برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

سهراب قربانی
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

در این مقاله به معرفی برترین فیلم‌های ترسناک منتشر شده در سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین خواهیم پرداخت.

سال ۲۰۲۱ را می‌‌توان سال بسیار خوبی برای فیلم‌های ترسناک به حساب آورد چرا که در سال جاری شاهد پخش فیلم‌های ترسناک بسیار خوب و موفقی از جمله Candyman ،Lamb ،Fear Street و غیره بوده‌ایم.

برترین فیلم‌های ترسناک پخش شده در سال ۲۰۲۱ را فیلم‌های زیر تشکیل می‌دهند:

نکته‌ی مهم: این لیست براساس نمرات منتقدین به این فیلم‌ها در سایت متاکریتیک (سایتی که نقدهای منتقدین را گردآوری می‌کند) طبقه‌بندی شده است.

۱۰. Nightmare Alley

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک و روان‌شناختی «کوچه کابوس» را می‌توان به راحتی، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های ترسناک برنامه‌ریزی شده برای پخش در سال جاری به حساب آورد.

این فیلم براساس رمان مشهور به قلم درآمده توسط ویلیام لیندزی گرشام (William Lindsay Gresham) در سال ۱۹۴۶ با همین نام، ساخته شده است.

فیلم Nightmare Alley داستان مردی جاه‌طلب با نام «استن کارلایل» و تلاش او برای کلاه‌برداری از یک سرمایه‌دار خطرناک، با کمک یک روان‌پزشک فاسد با نام دکتر «لیلیت ریتر» را روایت می‌کند.

بازیگران بزرگی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله‌ی‌ آن‌ها می‌توان به بردلی کوپر (Bradley Cooper)، کیت بلانشت (Cate Blanchett)، تونی کولت (Toni Collette) و ویلم دفو (Willem Dafoe) اشاره کرد.

این فیلم توسط کارگردان مطرح هالیوودی با نام گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) کارگردانی شده است.

علی‌رغم فروش بسیار ضعیف این فیلم در باکس‌ آفیس، این عنوان موفق شده نظرات مثبت بسیاری از طرف منتقدین به خود جلب کند.

اکثر منتقدین در نقد‌هایشان گفته‌اند که این فیلم از لحاظ بصری فیلمی بسیار زیبا و از لحاظ داستانی نیز فیلمی بسیار سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی می‌باشد. علاوه بر این، نقش‌آفرینی گروه بازیگری حاضر در این فیلم نیز، مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.

فیلم Nightmare Alley توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۶۸ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه دهم این لیست قرار گیرد.

۹. A Quiet Place Part II

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک «یک مکان ساکت: بخش ۲» ادامه‌‌ای مستقیم برای یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک به نمایش درآمده در چند سال اخیر می‌باشد.

داستان این فیلم در ادامه قسمت اول آن و در دنیای آخرالزمانی روایت می‌شود که توسط هیولاهایی کور که با استفاده از صدا شکار خود را پیدا می‌کنند، اشغال شده است.

از بازیگران مطرح حاضر در این فیلم می‌توان به امیلی بلانت (Emily Blunt)، کیلین مورفی (Cillian Murphy)، میلیسنت سیموندز (Millicent Simmonds) و نوآ ژوپ (Noah Jupe) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را مانند قسمت اولش، جان کرازینسکی (John Krasinski) بر عهده داشته است.

فیلم ترسناک A Quiet Place: Part II علاوه بر فروش بسیار عالی در باکس آفیس، موفق شده تحسین بسیاری از منتقدین را نیز برانگیزد.

آن‌ها علاوه بر تعریف از هنرنمایی بسیار خوب بازیگران حاضر در این فیلم به خصوص کیلین مورفی، این فیلم را عنوانی بسیار هیجان‌انگیز و تماشایی خوانده‌اند.

فیلم A Quiet Place: Part II توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۷۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه نهم این لیست قرار گیرد.

۸. The Beta Test

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم مهیج و ترسناک The Beta Test، محصول تحسین شده‌ی کمپانی IFC Films در ماه نوامبر سال جاری (آبان ماه ۱۴۰۰) می‌باشد.

این فیلم داستان زیر و رو شدن زندگی یک مدیر برنامه‌ی هالیوودی با نام «جوردن» را روایت می‌کند که به‌تازگی برای شرکت در یک برنامه‌ی مخفی و مرموز دعوت شده است.

از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جیم کامینگز (Jim Cummings)، ویرجینیا نیوکمب (Virginia Newcomb) و پی‌جی مک‌کیب (PJ McCabe) اشاره کرد.

جیم کامینگز و پی‌جی مک‌کیب علاوه بر نقش‌آفرینی در این فیلم، وظیفه‌ی کارگردانی آن را نیز خودشان بر عهده داشته‌اند.

منتقدین در نقد‌های خود، این فیلم را عنوانی بسیار تاریک، سرگرم‌کننده و جاه‌طلبانه خوانده‌اند.

فیلم ترسناک The Beta Test توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۷۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه هشتم این لیست قرار گیرد.

۷. Candyman

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک «کندی‌من»، ریبوتی برای فیلم بسیار پرطرفداری در دهه ۱۹۹۰ با همین نام، به حساب می‌آید.

این فیلم داستان هنرمندی از شهر شیکاگو با نام «آنتونی مک‌کوی» را روایت می‌کند که تمام فکر و ذهنش معطوف به افسانه‌ی محلی و مخوفی با نام «کندی‌من» شده است.

از بازیگران مطرح حاضر در این فیلم می‌توان به یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II)، تیونا پریس (Teyonah Parris)، کولمن دومینگو (Colman Domingo) و ناتان استیورات-جارت (Nathan Jarrett-Stewart) اشاره کرد.

وظیفه کارگردانی این فیلم را فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان مشهور آمریکایی با نام نیا داکوستا (Nia DaCosta) بر عهده داشته است.

ترکیب مضامین مختلف (مانند نژادپرستی) با روال عادی فیلم‌های اسلشر در این فیلم، مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.

علاوه بر این، اکثر منتقدین از کارگردانی نیا داکوستا و بازی بسیار خوب بازیگران حاضر در این فیلم از جمله یحیی عبدالمتین دوم نیز تعریف بسیاری کرده‌اند.

فیلم ترسناک Candyman توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۷۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه هفتم این لیست قرار گیرد.

۶. Fever Dream

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک و روان‌شناختی Fever Dream، محصول اسپانیایی و اورجینال شبکه اینترنتی نتفلیکس در سال جاری می‌باشد.

این فیلم براساس رمان اسپانیایی مشهوری با عنوان Distancia de rescate ساخته شده است.

داستان این فیلم درباره‌ی انسان‌های زجر دیده، اثرات بحران زیست محیطی و قدرت روابط خانواد‌گی می‌باشد.

از بازیگران مطرح اسپانیایی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به ماریا والورده (María Valverde) و دولورس فونسی (Dolores Fonzi) اشاره کرد.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردان و تهیه‌کننده اهل پرو با نام کلاودیا یوسا (Claudia Llosa) بر عهده داشته است.

از نکات مثبت حاضر در این فیلم از نظر منتقدین، می‌توان به حال و هوای داستانی خوفناک و عجیب و غریب آن اشاره کرد.

فیلم ترسناک Fever Dream توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۷۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه ششم این لیست قرار گیرد.

۵. Lucky

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک Lucky، محصول اورجینال شبکه اینترنتی Shudder در ماه مارس سال جای (اسفند ماه ۱۳۹۹) می‌باشد.

این فیلم داستان نویسنده‌ای‌ محبوب با نام «می‌» را روایت می‌کند که به‌ یکباره زندگی‌اش توسط قاتلی مرموز با اهداف شوم، زیر و رو می‌شود.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به برآ گرانت (Brea Grant)، انزور عالم (Anzor Alem) و شیوون میشل (Chivonne Michelle) اشاره کرد.

این فیلم توسط فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی-آمریکایی با نام ناتاشا کرمانی (Nathasha Kermani) کارگردانی شده است.

فیلم ترسناک Lucky با داستان بسیار مهیج و تفسیر اجتماعی تندش، موفق شده نظرات مثبت بسیاری از منتقدین را به خود جلب کند.

این فیلم توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۷۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه پنجم این لیست قرار گیرد.

۴. The Black Phone

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک و ماوراءالطبیعه «تلفن سیاه»، محصول جدیدی از کمپانی یونیورسال می‌باشد که قرار است به صورت عمومی، در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ (تیر ماه ۱۴۰۱) در سینماها به نمایش گذاشته شود.

این فیلم که در فستیوال سالانه‌ی Fantastic Fest در ماه سپتامبر سال جاری برای تعداد محدودی از مخاطبین و منتقدین به نمایش درآمده، توانسته سر و صدای زیادی را در بین آن‌ها به پا کند.

فیلم The Black Phone داستان قاتلی مخوف با نام The Grabber، در شهری کوچک در ایالت کلرادو آمریکا را روایت‌ می‌کند. او با دزدیدن بچه‌های کم سن و سال و در نهایت کشتن آن‌ها، مردم این شهر را به وحشت انداخته است.

سپس پسری ۱۳ ساله با نام فینی شاو توسط این قاتل دزدیده شده و به زیرزمینی با دیوار‌های ضد صدا، یک تشک و تلفنی قطع شده، برده می‌شود. او در این مکان متوجه می‌شود که در آن طرف این تلفن قطع شده، می‌تواند صدای بچه‌های قبلی‌ای که توسط این قاتل کشته شده‌اند را بشنود و به صحبت‌های آن‌ها گوش کند. اکنون او تلاش خواهد کرد تا با راهنمایی‌های آن‌ها، از چنگال این قاتل مخوف نجات پیدا کند.

از بازیگران مطرح حاضر در این فیلم می‌توان به ایثن هاک (Ethan Hawke)، مادلین مک‌گرو (Madeleine McGraw) و میسون تیمز (Mason Thames) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این پروژه را کارگردان مطرح هالیوودی با نام اسکات دریکسون (Scott Derrickson) بر عهده داشته است.

منتقدینی که موفق به تماشای زودهنگام این فیلم شده‌اند، از آن به عنوان فیلمی بسیار جذاب در ژانر ترسناک با داستانی بسیار پرتنش، هیجان‌انگیز و مخوف یاد کرده‌اند.

فیلم ترسناک The Black Phone توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۷۹ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه چهارم این لیست قرار گیرد.

۳. Sator

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ماوراءالطبیعه Sator، محصول مستقلی می‌باشد که توانسته توجه‌های بسیاری را به خود جلب کند.

این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در یک جنگل، در کمین یک نیروی شیطانی مخوف با نام Sator قرار گرفته‌اند.

از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به مایکل دنیل (Michael Daniel)، ریچل جانسون (Rachel Johnson) و آرورا لو (Aurora Lowe) اشاره کرد.

وظیفه‌ی کارگردانی، نوشتن فیلم‌نامه، فیلم‌برداری و تولید‌کنندگی این فیلم را تنها یه نفر با نام جردن گراهام (Jordan Graham) بر عهده داشته است.

این فیلم به خاطر جو سنگین، مخوف و هراس‌آورش توانسته مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گیرد.

فیلم ترسناک Sator توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۸۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه سوم این لیست قرار گیرد.

۲. Saint Maud

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم روان‌شناختی، ترسناک و بریتانیایی «قدیسه ماد»،‌ محصولی از کمپانی مشهور A24 در سال جاری می‌باشد.

این فیلم داستان پرستاری افراطی از مذهب کاتولیک با نام «کیتی» را روایت می‌کند که به شدت باور دارد که او باید روح بیمار تحت مراقبت خود با نام «آماندا» را نجات دهد.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به مورفید کلارک (Morfydd Clark)، جنیفر ایلی (Jennifer Ehle) و لیلی نایت (Lily Knight) اشاره کرد.

این فیلم توسط کارگردان بریتانیایی با نام رز گلس (Rose Glass) کارگردانی شده است.

فیلم ترسناک Saint Maud علاوه بر برنده شدن چندین جایزه مختلف، توانسته سر و صدای زیادی را نیز در میان منتقدین به راه بیندازد.

از نکات مثبت حاضر در این فیلم از نظر منتقدین، می‌توان به جو خاص، کارگردانی عالی، موسیقی بسیار زیبا و نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌ی گروه بازیگری حاضر در آن اشاره کرد.

فیلم ترسناک و روان‌شناختی Saint Maud توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۸۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه دوم این لیست قرار گیرد.

۱. The Green Knight

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

فیلم ترسناک و فانتزی «شوالیه سبز» نیز مانند فیلم «قدیسه ماد»،‌ محصول تحسین شده‌ای از کمپانی A24 و یکی از برترین فیلم‌های ترسناک پخش شده در سال جاری از نظر منتقدین، می‌باشد.

فیلم The Green Knight از داستان‌های شاه آرتور الهام گرفته و داستان آن براساس رابطه رمانتیکی در اواخر دهه ۱۴۰۰ میلادی، بین شخصیتی با نام سر گاوین و موجودی با نام شوالیه سبز تعریف می‌شود.

از بازیگر‌انی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به بازیگر برنده جایزه اسکار با نام آلیسیا ویکاندر (Alicia Vikander)، جوئل اجرتون (Joel Edgerton)، دو پتل (Dev Patel) و رالف اینسون (Ralph Ineson) اشاره کرد.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردان و بازیگر آمریکایی با نام دیوید لاوری (David Lowery) بر عهده داشته است.

فیلم The Green Knight نامزد دریافت جوایز متعددی شده و توانسته به خاطر مضامین داستانی بسیار جالبش، تحسین بسیاری از منتقدین را نیز برانگیزد.

تعدادی از منتقدین نیز در نقد‌هایشان از این فیلم، به عنوان یکی از به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های پخش شده در سال جاری یاد کرده‌اند.

فیلم The Green Knight توانسته در سایت متاکریتیک نمره‌ی ۸۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در جایگاه اول این لیست قرار گیرد.

منبع: گیم‌اسپات

GidoraDARKSIREN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین
برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نظر منتقدین