سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا
سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا
سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا
سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا

سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است

محمد حسین کریمی
۲۱:۲۹ ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا

شرکت الکترونیک آرتس در حال اعمال تغییرات اساسی در ساختار توسعه سری Battlefield است و قصد دارد به دنبال عرضه چالش‌برانگیز Battlefield 2042، این سری را گسترش دهد.

بازی شوتر نظامی جدید استودیوی دایس (DICE) ماه گذشته عرضه شد و به دلیل نبود ویژگی‌های جذاب نسخه‌های پیشین و باگ‌های متعدد، مورد انتقاد بازی‌بازان و منتقدین قرار گرفت. در هر صورت، امروز شرکت الکترونیک آرتس وعده داد که Battlefield در آینده به عنوان یک جهان به هم پیوسته ارائه خواهد شد. آن‌ها قصد دارند بازی‌های متعدد از فرنچایز Battlefield را که توسط چندین استودیوی مختلف از آمریکا تا اروپا توسعه خواهند یافت، در جهانی مشترک ارائه دهند.

اسکار گبریلسون (Oskar Gabrielson)، یکی از مدیران دایس، به زودی استودیو را برای تجربه‌های تازه ترک خواهد کرد. به دنبال این موضوع، وینس زامپلا (Vince Zampella) از استودیوی ریسپاون حالا به عنوان رهبر اصلی سری Battlefield نفوذ تمام عیار خواهد داشت. از طرفی، طراح سری Halo، مارکوس لتو (Marcus Lehto) در حال تکشیل یک تیم کاملاََ جدید در سیاتل است؛ هدف اصلی وی تزریق داستان‌های غنی به جهان Battlefield است. استودیوی ریپل افکت (Ripple Effect)، سازنده‌ی بخش Portal بازی Battlefield 2042، هم‌اکنون در کنار بهبود این حالت، تجربیات جدیدی برای جهان این نسخه ایجاد می‌کند.

طبق صحبت‌های نماینده‌ی الکترونیک آرتس به Gamespot، در آینده‌ی نزدیک و هفته‌های آتی، استودیوی دایس، ریپل افکت و تیم جدید لتو در سیاتل با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا Battlefield 2042 را گسترش و تجربه‌ی آن را بهبود دهند. اما در آینده‌ی دورتر، هدف آن است که استودیوهای ذکر شده، یک جهان به هم پیوسته‌ی جدید برای Battlefield خلق کنند. جزئیات بیشتری در رابطه با این موضوع وجود ندارد.

سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا

لتو، شخصی که مستر چیف (Master Chief) را طراحی کرده است و نقش اساسی در شکل‌گیری Halo داشت، مقدمات تشکیل استودیوی جدید خود را فراهم می‌کند. این تیم در زمینه‌ی روایت، داستان‌ سرایی و خلق شخصیت‌های غنی با دایس و ریپل افکت همکاری خواهد کرد.

بازی Battlefield 2042 برای اولین بار در سری، شامل بخش داستانی نمی‌شد، اما به نظر می‌رسد که شرکت الکترونیک آرتس قصد دارد در آینده کمپین را بازگرداند. لتو قبل از این، استودیوی مستقل V1 Interactive را تشکیل داده بود که بازی شوتر علمی-تخیلی Disintegration را عرضه کرد. این عنوان نتوانست مخاطب خود را پیدا کند و استودیوی سازنده‌ی آن تعطیل شد. لتو اوایل امسال به استخدام الکترونیک آرتس در آمد، اما تا به امروز نمی‌دانستیم که چه مسئولیتی را پذیرفته است.

بایرون بید (Byron Beede)، سازنده‌ی سابق سری Call of Duty، اوایل امسال توسط الکترونیک آرتس استخدام شد. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که استودیوی سیاتل با رهبری لتو، به نسخه‌ی ۲۰۴۲ تجربه‌های متنوع روایی اضافه خواهد کرد که در فصل‌های آینده شاهد آن‌ها خواهیم بود.

از سمت دیگر، استودیوی ریپل افکت، سازنده‌ی بخش Portal در بازی Battlefield 2042، در کنار پشتیبانی از این حالت، روی «تجربه‌ای جدید» در جهان این Battlefield 2042 کار خواهد کرد.

زامپلا نیز در کنار مسئولیت نظارت بر بازی سرویس‌محور Apex Legends و سایر پروژه‌های استودیوی ریسپاون، وظیفه‌ی رهبری و نظارت بر سری Battlefield را بر عهده گرفت. زامپلا در گذشته با Call of Duty و Medal of Honor به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کرده بود و به نظر می‌رسد که بهترین فرد برای این مسئولیت باشد.

زامپلا به این موضوع اشاره کرد که الکترونیک آرتس قصد دارد به شکل گسترده‌ای سری Battlefield را رشد دهد. برای رسیدن به این هدف، اولین قدم رشد تیم‌های سازنده و جذب نیرو‌های خلاق است. اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، رئیس شرکت الکترونیک آرتس، نیز متذکر شد که احتمال توسعه‌ی یک بازی رایگان (free to play) از سری Battlefield در آینده وجود دارد.

لارا میل، مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتس، بیانیه‌ی زیر را پیرامون تغییرات شکل گرفته منتشر کرد:

ما بسیار خوش‌شانس هستیم که چنین طرفداران پرشوری داریم و من اطمینان دارم که تمامی توانمان را خواهیم گذاشت تا در سطح انتظارات آن‌ها عمل کنیم. ما به ۲۰۴۲ باور داریم و قصد داریم در آینده جهان آن را گسترش دهیم. به عنوان یک تیم منسجم، تمام توانمان را خرج سری Battlefield خواهیم کرد. این یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین فرنچایزها در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. ما به طور جمعی قصد داریم به حداکثر پتانسیل آن دست پیدا کنیم.

olliedamhazerSniperهادی صفائیMemorialGidoraMEYSAMB300

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا
سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا
سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا
سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا
سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • r_dh گفت:

    اون موقعی که بتلفیلد ۱۹۴۲ اومد واقعا بازی شاخی بود. موسیقیاش محشر بودن. گیمپلی عالی بود. بعد از اون دیگه هیچ کدوم از نسخه ها به دل من یکی ننشست.

    shadowSTARFIELDsaeed KhDARKSIRENMemorial
    • بله کاملا حرفتون درسته و زمانی که این عنوان رو تجربه کردم به شدت از بازیش لذت بردم اما اگه بخوام یکی از بهترین سری بتلفیلد دست روش بزارم، عنوان Battlefield Bad Company2 است. خود EA یادمه میگفت من نمیدونم چی تو بد کمپانی هست که تو نسخه های بعدی نیست. انصافا بدکمپانی خاص ترین سری بتلفیلد بود و توی مپ ها گردو خاک زیادی بود. اصلحه های فوق العاده ای داشت. من بدکمپانی۲ رو بهترین سری مدرن میبینم و بعد از اون به نسخه سوم اشاره میکنم. تو جنگ جهانی هم بهترین سری بتلفیلد بی شک شماره ۱ خواهد بود که برای کنسول های PS4-Xbox One و PC عرضه شد.

      یه زمانی فکر میکردم Call of Duty Modern Warfare 2 که یه شبیه سازی تیراندازی واقعی بوده، بهترین بازی سال انتخاب کرده بودن اما اشتباه میکردن. MW2 نمره ۹.۵ از ۱۰ رو گرفت (اگه درست یادم باشه) اما بدکمپانی۲ رو به عنوان بهترین بازی سال انتخاب کردند و واقعا هم انصافا حقش بود. دو بخش مدرن و ویتنام رو یکجا ارائه داد که اولین گیم قدرت تخریب به حساب میومد. هر چند که ممکنه گیمرهای جدید این رو قبول نکنن و بتلفیلد جدیدتر رو به عنوان بهترین گیم انتخاب کنن.

      یه چیز دیگه اینکه، تو مقایسه بتلفیلد ۳ و ۴ هم، جت های BF3 خیلی بالانس بودن و خلبانی تو بتلفیلد۳ خیلیی بهتر از بتلفیلد۴ بود. تمام وسایل نقلیه بتلفیلد۴ افتضاح بود.

      shadow
    • پس بتلفیلد ۱ رو اصلا بازی نکردی که اینو می گی

      shadow
  • من Batelfeld 1 و Batelfeld 4 و hardline رو بازی کردم که از نظر من Batelfeld 4 از همه بهتر بود

    shadowsaeed Kh
  • Mr. PC گفت:

    البته که نسخه های بعد بتلفیلد ۱۹۴۲ بخصوص ۴ واقعا لذت بخش بود.
    در رابطه با دگرگونی تا وقتی که ساختار الکترونیک ارتس این باشه که بتونه از هر ترفندی(سرویس محور کردن،تغییر عوامل و برنامه نویس های بازی)درآمد زایی بکنه و هیچ ریسکی برای آی پی هاش انجام نده و کمتر از جیب مشتری ها ارزش قائل باشه، این روند همونه.دگرگونی صرفا میشه گفت یک تبلیغات برای بالا بردن شدت انتظارات هست.وقتی که شرکت بیاد بگه اقا من بودجه تعیین شده برای بازی رو تا همین حد میدونم صرفا دست برنامه نویس ها وعوامل بازی بسته هست.کیفیت یک بازی رابطه مستقیمی با بودجه تعیین شده برای دگرگونی خود بازی هست.

سری Battlefield در حال تجربه یک دگرگونی اساسی است - گیمفا