دوربین بدون کات God of War پشتیبانی از حالت UltraWide را برای سازنده سخت کرده بود
به گفتهی توسعهدهندگان نسخهی PC عنوان God of War، وجود دوربین بدون کات در این بازی پشتیبانی از حالت UltraWide را بسیار چالشبرانگیز کرده بود.
تنها یک روز دیگر تا انتشار بازی God of War برای رایانههای شخصی باقی مانده است و طبق برآیند نقدهایی که تاکنون از سوی منتقدین منتشر شده است، به نظر میرسد با یک پورت بسیار خوب روی این پلتفرم مواجه هستیم. نسخهی رایانههای شخصی بازی God of War از ویژگیهایی مانند DLSS، نرخ فریم آزاد و پشتیبانی از حالت UltraWide بهره میبرد.
میلا پالوین (Mila Palvin)، طراح ارشد بخش تجربهی کاربری، در مورد حالت UltraWide این بازی توضیحاتی ارائه داده است.
من فکر میکنم این یک بازی فوق العاده برای فرمت Widescreen است. لحظات بزرگ و سینمایی خاصی در این بازی وجود دارد و فکر میکنم برای ما مهم بود که حالت UltraWide را قرار دهیم. زیرا به ما به دنبال ارائهی بهترین تجربهی ممکن بودیم.
برای طراحان رابط کاربری (UI)، ساخت یک بازی خوب در حالت Ultrawide شامل برخی از وظایف نسبتاً مشخص است. شما باید اطمینان حاصل نمایید که عناصر UI به گوشههای صفحه نمایش در حالت ۱۶:۹ وصل هستند، روی مانیتور ۲۱:۹ به راحتی خروجی مناسبی ندارد. این فقط یکی از مواردی است که توسعهدهندگان باید در کار با UltraWide در نظر بگیرند. میدان دید در این نسبت ابعاد گستردهتر میتواند یک مشکل بزرگ برای بازیهایی باشد که در ابتدا تنها برای پشتیبانی از عریض (Widescreen) استاندارد ساخته شدهاند.
مت دیوالد (Matt DeWald)، تهیهکنندهی ارشد بخش فنی پورت PC بازی God of War، در این باره میگوید:
مسئله فقط به تنظیمات رزولوشن بستگی ندارد. اگر نسبت ابعاد را بدون افزایش میدان دید (Fov) گسترش دهید، در ذهن ما تصاویر درست پردازش نمیشوند. هنگامی که شما FOV را گسترش میدهید، چیزهایی را میبینید که هرگز مشابه آن را ندیدید. این موضوع مثل دیدن عناوین HD ریمستر شدهی بد در تلویزیونهای قدیمی است. به همین دلیل قرار دادن قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایشهای UltraWide بسیار طاقت فرسا بود.
برای اعمال این قابلیت میبایست به صورت سیستمی و دستی تمامی بازی را تجربه کنید و در هر لحظه انیمیشنها را برای این حالت اصلاح کنید، این به شدت چالشبرانگیز و سخت است.
به گفتهی مت دیوالد، تنها راه برای اطمینان از این که بازی God of War با FOV عریضتر درست و بهتر به نظر برسد، تجربهی آن در حالت UltraWide بوده است.
پورت نسخهی PC بازی God of War با همکاری یک تیم کوچک از استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) و همچنین استودیوی کانادایی Jetpack Interactive توسعه یافته است.
سونی بهتازگی تریلری از حالت UltraWide نسخهی PC بازی God of War را منتشر کرده است که میتوانید در قسمت زیر مشاهده و یا دانلود کنید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- برترین و داغترین اخبار و حواشی گیمینگ در سال ۲۰۲۴
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- سیدی پراجکت همکاری با Sweet Baby را رد کرد: «ما حتی نام آنها را هم نشنیده بودیم»
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- رسمی: سونی بازی سرویس محور God of War از بلوپوینت و پروژه جدید Bend Studios را لغو کرد
- RTX 5090 بدون DLSS عنوان Black Myth: Wukong را با نرخ ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا میکند
- اشاره سونی به PS6 در ماه گذشته که از چشم همه پنهان ماند؛ عرضه در سال ۲۰۲۸؟
- ۲۰ بازی خاطرهانگیز دیگر برای گیمرهای ایرانی
- گیمپلی جدید بازی Black State گرافیک خیرهکننده آن را به تصویر میکشد
نظرات
دوربین لانگ تیک گاد آف وار ۲۰۱۸ خیلی خوب نبود . کلا دوتا نمای لانگ شات اونم در یک بازی با چنین زیبایی بصری خبر از نابلدی کارگردان داره . اینکه در کات سین ها شخصیت ها دوربین رو به هم پاس میدن تنها چیزیه که کارگردان بلده و اونم از فیلمهایی مثل مرد پرنده ای یاد گرفته . طناب هیچکاک هم لانگ تیک بود ولی خیلی بهتر .
اگر کارگردانی فاجعه بار ردد دد دو از نظر سینمایی نبود این بازی شانسی برای بهترین کارگردانی گیم اواردز نداشت . به قول سینمایی ها این بازی دکمه ای به نام لانگ تیک داره که براش کتی به نام گاد آف وار میدوزه . مشکل ندید بدید بودن حجم عظیمی از گیمرهای نوجوان و کودکه که فکر میکنن لانگ تیک در این بازی واقعا اون رو به یک اثر هنری تبدیل کرده . در ضمن نسخه ۲۰۱۸ دوبار موقع پایان مخفی بازی کات میخوره. پس کل بازی لانگ تیک نیست . البته اگه شما جهش زمانی با فیکس کردن محیط رو کات حساب کنید
تو خط پنجم برای رد دد دو یه (د) اضافه گذاشتی
هرچند پیشنهاد من انگلیسی نوشتن نام بازی ها هست
دقتت خداست😅
گرچه میشه به نوعی یه تیکه سنگین قلمداد کرد که غیرمستقیم به مزخرف بودن متن اشاره میکنه 🗿
نکته به جایی بود .
باید حرف دهنو فهمید هرجایی چرت و پرت نگفت . این ماتئوس هم راست میگه .
منظورم از “”متن مزخرف”” ؛ مطلب شما بود 😀
منظور منم متن خودم بود و صد البته از هرجا محفل دوازده ساله و تازه به دوران رسیده ها بود
رد دد بخاطر داستان بدش تبدیل به بازنده نشد. بخاطر زیادی واقع گرایانه و فوقالعاده خشک بودن محیط و تم و زمینه ی قدیمی و غیرقابل تحمل (بجز طبیعت ها) و همچنین فیزیک از قبل انیمیشن سازی شده شکست خورد وگرنه جایزه بخش داستانی رو گرفت فقط گیم خوبی نبود. بجای این اطلاف وقت gta 6 ساخته شده بود الان بهترین اثر سرگرمی جهان شده بود مثل gta online
ردد۲ تنها بازی اوپن ورلد بود که بعداز گذشت چند سال از زمان انتشار ش دارم بازیش میکنم وهیچ موقع از محیطش از گرافیکش از فیزیک بدش بقعول شما سهامدار سونی خسته نمیشم ازش بازی که هفت تا هشت سال زمان برد تا ساخته بشه صدرصد بازی هست که چند سطح در برابر دیگر بازیهای اوپن ورد بالاتره شاید در آینده بیشتر قدر چنین بازیهای بدونیم چون اکثر بازیها دارن انلاین میشن و بعضی هاشون که داستان کوتا ابکی دارن هم قیمت با ردد۲ به فروش میرسن
تو اصلا بازی رو تا آخر رفتی؟
همینجوری راست دماغتو گرفتی به یکی از بهترین بازی اوپن ورلد رو ایراد میگیری؟
زدی به کوچه علی چپ داداش!!!
تا آخر رفتم ۲ ساله دارم بازیش میکنم، ۲ ماه اول لذت بردم ولی بازی یجوری بود بعد تموم کردن استوری و بخش های فرعی تبدیل شده به یک محیط زجر آور و خسته کننده، دیگه هیچ کار جدیدی نیست. مخصوصا تفاوت من با شما که ملاک برتری گیمم رو بر اساس این نمیزارم که چون متای ۹۷ هست و طرفدار زیاد داره این بازی بهترین اوپن ورلد هست/ نه اقا چه ربطی داره لذت اسب سواری رد دد برای من یک پنجم درایوینگ جاست کاز ۳ که بعد دوسال هنوز ازش سیر نشدم نیست… تازه اختلاف متا هم دارن.. جدی به ژانر وسترن علاقه مندی که حرفی ندارم، الا راهتو گم کردی
کسی که ملاکش برای برتری رد دد ۲ هشت سال زمان ساختش هست معلومه هنوز به راه حق برای علاقه مندیش به یک بازی نرسیده، متادو فروش هم همچنین
Red dead 2 و بخش داستانی بد ؟؟ چه میگی عزیز red dead 2 یکی از بهترین داستان های ممکن رو داره !!! واقع گرایی هم به خوبی در گیم پلی بازی گنجانده شده بود و به شدت لذت بخش از اب در اومده بود
محیط و تم قدیمی !! الان هر بازی ای محیط و تم و زمینه تی قدیمی داشته باشه غیر قابل تحمله ؟؟؟ بازی در اواخر دوران غرب وحشی در انریکا دنبال میشه میخوای فضاش چطور باشه ؟؟
پس با این دلایل red dead 2 گیم خوبی نیست با اجازه red dead 2 در کنار gta iv از بهترین بازیهای تاریخ راک استار محسوب میشه
نه دوست عزیز من به بالایی تیکه انداختم داستان رد دد یکی از بهترین های ویدیو گیم تو نسل ۸ بود من گفتم شکست رد دد بخاطر داستانش نبود و توی این بخش هم راجرکلارک برنده بازیگری شد هم داستان بازی بهترین سال شد. گلایه ی من اینه : تجربه ی gta روی پیسی برای من بهترین لذت گیمینگ بود از ۵ سال پیش تمام فکر و ذکرم gta v بود اخر یه پیسی گرفتم تا فقط فقط اون بازی رو روی متوسط اجرا کنه . حالا بازیای جدید اومد بنا به دلایلی نتونستم پیسمو ارتقا بدم و کنسول خریدم. رد دد ۲ رو روی ps4 اجرا کردم و جا خوردم! گفتم این مگه نباید بهتر از gta میبود(گیم پلی) چرا انقدر بازی سرده، محیط ها آرومه اونطور که گفتن جهان باز نیست مثلا چیکار میتونی کنی؟ ۵ تا دینامیت داری کلا مگه چقدر میتونی باهاش مناطق شهری رو تخریب کنی چرا نمیتونی بادیگارد جمع کنی، چرا تصادف با اسب با سرعت کم نداره و حتما باید به سرعت مشخص برسی؟ چرا اسب موانعو جاخالی میده. چرا محیطش منزجر کنندس با مردمی دارک که افسر ها همیشه به نفع اونا عمل میکنن؟ پارکور بازی و زمین خوردن ها هم انیمیشن از قبل تایین شدس و فیزیک بدن اونطور که باید مثل دو gta قبلی نرم نیست که هربار شاهد اتفاق جدیدی باشیم. تخریب کالسکه ها سخت و اعصاب خوردکنه. رسما باید بشینی طبیعتو ببینی یا ادم بکشی خوب این محدودیت نیست؟؟؟؟
ما هم نگفتیم داستانش بده هر چند که عمیقاً خوب نیست . همه رو در طول صد ساعت گیم پلی قتل عام کن مثل مراحل سرقت بانک و کازینو و بعد رستگار شو ! چقدر با حال
اینا زده زیر دلشون، داستان سرایی فقط سینما و سریال. اولا تو ایران گیمر بودن یچیز خاص اطلاق میشد الان همه گیمرن برگردیم همون سمت سینما دیگه نمیتونیم ادای انسان های خاص رو دربیاریم خخخ
شما هرجور راحتی ما رو ببین . من اشتباه کردم نظر دادم .
داستان بازی ب شدت نفس گیره
کاش با ی ۳ گانه با شکوه دنیای نورث رو ترک میکردن
اما مطمئنم ی بازی فرعی بر اساس دنیای نورث و حضور بیشتر آترئوس و فی در آینده میسازن
با مانیتوری مثل pg348q چه شود.مبارک کسی که داره.
نماد غرور
الان من یه سوال دارم با پردازنده نسل ۳ ۷۱۰۰ من و گرفیک ۱۰۵۰ تی آی و هارد معمولی من هم قراره بدون کات باشه😂… البته من گیم پلی ندیدم شاید مثل جی تی ای باشه منظور از بدون کات
این بازی اگر نبرد های صد نفر مثل ادیسی داشت حماسی تر میشد فقط حیف که دغدغه نسل ۸ گرافیک از روی چشم و هم چشمی بین بازیا بود بجای اینکه مثل نسل ۷ گرافیک و ظاهر قربانی یک گیم شلوغ با میدان های نبرد بزرگ تر و قابلیت های بیشتر بدون افت فریم بود
لینک یوتیوب ویدیوها رو هم بذارید لطفا
جدای از همه چیزا تا چند وقت دیگه ماد های گرافیکی فوق العاده براش میاد خیلی خیلی کنجکاوم ببینم با ماد گرافیکی چه هیولایی میشه احتمالا دیجیتال دریمز یه ویدیو گیم پلی ازش بزاره تو یوتوب
Ps4 رو با گاد آف وار میشناسم
حالا بیاد ببینیم رو pc چطوره
نمیدونم چرا سونی هیچ تلاشی برای افزایش گرافیک روی نسخه پی سی نمیکنه تنها فقط کمی افزایش سایه ها متوجه شدم مقایسهی که چندروز پیش دیدم روی نسخه پی سی!!