آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Taxi Driver تا The Leftovers

علی محمدپناه
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۲

در این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم راننده تاکسی، فیلم زندگی برایان و سریال بازماندگان بپردازیم.

مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) از جمله کارگردانان برجسته سینما به شمار می‌رود و یکی از آثار درخشان کارنامه هنری او، فیلم راننده تاکسی است. این فیلم، اثری است که با نقش‌آفرینی ماندگاری از رابرت دنیرو (Robert De Niro) همراه شده است. این اثر، الگویی برای آثار بسیاری بوده است و از جمله برترین آثار تاریخ سینما به شمار می‌رود که در تماشای آن نباید تعلل کرد.

به عنوان دومین فیلم این آخر هفته، قرار است فیلم زندگی برایان را به شما معرفی کنیم. این فیلم، از جمله برجسته‌ترین کمدی‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود که با اینکه موضوع آن اندکی بحث‌برانگیز است اما می‌تواند برای شما آخر هفته خوب و شادی را شکل دهد.

در پایان نیز به معرفی سریال بازماندگان خواهیم پرداخت. این سریال که محصولی از شبکه اچ‌بی‌او است، اثری جذاب و تماشایی است که مطمئنا پس از تماشای چند قسمت ابتدایی، شما را درگیر خود خواهد کرد. داستان‌سرایی و بازی بازیگران، از جمله نکات برجسته این سریال به شمار می‌روند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم راننده تاکسی (Taxi Driver)

فیلم راننده تاکسی (Taxi Driver)

فیلم راننده تاکسی را مارتین اسکورسیزی کارگردانی کرده است. پل شریدر (Paul Schrader) نیز فیلم‌نامه فیلم را قلم زده است. رابرت دنیرو در فیلم راننده تاکسی، نقش اصلی را به تصویر می‌کشد.

از جمله دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به جودی فاستر (Jodie Foster)، سیبل شفرد (Cybill Shepherd)، هاروی کایتل (Harvey Keitel)، پیتر بویل (Peter Boyle)، لئونارد هریس (Leonard Harris) و آلبرت بروکس (Albert Brooks) اشاره کرد.

داستان فیلم راننده تاکسی در شهر نیویورک و پس از جنگ ویتنام رخ می‎‌دهد. این فیلم، داستان یک کهنه‌ سرباز و راننده تاکسی به نام تراویس بیکل را دنبال می‌کند. فیلم راننده تاکسی از جمله برترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ سینما به شمار می‌رود و از جمله آثار درخشان کارنامه هنری اسکورسیزی محسوب می‌شود.

فیلم راننده تاکسی، از جمله آثاری است که علاقه‌مندان سینما باید آن را ببینند. این اثر، یک شاهکار هنری به تمام معنا از مارتین اسکورسیزی به شمار می‌رود و رابرت دنیرو یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خودش را در این فیلم به اجرا گذاشته است.

فیلم راننده تاکسی، از همان صحنه ابتدایی رویامانند خود تا صحنه پایانی‌اش، بیننده را درگیر داستان خود می‌کند. فیلمبرداری فیلم قابل قبول است و موسیقی متن فیلم نیز آخرین موسیقی متن ساخته شده توسط برنارد هرمان (Bernard Herrmann) قبل از مرگش بوده است.

این فیلم، از آن دسته فیلم‌های برجسته‌ای است که در سال‌های پس از آن، فیلم‌سازان زیادی برای ساخت فیلم‌های خود از آن الهام گرفته بودند. هر فیلم‌باز باید حداقل فیلم راننده تاکسی را یک مرتبه تماشا کند. این فیلم تا مدت‌ها در ذهن شما ماندگار خواهد شد و مطمئنا، شما هنرمندی اسکورسیزی و دنیرو را خواهید ستود.

فیلم زندگی برایان (Life of Brian)

فیلم زندگی برایان (Life of Brian)

فیلم زندگی برایان (Life of Brian)، اثری کمدی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی روی پرده سینماها اکران گردید. این اثر به نویسندگی و بازیگری گروهی است که تحت عنوان مانتی پایتان شناخته می‌شوند. اعضای این گروه شامل گراهام چپمن (Graham Chapman)، جان کلیز (John Cleese)، تری گیلیام (Terry Gilliam)، اریک آیدل (Eric Idle)، تری جونز (Terry Jones) و مایکل پیلین (Michael Palin) است.

فیلم زندگی برایان توسط تری جونز کارگردانی شده است و داستان یک مرد جوان یهودی – رومی به نام برایان کوهن را بازگو می‌کند که به طور اشتباهی، توسط مردم به عنوان شخص موعود در نظر گرفته می‌شود.

مضامین طنز این فیلم در زمان اکرانش، بسیار بحث‌برانگیز بوده است و اعتراضات بسیار زیادی نسبت به آن صورت گرفته بود. با این وجود، فیلم زندگی برایان در گیشه بسیار موفقیت‌آمیز بود و توانست تا فروش خوبی بدست بیاورد. این فیلم همچنین به عنوان یکی از برترین کمدی‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود.

فیلم زندگی برایان، یکی از پیشگامانه‌ترین فیلم‌های دهه هفتاد میلادی بوده است. این فیلم یک اثر کمدی بسیار خنده‌دار است اما در عین حال، اثری تاثیرگذار، تکان‌دهنده و کنایه‌آمیز است.

با اینکه ممکن است فیلم زندگی برایان مناسب همه اشخاص نباشد و برخی از مخاطبان، طنز موجود در این فیلم را مضحک بدانند اما باید گفت که برای برخی دیگر، این فیلم بسیار جذاب و تماشایی و سرشار از خنده خواهد بود. این فیلم توانسته تا به شایستگی یکی از بهترین آثار کمدی تاریخ سینما لقب بگیرد.

سریال بازماندگان (The Leftovers)

سریال بازماندگان (The Leftovers)

سریال بازماندگان را دیمین لیندلوف (Damon Lindelof) و تام پروتا (Tom Perrotta) برای شبکه اچ‌بی‌او خلق کرده‌اند. این سریال، اثری رازآلود و فراطبیعی است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ پخش می‌شده است. این سریال بر اساس رمانی به همین نام است که در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شده است.

اتفاقات سریال بازماندگان حدود سه سال پس از رویداد “عزیمت ناگهانی” رخ می‌دهند. این رویداد، اتفاقی جهانی بوده که سبب شده تا حدود دو درصد از جمعیت روی سیاره زمین، ناگهان ناپدید شوند. سریال بازماندگان داستان زندگی یک افسر پلیس با بازی جاستین ثرو (Justin Theroux)، یک بیوه عزادار با بازی کری کون (Carrie Coon) و کشیشی با بازی کریستوفر اکلستون (Christopher Eccleston) را روایت می‌کند.

از دیگر بازیگران برجسته‌ای که در سریال بازماندگان نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به ایمی برنمن (Amy Brenneman)، لیو تایلر (Liv Tyler)، کریس زیلکا (Chris Zylka)، مارگارت کوالی (Margaret Qualley)، رجینا کینگ (Regina King) و ان داود (Ann Dowd) اشاره کرد.

سریال بازماندگان، دارای سه فصل است و مجموع قسمت‌های آن، ۲۸ قسمت است. فصل اول سریال بازماندگان شروعی نسبتا خوب داشت و توانست نظر مثبت مخاطبان را جلب نماید اما این فصل دوم و سوم آن بودند که توانستند تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدان را بر انگیزند و این سریال را به یکی از بهترین سریال‌های درام تاریخ تبدیل کنند.

با اینکه ممکن است درون مایه اندوهگین و بسیار جدی سریال بازماندگان سبب شود تا مخاطبان احساس غمگینی و ناراحتی داشته باشند اما با این وجود، سریال بازماندگان، یک اثر درام تامل‌برانگیز و هنرمندانه است که اغلب اوقات، به اهداف بزرگی که در نظر دارد، دست پیدا می‌کند.

فصل دوم سریال بازماندگان همانند فصل اول آن، غیر قابل پیش‌بینی و تفکر برانگیز است اما شرایط غیر قابل توضیح موجود در سریال احتمالا باعث می‌شود تا برخی از افراد احساس ناامیدی و خستگی نسبت به این سریال داشته باشند. با این حال، فصل سوم سریال، بسیار جاه‌طلبانه و تحسین‌برانگیز بوده و نقش‌آفرینی بازیگران بسیار عالی بوده است.

فصل سوم سریال بازماندگان که آخرین فصل از آن به شمار می‎‌رود، همانند شروع سریال، به شیوه‌ای متفکرانه، هدفمند و با اطمینان به سمت پایان حرکت می‌کند. سریال بازماندگان، یکی از بهترین درام‌های شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود و مطمئنا از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.


در پایان، فیلم راننده تاکسی از جمله آثاری است که هر فیلم‌بازی باید حداقل یک مرتبه به تماشای آن بنشیند. این اثر از جمله آثار برجسته کارنامه هنری مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو به شمار می‌رود. فیلم زندگی برایان، از جمله برترین آثار کمدی تاریخ سینما به شمار می‌رود که مطمئنا از تماشای آن بسیار لذت خواهید برد و آخر هفته شادی را برای شما رقم خواهد زد.

سریال بازماندگان، سریالی سرشار از هیجان و راز است که قسمت به قسمت و فصل به فصل، هیجان آن بیشتر می‌شود. این سریال ممکن است در ابتدا کسل‌کننده و خسته‌کننده به نظر برسد اما پس از تماشای چند قسمت، درگیر داستان خواهید شد و مشتاقانه قسمت‌های بعدی را مشاهده خواهید کرد.

یوهانCameraManآرین🤘Mohsenj74alinerd

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فیلم Monty Python’s Life of Brian رو از دست ندید که از دست‌دادنی نیست

    یوهانآرین🤘Mohsenj74Snape
  • alinerd گفت:

    تاکسی درایور و لفت اورز
    دست گذاشتید رو شاهکارها 👌

    HannibalیوهانآرینArmin Ezati🤘Mohsenj74
  • Nathan گفت:

    سلامی دوباره دوستان
    بگید این هفته در حال تجربه چه عنوانی بودید و چه نمره ای به اون میدید ؟
    خودم :
    Assassin’s creed Odyssey : 8.9 ( بعد سی ساعت دیگه کوئست های داره خسته کننده میشه داستانش هم جذبم نمیکنه )
    Need for speed heat : 8.7

    محمد کرامت‌ فریوهانXERXESDipper pines (s-n)آرین🤘Mohsenj74
    • NEON گفت:

      Syphon filter Logan’s shadow رو دارم بازی میکنم بازیش بسیار خوبه با اینکه من دارم نسخه psp رو بازی میکنم 🙂
      نمره ای که به بازی میدم نمره ۸ هست

      آرینNathanیوهان🤘Mohsenj74
    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      فعلا که دارم سوشیما بازی میکنم فک کنم یه چند وقتی تموم کردن و کامل کردن همه مراحلش طول بکشه ، اگه بخوام به تجربم از گوست اف سوشیما دایرکتر کات نمره بدم بعد از تقریبا ۴۰٪ بازی رو انجام دادن نمره ۹۲ رو میدم همینجا بگم که نمره بالاترم میشه داد بازی اندک ضعف هایی داره ولی بقدری نکات مثبتش چشمگیر هست که نمیشه ازش گذشت ، سوشیما یه جورایی یک اکشن ار پی جی سامورایی هست که با بهترین فضا سازی ممکن و داستان و گیمپلی فوق العاده ظاهر شده و تک هست این عنوان ، مدلی که سوشیما مطرح شد منو یاد مس افکت ۱ انداخت اونم وقتی اومد مشابه نداشت و در شماره دوم قله ها رو فتح کرد الان همین اتفاق برای قسمت بعدی سوشیما میتونه بیوفته ، شماره دومش میتونه خیلی خفن تر باشه خیلی …

      Paul MillerآرینCommander jensenNathanیوهان
    • آرین گفت:

      سلام عزیز
      تشکر از شما بخاطر آیتم‌سازی‌تون!
      بنده این ۳ رو بازی کردم:
      Halo 1: 4
      Halo 2: 4
      The Ballads of Tony: 4
      هر ۳ فوق‌العاده بودند و لایق نمره کامل.
      هیلو ۲ کاملا من رو شگفت‌زده کرد، اصلا انتظار چنین تغییرات مثبتی و چنین کیفیتی نداشتم.
      مراحل بازی بی‌نهایت جذاب و زیبا اند.
      و ۳۴۳ industries به نحو احسنت بازی رو ریمستر کرده، کیفیتش فک‌برانداز هست، حتی به زیبایی نسخه اینفینیت می‌باشد!
      نورپردازی خیره‌کننده‌ای دارد بعلاوه رنگ‌هایی جوان و شاداب.
      بازی سوم هم بسته‌الحاقی و DLC بازی GTA IV ست، مثل همیشه طراحی مراحل عالی تو بازی‌های GTA موج می‌زند و مثل همیشه داستان عمیق و چندلایه ست.
      نکته مهم در مورد این بازی اینکه هم RDR هست هم GTA SA.
      خود GTA IV بیشتر RDR بود ولی DLCش به GTAهتی قبلی و سه‌گانه یک سلام جانانه کرده.

      Nathanیوهان🤘Mohsenj74NEON
    • Film is life گفت:

      سلام.. متاسفانه این هفته فیلم خوب ندیدم سری فیلمای جیمز باند و ماتریکس رو تموم کردم ولی هفته پیش چند تا فیلم خوب دیدم یکیش روز تعلیم بود با ایثان هاوک فقید و دنزل واشنگتن دوست داشتنی که ارزش وقت گذاشتن رو داره صددرصد

      آرینNathanیوهان
    • من که همچنان بازی ویچر ۳ بار شانزدهم
      و به خاطر بازی جدید پلی دد دوباره بازی هاشو شروع کردم الان لیمبو بار۴ دارم بازی میکنم

      آرینNathanیوهان🤘Mohsenj74NEON
    • XERXES گفت:

      Dying Light 1: 9
      Cyberpunk 2077: 9.7
      کلا بستیم به گیمای لهستانی ول هم نمیکنیم😂💪

      آرینیوهانNathan🤘Mohsenj74NEON
  • زندگی برایان فقط اون لحظه که پیرمرده از غار بیرون میاد😆😆😄

    آرینیوهان
  • آرین گفت:

    سلام
    خب، خب، مرسی که “راننده تاکسی” رو پیشنهاد کردید چون در موردش نظر مخالفی دارم.
    “فیلم راننده تاکسی از جمله برترین فیلم‌های ساخته شده تاریخ سینما به شمار می‌رود و از جمله آثار درخشان کارنامه هنری اسکورسیزی محسوب می‌شود.”
    دقیقا همین توصیفات باعث تماشای من شد و می‌گم که به ندای درون خودتان گوش بدید.
    بنظرم راننده تاکسی حتی بهترین فیلم آقای اسکورسیزی هم نیست.
    از این کارگردان بزرگ، فیلم” سکوت” با بازی لیام نیسن و اندرو گارفیلد پیشنهاد می‌شود.
    و فیلم‌های”رفقای خوب”،” مرد ایرلندی”، “دارودسته نیویورکی‌ها” و فیلم “جزیره شاتر”.
    چندان “راننده تاکسی” را مناسب ندیدم:
    فیلمنامه در شخصیت‌پردازی تراویس بیکر و نشان دادن فعل‌و‌انفعالات او ضعیف هست.
    اینکه کسی از جنگ برگشته و راننده تاکسی‌های ست و صرف گفتن و نخ و شعار دادن که نشد شخصیت‌پردازی.
    کلا همیشه آقای اسکورسیزی در شفافیت قصه و سادگی در روایت مشکل داشتند و همیشه تو فیلم‌های ایشون این سوال پیش میاد که: چی بود؟ چی شد؟ چطو شد که ایطو شد؟
    فیلم فرضا طعنه‌ای ست به آمریکا و نگاهی به جامعه، شخصیت اصلی راننده تاکسی ست، بنابراین تیپ‌های مختلفی از جامعه را خواهد دید.
    و از جنگ هم برگشته فرضا و شرایط روحی نابسامانی دارد و افسرده ست، هر چند که ما از موضوع چیزی نمی‌بینیم در کارگردانی و فیلمنامه.
    شغل و زندگی مناسبی ندارد و درگیر مسائل روحی و شخصی ست.
    یه نگاهی هم فیلم به مسئله زن در آمریکا دارد و یه نگاهی هم به مسئله سیاست.
    و در نهایت تراویس بیکر تبدیل به قهرمان می‌شود اما قهرمانی که می‌تونست براحتی تبدیل به ضدقهرمان شود.
    شاید اینجا مهمترین و عمیقترین جای فیلم باشد.

    یوهان
  • Ozhan گفت:

    تشکر از نویسنده عزیز بابت مقاله خوبشون ولی اقای محمدپناه اینا فیلم هایه که حداقل ۹۹درصد فیلم بازها دیدن
    بهتر نیست فیلم های جدیدی رو معرفی کنید که تازه روانه بازار شدن که ماهم بدونیم کدومشون خوبه کدوم بد
    من الان یه ارشیو ۳۰۰گیگی از فیلمای ۲۰۲۱ دارم ولی اکثرشون فیلمای چرت ان و اگر شما میتونستید معرفی کنید دیگه احتیاجی نبود وقتمون رو حروم فیلم های پوچ کنیم!

    OzhanPaul MillerآرینیوهانXERXES