایی نبوده ، یا به طور واضح تر فال اوت بازی افتضاحی نیست که برای بیشتر تو چشم بودن استارفیلد از مثال زدنش به فال اوت صرف نظر کنه !!!! خواهشا نظریاتتون رو برای خودتون نگه دارین یا حداقل مثال دقیق تری بزنین ….
ما اینیم دیگ💪
شما مگه بازی رو ساختین؟😂
از همین الان باید بازی رو شکست خورده حسابش کرد
وقتی اکس باکس خریدی و باید خودتو یه جوری راضی کنی که نمی تونی لست دو که پرافتخارترین بازیه تاریخه رو بازی کنی ((: (درکت می کنم )
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 دقیقا البته اگه اون الهامی که همه میدونیم (🌈) رو کرده باشن بدترین و فاجعه ترین بازی دنیا هم باشه جایزه و متا منتقدین پشتشه 🤣🤣🤣🤣🤣
مثل تل می وای؟؟
استار وارز با چاشنی لست آو آس و دست پخت کوآنتیک دریم
باید جالب باشه
امیدوارم بتونن از پس ساخت بازی بر بیان چون مشخصا اولین بازی اوپن ورلد خودشون هستش
لست آو آس و بازیای پلی استیشن خیلی آخ و اوخ اند و ازشون به عنوان منبع الهام استفاده نمیشه 🤡
اینا که موج سواری و استفاده از اسمه😄
میشه یکی از نو اوری های لست رو بگین؟🤔
وارد کردن L.G.B.T به صورت جدی به صنعت گیم
این همه سال تو صنعت گیم و سینما و خیلی جاهای دیگه این چزا وجود داره بعد تو تازه یاد لست افتادی که از این چیزا داره ؟!!! 🤣🤣🤣🤣
بماند که همونم بازی نکردید تو یوتیوب یه ویدئو ازش دیدید و شنیدید فاز برداشتید
امثال شما همون افرادی هستن که تو پست عرضه لست ۲ برای PC تو دروغ آوریل داشتن برای اومدنش رو PC له له میزدن 😏😏😏
👍👍😂😂😂
نزدیک به پونزده ساله که این چیزا وارد صنعت شدن ، بلکم بیشتر
صبحت بخیر برادر😂
آدم دلش از همین میسوزه
یه جوری میگن انگار برای اولین بار تو کل تاریخ لست اومده این چیز ها رو به گیم و صنعت سرگرمی اضافه کرده !!!!
کل اون سکانس های بازی رو با هم جمع بکنی وگرنه به ۱۰ دقیقه هم نمیرسه اونم از یه بازی ۳۰ ساعته !
لست دو یکیش تنظیمات قابلیت دسترسی برای افراد مختلف که جوایز خاص رو توی مراسمات مختلف بوجود اورد و دو روایتش برای گفتن داستان های دارک و غمگین که با تعریف و تمجید بسیار ماکروسافت مواجه شد
یاالله شما معنی نوآوری رو کلا تغییر دادین😳
چیزی رو تغییر ندادم این بحث تنظیمات که برای راحت بازی کردن افراد مختلف که مشکلاتی دارن(مثل کور رنگی) تا قبل از لست دو اصلا مورد توجه قرار نگرفته بود بطور جدی،، از سال ۲۰۲۰ بخاطر این کار این شاخه جوایز اضافه شد و چیزی جدیدی بود برای بازی ها بهمین خاطر از طرف منتقدان بازی سازان برجسته مورد تحسین قرار گرفت و جایزه های زیادی گرفت شما اگه اعتراضی دارید میتونید به این مراسم ها بگید در کل نو اوری کردن در این سال ها بسیار دشوار و سخته
یه بازی لزوما نباید نوآوری داشته باشه تا شاهکار باشه و ازش الهام بگیری ، بعضا کپی کردن المان های گیم های مختلف جای الهام داره
تلو یک یه روایت منسجم رو ارائه داد با کاتسین های ادغام شده با گیم پلی ، طرفدارش نیستم ولی برای من حداقل چیز تمیزی بود
کلا تلو و آنچ یه سری الهام بزرگن و من نو آوری نمیبینم در ابعاد بالا ، و این بد نیست حداقل فعلا
الهام گرفتن یعنی یه چیزی مخصوصی داره که باعث شده ازش برداره
چیزایی که لست داره دقیقا چیزهایی هست که از بقیه بازی ها برداشته
چیز های کوچیک و بزرگ بازیای دیگه تو گیم پلی جمع شدن ، یه سری ادویه بهش اضافه شده و شده تلو ، اون مخلوط نهایی ازش الهام گرفته میشه تو این یه مورد نه مکانیک های گیم پلی
ابنجا چیز بخصوصی من نمیبینم بازم
چیزی که داخل متن گفته داستان و گیم پلیه
داستان که یه کلیشه است و نمیشه گفت از لست الهام گرفته
گیم پلی هم تقریبا یکم چاشنی رو نمیشه به نام لست زد
جز اینکه یکم تحت تاثیر تلو قرار گرفتن داستان رو احساسی کردن اونوقت اسمشو گذاشتن الهام (:
بزار یه مثال دیگه بزنم
زلدا۲۰۱۷ از اسکایریم الهام گرفته
ولی شما برو اسکایریم رو بازی کن بعدش زلدا رو بازی کن ، هیچگونه شباهتی بین دو بازی نیست ، و اسکایریم هر چیزی داره از خودش نیست و از اینور اونور وام گرفته تقریبا همه چیش رو
سطح الهامی که سازنده ها میگیرن با ما فرق میکنه
فکر کنم الهام زلدا ازادی عمل اسکایریم بوده که واسه خوش خاصه
اولین نواوری که تو لست ، تغییر نحوه روایت داستان بود که معمولا به صورت کات سین صورت میگرفت ، ولی تو لست اومدن روایت داستان رو اوردن تو گیم پلی و حین پیشروی بازی باز ۔۔۔ دو پیشرفت شدید انیمیشن های صورت ، برای انتقال احساسات کارکتر ، از طریق واکنش ها و اراز احساسات واقع گرایانه ای که صورت میگرفت ، سوم تحول بزرگ تو لول دیزاین و عملکرد هوش مصنوعی و گیم پلی بر اساس محیط و چیدمان ۔۔۔ و مهمتر اینکه لست خلاصه به نو اوری نمیشه ، خیلی از بخش های هنری و فنی صنعت گیم رو کیلو متر ها ارتقاع و پیشرفت داد ۔
یکی از بهترین بازی های زندگیم last یکی از مزخرفترین بازیهای زندگیم هیلو اینفینیت