شایعه: بازی GTA 6 در بدترین جهنم توسعه ممکن به سر میبرد
مدتی پیش یک منبع داخلی معتبر متذکر شده بود که بازی GTA 6 با مشکلات شدید دست و پنجه نرم میکند. حالا منبعی دیگر به این موضوع اشاره کرده است.
منبع داخلی معتبر راکستار گیمز (Rockstar Games) و کوانتیک دریم (Quantic Dream) تحت عنوان AccNGT، در آخرین توییت خود متذکر شد که بازی مورد انتظار GTA 6 در بدترین جهنم توسعهی ممکن به سر میبرد و هماکنون این عنوان در شرایط پیچیده و ناراحتکنندهای قرار دارد.
وی در این باره توییت زیر را منتشر کرد:
در مورد GTA VI یا GTA 6:
۱- برخی از افراد متوجه نمیشوند که تا چه حد توسعهی بازی در آشفتگی قرار دارد.
۲- من واقعاََ فکر میکنم که این بازی از برخی جهات برای بسیاری از افراد یک ناامیدی کامل خواهد بود. (البته نه از نظر گرافیکی)
۳- اگر بازی امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی شود، باید نگران باشید.
مدتی پیش یکی از اعضای Rockstar Mag نیز اعلام کرد بود که بازی GTA 6 با مشکلات جدیای روبهرو است و راکستار گیمز پس از ترک دن هاوسر (Dan Houser) پروسهی ساخت را دوباره از ابتدا پیش میبرد. به غیر از این موضوع، شرکت تیک-تو (Take-Two) پیش از این قصد داشت بازی را در سال ۲۰۲۰ رونمایی کند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
به درک شرکت به این بزرگی و فروش عظیم GTA 5 عرضه نداره بعد ۱۰ سال نسخه بعدی رو بزنه آخر عاقبت مدیر …
آقا چی میپرونی
راک استار که تو این ده سال بیکار نبوده
بزرگترین بازی جهان بازو از هر نظر داده
مدیر هم از اول سم هاوسر بود دیگه
اگه قرار بود به.. بودن اون باشه شرکت از اول رشد نمیکرد
چطور کامنتت تایید شد؟🤔
راک استار هر چقدر بخوان ناامید کننده ترین بازیش بده تو ناامید پای سی دی با سایپر باگ نمیرسه
راک استار شاهکار میسازه همیشه بهترین کسی نمیتونه تو سبک جهان باز پای را راک استار برسه راک استار فکر کنم خسته شده دیگه از تکذیب شایعه ها
یه زمان خیلی منتظرش بودم ولی الان دیگه بهش فکرم نمیکنم به سن من قد نمیده شاید بچم بتونه بازیش کنه 😁
میگن دیر رسیدن بهتر از زشت رسیدنه.
اخه چرا
در این حد؟!
راکستار هم خودش هم مارو سرویس میکنه تا بازی رو بده😂
با رفتن دن هوسر ویروس تیک تو داره راکستار رو هم بدبخت میکنه
یا برعکس . با دخالتهای منفی تیک تو ، دن هوسر از راکستار رفت
به نظرم ریمستر gta iv همه چیو مشخص میکنه که باید از اینده راک استار بترسیم یا هنوز هم فوق العادس!
راک استار منحل نشه صلوات 🤌
خطرش هست😂
محال ممکنه…
ولی یه فاجعهی پول پرست محتملتره، چه بسا همین الان قدم های محکمی در این جهت برداشته…
نگو ، راکستار یکی از ستون های صنعت گیمه…..
آاااااخ که من چقدر حال میکنم با نویسنده محترم این پست . اول اینکه متوجه شدم ایشون هم یک Eldensoulsborne lover هستن ! دوم اینکه بالای تقریبا تمامی پستهای مرتبط با دنیای سولز نام ایشون وجود داره و دیگر اینکه خیلی از پست ها و خبرهای جذاب رو هم ایشون کار میکنه که نشان از علاقمندی و پیگیری ایشونه . دم شما گرم جناب کریمی .
سلام
آره بابا، کجای کاری؟
بقول فریبرز!
محمد حسین جان این شایعه رو چقد معتبر بدونیم؟
همین ک این همه سال هنوز معرفی نشده
نشون دهنده اینکه نسخه جدید با مشکلات زیادی واسه توسعه رو ب رو شده
دقیقا چجوری این برداشت رو کردین؟
تمام بازی های راک استار با توجه به تغییر نسل رفته رفته زمان ساختشون بیشتر شد، اخریش هم رد دد که با فاصله چند سال عرضه شد.
پیچیدگی توسعه برای سخت افزار پیشرفته به کنار، وقتی یه بازی به اندازه gta v کامل باشه، سخته بخان نسخه بعدیش رو تو فاصله زمانی کم بدن!
کمکم داره نگرانکننده میشه هادی جان.
معلومه رفتن لزلی بنزیه و دن هاوسر ضربه بدی به راک استار و روند توسعه gta vi زده متاسفانه
بعد خروج دن مشخص از آپدیتها و ریمستر راک استار مشکل خورده است.
خدایا نکن این کارو با ما
این همه وقته منتظریم این همه وقت…
بعد سه نسل ریمستر و فرو کردن تو استین مردم و اون همه پول و شیر دوشی از انلاین نتونستید یه چیز خوب بسازید؟
چیکار کردید با اون همه پول؟؟؟؟؟؟!!!!!!
:))))
خودتون یکم به متن توییت توجه کنید… قشنگ مشخصه که بی پایه و اساس و کاملا فیک هست!
علت این کار هارو واقعا متوجه نمیشم…!
“”برخی از افراد متوجه نمیشوند که تا چه حد توسعهی بازی در آشفتگی قرار دارد””
برخی افراد منظورش کیه مثلا ؟ عوامل سازنده ؟ عوامل اجرایی ؟ کارگردان های هنری ؟ بازیگرا ؟! کیا ؟؟ خود سم هوسر که چند وقت پیش با اعتماد به نفس کامل گفته بود هنوز کارگردان GTA VI متولد نشده !! خب این یعنی چی ؟! یعنی هنوز حالا حالا ها تا عرضه این سری از جی تی ای فاصله داریم ( حداقل ۳ سال )
“”من واقعاََ فکر میکنم که این بازی از برخی جهات برای بسیاری از افراد یک ناامیدی کامل خواهد بود. (البته نه از نظر گرافیکی)””
ناامیدی کامل نه از نظر گرافیکی ؟! یعنی چی ، یعنی مثلا حیث داستانی بازی میتونه بد باشه؟! مگه TLOU 2 با اون سیل عظیم نظرات منفی راجع به داستانش مواجه نشد؟! آخرش شد بهترین بازی سال چون واقعا لیاقتش رو داشت و گرافیکش چشم نواز بود… پس ناامیدی هم اگه باشه صرفا موقتی هست و نامیدی “کامل” قرار نیست پیش بیاد این وسط…
“”اگر بازی امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی شود، باید نگران باشید””
فکر نمیکنم به این زودی ها رونمایی شه ، ماشین زمان هم ندارم ولی راکستار فعلا دست به این کار نمیزنه ! از منطقی ترین دلیلش هم ساخت محتوای آنلاین واسه GTA V
۱- در مورد منبع: این منبع به تازگی مطرح شده اما سه پیشبینی صحیح داشته ۰ پیشبینی غلط ۱- بازی SW: Eclipse رو پیشبینی کرد با اطلاعات و تصویر. ۲- در مورد سه گانه gta به درستی چندین پیشبینی کرده بود ۳- dlc اخیر gta online رو پیشبینی کرده بود. الآن هم این پیشبینی. در مورد ناامیدی فقط داستان نیست، احتمالا منظورش اینه بازی ممکنه تمام آنلاین شده باشه یا تا حدی به سمت ساختار بر محور آنلاین رفته باشه که دیگه اثری از سینگل پلیر خوب دیده نشه و همه در قالب آنلاین ارائه بشن، هزاران بخش از یک بازی به غیر از داستان و گرافیک وجود داره که میتونن اثر رو تحت تاثیر قرار بدن اما چون به نظر بحث محوری سر GTA VI این بوده که سینگل پلیر مرکز توجه باشه یا آنلاین، به نظر میرسه Development Hell حول همین قضیه شکل گرفته. این تصمیم اونقدر بزرگ و حساس هستش که در جزئیترین بخش بازی هم تاثیر میذاره و اگر میانه توسعه نظر سازنده عوض بشه باید همه چیز رو ریبوت و ریست کنن. بنابراین گرافیک و داستان فقط بخشی از ماجرا هستند. ۳- منابع معتبر زیادی اشاره داشتن که راکستار قصد داشته ۲۰۲۰ از بازی gta VI رونمایی کنه اما خیلی از جنبههای توسعه ریست و ریبوت شدن. بنابراین متن اصلا فیک به نظر نمیرسه، مخصوصا که یک منبع معتبر تر ماه گذشته به Development Hell اشاره داشت و بعد این موضوع رو نظر شخصی و آنالیز اعلام کرد.
اگه واقعا این چیزی که گفتین درست باشه و بازی رو کاملا انلاین کرده باشن و داستان خاصی نداشته باشه بسیار مشتاق خون تک تک مدیرانشونم
من اصلا ایدهای قطعی ندارم مبنی بر این که مشکل راکستار کجاست و نمیدونم تمرکز بازی چیه، صرفاََ منظورم این بود که یک بازی فقط قرار نیست از نظر فنی یا داستانی مشکل داشته باشه. اصلا direction یک پروژه محوری تر از بقیه موارد هستش. plot بازی میانه کار میتونه عوض بشه. گرافیک میتونه بهبود پیدا کنه. اما اگر کارگردانی عوض بشه همه چیز باید ریست بشه. فقط طبق نظر شخصی خودم میگم مشکل راکستار نه فنی باید باشه نه روایتی چون دستشون در این موارد بازتر از هر استودیویی باید باشه بلکه مشکل یا Conflictشون بحث هنری و کارگردانی هستش. این فقط یه نظر شخصیه.
راکستار گیمز تو روایت کردن خلاقانه و درگیرکنندهی یک داستان از ۹۰٪ جنبه ها و المان های مختلف تا همین الانش معرکه استفاده کرده و هیچکس هیجوره نمیتونه منکر این قضیه بشه… ته دلم روشنه که همچین اتفاقی نمیافته!
ممنونم از توضیحاتتون…
فقط و فقط و فقط امیدوارم همونطور که تونستن برای بازی gta v هر دو بخش سینگل پلیر و آنلاین رو با کیفیت مقبول و سرگرمکننده ای عرضه کنن برای gta vi هم دقیقا همین اتفاق بیفته… مرکز توجه رو واسه “هر دو بخش” به اندازه خرج کنن نه صرفا یکی بیشتر و غنی تر یا کمتر و ساده تر از اون یکی… همین!
+ اینکه پر افتخار ترین بازی تاریخ شد و داستانش از نظر تمام منتقدان بزرگ و افراد «بزرگسال» و کسایی که «تجربه» کردند تحسین شد و یک سری از کارگردان های بزرگ سینما نیز اون رو تحسین کردند…
از نظر دیجیتال فاندری برترین گرافیک نسل شد
بله دقیقا…
“پرافتخار ترین بازی تاریخ شد” خب مبارکه این که دیگه اینقد جاررر زدن نداره مگه ملاک برتری یه بازی فقط جایزس؟ خب gta v هم پر فروش ترین بازی تاریخ شد. موفق ترین محصول سرگرمی تاریخ شد.پس چرا طرفداراش نمیان جایی این موضوعو جاررر بزنن؟ gta iv هم متای ۹۸ داره(ینی ۵ نمره بالاتره لست) پس چرا کسی جایی این متای باشکوهو جاررر نمیزنه؟ gta3 هم یکی از انقلابی ترین بازیای تاریخه و بیشتر از ۹۹ درصد بقیه بازیها (حتی د لست) به صنعت گیم خدمت کرده.پس چرا کسی این موضوعو جایی جارر نمیزنه؟ در ضمن د لست توی سال خودش و در رقابت با بازیای سال خودش این جوایز گرفت (نیومدن که لستو با تمام شاهکارهای دنیای گیم از بیست سال پیش تا الان مقایسه کنن اصلا مگه همچین رقابتی تا الان وجود داشته که مثلا بیان یه بازیو با تمااام شاهکارهای ۲۰ سال گذشته مقایسه کنن و بگن این بازی بهترین بازی ۲۰ سال اخیره) تازه تعداد مراسمات یا سایتای نمره دهی سال به سال بیشتر و بیشتر میشه.خیلی بازیا بودن توی دو سه سال اخیر که کاملا معمولی بودن (منظورم د لست نیست د لست که شاهکاره) ولی بیشتر از بازیای قدیمی که صنعتو به جلو حرکت دادن مثل سن آندریاس رزیدنت اویل ۴ و…. جایزه گرفتن خب ینی الان این بازیا از اون شاهکارای انقلابی بهترن؟ بهتون قول میدم بازیای که ۶ یا ۷ سال آینده میان تعداد جوایزشون از لست بیشتر میشه حتی بازیای معمولی چون همونطور که گفتم تعداد جوایز داره بیشتر و بیشتر میشه.خب، اگه ملاک برتری بازیا به جایزس،یعنی اون بازیا قراره از لست بهتر باشن؟ به ولله که من خودم عاشق فرنچایز لستم و تمام جوایزی که گرفته حقشه (برخلاف نظر برخی مردم که میگن لست بخاطر مسائل حاشیه ای جوایز برده و این حرفا) ولییی مشکلم با بعضی مردم اینه که فک میکنن جایزه همه چیزه و ملاک برتری یه بازی فقط به جایزس که به نظرم ۱۰۰ درصد اشتباهه. به نظرم تنها چیزی که عیاره واقعی بازیارو مشخص میکنه فقط و فقط زمانه.بازی مثل gta san andreas ۱۷ سال پیش ساخته شده ولی هنوزم تو سال ۲۰۲۱ گیمرای زیادی در سراسر دنیا دارن بازیش میکنن (با همون گرافیک و گیمپلی قدیمی) و تا بحال یه نفرم نگفته تکراریه.فقط دوس دارم ببینم کدام یک از انحصاری های سونی (حتی شاهکارتریناشون )تا ۱۷ سال دیگه یعنی مثلا سال ۲۰۳۸ ۲۰۳۹ تو صنعت گیم دووم میاره .البته اسم بازیا جاودانه میمونه ولیییی من منظورم خود بازی هست که بعد این همه سال هنوز ارزش بازی کردن داشته باشه و هنوزم بعضی گیمرا حاضر نباشن بازیو کنار بزارن.وقتی میگن بعضی بازیا جاودانه هستن یا بقول خارجی ها(timeless) منظورشون شاهکاری مثل سن آندریاس هستش.هر وقت د لست یا انچارتد یا خیلی دیگه بازیا تا ۱۵ سال دیگه دووم آوردن و هنوزم خیلیا بعد این همه سال هر روز تجربشون کردن اون موقع میتونین بگین این بازی واقعا با بقیه بازیای دنیای گیم تفاوت داره و شاهکار جاودانه هست نه از رو جایزه و متا و اینجور حرفا. خب این از این.”داستانش ار نظر تمام منتقدان بزرگ وافراد بزرگسال و کسایی که تجربه کردند تحسین شد” خب باز تو این موردم شما داری به طور کلی فتوا میدی که بنظرم کار درستی نیست. من خودم از داستان بازی لذت بردم (بجز یکی دو جا که با منطق بازی نتونستم کنار بیام) ولی در کل تجربه شاهکاری برام بود ولی برادرم که ۳۲ سالشه و از من ۱۰ سال بزرگتره (من نمیدونم دیگه منظور شما از بزرگسال چیه حتما ۷۰ ۸۰ ساله) بازیو انجام داد ولی اصلا از داستان (یا بهتر بگم از منطق داستان )خوشش نیومد و مطمئن باشین توی دنیا خیلیای دیگم هستن که همچین وضعیتی دارن .خب شما بر چه اساسی میای نظرتو به صورت فکت صادر میکنی؟ مورد آخرم گفتی برترین گرافیک نسل.خب ۱۰۰ درصد باهات موافقم که لست برترین گرافیک نسلو داره(البته با یه اختلاف خیلی کم از رد دد ۲) ولی واقع گرایانه ترین گرافیکو نداره.متاسفانه خیلی از مردم ( البته بی احترامی به شما نشه من دارم کلی میگم) هنوز فرق گرافیک بالا با گرافیک زنده و واقع گرایانه رو نمیدونن.توی لست( البته منظورم صحنه های سینماتیک نیست) منظورم خود بازی و مواقعی که کنترل کاراکترو به دست میگیری هست یه بار از حرکت کردن وایسید و با دقت به صورت و بدن الی نگاه کنید انگار نه انگار که زندست به رنگ بندی محیط و مخصوصا لباس کاراکتر دقت کنید زیاد واقع گرایانه نیست (بر خلاف رد دد) و یه کمی (البته خیلی کم) حالت کارتونی داره برای اینکه خیالم از این موضوع راحت شه از هر دو بازی اسکرین شات و فیلم گرفتم و به مادرم نشون دادم (مقایسه بدن و لباسای الی و جان مارستون) بهش گفتم گرافیک کدوم بالاتره اولش بنده خدا نمیدونست منظورم از گرافیک چیه بهش گفتم ینی کدومشون واقعی تره زنده تره بیشتر شبیه آدم واقعیه خدا شاهده جان مارستونو انتخاب کرد دقیقا چند روز بعد همین سوالو از خواهرمم پرسیدم اونم گفت رد دد منتهی چون گرافیک لست واقعا بالاست کسی به این موضوع دقت نمیکنه.واقع گرایانه ترین یا همون”realistic”ترین گرافیک و نور پردازی نسل ۸ بدون تعصب مال رد دد ۲ هست.۱۶ ساله دارم گیم میزنم(از ۶ سالگی) به ولله زنده ترین و واقع گرایانه ترین بازی که کردم رد دد ۲ بوده.به عنوان مثال تک تک آدمای توی بازی انگار زنده هستن. انگار روح دارن.دلت نمیاد بیخودی کسیو بکشی یا حتی اذیت کنی چون بعدش عذاب وجدان میگیری(مثل دنیای واقعی) ولی توی بقیه بازیا حتی لست ۲ اصلا اینطور نیست و کشتن مردم نه تنها احساس بدی بهت نمیده بلکه لذت بخشم هست و این نشان از واقع گرایی وحشتناک رد دد (چه گرافیک، چه هوش مصنوعی)داره.npc های لست (البته بغیر از قسمت های سینماتیک) بع عنوان مثال اونجایی که ابی داخل یه ساختمون بزرگه و افراد خیلی زیادیم اونجا هستن اگه با دقت به مردم نگاه کنید متوجه مصنوعی بودنشون(مصنوعی بودن رنگ های لباسا و کارتونی بودنش) میشید ولی توی رد دد اصلا اینطور نیست و npc ها (بخاطر رنگ لباسا و محیط) خیلی زنده و واقعی هستن.معذرت اگه کامنتم طولانی شد. چیزایی که گفتم فقط و فقط نظر منه و فکت نیست ولی بهش ایمان دارم چون با چشم خودم دیدم. اگرم کسی مخالفه الله وکیلی بدون توهین یا بی احترامی بیاد با هم بحث و تبادل نظر کنیم تا هم من از شما یچیزی یاد بگیرم هم شما از من. گیریم ۴۰ تا منفی دادین یا اصلا منم توی بحث شکست دادین و حرف خودتونو به کرسی نشوندین خب بعدش چی؟بهتون جایزه میدن؟ هیچی فقط و فقط این اخلاق بچگانه تا آخر عمر باهاتون باقی میمونه و هیچ وقت اصلاح نمیشه(البته منظورم با فن بویا یا افراد متعصب بود ) و گرنه کاربرای منطقی سایت که تا آسمان براشون احترام قائلم.تایید لطفا.
سلام دوست عزیز
مقایسه بازی جهان بازی مثل gta با بازی خطی مثل آنچارتد و لست به هیچ وجه درست نیست. خب قطعا یه بازی جهانباز که آزادانه هر کاری بخوای میتونی بکنی ماندگاری و ارزش تکرار بیشتری از یه بازی داستانی خطی چند ساعته داره. حالا اینکه انچارتد و لست بعد از چند سال فراموش میشن از ارزش هاشون کم نمی کنه. ناتی داگ اگر بازی جهان-باز بسازه (که امیدوارم هیچوقت نسازه) قطعا تا سال ها ماندگار میشه چون نشون داده هر کاری بخواد میتونه بکنه.
.
درباره داستان لست۲ قبلا انقدر بحث داشتیم با دوستان که دیگه واقعا حوصله ندارم. بحثا هیچ نتیجه ای نگرفتن و آخر هر کس حرف خودشو میزنه…
.
درباره گرافیک ، من هر کدوم از بازیای رددد۲ و لست۲ رو بیش از ۵۰ – ۶۰ ساعت تجربه کردم. بدون تعصب میگم ، لست۲ بهترین گرافیک رو در کل تاریخ صنعت داره. از حالات چهره بگیر تا جزئیات باور نکردنی قطره های باران و حرکات طناب و حرکت لباس ها و… به بهترین شکل و با بالاترین جزئیات ممکن ساخته شدن. (من هر دو عنوان رو روی ps4 بازی کردم)
سلام برادر از اینکه باهام محترمانه حرف زدی ازت ممنونم. خب اینجا چند تا چیز است که باید بهشون اشاره کنم.اول نکته اینکه از gta sa اسم بردم صرفا به عنوان مثال بود(هر چند از این مثالا توی دنیای گیم کم هست) شما گفتی بخاطر جهان باز بودنشه.خب این جا باید به دوچیز اشاره کنم.اولا فقط بعضی جهان بازا نیستن که جاودانه میشن مثلا رزیدنت اویل ۴ خدای جنگ ۲ سایلنت هیل ۲ این بازیا همشون خطی هستن و مال سالها پیشن ولی هنوزم تو سال ۲۰۲۱( یا شاید تا ده سال ایندم)ارزش بازی کردن دارن و هیچوقت چه داستانشون چه گیمپلیشون تکراری نمیشه. دوما اگرم بنا بر جهان باز بودن باشه بازم تمام بازیای جهان باز ماندگار نمیشن.چیزی که san andreas رو جاودانه کرده جهان باز بودنش نیست.این بازی واقعا یکی از عجیب ترین بازیای تاریخه.اتمسفر گانگستری این بازی و اون حس و حالی که از آمریکای دهه ۹۰ میلادی بهت منتقل میکنه حتی از اکثر فیلمای دهه ۹۰ هالیوود (تو سبک گانگستری) قویتره. به جرئت میگم شخصیت پردازیش از اکثر بازیای امروزی قویتره ولی متاسفانه کسی به این موضوع دقت نمیکنه.داستان فوق العاده خفن و گانگستری،شخصیت هایی که با وجود کارتونی بودن و گرافیک پایین با تمام وجود باهاشون ارتباط برقرار میکنی و سرنوشتشون برات مهمه(و این خودش هنر راکستارو میرسونه)،طراحی بی نظیر و مطابق با واقعیت شهر های بازی،موسیقی های خفن و گانگستری که از رادیو ماشین ها پخش میشه و کاملا بر اساس واقعیت و مطابق با سلیقه مردم اون زمان امریکاست،و حتی نور پردازی بازی که با وجود قدیمی بودنش ۱۰۰ برابر بیشتر از بازیای جدید مثل gta v روی اتمسفر بازی تاثیر میزاره و گیمپلی که حتی اگه ۱۵ سالم هر روز بازیش کنی تکراری نمیشه، همه و همه ی این ویژگی ها دست به دست هم دادن و با داشتن یک هدف واحد(ینی ارائه ی یک تجربه ی واقعی از زندگی گانگستری) در کنار هم قرار گرفتن و نتیجه ی نهایی حتی از چیزی که خود راکستارم فکرشو میکرده بی نظیرتر و عجیب تر از آب در اومده.دوستان بزارین یه چیزی بهتون بگم هر چند چیزی که میخوام بگم تو زندگی هر کسی خیلی کم اتفاق میافته و برای خودمم فقط یه بار اتفاق افتاده.دیدین بعضی اوقات میخاین یه نقاشی بکشین و طبق معمول خودتونم انتظار ندارین شاهکار از آب در بیاد و اصلا به شاهکار شدن یا نشدنش هم اهمیت نمیدین، ینی خیلی ساده و مثل همیشه فقط میخواین یه نقاشی معمولی بکشین ( و مهارت نقاشیتون در حد معمولیه) ولی بعد از اتمام کار در کمال تعجب متوجه میشین که نقاشی شاهکار از آب در اومده طوری که خودتونم باورتون نمیشه شانسی شانسی همچین شاهکاری رو خلق کردید و از اون جالبتر اینکه بعدش هررررر چقدر سعی میکنین دوباره یا نقاشی مثل اون (از لحاظ کیفیت) بکشین موفق نمیشین.gta san andreas دقیقا حکم همون نقاشیو واسه راکستار داره و مطمئنم خود راکستارم دیگه نمیتونه مثلشو خلق کنه شاید بازی بهتر ازش ساخته بشه ولییییی مثلش دیگه هیچوقت دوباره ساخته نمیشه.پس سن آندریاس بخاطر جهان باز بودنش نیست که ماندگاره بخاطر خودشه.این همه بازی جهان باز ساخته شدن، مثه اساسین کرید فارکرای gtav و…. ولی هیچ کدوم جاودانه نمیشن. خب این از این.مورد بعدی که توی کامنتت اشاره کردی داستان لست بود.خب اگه شما یه بار دیگه کامنتمو بخونی متوجه میشی که من با داستان بازی هیچ مشکلی ندارم و حتی ازش لذتم بردم(بجز یکی دو جا که منطق داستان برام غیر قابل قبول بود) ولی گفتم برادرم از بازی خوشش نیومده و در حقیقت خواستم به اون دوستمون بگم که نباید به طور کلی فتوا صادر کرد و گفت که تمام افراد بزرگسال از بازی خوششون اومده و تحسینش کردن همین.مورد آخرم قیاس گرافیک لست و رد دد ۲ بود.خب بازم شما اگه کامنتمو با دقت بخونی من هیچ جاش نگفتم که گرافیک لست پایینه.اخه کی همچین حرفی میزنه.من فقط گفتم گرافیک لست بهترینه تو نسل ولییییی گرافیک رد دد ۲ و نورپردازیش واقع گرایانه ترین گرافیک نسله و هنوزم به این موضوع ایمان دارم.اون جزئیات هم که شما گفتین هیچ کدوم از دو بازی به طور مطلق به اونیکی برتری نداره و مقایسشونم تو یوتیوب هست تو یسری موارد لست بهتره تو یسری هم رد دد.ببخشیر سرتونو درد آوردم.خودمم دوست ندارم کامنت طولانی بزارم ولی خب بعضی اوقات آدم دوست داره چیزی که تو دلش هست رو با بقیه به اشتراک بزاره.موفق باشید.
شما محترمانه و منطقی حرف زدید خب آدم روش نمیشه بی ادبی کنه😅
.
هر بازی طرفدارای دوآتیشه خودشو داره که ازش دفاع کنن. من بهشدت به استودیوی ناتی داگ و بازیاش علاقه دارم طوری که بخوام ۱۰ تا از بهتربن بازیای زندگیمو معرفی کنم ۷ تاش مال ناتی داگه! الان اینا رو گفتم که بگم برای من بازیایی مثل لست و آنچارتد و کراش به هیچ وجه تکراری نمیشن و هر وقت بازی ندارم در میارم و تجربشون می کنم. کراش بازی ای بود که گیمریم باهاش شروع شد و قطعا ارزش خیلی بالایی برام داره. آنچارتد جزو بهترین اکشن-ماجراجویی های تاریخه و The Last of Us سطح داستانگویی رو جابجا کرد. اینا بازیایین که حداقل “برای من” هیچوقت تکراری نمیشن. حالا برای شما gta و راک استار همین وضعیتو دارن. البته هر دو استودیو در سبک خودشون آثار ماندگار و قابل احترامی ساختن که نمیشه فراموششون کرد. درباره اون نقاشی هم چیز جالبی گفتی👍
.
نه عزیز معزرت خواهی نمیخواد. بحث خوبی بود. لذت بردم👍🌷
صبر کن صبر کن
کی جار زد ؟ کی اومد گفت؟ شما مثل اینکه یا خودتون رو زدی به ندیدن و نشنیدن یا نمیبینی
اون همه ترولی که بازی در اثر داساتانش شد رو یادت رفت؟یه سری فن بوی بچه سال رفتن با شش تا اکانت یوزر اسکور بازیو اوردن پایین؟چه شکلی گاد اف وار بعد سه سال و خورده ای عرضه ۲۰ هزار تا یوزر اسکور داره بعد لست تو بیست ساعت اول ۱۲۰۰۰۰هزار رای گرفت همشم منفی!!!!!!میدونی یعنی چی اصلا این عدد؟؟؟
بازی که این همه تح.قیرش کردن این همه گفتن به خاطر مسائل جایزه برد داستانش بدرد نخوره نیل دراکمن ادم مغ.رور و خو.دخواهه ناتی داگ ن.ژاد پرسته و اینا همرو یادت رفت؟
کدوم یک از این شایعه ها پشت رد دد ۲ که میفرمایید بود؟کدام یک پشت gta iv بود؟همین رد ددی که میگی ۱۸ ساله داری گیم میزنی پویا ترین دنیا رو داره میدونی چند تا حفره داستانی داره؟میدونی حفره های داستانیش انقدر زیادن که بیشتر از انگشت های دست میشن؟کی اومد به رد دد ۲ گفت بدرد نخور؟هیچکس ولی همه اومدن به لست گفتن بدرد نخور
دلیل اصلیش هم لیک شدن داستان و پایان شاهکار لست ۲ بود
این همه کارگردان بزرگ از بازی تعریف کردن با تمام جون و دل
این برادر شما که میگی تجربه کرده چند بار بازیو بازی کرده؟چقدر رو داستان تمرکز کرده و سعی کرده درکش کنه یا همون چیزی که به چشم دیده رو سریع نتیجه گیری کرده باهاش مثلا
اسپویل
مرگ جول رو دیده گفته ای بابا زدن اینم کشتن اینو ما دوست داشتیم پس نباید میمرد پس بازی بدرد نمیخوره
پایان اسپویل
ممنون میشم حفره های داستانیشم بگید که بتونم امیدوارم قانعتون کنم
و البته که میخوایم با هم تبادل نظر کنیم بدون هیچ احترامی این خیلی مهمه که بتونیم با هم درست صحبت کنیم که یه چیزی از هم یاد بگیریم
این داستان لست رو من انقدر روش فکر کردم مغزم درد گرفت
هیچکس حق بی احترامی نداره به هیچکس
تایید لطفا
داستان red dead 2 قطعا در کنار gta iv بهترین روایت و شخصیت پردازی ممکن رو دربین بازیهای راکستار رو داره
لست دو داستانش عالی بود قبول اما خوب ضعف هایی هم داشت در روند داستان ( نظر شخصی )
همون جوری ک ب نظر شما یک داستان و روایت و پایان بندی شاهکار داره داستان خب بعضی افراد هم ب نظرشون حفره های داشت ( البته اونایی ک منطقی نظر میدن نه ب قول شما اون بچه سال های فن بوی ک گند زدن ب یوزر اسکور ) البته خودمم عاشق داستان لست ۲ هستم اما میخوام بگم باید احترام گذاشت ب نظر بقیه افراد ( گیمر های واقعی نه فن بوی ها )
آدم از خوندن این کامنت واقعا لذت میبره
دمت گرم عزیز
عزیزی 🌹
سلام دوست عزیز ممنون که کامنتمو خوندی.خب باید بگم تمام چیزایی که در مورد لست گفتیو قبول دارم.ولی من اصلا بحثم سره این چیزا نیست.قسمت اول کامنتم فقط خواستم بگم تو دنیای گیم فقط جایزه مهم نیست و ملاک برتری بازیا به جایزه نیست همین.شما گفتی هر کی بزرگسال و بازیو تجربه کرده تحسینش کرده منم از برادرم به عنوان مثال نام بردم که بگم نه همیشه هم اینطوری نیست و گرنه من خودمم از دلستان لست به طور کلی خوشم اومد.، (هر چند منطقش یکی دوجا برام غیر قابل قبول بود) حالا من نمیدونم شما از کجا فهمیدین برادرم بازیو سطحی بازی کرده و درکش نکرده.کسی که ۳۲ سالشه و از وقتی من شیر خواره بودم داره گیم میزنه و بازیو ۲ بار کامل تمام کرده طبیعتا تونسته داستانشو درک کنه. در ضمن کسی که به لست توهین کنه اونم بی دلیل فقط شعور خودشو نشون داده بلا نسبت.بعدشم گفتی رد دد با اون همه حفره داستانی بازم کسی بهش نگفت بدردبخور.خب اولا من فن پروپاقرص رد دد نیستم که ازش طرفداری کنم ولی این بازی حتی اگه حفره داستانی هم داشته باشه بازم چیزی از ارزشش کم نمیشه.بازیی که توی دانشگاه های آمریکا استادای تاریخ به دانشجو ها تدریسش میکنن چطوری کسی میتونه بهش بگه بدرد نخور؟ینی تصور کنین یه بازی چقد شاهکاره و چقد دقیق به حوادث اون دوره آمریکا مثل” درک رفتارای مردم اون زمان ،نژاد پرستی،کاپیتالیسم…) پرداخته که توی چند تا دانشگاه آمریکا تدریسش میکنن.البته این مواردی که گفتم مثه نژادپرستی و اینا توی اینترنت آمده . اگرم فک میکنین چرند میگم توی گوگل عبارت (تدریس بازی red dead redemption 2 در دانشگاه)رو سرچ کنین.رد دد ردمپشن ۲ واقعی ترین غیر واقعی دنیای گیمه.حالا از این چیزا بگذریم میرسیم به جایی که گفتی داستان بازی حفره های داستانی زیادی داره.خب اگه مشکلی نیست لطف کنید چند مورد از اون حفره های داستانی رو بگید تا با هم بررسیشون کنیم.
سلام مجدد به دوست عزیز
البته اینکه برادر شما در درک بازی هیچ مشکلی نداشته و کامل درک کرده حرفی نیست و خب سلیقه ایشونه که از داستان خیلی خوشش نیومده
این چند تا دلیل میتونه داشته باشه
۱- داستان زیادی دارک و خشن بوده براش(نه اینکه مثلا بچس یا چمیدونم مثلا نازک نارنجیه نه منظورم اینه این خشونته بیش از حد زیاد بوده و سنگین بوده یه جاهایی خودمم از این حجم دارک بودن تعجب میکردم)
۲- با یک سری انتظارات دیگه سراغ بازی رفته و اینکه خوب یا بد بودن داستان بازی رو از سر علاقه به کاراکتر ،ادامه پایین اسپویل داره
اسپویل
کاراکتر جول میگه که دوست نداشته بمیره و علاقه قلبی به اون داشت و وقتی اون مرد خیلی ناراحت شد به اصطلاح یعنی انتظار اینکه جول بمیره رو نداشت و دلش میخواست باهاش بازی کنه اما نشد
متاسفانه همه ما از مرگ جوئل بسیار ناراحت شدیم مخصوصا من که قبل از عرضه بازی اینو اسپویل شدم و حدود یک هفته افسردگی گرفته بودم و با خودم حرف میزنم چراااا من بعد این همه انتظار باید اینو اسپویل بشم اصلا چرا این بازی که عاشقشم مثل آدم های دی.وانه شدم بودم با خودم حرف میزدم
خیلی هم ناراحت بودم که این چه داستانیه چرا جوئل مرد من دوستش داشتم اما وقتی منطقی بهش نگاه کردم فایر فلای ها آدم های بدی نبودن!جوئل خیلی از اون هارو که بی گناه بودن کشت و تنها راه نجات بشریت رو خراب کرد و تنها دکتری که میتونست واکسن رو بسازه هم کشت
جول با تمام عشقی که از ته قلبم بهش داشتم مرگ به خاطر کار هایی که کرده بود حقش بود
اگر شما این دلیل رو برای برادرت توضیح بدی مطمئنا نظرش راجب به داستان عوضش میشه نه کامل ولی تا حدودی
پایان اسپویل
رد دد۲ بازی بود که تمام مراحل ساختش روی هم حدود ۱۲ سال کار برد!!
در صورتی که راکستار در نسل ۸ فقط یک بازی داد و اونم رد دد بود که خب شاهکار هم بود اما ۱۲ سال برای یک بازی خیلیه ها خیلی!این هنر راکستار در بازی سازیه که باعث شده به قول خود شما بازی رو تدریس کنن در دانشگاه های آمریکا
مطمئن باش ناتی داگ اگر بخواد در طول کل نسل یه بازی جهان باز بده و ۱۲ سال رو کار بکنه میتونه حتی چیزی بهتر از رد دد هم بسازه اما ناتی داگ در نسل ۸ دوتا شاهکار به نام آنچارتد ۴ و لست اف اس ۲ داد که خب دو تا بازی شاهکارخیلی زیاد هم هستش
رد دد۲ بازی بوده که خیلی طول کشیده ساخته بشه و مطمئن باش اگر ناتی داگ هم بخواد این کارارو بکنه در این زمان میتونه حالا بیخیال این بحث و صحبت زمان ساخت رد دد ۲ و اینکه اگر رد دد۲ الان خیلی خفنه زمان زیادی هم صرف شده براش
گفتید حفره های داستانی رد دد رو بگم براتون
فقط قبل اینکه بگم اون دو تا حفره هم بی زحمت در ریپلای بگید که بدونم
اسپویل رد دد۱و۲
بسیار خب، نمیخواهم سخنرانی کنم یا آنچه که پسندیدهام را به زور در چشم کسی فرو کنم اما بیایید قبول کنیم که آرتور از جان مارستون دوست داشتنیتر بود. وقتی نسخه دوم معرفی شد و متوجه شدم در پیش درآمد نسخه اول قرار نیست نقش جان را بازی کنیم عمیقا دلسرد شدم و بازی در نقش یک یاغی دیگر برایم جذابیتی نداشت. بعد از اپیلوگ و تمام شدن داستان معتقدم هیچکدام از المانهایی که جان مارستون را در شماره اول به یک یاغی دوست داشتنی تبدیل کرده بود در اپیلوگ و نه حتی در طول مسیر بازی دیده نمیشود.
در طول بازی، جان یک نابهکار بیخیال است که نه برای گروهشان چندان مفید به نظر میرسد نه برای خانوادهاش. در انتها هم جان برای جلب رضایت ابیگیل همه کاری میکند. اپیلوگ قرار است ما را به همان جایی برساند که جان مارستون در ابتدای نسخه اول بود. قرار بود هویت جان مارستون شکل بگیرد اما نگرفت. جان مارستون فقط یک مردِ خانواده دوست شد که حتی در ابتدای نسخه اول هم دقیقا اینطور نبود. شاید بگویید فاصله ۳ ساله بین داستان دو بازی مشکل را برطرف میکند و من هم میگویم پس اپیلوگ ناپخته و ناقص است و نتوانسته فاصله میان جان ۲۶ ساله RDR2 با جان ۳۸ ساله RDR را توصیف کند.
به چه هدفی ۶-۷ ساعت پایانی بازی که دست بر قضا «فصل اختتامیه» هم نام گرفته و انقدر طولانی است نباید به سر منزل مشخصی برسد؟ اپیلوگ پر از صحنههای زیبا و معنادار است، این را انکار نمیکنم. وقتی که جان و ابیگیل درست در جایی ایستادهاند که سالها بعد مزارشان میشود، زمانی که جان از ابیگیل درخواست ازدواج میکند یا حتی زمانی که جان، آنکل و چارلز در حال ساختن خانه هستند. این صحنهها بی نظیر بود. اما برای من که منتظر بودم تا ماجراجوییام با جان در دنیای آزاد بازی شروع شود کافی نبود. خلاصه بگویم: جان نه فقط به خاطر بهتر بودن آرتور، بلکه به خاطر بد پیش رفتن مسیر داستانیاش در انتها تبدیل به کاراکتری شد که هیچکس دوستش نداشت. بعید است بازی را تمام کرده باشید و نگویید ای کاش میشد با آرتور بازی را ادامه داد.
تمام کردن داستان آرتور و رسیدن به اپیلوگ حدودا ۴۰ الی ۴۵ ساعت زمان میبرد (اگر فعالیتهای جانبی را در نظر نگیریم) و آرتور در این مدت زمان فرصت کافی برای پرداخته شدن دارد. او شخصیت اصلی است و داستان هم در مورد او است اما پایانبندی داستان آرتور متعلق به جان است! در طول داستان میفهمیم آرتور شخصیتی خاکستری است که خانوادهاش را ترک کرده، در گذشته عاشق شده و حتی صاحب یک فرزند بوده و با در نظرگیری همه این داستانها او همچنان یک شخصیت خاکستری دوست داشتنی است اما در انتها یک مرتبه جان با رفتاری اصلاح شده باز میگردد تا با سرعت هر چه تمامتر از یک کاراکتر معمولی در RDR2 تبدیل به قهرمان بعدی داستان شود، داستانی که اتفاقا خوب و خوش هم تمام میشود ولی پایان خونین RDR1 را که فراموش نکردهاید؟
جان که تا پیش از این هیچ علاقهای به خانوادهاش نشان نمیداد حالا سوار بر کالسکهای که ابیگیل و جک در آن هستند ظاهر میشود و با آنها به سمت استرابری میرود. جان بعد از همه یاغیگریها حالا یک مرد خوب است، او حالا خانوادهاش را دوست دارد و نمیخواهد خطایی کند تا ابیگیل او را ترک کند اما جان تا کی میخواهد نقاب به صورت داشته باشد. بالاخره گند بالا میآورد، ابیگیل هم میرود. دوباره جان در مسیر رستگاری قدم بر میدارد، راهی که تا پایان نسخه اول (که به مرگش منجر میشود) در مسیر رفت و آمد به آن است. خط داستانی جان مارستون کمایراد بود تا اینکه اپیلوگ RDR2 آن را سرگردان کرد.
جا دارد تاکید کنم که اپیلوگ ۶-۷ ساعته جان، حضور کمرنگ او در داستان آرتور را توجیه میکند و این واقعا بد است. پیش از اینکه بازی را تجربه کنم انتظار تعامل بیشتری میان این دو را داشتم اما دیالوگهای آرتور و جان طی دهها ساعت بازی شاید کمتر از ۱۰ دقیقه باشد. دگرگونسازی ساختار روایت و تعویض خود قهرمان و جنس قهرمان، بدنه داستان را شکننده کرده. همه این مشکلات زمانی کم اهمیت میشد که پایانبندی خلاصه و سرراستی را تجربه میکردیم نه این تجربه بلندِ رقیق شده از اتفاقاتی که میتوانست یکی-دو ساعته جمع شود.
از مزرعهداری و صالح شدن جان مارستون زیاد گفتم اما بیایید مراحل صرفا فیلر یا پرکننده سیدی و چارلز را هم فراموش نکنیم. خصوصا بسط داده شدن داستان اسکینرها که یک مرتبه در اپیلوگ دوباره ظاهر میشوند و نمیدانم چه ارتباطی اصلا به پایان بازی دارند؟ من هیچوقت این مراحل اضافه و حتی آنهایی که با سیدی ادلر به شکار خلافکارها میرفتیم را درک نکردم. چندین مرحله لازم بود تا متوجه شویم سیدی حالا جایزه بگیر شده و اتفاقا دنبال ردپای مایکا هم هست؟ چندین مرحله لازم بود تا گروه هولناک اسکینرها که هیچ ارتباطی به هیچ بخش از انتهای داستان ندارند را از بین ببریم؟ حالا بگذریم از اینکه چقدر از مراحل جان در مزرعه عینا در پایان نسخه اول هم وجود دارد
در گفتگوهایم متوجه یک نکته جالب هم شدم. کسی نمیداند پایان RDR2 کجاست. زمانی که آرتور جان میدهد یا زمانی که مایکا کشته میشود؟ از نظر من پایان داستان آرتور را میتوان خاتمه اصلی داستان توصیف کرد همانطور که کشته شدن جان در انتهای نسخه اول پایانِ مسیر بود. ولی شاید شما با من مخالف باشید. حق هم دارید. ۶-۷ ساعتی که باقی مانده زمان کمی نیست و اتفاقا فرصت بسیار مغتنمی است تا پایانبندی احساسی ابتدایی را از بین ببرد. تصور کنید Avengers: Infinity Wars را تماشا کردهاید، بهتزدهاید و سرجایتان خشک شدهاید و بعد از تیتراژ پایانی یک پایانبندی ۲۰-۳۰ دقیقهای دیگر با هنرنمایی نیک فیوری و کاپیتان مارول هم پخش شود که همه قهرمانان در آن زنده شوند و همه چیز به خوشی تمام شود. به همین سستی و بی هدفی.
ترکیب به رستگاری رسیدن آرتور و به قرار رسیدن جان، داستان پر فراز و نشیب آرتور و حکایت زندگی زناشویی جان مخلوطی ناهمگن است و نتیجه نهایی بدقواره و ناموزون از آب در آمده.
و البته فراموش نکنیم که در این پایان بندی یکی-دو حفره داستانی کوچک هم پدید میآید. جان مارستون در ابتدای نسخه اول در پاسخ به بانی مک فارلین که از او میپرسد چقدر خوب نیو آستین را میشناسی میگوید: «[نیو آستین را] نمیشناسم. در مورد اینکه به اینجا بیاییم بارها [با گروه] صحبت کردیم ولی هیچوقت نیامدیم.»
مارستون در این دیالوگ یکی از مراحل اصلی و پایانی اپیلوگ بازی را زیر سوال میبرد. وقتی جان در مرحله An Honest Day’s Labors به جستجوی دوست قدیمی خود، سیدی ادلر میرود و سیدی از او میخواهد به Pikes Basin در نزدیکیهای مزرعه مک فارلین در نیو آستین بروند و یک خلافکار را دستگیر کنند. این یکی از مراحل اصلی در اپیلوگ بازی است و اگر بازی را تمام کرده باشید حتما این مرحله را به خاطر دارید.
مارستون پیش از اتفاقات نسخه اول به نیو آستین سر میزند و اگر شما بازیکن کنجکاوی باشید احتمالا جان ساعاتی طولانی در این منطقه از بازی وقت گذرانده، شکار کرده و به خوبی هم با آنجا آشناست. نیو آستین در اپیلوگ بازی و پس از آن کاملا قابل بازی است و وجب به وجب آن را میتوانید بگردید. هر چه که هست، دیالوگ جان و بانی حالا دیگر بی اعتبار شده ولی چرا ماموریتهای بیشتری با محوریت نیو آستین طراحی نشد که حداقل از این فضای بکر و نوستالژیک بهره بیشتری برده شود و نه صرفا یک منطقه آزاد برای گشت و گذار.
از ابتدای بازی تا همان دقایق پایانی انتظار داشتم با آرتور کمی هم به بیابانهای خشک و سوزان غرب وحشی سر بزنیم ولی نه حتی یک مرحله. ولی در انتها یک مرتبه تمام نقشه باز میشود، با جان مارستون که گفته هیچوقت نیو آستین نرفته به آنجا سر میزنیم و حتی بعد از تمام کردن بازی فرصت آن را داریم که هر چقدر دلمان میخواهد آنجا وقت بگذرانیم.
جدا از احمقانه بودن این تکرار نقشآفرینیها در هر دو پایانبندی، هیچ توضیح و توجیهی برای اینکه چرا داچ دشمن اصلیاش را نمیکشد و در عوض یک تیر در سینه شریک جرم خودش خالی میکند وجود ندارد. نه در همان لحظه و نه در کل داستان RDR1. هر چقدر حضور داچ در مسیر زندگی آرتور و به انحطاط کشیده شدن گروهشان برجسته و قوی بود، قدرت شخصیتش در دو پایانبندی خلاصه شد به بهرهگیری اندک و بیتوضیح از او. این مدل رها کردن داستان در انتهای بازی، آن پختگی و جسارتی که از راک استار انتظار میرود را به هیچوجه نشان نمیدهد.
و این را در انتها میگویم که من از همین اپیلوگ طولانی هم لذت بردم، گرچه خستهکننده بود و به اندازه بازی تا پیش از آن جذابیت نداشت ولی نگارش عجولانه صفحات پایانی داستان بازی را نمیتوان نادیده گرفت.
سلام روز بخیر
کاملا با شما موافقم و تنها جایی ک با شما مخالفم در رابط ماندگاری گیم هاست
اسامی ای ک نام بردید مثل لست و آنچارتد رو نمیشه با جی تی ای قیاس کرد یا بهتر بگم نمیشه یک بازی خطی رو با یک بازی جهان باز قیاس کرد ( در ضمیمه ماندگاری خود بازی و نه ب قول شما نام بازی ) یک بازی خطی قطعا هرچقدر پر محتوا و باشه و ارزش تکرار آن بالا باشه میزان ساعتی ک سرگرم میکنه کمتر از یک جهان باز حتی معمولی خواهد بود ( چ برسه ب شاهکاری مثل فرانچایز جی تی ای ) و نمیشه اینگونه اینهارو قیاس کرد
درباره باقی کامنتتون با شما کاملا موافقم ( و البته لذت بردم )
اینکه از یک بازی ای ب عنوان بهترین بازی تاریخ نام برده بشه کاملا اشتباهه ( منظورم معیار قیاس بر اساس خود بازی باشه نه متا و تعداد جوایز ) چون با توجه به سبک های مختلف ، پلتفرم های مختلف و از همه مهمتر پیشرفت تکنولوژی در طول زمان است ک قطعا در تجربه اثر میذاره و نمیشه یک معیاری درست بر اساس خود بازی برای انتخاب بهترین بازی تاریخ داشت
ممنون از کامنتتون مفید بود
موفق باشید ✋
عزیز دلی خوشحالم کامنتم مفید بوده و باعث شده از کامنتم لذت ببرید:)
بازی مثل جی تی ای بسیار همه پسند هست به طوری که فرد ۵ ساله تا ۹۰ ساله هم میشینه و بازی میکنه و بسیار هم لذت میبره اما بازی مثل لست اف اس ۲ داستانش به قدری دارک و خشنه که آدمای خیلی کمتری توانایی درک این حجم از خشونت و پیچیدگی رو دارن و خب دلشون نمیخواد خیلی درگیر کنن خودشونو
اما شما برو از یه کودک هفت ساله بپرس پی اس فور یا ایکس باکس چی بازی میکنی میگه جی تی آی بازی میکنم خودم هم کم ندیدم انقدر زیاد هستن چه تو ایران چه تو کل جهان
و البته اینکه هیچ بازی برترین تاریخ نیست و هر سبکی بهترین های خودشو داره مثل جهان بازی که رد دد و جی تی ای و اساسین کرید….. و بقیه سبک ها (شوتر،ادونچر،معمایی ،ماجراجویی و ….) با بازی های خوب و خفنشون که در هر سبک بهترینن
درود به شما خوشحالم که از کامنتم لذت بردید:)
موفق باشید
سلام
منم کاملا باهات موافقم
.
.
پ.ن : البته کامنتم در جواب کاربر soldier of god بود
ممنون😂
سلام دوست عزیز در مورد اون قسمت که گفتم san andreas ماندگاره بخاطر جهان باز بودنش نیست بلکه بخاطر ویژگی های شاهکار و البته عجیب بازیه(وقتی میگم عجیب منظورم تاثیر گذاری وحشتناک این ویژگی ها با وجود قدیمی بودن گرافیک بازیه) توضیح کامل نظرمو توی کامنتی که به دوستمون ALI984 ریپلای کردم گفتم. در ضمن خیلی خوشحالم که کامنتمو خوندید و لذت بردید در پناه حق.
سلام
خوندمش اما با علی جان بیشتر موافقم
هرکسی بازی مورد علاقه خودش ( یا یکی از بهترین هاش ) ویژگی های مختلفش چنان در ذهنش میمونه ک اون ویژگی ها باعث میشه اون عنوان برای اون فرد نسبت ب عناوین دیگه متمایز شه
مثلاً برای شما این ویژگی های سن آندلس پر رنگه و از تجربش خسته نمیشید و همین ویژگی در من برای آنچارتد ۴ هستش ک شیفته طراحی مراحل و گیمپلی و گان پلیش هستم و با اینکه خطی هست هیچ وقت از تجربش خسته نمیشم
دوم اینکه این ویژگی هایی ک از سن آندلس فرمودید اکثرشون با تعامل با محیط رابطه مستقیم دارند و این رابطه با جهان بازی ای ک در عناوین جهان باز رخ میده با دیگر سبک ها قابل قیاس نیست چون جهان باز بودن یک بازی ب چند تا کوئست اختیاری خلاصه نمیشه و از نظر بنده مهم ترین ویژگی جهان آزاد ها تعامل محیطی هستش پس این ویژگی هایی ک فرمودید از سن آندلس ، جهان باز بودن بازی برای وجودشون موثره
فعلا که بازی معرفی نشده میتونن روش کار کنن. ساخت یک ایپی مثل gta با این همه قسمت که قسمت های قبلیش متای بالای ۹۵ داشتن واقعا سخته.
کاش راکستار بازی جدیدی رو هم میساخت.
شخصا فکر نمیکنم راکستار خراب کنه. رد دد ۲ همین ۲۰۱۸ اومده هنوز تا ۲۰۲۶ هم جا داره بسازنش. ببینیم چه میشود.
باشه
من خودم تو صنعت گیم ۲ تا ارزو دارم جی تی ای ۶ عالی باشه و تمام انتظارات رو برطرف کنه بعدش راکستار منحل هم بشه دیگه مشکلی نیست ولی جی تی ای ۶ پتانسیلش خیلی بالاس حیفه
ارزو دوم هم بازی بعدی پلی دد مثل لیمبو و اینساید عالی باشه
چون یکی از اعضای اصلیش رفته نگرانم
دیس لایک برای چی برای اینکه گفتم بعد جی تی ای ۶ راکستار منحل شه یا اسپم ؟
یه دیس لایک دادم برای اینکه کامنت گذاشتی که بگی چرا دیس لایک خوردی
پلی دد که معلوم نیست چی کار داره می کنه. ۵ سال کامل در سکوته آخر یه بازی ۲ – ۳ ساعته میندازه جلومون😐 درسته بازیاش شاهکارن ولی کیفیت باید در کنار کمیت باشه.
یعنی ممکنه بخاطر take 2 باشه ؟
یا مثلا همین که تا الان gta ندادن بیرون بخاطر take 2 عه ؟
احتمالا
چون تیک تو فقط دنبال شیردوشی از gta v هستش
واقعا کی همه چیز انقد به F رفت؟
چرا باید راکستاری که حتی بیشتر از چشمامون بهش اطمینان داشتیم رو تو این وضعیت ببینیم؟
جناب تیک تو پاسخگو باش
از ته دل امیدوارم هممون در اشتباه باشیم و اوضاع راکستار خوب باشه
آقای راکستار اگه از gta vi رونمایی نمیکنی حداقل ساختشو تایید کن 😠😠😠 .
معلومه بخاطر وسواس راکستاره
مشکلی که رددد داشت این بود که گیمپلی نسبت به نسخه قبل و جی تی ای وی تغییری نداشته بود و راکستار تمرکز اصلیش جهان بازی،گرافیک و جزئیات بود پس نسخهی بعدی برا این که گندش در نیاد مجبوره یه تغییر اساسی بده
اونورم بتسدا ۴سال پیش یه الدر نامی رو معرفی کرده بود و عین خیالشم نیست،البته که ساخت استارفیلد کاملا تموم شده پس فک کنم اکثر تیم سوییچ کردن رو الدر
سلام
حالا جو ندیم، اینا همش یه شایعه ست.
منبع رو هم من نمیشناختم، ایشون چطوری هم افشاگر راکاستار و رددد هم افشاگر کوانتیک دریم و هیوی رین؟ جالبه.
دو منبع مجزا داره. مثل تام هندرسون که داخل الکترونیک آرتس و اکتیویژن منبع داره. جف گراب که داخل مایکروسافت منبع داره و omnipotent که تنها منبع فرام سافتور هستش. منبع نوظهوری هستش پیشبینیهای صحیحی داشته ولی راه زیادی داره تا خودش رو کامل اثبات کنه.
سلام، احسنت! تشکر.
من به راکستار امید دارم👏🤍
منکه باور نمیکنم همچین چیزی باشه ….
یه نسل گذشته ولی هنوز خبری از gta vi نشده .
منظورم خبر رسمی بود
معلومه اوضاع خیطه
این همه سال منتظر موندیم از اخرش معلوم نیست چی بسازه.
امیدوارم تریلوجی شروع روز های بد راکستار نباشه
یه زمانی فکرشم نمیکردم بگم نگران راکستار شدم!
باید بیشتر نگران take 2 بود 😑
تا به همه چی گند نزنه این استراوس، بیخیال نمیشه!
جی تی آی وی و رد دد ۲ خیلی انتظارات رو از بازی بعدی اونها بالا برده.
در نظر داشته باشید که پلتفرم اصلی جی تی آی وی پلی ۳ و ۳۶۰ بوده!!! همچین گیمی در نسل هفتم ساخته شده!!! رد دد ۲ هم با اون عظمت برای نسل هشتم ساخته شده بود!!!
تفاوت قدرت نسل نهم با نسلهای قبلی خیلی زیاد است. دموی ماتریکس که با آنریل انجین ۵ ساخته شده رو بازی کردم و همچین پیشرفتی باورکردنی نیست. این نشون میده که در این نسل راکستار به هیچ عنوان دستش از نظر قدرت سخت افزاری بسته نیست و باید نهایت توان راکستار رو ببینیم.
توسعه و تولید بازی هر چقدر هم که طول بکشه اما در نهایت باید بازی در این نسل عرضه بشه.
ما که اینهمه صبر کردیم بازم صبر میکنیم ولی توقع یک شاهکار رو داریم
راک استار شما را ناامید نمیکند . تا حالا دیدید راک استار بازی بد بده ( به جز ریمستر سه گانه که اون فقط یک ریمستر بود چون در زمان خودشون اون بازیها شاهکار بودن) راک استار هر چیزی که بسازه میشه قشنگ با اون بازیا زندگی کرد . مکس پین یادتونه مکس پین ۳ چه گرافیکی داشت بازی که اصلا متعلق به خودشون نبود و در اصل متعلق به رمدی بود خیلیا عقیده داشتن راک استار تو این پروژه ی بسیار سخت شکست میخوره اما بازی داد که از لحاظ گرافیکی و بصری و داستانی یک گام از همه ی بازیهای نسل خودش جلو بود من که در اون زمان کف کردم یکی از بهترین خریدهام و پرحجمترین خریدهام بود که در شش عدد dvd جای گرفته بود یک تحول گرافیکی بود مکس پین ۳ و با اون مکس پین ۳ به gta بعدی که الان اسمش gta v هست بسیار امیدوار شدم یعنی مطمئن شدم دیگه راک استار در ساخت این بازی کاملا موفق میشه چون اوج گرافیکی راکستار زمانی رقم خورد که بازی مکس پین ۳ داد تو اون زمان من یک گیمر قدیمی هستم گرافیکی بهتر از گرافیک مکس پین ۳ ندیده بودم رنگها نورپردازیا و بافتهای صورت و محیط به شکل باور نکردنی زیبا به نظر میرسیدن ما در شرکت راکستار پیشرفت دیدیم هر بازی که دادی از اون قبلی بهتر بسیار بهتر شده خیلی از شرکتها فراز و نشیب زیادی داشتن اما راک استار تو هر بازی که عرضه میکرد پیشرفت توشون بود نو اوری توشون بود و این باعث شده توقعات از راک استار بالا بره . در کل با بازیهای راک استار میشه زندگی کرد و بعد میشه مجدد اونها رو تجربه کرد و باهاشون تجدید خاطره کرد چون بازیهاش در ذهن و خاطره ها میمونن و فراموش نمیشن
راکستار جون هرکی دوست داری بخاطر پول بازی رو زودتر از اینکه یه بازی کامل بشه لطفا عرضه نکن بعد هی بخوای با آپدیت جمعش کنی بخدا حاظرم چهار پنج سال صبر کنم اما تو محافل جی تی ای باگ نشنوم
سینگل پلیر یا ملتی پلیر مسٔله این است…
چرا امسال صنعت گیم به هم ریخته؟
حق ترین کامنت
بتلفید ۲۰۴۲
ریمستر gta trilogy
Call of duty vanguard
Back 4 blood
Efootball 22
Farcry 6
همه اینا خراب کردن و ناامیدکننده شدن ):
ایشالا ۲۰۲۲ جبران میشه (:
من که فکر نمیکنم شرکت به این بزرگی به همین راحتی زمین بخوره اسن امکان نداره
هرچی باشه امیدورام غروری که باعث نابودی نوکیا شد به سمت راکستار و تیک تو نیاد
اگه ردد به این خوبیه، گرافیکش خوبه، واقع گرایان هست، پس باید gta 6 هم اینجوری باشه دیگه؟ کی موافقه؟ شاید باگ داشته باشه ولی بعد اپدیت ها رفع میشه، تنها چیزایی ک اهمیت دارن داستان و گیم پلی هست
اگه ردد به این خوبیه، گرافیکش خوبه، واقع گرایانه هست، پس باید gta 6 هم اینجوری باشه دیگه؟ کی موافقه؟ شاید باگ داشته باشه ولی بعد اپدیت ها رفع میشه، تنها چیزایی ک اهمیت دارن داستان و گیم پلی هست
ما هم در بدترین جهنم هایپ و نگرانی قرار داریم 😂
الکی شلوغش نکنید …
آه cj گرفته شون
تا زمانی که ملت جی تی ای وی میخرن خبری از آی وی نیست و از نظر اقتصادی و مدیریتی هم کاملا منطقیه این حرکت . گیمرها باید خودشون تغییر رفتار بدن تا کمپانی متقاعد بشه که موقع انتشار یه نسخه جدید از بازیه .
اخه هنوزم خیلی خوبه Gta Online
این خبرا همش نقشه راکستار
اینجوری داره مثل همون سال های قدیم نظر هارو به بازی جلب میکنه
حالا به هر صورتی.
این همه مدت هم طولش داده بخاطر این بوده که پروژه از بس بزرگ که واقعاً زمان نیاز دارند
یه شاهکار داستانی و گرافیکی بهمون میده
پس نگران جی تی ای نباشید راکستار کارشو بلده
وقتی رقیب قدرتمندی برای این سری وجود ندارد راکستار با خیال راحت برای نسخه جدید اون زمان صرف میکنه