سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است
سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است
سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است
سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است

سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است

امیرعلی قهرمانی
۱۰:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
فیل اسپنسر

گزارشات حاکی از آن است که سیاست همکاری ایکس باکس با شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به دلیل پرونده‌ی قضایی اخیر این شرکت دچار تغییراتی شده است.

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) اعتقاد دارد که وظیفه‌ی مجازات شرکت های دیگر برای تخلفاتشان به عهده‌ی ایکس باکس نیست؛ اما بعد از اتهامات اخیر برای ناشران سری پرطرفدار Call of Duty، نحوه انجام بعضی از کارها با این شرکت تغییر کرده است.

در حال حاضر شرکت اکتیویژن متهم چندین پرونده‌ی قضایی با اتهام تبعیض بین کارکنان زن و مرد و ایجاد محیط کاری ناسالم برای کارمندان است.

ایکس باکس
طبق گزارشات، مدیر‌ عامل این شرکت از تبعیض میان کارکنان آگاه بوده و حتی از اخراج یکی از مقامات متهم به فساد در سال ۲۰۱۷ جلوگیری کرده است.

چند روز بعد از افشای این اطلاعات بود که فیل اسپنسر با یک ایمیل نگرانی خود را درباره‌ی این موضوع ابراز کرد و نوشت که ایکس باکس در حال ارزشیابی تمام جنبه‌های همکاری‌اش با شرکت اکتیویژن بلیزارد بوده و آماده‌ی ایجاد تغییرات لازم در همکاری‍ی‌های آینده‌ی بین این دو شرکت با توجه به نتیجه‌ی این ارزشیابی خواهد بود.

آقای فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی اخیر خود به نتیجه‌ی این ارزشیابی در تغییرات اعمال شده اشاره کرد. رئیس ایکس باکس دراین‌باره گفت:

مشخص است که به دلایل موجه نمی‌توانم در مورد جزئیات برنامه‌ی همکاریمان با شرکت اکتیویژن و تغییرات انجام شده در آن صحبت کنم؛ اما نحوه انجام کارها با این شرکت تغییر کرده است و شرکت اکتیویژن بلیزاد هم متوجه این تغییر شده است.

با وجود این که گزارشات منتشر شده من را به شدت متاثر کرده است، ترجیح می‌دهم که به جای سرزنش کردن و مجازات کمپانی‌های دیگر از اشتباهاتشان درس بگیرم و به تمام شرکت‌های همکار ایکس باکس کمک کنم تا با کمک ما محیطی سالم‌تر برای کارمندانشان بسازند.

همچنین، آقای اسپنسر در پاسخ به این سوال که چطور می‌شود از تکرار این مسائل در صنعت گیمینگ جلوگیری کرد گفت:

اولین و مهم‌ترین کاری که می‌توان انجام داد این است که محیطی بسازیم که کارمندان بتوانند مشکلات پیش آمده را گزارش کنند و برای انجام این کار مهم‌ترین عامل ایجاد یک محیط امن است؛ حداقل می‌توان گفت که این تجربه‌ی شخصی من بوده است.

برای عملی شدن چنین هدفی باید یک تغییر فرهنگی در افراد و جامعه‌ی داخل شرکت ایجاد شود تا احتمال وقوع مشکلات اینچنینی به حداقل برسد.

اما اگر منظورتان از این سوال در مورد شرکت‌های دیگر است، باز هم می‌گویم که ترجیح می‌دهم جای سرزنش کردنشان، در اصلاح اشتباهاتشان کمکشان کنم و دلیل این مطلب هم این است که من فقط از جزئیات کار در تیم ایکس باکس خبر دارم.

به غیر از ایکس باکس، مدیران شرکت‌های نینتندو و پلی استیشن هم درباره‌ی این اتهامات با شرکت اکتیویژن بلیزارد ارتباط برقرار کده و اظهار نگرانی کردند.

فریدfarshadxTlou part 2 game of the centuryhalkerSina MorganعلیChiefRaminمتأثر گشتهsauronDARKSIRENCameraManکاپتان استخونیP.morgan 𔓙Lucciola BalladDream in Red (Playstation T)مطالب طنزجیم

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است
سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است
سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است
سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است
سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mateus گفت:

    این خبر بلومبرگ اگه اشتباه نکنم مربوط به یکی دو ماه پیشه 🗿

    گیمرMax22
  • (برای عملی شدن چنین هدفی باید یک تغییر فرهنگی در افراد و جامعه‌ی داخل شرکت ایجاد شود تا احتمال وقوع مشکلات اینچنینی به حداقل برسد.)
    میفهمم چی میگی اسپنسر ولی متوجه نمیشم.
    لطفا یکی توضیح بده چجوری میتونیم بالای ۱۰۰ نفر رو یا حتی افراد بیشتری رو تغییر بدیم؟

    O2Amir1990Tlou part 2 game of the centuryعلیجیم
    • Hasan0930 گفت:

      افراد در حال تغییر رو استخدام کن نه افراد ثابت رو… افراد ثابت زمانی که می بینن شما رو اشخاص در حال تغییر سرمایه گذاری می کنی اونا هم در حال تغییر میشن..

    • چماق😈 ولی جدی اگر یادت باشه برای استودیوی سازنده بولی گفته بودن که بعد از پیوستن به راکستار فرهنگشون تغییر کرده و اضافه کاری به عادتشون تبدیل شده بوده، بطوری که اگر کسی می خواسته از استودیو بیرون بره بقیه کارمندها جلوشو میگرفتن و این یعنی فرهنگ استودیو تغییر کرده، احتمالا مشابه همچین اتفاقی رو منظورشه.

      Amir1990
  • اسپنسر روز به روز داره بهتر میشه . عرض سر شونه و کول و همسترینگ حسابی حجم گرفته . کاملا مشخصه که الگوش ، ترمیناتوره. ایشالا بعد از رسیدگی امور اکتیویژن هم یکی دو تا دوره خشک بزاره دیگه نامبر وانه . چون حجمش خداییش خوبه . الان وقت تفکیکه . خود من الان تو دوره هستم حالا تو عکس نشون نمیده

    گیمرDUDEO2STARFIELD🤘Mohsenj74recidivistAmir1990Tlou part 2 game of the centuryMR_WilliamSina Morganmore
    • O2 گفت:

      از گردن به پایین رو خوب وقت گذاشته و پرورش داده، اما از گردن به بالا نه…
      از اظهار نظرش در مورد اینکه فرمودند تولید کم نیست تقاضا زیاد هست و AMD رو که کل صنعت کنسول رو میگردونه زیر سوال برد با اینکه AMD گفته بود تولید کم هست، کاملا مشخصه😹😹😹

  • سلام و احترام خدمت جناب آقای قهرمانی.
    متأسفانه علاوه بر شرایط سخت و طاقت‌فرسای افراد دخیل در امر توسعه‌ی محصولات تعاملی، آزار و اذیت‌های قومی و جنسی و مذهبی نیز مزید بر علت شده است تا این روزها ما شاهد گزارشات مختلفی پیرامون این مهم باشیم.
    عمیقاً و قویاً از تمامی افرادی که برای دستیابی به محیطی سالم تلاشی مضاعف داشته و دارند حمایت می‌کنم.
    با این حال آگاهی نیز لازمه‌ی پیشرفت در این امر می‌باشد.
    در بخشی از سخنان شخص اسپنسر به عنوان بالاترین مقام بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت مایکروسافت آمده:
    ((اولین و مهم‌ترین کاری که می‌توان انجام داد این است که محیطی بسازیم که کارمندان بتوانند مشکلات پیش آمده را گزارش کنند و برای انجام این کار مهم‌ترین عامل ایجاد یک محیط امن است))
    به این مهم در اصطلاح Anomaly Report گفته می‌شود که تقریباً در تمامی شرکت‌ها اعم از ستادی و عملیاتی بایستی رعایت گردد.
    با این حال کسانی که در یک شرکت یا یک مجموعه کار می‌کنند باید بتوانند به دور از نگرانی از عوارض این گونه گزارش‌ها به شرایط کاری خود در آینده نیز ادامه دهند.
    در تصویر زیر یک نمونه از همین فرم را در اختیار شما قرار می‌دهم تا با این مهم بیش از پیش آشنا شوید.
    لازم به ذکر است به دلیل ماهیت محرمانه‌ی این فرم در محل کار اینجانب، از فرمی متعلق به یک ارگان خصوصی استفاده کرده‌ام. با این حال تغییرات در این قبیل از فرم‌ها بستگی به نوع محیط و شرایط داشته و کاملاً متغیر است.
    https://s4.uupload.ir/files/hsed-fo-s-105-0-96-فرم-شرایط-نا-ایمن_۴۳۶.jpg
    این پیام به عنوان آخرین پیام اینجانب تا اطلاع ثانوی در وبسایت خبری گیمفا می‌باشد و احتمالاً دیگر هیچ‌گونه فعالیتی در این وبسایت نخواهم داشت.
    پیروز و پایدار باشید.

    مطالب طنزlevineDUDEO2Tlou part 2 game of the century.علیSکاپتان استخونیجیمmore
  • ALFAR3D گفت:

    اون مدیر اکتی تا الان اخراج نشده من توش موندم…مخصوصا با این همه هیت باید تا الان رفته باشه…البته خوبه که یه همچین حرکتایی بزنن حساب کار دستشون بیاد…

    کاپتان استخونیAmir1990Tlou part 2 game of the century
سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است