پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد

پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد

شهریار شهبازنژاد
۱۳:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد

طبق آمار منتشر شده کنسول پلی استیشن ۵، ده برابر ایکس‌باکس سری ایکس و اس در هند فروش داشته است. ۹۰ درصد پلی استیشن ۵ فروخته شده در هند، از نوع دیسک خور بوده است.

فروش بالای کنسول پلی استیشن ۵ در کشور هند تنها به دلیل موفقیت پلی استیشن ۴ نبوده و سونی (Sony) هزینه‌های بسیاری برای تبلیغ این محصول در کشور هند کرده است.

به عنوان مثال، سونی حجم بالایی از این کنسول را به کشور هند وارد کرده است و بعضی ماه‌ها دوبار موجودی پلی استیشن ۵ شارژ می‌شد. همچنین سونی به فروشگاه‌های محصولات سرگریم و دیجیتال سرتاسر کشور هند، کنسول پلی استیشن ۵ ارسال کرده تا گیمرهای این کشور از هرجایی که هستند، به این محصول دسترسی داشته باشند.

در آخر نیز، هر فروشگاهی که کنسول پلی استیشن ۵ را گران‌تر از قیمت تعیین شده به فروش برساند، در لیست سیاه سونی قرار می‌گیرد و این کمپانی کنسول دیگری به آن‌ها نمی‌فروشد.

بخشی از تحلیلگران باور دارند که تقاضای بالا و کم بودن عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ در سطح جهان، باعث فروش بالای آن در کشور هند شده است، اما اگر این موضوع صحیح بود، پلی استیشن ۵ در یک سال به فروش ۶۰۰ هزار نسخه‌ای پلی استیشن ۴ در طول دو سال، دست پیدا نمی‌کرد.

اگر به نسبت ۱ به ۱۰ پاراگراف اول برگردیم، کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس به فروش ۶۰۰۰ نسخه‌ای در هند دست پیدا کردند.

هزینه‌های سونی در کشور هند، آثاری روی صنعت بازی‌سازی هند نیز داشته است. به عنوان مثال:

  • ساخته‌ی جدید بتسدا (Bethesda)، بازی موفق Deathloop، به لطف تبلیغات وسیع سونی، توانست موفق‌ترین عرضه را در عناوین بتسدا تجربه کند.
  • بازی Resident Evil Village در طول عرضه‌ی خود، بیشترین فروش را در پلتفرم پلی استیشن ۵ داشته است.
  • به نظر می‌رسد که در بازار هند، اولویت گیمرها با خرید نسخه‌ی پلی استیشن ۵ بازی‌ها است. اگر عنوانی برای پلی استیشن ۴ و ۵ عرضه شده باشد، هواداران ترجیح می‌دهند تا دیسک نسخه‌ی پلی استیشن ۵ آن بازی را خریداری کنند.
  • با این که بازی Spider-Man: Miles Morales شروع خیلی خوبی نداشت، اما در نهایت با عرضه‌ی بالا و در دسترس بودن، توانست به پرفروش‌ترین عنوان پلی استیشن ۵ تبدیل شود.

لازم به ذکر است که شاخص برگشت سرمایه در کشور هند پایین است و موفقیت سونی در این بازار، بسیار چشمگیر است. به طور معمول ۷۰ درصد کل فروش کنسول‌های کشور هند در شهرهای مومبای، دهلی و بنگالورا بوده، اما این سه شهر تنها ۵۰ درصد فروش پلی استیشن ۵ را به خود اختصاص داده‌اند. به بیان دیگر گیمرهای مناطق دیگر هند از گوشی و رایانه‌های شخصی، به سمت کنسول پلی استیشن ۵ نقل مکان کردند و با نزدیک بودن عرضه‌ی بازی‌های اختصاصی Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 برای این دستگاه، آینده‌ی این کنسول سونی تماشایی خواهد بود.

Moein MM2RezaOmenBlack Knightاز کاکاسنگیون هستمJonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)Ellie terminatorAmirhossein80@alistarGod of the gameHard gamerیوهانTlou part 2 game of the centuryMsadeq361alinerdArashS Ghost of SpartaG.LNSina MorganNietjعلیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد
پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ((طبق آمار منتشر شده کنسول پلی استیشن ۵، ده برابر ایکس‌باکس سری ایکس و اس در هند فروش داشته است. ۹۰ درصد پلی استیشن ۵ فروخته شده در هند، از نوع دیسک خور بوده است.))
    هند دومین کشور از نظر جمعیت هستش و موفقیت ۱۰ برابری نسبت به دو مدل کنسول رقیب ، یعنی موفقیت
    یعنی پیشینه و تبلیغات گسترده
    ایکس‌باکس باید توو این ۲-۳ سال قشنگ خودشو به مخاطب با عناوین بلاکباستری خفنش و گیم‌پس فوق‌العادش ثابت کنه
    چشم‌انداز عالی هم که به هممون نشون دادن

    Moein MM2All gamers are goodBlack KnightEllie terminatorAmirhossein80SettHard gamerpacman remasteredTlou part 2 game of the centuryP.morgan 𔓙more
    • Mãhdīær گفت:

      نه دو برابر
      نه سه برابر
      نه چهار برابر
      ده برابر!😱

      Moein MM2Black KnightEllie terminatorAmirhossein80Hard gamerTlou part 2 game of the century
      • Sina_2081 گفت:

        اینو باید نتیجه کار جیم رایان دونست . جیم رایان از سال ۱۹۹۴ تا دوسال پیش رئیس مارکتینگ پلی‌استیشن اروپا بود و محبوبیت بیشتر همین الان پلی‌استیشن در اروپا هم نتیجه سالها مارکتینگ خوبه . جیم رایان از روز اول کارش فروش بیشتر و درآمدزایی بوده و گیمر نبوده و تمام تلاشش در جهت کسب درآمده . درحال حاضر وجود چنین شخصی به عنوان رئیس و وجود افراد گیمری مثل هرمن هالست ، شوهی یوشیدا و مارک سرنی در درجه دوم ، باعث شده یه پلی‌استیشن با‌کیفیت و پرطرفدار (پردرآمد) رو شاهد باشیم

        Moein MM2Black KnightJonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)Ellie terminatorAmirhossein80SettHard gamer
    • majidam گفت:

      من بارها اینو گفتم به ایکس باکسدارها اما منفی بارانم میکنن همیشه اما خوشحالم که بعد مدت خیلی کوتاهی حرفهام کاملا ثابت میشه . اکس باکس حتما باید برای انحصاریهاش سنگ تمام بزاره برای محبوبیت من با اینکه بازیهای ایکس باکس روی پی سی میاد و خودم پی سی دارم اما هیچ تمایلی برای تجربه ی بازیهاش ندارم . چون که قبلا چندتا از بازیهاشو تجربه کردم و هیچ ارتباطی نتونستم با بازیهاش برقرار کنم برخلاف انحصاریهای سونی . حالا ببینیم بتسدا چیکار میکنه برای مایکروسافت

      Moein MM2babatmEllie terminatorAmirhossein80Hard gamerTlou part 2 game of the centuryALIREZA0111Sina_2081example𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
      • RezaOmen گفت:

        مایکروسافت مثل سونی شرکت فقیر و بدبختی نیست که فقط پی اس و یخچال بفروشه!!😂😂
        ده تا بخش میلیارد دلاری داره! قسمت ایکس باسش هم به اندازه ی هزینه ای که واسش میکنه درآمد داره!😛😛

        Moein MM2RezaOmenBlack Knight𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰از کاکاسنگیون هستمEllie terminatorAmirhossein80
        • Sajad Akb گفت:

          نمیخوام طرف سونی رو بگیرم اما اینکه سونی رو فقیر بدونیم خیلی چیز درستی نیست.
          بخش های کمپانی سونی:
          سونی پیکچرز؛ ناشر و سازنده فیلم ها که هم اکنون این بخش ناشر و سازنده فیلم های مرد عنکبوتی، جومانجی و بسیاری از فیلم های معروف دیگه است.
          سونی میوزیک؛ خواننده های معروف زیادی با سونی قرارداد امضا میکنند که از جمله اونها خود مایکل جکسون بود.
          ارتباطات همراه سونی؛ بخش موبایل و تلفن همراه
          سونی اینتراکتیو اینترتینمنت؛ بخش پلی استیشن و سرگرمی سونی
          لوازم خانگی سونی و دوربین که حتی نصف شرکت های رقیب سونی از دوربین های سونی توی ساخت بعضی از وسایلشون استفاده میکنن حتی توی موبایل هاشون.
          چنین شرکتی فقیر حساب نمیشه و اتفاقا از ابرشرکت های دنیا در تولید لوازم الکترونیکی به حساب میاد.

          Moein MM2RezaOmenاز کاکاسنگیون هستمEllie terminator
    • البته توجه کنید درسته که خیلی جمعیت داره ولی متناسب با جمعیتش فروش نداشته. بنظرم دلیلش هم اینه که یه مقدار به لحاظ اقتصادی و معیشتی مردمش ضعیف هستند متاسفانه

      از کاکاسنگیون هستمHard gamerSina_2081
      • رو این حساب میگم آمارش نسبت به جمعیتش زیاد نیست که با توجه به خبر دو ماه پیش فوربس پی اس تا الان ۱۵ میلیون فروخته (بنظرم بیشتر هم میتونه باشه ولی من حداقلی درنظر گرفتم) از این ۱۵ میلیون ۶۰۰ هزار در هند بوده که میشه ۴ درصد از کل فروش. درصورتی که جمعیت هند نزدیک به ۱۸ درصد کل جهانه. یعنی اینکه سرانه خرید کنسول در هند تقریبا دو نهم سرانه‌ی جهانیه… ساده بخوام بگم هند رو نباید یه کشور با ۱.۳۹ میلیارد جمعیت درنظر بگیری وقتی حرف از فروش کنسول میشه بلکه باید یه کشور (معمولی در خرید کنسول) با جمعیت سیصد و بیست میلیون درنظر بگیری. هرچند همین هم رقم بزرگیه

        Hard gamer
        • حرف شما در کل درسته
          ولی الان که کمبود هست، نمیشه اینطوری نتیجه گرفت.

          پ.ن. اون تصوری که از هند دارین رو بذارید کنار. یه نگاه به سرانه درآمد هند بندازید، می بینین که چه خبره.

          • کمبود برای تمام جهان هست. کمبود اگررفع بشه هم سرانه‌ی هند بالا میره هم سرانه‌ی جهان. آن‌چه واضحه اینه که سرانه‌ی هند کمتر از یک چهارم سرانه‌ی دنیاست. یعنی اگر در دنیا درصد مردمی که کنسول می‌خرن x باشه در هند این درصد x تقسیم بر چهاره. حالا شما اگر کمبود رو جبران کنی و مثلا ۳ برابر بشه میزان فروش و درصد مردمی که کنسول می‌خرن بشه ۳x بازهم درصد خرید مردم ۳x تقسیم بر چهاره می‌بینید که بازهم سرانه‌ی هند یک چهارم سرانه‌ی دنیا میمونه

        • example گفت:

          کاملا درسته
          اما هندی ها با سرانه درامدی بسیار پایین باز هم ترجیح دادن کنسولی رو بگیرن که بازی های ۷۰ دلاری داره تا کنسولی که میشه با ۱۵ دلار میشه روش هربازی رو بازی کرد
          که این نشون میده هدف قراردادن کشورهای کم درامد با عرضه کنسول اقتصادی از سوی مایکروسافت آن چنان هم موفق نبوده
          البته باید آمار کشورهای دیگه رو هم مورد بررسی قرار داد ولی آمار هند برای مایکروسافت فاجعه آمیزه

          • یه نکته رو خلط نکنید سرانه درآمد پایینه درسته اما اتفاقا این میتونه دلیل بر این باشه که اونهایی که پی خرید کنسول رفتند اتفاقا اصلا محدودیت مالی نداشته باشن؛ چرا؟ واضحه. چون اختلاف طبقانی و شاخص جینی در هند احتمالا خیلی زیاده (حدس می‌زنم با توجه به تصویری که همیشه از هند داشتم) خب وقتی اختلاف طبقاتی زیاد باشه یعنی توزیع ثروت اصلا متعادل نیست بنابراین دو طبقه خواهید داشت: یکی اصلا به فکر خرید کنسول نمی‌افته دیگری هم اصلا براش مهم نیست چقدر برای کنسول هزینه کنه. البته این وسط قشر متوسط هم وجود داره که با شاخص جینی نمی‌تونیم درخصوصش حرف بزنیم ولی میگم این حرفی که شما زدید صددرصد درست نیست؛ ممکنه درست باشه و طبقات متوسط جامعه‌ی هند بجای انتخاب کنسول ارزان‌تر و اقتصادی، کنسول گرانتر رو انتخاب کردند اما ممکنه هم این حرف غلط باشه یعنی ممکنه طبقات متوسط خیلی هم به سراغ کنسول جدید نرفته باشند و بیشتر فعلا طبقات بالاتر جامعه‌ی هند سراغ خرید کنسول رفته باشند. حرفم اینه که با این آمار نمیشه گفت که چارک‌های مختلف جامعه سراغ چه کنسولی رفتند (وقتی از چارک نمی‌تونیم حرف بزنیم از دهک و صدک و غیره هم طبیعتا نمی‌تونیم حرف بزنیم). آن‌چه اما صحیحه حرف پایانی شماست که منم قبول دارم؛ آمار ایکس‌باکس افتضاحه و بنظرم این بدلیل تبلیغات سونی در هند بوده نه عملکرد نسل پیش.

  • shir taziyeh گفت:

    خبرای خوب رگباری میاد
    پروژه های چند تایی رسمی ناتی داگ
    رسمی شدن کار بر روی فرنچایز توییستد متال
    وی ار ۲
    فروش های فضایی گوست و اسپایدرمن و خود کنسول ، سرویس جدید
    موفق ترین عرضه بتسدا هم با پلی استیشن بوده 😎😎😎😎😎
    سونی با رسانه ای که خرید تو هند کلی میتونه تبلیغ کنه
    هر روز رکورد زده میشه تو درآمد
    کلی خرید های استودیو های با استعداد
    بهترین لانچ
    سرویس جدید هم بیاد با بیش از ۵۰ میل کاربر شروع میکنه 😎😎
    یه ماه دیگه هورایزن میاد 😎😎 بعدش گرن 😎😎بعدش گاددد😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
    خبرای خوب بعد سال نو میاد انکار سال خوبی از هر لحاظ میشه و کرونا هم میره و به یکی از بهترین سال ها تبدیل میشه
    انشالله ps فنا پول بیاد دستشون اکس باکس بگیرن 🗿🚬
    همینطور اکس باکس فنا ps بگیرن.

    Ellie terminatorAmirhossein80Hard gamerJaber-shamsTlou part 2 game of the centuryکاتاکوریmajidamPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰ENIGMAmore
  • MahyarMsm گفت:

    ۹۰ درصد بازار کنسول ها تو هند دست پلی استیشنه!
    فکر کنم چند وقت پیش سری اکس و اس به خاطر کمبود موجودی ps5 توی هند فروشش بیشتر بود ولی با این حال بازم بازار کنسول هند دست سونیه.
    نمیدونستم ویلیج بیشترین فروش رو تو ps5 داشته!

    Black KnightEllie terminatorHard gamerTlou part 2 game of the centuryS Ghost of SpartaP.morgan 𔓙🤘Mohsenj74Sina MorganALIREZA0111shir taziyeh
    • shir taziyeh گفت:

      نه بیشترین برا اسپایدرمن بوده
      ویلیج بیشترین فروش خودش رو داشته تو ps5 بیشتر از امی باکس و پیسی فروخته

      Ellie terminatorHard gamerTlou part 2 game of the century
    • Kia گفت:

      نبایدم بدونی چون این آمار مربوط به هنده نه فروش کلی .فروش کلی فعلا استیم اوله

      AlexBlack Knightmasoud pc gamerEllie terminator𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰SettHard gamer
      • همین که این آمار برای یه کشور پرجمعیتی مثل هنده، خودش دلیل سوزشی برای فن بوی هایی مثه توعه.
        کسایی مثه تو چشم ندارن موفقیت پلی استیشن رو ببینن و هر با خبرای خوب از سمت پلی استیشن،اینجوری فشار میخورن!!
        یه بار دیگه تیتر خبر رو بخون. نوشته پلی استیشن ۵ به پرفروشترین کنسول بازی کشور هند تبدیل شد.
        بازی مایلز مورالز هم فروشش با اینکه انحصاریه، تا اینجای کار عالی بوده و هر هفته بین رتبه ۴ تا ۶ جدول فروش انگلیسه😍
        گوست آو سوشیما هم تا اینجا بیشتر از ۸ میلیون نسخه فروش داشته.
        اینا خبرایی هستن که اگه برعکس و منفی بودن، کاربرایی مثه تو و آرنو و رینگان، میومدین اینجا رو با کامنتای مزخرفتون به هم میریختین!!🙂
        به امید موفقیت های بیشتر برای پلی استیشن😍

        Black Knight
        • Kia گفت:

          کشور پر جمعیت و فقیر هند .چرا تعداد رو اعلام نکردن ؟تو از درصد از کجا فهمیدی موفق بوده شاید ۱۰۰ تا فروخته .جمعیت گیمر ایران از هند بیشتره.الان پیش خودت فکر کردی ۱ میلیارد هندی که با بز و گوسفند سوار قطار میشن رفتن پلی استیشن خریدن :))

          Black KnightAlex
          • اوکی تعداد آدمای پولدار توی هند کمه!!(از بین ۱ میلیارد نفر)😀
            و دارندگان پی سی های ذغالی بسیار زیاد هستن.
            همین که ps5 پرفروشترین کنسول توی کشور هند شد و ایکس باکس نتونست بشه، این یه موفقیت محسوب میشه.
            کشورش بطور کلی فقیره نه اینکه همشون فقیر باشن که!!😑
            چرا همه رو به یه چشم میبینی!!

            Black Knight
        • Kia گفت:

          سهامدارها از فروش خوشحال میشن دقیقا خبر خوبش برا تو چیه ؟کالاف هم همیشه تو لیست فروش هست بریم جشن بگیریم تو خیابون ؟

          Black KnightAlex
          • تو خودت هر موقع خبرای خوب در مورد پی سی میاد، از خوشحالی بال بال میزنی که!!
            ولی فقط اونایی که از فروش خوب کنسول سونی و بازیاش خوشحال میشن، سهامدارن بقیه نه!!😑

            Black Knight
            • Kia گفت:

              برا اینکه خبرهای مربوط به پی سی در مورد تکنولوژی روز هستن یا تعداد بازیهای که قراره پورت شن هر روز بیشتر میشه.کجا دیدی تو پست اینکه کارت گرافیکهای سری ۳۰ همه فروش رفتن من بیام بال بال بزنم و به خودم افتخار کنم ؟

              Black Knight
              • Black Knight گفت:

                بیا پایین
                آره هر سونی فنی از موفقیت و فروش شرکت مورد علاقش خوشحال بشه فنبویه ولی امثال شما که روزی ۱۰ بار PC Master Race میکنن و طوری وانمود میکنن انگار همه PC گیمر ها سیستم خفن دارن و قیمت PC از کنسول هم کمتره !!!
                همین خبر درباره PC بود الان داشتی به کنسول فن ها (البته بیشتر سونی فن ها چون مایکرو فن ها بالاخره بازی هاشون برای PC چیزی نمیگی) فخر میفروختی پس برا ما قیافه نگیر جناب !

      • Black Knight گفت:

        “به بیان دیگر گیمرهای مناطق دیگر هند از گوشی و رایانه‌های شخصی، به سمت کنسول پلی استیشن ۵ نقل مکان کردند”
        تازه هند دومین کشور پر جمعیت جهانه 😂😂
        اووووووووووف
        بیشتر بسوز 🔥🔥🔥

        Ellie terminator
      • MahyarMsm گفت:

        من نه قصد هیت استیم رو دارم نه هیت pc
        ۸۰ درصد فروش رزیدنت اویل ویلیج روی پلی استیشن بوده
        😄😄

        Black Knight
        • Kia گفت:

          همونه دیگه مشکل اطلاعات داری 😐 ۸۰ درصد نسخه فیزکی تو بریتانیا برا پلی استیشن بوده ۲۰ درصد برا ایکسباکس میشه چند درصد ؟ ۱۰۰ درصد یعنی بازی رزدنت اویل طبق اطلاعات ناقص جنابعالی از اصل خبر رو پی سی صفر درصد بوده درسته ؟بدون اینکه ذره ای فکر کنی پی سی اصلا نسخه فیزیکی نداره و تو زمان کرونا درصد کمی از مردم نسخه فیزیکی میخرن. بازم درسته ؟پس قبل اینکه نظر بدین یکم فکر کنین به خدا آکبند بزارین به درد نمیخوره

          Black Knight
    • example گفت:

      حالا جالبه که سر همون خبر غوغا شده بود اینجا که بیاید ببینید سیاست مایکرو سر عرضه کنسول اقتصادی چه جوابی داده!!

  • علی گفت:

    سونی هر فروشگاهی رو که Ps5 با قیمت بالا تر بفروشه تو لیست سیاه قرار میده.

    فروشنده های خیابون سعدی : First Time؟

    EhsanZeroHard gamerTlou part 2 game of the centuryS Ghost of SpartaP.morgan 𔓙Sina MorganENIGMA
  • G.LN گفت:

    معلومه بیشترین فروش رو داشته،ویلیج.
    والا رو pc حتی نصف لذت بازی رو ps5 رو نداشتم.

    RezaOmenEllie terminatorHard gamer🤘Mohsenj74
  • آقا ایکس باکس باید تلاش مضاعف بکنه تا بتونه با موفقیت این نسل رو پشت سر بزاره دان متریک عوضی و اتفاقات نسل ۸ چنان ضرری به ایکس باکس زد که اصلا تو مغز نمی گنجه
    درکل ایکس باکس این نسل با بلاک باستری های جذابش باید با چند تا چیز مقابله کنه تا بتونه موفق بشه :
    ۱ باید تبلیغات گسترده داشته باشه و از عناوین بلاک باستری که به حال و هوای اون کشور ها بخوره استفاده کنه مثل کاری که با کراس فایر ایکس کرد
    ۲ باید تنوع انحصاری های بالایی داشته باشه الانم داره ها ولی باید بیشتر بشه تا بتونه افراد بیشتری رو جذب کنه
    ۳ باید به همه نشون بده که دیگه ایکس باکس قبلی نیست !!!
    ۴ یه vr بزنه هرچند که تقریبا به این امیدی نیست
    درکل این نسل رقابت واقعا جذابه و امسال ثابت کرد دوطرف کاملا آمده این نبرد هستن و بی صبرانه منتظر تجربه شاهکار های دو طرف هستم

    علیmasoud pc gamerSettHard gamerTlou part 2 game of the century...Eternal...کاپتان استخونی𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Mr.Jنمسیس ( Fury edition)
    • تو پست پلی‌استیشن کامنت درباره ایکس‌باکس؟
      پلی‌استیشن رو از پیش برنده ی نسل ۹ بدون. دقیقا مثل نسل های قبل. ایکس‌باکس خیلی زور بزنه بتونه از نسل ۸ خودش جلو بزنه. بین این بازیایی هم که معرفی کرده یه استارفیلد ممکنه شاهکار در بیاد. ایکس‌باکس توانایی رقابت با پلی‌استیشن رو حتی با وجود خرید بتسدا و کلی استودیوی دیگه نداره.

      XERXESعلیEllie terminatorEhsanZeroHard gamersamanTlou part 2 game of the centuryکاتاکوریALIREZA0111...Eternal...
        • اوکی شرط ببندیم
          .
          هر وقت گوتی ها و بیگ وینر های ایکس‌باکس به پلی‌استیشن رسید من گیمری رو می زارم کنار😀
          .
          پلی استیشن: ۶ بیگ وینر ، ۳ گوتی (که ممکنه در آینده به تعدادشون اضافه بشه)
          ایکس باکس: ۰ بیگ وینر ، ۰ گوتی
          .
          فک نکنم تا آخر عمرت ببینی ایکس‌باکس به ps برسه😉

          masoud pc gamerEllie terminator...Eternal...
          • 😂 داش چقدر سریع حرفتو عوض کردی، خودت میگی پلی استیشن نسل ۹ رو از الان برندست بعد که میگم شرط، میگی هروقت بیگ وینر و گوتی هاش به پلی استیشن رسید؟ اصلا مگه بحث بیگ وینر بود؟
            خداروشکر تو زندگیم تا حالا شرط بندی نکردم و اون کامنت رو هم چون دیدم خیلی قاطعانه گفتی گفتم ببینم واکنشت چیه که معلوم شد یه لحظه شک کردی و تصمیم گرفتی اونچیزی که ازش مطمئن هستی رو بگی که حداقل تا شیش سال دیگه کسی کاری بهت نداشته باشه بعدش هم معلوم نیست هنوز گیم میزنی یا نه اصلا کسی یادش نمیاد.

            𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰XERXESعلیKia
            • منم شرط بندی نکردم تا حالا. ایناهم شوخیه😂
              .
              ۶ سال داداش؟ تا ۶ سال دیگه میخواد به سونی برسه؟🤔 شتر در خواب بیند پنبه دانه.
              .
              مطمئنم سونی برنده نسل ۹ میشه و ذره ای شک ندارم. خود اسپنسرم اعتراف کرده هدفش رقابت با سونی نیست ، چون نمیتونه!

              Ellie terminator
      • بابا من دارم همینو میگم فقط یه جوری که دیس بارونم نکنن 😑
        بعدشم کی گفته توانایی ندارم ؟ این همه استودیوی فوق‌العاده داره چطور نمی تونه این دیگه یه جورایی توهین به ایکس باکس دارها ( که البته من ندارم ) هستش
        دووم بده ؟
        ولفنشتاین ؟ که بارها هم خودم و هم خودت به عنوان بهترین شوتر نسل ازش یاد کردیم
        الدر ۶!!؟؟
        قطعا ایکس باکس می‌تونه به سطح پلی استیشن برسه ولی حالا حالا مونده چون موفقیت یک شبه بدست نمیاد خود سونی چندین نسل تلاش کرد که شد این

        علی...Eternal...𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰نمسیس ( Fury edition)Hard gamer
        • همه اینایی که گفتی (دووم ، ولف ، الدر) تا الان انحصاری نبودن و هنوز هیچ نسخه ایشون برای ایکس‌باکس ساخته نشده. بزار ساخته بشه و منتشر بشه و شاهکار در بیاد بعد دربارشون حرف می زنیم😉 پلی‌استیشن روز به روز داره پیشرفت می کنه ، ایکس باکسم همینطور. ولی مثلاً پلی استیشن از سطح ۱۰۰ میره سمت ۱۵۰ ، ایکس‌باکس از ۵۰ میره سمت ۱۰۰ و این روند ادامه داره و هیچوقت به پلی‌استیشن نمیرسه (امیدوارم منظورمو فهمیده باشی)

          Ellie terminator...Eternal...
        • یه بازیایی هستن مثل مارول اسپایدرمن و گاد آو وار و دلست و یه استودیوهایی هستن به اسم ناتی داگ، سانتامونیکا،گوریلاگیمز و اینسامنیاک گیمز که باعث میشن پلی استیشن خیلی قدرتمندتر و سرتر از ایکس باکس باشه و بازیایی مثه دووم و ولفنشتاین توان رقابت باهاشون رو ندارن.
          اسپایدرمن خودش به تنهایی کافیه برای خرید کنسول ps5 چون فن های زیادی داره هم از سمت ویدیو گیم و هم از سمت دنیای سینما.

          𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
      • RezaOmen گفت:

        یه فورزا ۵ و مسترچیف دوست داشتنی میارزه به کل شرکت سونی!!! آدم گذشتشو‌نباید فراموش کنه و باید قدردان‌باشه!
        اگه مایکروسافت نبود، الان ما همچنان درگیر سیستم عامل غیرکارآمدو‌پر‌محدودیت اپل دزد بودیم!!! اونم با سه برابر قیمت به اسم توهمی به نام امنیت!😛😛

        Ellie terminatorNathanRezaOmen𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
    • «۴ یه vr بزنه هرچند که تقریبا به این امیدی نیست»
      نه تنها امیدی نیست بلکه بنظر من بعیدم هست، وی آر خییییییلی دردسر مضاعف برای ایکس باکس ایجاد میکنه و در بدترین حالت ممکنه سر استودیو های ایکس باکس بلایی مشابه قضیه کینکت پیش بیاد واسه همین بشخصه امیدوارم حداقل این نسل همچین کاری نکن و خوشبختانه (برای من) فیل اسپنسر هم گفته علاقه ای بهش ندارن. از نظر من برای ایکس باکس حال حاضر یه کنسول دستی مشابه استیم دک بسیار بهتر میتونه جواب بده و در راستای اهداف ایکس باکس یعنی مخاطب بیشتر گیم پس هم هست و اگر مایکروسافت تو یکی دو سال آینده از کنسول دستیش رونمایی کنه من بشخصه تعجب نمی کنم.

      Hard gamerTlou part 2 game of the century
    • وی آر مایکروسافت هیچ وقت عرضه نمیکنه
      اگر هم بکنه جریان کینکت دوباره شروع میشه
      سونی با برنامه ریزی داره جلو می‌ره
      چندتا استودیو برای این کار داره
      ولی بهتر اینو تو پست سونی نمیگفتی الان هیت ات میکنن
      من خودم دیگه دارم بد جور روانی میشم سری ایکس رو بفروشم برم یه پلی ۵ بخرم فوربیدن وست هم داره میاد 😤

      Ellie terminatorنمسیس ( Fury edition)Hard gamerTlou part 2 game of the centuryکاپتان استخونی
  • Cry About It گفت:

    سلام
    این همه میگفتن سریز اس پرفروش ترین کنسول ماه تو هند بوده
    آخرش معلوم شد فروشش ۱ به ۱۰ بوده نسبت به پلی استیشن

    Ellie terminatorHard gamerTlou part 2 game of the century
  • Mateus گفت:

    “”طبق آمار منتشر شده کنسول پلی استیشن ۵، ده برابر ایکس‌باکس سری ایکس و اس در هند فروش داشته است. ۹۰ درصد پلی استیشن ۵ فروخته شده در هند، از نوع دیسک خور بوده است.””
    .
    به هیچ عنوان کاری به اختلاف سونی و مایکرو ندارم ؛ خیلی وقته به این نتیجه رسیدم این ۲ شرکت توی یه گروه هستن ؛ موفقیت هرکدوم = بقا کنسول
    ایکاش فنای هردو گروه اینو بفهمن….
    .
    چیزی که برام جالبه ؛ ۹۰٪ پلی استیشن های فروش رفته دیسک خور بوده و سونی از این بابت سود مالی زیادی کرده
    برعکس باور همه ؛ ۱۰۰ دلار تاثیری روی انتخاب کنسول نداشته

    Black KnightEllie terminatorSettHard gamerTlou part 2 game of the century...Eternal...P.morgan 𔓙Sina Morganکاپتان استخونی🤘Mohsenj74
    • Sina Morgan گفت:

      “موفقیت هرکدوم = بقا کنسول”
      جمله خیلی زیبایی بود ولی نظر من اینه که بگیم موفقیت هر کدوم مساوی با بقای صنعت ویدیو گیم. راستش از اواخر نسل هشت و بعد از ورود به نسل نه این قضیه برام کاملا ثابت شد که شکست هر کدوم از این شرکت ها ، صنعت گیم رو چندین قدم از پویایی و خلاقیت دور میکنه. دیگه الان مثل نسل هفت و‌ شش نیست که کمپانی ها و ناشر های بزرگ برای اینکه خودشون رو سر زبون ها بندازن بازی های خلاقانه و نوآورانه تولید کنن. فقط چند تا شرکت موندن که دارن اون راه رو ادامه میدن که مهم ترین هاشون هم نینتندو و سونی و مایکروسافت هستن. بقیه از ترس شکست دیگه جاه طلبی رو گذاشتن کنار و به همون سودی که از آی پی های مشهورشون دارن راضی موندن. در کل دوست ندارم هیچوقت شاهد شکست هیچکدوم از این ۳ ناشر و کنسول ساز بزرگ باشیم چون همینا تنور این صنعت رو در کنار یک سری از ناشرین دیگه و ایندی ساز ها داغ نگه داشتن و نبودشون چیزی جز حسرت های بیشتر برای گیمر های عزیز نداره.

      MahyarMsmLucciola BalladHard gamerکاپتان استخونیSina_2081Mateus
  • Sina Morgan گفت:

    اگه بخوایم یه نسبت بگیریم با ایران ، باید تا الآن نزدیک ۴۰ هزار تا کنسول نسل نهمی تو ایران فروخته شده باشه. اگه کمتر از این باشه که حدس میزنم کمتر‌ از اینه یعنی ما وضعمون از هندم بدتره /:

    Hard gamerTlou part 2 game of the centuryP.morgan 𔓙𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • Sina.ss گفت:

    این کنسول دوست داشتنی داره تو کشورگشایی از کرونا جلو میزنه.!!! تقریبن تمام دنیا رو تسخیر کرده واکسن اکسباکس اکس هم اثر نداره روش😄😄😉

    Ellie terminatorHard gamerTlou part 2 game of the century𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • mj گفت:

    من که فعلا که با جیلبریک ورژن۹ دیگه سمت خرید ps5 نمیرم تا ۲ سالی
    (خدا پدر مادر این کپی خور رو بیامرزه راحتم کرد)

    mjHard gamerTlou part 2 game of the century𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • هند دومین کشور پر جمعیت دنیا هست
    فکر کنم چیزی حدود ۱ میلیارد جمعیت داره
    طبیعیه که سونی بیاد تو چنین جایی سرمایه‌گذاری فراوان بکنه
    حتی ممکنه یک استودیو از اونجا خریداری کنه مثل حرفی که مایکروسافت زد که می‌خوان یک استودیو آسیایی داشته باشند
    اما ببین اونا چقدر راحت پلی ۵ میخرن

    Hard gamerTlou part 2 game of the century
  • یک دهم ششصد هزار نمیشه شش هزار میشه شصت هزار اصلاح بفرمایید

    Sina_2081Hard gamer
  • Kuros گفت:

    به زودی پرفروشترین کنسول تاریخ میشه و رکورد خودشو جابجا میکنه ….
    شاهکار پشت شاهکار … بلادبورن ….نیو….دث استراند….هورایزن…گاد اف وار… لست … انچارتد …اسپایدرمن….گوست تسوشیما … شاهکارهای میازاکی سکیرو و دارک سولز و دیمن سولز و الدن رینگ….
    داشتن این کنسول نعمت خالصه….

    متأثر گشتهXERXESmasoud pc gamer...Eternal...
  • Kuros گفت:

    طبق آمار منتشر شده کنسول پلی استیشن ۵، ده برابر ایکس‌باکس سری ایکس و اس در هند فروش داشته است.
    …..
    ۱۰ برابر خیلی کمه !!! جعبه خوب پیشرفت کرده !!!نباید فاصله اینقدر کم باشه !!!

    متأثر گشتهBlack KnightXERXESmasoud pc gamer...Eternal...
  • Kuros گفت:

    دلیل اینکه فاصله کم شده و به ۱۰ برابر رسیده اینه که ی مدت کمبود پلی استیشن بود و مردم مجبور بودن جعبه بخرن وگرنه حداقل بیشتر از ۶۰ درصد فاصله هست …

    متأثر گشتهBlack KnightXERXESmasoud pc gamer...Eternal...
  • Black Knight گفت:

    نکته جالب ماجرا اینجاست که این آمار متعلق به کشوریه که رسما دومین کشور پر جمعیت جهانه !
    جال تر از اون هم اینه همه سراغ نسخه دیسک خور رفتن و بالای ۱۰ برابر فروش PS5 و مجموعه Xbox Series X و S بیشتر بوده !!!
    این یعنی تاثیر تبلیغات و برنامه ریزی

پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد