پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا

پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند

رضا مهرعلی
۲۱:۴۵ ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا

در طی ماه گذشته‌ی میلادی، کنسول نینتندو سوییچ ۱.۱۳ میلیون واحد را در کشور ایالات متحده به فروش رسانده است.

در جریان ماه نوامبر، در حالی نینتندو سوییچ عنوان کنسول پرفروش ایالت متحده را دریافت کرد که Call of Duty: Vaguard، در صدر جدول فروش بخش نرم‌افزار جای گرفت. طبق آمار منتشرشده از سوی گروه NPD، خانواده‌ی کنسول‌های سوییچ فروشی ۱.۱۳ میلیون واحدی را تجربه کرده که ۵۵۰۰۰۰ واحد آن، در طول هفته‌ی شکرگزاری (Thanksgiving) رقم خورده است تا نینتندو سوییچ به کنسول برنده‌ی تخفیف‌های جمعه‌ی سیاه تبدیل شود.

حالا نینتندو سوییچ در سی و پنج ماه از سی و شش ماه گذشته، بر بازار ایالات متحده حکمرانی کرده است. ضمنا این کنسول بازی هم از نظر فروش واحدی و هم فروش دلاری، پرفروش‌ترین کنسول تا بدین جای سال جاری میلادی است.

Call of Duty: Vanguard در طی ماه نوامبر بازار ایالات متحده، بیشترین فروش را در بین بازی‌ها داشت و خیلی زود به دومین بازی پرفروش ۱۲ ماه گذشته مبدل گشت. پیش از این بازی و در جایگاه اول از این منظر، Call of Duty: Black Ops Cold War دیده می‌شود؛ تنها بازی جدول که عرضه‌ی آن به سال ۲۰۲۱ بازمی‌گردد.

عنوان Battlefield 2042 هم که رقیب Call of Duty: Vanguard به شمار می‌آید، دومین بازی پرفروش ماه نوامبر در کشور ایالات متحده است. این بازی در حال حاضر ششمین اثر پرفروش سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

بازی Pokémon Brilliant Dimond and Shining Pearl، دیگر ورودی جدید جدول پرفروش‌ها بود و توانست جایگاه سوم را تصاحب کند. در همین حین، بازی Forza Horizon 5 توانست خود را به رتبه‌ی چهارم جدول پرفروش‌های ماه برساند. به گفته‌ی آقای مت پیسکاتلا (Matt Piscatella) که از تحلیلگران صاحب نام گروه NPD است، علی رغم انتشار روی سرویس قدرتمند گیم‌پس، این اثر ریسینگ استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) توانسته است در ماه عرضه‌ی خود رکورد جدیدی را برای فرانچایز Forza (یعنی هم عناوین Horizon و هم عناوین Motorsport) به ثبت برساند.

در جایگاه‌های پایین‌تر جدول، عناوین Just Dance 2022 و Shin Megami Tensi V به ترتیب در رده‌های یازدهم و شانزدهم دیده می‌شوند. مجموع هزینه‌ی مردم ایالت متحده در بخش‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و لوازم جانبی گیمینگ در طی ماه نوامبر، ۶.۳ میلیارد دلار بوده است که افت ۱۰ درصدی نسبت به ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. با این حال، مجموع عدد یادشده تا این لحظه از سال جاری میلادی ۵۲.۹ میلیارد دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹ درصد بیشتر است.

هفته‌ی گذشته شرکت نینتندو ادعا کرد که در پی عرضه‌ی سخت‌افزار باندل بازی Mario Kart 8: Deluxe، کنسول نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین هفته‌ی خود از زمان ورود به بازار را در ایالات متحده و اروپا پشت سر گذاشته است.

farshadx1100MEYSAMB300GidoraChiefPaprikaHard gamer

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام و شب بخیر خدمت جناب آقای رضا مهرعلی.
    دیدن آمار فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی در ستون فوق با چند نکته‌ی کلیدی همراه است که به شرح زیر آن‌ها را عنوان می‌کنم:
    ۱ – فروش فوق‌العاده‌ی پلتفرم Nintendo Switch شاید تلنگری باشد به گیمرهای ایرانی که بدانند چگونه میتوان با حفظ اصالت و با اتکا به تجارب و توانایی بالای تیم‌های تحقیق و توسعه و استفاده از افراد مجرب و نبوغ ایشان به این جایگاه طی چهار سال دست یافت به طوری که نزدیک به سه سال به عنوان پرفروش‌ترین پلتفرم بازی‌های ویدیویی در یکی از اصلی‌ترین بازارهای مهم مالی برای شرکت‌ها، یعنی ایالات متحده قرار گرفت.
    شاید رسیدن به آمار شرکت بزرگ Nintendo برای خیلی از برندها امروزه رویا و یا حتی خیال‌پردازی باشد.
    ۲ – فروش نه چندان غیرقابل پیش‌بینی و البته موفق عنوان COD: Vanguard آن را در جایگاه پرفروش‌ترین عنوان سال قرار داده که تنها رقیب این اثر، عنوان قبلی برند COD یعنی Black Ops Cold War می‌باشد.
    با تمامی این اوصاف امسال سال خوبی برای اثر جدید Battlefield 2042 نبوده و با تمام نوآوری‌ها و البته خلق خلاقیت‌هایی که این عنوان نسبت به COD: Vanguard داشته اما به لحاظ استقبال گیمرها قابل مقایسه با برند COD نیست. شاید رقابت این دو عنوان Tactical FPS می‌توانست تلنگری را به عوامل تیم توسعه‌ی Vanguard در جهت هر چه بهتر کردن این اثر وارد نماید.
    ۳ – حضور عنوان Forza Horizon 5 در رده‌ی چهارم پرفروش‌ترین‌های بازار ایالات متحده خود نشان‌دهنده‌ی موفقیت عظیم این عنوان حتی با وجود قرارگیری بر روی سرویس Game pass می‌باشد که بالتبع قرار گرفتن هر اثری در این سرویس خود به خود منجر به عدم حضور آن اثر در لیست پرفروش‌ترین‌ها می‌گردد. با این حال با وجود قرار گرفتن این عنوان در سرویس XBOX همچنان گیمرهای زیادی مشتاق به خرید این اثر باکیفیت و قرار دادن آن در لیست کتابخانه‌ی خود هستند که مهر تأییدی بر فروش موفق یک محصول خارج از سرویس‌های اشتراکی نیز می‌باشد.

    SiRSiNaTang Hao1100Tlou part 2 game of the centuryXERXESAmirkhanChiefO2
    • O2 گفت:

      داداش گیمر های ایرانی احتیاجی به تلنگر ندارند، نینتندو همیشه مخاطب خاص خودش و بازی های خاص خودش رو داره و همه کس نمیتونن با نینتندو ارتباط برقرار کنن، واینکه پلی استیشن و ایکس باکس هم با مشکل تولید روبرو شدن و تا ۲۰۲۳ هم ادامه داره.

      y=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANKia1100Amirkhan
    • Sina Morgan گفت:

      البته این رو هم باید در نظر گرفت که از نظر دردسترس بودن پلی استیشن و ایکس باکس تو ایران برتری فاحشی نسبت به نینتندو دارن چه از نظر راحت تر پیدا شدن بازی ها تو بازار و چه از نظر قیمت. من خودم قصد داشتم یه سوییچ لایت بگیرم ولی وقتی دیدم برای هر بازی مجبورم هزینه بالای یه میلیون تومن متحمل بشم کلا بیخیال شدم. از طرف دیگه نینتندو آنچنان علاقه ای به تخفیف نشون نمیده، فکر نمیکنم تا به امروز زلدا کمتر از ۴۰ دلار شده باشه ولی از اون طرف پلی استیشن گاد رو تا ۱۰ دلار هم تخفیف زده. ایکس باکس هم گیم پس رو داره که به صرفه ترین سرویس گیمینگه. به طور کلی هزینه بازی های نینتندو تو ایران خیلی به صرفه نیست و اجرا نشدن خیلی از بازی های مولتی پلتفرم رو سوییچ باعث میشه که انتخاب اول خیلی ها از جمله خودم به عنوان کنسول اصلی نباشه.

      MahyarMsm1100
  • Hasan0930 گفت:

    فقط تازه فرتزا انحصاریه و اینقدر فروخته مولتی بود رتبه اول بود…

    ۱۰ ماه و ۲۸ روز تا استارفیلد مونده

    john117Ryder
  • Cole Train گفت:

    این چه مدل آمار فروش دادنه؟یعنی پلی استیشن و ایکس باکس امار فروش ندارن؟وقتی امار فروش میزارین تمام سخت افزارو با ذکر میزان فروش و رتبه بزارین.تمام کانالای درپیت تلگرام امار این ماه رو پوشش دادن نظرسنجی های توییتر و برترین هارو گذاشتن بعد شما ناقص کار میکنین

    RyderTlou part 2 game of the centuryChief
  • Paprika گفت:

    مرسی اما بهتر بود جدول فروش هم پوشش میدادین
    بدون اون یه چیزی کمه😁

    Amirkhan
  • Amirkhan گفت:

    انتظار داشتم سفیر عشق پرفروش ترین بازی ماه بشه……حیف

    NicKMarioman
  • farshadx گفت:

    چرا آمار سخت افزار درست پوشش نمیدید؟!
    وقتی عملکرد Xbox بهتر باشه پوشش حرامه؟!
    ولی اگر ps بیشتر فروخته بود حتمآ باید پوشش داده میشد
    فقط نگید منبع پوشش نداده که اصلآ تو کتم نمیره
    مگر اینکه منبعتون خود سایت سونی بوده باشه

    O2SiRSiNaexamplesamanAmirkhanKiaTang HaoRyder
پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند - گیمفا