راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 

راهنمای Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌های سری برای افراد تازه‌کار

آرش بوالحسنی
۱۸:۵۴ ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 

با توجه به ۳۰ ساله بودن بازی‌های رومیزی، سری Warhammer 40K یکی از قدیمی‌ترین فرنچایزهای تاریخ است. به همین سبب شاید ورود به این سری برای افراد تازه‌کار آسان نباشد. در ادامه قصد داریم چند بازی از این سری را به شما معرفی کنیم که مناسب تازه‌واردان هستند.

به عنوان یکی از طرفداران فرنچایز Warhammer 40K، باید بگویم که این فرنچایز یکی از بهترین سرگرمی‌های موجود در جهان است. در این بازی‌ها شاهد یک دنیای فانتزی تاریک و جذاب هستیم. دنیایی که پر از موجودات عجیب و غریب با طراحی‌های منحصر به فرد است. حتی کسانی که بازی‌های رومیزی Warhammer را تجربه کرده‌اند هم متوجه دنیای غنی و عمیق آن شده‌اند. جهان کنونی ۴۰K متشکل از داستان‌هایی است که در طول ۳۰ سال نوشته شده‌اند. حتی هنری کویل (Henry Cavil) هم جزو طرفداران پر و پا قرص Warhammer است.

البته تمام دلایل بالا باعث شده تا ورود به جهان Warhammer 40K برای تازه‌واردان کار بسیار دشواری باشد. ۳۰ سال تاریخچه‌ی غنی و گسترده به این معنا است که همه به سادگی قادر به درک جهان این فرنچایز نخواهند بود. هدف این مقاله هم معرفی سری ۴۰K به چنین افرادی است. بازی‌های Warhammer کار خود را در سال ۱۹۹۲ شروع کردند. از آن زمان شاهد انتشار آثار زیادی از این سری بوده‌ایم. انتخاب بازی‌هایی که مناسب افراد تازه‌وارد باشد کار ساده‌ای نیست.

Warhammer 40K: Space Marines

warhammer 40k
دانش به دست آمده از Warhammer 40K: Space Marines را به سادگی می‌توانید به جهان کلی Warhammer اعمال کنید تا بهتر متوجه بازی‌های بعدی شوید.

احتمالا ساده‌ترین بازی Warhammer 40K برای افراد تازه‌کار همین Space Marines باشد. در این بازی شما داستان Captain Titus را دنبال می‌کنید؛ رهبر دسته‌ای از سربازان جهش‌یافته به نام Space Marines. هدف شما در این بازی متوقف کردن تهاجم گروهی از Orkها است. Warhammer 40K: Space Marines به طرز معرکه‌ای گیم‌پلی شوتر سوم-شخص را با مبارزات hack-and-slash ترکیب می‌کند. به همین سبب مبارزات بازی علاوه بر پرتنش بودن، رضایت‌بخش هم هستند.

روایت بازی به آسانی شما را وارد جهان Warhammer 40K می‌کند. در طول داستان تنها شاهد چند شخصیت شاخص هستیم و نقش و جایگاه این شخصیت‌ها در جهان Warhammer 40K به خوبی توضیح داده می‌شود. در کنار این‌ها شاهد معرفی برخی از ایده‌های منحصر به فرد Warhammer 40K هم هستیم. برای مثال نیمه‌ی اول بازی تنها روی کشمکش با جناح Ork-Imperium تمرکز می‌کند و تا نیمه‌ی دوم خبری از گروه‌های دیگر نیست. با محدود کردن روایت بازی به تنها یک دسته سرباز، گیمرها به سادگی متوجه داستان بازی و هدف شخصیت‌ها خواهند شد.

گیم‌پلی بازی هم نسبت به نسخه‌های دیگر این سری ساده‌تر است. گیمرهای تازه‌وارد فارغ از سطح مهارت خود قادر خواهند بود تا مجذوب گیم‌پلی Warhammer 40K: Space Marines شوند. کشتن دشمنان کار چندان دشواری نیست، یادآوری ترکیب دکمه‌ها راحت بوده و اهداف ماموریت‌ها هم نسبتا ساده هستند. Warhammer 40K: Space Marines، چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم‌پلی، بازی قابل دسترسی بوده و گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای ورود به فرنچایز Warhammer 40K است.

Warhammer 40K: Mechanicus

راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
المان‌های گیم‌پلی استراتژی گوناگون Warhammer 40K: Mechanicus باعث شده تا با بازی دشوارتری نسبت به Space Marines طرف باشیم.

اگر علاقه‌ای به گیم‌پلی hack-and-slash سوم-شخص Space Marines ندارید، می‌توانید به سراغ Mechanicus رفته و شانس خود را با این بازی امتحان کنید. گیم‌پلی Warhammer 40K: Mechanicus را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: XCOM. بازی Warhammer 40K: Mechanicus با الهام از یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژی نوبتی ساخته شده است. نتیجه یک بازی تاکتیکی عمیق است که می‌تواند گیمرها را حسابی به چالش بکشد.

گیم‌پلی دشوار Warhammer 40K: Mechanicus باعث شده تا پیشنهاد آن به افراد تازه‌وارد و کسانی که با بازی‌های تاکتیکی آشنایی ندارند کار آسانی نباشد. با این حال از نظر داستانی با عنوانی عالی برای ورود به جهان Warhammer 40K طرف هستیم. روایت کلی Warhammer 40K: Mechanicus بسیار ساده است. شما کنترل دسته‌ی Tech Priest را بر عهده می‌گیرید. این گروه از نظر فناوری پیشرفته‌ترین موجودات جهان Warhammer 40K هستند. Tech Priest نیروی اصلی شاخه‌ی علمی Imperium را تشکیل می‌دهد.

در داستان بازی شما به عنوان یک Tech Priest وارد مقبره‌ی یک Necron (گروهی دیگر در جهان Warhammer 40K) می‌شوید. اوضاع خوب پیش نرفته و شما دسته‌ای از سایبورگ‌های زامبی را بیدار می‌کنید. این تمام اطلاعاتی است که برای ورود به داستان این بازی نیاز دارید. در طول بازی نام برخی از شخصیت‌ها و گروه‌های دیگر دنیای Warhammer 40K را خواهید شنید، اما این شخصیت‌ها تاثیر مهمی در داستان ندارند و بدون آشنایی با آن‌ها هم می‌توانید از بازی لذت ببرید.

Warhammer 40K: Dawn of War

راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
Dawn of War به خاطر داستان قوی و گیم‌پلی عمیق خود به عقیده‌ی بسیاری بهترین بازی تاریخ Warhammer 40K است.

بسیاری معتقدند که Dawn of War بهترین بازی تاریخ سری Warhammer 40K است. Dawn of War یک بازی استراتژی real-time بوده که تمام المان‌های کلاسیک ژانر RTS را به جهان Warhammer 40K می‌آورد. در بازی اصلی شما قادر به کنترل چهار گروه مختلف هستید. هر گروه شاخه‌ی فناوری مجزای خود را دارد. مهارت‌ها و تفاوت‌های شاخص هر کدام از این چهار گروه باعث شده تا ارزش تکرار بازی بسیار بالا باشد. در مجموع باید گفت از نظر گیم‌پلی، Dawn of War یک RTS معرکه بوده که به خوبی تعادل را در جوانب مختلف برقرار می‌کند. بازی در معرفی المان‌های جدید به گیمر بسیار با حوصله عمل می‌کند.

از نظر داستانی هم Warhammer 40K: Dawn of War در معرفی گروه‌های اصلی مختلف جهان Warhammer 40K عالی عمل می‌کند. با تجربه‌ی این بازی به خوبی متوجه جزئیات روابط سیاسی Warhammer 40K خواهید شد. برای مثال بازی در حالی آغاز می‌شود که شما به عنوان رهبر Space Marines باید به پایگاه Orkها حمله کنید. با این حال خیلی زود دسته‌ها تغییر کرده و خود را در حال یورش به گروهی Eldar می‌بینید. تمام این تغییرات با دقت بالا انجام شده تا گیمر در طول بازی سردرگم نشود.

فارغ از اینکه کدام بازی را برای ورود به Warhammer 40K انتخاب کنید، ورود به جهان این فرنچایز شدیدا توصیه می‌شود. با توجه به انتشار بازی‌هایی مثل Space Marines و Darktide در سال آینده، به نظر می‌رسد که الان بهترین فرصت برای انجام این کار باشد.

dodoLonesome guyIlya gamermatrix4221489Alirezaمحمد حسین کریمیAbayanDARKSIRENMengomgs tpp 20151100alinerdOXONEwhitedaybreakbellRequiemJonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)P.morgan 𔓙Dream in Red (Playstation T)Atomic SoldierJin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اول Dawn At War 1 و تمامی کمپین هاش بعد Dawn At War 2 با تمامی کمپین هاش. بهترین تجربه هایی هستن که از این دنیا میتونین تجربه کنید

    بعد برین سراغ Space Marine بخاطر گیمپلی اکشن و فان ش. باورم نمیشه بعد این همه سال نسخه ی دومش داره ساخته میشه و قراره دوباره Captain Titus رو ببینیم

    در آخر اگه فت شارک Darktide رو در همون سطحی بسازه که Vermintide 2 بود. اونم تجربه ی خیلی جذابی توی این دنیا میشه

    خیلی دوست دارم سونی یا مایکروسافت یه عنوان از این دنیای غنی با کیفیت بالا بدن بیرون. خیلی پتانسیل زیادی داره ولی متاسفانه Gameworkshop خیلی بد داره توی چندین سال اخیر ازش استفاده میکنه

    dodoLonesome guyMoein MM2AlirezaAbayanحاج عرفانMengoP.morgan 𔓙1100
  • OXONE گفت:

    کلا این فرنچایز از نظر مدیا و ویدیو گیم فوق العاده ضعیفه و این باور نکردنیه ! (جز downofwar البته)
    دوستان اهل کتاب میتونن ی سری به رمان های سری بزنن ، از لحاظ ریشه های داستانی و پیچیدگی داستان بی نهایت است این ۴۰۰۰۰ تازه اگه تمام تایم لاین هارو حساب نکنیم .
    بخوام ی تعریف از بازی dawnofwar بکنم فقط همین که بعد از Bioshock infinite بهترین داستانی داره که تا حالا دیدم حتما تجربه کنید 🙂

    dodoLonesome guyMoein MM2Alireza
  • Requiem گفت:

    خیلی وقته میخواستم این سری رو شروع کنم دقیقا دنبال همچین راهنمایی بودم 👌

    dodoMoein MM2
  • خسته نباشید.مقاله خوبی بود.وارهمر فورتی کِی،متاسفانه بعد از فروش فاجعه واره داون او وار ۳ دیگه زیاد بهش توجه نشد و عملا رفت تو خواب زمستونی.جای تاسفه.بازیای توتال وار هم که با اینکه بعضی نژاد های مشترک دارن ولی یونیورسشون از یونیورس چهل کِی کاملا جداست.

    یه نقدی هم داشتم به مقاله اینکه: Mechanicus ها به هیچ وجه پیشرفته ترین نژاد وارهمر چهل کی نیستن.بین انسان ها جز گروه های پیشرفته ان ولی از حیث تکنولوژی ما بار ها دیدیم و تو لور بازی هست که نژاد الدار ها به مراتب بسیار پیشرفته ترن
    Mechanicus ها همینطور که عموم فن ها میدونن،از کمی بعد از مرگ امپراطور انچنان روی تکنولوژیه جدیدی کار نمیکنن و تمرکزشون رو گذاشتن روی پیدا کردن تکنولوژی های پیشرفته ای که میلیون ها سال پیش وجود داشتن(و تاحالام چیزی پیدا نکردن) و باید گفت تو فورتی کی بیشتر Priest ان تا مکانیک

    dodoMoein MM2AlirezaP.morgan 𔓙
  • mgs tpp 2015 گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود
    خسته نباشید

    Moein MM2
  • mahdirh گفت:

    dawn of war 3 فاجعه بود الباقی خوب بود به خصوص dawn of war II

    Moein MM2
راهنمای سری Warhammer 40K؛ بهترین بازی‌ها برای افراد تازه