دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است
دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است
دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است
دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است

دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است

شهریار شهبازنژاد
۰۶:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است

دانشمند مجارستانی که توانسته به موش‌ها بازی Doom II آموزش دهد، برای کسب درآمد، به دنبال استریم نتایج تحقیقات خود در پلتفرم توییچ (Twitch) است.

ویکتور توث (Viktor Tóth)، نورون شناس مجارستانی، یک سیستم VR برای جوندگان ساخته و به موش‌ها یاد داده که با استفاده از آن، راهروهای بازی Doom II را بدون هیچگونه کمکی طی کنند. هدف پروژه‌ی توث این است که وسیله‌ای VR خلق کند تا به جوندگان یاد بدهد، در یک محیط سه بعدی طراحی شده حرکت کنند، بدون این که به آموزش دیگری نیاز باشد.

در جریان مصاحبه‌ای با Futurism، توث اعلام کرد که دوست دارد تا گیم‌پلی موش‌هایش را در توییچ به نمایش بگذارد و از این طریق، سرمایه مورد نیاز پروژه‌اش را به دست آورد.

ویکتور توث گفت:

باور دارم که استریم در توییچ، راه درستی برای کسب درآمد از چنین پروژه‌هایی است. تنها مسئله این خواهد بود که هر موش تا چه زمانی می‌تواند فعالیت کند.

موشی به نام رومئو داشتم که یک بار، ۱۵ دقیقه‌ی تمام روی این دستگاه حرکت کرد که عالی بود. بسیار جالب و عجیب بود که آن موش، در این مدت طولانی نه خسته شد و نه توقف کرد. در نتیجه این اتفاق باور دارم که اگر حس کنجکاوی موش‌ها تحریک شود، بدون توقف و به مدت طولانیی بازی خواهند کرد.

اگر بتوانم به نقطه‌ای برسم که موش‌ها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بازی کنند، گزینه‌ی استریم در توییچ منطقی خواهد شد.

توث همچنین خبر داد که به دنبال انجام تحقیقات بیشتر است و ایده‌ی یاد دادن نسخه‌ی سه بعدی بازی Pac-Man به موش‌ها را دوست دارد، اما به نظر بسیار دشوار خواهد بود.

آقای ویکتور توث پیرامون این قضیه ادامه داد:

از نظر رفتاری این عمل منطقی به نظر خواهد رسید. موش‌ها علاقه‌ای به حمله ندارند و در طبیعت از خطرات فرار می‌کنند. در نتیجه یک بازی سه بعدی Pac-Man به نظر گزینه‌ی خوبی خواهد بود.

با توجه به ساختار سیستم حال حاضر، این بازی قابل آموزش نیست و اثر Doom II که یک عنوان شوتر اول شخص است، بسیار راحت‌تر و منطقی‌تر است.

در نهایت نیز دیدن این که موش‌ها به اطراف بدوند و به دشمنان خود شلیک کنند، جذاب‌تر است.

پین هدموایsauron✎﹏ȏṃıԀMarioman1100Sina MorganP.morgan 𔓙علیMEYSAMB300Dream in Red (Playstation T)SDARKSIRENalinerd.یوهانdamhazerAlirezaمتأثر گشته

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است
دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است
دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است
دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است
دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • morteza گفت:

    هر روز با عجایب جدیدی آشنا میشیم

    گیمرsauron1100samanP.morgan 𔓙علیکاپتان استخونیمتأثر گشتهDream in Red (Playstation T)Amin_The_Gamermore
  • SSrM گفت:

    عالی، مطمنم اگه توییچ باز کنه مردمای اونجا کلی حمایتش میکنن ، یعنی فرهنگ سازی شدست ،چشم و گوششون براشون ارزش داره ، مث اینجا نیست که سر دلقک بازی دونیت کنن

    MMYKINGگیمرsasuto1100TruegamerP.morgan 𔓙علیSaman_hkalinerdAtomic Soldiermore
  • بعد وقتی می‌گم دانشمندا علاف شدن جدیدا بگید نه:)

    گیمرSkyrim : The Elder Scrolls VXboss Series 5samanعلیNicKNathanکاپتان استخونیlevinealinerdmore
  • وات ؟ چقدر جالب :/ دسته تو دست موشا جا میشه ؟ :/

    alinerdAtomic Soldier.یوهان
  • Redgurd گفت:

    ایا این نظریه تکامل داروین رو ثابت نمیکنه؟زمین میلیونها سال قدمت داره و پره از عجایب و حقایق گوناگونه حقایقی که از بعضی از افراد برای فاش نشدنشون تلاش های زیادی میکنن.
    یه غار سمته خرم اباد پیدا کردن که مربوط به دوره انسان های نخستینه و مربوط به ۱۳۰۰۰ هزار ساله پیشه حداقل.از نقاشی های دیوارهاش فهمیدن.

    MMYKINGharvey bentSkyrim : The Elder Scrolls VMariomanعلیSaman_hkیوهانalinerd
    • دوست عزیز نظریه داورین خیییییییییلی وقته ثابت شده و در تمام دنیا حتی مدارس خود ایران تدریس میشه
      اینکه بعضی ها تعصب دارن چهارتا کتابم نخوندن و نمیخوان بخونن یا به نفعشون نیست این نظریه رو قبول کنن بحثش جداس 🙂

      MMYKINGRedgurdSkyrim : The Elder Scrolls VMariomanیوهان
    • من به دوستان توصیه میکنم کتاب ساعت ساز نابینا رو بخونن
      یا کتاب ژن خودخواه
      و کتاب تولدی دیگر از دکتر شفا
      برید بخونید بعد تصمیم بگیرید چی درسته چی غلط

      Skyrim : The Elder Scrolls VRedgurdmortezamaravessیوهان
      • Omid گفت:

        دوست عزیز ؛ چرا با یکعده بحث میکنی ؟؟؟؟ بقول خودت اینها تعصب رو کنار نمیذارن. و تعصب یعنی تعطیلی عقل و شعور و اندیشه. شما کل علم و نتیجه صدها سال تلاش دانشمندان و دنیای علم رو با بیان علمی هم برای این جماعت مطرح کنی اخرش میبینی که ملاک شون اینه که چون صدها سال قبل گفتن انسان با یک بشکن زدن ناگهان انسان شد و در یک لحظه خلق شد و ادعاشون هم اینه که خودخودخود خدا اینو بهشون گفته پس علم و تاریخ علم رو باید ریخت دور….عزیزم اینها اگر اهل اندیشه و علم بودن که هنوز(…………..) . بگذریم . بله تردیدی نیست که تاریخ حیات و موجودات زنده رو فقط باید با توجه به عقل و شعور و علم در نظر گرفت….حالا بذار اینها فکر کنن نظریه تکامل یعنی کفر!!!!!!!

        mortezaRedgurdTruegamer
        • kaname گفت:

          شما نظریه داروین به نقص میدونید ؟ یه توضیح کاملتر اکه امکان داره بدید

        • kaname گفت:

          عدم تفاوت مغزى بین انسان متمدن کنونى و قبایل بدوى که داروین آنها را حلقه فاصل بین انسان متمدن و میمون خوانده است.ایان باربور (lanBarbour)، علم و دین
          .
          .
          «فیزیکو» (Phisico)طبیعى دان آلمانى و متخصص در تاریخ طبیعى انسان (Antropology) مى گوید: «پیشرفت هاى محسوسى که علم تاریخ طبیعى انسان نموده ، روز به روز خویشاوندى انسان و میمون را دورتر مى سازد»

      • kaname گفت:

        از منظر زیست شناختى(Biologic) اشکالات چندى بر نظریه تکامل وارد است؛ از جمله اینکه:
        ۱-۱. اینکه چگونه عضو جدیدى به وجود مى آید، یا بعضى سازگارى هاى شگفت حاصل مى گردد، یا چگونه گونه هاى بزرگ جانوران و گیاهان تشکیل شده اند و… هنوز بر جهان دانش روشن نیست.
        ۱-۲. وجود نوع پیچیده، پس از نوع ساده و تشابه بعضى از موجودات با یکدیگر – که قائلان تحول انواع به آن استناد مى کنندبهزاد، محمود، آیا به راستى انسان زاده میمون است؟
        ۰
        ۰
        .
        .
        داروین از تفاوت هاى عمده و اساسى بین انسان و اجداد حیوانى مورد ادعا (میمون) غافل بوده است! بعضى از این تفاوت ها – که «والاس» (Wallace) به آنها اشاره کرده – عبارت است از:
        الف. فاصله عمیق میان مغز و قواى دماغى انسان و میمون؛
        ب. تمایز زبانى آشکار بین انسان و میمون؛
        ج. استعداد و توانایى آفرینش هنرى در انسان؛
        د. عدم تفاوت مغزى بین انسان متمدن کنونى و قبایل بدوى که داروین آنها را حلقه فاصل بین انسان متمدن و میمون خوانده است

        • Nashenas گفت:

          برادر شما مثل این که هیچ چیزی از فرگشت نمیدونی. فرگشت هیچوقت ادعا نکرد که میمون ها اجداد ما هستن،بلکه میگه ما و میمون ها جد مشترک داریم. دقیقا مثل دو تا پسرعمو که پدربزرگ مشترکی دارن.

          kaname
          • kaname گفت:

            سپاسگذارم گرامی از اشارتون در هر صورت اون پدر بزرگی که میفرمایید هم در انتخاب طبیعی و تدریجی طبق نظریه داروین شکل گرفته باشه نظرات دیگه ایی هم هست شما رو دعوت میکنم به نظریه دیگه
            .
            .
            داروین در کتاب منشا گونه‌ها گفته بود اگر کسی بتواند نشان بدهد که ارگانیسمی وجود دارد که نتوانسته باشد با اصلاحات بیشمار مداوم جزئی و گام به گام به وجود بیاید آن‌وقت تئوری من کاملا از هم می‌پاشد. یعنی او بر روی طبیعت تدریجی تئوری‌اش تاکید خاصی می‌کند.

            مایکل بیهی، بیوشیمیدان دانشگاه لی‌های: اساسا انتخاب طبیعی باید چیزی را پیدا کند که حداقل کمی کارکرد دارد و بعد کمی اصلاح می‌شود و درنسل بعدی کمی بیشتر اصلاح می‌شود و او می‌دانست که اگر قرار باشد چیزها سریع‌تر از معمول یا در یک گام بیش از حد بلند اصلاح بشوند آن وقت این گمان به وجود می‌آید که شاید چیزی غیر از انتخاب طبیعی در کار بوده است.

            مایکل بیهی
            با این وجود به راحتی می‌شود به ایرادات ساختاری‌ای – مثل پیچیدگی کاهش‌ناپذیر- در بسیاری از سیستم‌های بیولوژیکی اشاره کرد و نشان داد که انتخاب طبیعی موانع بسیار بسیار بزرگی در این سیستم‌ها داشته و می‌شود اشاره کرد که دانشمندان نتوانسته‌اند از انتخاب طبیعی برای توضیح چنین مسائلی اسفاده کنند. در نتیجه شواهد زیادی داریم که می‌گویند بسیاری از سیستم‌های بیولوژیکی در خلقت نمی‌توانند با اصلاحات بیشمار متداوم و جزئی داروینی پدید آمده باشند. بنابراین نظریه داروین اکنون از هم پاشیده است.

          • kaname گفت:

            جد ماکسکو، بیولوژیست مولکولی در دانشگاه برکلی: در بدن انسان چیزی حدود صد تریلیون سلول وجود دارد و هر کدام آنها هسته‌ای دارد که حاوی دی‌ان‌ای یا ژنوم است. و هر ژنوم انسان در حدود ۳ میلیارد بخش اطلاعات دارد؛ هر کدام از آن بخش‌ها می‌توانند چهار ترکیب داشته باشند. بنابراین وقتی آن چهار ترکیب را ضرب در ۳ میلیارد بخش مختلف اطلاعات می‌کنید میزان اطلاعات درون سلول‌های انسان در حدی باورنکردنی عظیم و هنگفت می‌شود که و چیزی که حقیقتا باعث حیرت من می‌شود این است که فقط چند تا ترکیب از آن ژنوم به نسبت احتمال عظیم و ترکیبات مختلف عظیم دن‌ان‌ای درون سلول به انسان اجازه می‌دهد که عملکرد خودش را انجام بدهد.
            .
            .

            جد ماکسکو
            و بنابراین اگر تعداد شیوه‌هایی را که می‌توانید ژنوم را آرایش بدهید در نظر بگیرید تا یک انسان به‌دست بیاورید، احتمال تعداد ترکیبات ممکن آنقدر ناچیز است که محال است چنین چیزی اتفاق بی‌افتد.

  • Omid گفت:

    دیگه از شما انتظار نمیره که در خود مطلب یا تیتر مطلب اشتباهات دستوری و نوشتاری داشته باشید. دانشمندی تونسته!؟ یا توانسته است ؟

    علیNathanیوهانalinerd
  • قابل توجه آقای Sirsina من هیچ اکانتی جز این اکانتی که الان دارم کامنت میدم ندارم. اون Korus ایکس باکس فنه من نیستم. این هم به زودی بن میشه

    behrad kholeMariomanیوهان
  • این موشا از فردا استریمر میشن تو تویچ و یوتوب هرکی یه اسمی میزاره رو خودش مثلا کینگ موش

    Skyrim : The Elder Scrolls VMariomanalinerd
  • پین هد گفت:

    موشی که داره بازی Doom انجام میده، چیز عجیب و در عین حال جالبی هست

دانشمندی به موش‌ها بازی Doom II را آموزش داده است